Lingeriemerk voert campagne met echte, ronde vrouwen
Foto: Bravissimo!
Nu de modeweken volop aan de gang zijn, laait het matendebat ook weer
hoog op. Een Britse ondergoedketen trekt hiermee aandacht, voor hun
laatste reclamecampagne zet Bravissimo! echte vrouwen in hun ondergoed
op de affiches.
Het
Britse ondergoedmerk specialiseert zich in lingerie voor vrouwen met
een grote boezem, daarom lanceerde het nu een wedstrijd voor ronde
dames om de hoofdrol te spelen in hun nieuwste campagne. Het merk
contacteerde 600 klanten en deden een casting om zo vijf finalisten
over te houden. Geen enkele deelnemer had modelervaring. Een van de
finalisten Riann: "Eén van de vijf gelukkigen te zijn, is het beste wat
me is overkomen." De 21-jarige Jess: "Ondanks de druk van magere
modellen in magazines ben ik trots dat ik mijn rondingen aan de wereld
kan laten zien."
Met
deze wedstrijd probeert het merk een gezonder, natuurlijk
schoonheidsideaal te promoten. Woordvoerder Anna Prince van
Bravissimo!: "De campagne promoot een gezond lichaamsbeeld door te
tonen dat echte vrouwen er ook fantastisch kunnen uitzien. Onze klanten
vertelden ons namelijk echte vrouwen boven modellen verkiezen. De
vrouwen die we gekozen hebben zijn mooi, maar iedereen kan zich aan hen
spiegelen."
|