Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



31-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Deze kledij verhult je bikini in stijl

 Deze kledij verhult je bikini in stijl


http://static3.hln.be/static/photo/2013/5/15/13/20130528100721/media_xll_5859643.jpg
Luchtige broek, transparante blouse en vrolijke pareo bij Asos.com.


Als je op vakantie snel van het strand naar de lokale bar gaat, heb je iets nodig dat je snel kunt aantrekken om in stijl te ontspannen zonder al te veel bloot te geven. We tonen met welke trendy kledingstukken je je lichaam in stijl kunt verhullen.


Een witte t-shirt en jeansshort volstaan niet langer om na een dagje zonnen snel iets over je bikini aan te trekken. Door een uitgebreide keuze aan kleurrijke maxijurken, pareo's en gilets kun je tegenwoordig in stijl over de dijk flaneren.

Niets zo makkelijk en nonchalant als een enkellange jurk met een hoge split tot aan de dijen. Kies voor een eenvoudig model in een fel kleurtje dat bij de ontspannen vakantiesfeer past. Een sexy effect krijg je met een gehaakt model dat lichtjes transparant is. 

Een los vallend gilet in semitransparent materiaal, zit ontzettend makkelijk en helpt de kou van de zeebries te bestrijden.

Als je enkel probleemzones als de buik en de borsten wil bedekken, maar geen nood aan warmte hebt, is de rok of de pareo en goede optie. Ook een sjaal met een opvallende print is erg veelzijdig, vooral omdat je deze op verschillende manieren kunt dragen. Als je voor een transparant stof gaat ben je helemaal mee de trends.

Een linnen broek is de perfecte manier om je benen te bedekken. Neem een luchtig truitje mee zodat je in stijl kunt combineren. 

Een transparante blouse met lange mouwen in een fel kleurtje is ideaal wanneer je na het strand meteen in een chique restaurant gaat eten. Stop een chique, opvallende halsketting in je handtas, trek een paar sexy sandalen met hak aan en je bent zo klaar om uitgebreid te dineren.

Een nonchalante trui is iets wat onontbeerlijk is in elke reistas. Als de zon achter de horizon verdwenen is, heb je iets warm nodig om over je bikini aan te trekken. Als je dagje zonnen uitloopt in een ontspannen barbecue op het strand, is dit de perfecte outfit. (br.hln)



� Reageer (0)
29-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Ingrediënten voor een perfect shopdagje

 Ingrediënten voor een perfect shopdagje


http://static2.hln.be/static/photo/2013/0/10/11/20130528174347/media_xll_5861576.jpg


Een droge zaterdag, twee vriendinnen, een lekkere lunch en een nieuwe outfit. Dat zijn de ingrediënten voor een perfect shopuitje, zo blijkt uit een enquête bij 360 vrouwen tussen 18 en 35 jaar.

Zij werden door PromotionalCodes.org.uk ondervraagd over wat zo'n dag perfect maakt. Voor een derde van de ondervraagden waren twee vriendinnen ideaal, terwijl 26 procent liever drie goede vrienden meeneemt. Voor 21 procent volstond dan weer één goeie vriendin.

Zaterdag werd beschouwd als de beste dag om te shoppen, met halftien 's morgens als het perfecte uur om ermee te beginnen. Slechts 26 procent gaat vroeger op koopjesjacht, terwijl 16 procent rond 11 uur begint.

Voor ongeveer de helft van de ondervraagden was zacht en droog weer ideaal, zodat een jas overbodig is. 18 procent verkiest een koele, bewolkte dag, terwijl hetzelfde percentage het liefst gaat shoppen op een warme en zonnige dag. Slechts 2 procent gaat graag winkelen als het regent.

De meeste vrouwen (38 procent) lieten zich het liefst afzetten in de stad door een partner of een ouder. 28 procent kiest dan weer voor het openbaar vervoer, terwijl 16 procent zelf met de auto naar de stad rijdt.

Rond 11 uur krijgt 31 procent van de respondenten zin in een kopje koffie. Dan is het tijd voor wat geroddel en om te bepalen welke winkels eerst bezocht zullen worden.

Lunchen doet 34 procent het liefst rond halftwee. Slechts 12 procent zegt daarbij nee tegen een glas wijn. Het perfecte aantal glazen is twee.

De ideale aankoop is volgens 96 procent van de vrouwen een complete outfit. Bij 86 procent staan ook schoenen hoog op het verlanglijstje. Het kopen van items voor huis of tuin zijn dan weer niet zo belangrijk, want slechts 2 procent zet die op hun winkellijstje.

Rond vijf uur is het tijd op het shoptripje te beëindigen, althans volgens 39 procent van de ondervraagden. Een kwart ziet halfzes dan weer als een ideaal uur om naar huis te vertrekken.(br.hln)




� Reageer (0)
27-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe een glimlach ons meer doet kopen

Hoe een glimlach ons meer doet kopen


http://static3.hln.be/static/photo/2013/15/9/9/20130527111933/media_xll_5856594.jpg


Hoewel een glimlach niets kost, kan het simpele gebaar winkeliers wel wat geld opleveren. Zo wees onderzoek uit dat shoppers zo'n 67 procent meer uitgeven als ze in een winkel verwelkomd worden met een glimlach en die ook beantwoorden.

Voor het onderzoek werden camera's gebruikt die de gezichtsuitdrukkingen van zo'n 600 klanten opnamen als ze begroet werden door een verkoper. Daarna werden die gegevens samengelegd met de uitgaven van de klanten.

"We stelden vast dat de klanten die de glimlach van de verkoper beantwoordden gemiddeld 67 procent meer uitgaven dan degene die dat niet deden", vertelt Mihkel Jaatma van Realeyes, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het analyseren van emoties. "Als de verkopers die vriendelijke reactie vaker kunnen uitlokken, zou dat zeker een impact hebben op hun verkoop", denkt hij.

Voor het onderzoek gebruikten ze camera's die gezichtsuitdrukkingen kunnen opnemen, meten en interpreteren. Dat leidt tot een score voor geluk, verdriet, verrassing, woede, afkeer en angst. In een winkel kan de techniek gebruikt worden om na te gaan hoe klanten reageren op posters, promoties, de layout van producten en dus ook het gedrag van het personeel. (br.hln)




� Reageer (0)
25-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouw zoekt dagen naar perfecte jurkje

Vrouw zoekt dagen naar perfecte jurkje


http://oi48.tinypic.com/15d2jqt.jpg



Elke vrouw kent het gelukzalige gevoel als je eindelijk de perfecte 'little black dress' vindt. Maar hoe blij het ons ook maakt bij de aankoop, het kleedje belandt meestal al na twee draagbeurten in onze kleerkast. Maar waarom?

Volgens de Britse enquête bij 2.000 vrouwen is de kleerkast van een vrouw nochtans niet volledig zonder zo'n 'klein, zwart jurkje'. Dat wordt bevestigd doordat 8 op de 10 vrouwen er ééntje in hun kleerkast hangen hebben. Van de overige 20 procent is bijna de helft ernaar op zoek.

Meer dan twee derde (68 procent) koopt het eerste korte, zwartje jurkje tussen de leeftijd van 18 en 24 jaar. Vanaf dan wachten ze op een speciale gebeurtenis om het eindelijk te kunnen dragen.

Vaak blijft dat wachten echter duren, waardoor het kleedje 11 jaar later nog in de kleerkast hangt. En dat past het natuurlijk niet meer... Dat is het moment waarop vrouwen op zoek gaan naar een nieuwe 'little black dress', want je weet maar nooit wanneer het van pas zal komen.

Maar ondanks de gestelde onmisbaarheid van het jurkje, blijkt het eigenlijk bijna nooit van pas te komen. Omdat het 'gespaard' wordt voor echt speciale gelegenheden, wordt het uiteindelijk maar twee keer gedragen.

De meest voorkomende reden (45 procent) daarvoor zich niet meer dan één keer willen laten zien in dezelfde outfit. Daarnaast zijn velen (19 procent) ook bang dat het 'speciale gevoel' van het jurkje verloren zal gaan als ze het te vaak dragen.

Dat zorgt ervoor dat de overgrote meerderheid van de jurken in de kast blijft hangen en dat 91 procent zelfs nooit gewassen of naar de droogkuis gebracht wordt. Klinkt dat ook voor jou herkenbaar?



� Reageer (0)
21-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steeds meer volslanke dames durven de fatkini aan

Steeds meer volslanke dames durven de fatkini aan


http://static1.hln.be/static/photo/2013/7/3/4/20130521101122/media_xll_5836579.jpg



Stijlblogster Gabi Gregg, beter bekend als Gabi Fresh, heeft een bikinicollectie voor dames met een maatje meer gecreëerd. Ook H&M speelt in op de trend van de zogenaamde fatkini door een model met maatje meer zijn badcollectie te laten promoten.

Vorig bikiniseizoen plaatste de volslanke Gabi een foto van zichzelf in bikini online, zo wilde ze dames met een maatje meer inspireren om toch met zelfvertrouwen dit onthullende kledingstuk te dragen. Haar initiatief kreeg heel wat bijval en de trend van bikini's voor grotere maten werd al snel tot 'fatkini' gedoopt. De blogster werd hierdoor zelfs zo populair dat ze door de webshop Swimsuits For All benaderd werd om een badcollectie voor dames met rondingen te creëren.

Deze stijlblogster liet zich voor de collectie inspireren door de film Spring Breakers. "Ik werd bekend omdat ik het zelfzekere dikkerdje in een bikini was. Al een tijdje was ik aan het denken om zelf te ontwerpen. Omdat ik zelf rondingen heb, weet ik dat het aanbod voor dames met rondingen beperkt is en weet ik perfect wat er nog nodig is. Ik had heel wat ideeën over wat ik graag zou willen tekenen, dus dit was een geweldige kans."

"Ik heb drie bikini's, een badpak en een strandjurkje gemaakt. De collectie moest er jong en fris uitzien. Badkledij voor grotere maten zijn doorgaans voor oudere dames gemaakt. Daarom wilde ik wat anders met felle kleuren, want dit werkt goed aan het zwembad of op het strand, drukke prints, want ik ben dol op deze trend. Daarnaast maakte ik twee neon bikini's waarvan je de schouderbandjes kunt aanpassen en je de slipjes zowel hoog als laag kunt dragen. Het zijn zeker opvallende stukken voor erg modebewuste dames." De collectie is bestemd voor dames met maat 40 tot 54. Gabi's fatkini's zijn intussen zo populair dat een model al helemaal uitverkocht is. De prijzen schommelen rond de 50 euro per stuk.

Dit seizoen zijn bikini's voor grote maten veelbesproken. De Zweedse modeketen H&M liet namelijk in april een model met maatje 42 hun badcollectie voorstellen. Deze gewaagde beslissing wordt overal goed onthaald. Het model Jennie Runk hoopte dat met dit initiatief vrouwen met of zonder maatje meer leren van hun lichaam te houden. (br.hln)




� Reageer (0)
20-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomertrend: de Maxi-rok

Zomertrend: de Maxi-rok


http://static1.hln.be/static/photo/2013/13/15/14/20130517132452/media_xll_5826629.jpg


Vorig jaar waren maxi-jurken dé trend van de zomer. Daarnaast maakt deze zomer de maxi-rok z'n intrede! We hebben nog niet veel zon gezien de laatste maanden, maar dat is helemaal niet zo erg! Deze rokken kan je namelijk het hele jaar door dragen! Creëer een zomerse sfeer door pastelkleuren en rokken met prints, want dat is helemaal in!

Je hebt oneindig veel manieren om een maxi-rok te combineren! Wil je voor een stoere look gaan? Dan kan je een biker-jacket dragen bovenop je rok. Wanneer je iets feestelijker wil lijken, kan je de maxi-rok combineren met een blazer.

Vaak denken kleinere vrouwen dat zij deze trend niet kunnen hebben, maar dat klopt helemaal niet! Je moet gewoon een exemplaar vinden dat past bij je figuur. Bepaalde rokken laten je namelijk groter lijken. Een paar hoge hakken kunnen daar dan geweldig bij helpen!

Vrouwen met lange benen kiezen best een model met print of rok met minstens 2 kleuren. Door slechts één kleur te dragen, lijk je eindeloos lang! (br.hln)



� Reageer (0)
18-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom modellen met een maatje meer een must zijn

Waarom modellen met een maatje meer een must zijn


http://static1.hln.be/static/photo/2013/6/5/11/20130517085908/media_xll_5825786.jpg
Jennie Runk, H&M's nieuwe plus-size model voor badmode


Hoewel het behoorlijk stigmatiserend is om bestempeld te worden als 'plus-size' model, stelt Jennie Runk (H&M's nieuwste aanwinst voor het promoten van badmode) dat het onderscheid met standaardmaten wel degelijk nuttig én nodig is. In een essay voor BBC doet ze haar boekje open over het leven als 'voller' fotomodel.

De campagne van Jennie Runk voor H&M lokte heel wat reacties uit in modeland. Net daarom schreef het plus-size model een pleidooi over waarom we moeten stoppen met onze obsessie over maten.

"Ik had nooit gedacht dat mijn foto's voor H&M zoveel publiciteit zouden krijgen. Ik ben het stille type dat boeken leest, videospelletjes speelt en net een tikkeltje te bezeten is door haar kat. Ik vind het bevreemdend dat mensen zoveel heisa maken over hoe mijn lijf eruit ziet in een bikini. Zelfs ik sta er niet zo bij stil. Toen mijn Facebookpagina plots 2.000 nieuwe likes had op minder dan 24 uur, besloot ik van al die aandacht gebruik te maken om de wereld een tikkeltje aangenamer te maken door zelfzekerheid te promoten", aldus Jennie.

Dat die missie geslaagd is, blijkt uit reacties van fans die haar toevertrouwen dat ze nu voor het eerst in jaren nog eens de moed vonden om een bikini te passen. "Dit is wat ik wou bereiken, vrouwen tonen dat het oké is om zelfzeker te zijn, zelfs als je niet beantwoordt aan de populaire notie van 'perfectie'", klinkt het.

Zelf vindt Runk deze boodschap in het bijzonder belangrijk voor tienermeisjes omdat het - meer nog dan vroeger - hard is om gezond om te gaan met de veranderingen die je lichaam ondergaat. "Ons uiterlijk verandert, maar we voelen de druk om er exact hetzelfde uit te blijven zien, wat uiteindelijk een onmogelijk doel is. Had ik dat maar geweten toen ik 13 was. Dan was ik wellicht niet zo jaloers geweest op al die meisjes die door hun vriendje op de schouders gedragen konden worden", getuigt ze.

"Sporten was echt een nachtmerrie. Terwijl alle slanke klasgenoten hotpants konden dragen, stond ik daar in mijn lange joggingbroeken omdat mijn billen het formaat van hun taille hadden. Doe daar nog een dikke bos krullen, een beugel, een bril en een hoge 'lompigheidgraad' bij, en het zal je niet verbazen dat mijn puberteit ronduit 'awkward' was"

Nu kan ze echter trots terugkijken, want ze heeft het naar eigen zeggen goed overleefd en voelt zich nu verplicht om meisjes vandaag te tonen dat het acceptabel is om er anders uit te zien. "Je ontgroeit die ongemakkelijke gevoelens, dus focus je liever op de beste versie van jezelf en maak je geen zorgen over die dijen, daar is helemaal niet mis mee", klinkt het.

Hoewel Jennie nooit gedacht had ooit een carrière als model op te bouwen, is ze er vandaag best tevreden mee, al moest ze wel wat ruimte creëren voor verandering. "Toen ik 'ontdekt' werd, kreeg ik de optie om gewicht te verliezen en te streven voor het behoud van dat maatje, of om enkele kilo's bij te komen en te werken als plus-size model. Ik wist dat mijn lichaam niet gemaakt was voor een maatje 34, dus koos ik voor plus", getuigt ze.

Haar grootste ergernis is dat mensen 'plus' altijd bestempelen als vet, en uiteindelijk ook als lelijk. "Dit is ronduit absurd, aangezien veel modellen die gezien worden als 'plus-size' eigenlijk perfect in lijn zijn met het nationale gemiddelde (maatje 40-42)", stelt Jennie.

Hoewel ze het indelen van vrouwen in maatjes enigzins stigmatiserend vindt, ziet ze er het nut best van in. Bedrijven doen dit uiteindelijk om hun klanten precies aan te bieden wat ze zoeken. Zo is het veel gemakkelijker voor mensen van alle maten en vormen om kledij te vinden die past bij hun lichaam en unieke stijl.

"Het enige probleem zijn de negatieve connotaties die als hardnekkige lijm blijven kleven aan de term 'plus-size'. Er zou niets negatief mogen zijn aan het hebben van de gemiddelde vrouwenmaat, of zelfs een beetje groter. Heel wat vrouwen met een maatje 44 zijn ook perfect gezond", besluit Runk.

Ze voegt er nog aan toe dat ook graatmagere modellen de nodige kritiek moeten slikken: "Volle vrouwen worden vet of papperig genoemd, terwijl magere de stempel uitgemergeld krijgen of vergeleken worden met een vissengraat. Het is totaal overbodig om bepaalde lichaamstypes de hemel in te prijzen, terwijl je andere de grond in boort. We moeten stoppen met onze absurde haat voor lichamen met andere maten. Niemand wordt er beter van en het is meer dan afgezaagd".  (br.hln)



� Reageer (0)
17-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe je gebroken make-up kan redden

Hoe je gebroken make-up kan redden


http://static1.hln.be/static/photo/2013/7/16/11/20130513140206/media_xll_5812316.jpg


Volgepropte handtassen of lompe momentjes doen poedertjes verpulveren en lippenstift breken. Toch hoeft dit geen doodsvonnis voor je make-up te zijn. Met een beetje gepruts kan je nog maanden overleven met je gebroken goed.

Heb je net je favoriete lippenstift onthoofd? Gebruik dan een haardroger of lucifer om de twee delen opnieuw te versmelten. Verwarm eerst het restant dat nog aan je houdertje hangt en kleef er het tweede deel voorzichtig aan. Maak de zijkanten mooi glad en leg "de patiënt" in de koelkast om te verstevigen.

Lijkt de operatie onmogelijk? Transplanteer je lippenstift dan naar een nieuw houdertje, zoals een pillendoosje of eender welke andere, kleine opbergdoos met deksel. Pruts alle resterende lippenstift uit het houdertje en berg het samen met het afgebroken deel op in je uitverkoren doosje. Gebruik een haardroger om alles te versmelten tot een glad geheel.

Is je blush, poeder of oogschaduw ontploft? Om je make-up nieuw leven in te blazen, moet je de gebroken poedertjes in de eerste plaats fijnstampen, liefst in de oorspronkelijke houder. Voeg een paar druppeltjes zuivere alcohol toe aan het geheel om een mooi, egaal product te verkrijgen.

Als alternatief kan je verpulverd poeder ook omtoveren tot een barstvrije crème door simpelweg vaseline toe te voegen aan de fijngestampte massa. doe het eindresultaat in een nieuw doosje en koel het een uurtje in de koelkast. (br.hln)



� Reageer (0)
15-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe je handtas je zieker kan maken dan een toiletbril

Hoe je handtas je zieker kan maken dan een toiletbril


http://static3.hln.be/static/photo/2013/0/13/11/20130514154725/media_xll_5816546.jpg


De handtas van een vrouw bevat meer bacteriën dan het gemiddelde toilet, zo blijkt uit een nieuwe studie. Volgens tests bevatten de draagriempjes van één op de vijf handtassen zelfs voldoende bacteriên om een risico te zijn voor de menselijke gezondheid.

Het vuilste stuk in de gemiddelde handtas bleken flesjes handcrème te zijn. Die bevatten zelfs meer bacteriën dan de gemiddelde toiletbril. Lippenstift en mascara deden het niet veel beter.

De tests onthulden ook dat lederen handtassen het meest bacteriën bevatten, aangezien de sponsachtige structuur een ideale omgeving is voor bacteriën om te groeien en zich te verspreiden.

Onlogisch is dat natuurlijk niet. "Handtassen komen regelmatig in contact met onze handen en een heleboel andere oppervlakken, dus het risico op het overbrengen van bacteriën is erg groot, zeker aangezien handtassen maar zelden schoongemaakt worden", aldus Beter Barratt van Initial Hygiene, dat het onderzoek uitvoerde. "En van op de handtas worden ze al snel overgebracht naar andere omgevingen."

Nochtans is het volgens de onderzoekers niet moeilijk om die kruisbesmetting te voorkomen. "Vrouwen moeten hun handen en tassen regelmatig schoonmaken met antibacteriële doekjes of gel", klinkt het. "En uiteraard is ook het schoonmaken van de handtassen een must."

De studie is het vervolg van een eerder onderzoek naar de hygiëne in keukens, ook uitgevoerd door Initial Hygiene. Daaruit bleek dat de werkoppervlaktes gevaarlijk vuil zijn en zelfs kunnen leiden tot ziektes.

Ongeveer de helft van de werkbladen in keukens bleek besmet te zijn met gevaarlijke hoge gehaltes van coliforme bacteriën, de soort die aanwezig is in uitwerpselen en kan leiden tot maag- en darmaandoeningen. Ook meer dan een kwart van de afdruiprekjes bevatte vier keer het veilige gehalte van coliforme bacteriën.

Ook de handvaten van gedeelde koelkasten en diepvriezers waren een haard van bacteriën, met een derde die te veel coliformen bevatte. Daarnaast bleek ook 30 procent van de microgolfovens vol bacteriën te zitten op de handvaten en knoppen. Vaker schoonmaken is dus de boodschap. (br.hln)




� Reageer (0)
13-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H&M zwicht na drama in Bangladesh en belooft veilige fabrieken


H&M zwicht na drama in Bangladesh en belooft veilige fabrieken


http://static1.hln.be/static/photo/2013/0/6/11/20130513174404/media_xll_5813411.jpg


De Zweedse winkelketen H&M heeft een overeenkomst getekend voor betere veiligheid in textielfabrieken in Bangladesh. "Geen arbeider hoort bang te zijn voor branden, instortende gebouwen of andere ongelukken", stelt de kledinggigant vandaag in een verklaring.

Meer dan een miljoen mensen ondertekenden de afgelopen weken wereldwijd petities die opriepen tot een overeenkomst om de veiligheid in de textielfabrieken te verbeteren. H&M neemt met zijn verklaring nu het voortouw en roept andere bedrijven op te volgen.

De overeenkomst is 5 jaar geldig en regelt onder meer onafhankelijke inspecties van gebouwen en de verplichting om gebouwen aan te passen in geval van gevaar. Ook het recht van vakbonden om arbeiders te informeren over hun rechten en veiligheid is erin opgenomen. In de kledingindustrie in Bangladesh werken 3 tot 5 miljoen mensen.

Drie weken geleden stortte een gebouw met onder meer textielfabrieken in. Dat kostte aan meer dan 1100 mensen het leven. (br.hln)




� Reageer (0)
12-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom lenteschoonmaak van kleerkast goed voor je is


Waarom lenteschoonmaak van kleerkast goed voor je is


http://static0.hln.be/static/photo/2013/6/11/10/20130506165657/media_xll_5793220.jpg


Regelmatig je kleerkast opruimen is niet alleen goed voor je portemonnee, maar ook voor je welzijn omdat het tijd bespaart en stress beperkt. We geven je alvast vijf goede redenen om eens door al je kledingstukken te gaan en weg te smijten wat je niet meer draagt.

De gemiddelde vrouw draagt 15 procent van haar garderobe niet. Dat betekent dat ze ongeveer voor 4.500 euro aan verkoopbare stukken in haar kast heeft hangen. Om te beslissen of je een kledingstuk wil bijhouden of niet, vraag je zelf dan af of het flatterend is qua materiaal, snit en kleur. Past het nu goed aan en niet wanneer je 2 kilo afvalt? Kan mogelijke schade hersteld worden? Past het bij je huidige levensstijl? Miskopen of dingen die niet meer passen kun je verkopen op veilingsite eBay of een kledingruilfeestje organiseren met je vriendinnen.

Een gemiddelde persoon verspilt een halfuur tot een uur per dag om naar dingen als sleutels, documenten of kledij te zoeken. Dit telt al gauw op. Een belangrijke organisatiehulpmiddel is door alles een duidelijk plaatsje te geven. Zorg daarom dat je riemen, handtassen en juwelen een eigen lade of plekje in de kleerkast hebben, zodat je hier makkelijker aan kunt en je een goed overzicht hebt. Zo ben je 's ochtends veel sneller klaar met bij elkaar zoeken van de perfecte outfit.

Smijt alle spullen weg die je enkel bijhoudt uit sentimentele redenen. Kleding uit slankere dagen bijhouden, kan voorkomen dat je nog echt gelukkig wordt. Ook stukken die bijvoorbeeld aan je ex doen denken, kunnen alleen maar pijnlijk zijn.  Bij de stukken die je eigenlijk niet meer passen of je al zes maanden niet meer hebt gedragen, is het tijd om ze los te laten en verder te gaan. Als je iets dit seizoen niet hebt aangetrokken, zul je het dan een jaar later ook niet meer doen.

Velen denken dat veel bezittingen je gelukkiger maken. Dit vooroordeel aanpakken, kan je een boost geven aan je mentale gezondheid en je dus gelukkiger maken. Zo kun je je concentratie en welzijn verbeteren. Hoe meer spullen je hebt, hoe meer stress je krijgt om dit allemaal te betalen en te beschermen. Wie minder heeft, moet ook minder organiseren. (br.hln)



� Reageer (0)
06-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De hippe ultrastrakke rok: ook voor een maatje meer

De hippe ultrastrakke rok: ook voor een maatje meer


http://static3.hln.be/static/photo/2013/1/15/1/20130503161020/media_xll_5786356.jpg


Een van de kledingstukken die deze zomer niet in je kleerkast mogen ontbreken, is de ultrastrakke midirok. Door het veelzijdige aspect zijn ze makkelijk te dragen, maar vrouwen met rondingen denken vaak ten onrechte dat dit kledingstuk niet voor hen bestemd is. We leren je hoe iedereen deze trend aan kan door een goed model te kopen en juist te combineren.

De zogenaamde tube rok gaat nog een stapje verder dan de kokerrok qua strakheid en vraagt dus nog iets meer zelfvertrouwen. Gelukkig vind je deze in alle vormen en maten, dat gaat van felle kleurtjes tot klassiek zwart, naar strepen en modellen met opvallende prints.

Onzekere dames kiezen best een exemplaar dat net tot onder de knie komt en niet in het midden van je kuit, want dit heeft een verdikkend effect. Hoge hakken zijn tevens onontbeerlijk vanwege het afslankend effect. Opvallende juwelen leiden de aandacht van je probleemzones af.

Wie onzeker is over haar buikje is best af met een model met een brede tailleband, aangezien dit een afslankend effect heeft. Hierbij kun je zelfs je blouse in je rokje stoppen. Dit is zeker een must voor dames met korte benen, want dit heeft een verlengend en afslankend effect. Dames met een voller onderlichaam brengen best hun figuur in evenwicht door een felle blouse met veel volume te dragen. (br.hln)



� Reageer (0)
03-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Postzakjasje Jan Taminiau te koop voor ruim 1.000 euro

Postzakjasje Jan Taminiau te koop voor ruim 1.000 euro


http://static3.hln.be/static/photo/2013/8/16/4/20130501235903/media_xll_5781784.jpg


Voor de liefhebbers van het beroemde postzakjasje van Jan Taminiau is er goed nieuws. De ontwerper biedt het jasje namelijk te koop aan op zijn webshop.

De Nederlandse koningin Máxima verscheen in het postzakjasje in 2009 op de Arnhem Mode Biënnale en eergisteren toonde de ontwerper het bij zijn show op het IJ. Taminiau ontwierp speciaal voor de troonswisseling een mannenversie van het jasje. Hij maakte ook hetzelfde jasje voor vrouwen in de kleuren van de Argentijnse vlag.

Op de website van de beroemde ontwerper is te lezen dat de jasjes in Nederland met de hand worden gemaakt. Voor een postzakjasje moet er wel diep in de buidel worden getast, want ze kosten 'slechts' 1.050 euro per exemplaar. (br.hln)



� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!