Madonna promoot de winteraccessoires van Louis Vuitton.
Breng je brede schouders in balans met een strakke taiile. Riempje bij asos.com.
Zijden sjaaltjes,
opvallende ceintuurs, chique platte schoenen en juweeltjes van
haaraccessoires maken jouw outfit stijlvol dit seizoen.
Maken of kraken Je
accessoires kunnen je outfit kraken of maken. Denk maar aan de Anna
Wintour, baas bij modebijbel Vogue, die onafscheidelijk is van haar
grote zonnebril of Karl Lagerfeld die ook niet zonder kan. Coco Chanel
staat bekend om haar parelketting. Het is een makkelijke en goedkope
manier om je stijl te verpersoonlijken.
Fel zijden sjaaltje bij asos.com.
Zijden sjaaltje Bij
Marc Jacobs zagen we zijden sjaaltjes met abstracte prints rond de
nekken van modellen, Ralph Lauren drapeerde ze losjes bij zijn outfits.
Je hoeft er geen fortuinen aan uit te geven als bij een model van
Hermès. Kies voor een sjaaltje in een fel kleurtje dat mooi
contrasteert bij je outfit. Is een licht modelletje niet warm genoeg
voor jou, combineer dan met een wollen exemplaar.
Opvallende ceintuur Om
de brede schouders die tegenwoordig in zijn wat in balans te brengen,
houd je best je taille strak. Dit doe je met een ceintuur. Nu zijn
dunne lederen riempjes trendy, kies voor bijvoorbeeld chocoladebruin.
Of ga voor een kettingriem waarin leder geweven is. Opvallen doe je met
een exemplaar gemaakt van parels of zijde.
Platte schoenen De
platte schoen is aan een comeback bezig. Ze zijn niet alleen gezonder
voor je voeten, ze kunnen je look helemaal transformeren. Het is de
ideale manier om bijvoorbeeld een chique jurk wat meer casual te maken.
Dé wintertrend wat schoenen betreft zijn de vrouwelijke
'herenschoenen'. Je kunt ze combineren met een skinny fluwelen broek of
een knierok. Onthoud wel dat ze niet meteen sexy zijn, je zult er
weinig mannen mee aantrekken, maar ze kunnen perfect op kantoor.
De vrouwelijke 'herenschoen' bij asos.com.
Haaraccessoires Haaraccessoires
zijn 'big' dit seizoen, maar je hoeft niet de opvallende konijnenoren
van Louis Vuitton aan te trekken om fashionable te zijn. Er zijn genoeg
chique haarbanden, denk aan een retro-exemplaar met veren of eentje
bezet met steentjes, pailetten of parels.
Vrouwen spenderen minder geld in grote winkelketens, maar gaan voor de
kwaliteit van duurdere kledij. Dat blijkt uit Britse cijfers.
Geen impulsaankopen meer Uit
cijfers blijkt dat vrouwen 8 procent meer geld spenderen aan kledij,
maar dat er 1 procent minder kledingstukken werden verkocht. Daaruit
leiden analytici af dat vrouwen minder impulsief goedkope stukken
kopen, maar dat ze zorgvuldig duurdere dingen van betere kwaliteit
uitzoeken. De grote winkelketens spelen hier op in door beperkte
designercollecties te introduceren, met de Zweedse keten H&M op
kop.
Langer meegaan Analyticus Elaine
Giles: "Britse ketens merken dat ze meer duurdere dingen verkopen als
breiwerk, jurken en tijdloze stukken." Expert Nick Bubb: "Veel mensen
kopen nu eerder een mooie, duurdere jas dan tal van goedkope topjes."
Volgens onderzoekster Katrin Magnussen verkiezen mensen tegenwoordig
meer kwalitatieve stukken die lang meegaan boven iets dat toch maar één
seizoen trendy is."
Een wel erg pijnlijke beautytrend werd gespot op de catwalk bij Prada:
lange, doorzichtige teennagels. Aan de andere kant passen ze wel erg
goed bij de transparante plastic sandalen uit de collectie.
Net plakband Volgende
lente is de kans groot dat doorzichtige hakken trendy worden, want ze
verschenen op de catwalk van Prada en in de collectie van Maison Martin
Margiela. Gelukkig hoef je al niet meer je hoofd te breken over welke
nagellak daar bij past, Prada lost het op met valse, transparante
nagels die extra lang waren. Het lijkt alsof de modellen plakband op
hun tenen kleefden. Het lijkt ook niet zo praktisch en zelfs bijzonder
pijnlijk wanneer je gesloten schoenen draagt.
Als je tijdens je jonge jaren vaak stiletto's draagt, loop je later
meer risico op artritis, een ontsteking van de gewrichten. Dat blijkt
uit Amerikaans onderzoek.
Slechte schoenenkeuzes De
onderzoekers onderzochten 1.400 mannen en 1.900 vrouwen, ze vroegen
naar hun voetproblemen en welk soort schoenen ze vaak droegen. Daaruit
bleek dat er bij vrouwen een groot verband bestaat tussen slechte
schoenenkeuzes en artritis. Hoge hakken, sandalen en slippers zijn de
belangrijkste oorzaken van latere problemen, sportschoenen zijn het
gezondste voor je voeten. Bij mannen, die doorgaans voor makkelijkere
schoenen kiezen, bestaat dit probleem niet. Slechts twee procent van
hen draagt ongezonde schoenen. De onderzoekers schatten dat schoenen-
en voetproblemen één van de twintig meest voorkomende redenen is waarom
mensen tussen 65 en 74 jaar een bezoekje brengen aan hun huisarts.
Stretchen "Hoewel
er nog meer onderzoek moet gebeuren, moeten jonge vrouwen voorzichtig
zijn met wat voor schoenen ze dragen om pijnlijke aandoeningen in de
toekomst te vermijden. Als ze toch geen afscheid kunnen nemen van hun
hoge hakken, doen ze best stretchoefeningen om de schadelijke effecten
te verlichten", aldus de onderzoekers.
Nagelversiering
neemt steeds meer bijzondere vormen aan. De nieuwste trend bestaat erin
stukjes kant op je nagels te kleven. Enkele celebs dragen nu al 'lace
nails' op gala-events.
Lijm Lace
nails, zo worden de nieuwe nagelversiersels genoemd. De stukjes kant
worden letterlijk op je nagellak gekleefd. Met een speciale toplaag
blijven de stukjes perfect zitten. Of de kanten nagels echt uitgroeien
tot een nieuwe beautytrend, blijft maar de vraag. Blake Lively werd er
alvast mee gespot tijdens Fashion's Night Out in New York, net als
Jennifer Lopez tijdens de MTV VMA's.
De Zweedse winkelketen H&M voegt Sonia Rykiel toe aan het
ondertussen lange lijstje van gastdesigners. De collectie bevat
lingerie en accessoires en zal vanaf 5 december in de winkels liggen.
Deze wordt ook in de winkels van Sonia Rykiel verkocht.
Truitje van Sonia Rykiel.
Breiwerk Het
resultaat van de samenwerking met het glamoureuze modemerk Jimmy Choo
hangt nog niet in de winkels of H&M maakt al de nieuwe naam van een
gastdesigner bekend. Naast een accessoirelijn in december zal het
modemerk de lentecollectie van 2010 tekenen voor het merk. Deze bestaat
uit breiwerk voor vrouwen en meisjes en is vanaf februari verkrijgbaar.
Ludiek H&M koos het mode merk vooral
vanwege de frivole stukken, het staat bekend om zijn breiwerk, gebruik
van strepen en ludieke details. "Sonia Rykiel draait rond
vrouwelijkheid, Parijse chic en moderne ontwerpen, maar het is ook
functioneel, draagbaar en comfortabel. Het merk inspireert vrouwen over
de hele wereld. We hielden van de ludieke catwalkshow voor de 40ste
verjaardag van Sonia Rykiel", aldus een vertegenwoordiger van H&M.
Nathalie Rykiel.
Kleurrijk Nathalie
Rykiel is de directeur van het merk: "Deze samenwerking past perfect
binnen onze filosofie. Zo maken we onze ontwerpen bereikbaar voor alle
vrouwen. Het zal een erg kleurrijke collectie worden."
Giorgio Armani springt mee op de kar van de 80s revival, zo blijkt uit zijn modeshow tijdens de modeweek in Milaan.
Brede schouders, broeken met een hoge taille, grote riemen: het doet allemaal denken aan de zo vaak verfoeide jaren '80.
Wat
meer is: de collectie bestond bijna volledig uit twee kleuren:
koningsblauw en fuschiarood met hier en daar nog wat lichtblauw en
zwart. Een topje uit mosgroen (en met laagjes franje) leek wel verloren
gelopen.
De Britse actrice Sienna Miller stelde zopas met zus Savannah hun nieuwste Twenty8Twenty zomercollectie voor. Korte shorts, sexy badpakken en stoere jurken domineren de Londense catwalk.
Papieren zakjes van dure merken vernielen regenwoud
Papieren zakjes van dure merken vernielen regenwoud
Halle Berry geeft hier het slechte voorbeeld.
Wie shopt, loopt natuurlijk graag over de straat met zakjes van bekende
merken. Dat staat mooi, maar helaas zijn de meeste van die zakjes een
ramp voor het milieu. De winkels kopen ze van een bedrijf dat
verantwoordelijk is voor de vernieling van een groot deel van het
regenwoud van Indonesië.
Net
als het Braziliaanse Amazonewoud is het regenwoud van Indonesië enorm
belangrijk voor onze planeet. Maar er is nog een reden om het regenwoud
te redden. Het is immers het laatste toevluchtsoord van de Sumatraanse
olifant en tijger. Het is dus maar de vraag of een duur zakje het
verlies van deze prachtige dieren kan compenseren...
Als het van D&G afhangt, duiken stoere cowgirls terug in het straatbeeld op volgende zomer. Zwierige rokjes, ingesnoerde bustiers en cowboyboots maken het mooie weer. Enkel de cowboyhoed laten we thuis.
Nu een Britse grootwarenhuisketen panty's verkoopt speciaal ontworpen
voor mannen, bestaat de kans dat deze trend binnenkort ook naar hier
overwaait. Zou jij je man met dit kledingstuk laten rondlopen?
Op vraag van mannen Hoewel
panty's voor mannen tijdens de middeleeuwen sociaal aanvaard waren,
dragen de laatste twee eeuwen enkel vrouwen of travestieten dit
kledingstuk. Daar komt nu verandering in, de Britse keten Selfridges
verkoopt vanaf nu 'mantyhose', panty's voor mannen. Het gaat om
ondoorzichtige kousen van ongeveer 80 euro, mannen hebben keuze uit
zwart, beige of antraciet. Dit vanwege de grote vraag van de mannen
zelf, de winkel verkocht namelijk de afgelopen vijf jaar al heel wat
vrouwenexemplaren aan hen.
Statement Mannen
dragen dit kledingstuk voornamelijk onder hun kostuum voor warmere
benen en om hun vormen beter te doen uitkomen. Aankoopverantwoordelijke
David Walker-Smith: "Deze winter zullen de meest stijlvolle mannen een
geheim wapen in hun broek hebben. De mantyhose is erg veelzijdig, we
denken dat het zal uitgroeien tot een accessoire waarmee je een echt
stijlstatement kunt maken. We willen dat het een normaal kledingstuk
voor alle mannen wordt, dat ze het dragen onder mannenrokken, tunieken
of shorts."
Met de komst van de metroseksuele, modebewuste man,
die zonder gêne make-up (manscara) en handtassen (manbags) dragen, kan
dit wel nog eens een trend worden.
Geen geld om deze winter nieuwe kledij te kopen? Geen nood, je kan ook zelf aan de slag gaan en goedkoop je bestaande garderobe updaten.
Ben je verknocht aan dat ene zomerjurkje? In de winter kan je het gerust blijven dragen. Gewoon een warme legging of jeansbroek en hoge botten eronder, een warme cardigan en klaar is kees. Je heupriem mag je deze winter even in je kast laten hangen. Combineer je zomerjurkje daarentegen met een goedkope tailleriem. Je silhouet wordt er door benadrukt en je ziet er megatrendy uit. Studs
Studs, pailletten en schoudervullingen zijn dit najaar de nieuwe trend. Erg gemakkelijk te vinden bij doe-het-zelf modezaken als Veritas, niet duur, en je kledingstuk verandert er compleet door. Ga je voor de rechthoekige schoudervullingen, let er dan wel op dat je je kledingstukken steeds combineert met een aansluitende riem anders zie je er meteen uit als een bodybuilder. Zijden linten
Je schoenveters vervang je deze winter best door zijden linten. Deze zijn erg hip en ogen bovendien nog eens luxueus ook. Ook opvallend gekleurde panty's en sjaals met verschillende prints en franjes kunnen je look terug modieus maken voor een prikje.
Het is de eerste keer dat Dita Von Teese een lingeriecollectie speciaal
voor de feestdagen ontwerpt. Haar nieuwste creaties lijken erg op de
oude, maar hebben voor de gelegenheid wat meer glamour en glitters. Ze
ogen zoals altijd weer 'retro' en eren de vrouwelijke vormen.
Foto: Wonderbra.
Schattig én sexy De
burleske danseres werkte met fluwelen details, strikjes en pailletten
voor een glamoureus effect. Toch kan je de feestelijke beha's, slipjes,
strings en korsetten elke dag dragen. De bandjes kan je aanpassen zodat
de lingerie onder elke jurk past. Schattig maar tegelijkertijd sexy met
doorkijkstof, kant en verleidelijk, zachte materialen, dat is het opzet
van de collectie. Of zoals ze het zelf zo vaak verwoordt: "Het gaat er
niet om mannen te verleiden maar je vrouwelijkheid te benadrukken."
Er zijn weer celebs, deze keer Nederlanders, gespot met de
designercollectie van H&M voor deze in de winkels ligt. Hoewel we
nog tot 14 november moeten wachten op de lijn van Jimmy Choo, zijn we
al enthousiast bij het zien van de beelden.
Korte rokjes Eerder
lekte al uit dat Jimmy Choo een dijlaars tekende voor de herstcollectie
van H&M. Nu zijn ook beelden van jurken, tassen en schoenen
verschenen, meldt Styletoday.nl. Daarbij komt het gebruik van suède bij
de jurkjes en handtassen vaak terug. Schaf je alvast maar veel panty's
aan, want de lengte van de rokjes is kort. Ook zien we asymmetrische
creaties en veel leder. Ook de modekleur grijs komt vaak terug,
opvallen doe je met elektrisch blauw en studs. Mannen blijven niet op
hun honger zitten, ook zij mogen zich aan een collectie verwachten. De
Nederlandse Lieke en Jetteke Lexmond hadden al de eer te mogen pronken
met de ontwerpen.
Wij verwachten dat er lange rijen zullen
staan voor de H&M-winkels op 14 november. Wil je een stuk scoren,
bereid je dan maar voor op veel geduw en getrek.
Supermodel Kate Moss ging lang door voor iemand wie alles gegeven was.
Zelfs doodmoe, met ongekamde haren of stomdronken werd haar veel
gegeven, kon ze veel aan. Het graatmagere model kon ook de alternatieve
(korte) kledij dragen.
Gedaan Maar
het ziet er naar uit dat het einde van die toegeeflijkheid in zich is.
Enkele weken geleden werd een vernietigend stuk gelanceerd dat
genadeloos de gevolgen van haar wilde levensstijl op haar gezicht
toont. Nu ontstaat commotie over het feit dat Kate Moss, op haar
leeftijd, misschien wel een beha zou moeten dragen.
Opvallend Niet
dat Kate Moss vaak een beha draagt, maar soms valt dat meer op dan
anders. Bijvoorbeeld wanneer hordes fotografen je fotograferen op de
rode loper van de GQ Awards en je tepel door de flinterdunne stof
prikken.
Contra "Na je 35ste, na een
bevalling, na borstvoeding kunnen niet veel vrouwen nog zonder beha
rondlopen. Ook al heb je zoals Kate Moss maar kleine borsten, het stopt
ergens", vinden sommige Britse vrouwen.
Pro Anderen
verdedigen Kate Moss. "Zonder beha rondlopen heeft vooral te maken met
attitude. Net zoals Madonna haar zwarte haarwortels in haar blonde niet
kleurt, zo kan Kate Moss haar eigen regels volgen. Ze zal altijd cool
zijn."
Oude modequeens raken het nooit kwijt, ook niet op de catwalks. Neem nu
Naomi Campbell, 39 jaar, die haar jongere collega's nog altijd de loef
kan afsteken. Tijdens de Londen Fashion Week liep ze een succesvolle
catwalk voor het modemerk Issa. Het publiek leek in extase.
Celebs Steeds
meer celebs domineren de Engelse catwalk. Van Peaches tot Pixie Geldof
tot de Engelse Big brother kandidate Lisa Wallace: designers kiezen
vaker voor 'echte vrouwen' om hun collecties te showen. Anders is het
met de Issa lente/zomercollectie 2010, daar opteerden ze voor het echte
modellenwerk.
25 jaar Supermodel Campbell
kreeg het publiek in extase en dit ter gelegenheid van het 25-jarige
bestaan van het Engelse mode-evenement. Daarbij trok ze enkel de
stukken aan van Issa die ze zelf de moeite vond.
Eigen keuze Het
model opteerde voor een zwempak, gedrapeerd langs één schouder, dat
haar vrouwelijke vormen weet te flatteren. Het publiek leek het alvast
te appreciëren en la Campbell kreeg uitvoerig applaus. Tweede
keuze bleek een fleurige jurk met bijpassende bikini en overweldigende
hoed. Eindigen deed ze in schoonheid met een zwart/witte jurk
halterjurk.
Wervelwind Issa- ontwerpster
Daniella Helayel is vol lof over Campbell: 'ze is een echte wervelwind
op de catwalk, ze is de beste van allemaal, de zon na de storm. Het
publiek is in extase als ze binnenwandelt, ze draagt een zwempak zoals
geen ander en ze staat er beter mee dan eender welke 21-jarige".
Na Londen, en in afwachting van Parijs, opent Milaan woensdag de
modeweek voor de vrouwenmode van de lente/zomer 2010. Uit cijfers
blijkt echter dat de Italiaanse export van confectiekleding voor
vrouwen tijdens het eerste semester van 2009 sterk gedaald is.
Minder export Volgens
een recente studie van de federatie Sistema Moda Italia (SMI) is de
Italiaanse export van vrouwenkleding sterk gedaald gedurende de eerste
5 maanden van 2009. Van januari tot mei daalde de export naar Rusland
met 25,3 procent, naar de Verenigde Staten met 26,8 procent, naar
Zwisterland met 12 procent en naar Japan met 18 procent. In de Europese
Unie is de sterkste daling op te merken in de export naar Spanje (-16,7
procent) en naar Groot-Brittannië (-15 procent).
Maatregelen Michele
Tronconi, voorzitster van SMI, vraagt dan ook "actie op politiek
economisch vlak, met maatregelen en tussenkomsten van de overheid om de
sector de komende maanden te helpen".
Grote namen op modeweek Vanaf
woensdag gaat de modeweek in Milaan van start. Donderdag staan grote
namen als Giorgio Armani, Prada en Just Cavalli op het programmma,
vrijdag onder andere Versace, Gianfranco Ferré en Jil Sander, gevolgd
door Roberto Cavalli, Emporio Armani, Moschino en Max Mara op zaterdag.
De collecties van Missoni, Etro, John Richmond en Salvatore Ferragamo
zullen zondag worden voorgesteld.
Ontwerper Mark
Fast stuurde 'rondere' modellen op de Londense catwalk. Hij wilde
daarmee eindelijk aantonen dat het tijdperk van 'size zero' voorbij is.
Meer nog, zijn outfits staan even mooi, zoniet beter bij dames met iets
vrouwelijke vormen. Zijn moedige beslissing zal de man geweten hebben:
twee van zijn stylisten stapten kwaad op.
Positieve reacties De
Canadese ontwerper Mark Fast maakte enkele dagen voor de show aan zijn
stylisten bekend dat hij enkele 'rondere modellen' wilde gebruiken.
Twee van zijn stylisten stapten daarop boos op en lieten de ontwerper
enkele dagen voor de show, verweesd achter. Met de hulp van twee
freelance stylisten slaagde de ontwerper er toch nog in om de collectie
met gebreide jurken af te werken. Zijn show lokte zowel bij het publiek
als de pers heel wat positieve reacties uit. (br.nina)
Achter de schermen van de 180jaar oude handtassenfabrikant Delvaux
Het voelt als het betreden van een geheime schatkamer. Rollen leer van allerlei soorten, ambachtslui gebogen over de kleinste details, en overal dure handtassen. Even gingen de deuren van het Brusselse atelier van 'slands meest prestigieuze handtassenmaker voor ons open en konden we ons vergapen aan de luxe van Delvaux. De kaartjes aan de rollen leer in de voorraadruimte vertellen het meteen. Delvaux mag dan al een groot luxebedrijf zijn, hier wordt nog ambachtelijk gewerkt. Telkens als iemand een stuk leer uit het magazijn haalt, vult hij met de hand in hoeveel hij wegsnijdt en wanneer. Er liggen zo'n vijfhonderd rollen bij kamertemperatuur en in gewoon licht in dit walhalla. Dit is waar het verhaal van elke zo gekoesterde Delvauxhandtas begint.
Het huis Delvaux bestaat in 2009 180 jaar, en die verjaardag wordt gevierd met een grote tentoonstelling in het Antwerpse ModeMuseum en met een boek, dat het verhaal van 180 jaar Belgische luxe vertelt. Het begon in 1829 met handgemaakte reiskoffers. Pas in het begin van de 20ste eeuw kwamen de handtassen erbij die nu zoveel vrouwen doen zwijmelen. Delvaux is inmiddels ook allang niet meer de naam van de familie die het bedrijf leidt. Sinds 1933 is Delvaux eigendom van de familie Schwennicke.
Er is ondertussen ook een atelier in Frankrijk, eentje in Roemenië en in 2010 komt er een atelier in Vietnam. De lokale vakmensen daar zullen opgeleid worden door de Brusselse meesterambachtslieden. Een wandeling langs de werkbanken maakt het duidelijk: hier zitten mensen met jarenlange ervaring, die nog echt een ambacht beheersen.
Voor het Brillant-model zijn bijvoorbeeld 64 verschillende stukjes leer nodig. En bepaalde modellen worden binnenstebuiten gemaakt. Als de tas klaar is, wordt de binnenkant naar buiten gedraaid. Wat binnen zat, wordt dan de buitenkant. Het blijkt een heel precies karwei waar alleen een specialist zich aan mag wagen, want anders is al het werk voor niets geweest. Bij Delvaux lopen er slechts drie mensen rond die het kunstje perfect beheersen.
Aan één handtas wordt gemiddeld tien uur gewerkt, en meestal is die tas dan van kalfsleer. Maar Delvaux doet ook in exclusieve, exotische leersoorten. Ze liggen verzameld op een werkbank: krokodillen-, alligator-, slangen-, tot zelfs zalmleer. En ook struisvogelleer. En passant krijgen we een gouden tip mee om voortaan echt van vals te kunnen onderscheiden: bij echt struisvogelleer kun je je nagel onder de bobbeltjes steken, bij namaakleer lukt dat niet.
In een uithoek van het atelier bevindt zich nog een belangrijke werkpost: de dienst na verkoop. Het is er niet zo maar een. Delvaux bewaart in het atelier huiden uit collecties die teruggaan tot de jaren zeventig. Per jaar komen zo'n 8.000 tassen hier terecht voor een onderhoudsbeurt. We zien een oude rode handtas waarop krassen weggewerkt worden en we horen het verhaal van een bruine handtas waar brandgaten in zaten. Op de werkbank ligt een boek met voorbeelden van bijzondere bestellingen. Het ligt open op een aktetas, gemaakt in opdracht van Elio Di Rupo.Aan het werk aan de nieuwe collectie van Veronique Branquinho, de modeontwerpster die sinds kort artistiek directeur van Delvaux is. (br.het Nieuwsblad)
Comptoir des Cotonniers is ook dit jaar weer op zoek naar die specifieke moeder en dochter die hun campagne voor 2010 nieuw leven inblazen.
Het modemerk Comptoir des Cotonniers zoekt ieder jaar opnieuw naar die ene specifieke, opvallende moeder en dochter om in hun reclamecampagne te schitteren. Geen modellen maar echte vrouwen van vlees en bloed, waarvoor familie alles is.
Heb jij interesse? Rep je op woensdag 30 september 2009 van 16 uur tot 19 uur dan snel naar de Antoine Dansaertstraat 14 in Brussel. De geselecteerde koppels zullen deelnemen aan de show die in Parijs zal plaatsvinden.
Een nieuw 'revolutionair' middel in de strijd tegen cellulitis en
hardnekkig vet is geboren: de Scala bio-fir panty's en leggings. Anders
dan de andere figuurcorrigerende broekjes, pakken ingenaaide thermische
kristallen het overtellige vet aan.
Warmtekristallen De
Braziliaanse fabrikant van Scala bio-fir belooft met de nieuwe
corrigerende leggings en panty's effectief het hobbelige vet weg te
krijgen. Daarvoor worden kristallen gebruikt die worden ingenaaid en
warmte uitstralen bij contact met de huid. Op die manier wordt de
doorbloeding beter en verdwijnen gifstoffen en vet makkelijker.
Successtory Tests,
uitgevoerd door de fabrikant zelf, tonen aan dat vier op de vijf
vrouwen die dagelijks de broek droegen, de centimeters zagen
'wegslinken'. De fabrikanten voorzien massaal succes en geloven dat het
product ware records kan verbreken als één van de snelst verkopende
producten. Voor zover geweten, zijn de 'wonderleggings' voorlopig enkel
beschikbaar in Engeland.
Vrouwen gebruiken hun mascara veel te lang. Dat kan na
verloop van tijd voor gevaarlijke allergische reacties zorgen. Speciaal
daarom lanceert de winkelketen Kruidvat samen met beautymerk Gosh een
grootse omruilactie.
Kom vanaf 22 september met je gebruikte oude mascara naar het
Kruidvat en je krijgt een gloednieuwe Gosh-mascara gratis mee naar
huis. De actie dient ter promotie van de nieuwe mascara van Gosh, maar
het gratis karakter spreekt ons zeker en vast aan.
De actie loopt vanaf 22 september tot en met 4 oktober. Maximum 1
mascara per klant en dat voor de eerste 30.000 klanten. Er snel bij
zijn is dus de boodschap. De deelnemende filialen worden binnenkort online bekend gemaakt.
Links: Betsey Johnson, midden: DKNY, rechts: Victoria Beckham.
Vorig seizoen draaide het bij de ontwerpers allemaal rond strakke
lijnen en uitgesproken schouders, voor komende lente zijn de
wapperende, losse jurken weer helemaal terug. Toch moet je je niet
helemaal een nieuwe kleerkast aanschaffen, de eighties blijven goed
scoren.
Diane Von Furstenberg.
Jurken Bij
onder Lhuiller, Rodarte en zelfs de anders zo strakke Victoria Beckham
zagen we voor komend lenteseizoen losse jurken. Vooral het silhouet
van de zeemeermin is trendy. Ook de 'bandage jurk' werd voor komend
seizoen opnieuw uitgevonden, vorig jaar was die kort, dit jaar wordt
die, kijk maar naar het ontwerp van Victoria Beckham, lang. Wat kleuren
betreft mag het fel zijn: we zagen veel eigthies roze en rood bij onder
meer Betsey Johnson en DKNY.
Marc Jacobs.
Short Het
meest opvallende mode-item voor 2010 is de strakke wielrennershort die
we zagen bij DKNY, je draagt hem zo in een neutrale kleur of onder een
andere short in een flashy versie.
Lady Gaga Ook
blijkt dat de sterren de ontwerpers inspireerden: bij Marc Jacobs en
andere ontwerpers zagen we ultrakorte shortjes en body's à la Lady Gaga.
Het lingeriemerk Agent Provocateur heeft zijn naam niet bepaald
gestolen. De uitdagende en originele lingerie wordt in provocerend sexy
fotoshoots gepromoot, en op een passende manier voorgesteld. Voor de
nieuwste beha Nikita huurde het merk een tiental modellen in die in
slagorde marcheerden op de hippe Londense winkelstraat Oxford Street.
Dijlaarzen, hotpants en rode lippen Het
modellenleger droeg was op zijn zachtst gezegd überhip, naar modenormen
toch: de deze winter onmisbare dijlaars, een leren hotpants en een
stevige, doch sexy push up beha, ze waren allemaal aanwezig. De
modellen droegen dit alles in combinatie met weerspiegelende
vliegeniersbril, strenge rode lippen, een kepie en bretellen (!). Twee
vlaggen met 'Agent Provocateur' lieten geen enkele ruimte voor twijfel:
de dames promoten lingerie, en trokken daarbij nogal de aandacht.
Nikita en andere superheldinnen 'Nikita',
een naam die associaties met de Koude Oorlog en de gelijknamige song
van Elton John oproept, inspireerde duidelijk het modellenleger.
Tegelijk met Nikita werd ook de nieuwe campagne New World Order, met 13
superheldinnen, voorgesteld. Het doel is duidelijk: Agent Provocateur
wil de wereld (van de lingerie?) domineren en is daartoe tot zowat
alles bereid.
Dominantie loert Deze
houding is niet helemaal megalomaan: in deze crisistijden kon het merk
in maart al een extra verkoop van 8 procent aankondigen. Er is maar één
groot verschil met de Koude Oorlog: mensen krijgen het behoorlijk warm
van deze lingerie...
Niets zo mooi als netjes afgelijnde lippen. Op de catwalk zien we ze alvast in de meest tot de verbeelding sprekende kleurtjes. Maar hoe begin je er het best aan?
Mooi afgelijnde lippen zijn het werk van een simpel lippotlood. Niets moeilijks mee, maar je moet wel op enkele valkuilen letten. Zo kies je best geen donker lijntje rond lichtgekleurde lippen. Dit geeft een harde uitstraling en maakt je mond kleiner. Kies daarom voor een lippotlood in exact dezelfde kleur.
Bij het aanbrengen begin je best bij de cupidoboog. Vervolgens teken je het boogje in het midden van de onderlip. Afwerken doe je door vanuit de mondhoeken naar de reeds getrokken lijntjes te werken. Zo maak je de lipcontour voller.
Het merk Zara zal zijn collecties ook op het internet aanbieden. Toch wordt het in België nog even wachten op deze webshop.
Wintercollectie De
onlineverkoop van start tijdens het herfst-winterseizoen 2010.
Aanvankelijk zal die worden beperkt tot Spanje, Frankrijk, Duitsland,
Groot-Brittannië, Italië en Portugal. Later komen alle markten aan de
beurt.
Grote spelers Het merk spreekt over
een strategisch belangrijke stap. Andere grote spelers, als H&M,
Esprit en Mango, verkopen al langer online in sommige landen. Ook het
Amerikaanse Gap doet dit in de VS.
Het lijkt erop dat Carrie Bradshaw concurrentie krijgt in het vervolg
van de film 'Sex and the City' van een nog wel erg jonge fashionista,
de dochter van Charlotte.
Mama Charlotte draagt een bijpassende outfit.
Modepopje De
kleine Lily wordt in de film omgetoverd tot een klein modepopje. Ze
verschijnt op de set helemaal passend bij haar filmmama Charlotte. De
actrice draagt een felgroene jurk, Lily wandelt ernaast in een paarse
jurk met strik, haarlint en ballerina's in dezelfde kleur als de outfit
van mama.
Een opmerkelijk feit: onze nagels groeien 25 procent sneller dan die
van onze grootouders. Een nieuwe studie bewijst dat onze
voedingsgewoonten een belangrijke rol spelen in het snelle groeiproces
van de nagel.
Vergelijkende studie In
de afgelopen 70 jaar neemt de groeisnelheid van de vinger- en teennagel
toe. Onderzoekers van de University of North Carolina vergeleken
daarbij de resultaten uit 1938 en een studie uit de jaren vijftig.
Grote teennagels worden nu met meer dan 2 mm per maand langer, in
vergelijking met 1,65 mm in de jaren dertig. De gemiddelde vingernagel
groeit vandaag met 3,55 mm per maand, wat een stijging betekent van
meer dan een halve millimeter dan enkele decennia geleden.
Jonge nagels Ook
tonen de resultaten aan dat de vingernagels bijna twee keer zo snel
tieren als de teennagels. Vooral de exemplaren van jongere mensen en
mannen schieten sneller op. Zo is ook bewezen dat de kleine nagel veel
langzamer groeit dan andere vingernagels. De middelvinger is dan weer
de snelste van allemaal. Volgens de vorsers spelen milieu-factoren een
rol, net als een veranderende levensstijl en gezondheid. Voeding,
lichaamsbeweging en lichaamssamenstelling zijn immers flink gewijzigd
de afgelopen dertig jaar.
Vitamine D Nagels
hebben de neiging sneller te gedijen in de zomer door de aanmaak van
vitamine D. Koude temperaturen en roken zijn dan weer factoren die de
groei afremmen. Ook neigen mensen vandaag de dag meer water te drinken.
Dat verwijdert toxines uit het lichaam en maakt gezonder.
Rode nagellak Manicurespecialisten
bevestigen de trend. Volgens hen zijn mensen zich ook meer bewust van
wat hun lichaam nodig heeft. Door gezonder trachten te leven en minder
handmatig werk te doen, breken er minder nagels af. Zo wekken ze de
indruk sneller te groeien. Het dragen van nagellak is volgens de
nagelspecialisten een goede zaak. Hierdoor gebruiken mensen hun nagels
minder als 'werkinstrument'. Vooral een rode nagellak is aangewezen,
dat houdt knabbelen tegen.
Gezondheid Nagels
zijn een indicator voor je algemene gezondheid. Broze nagels duiden op
een gebrek aan ijzer, schildklierprobelmen, slechte bloedsomloop of
verstoorde nierfunctie. Gele nagels duiden op problemen met de
lymfedrainage of lever, zelfs diabetes. Wie ijzer- of zinktekort heeft,
heeft dan weer last van gespleten vingernagels.
Simone Harouche is een manusje-van-alles in de modewereld, maar ze werd
voornamelijk bekend als styliste van Christina Aguilera en Jennifer
Lopez. Ze maakte eenmalig een handtas voor Nicole Richie. Omdat ze
hiermee in tal van modebladen verscheen, werd het een hype bij
fashionista's.
Limited Daarom
maakte Simone Harouche ongeveer 80 gelijkaarde handtassen voor een
'limited edition', ze kregen de naam 'Simone Camille'. Elke handtas is
handgemaakt uit vintagestoffen van over de hele wereld en elk exemplaar
is uniek. Hoeveel de handtassen kosten is momenteel nog niet duidelijk.
Kim Kardashian en Nicole Richie zijn alvast fan, binnen enkele weken
kun je ze online kopen.
Vanaf je 23ste dien je je dagelijkse verzorgingscrème te verrijken met een lichte anti-rimpelcrème. Zo blijft je huid strak en jong. Dat beweerden cosmeticaproducenten jarenlang. Britse dermatologen waarschuwen echter voor de vele negatieve gevolgen van het vroegtijdige gebruik van een anti-rimpelcrème.
"Niet alleen verspillen jongeren daarmee veel geld, ze beschadigen hun jonge huid ook nog eens permanent. Om te beginnen zijn crèmes sontworpen voor de oduere huid zwaarder en vetter. Hierdoor krijg je sneller verstopte poriën en jeukende bultjes. De zalfjes bevatten ook hoge concentraties aan retinoïden en AHA, zuren die je huid kunnen beschadigen", vertelt de Britse dermatoloog Mayou.
Volgens dermatologen is de beste manier om een jonge huid te behouden nog steeds de meest natuurlijke optie: niet onder de zonnebank gaan, niet roken, en dagelijks een crème met UVA-bescherming gebruiken. (br.she)
Oude rot in het vak Claudia Schiffer mag nog gezien worden. Het
supermodel is op haar 39ste meer dan ooit te bewonderen in
vooraanstaande magazines. Ook het Duitse Vogue wist haar opnieuw te
strikken. Volgende maand fleurt ze het modeblad op.
Vertrouwen De
mama van Caspar (6) en dochter Clementine (4) laat zich nog regelmatig
fotograferen voor de lens van de beroemde Mario Testino. Claudia voelt
zich naar eigen zeggen volledig op haar gemak tijdens de fotoshoot:
"Mario Testino is een van de weinige mensen die ik volledig kan
vertrouwen, bij een shoot met hem zijn er voor mij geen grenzen. Zolang
hij het is, ga ik nog jaren door".
Geen snijwerk Haar
glans en schoonheid lijken nauwelijks te vervagen. En toch is
plastische chirurgie niets voor haar, zo vertelde ze onlangs, uit vrees
voor de effecten op lange termijn. "Ouder worden geldt voor iedereen,
accepteren maakt het makkelijker".
Verzorgingrituelen Haar
goede looks krijgt ze door gezond te leven. De juiste voeding is
belangrijk, maar ook haar verzorging verdient alle aandacht. Make-up
gebruikt ze zelden in haar vrije tijd. "Ik brush mijn haar elke dag en
gebruik goede vochtinbrengers. Voorts droog ik het niet helemaal, mijn
haar blijft wat vochtig, zo krijgt het meer textuur. Zonder mijn
zonnebril wandel ik nooit de deur uit".
De hoed is een populair accessoire deze zomer en dat blijft ook zi deze
herfst. De Britse hoedenontwerpster Katherine Elizabeth speelt hier op
in en deelt haar tips aan vrouwen in workshops.
Ontwerp van Katherine Elizabeth.
Investering Hoedenontwerpster
Katherine Elizabeth is een gevestigde naam in de modewereld. Ze tekende
al voor Dior en Dita von Teese draagt graag haar creaties. Hoeden zijn
deze zomer de manier om je outfit 'up te daten' en komende herfst
zullen ze ook trendy blijven. Helaas is een mooi exemplaar vaak ook een
heuse investering.
Feestjes Daarom besloot
de ontwerpster feestjes te organiseren waar ze een groepje vriendinnen
leert zelf hoeden te maken. Die kunnen ze dan volledig afstemmen op hun
eigen stijl. Ze reist heel er Groot-Brittanië voor rond en haar concept
slaat duidelijk aan. De feestjes zijn er ontzettend populair. Ook zijn
ze vriendelijk voor de portefeuille, voor iets minder dan 40 euro,
materiaal inbegrepen, komt Katherine naar je toe. Meer informatie vind
je www.create-boutique.co.uk.
Het modeshowseizoen is weer begonnen, en ook lingeriemerk Agent Provocateur is van de partij. Veel zwart en wit, in weinig verhullende setjes waarbij opvallend vaak gebruik werd gemaakt van linten én brave strikken.
Wil je er net zo bijlopen als
Blair, Serena, Vanessa of Jenny uit de TV serie Gossip Girl? Met de
nieuwste collectie van topdesigner Anna Sui, lukt dat aardig. Haar
nieuwste outfits zijn allen gebaseerd op de karakters van Gossip Girl.
Vanaf
13 september tot 17 oktober zijn de nieuwe ontwerpen ook online te
verkrijgen. Elk karakter van de serie is duidelijk terug te vinden in
de collectie. Zo zijn Blair's jurken voorzien van hoge kragen en
strikjes en oogt Serena's kleding een tikje uitdagender.
In Europa krijgt één op de negen vrouwen te maken met borstkanker. Goedpassende lingerie is voor veel patiënten een must na zo'n ingrijpende ziekte. Het helpt hen hun vrouwelijkheid en zelfvertrouwen terugvinden. Om alle vrouwen te voorzien van de perfecte beha organiseert het lingeriemerk Marlies Dekkers tijdens de borstkankermaand speciale pasavonden.
"Helaas is het technisch onmogelijk om voor iedere vrouw een aparte collectie te ontwerpen, hoe graag ik dat ook zou willen", vertelt Dekkers. Om alle vrouwen toch te voorzien van de nodige dosis zelfvertrouwen besloot de ontwerpster speciale pasavonden te organiseren voor (ex-) borstkankerpatiënten tijdens de borstkankermaand in oktober.
Dit jaar zal Marlies in samenwerking met chirurg-oncoloog Jean Klinkenbijl het personeel van zowel de eigen Marlies Dekkers Stores als van haar retailers trainen om de verkoop van lingerie aan patiënten te optimaliseren. Vervolgens zullen de winkels en verschillende lingeriespeciaalzaken voor hen een aantal avonden extra opengesteld worden.
Op de website van Marlies Dekkers worden binnenkort de deelnemende winkels bekend gemaakt.
De herfst- en wintercollectie bestaat traditioneel uit veel zwart.
Al lijkt het dit jaar nog een tikje erger, en wordt zwart steeds vaker
met zwart en zwart gecombineerd. Betekent dat dat je géén kleur mag of
kan dragen? Gelukkig niet! Want ook deze kleuren zullen het dit najaar
heel goed doen:
1) Blauw/paarstinten
Lila,
blauwpaars en grijsblauw: ingetogen, bescheiden, koele kleuren die je
in z'n geheel kan dragen of kan combineren met zwart.
2) Warme kleuren
Baksteenrood,
framboosrood en goudbruin kan ook dit seizoen, maar dan niet de felle
versies die pijn doen aan je ogen. Ook hier wordt voor een mattere,
bescheidenere uitstraling geopteerd.
3) Pasteltinten
Dit is een blijver: poederroze, grijspaars, zandtinten, liefst in preutse ontwerpen.
4) Het buitenbeentje
Appelblauwzeegroen: ook een koel kleur, maar toch net iets minder ingetogen dan de blauwe en paarse tinten.
Leren leggings zijn alweer een tijdje hip, maar deze winter breek je er echt alle trendrecords mee. Wij gingen na hoe je de leren legging het best draagt.
Wanneer je lange laarzen over je legging draagt creëer je een rockerige stijl. Lieslaarzen maken het plaatje helemaal compleet. Ben je niet zo'n wild type? Dan staat een paar mooie pumps of enkellaarsjes ook bijzonder vrouwelijk onder je legging.
Je kan de legging best combineren met een jurkje of langer truitje. Je trui moet steeds over je billen komen, anders krijg je al snel een ordinaire look. Let er ook op dat je legging een beetje stretchstof bevat. Dat is niet alleen meer flatterend voor je lichaam, het voelt ook veel aangenamer aan.
Wil je een geheel andere look samenstellen? Ga dan eens voor een broek in een andere kleur. Grijs is deze zomer nog steeds erg hip en het maakt je leren broek ongekend gesofistikeerd.
De vrouwencollectie van Olivier Strelli is dit jaar volledig vernieuwd. Kersverse ontwerpster Nathalie Valentiny hield voor haar eerste collectie niet vast aan de voorgeschreven Strelli-normen, met uitzondering van het warme kleurgebruik.
Waar Olivier Strelli voorheen uitblonk door zijn statige, klassieke haast beangstigend authentieke kledingkarakter, lijkt het modemerk nu een geheel andere weg in te slaan. De nieuwe, en eerste, collectie van modeontwerpster Nathalie Valentiny houdt vast aan het warme kleurgebruik van weleer, maar geeft de kledij een frisse, sexy uitstraling. Doorkijkblouses en atypisch kleurgebruik geven de collectie een jongere look en feel.
Voormalig eigenaar Nissim Israël mag dan niet langer actief zijn in de modebranche, hij blijft actief betrokken bij de licentieproducten en tekende zelfs voor een samenwerking met kousenproducent Cette.
Vrouwen hebben blijkbaar alle vertrouwen in de smeerseltjes die ze op
de huid wrijven. Driekwart leest nooit het etiket van een crème om te
zien welke ingrediënten deze bevat. Zo blijkt uit een Britse rondvraag.
Vertrouwen De
merken die we kennen, boezemen alle vertrouwen in. Vrijwel alle
ondervraagden hebben het volste vertrouwen in de merken die ze
gebruiken. Krijgt het prodcut een natuurlijk label, worden al helemaal
geen vragen meer gesteld.
Onleesbaar Een
andere reden waarom de samenstelling niet gelezen wordt, is omdat de
etiketten niet leesbaar zijn. 1 op 5 beweert dat ze moeilijk te lezen
door te kleine lettertjes of omdat ze op een slecht leesbare plaats
staan.
Moeders En toch zijn er ook
anderen. Een minderheid van de dames leest wel nauwkeurig de
samenstelling en welke impact ze op het milieu hebben. Babyproducten
worden wel met de loupe bekeken, vooral dames met kinderen bestuderen
zorgvuldig de ingrediënten.
Jarenlang waren ze het geliefkoosde accessoire voor stoere jongens. Iedere jonge snaak voelde zich de padvinder der padvinders met het veelzijdige mes van Victorinox op zak. Was je zakmes niet voorzien van een kruis-embleem? Dan hoorde je simpelweg niet bij de groep. Voor al de oudere mannen jong van ziel lanceert Victorinox nu een splinternieuwe eigentijdse kledingcollectie.
Multifunctionaliteit is iets waar alle merken in crisistijden naar snakken. En laat het net dat zijn waar Victorinox in uitblinkt. Ruim honderd jaar geleden creëerden ze reeds een zakmes waardoor alle andere messen in het niets verdwenen. Een mes dat niet alleen kon snijden, maar waar je ook kurken mee kon trekken, touw mee kon doorknippen, nagels mee kon vijlen, schroeven los of vast kon draaien en stukjes hout mee kon doorzagen. Mode
Twintig jaar geleden zette Victorinox zijn eerste voorzichtige stapjes naar een uitgebreider productengamma met zijn eigen horloges, gevolgd door een bagagelijn en tenslotte anno 2009 een eigen parfum en een op en top mannelijke kledinglijn. In de lijn herken je alle kenmerken die je zou toeschrijven aan het messenmerk: mannelijkheid, stoerheid, legermentaliteit en een ongekend sexy en beschermend gevoel. Kledij voor mannen die zich durven vuil maken, die nog weten hoe je een kampvuurtje stookt en die met heimwee terugdenken aan de tijd dat kledij functioneel was zonder meer. (br.she)
Het regent vreemde trends dit seizoen. De nieuwste in het rijtje is een
hoofddeksel in de vorm van konijnenoren. Hoewel ze zeer 'fashionable'
zijn, in zwart, blauw of in netstof, doen deze extra oren toch hard
denken aan de beroemde 'bunny-oren' van de Playboybabes.
Catwalks Madonna
droeg ze al op het prestigieuze Costume Gala in het New Yorkse
Metropolitan Museum. Toen nog unaniem verguisd door de verzamelde
modepers, ondanks hun afkomst: Louis Vuitton by Marc Jacobs.
Maar
ondertussen gelden duidelijk andere regels: de oren werden ook gezien
op de catwalk bij ontwerpster Luella en nogmaals bij Marc Jacobs.
De schuldige Marc
Jacobs lijkt dus de verantwoordelijke (of moeten we zeggen: de
schuldige?) voor dit mode-item. "Ik kreeg het idee bijna per ongeluk.
Een lid van mijn designteam droeg een lint rond haar hoofd, dat zodanig
wat gestrikt dat het op konijnenoren leek. Dat heb ik gebruikt. Ik hou
van het Franse kokette, bijna Playboy-achtige aspect."
Netoren Karl
Lagerson maakte zijn eigen versie voor Maison: de oren bestaan uit
wollen draad, met daartussen een netstof gespannen en een soort kap
voor het voorhoofd. De vorm van de oren verschilt ook: klein en rond
als een beer (of Minnie Mouse), tot lang en recht als een konijn (of
Playboy-bunny).
Topshop verkoopt ze ook, voor amper meer dan 20 euro. Lady Gaga, Lily Allen en de Olsen twins droegen ze ondertussen ook al.
Een ding staat vast: wie ze draagt, zal in elk geval gezien worden. Dagdagelijks gebruik lijkt echter niet meteen aangeraden.
Je kan er niet
naast kijken: schoudervullingen zijn terug in. De schuldige is
modeontwerper Balmain, die enkele collecties geleden de prononceerde
schouders terugbracht met een nogal opvallend korset.
Stilletjesaan
werden schouders weer iets om te benadrukken, iets wat ook zangeres
Rihanna en Victoria Beckham snel doorhadden en in hun stijl
implementeerden.
Ondertussen sprongen zowat alle grote
modemerken op de kar. Balenciaga, Marc Jacobs, Givenchy en Dolce &
Gabbana verwerkten allemaal opvallende schouders in hun wintercollectie.
3 manieren Maar
hoe draag je dat nu? Voor dagdagelijks gebruik naai of plak je best
schoudervullingen in blouses, truien of vestjes. Een minder opvallende
maar duurdere optie is het kopen van kledingstukken met een
uitgesproken snit aan de schouders.
Wie eens stapje zet of een
hapje gaat eten, opteert het best voor een stijlvol topje dat de
schouders definieert, zonder in de verf te zetten. Combineer met een
casual jeans of een nette rok.
De durvers en fashionista's onder
ons laten zich niet tegenhouden, en gaan ervoor. Draag extreme
schouders, hoge vullingen of pofmouwen met zwier, glitter en glamour.
Hou toch rekening met enkele rake opmerkingen!
Was het nu '80 of '30? Schoudervullingen
doen sterk denken aan de jaren '80, een decennium dat op verschillende
manieren terug te vinden is in de mode vandaag. Maar eigenlijk dateert
de schoudervulling uit de jaren '30.
Modeontwerpster Elsa
Schiaparelli verwerkte hem in haar collecties, maar de schoudervulling
werd pas echt populair toen actrice Joan Crawford ze droeg in de film
Letty Lynton. 50.000 Joan Crawford jurken vlogen in geen tijd over de
toonbank. Afwachten of deze revival hetzelfde teweeg brengt.
Vier op de tien vrouwen geven toe schoenen te kopen in de verkeerde
maat, als die er modieus en aantrekkelijk uitzien. Dat blijkt uit een
rondvraag, uitgevoerd door een Britse podologenvereniging.
Pijnlijke voeten Pijnlijke
voetjes nemen echte schoenenfashionista's er graag bij. Vinden deze
dames een allerschattige schoen die niet geheel past, kopen ze hem
evengoed. Liefst 37 procent van de vrouwelijke ondervraagden draagt
zelfs uiterst ongemakkelijke exemplaren als ze daarmee geheel naar de
mode gekleed zijn. 17 procent van de mannen geeft eveneens toe af en
toe naar een verkeerde maat te grijpen.
Problemen Niet
geheel onlogisch, geeft de poll aan dat 80 procent van de dames met
voetproblemen kampt. Gebarsten hielen, ingegroeide nagels of likdoorns
zijn het gevolg. Vier op tien roept daarbij nooit medische hulp in. Een
jammere zaak volgens de vereniging van Podologen, slecht zittende
schoenen kunnen je gezondheid ernstig schaden.
Hakken Hoge
hakken zijn risky, maar ook instappers vormen een gevaar omdat de voet
naar voor kan geschoven worden en de tenen in een verkrampte positie
geraken. Pumps vormen het grootste gevaar, zij geven totaal geen steun
aan de voet en zitten vaak te krap. Volgens de podologen dragen velen
verkeerde schoenen zonder het te beseffen.
Een mascara, vloeibare eyeliner en
foundation zou je na 3 tot 6 maand moeten weggooien. Oogschaduw en
zelfbruinende dagcrème mag je maximaal een jaar bijhouden, je rouge en
lipstick kunnen anderhalf jaar mee en shampoo, douchegel en het
oogpotlood gooi je na 2 jaar weg.
Waarom?
Omdat verouderde cosmetica gebruiken een gevaar kan zijn voor je
gezondheid. Klinkt logisch, maar toch gebruikt driekwart van de vrouwen
hun make-up jarenlang, zelfs als deze van kleur is veranderd of een
funky geurtje heeft.
De belangrijkste reden is dat lipstick
bacteriën verzamelt en mascara en oogpotloden infecties kunnen
veroorzaken. Biologische of natuurlijke make-up gaan minder lang mee
omdat ze weinig bewaarstoffen bevatten, en dus een natuurlijke
broeihaard vormen voor bacteriën.
77,2 procent van de Nederlandse vrouwen wil tijdens het shoppen advies
en de helft weet niet wat bij haar figuur past. Een derde neemt daarom
het liefst een vriendin mee op shoptrip, de partner komt slechts op de
tweede plaats.
Jeans en kantooroutfit Nederlandse
vrouwen hebben het meeste advies nodig bij de aankoop van een ouftit
voor het werk, ook is de aankoop van de perfecte jeans niet makkelijk.
Dat blijkt uit een enquête van vrouwonline.nl. Verrassend is dat
slechts 10 procent van de vrouwen hulp nodig had bij de aankoop van
haar bruidsjurk. De verkoopster in de winkel is niet populair als
adviseur, slechts 12,2 procent van de vrouwen vertrouwt haar.
Ergernissen 37,2
procent van de vrouwen komt het liefst haar hokje niet uit bij het
passen, geen spiegel in het hokje is dan ook een ergernis bij veel
vrouwen. Daarnaast zijn opdringerige verkoopsters die het pashokje
ongevraagd binnen komen, te kleine en donkere pashokjes, gordijnen die
niet alles bedekken en zweetgeuren van voorgangers niet populair.
Voor het nieuwste seizoen van Desperate Housewives laten de actrices
zich van hun meest chique, glamoureuze kant zien. Vooral Eva Longoria
ziet er fantastisch uit in een lange, beige cocktailjurk.
Marcia Cross
Diva's Hoewel
Desperate Housewives niet de meest glamoureuze tv-reeks is, kozen de
makers voor een chique promotiecampagne van het zesde seizoen. De vijf
actrices dragen prachtige vintage jurken en worden afgebeeld in een
retro filmdecor. Eva Longoria lijkt met haar beige jurk bezet met
pailletten op een Hollywooddiva uit de jaren '50 in een oude stoel in
een retro kleedkamer en haar golvende lokken langs haar gezicht. Ook de
satijnen jurk van Teri Hatcher is prachtig en toont een glimp van haar
prachtige benen. Marcia Cross straalt met een schouderloze jurk,
Felicity Huffman schittert in een zwarte avondjurk. Dana Delany valt
vooral op tussen de rest met haar rode trenchcoat en visnetkousen.
Terry Hatcher
Geheimen Naar
jaarlijkse traditie geven de foto's geheimen prijs van het zesde
seizoen. Zo zal Lynette bijvoorbeeld ontdekken dat ze zwanger is. (br.hln)
Op modevlak wordt de aandacht vaak toegespitst op de nieuwste trends,
of wat hopelijk een trend zal worden. Maar wat met de antitrends, de
klassiekers, de kledij die wel eens helemaal 'in' maar nooit helemaal
'uit' is? Zij zijn perfect om deze winter, een winter zonder echte
trends in te slaan en jarenlang van te genieten.
1) Lovertjes
Lovertjes
zijn deze winter zo in, dat ze over een paar maand weer uit zijn. Dit
gezegd: ze zijn ook nooit weer helemaal uit. Het lijkt iets voor een
avondje uit of een feestje, maar je kans ze ook best overdag dragen als
je ze goed combineert. Niet met een jeans, maar wel met wol of leder.
2) De blazer
Zelfs
onder klassiekers een klassieker. Een gemakkelijke en stijlvolle manier
om een broek met t-shirt wat meer uitstraling te geven. Past ook op de
kokerrok, maar wie voor de tulprok gaat kiest best voor een korte
blazer. Altijd en overal bruikbaar, alleen de snit wordt soms (een
beetje) gemoderniseerd.
3) Wijde, rechte broeken
Helemaal
tegen de trend van skinny jeans, leggings en harembroeken in, is deze
broek een flatterende (indien goed gekozen toch), gemakkelijke,
stijlvolle optie voor veel meer vrouwen. En dat zit nog gemakkelijk
ook. Draag ze met een topje dat je instopt, een korte vest en
geprononceerde schouders en (eventueel) een riem.
4) Gebreide kledij
Stel
je er niet onmiddellijk dikke kabeltruien of prikkende jurken bij voor,
breiwerk kan ook 'dun' en elegant zijn. Al is een iets dikkere draad
met een opvallend patroon, altijd een goede keuze als je een statement
wil maken.
5) Neutrale rok
Veel
vrouwen grijpen naar een donkere, effen stof in een poging hun buik,
heupen en/of kont te verdoezelen. Maar zo is het gemakkelijk alleen
sombere kleuren te dragen. Kies daarom ook eens voor een rok in een
neutrale of zelfs felle kleur of print. Blijf weg van glanzende
stoffen, tenzij je kiest voor leder of voor lovertjes. Een A-lijn is
het meest flatterende voor iedereen, de kokerrok vraagt veel werk en
kan je alleen dragen met stiletto's.
6) Leder
Wie
er de benen voor heeft, kan een lederen legging dragen. Anderen kiezen
misschien beter voor een lederen rok of vest. Net als bij jeans,
vermijd je best dat je van top tot teen in leder bent gekleed. Kies
voor een donker kleur, verzorg het goed en je kan het jaren dragen.
7) Blouses en t-shirts
Past
bij zowat elke broek, legging, skinny jeans en zelfs veel rokken. Kies
voor 'luxe-t-shirts', T-shirts die boven de middelmaat uitsteken door
materiaalkeuze of snit, of hooggesloten, gefronste blouses en eventueel
een extraatje aan de schouders.
8) Het enkellaarsje
Sinds
vorige winter weer aan een opmars bezig en duidelijk 'here to stay'.
Het is onmisbaar omdat het gemakkelijk is én toch dat tikje extra
glamour geeft. De enkellaarsjes zijn te dragen op een broek, rok of
jurk en zullen naargelang accessoires stoer, chic of casual zijn. 9) Accessoires
Je
accessoires maken je outfit, geven het leven, kleur en extra sfeer.
Kies wat bij jou (en je kleren) past, en maak er je handtekening van.
10) Pumps
Klassieke
schoenen als pumps passen bij alles en je kan er niets verkeerd mee
doen. Investeer in een goed paar, en laat af en toe naar de hak en de
zool kijken ¿ zo vaak ga je ze dragen.
Er is geen ontsnappen aan de dijlaars komende herfst. De trend, die een
paar weken eerder al werd gespot, is al geadopteerd door A-list
celebrities én door de beroemde schoenenontwerper Jimmy Choo.
Een relatief koopje Choo
pakt in zijn collectie voor de Zweedse kledijketen H&M uit met een
dijlaars, een laars die tot (ver) over de knie komt. Volgens Elle.nl is
de laars gemaakt uit echt leder en zal ze 199 euro gaan kosten. Niet
echt een koopje naar H&M-normen, maar wél naar Jimmy Choo-normen!
14 november Wie
het water nu al in de mond voelt lopen, moet nog geduld uitoefenen tot
14 november. Die dag ligt de collectie van de beroemde ontwerpen in
alle H&M-winkels. Er zullen, uiteraard, schoenen te koop zijn maar
ook kledij en accessoires en dit zowel voor mannen als voor vrouwen.
Sletterig of niet? Toch
blijft het afwachten of de dijlaars echt aansluiting vindt bij de
gewone vrouw. De dijhoge laars heeft immers een niet al te beste
reputatie: het zou sletterig of zelfs hoerig zijn. Maar wij zien wel
een paar voordelen: minder snel ladders in je nylons én warmere benen.
Bovendien blijkt de laars, die in vele kleuren bestaat, toch vooral in
het zwart te worden gedrag op zwarte jurkjes en rokjes. Zwart kleedt af
en geeft altijd net dat tikje extra elegantie aan kledij, en dus ook
aan de dijlaars.
Nederlandse vrouwen vinden sexy zijn belangrijker dan comfort aangezien
70 procent van hen wel een stiletto's draagt die zorgen voor pijnlijke
voeten. Vier op de tien draagt zelfs hoge hakken die niet eens passen. Pumps het populairst Uit
een enquête bij 3000 Nederlandse vrouwen van Styletoday.nl blijkt dat
elke vrouw een paar hoge hakken heeft, de helft zegt altijd een gehakt
rond te lopen. De voornaamste reden hiervoor is dat ze zich er sexy mee
voelen, het maakt ze zelfzekerder omdat het wonderen voor hun figuur
doet. Vrouwen kiezen het vaakst voor pumps (32,3 procent), laarzen met
hak komen op de tweede plaats (24 procent), gevolgd door sandalen (17,6
procent) en enkellaarzen (15,4 procent) en stiletto's (9,8 procent).
Pijn De
crisis zorgt ervoor dat vrouwen niet veel geld spenderen aan hoge
hakken, meer dan de helft betaalt tussen de 50 en 100 euro per paar.
Toch heeft maar liefst 41,8 procent van de vrouwen al eens een paar
schoenen gekocht die niet passen en draagt 71,2 procent wel eens
pijnlijke stiletto's. In de kast van de gemiddelde vrouw staan 2 tot 5
schoenen met hakken die ze nog nooit heeft gedragen. Om pijn te
voorkomen legt 20 procent van de vrouwen speciale gelkussentjes in haar
schoenen, één op de drie neemt een extra paar comfortabele schoenen mee
in haar handtas uit voorzorg.
Actrice Stacy Haiduk, die in de serie 'The Young and the Restless' Mary
Jane Benson speelt, loopt duidelijk graag in de spotlights. Ze
verscheen op de uitreiking van de Emmy Awards met een handtas, gemaakt
van een opgezette kat. Het beest, een wit-grijs exemplaar met grote,
starende ogen en een zwarte strik om de hals, was meteen een van de
gesprekspunten tijdens de prestigieuze televisieavond.
Veel kritiek Waarschijnlijk
moet de zijsprong van Haiduk met de nodige humor opgevat worden. Het
personage van Haiduk in de soapserie 'The Young and the Restless'
koestert immers een opgezette kat. Toch kreeg de actrice meteen veel
kritiek te horen over haar tas. "Dit wil niemand zien", klinkt het op
de site van de Duitse krant Bild . "Surrealistisch", luidt het op de
modeblog Fashionpolice.
Zielig Ook Gaia
heeft al gereageerd op de frats van Haiduk. "Morbide. Dit getuigt van
een totaal gebrek aan respect. Ik vind het een beetje zielig om op deze
manier de aandacht te trekken. Het is nog maar de vraag of ze er een
goede zaak mee doet, want ik denk dat het publiek haar hierop zal
afrekenen", luidt het bij de dierenrechtenorganisatie.
Om de nazomer te vieren, trekken we alle kleuren uit de kast. Lieveling bij veel dames: knalgeel. Maar past die kleur eigenlijk wel bij je?
De beste manier om te zien of de kleur bij je staat, is door ze bij daglicht tegen je gezicht te houden. Wanneer je ogen helderder worden en je huid stralender, dan past de kleur perfect bij je. Vind je de kleur toch te hard of fel voor je? Geen nood, je kan ook een gele rok aandoen. De afstand tussen de kleur en je gezicht is dan zo groot, dat het minder opvalt. Of je kiest voor gele accessoires, zoals schoenen, een riem, zonnebril of armband.
Geel staat het best bij brunettes. Blondines kunnen geel meestal alleen aantrekken wanneer ze een gebruinde huid hebben. Geel combineer je best met zachtgrijs, blauw of taupe. Wil je gedurfder uit de hoek komen dan is een co (br.she)
Zo hoort het niét: deze gothic-stijl is een stap te ver voor 'vampire chic'.
Met het succes van de tienerfilm Twilight en de serie True Blood is een nieuw soort mode ontstaan: vampire chic of horror chic.
Dit
heeft niets te maken met de vampierenaanhangers in de gothic-scene, al
komen bepaalde elementen wel terug. Deze mode is ook voor 'gewone'
mensen, vooral tieners. Al moeten we wel waarschuwen: zoals bij alle
themamode is het een kwestie van dosering en combinatie.
Bleke huid, rode lippen Enkele
'vampierentrends' zijn voor iedereen bestemd: de terugkeer van de bleke
huid bijvoorbeeld. Het is al heel wat zomers geleden dat een erg
gebruinde huid niet meer 'in' was. Vanaf deze zomer echter is
zonnebankbruin heel erg uit, enkel een 'sunkissed' gezicht ('een
kleurtje') is toegelaten. Bij dit bleke gezicht horen bloedrode lippen
en zwarte ogen. Al blijkt ook zwarte lipstick terug aan een opmars
bezig.
Zwart met zwart Het kleurenschema
voor vampire chic is beperkt: zwart, met zwart en zwart. Al kan ook wit
en rood, vooral als accentkleuren. Hier is de gothic-invloed wel
merkbaar: lange jurken, veel kant en ruffles. Maar toch is er ook een
groot verschil: geen soepjurken, geen taps uitlopende mouwen, geen
velours.
Chic én mode Deze 'vampire chic' is
zoals de naam het zegt: chic, en de kleren schreeuwen 'mode'. De skinny
lederen broek, de nauwaansluitende witte bloesjes met ruffles, en de
grote, zware vesten. Jurken zijn er natuurlijk ook: bedreigend en depri
in zwart, maar het kapsel wel afgewerkt met een lieflijk bloempje. Dat
draag je bij hoge laarzen en enkellaarsjes, met zilveren kettingen al
dan niet met kruis aan.
Geen puntige tanden! Onder géén beding draag je valse 'vampierentanden', of erger: laat je je tanden in die vorm vijlen.
Ook
met capes is het opletten geblazen: deze is samen met de poncho wel
terug aan een opmars bezig, maar er bestaat nog veel onzekerheid over
hoe je deze moet dragen. Twee dingen lijken wel duidelijk: je kiest je
cape eenkleurig (dus niet zwart met rode voering) en je draagt deze
kort (tot aan de taille) tot middellang. Géén wapperende Harry
Potter-gewaden dus!
Tieners zijn de natuurlijke doelgroep voor
deze mode. Wie het wil proberen, houdt het beter eenvoudig en verwerkt
enkele kledingsstukken in de normale garderobe.
Sterren zijn bezeten om de vernielende tand des tijds het hoofd te bieden. Maar stilaan lijkt er een nieuw trend op te duiken: vrouwen die fier zijn op hun leeftijd en de bijhorende kwaaltjes.
Jamie Lee Curtis, Helen Mirren, het zijn maar enkele celebrities die niet langer de moeite doen om hun grijze lokken te verven en hun rimpels te verbergen achter botoxbehandelingen.
Stilaan lijkt hun zelfvertrouwen ook invloed te hebben op de jongere generatie. Kelly Osbourne, Pixie Geldof, Pink, allen verfden ze hun haren grijs. Niet zozeer om er ouder uit te zien, maar wel omdat grijs terug hip is, zowel bij oud als jong.
"De reclamewereld misbruikt de economische crisis om zwarte modellen
niet te moeten gebruiken voor modecampagnes", aldus het topmodel Naomi
Campbell. De modewereld wordt volgens haar steeds meer racistisch.
Campagnes Het
39-jarige zwarte topmodel Naomi Campbell beweert dat grote
modebedrijven weigeren niet-blanke vrouwen te gebruiken om hun
producten te promoten. "Ik zie geen enkele zwarte vrouw, of andere
rassen buiten het blanke, in grote advertentiecampagnes. Vorig jaar was
er een speciale uitgave van de Italiaanse Vogue gewijd aan modellen van
verschillende rassen. Dat heeft wel wat aandacht gekregen, maar
sindsdien is het weer even erg als vroeger. Door de paniek als gevolg
van de recessie, durven adverteerders geen gekleurde vrouwen meer in
hun campagnes gebruiken. Het is een schande."
Blank boven zwart Ook
mode-ontwerper Bruce Oldfield staat het model bij: "Het is waar dat
zwarte meisjes niet langer populair zijn, zowel wat modereportages als
advertenties betreft. Het is nu voor zwarte modellen eens zo moeilijk
om een job vast te krijgen. De crisis maakt het reeds bestaande
probleem nog erger, de advertentiewereld verkiest duidelijk blank boven
zwart."
Harder werken Naomi Campbell was
het eerste zwarte meisje dat op de cover van de Franse Vogue verscheen,
nadat haar vriend Yves Saint Laurent dreigde om al zijn advertenties
uit het magazine te laten nemen als ze Naomi geen kans gaven. Ze was
ook het eerste zwarte model op de cover van de Britse Vogue. Eerder dit
jaar beschuldigde ze de modewereld er van racistisch te zijn. "Hoewel
de Amerikaanse president zwart is, is het voor gekleurde vrouwen nog
steeds moeilijk om het te maken in de modewereld. Ik ben nog altijd een
uitzondering en ook ik moet nog altijd harder werken om op dezelfde
manier te worden als blanke modellen." (br.hln)
Geen crisis voor het Belgische modelabel Mer du Nord. Waar anderen hun collecties inkorten, komt dit modemerk met een geheel nieuwe mannencollectie op de proppen.
Mer du Nord staat garant voor chiquere kledij die je toch een casual uitstraling bezorgen. Vanaf deze winter zijn het echter niet enkel de vrouwen die pronken in tenuetjes van Mer du Nord, het label lanceert namelijk een geheel nieuwe mannenlijn.
Volgens algemeen directeur Fabrice Duchêne is de mannencollectie geen al te grote verrassing. Zo bestond de vraag en het idee al een tijdje, maar moesten de productieateliers en de winkels klaargestoomd worden om de grotere collectie aan te kunnen.