Een nieuw 'revolutionair' middel in de strijd tegen cellulitis en
hardnekkig vet is geboren: de Scala bio-fir panty's en leggings. Anders
dan de andere figuurcorrigerende broekjes, pakken ingenaaide thermische
kristallen het overtellige vet aan.
Warmtekristallen De
Braziliaanse fabrikant van Scala bio-fir belooft met de nieuwe
corrigerende leggings en panty's effectief het hobbelige vet weg te
krijgen. Daarvoor worden kristallen gebruikt die worden ingenaaid en
warmte uitstralen bij contact met de huid. Op die manier wordt de
doorbloeding beter en verdwijnen gifstoffen en vet makkelijker.
Successtory Tests,
uitgevoerd door de fabrikant zelf, tonen aan dat vier op de vijf
vrouwen die dagelijks de broek droegen, de centimeters zagen
'wegslinken'. De fabrikanten voorzien massaal succes en geloven dat het
product ware records kan verbreken als één van de snelst verkopende
producten. Voor zover geweten, zijn de 'wonderleggings' voorlopig enkel
beschikbaar in Engeland.
Vrouwen gebruiken hun mascara veel te lang. Dat kan na
verloop van tijd voor gevaarlijke allergische reacties zorgen. Speciaal
daarom lanceert de winkelketen Kruidvat samen met beautymerk Gosh een
grootse omruilactie.
Kom vanaf 22 september met je gebruikte oude mascara naar het
Kruidvat en je krijgt een gloednieuwe Gosh-mascara gratis mee naar
huis. De actie dient ter promotie van de nieuwe mascara van Gosh, maar
het gratis karakter spreekt ons zeker en vast aan.
De actie loopt vanaf 22 september tot en met 4 oktober. Maximum 1
mascara per klant en dat voor de eerste 30.000 klanten. Er snel bij
zijn is dus de boodschap. De deelnemende filialen worden binnenkort online bekend gemaakt.
Links: Betsey Johnson, midden: DKNY, rechts: Victoria Beckham.
Vorig seizoen draaide het bij de ontwerpers allemaal rond strakke
lijnen en uitgesproken schouders, voor komende lente zijn de
wapperende, losse jurken weer helemaal terug. Toch moet je je niet
helemaal een nieuwe kleerkast aanschaffen, de eighties blijven goed
scoren.
Diane Von Furstenberg.
Jurken Bij
onder Lhuiller, Rodarte en zelfs de anders zo strakke Victoria Beckham
zagen we voor komend lenteseizoen losse jurken. Vooral het silhouet
van de zeemeermin is trendy. Ook de 'bandage jurk' werd voor komend
seizoen opnieuw uitgevonden, vorig jaar was die kort, dit jaar wordt
die, kijk maar naar het ontwerp van Victoria Beckham, lang. Wat kleuren
betreft mag het fel zijn: we zagen veel eigthies roze en rood bij onder
meer Betsey Johnson en DKNY.
Marc Jacobs.
Short Het
meest opvallende mode-item voor 2010 is de strakke wielrennershort die
we zagen bij DKNY, je draagt hem zo in een neutrale kleur of onder een
andere short in een flashy versie.
Lady Gaga Ook
blijkt dat de sterren de ontwerpers inspireerden: bij Marc Jacobs en
andere ontwerpers zagen we ultrakorte shortjes en body's à la Lady Gaga.
Het lingeriemerk Agent Provocateur heeft zijn naam niet bepaald
gestolen. De uitdagende en originele lingerie wordt in provocerend sexy
fotoshoots gepromoot, en op een passende manier voorgesteld. Voor de
nieuwste beha Nikita huurde het merk een tiental modellen in die in
slagorde marcheerden op de hippe Londense winkelstraat Oxford Street.
Dijlaarzen, hotpants en rode lippen Het
modellenleger droeg was op zijn zachtst gezegd überhip, naar modenormen
toch: de deze winter onmisbare dijlaars, een leren hotpants en een
stevige, doch sexy push up beha, ze waren allemaal aanwezig. De
modellen droegen dit alles in combinatie met weerspiegelende
vliegeniersbril, strenge rode lippen, een kepie en bretellen (!). Twee
vlaggen met 'Agent Provocateur' lieten geen enkele ruimte voor twijfel:
de dames promoten lingerie, en trokken daarbij nogal de aandacht.
Nikita en andere superheldinnen 'Nikita',
een naam die associaties met de Koude Oorlog en de gelijknamige song
van Elton John oproept, inspireerde duidelijk het modellenleger.
Tegelijk met Nikita werd ook de nieuwe campagne New World Order, met 13
superheldinnen, voorgesteld. Het doel is duidelijk: Agent Provocateur
wil de wereld (van de lingerie?) domineren en is daartoe tot zowat
alles bereid.
Dominantie loert Deze
houding is niet helemaal megalomaan: in deze crisistijden kon het merk
in maart al een extra verkoop van 8 procent aankondigen. Er is maar één
groot verschil met de Koude Oorlog: mensen krijgen het behoorlijk warm
van deze lingerie...
Niets zo mooi als netjes afgelijnde lippen. Op de catwalk zien we ze alvast in de meest tot de verbeelding sprekende kleurtjes. Maar hoe begin je er het best aan?
Mooi afgelijnde lippen zijn het werk van een simpel lippotlood. Niets moeilijks mee, maar je moet wel op enkele valkuilen letten. Zo kies je best geen donker lijntje rond lichtgekleurde lippen. Dit geeft een harde uitstraling en maakt je mond kleiner. Kies daarom voor een lippotlood in exact dezelfde kleur.
Bij het aanbrengen begin je best bij de cupidoboog. Vervolgens teken je het boogje in het midden van de onderlip. Afwerken doe je door vanuit de mondhoeken naar de reeds getrokken lijntjes te werken. Zo maak je de lipcontour voller.
Het merk Zara zal zijn collecties ook op het internet aanbieden. Toch wordt het in België nog even wachten op deze webshop.
Wintercollectie De
onlineverkoop van start tijdens het herfst-winterseizoen 2010.
Aanvankelijk zal die worden beperkt tot Spanje, Frankrijk, Duitsland,
Groot-Brittannië, Italië en Portugal. Later komen alle markten aan de
beurt.
Grote spelers Het merk spreekt over
een strategisch belangrijke stap. Andere grote spelers, als H&M,
Esprit en Mango, verkopen al langer online in sommige landen. Ook het
Amerikaanse Gap doet dit in de VS.
Het lijkt erop dat Carrie Bradshaw concurrentie krijgt in het vervolg
van de film 'Sex and the City' van een nog wel erg jonge fashionista,
de dochter van Charlotte.
Mama Charlotte draagt een bijpassende outfit.
Modepopje De
kleine Lily wordt in de film omgetoverd tot een klein modepopje. Ze
verschijnt op de set helemaal passend bij haar filmmama Charlotte. De
actrice draagt een felgroene jurk, Lily wandelt ernaast in een paarse
jurk met strik, haarlint en ballerina's in dezelfde kleur als de outfit
van mama.
Een opmerkelijk feit: onze nagels groeien 25 procent sneller dan die
van onze grootouders. Een nieuwe studie bewijst dat onze
voedingsgewoonten een belangrijke rol spelen in het snelle groeiproces
van de nagel.
Vergelijkende studie In
de afgelopen 70 jaar neemt de groeisnelheid van de vinger- en teennagel
toe. Onderzoekers van de University of North Carolina vergeleken
daarbij de resultaten uit 1938 en een studie uit de jaren vijftig.
Grote teennagels worden nu met meer dan 2 mm per maand langer, in
vergelijking met 1,65 mm in de jaren dertig. De gemiddelde vingernagel
groeit vandaag met 3,55 mm per maand, wat een stijging betekent van
meer dan een halve millimeter dan enkele decennia geleden.
Jonge nagels Ook
tonen de resultaten aan dat de vingernagels bijna twee keer zo snel
tieren als de teennagels. Vooral de exemplaren van jongere mensen en
mannen schieten sneller op. Zo is ook bewezen dat de kleine nagel veel
langzamer groeit dan andere vingernagels. De middelvinger is dan weer
de snelste van allemaal. Volgens de vorsers spelen milieu-factoren een
rol, net als een veranderende levensstijl en gezondheid. Voeding,
lichaamsbeweging en lichaamssamenstelling zijn immers flink gewijzigd
de afgelopen dertig jaar.
Vitamine D Nagels
hebben de neiging sneller te gedijen in de zomer door de aanmaak van
vitamine D. Koude temperaturen en roken zijn dan weer factoren die de
groei afremmen. Ook neigen mensen vandaag de dag meer water te drinken.
Dat verwijdert toxines uit het lichaam en maakt gezonder.
Rode nagellak Manicurespecialisten
bevestigen de trend. Volgens hen zijn mensen zich ook meer bewust van
wat hun lichaam nodig heeft. Door gezonder trachten te leven en minder
handmatig werk te doen, breken er minder nagels af. Zo wekken ze de
indruk sneller te groeien. Het dragen van nagellak is volgens de
nagelspecialisten een goede zaak. Hierdoor gebruiken mensen hun nagels
minder als 'werkinstrument'. Vooral een rode nagellak is aangewezen,
dat houdt knabbelen tegen.
Gezondheid Nagels
zijn een indicator voor je algemene gezondheid. Broze nagels duiden op
een gebrek aan ijzer, schildklierprobelmen, slechte bloedsomloop of
verstoorde nierfunctie. Gele nagels duiden op problemen met de
lymfedrainage of lever, zelfs diabetes. Wie ijzer- of zinktekort heeft,
heeft dan weer last van gespleten vingernagels.
Simone Harouche is een manusje-van-alles in de modewereld, maar ze werd
voornamelijk bekend als styliste van Christina Aguilera en Jennifer
Lopez. Ze maakte eenmalig een handtas voor Nicole Richie. Omdat ze
hiermee in tal van modebladen verscheen, werd het een hype bij
fashionista's.
Limited Daarom
maakte Simone Harouche ongeveer 80 gelijkaarde handtassen voor een
'limited edition', ze kregen de naam 'Simone Camille'. Elke handtas is
handgemaakt uit vintagestoffen van over de hele wereld en elk exemplaar
is uniek. Hoeveel de handtassen kosten is momenteel nog niet duidelijk.
Kim Kardashian en Nicole Richie zijn alvast fan, binnen enkele weken
kun je ze online kopen.
Vanaf je 23ste dien je je dagelijkse verzorgingscrème te verrijken met een lichte anti-rimpelcrème. Zo blijft je huid strak en jong. Dat beweerden cosmeticaproducenten jarenlang. Britse dermatologen waarschuwen echter voor de vele negatieve gevolgen van het vroegtijdige gebruik van een anti-rimpelcrème.
"Niet alleen verspillen jongeren daarmee veel geld, ze beschadigen hun jonge huid ook nog eens permanent. Om te beginnen zijn crèmes sontworpen voor de oduere huid zwaarder en vetter. Hierdoor krijg je sneller verstopte poriën en jeukende bultjes. De zalfjes bevatten ook hoge concentraties aan retinoïden en AHA, zuren die je huid kunnen beschadigen", vertelt de Britse dermatoloog Mayou.
Volgens dermatologen is de beste manier om een jonge huid te behouden nog steeds de meest natuurlijke optie: niet onder de zonnebank gaan, niet roken, en dagelijks een crème met UVA-bescherming gebruiken. (br.she)
Oude rot in het vak Claudia Schiffer mag nog gezien worden. Het
supermodel is op haar 39ste meer dan ooit te bewonderen in
vooraanstaande magazines. Ook het Duitse Vogue wist haar opnieuw te
strikken. Volgende maand fleurt ze het modeblad op.
Vertrouwen De
mama van Caspar (6) en dochter Clementine (4) laat zich nog regelmatig
fotograferen voor de lens van de beroemde Mario Testino. Claudia voelt
zich naar eigen zeggen volledig op haar gemak tijdens de fotoshoot:
"Mario Testino is een van de weinige mensen die ik volledig kan
vertrouwen, bij een shoot met hem zijn er voor mij geen grenzen. Zolang
hij het is, ga ik nog jaren door".
Geen snijwerk Haar
glans en schoonheid lijken nauwelijks te vervagen. En toch is
plastische chirurgie niets voor haar, zo vertelde ze onlangs, uit vrees
voor de effecten op lange termijn. "Ouder worden geldt voor iedereen,
accepteren maakt het makkelijker".
Verzorgingrituelen Haar
goede looks krijgt ze door gezond te leven. De juiste voeding is
belangrijk, maar ook haar verzorging verdient alle aandacht. Make-up
gebruikt ze zelden in haar vrije tijd. "Ik brush mijn haar elke dag en
gebruik goede vochtinbrengers. Voorts droog ik het niet helemaal, mijn
haar blijft wat vochtig, zo krijgt het meer textuur. Zonder mijn
zonnebril wandel ik nooit de deur uit".
De hoed is een populair accessoire deze zomer en dat blijft ook zi deze
herfst. De Britse hoedenontwerpster Katherine Elizabeth speelt hier op
in en deelt haar tips aan vrouwen in workshops.
Ontwerp van Katherine Elizabeth.
Investering Hoedenontwerpster
Katherine Elizabeth is een gevestigde naam in de modewereld. Ze tekende
al voor Dior en Dita von Teese draagt graag haar creaties. Hoeden zijn
deze zomer de manier om je outfit 'up te daten' en komende herfst
zullen ze ook trendy blijven. Helaas is een mooi exemplaar vaak ook een
heuse investering.
Feestjes Daarom besloot
de ontwerpster feestjes te organiseren waar ze een groepje vriendinnen
leert zelf hoeden te maken. Die kunnen ze dan volledig afstemmen op hun
eigen stijl. Ze reist heel er Groot-Brittanië voor rond en haar concept
slaat duidelijk aan. De feestjes zijn er ontzettend populair. Ook zijn
ze vriendelijk voor de portefeuille, voor iets minder dan 40 euro,
materiaal inbegrepen, komt Katherine naar je toe. Meer informatie vind
je www.create-boutique.co.uk.
Het modeshowseizoen is weer begonnen, en ook lingeriemerk Agent Provocateur is van de partij. Veel zwart en wit, in weinig verhullende setjes waarbij opvallend vaak gebruik werd gemaakt van linten én brave strikken.
Wil je er net zo bijlopen als
Blair, Serena, Vanessa of Jenny uit de TV serie Gossip Girl? Met de
nieuwste collectie van topdesigner Anna Sui, lukt dat aardig. Haar
nieuwste outfits zijn allen gebaseerd op de karakters van Gossip Girl.
Vanaf
13 september tot 17 oktober zijn de nieuwe ontwerpen ook online te
verkrijgen. Elk karakter van de serie is duidelijk terug te vinden in
de collectie. Zo zijn Blair's jurken voorzien van hoge kragen en
strikjes en oogt Serena's kleding een tikje uitdagender.
In Europa krijgt één op de negen vrouwen te maken met borstkanker. Goedpassende lingerie is voor veel patiënten een must na zo'n ingrijpende ziekte. Het helpt hen hun vrouwelijkheid en zelfvertrouwen terugvinden. Om alle vrouwen te voorzien van de perfecte beha organiseert het lingeriemerk Marlies Dekkers tijdens de borstkankermaand speciale pasavonden.
"Helaas is het technisch onmogelijk om voor iedere vrouw een aparte collectie te ontwerpen, hoe graag ik dat ook zou willen", vertelt Dekkers. Om alle vrouwen toch te voorzien van de nodige dosis zelfvertrouwen besloot de ontwerpster speciale pasavonden te organiseren voor (ex-) borstkankerpatiënten tijdens de borstkankermaand in oktober.
Dit jaar zal Marlies in samenwerking met chirurg-oncoloog Jean Klinkenbijl het personeel van zowel de eigen Marlies Dekkers Stores als van haar retailers trainen om de verkoop van lingerie aan patiënten te optimaliseren. Vervolgens zullen de winkels en verschillende lingeriespeciaalzaken voor hen een aantal avonden extra opengesteld worden.
Op de website van Marlies Dekkers worden binnenkort de deelnemende winkels bekend gemaakt.
De herfst- en wintercollectie bestaat traditioneel uit veel zwart.
Al lijkt het dit jaar nog een tikje erger, en wordt zwart steeds vaker
met zwart en zwart gecombineerd. Betekent dat dat je géén kleur mag of
kan dragen? Gelukkig niet! Want ook deze kleuren zullen het dit najaar
heel goed doen:
1) Blauw/paarstinten
Lila,
blauwpaars en grijsblauw: ingetogen, bescheiden, koele kleuren die je
in z'n geheel kan dragen of kan combineren met zwart.
2) Warme kleuren
Baksteenrood,
framboosrood en goudbruin kan ook dit seizoen, maar dan niet de felle
versies die pijn doen aan je ogen. Ook hier wordt voor een mattere,
bescheidenere uitstraling geopteerd.
3) Pasteltinten
Dit is een blijver: poederroze, grijspaars, zandtinten, liefst in preutse ontwerpen.
4) Het buitenbeentje
Appelblauwzeegroen: ook een koel kleur, maar toch net iets minder ingetogen dan de blauwe en paarse tinten.
Leren leggings zijn alweer een tijdje hip, maar deze winter breek je er echt alle trendrecords mee. Wij gingen na hoe je de leren legging het best draagt.
Wanneer je lange laarzen over je legging draagt creëer je een rockerige stijl. Lieslaarzen maken het plaatje helemaal compleet. Ben je niet zo'n wild type? Dan staat een paar mooie pumps of enkellaarsjes ook bijzonder vrouwelijk onder je legging.
Je kan de legging best combineren met een jurkje of langer truitje. Je trui moet steeds over je billen komen, anders krijg je al snel een ordinaire look. Let er ook op dat je legging een beetje stretchstof bevat. Dat is niet alleen meer flatterend voor je lichaam, het voelt ook veel aangenamer aan.
Wil je een geheel andere look samenstellen? Ga dan eens voor een broek in een andere kleur. Grijs is deze zomer nog steeds erg hip en het maakt je leren broek ongekend gesofistikeerd.
De vrouwencollectie van Olivier Strelli is dit jaar volledig vernieuwd. Kersverse ontwerpster Nathalie Valentiny hield voor haar eerste collectie niet vast aan de voorgeschreven Strelli-normen, met uitzondering van het warme kleurgebruik.
Waar Olivier Strelli voorheen uitblonk door zijn statige, klassieke haast beangstigend authentieke kledingkarakter, lijkt het modemerk nu een geheel andere weg in te slaan. De nieuwe, en eerste, collectie van modeontwerpster Nathalie Valentiny houdt vast aan het warme kleurgebruik van weleer, maar geeft de kledij een frisse, sexy uitstraling. Doorkijkblouses en atypisch kleurgebruik geven de collectie een jongere look en feel.
Voormalig eigenaar Nissim Israël mag dan niet langer actief zijn in de modebranche, hij blijft actief betrokken bij de licentieproducten en tekende zelfs voor een samenwerking met kousenproducent Cette.
Vrouwen hebben blijkbaar alle vertrouwen in de smeerseltjes die ze op
de huid wrijven. Driekwart leest nooit het etiket van een crème om te
zien welke ingrediënten deze bevat. Zo blijkt uit een Britse rondvraag.
Vertrouwen De
merken die we kennen, boezemen alle vertrouwen in. Vrijwel alle
ondervraagden hebben het volste vertrouwen in de merken die ze
gebruiken. Krijgt het prodcut een natuurlijk label, worden al helemaal
geen vragen meer gesteld.
Onleesbaar Een
andere reden waarom de samenstelling niet gelezen wordt, is omdat de
etiketten niet leesbaar zijn. 1 op 5 beweert dat ze moeilijk te lezen
door te kleine lettertjes of omdat ze op een slecht leesbare plaats
staan.
Moeders En toch zijn er ook
anderen. Een minderheid van de dames leest wel nauwkeurig de
samenstelling en welke impact ze op het milieu hebben. Babyproducten
worden wel met de loupe bekeken, vooral dames met kinderen bestuderen
zorgvuldig de ingrediënten.
Jarenlang waren ze het geliefkoosde accessoire voor stoere jongens. Iedere jonge snaak voelde zich de padvinder der padvinders met het veelzijdige mes van Victorinox op zak. Was je zakmes niet voorzien van een kruis-embleem? Dan hoorde je simpelweg niet bij de groep. Voor al de oudere mannen jong van ziel lanceert Victorinox nu een splinternieuwe eigentijdse kledingcollectie.
Multifunctionaliteit is iets waar alle merken in crisistijden naar snakken. En laat het net dat zijn waar Victorinox in uitblinkt. Ruim honderd jaar geleden creëerden ze reeds een zakmes waardoor alle andere messen in het niets verdwenen. Een mes dat niet alleen kon snijden, maar waar je ook kurken mee kon trekken, touw mee kon doorknippen, nagels mee kon vijlen, schroeven los of vast kon draaien en stukjes hout mee kon doorzagen. Mode
Twintig jaar geleden zette Victorinox zijn eerste voorzichtige stapjes naar een uitgebreider productengamma met zijn eigen horloges, gevolgd door een bagagelijn en tenslotte anno 2009 een eigen parfum en een op en top mannelijke kledinglijn. In de lijn herken je alle kenmerken die je zou toeschrijven aan het messenmerk: mannelijkheid, stoerheid, legermentaliteit en een ongekend sexy en beschermend gevoel. Kledij voor mannen die zich durven vuil maken, die nog weten hoe je een kampvuurtje stookt en die met heimwee terugdenken aan de tijd dat kledij functioneel was zonder meer. (br.she)