De vrouwencollectie van Olivier Strelli is dit jaar volledig vernieuwd. Kersverse ontwerpster Nathalie Valentiny hield voor haar eerste collectie niet vast aan de voorgeschreven Strelli-normen, met uitzondering van het warme kleurgebruik.
Waar Olivier Strelli voorheen uitblonk door zijn statige, klassieke haast beangstigend authentieke kledingkarakter, lijkt het modemerk nu een geheel andere weg in te slaan. De nieuwe, en eerste, collectie van modeontwerpster Nathalie Valentiny houdt vast aan het warme kleurgebruik van weleer, maar geeft de kledij een frisse, sexy uitstraling. Doorkijkblouses en atypisch kleurgebruik geven de collectie een jongere look en feel.
Voormalig eigenaar Nissim Israël mag dan niet langer actief zijn in de modebranche, hij blijft actief betrokken bij de licentieproducten en tekende zelfs voor een samenwerking met kousenproducent Cette.
Vrouwen hebben blijkbaar alle vertrouwen in de smeerseltjes die ze op
de huid wrijven. Driekwart leest nooit het etiket van een crème om te
zien welke ingrediënten deze bevat. Zo blijkt uit een Britse rondvraag.
Vertrouwen De
merken die we kennen, boezemen alle vertrouwen in. Vrijwel alle
ondervraagden hebben het volste vertrouwen in de merken die ze
gebruiken. Krijgt het prodcut een natuurlijk label, worden al helemaal
geen vragen meer gesteld.
Onleesbaar Een
andere reden waarom de samenstelling niet gelezen wordt, is omdat de
etiketten niet leesbaar zijn. 1 op 5 beweert dat ze moeilijk te lezen
door te kleine lettertjes of omdat ze op een slecht leesbare plaats
staan.
Moeders En toch zijn er ook
anderen. Een minderheid van de dames leest wel nauwkeurig de
samenstelling en welke impact ze op het milieu hebben. Babyproducten
worden wel met de loupe bekeken, vooral dames met kinderen bestuderen
zorgvuldig de ingrediënten.
Jarenlang waren ze het geliefkoosde accessoire voor stoere jongens. Iedere jonge snaak voelde zich de padvinder der padvinders met het veelzijdige mes van Victorinox op zak. Was je zakmes niet voorzien van een kruis-embleem? Dan hoorde je simpelweg niet bij de groep. Voor al de oudere mannen jong van ziel lanceert Victorinox nu een splinternieuwe eigentijdse kledingcollectie.
Multifunctionaliteit is iets waar alle merken in crisistijden naar snakken. En laat het net dat zijn waar Victorinox in uitblinkt. Ruim honderd jaar geleden creëerden ze reeds een zakmes waardoor alle andere messen in het niets verdwenen. Een mes dat niet alleen kon snijden, maar waar je ook kurken mee kon trekken, touw mee kon doorknippen, nagels mee kon vijlen, schroeven los of vast kon draaien en stukjes hout mee kon doorzagen. Mode
Twintig jaar geleden zette Victorinox zijn eerste voorzichtige stapjes naar een uitgebreider productengamma met zijn eigen horloges, gevolgd door een bagagelijn en tenslotte anno 2009 een eigen parfum en een op en top mannelijke kledinglijn. In de lijn herken je alle kenmerken die je zou toeschrijven aan het messenmerk: mannelijkheid, stoerheid, legermentaliteit en een ongekend sexy en beschermend gevoel. Kledij voor mannen die zich durven vuil maken, die nog weten hoe je een kampvuurtje stookt en die met heimwee terugdenken aan de tijd dat kledij functioneel was zonder meer. (br.she)
Het regent vreemde trends dit seizoen. De nieuwste in het rijtje is een
hoofddeksel in de vorm van konijnenoren. Hoewel ze zeer 'fashionable'
zijn, in zwart, blauw of in netstof, doen deze extra oren toch hard
denken aan de beroemde 'bunny-oren' van de Playboybabes.
Catwalks Madonna
droeg ze al op het prestigieuze Costume Gala in het New Yorkse
Metropolitan Museum. Toen nog unaniem verguisd door de verzamelde
modepers, ondanks hun afkomst: Louis Vuitton by Marc Jacobs.
Maar
ondertussen gelden duidelijk andere regels: de oren werden ook gezien
op de catwalk bij ontwerpster Luella en nogmaals bij Marc Jacobs.
De schuldige Marc
Jacobs lijkt dus de verantwoordelijke (of moeten we zeggen: de
schuldige?) voor dit mode-item. "Ik kreeg het idee bijna per ongeluk.
Een lid van mijn designteam droeg een lint rond haar hoofd, dat zodanig
wat gestrikt dat het op konijnenoren leek. Dat heb ik gebruikt. Ik hou
van het Franse kokette, bijna Playboy-achtige aspect."
Netoren Karl
Lagerson maakte zijn eigen versie voor Maison: de oren bestaan uit
wollen draad, met daartussen een netstof gespannen en een soort kap
voor het voorhoofd. De vorm van de oren verschilt ook: klein en rond
als een beer (of Minnie Mouse), tot lang en recht als een konijn (of
Playboy-bunny).
Topshop verkoopt ze ook, voor amper meer dan 20 euro. Lady Gaga, Lily Allen en de Olsen twins droegen ze ondertussen ook al.
Een ding staat vast: wie ze draagt, zal in elk geval gezien worden. Dagdagelijks gebruik lijkt echter niet meteen aangeraden.
Je kan er niet
naast kijken: schoudervullingen zijn terug in. De schuldige is
modeontwerper Balmain, die enkele collecties geleden de prononceerde
schouders terugbracht met een nogal opvallend korset.
Stilletjesaan
werden schouders weer iets om te benadrukken, iets wat ook zangeres
Rihanna en Victoria Beckham snel doorhadden en in hun stijl
implementeerden.
Ondertussen sprongen zowat alle grote
modemerken op de kar. Balenciaga, Marc Jacobs, Givenchy en Dolce &
Gabbana verwerkten allemaal opvallende schouders in hun wintercollectie.
3 manieren Maar
hoe draag je dat nu? Voor dagdagelijks gebruik naai of plak je best
schoudervullingen in blouses, truien of vestjes. Een minder opvallende
maar duurdere optie is het kopen van kledingstukken met een
uitgesproken snit aan de schouders.
Wie eens stapje zet of een
hapje gaat eten, opteert het best voor een stijlvol topje dat de
schouders definieert, zonder in de verf te zetten. Combineer met een
casual jeans of een nette rok.
De durvers en fashionista's onder
ons laten zich niet tegenhouden, en gaan ervoor. Draag extreme
schouders, hoge vullingen of pofmouwen met zwier, glitter en glamour.
Hou toch rekening met enkele rake opmerkingen!
Was het nu '80 of '30? Schoudervullingen
doen sterk denken aan de jaren '80, een decennium dat op verschillende
manieren terug te vinden is in de mode vandaag. Maar eigenlijk dateert
de schoudervulling uit de jaren '30.
Modeontwerpster Elsa
Schiaparelli verwerkte hem in haar collecties, maar de schoudervulling
werd pas echt populair toen actrice Joan Crawford ze droeg in de film
Letty Lynton. 50.000 Joan Crawford jurken vlogen in geen tijd over de
toonbank. Afwachten of deze revival hetzelfde teweeg brengt.
Vier op de tien vrouwen geven toe schoenen te kopen in de verkeerde
maat, als die er modieus en aantrekkelijk uitzien. Dat blijkt uit een
rondvraag, uitgevoerd door een Britse podologenvereniging.
Pijnlijke voeten Pijnlijke
voetjes nemen echte schoenenfashionista's er graag bij. Vinden deze
dames een allerschattige schoen die niet geheel past, kopen ze hem
evengoed. Liefst 37 procent van de vrouwelijke ondervraagden draagt
zelfs uiterst ongemakkelijke exemplaren als ze daarmee geheel naar de
mode gekleed zijn. 17 procent van de mannen geeft eveneens toe af en
toe naar een verkeerde maat te grijpen.
Problemen Niet
geheel onlogisch, geeft de poll aan dat 80 procent van de dames met
voetproblemen kampt. Gebarsten hielen, ingegroeide nagels of likdoorns
zijn het gevolg. Vier op tien roept daarbij nooit medische hulp in. Een
jammere zaak volgens de vereniging van Podologen, slecht zittende
schoenen kunnen je gezondheid ernstig schaden.
Hakken Hoge
hakken zijn risky, maar ook instappers vormen een gevaar omdat de voet
naar voor kan geschoven worden en de tenen in een verkrampte positie
geraken. Pumps vormen het grootste gevaar, zij geven totaal geen steun
aan de voet en zitten vaak te krap. Volgens de podologen dragen velen
verkeerde schoenen zonder het te beseffen.
Een mascara, vloeibare eyeliner en
foundation zou je na 3 tot 6 maand moeten weggooien. Oogschaduw en
zelfbruinende dagcrème mag je maximaal een jaar bijhouden, je rouge en
lipstick kunnen anderhalf jaar mee en shampoo, douchegel en het
oogpotlood gooi je na 2 jaar weg.
Waarom?
Omdat verouderde cosmetica gebruiken een gevaar kan zijn voor je
gezondheid. Klinkt logisch, maar toch gebruikt driekwart van de vrouwen
hun make-up jarenlang, zelfs als deze van kleur is veranderd of een
funky geurtje heeft.
De belangrijkste reden is dat lipstick
bacteriën verzamelt en mascara en oogpotloden infecties kunnen
veroorzaken. Biologische of natuurlijke make-up gaan minder lang mee
omdat ze weinig bewaarstoffen bevatten, en dus een natuurlijke
broeihaard vormen voor bacteriën.
77,2 procent van de Nederlandse vrouwen wil tijdens het shoppen advies
en de helft weet niet wat bij haar figuur past. Een derde neemt daarom
het liefst een vriendin mee op shoptrip, de partner komt slechts op de
tweede plaats.
Jeans en kantooroutfit Nederlandse
vrouwen hebben het meeste advies nodig bij de aankoop van een ouftit
voor het werk, ook is de aankoop van de perfecte jeans niet makkelijk.
Dat blijkt uit een enquête van vrouwonline.nl. Verrassend is dat
slechts 10 procent van de vrouwen hulp nodig had bij de aankoop van
haar bruidsjurk. De verkoopster in de winkel is niet populair als
adviseur, slechts 12,2 procent van de vrouwen vertrouwt haar.
Ergernissen 37,2
procent van de vrouwen komt het liefst haar hokje niet uit bij het
passen, geen spiegel in het hokje is dan ook een ergernis bij veel
vrouwen. Daarnaast zijn opdringerige verkoopsters die het pashokje
ongevraagd binnen komen, te kleine en donkere pashokjes, gordijnen die
niet alles bedekken en zweetgeuren van voorgangers niet populair.
Voor het nieuwste seizoen van Desperate Housewives laten de actrices
zich van hun meest chique, glamoureuze kant zien. Vooral Eva Longoria
ziet er fantastisch uit in een lange, beige cocktailjurk.
Marcia Cross
Diva's Hoewel
Desperate Housewives niet de meest glamoureuze tv-reeks is, kozen de
makers voor een chique promotiecampagne van het zesde seizoen. De vijf
actrices dragen prachtige vintage jurken en worden afgebeeld in een
retro filmdecor. Eva Longoria lijkt met haar beige jurk bezet met
pailletten op een Hollywooddiva uit de jaren '50 in een oude stoel in
een retro kleedkamer en haar golvende lokken langs haar gezicht. Ook de
satijnen jurk van Teri Hatcher is prachtig en toont een glimp van haar
prachtige benen. Marcia Cross straalt met een schouderloze jurk,
Felicity Huffman schittert in een zwarte avondjurk. Dana Delany valt
vooral op tussen de rest met haar rode trenchcoat en visnetkousen.
Terry Hatcher
Geheimen Naar
jaarlijkse traditie geven de foto's geheimen prijs van het zesde
seizoen. Zo zal Lynette bijvoorbeeld ontdekken dat ze zwanger is. (br.hln)
Op modevlak wordt de aandacht vaak toegespitst op de nieuwste trends,
of wat hopelijk een trend zal worden. Maar wat met de antitrends, de
klassiekers, de kledij die wel eens helemaal 'in' maar nooit helemaal
'uit' is? Zij zijn perfect om deze winter, een winter zonder echte
trends in te slaan en jarenlang van te genieten.
1) Lovertjes
Lovertjes
zijn deze winter zo in, dat ze over een paar maand weer uit zijn. Dit
gezegd: ze zijn ook nooit weer helemaal uit. Het lijkt iets voor een
avondje uit of een feestje, maar je kans ze ook best overdag dragen als
je ze goed combineert. Niet met een jeans, maar wel met wol of leder.
2) De blazer
Zelfs
onder klassiekers een klassieker. Een gemakkelijke en stijlvolle manier
om een broek met t-shirt wat meer uitstraling te geven. Past ook op de
kokerrok, maar wie voor de tulprok gaat kiest best voor een korte
blazer. Altijd en overal bruikbaar, alleen de snit wordt soms (een
beetje) gemoderniseerd.
3) Wijde, rechte broeken
Helemaal
tegen de trend van skinny jeans, leggings en harembroeken in, is deze
broek een flatterende (indien goed gekozen toch), gemakkelijke,
stijlvolle optie voor veel meer vrouwen. En dat zit nog gemakkelijk
ook. Draag ze met een topje dat je instopt, een korte vest en
geprononceerde schouders en (eventueel) een riem.
4) Gebreide kledij
Stel
je er niet onmiddellijk dikke kabeltruien of prikkende jurken bij voor,
breiwerk kan ook 'dun' en elegant zijn. Al is een iets dikkere draad
met een opvallend patroon, altijd een goede keuze als je een statement
wil maken.
5) Neutrale rok
Veel
vrouwen grijpen naar een donkere, effen stof in een poging hun buik,
heupen en/of kont te verdoezelen. Maar zo is het gemakkelijk alleen
sombere kleuren te dragen. Kies daarom ook eens voor een rok in een
neutrale of zelfs felle kleur of print. Blijf weg van glanzende
stoffen, tenzij je kiest voor leder of voor lovertjes. Een A-lijn is
het meest flatterende voor iedereen, de kokerrok vraagt veel werk en
kan je alleen dragen met stiletto's.
6) Leder
Wie
er de benen voor heeft, kan een lederen legging dragen. Anderen kiezen
misschien beter voor een lederen rok of vest. Net als bij jeans,
vermijd je best dat je van top tot teen in leder bent gekleed. Kies
voor een donker kleur, verzorg het goed en je kan het jaren dragen.
7) Blouses en t-shirts
Past
bij zowat elke broek, legging, skinny jeans en zelfs veel rokken. Kies
voor 'luxe-t-shirts', T-shirts die boven de middelmaat uitsteken door
materiaalkeuze of snit, of hooggesloten, gefronste blouses en eventueel
een extraatje aan de schouders.
8) Het enkellaarsje
Sinds
vorige winter weer aan een opmars bezig en duidelijk 'here to stay'.
Het is onmisbaar omdat het gemakkelijk is én toch dat tikje extra
glamour geeft. De enkellaarsjes zijn te dragen op een broek, rok of
jurk en zullen naargelang accessoires stoer, chic of casual zijn. 9) Accessoires
Je
accessoires maken je outfit, geven het leven, kleur en extra sfeer.
Kies wat bij jou (en je kleren) past, en maak er je handtekening van.
10) Pumps
Klassieke
schoenen als pumps passen bij alles en je kan er niets verkeerd mee
doen. Investeer in een goed paar, en laat af en toe naar de hak en de
zool kijken ¿ zo vaak ga je ze dragen.
Er is geen ontsnappen aan de dijlaars komende herfst. De trend, die een
paar weken eerder al werd gespot, is al geadopteerd door A-list
celebrities én door de beroemde schoenenontwerper Jimmy Choo.
Een relatief koopje Choo
pakt in zijn collectie voor de Zweedse kledijketen H&M uit met een
dijlaars, een laars die tot (ver) over de knie komt. Volgens Elle.nl is
de laars gemaakt uit echt leder en zal ze 199 euro gaan kosten. Niet
echt een koopje naar H&M-normen, maar wél naar Jimmy Choo-normen!
14 november Wie
het water nu al in de mond voelt lopen, moet nog geduld uitoefenen tot
14 november. Die dag ligt de collectie van de beroemde ontwerpen in
alle H&M-winkels. Er zullen, uiteraard, schoenen te koop zijn maar
ook kledij en accessoires en dit zowel voor mannen als voor vrouwen.
Sletterig of niet? Toch
blijft het afwachten of de dijlaars echt aansluiting vindt bij de
gewone vrouw. De dijhoge laars heeft immers een niet al te beste
reputatie: het zou sletterig of zelfs hoerig zijn. Maar wij zien wel
een paar voordelen: minder snel ladders in je nylons én warmere benen.
Bovendien blijkt de laars, die in vele kleuren bestaat, toch vooral in
het zwart te worden gedrag op zwarte jurkjes en rokjes. Zwart kleedt af
en geeft altijd net dat tikje extra elegantie aan kledij, en dus ook
aan de dijlaars.
Nederlandse vrouwen vinden sexy zijn belangrijker dan comfort aangezien
70 procent van hen wel een stiletto's draagt die zorgen voor pijnlijke
voeten. Vier op de tien draagt zelfs hoge hakken die niet eens passen. Pumps het populairst Uit
een enquête bij 3000 Nederlandse vrouwen van Styletoday.nl blijkt dat
elke vrouw een paar hoge hakken heeft, de helft zegt altijd een gehakt
rond te lopen. De voornaamste reden hiervoor is dat ze zich er sexy mee
voelen, het maakt ze zelfzekerder omdat het wonderen voor hun figuur
doet. Vrouwen kiezen het vaakst voor pumps (32,3 procent), laarzen met
hak komen op de tweede plaats (24 procent), gevolgd door sandalen (17,6
procent) en enkellaarzen (15,4 procent) en stiletto's (9,8 procent).
Pijn De
crisis zorgt ervoor dat vrouwen niet veel geld spenderen aan hoge
hakken, meer dan de helft betaalt tussen de 50 en 100 euro per paar.
Toch heeft maar liefst 41,8 procent van de vrouwen al eens een paar
schoenen gekocht die niet passen en draagt 71,2 procent wel eens
pijnlijke stiletto's. In de kast van de gemiddelde vrouw staan 2 tot 5
schoenen met hakken die ze nog nooit heeft gedragen. Om pijn te
voorkomen legt 20 procent van de vrouwen speciale gelkussentjes in haar
schoenen, één op de drie neemt een extra paar comfortabele schoenen mee
in haar handtas uit voorzorg.
Actrice Stacy Haiduk, die in de serie 'The Young and the Restless' Mary
Jane Benson speelt, loopt duidelijk graag in de spotlights. Ze
verscheen op de uitreiking van de Emmy Awards met een handtas, gemaakt
van een opgezette kat. Het beest, een wit-grijs exemplaar met grote,
starende ogen en een zwarte strik om de hals, was meteen een van de
gesprekspunten tijdens de prestigieuze televisieavond.
Veel kritiek Waarschijnlijk
moet de zijsprong van Haiduk met de nodige humor opgevat worden. Het
personage van Haiduk in de soapserie 'The Young and the Restless'
koestert immers een opgezette kat. Toch kreeg de actrice meteen veel
kritiek te horen over haar tas. "Dit wil niemand zien", klinkt het op
de site van de Duitse krant Bild . "Surrealistisch", luidt het op de
modeblog Fashionpolice.
Zielig Ook Gaia
heeft al gereageerd op de frats van Haiduk. "Morbide. Dit getuigt van
een totaal gebrek aan respect. Ik vind het een beetje zielig om op deze
manier de aandacht te trekken. Het is nog maar de vraag of ze er een
goede zaak mee doet, want ik denk dat het publiek haar hierop zal
afrekenen", luidt het bij de dierenrechtenorganisatie.
Om de nazomer te vieren, trekken we alle kleuren uit de kast. Lieveling bij veel dames: knalgeel. Maar past die kleur eigenlijk wel bij je?
De beste manier om te zien of de kleur bij je staat, is door ze bij daglicht tegen je gezicht te houden. Wanneer je ogen helderder worden en je huid stralender, dan past de kleur perfect bij je. Vind je de kleur toch te hard of fel voor je? Geen nood, je kan ook een gele rok aandoen. De afstand tussen de kleur en je gezicht is dan zo groot, dat het minder opvalt. Of je kiest voor gele accessoires, zoals schoenen, een riem, zonnebril of armband.
Geel staat het best bij brunettes. Blondines kunnen geel meestal alleen aantrekken wanneer ze een gebruinde huid hebben. Geel combineer je best met zachtgrijs, blauw of taupe. Wil je gedurfder uit de hoek komen dan is een co (br.she)
Zo hoort het niét: deze gothic-stijl is een stap te ver voor 'vampire chic'.
Met het succes van de tienerfilm Twilight en de serie True Blood is een nieuw soort mode ontstaan: vampire chic of horror chic.
Dit
heeft niets te maken met de vampierenaanhangers in de gothic-scene, al
komen bepaalde elementen wel terug. Deze mode is ook voor 'gewone'
mensen, vooral tieners. Al moeten we wel waarschuwen: zoals bij alle
themamode is het een kwestie van dosering en combinatie.
Bleke huid, rode lippen Enkele
'vampierentrends' zijn voor iedereen bestemd: de terugkeer van de bleke
huid bijvoorbeeld. Het is al heel wat zomers geleden dat een erg
gebruinde huid niet meer 'in' was. Vanaf deze zomer echter is
zonnebankbruin heel erg uit, enkel een 'sunkissed' gezicht ('een
kleurtje') is toegelaten. Bij dit bleke gezicht horen bloedrode lippen
en zwarte ogen. Al blijkt ook zwarte lipstick terug aan een opmars
bezig.
Zwart met zwart Het kleurenschema
voor vampire chic is beperkt: zwart, met zwart en zwart. Al kan ook wit
en rood, vooral als accentkleuren. Hier is de gothic-invloed wel
merkbaar: lange jurken, veel kant en ruffles. Maar toch is er ook een
groot verschil: geen soepjurken, geen taps uitlopende mouwen, geen
velours.
Chic én mode Deze 'vampire chic' is
zoals de naam het zegt: chic, en de kleren schreeuwen 'mode'. De skinny
lederen broek, de nauwaansluitende witte bloesjes met ruffles, en de
grote, zware vesten. Jurken zijn er natuurlijk ook: bedreigend en depri
in zwart, maar het kapsel wel afgewerkt met een lieflijk bloempje. Dat
draag je bij hoge laarzen en enkellaarsjes, met zilveren kettingen al
dan niet met kruis aan.
Geen puntige tanden! Onder géén beding draag je valse 'vampierentanden', of erger: laat je je tanden in die vorm vijlen.
Ook
met capes is het opletten geblazen: deze is samen met de poncho wel
terug aan een opmars bezig, maar er bestaat nog veel onzekerheid over
hoe je deze moet dragen. Twee dingen lijken wel duidelijk: je kiest je
cape eenkleurig (dus niet zwart met rode voering) en je draagt deze
kort (tot aan de taille) tot middellang. Géén wapperende Harry
Potter-gewaden dus!
Tieners zijn de natuurlijke doelgroep voor
deze mode. Wie het wil proberen, houdt het beter eenvoudig en verwerkt
enkele kledingsstukken in de normale garderobe.
Sterren zijn bezeten om de vernielende tand des tijds het hoofd te bieden. Maar stilaan lijkt er een nieuw trend op te duiken: vrouwen die fier zijn op hun leeftijd en de bijhorende kwaaltjes.
Jamie Lee Curtis, Helen Mirren, het zijn maar enkele celebrities die niet langer de moeite doen om hun grijze lokken te verven en hun rimpels te verbergen achter botoxbehandelingen.
Stilaan lijkt hun zelfvertrouwen ook invloed te hebben op de jongere generatie. Kelly Osbourne, Pixie Geldof, Pink, allen verfden ze hun haren grijs. Niet zozeer om er ouder uit te zien, maar wel omdat grijs terug hip is, zowel bij oud als jong.
"De reclamewereld misbruikt de economische crisis om zwarte modellen
niet te moeten gebruiken voor modecampagnes", aldus het topmodel Naomi
Campbell. De modewereld wordt volgens haar steeds meer racistisch.
Campagnes Het
39-jarige zwarte topmodel Naomi Campbell beweert dat grote
modebedrijven weigeren niet-blanke vrouwen te gebruiken om hun
producten te promoten. "Ik zie geen enkele zwarte vrouw, of andere
rassen buiten het blanke, in grote advertentiecampagnes. Vorig jaar was
er een speciale uitgave van de Italiaanse Vogue gewijd aan modellen van
verschillende rassen. Dat heeft wel wat aandacht gekregen, maar
sindsdien is het weer even erg als vroeger. Door de paniek als gevolg
van de recessie, durven adverteerders geen gekleurde vrouwen meer in
hun campagnes gebruiken. Het is een schande."
Blank boven zwart Ook
mode-ontwerper Bruce Oldfield staat het model bij: "Het is waar dat
zwarte meisjes niet langer populair zijn, zowel wat modereportages als
advertenties betreft. Het is nu voor zwarte modellen eens zo moeilijk
om een job vast te krijgen. De crisis maakt het reeds bestaande
probleem nog erger, de advertentiewereld verkiest duidelijk blank boven
zwart."
Harder werken Naomi Campbell was
het eerste zwarte meisje dat op de cover van de Franse Vogue verscheen,
nadat haar vriend Yves Saint Laurent dreigde om al zijn advertenties
uit het magazine te laten nemen als ze Naomi geen kans gaven. Ze was
ook het eerste zwarte model op de cover van de Britse Vogue. Eerder dit
jaar beschuldigde ze de modewereld er van racistisch te zijn. "Hoewel
de Amerikaanse president zwart is, is het voor gekleurde vrouwen nog
steeds moeilijk om het te maken in de modewereld. Ik ben nog altijd een
uitzondering en ook ik moet nog altijd harder werken om op dezelfde
manier te worden als blanke modellen." (br.hln)
Geen crisis voor het Belgische modelabel Mer du Nord. Waar anderen hun collecties inkorten, komt dit modemerk met een geheel nieuwe mannencollectie op de proppen.
Mer du Nord staat garant voor chiquere kledij die je toch een casual uitstraling bezorgen. Vanaf deze winter zijn het echter niet enkel de vrouwen die pronken in tenuetjes van Mer du Nord, het label lanceert namelijk een geheel nieuwe mannenlijn.
Volgens algemeen directeur Fabrice Duchêne is de mannencollectie geen al te grote verrassing. Zo bestond de vraag en het idee al een tijdje, maar moesten de productieateliers en de winkels klaargestoomd worden om de grotere collectie aan te kunnen.
Graag of niet, de
zomer loopt op zijn einde. Wie de herfst- en wintermode ziet, laat het
niet aan zijn hart komen. Vrolijk en kleurrijk gaan we de koude
tegemoet. De ruitjesprint hoort daar ook bij en enige subtiliteit is
niet nodig.
Garderobe Ruiten
zijn hot volgend seizoen. Vorig jaar werd de Schotse ruit al terug
gesignaleerd en dat lijkt de komende maanden niet anders. In combinatie
met wol of flanel en een wijde broek, was dit ooit dé look voor wie
naar het platteland trekt om te wandelen, te jagen en te onthaasten.
Vandaag mag de ruit overal gezien worden: ook jurkjes, tailleurs,
bloesjes of panty's worden gespot in deze opvallende print. Zelfs
schoenen en tasjes mogen niet ontbreken.
Net voor je naar het zwembad trekt scheer
je nog snel je bikinilijn, maar eenmaal aangekomen merk je dat je huid
vol met rode bultjes staat. Wij geven enkele tips om scheerbultjes
tegen te gaan.
Wanneer je je haren scheert, snij je ze schuin
af. Dit zorgt al snel voor bultjes en irritaties. Scheer dus steeds met
de groeirichting mee en gebruik een mesje dat niet te scherp is.
Probeer ook om je mesje niet op je huid te 'drukken'. Dit geeft
namelijk meer kans op irritaties. Toch nog last van huiduitslag na het
scheren? Smeer dan even wat Razor Bump Relief crème van Kiehl's. Die
laat bultjes, rode puntjes en irritaties als sneeuw voor de zon
verdwijnen.