Het regent vreemde trends dit seizoen. De nieuwste in het rijtje is een
hoofddeksel in de vorm van konijnenoren. Hoewel ze zeer 'fashionable'
zijn, in zwart, blauw of in netstof, doen deze extra oren toch hard
denken aan de beroemde 'bunny-oren' van de Playboybabes.
Catwalks Madonna
droeg ze al op het prestigieuze Costume Gala in het New Yorkse
Metropolitan Museum. Toen nog unaniem verguisd door de verzamelde
modepers, ondanks hun afkomst: Louis Vuitton by Marc Jacobs.
Maar
ondertussen gelden duidelijk andere regels: de oren werden ook gezien
op de catwalk bij ontwerpster Luella en nogmaals bij Marc Jacobs.
De schuldige Marc
Jacobs lijkt dus de verantwoordelijke (of moeten we zeggen: de
schuldige?) voor dit mode-item. "Ik kreeg het idee bijna per ongeluk.
Een lid van mijn designteam droeg een lint rond haar hoofd, dat zodanig
wat gestrikt dat het op konijnenoren leek. Dat heb ik gebruikt. Ik hou
van het Franse kokette, bijna Playboy-achtige aspect."
Netoren Karl
Lagerson maakte zijn eigen versie voor Maison: de oren bestaan uit
wollen draad, met daartussen een netstof gespannen en een soort kap
voor het voorhoofd. De vorm van de oren verschilt ook: klein en rond
als een beer (of Minnie Mouse), tot lang en recht als een konijn (of
Playboy-bunny).
Topshop verkoopt ze ook, voor amper meer dan 20 euro. Lady Gaga, Lily Allen en de Olsen twins droegen ze ondertussen ook al.
Een ding staat vast: wie ze draagt, zal in elk geval gezien worden. Dagdagelijks gebruik lijkt echter niet meteen aangeraden.
Reacties op bericht (0)
Gastenboek
Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek