Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



27-01-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van rolstoelpatiënt tot topmodel voor Diesel

Van rolstoelpatiënt tot topmodel voor Diesel

http://static1.hln.be/static/photo/2014/12/0/11/20140124151149/media_xll_6429536.jpg


Het Italiaanse modemerk Diesel heeft een blogger laten poseren voor zijn lentecampagne. Op zich niet zo bijzonder, maar baanbrekend is wel dat de 26-jarige Jillian Mercado met een spierziekte kampt en in een rolstoel zit.

In de campagne 'We are Connected' is Jillian in een jeansjurk, felrode lipstick, opvallende felblond haar én in haar elektrische rolstoel te zien. Met deze campagne wil ze lotgenoten duidelijk maken dat hun leven niet over is door hun beperkingen. "Je kunt alles aan, niets zou je mogen stoppen."

In een interview zei artistiek directeur van Diesel Nicola Formichetti dat Mercado zijn favoriet van de 23 modellen in de campagne was. Alle vrouwen en heren werd uit een ander segment van de jeugdcultuur, waaronder Japanse internetsterren en getatoeëerde modellen, geselecteerd

Formichetti legt uit waarom hij Mercado koos: "Het is niet makkelijk voor haar, maar ze is onbevreesd en een inspiratiebron voor mij. Mercado had me gewaarschuwd dat mensen vaak slecht reageren op haar uiterlijk. Er zijn mensen die haar haten of zich gewoon ongemakkelijk voelen door haar handicap. Maar de reacties op de foto van de campagne die ik Instagram zette, waren ronduit schitterend."

Mercado is een blogger en volgde vier jaar een modeopleiding in Manhattan een modeopleiding, ze ging elke dag gedurende vier jaar met de bus naar school, terwijl het openbaar vervoer in New York niet echt rolstoelvriendeljik is. "Mijn campagne voor Diesel heeft aangetoond dat iedereen het merk kan dragen. Je hoeft geen supermodel of miljonair te zijn. Je kunt deze kledingstukken dragen, onafhankelijk van wie je bent of hoe je er uit ziet." (br.hln)



� Reageer (0)
22-01-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Figuurcorrigerend ondergoed drukt je organen samen

Figuurcorrigerend ondergoed drukt je organen samen

http://static1.hln.be/static/photo/2014/0/1/7/20140122110557/media_xll_6420442.jpg

Stijlgoeroes Trinny & Susannah tijdens een fotoshoot voor hun 'Original Magic Knickers'-shapewearcollectie.

Figuurcorrigerend ondergoed, of 'shapewear', is immens populair. Spannende jurkjes en onderbroeken strijken je vetrolletjes glad en liften je poep omhoog. Maar is dat eigenlijk wel gezond?

De ultieme eigenschap van shapewear is dat het strak zit, anders schiet het zijn doel voorbij. Dat betekent wel dat je organen, zoals maag en darmen, stevig ingesnoerd zitten, en dat blijft niet zonder gevolg. Zo kan het zure oprispingen en brandend maagzuur verergeren, maar dat zijn lang niet de enige consequenties.

Spijsvertering
Ook je vertering komt in het gedrang. Tijdens een normaal verteringsproces trekken je darmen samen om voedsel vooruit te duwen, maar als ze lange tijd ingezwachteld zijn wordt de spijsvertering onderdrukt. Dat kan leiden tot tijdelijke klachten zoals buikpijn of een opgeblazen gevoel. Mensen met darmklachten springen daarom best voorzichtig om met shapewear.

Ademhaling
Wanneer je inademt zet je middenrif uit en wordt je buik bol, maar corrigerend ondergoed kan die beweging beperken. Daardoor kan je minder diep ademhalen.

Benen
Wanneer je gaat zitten in shapewear kan je last krijgen van 'meralgia paresthetica', een aandoening waarbij een zenuw aan de buitenkant van het dijbeen wordt beschadigd, vaak door beknelling. Dat leidt tot tintellingen, gevoelloosheid en pijn in de bovenbenen. Het gevaar is hier dat de klachten niet altijd vanzelf weggaan, en de aandoening kan permanent worden.


De spannende kleding kan bovendien verminderde bloedcirculatie en bloedklonters veroorzaken.

Infecties

Shapewear is ook een uitstekend milieu voor bacteriële infecties, ook al omdat het vaak van synthetisch materiaal vervaardigd is. Een courante infectie is folliculitis, een ontsteking van het haarzakje. Patiënten krijgen rode bultjes gevuld met etter. Personen met overgewicht, diabetes en hevige zweters zijn een risicogroep.

Shapewear met mate
Conclusie: je kan best jezelf in die 'Spanx' of 'Trinny & Susannah Magic Corset Vest' wringen voor een speciale gelegenheid, maar maak er geen gewoonte van. Kies ook altijd voor de juiste maat. (br.hln)





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Krokodillen sneuvelen voor Louis Vuitton

Krokodillen sneuvelen voor Louis Vuitton

http://static2.hln.be/static/photo/2014/5/12/10/20140115143144/media_xll_6401770.jpg

De lust voor exotisme is ook anno 2014 nog lang niet uitgestorven, en dat weet luxemerk Louis Vuitton maar al te goed. Om de peperdure designerhandtassen extra aantrekkelijk te maken, wordt massaal ingezet op krokodillenleer. Voor de nieuwe 'Crocodile-collectie' moet je rekenen op prijzen tussen de 7.000 en 21.000 euro.

Net als onder meer Prada en Gucci, mikt Louis Vuitton op het exotisme van de elite. Door hierop in te spelen, proberen designers de exclusiviteit van hun producten te vergroten en de verkoopcijfers op te krikken. Krokodillenleer is samen met andere exotische huidtypes goed voor 10 procent van de (dalende) omzet op de handtassen van luxemerken. Handtassen gemaakt van krokodil kunnen gemakkelijk tot 30 keer duurder verkocht worden dan 'soortgenoten' uit runderleer.

"Er zijn vrouwen die geen moer geven over het geld omdat ze houden van mooie dingen. De vraag naar krokodillenleer is zo groot omdat het een trend is die nooit zal uitsterven, het is een klassieker", klinkt het betoog in de wereld van de luxehandtassen.

In het geval van Louis Vuitton komt de gegeerde huid uit het Filipijnse Kapalong in de provincie Davao del Norte. Vicente Mercado, eigenaar van een grote kwekerij voor zoutwaterkrokodillen, getuigt dat ook andere makers van luxehandtassen aan zijn deur komen kloppen. "De grootste uitdaging is de voorraad van kwaliteitsleder, iets dat enorm schaars is", stelt Jean-Jacques Guiony, Chief Financial Officer van Louis Vuitton.

Omdat het veel werk vraagt, wordt krokodillenhuid per centimeter en aan hoge prijzen verkocht. Dagelijks sneuvelen er bij Mercado minstens 24 dieren. Terwijl de huid door luxemerken wordt opgekocht, eindigt het vlees vaak op de lokale markt om te verwerken tot delicatesse. Toch worden de dieren - anders dan koeien - specifiek gekweekt voor hun huid, het luxeproduct dat de rekeningen van de kwekers betaalt.

Dat de handtassen peperduur zijn, is allesbehalve verbazend. De kwekers hebben namelijk meer dan hun handen vol. "Wanneer dieren niet goed behandeld worden, kan de huid niet van goede kwaliteit zijn", Klinkt het bij de fokkers van Le Croc in Zuid-Afrika.

Van zodra een kleine krokodil uit zijn ei breekt, moet gezorgd worden voor een kalme omgeving om gevechten (en huidschade) te vermijden. Het hok wordt dagelijks uitgekuist en er wordt een strikt eetpatroon gevolgd. De krokodillen krijgen voormalijk kip en specifieke oliën om de huidkwaliteit te verhogen. Het slachten en villen gebeurt bovendien met de hand. Om misbruik van de dieren tegen te gaan, gaat de verkoop van iedere krokodillenhuid gepaard met een certificaat om te bewijzen dat er geen schending is van de 'Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora'. (br.hln)





� Reageer (0)
10-01-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Musthaves voor deze lente


Musthaves voor deze lente (en waar ze voor een prikje te kopen)

De trui bezet met juwelen bij Asos.com.


Wanneer een nieuw modeseizoen gaat beginnen, is het vaak moeilijk om de bomen door het bos te zien. Daarom zetten we voor de lente van 2014 de acht musthaves op een rijtje. Dit moet het shoppen alvast een beetje makkelijker maken voor jullie.

De jurk met spaghettibandjes, een favoriet uit de jaren 90, is weer helemaal terug. Sterren als Kate Bosworth en Courtney Love zijn hier alvast grote fans van. Dit kledingstuk kreeg nu een volwassen update met mooie en vooral luxueuze materialen.

Het witte hemd krijgt nu alle aandacht. Het is niet langer een basic, met speciale details als asymmetrische snit en patchwork wordt dit de blikvanger van je outfit. Victoria Beckham introduceerde dit in haar collecties voor 2014, een goedkopere versie vind je onder meer bij Mango. 

Een motorjasje moet je deze lente in kleur kopen. Durf dapper te zijn en combineer verschillende felle tinten. De exemplaren die Versace op de catwalk stuurde, zijn niet echt een optie voor de gemiddelde vrouw. Gelukkig vind je ook even trendy, maar een pak goedkopere varianten.  

Het gekleurde lederen jasje bij Asos.com.



Je benen krijgen eindelijk terug wat aandacht na een jarenlange marteling met skinny jeans. De brede broek maakt nu een elegante comeback. Wie geen budget heeft voor een exemplaar van Michael Kors of Mulberry, kan wel bij Asos.com terecht.

De brede, elegante broek bij Asos.com.

Helemaal scoren doe je met juwelen op je kledij. Daarbij geldt maar een regel: hoe meer, hoe beter. Designers bij Dolce & Gabbana, Prada en Marni lieten zich met kristallen en pailletten gaan.

Een elegante blouse mag deze lente niet ontbreken in jouw kleerkast. Daar zijn Calvin Klein en Victoria Beckham het helemaal mee eens, en gelukkig voor je portefeuille H&M ook.

De grote logo's uit de jaren 90 zijn helemaal terug. Als je dus merkkledij draagt, zorg dan dat het logo er groot op staat. Zo zijn desigers Christopher Kane en Alexander Wang zijn duidelijk dol op hun eigen naam. Wie geen geld heeft om te investeren in zo een designertrui kan voor een ludieke parodie gaan.

Als laatste kun je deze lente niet om de volumineuze rok heen. Dit is een elegante trend die je het gevoel geeft een prinses te zijn. En het accentueert het smalste deel van je lichaam: de taille. Voor een exemplaar van Dior ben je al gauw een klein fortuin kwijt, maar bij H&M vind je heel wat goedkopere alternatieven. (br.hln)



� Reageer (0)
08-01-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Viktor & Rolf uitgeroepen tot Domme Bontjes

Viktor & Rolf uitgeroepen tot Domme Bontjes

http://static2.hln.be/static/photo/2014/4/7/7/20140106110627/media_xll_6376537.jpg

Het Nederlandse ontwerpersduo Viktor & Rolf zijn in Nederland uitgeroepen tot de Domme Bontjes van 2013. Volgens de dierenorganisatie Bont voor Dieren is bij de verkiezing veel gestemd op het ontwerpersduo vanwege het gebruik van vossen-, nertsen- en wasbeerhondenbont in hun creaties.

"Door massaal te stemmen op juist de ontwerpers laat Nederland zien dat zij aan de basis staan van het koopgedrag", aldus directeur Nicole van Gemert van Bont voor Dieren. "We hebben alle bontproductie verboden in Nederland, dan is het doodzonde dat designers toch verder gaan met het laten produceren van dierenleed."

Gerard Joling eindigde als tweede in de verkiezing. Vorig jaar werd - toen nog prinses - Máxima gekozen tot Dom Bontje, het jaar daarvoor Sylvie van der Vaart. (br.hln)



� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!