Waarom je niet iedere dag hetzelfde paar schoenen mag dragen
Waarom je niet iedere dag hetzelfde paar schoenen mag dragen
Dames, spits de oren: het is géén goed idee om
steeds hetzelfde paar schoenen uit de kast te halen. Eerlijk waar. Het
zou nefast zijn voor je voeten én voor je schoenen. Wij onthouden
vooral: hoog tijd om te shoppen!
Niet goed voor je voeten
Probeer om iedere dag af te wisselen, raadt orthopedist Dan
Husom aan. "Als je iedere dag hetzelfde paar draagt, oefen je iedere dag
druk uit op precies dezelfde plaatsen. Door om de dag van paar te
wisselen, gun je je voeten de rust die ze nodig hebben. Wie op platte
sneakers loopt, gebruikt immers andere spieren dan wie hakken draagt."
Bovendien
zorgt je gewicht ervoor dat de kussentjes in de zool van je schoenen
steeds ingedrukt worden. Als je je schoeisel dagelijks draagt, heeft de
zool geen tijd om haar oorspronkelijke vorm weer aan te nemen, en zal
het niet lang duren voor die plaatsen helemaal afgevlakt zijn. En zonder
die kussentjes wordt wandelen meteen een stuk minder comfortabel en
krijgen je arme voetjes het dus nog harder te verduren.
Niet goed voor je schoenen
Maar slijtage gaat verder dan de binnenzool. Ook voor de
levensduur in het algemeen is het belangrijk om je schoenen af en toe
een adempauze te geven. Letterlijk. "De beste manier om je schoenen lang
mooi te houden, is door voldoende af te wisselen zodat ze een dagje
kunnen ademen," vertelt Jim Kass van het Amerikaanse schoenenmerk Allen
Edmonds. "Wanneer je je schoenen draagt, neemt het leer het zweet van je
voeten op. Dat klinkt niet zo hygiënisch, maar het is volkomen normaal.
Maar dan is het wél belangrijk om ze ook de tijd te geven om te
drogen."
Wanneer je iedere dag hetzelfde paar
draagt, zullen je schoenen sneller hun vorm verliezen, legt Kass uit.
Zweet zorgt er immers niet alleen voor dat je schoeisel een bepaald
geurtje krijgt, als het geen tijd krijgt om te drogen zal het leer
vervormen én gevoeliger zijn voor krassen. Voldoende afwisselen is de
boodschap! (br.hln)
Gedaan met de choker, deze juwelentrend maakt comeback
Gedaan met de choker, deze juwelentrend maakt comeback
Twee jaar geleden werd de
choker, een aansluitende ketting die strak rond de hals gedragen wordt,
met open armen omarmd door menig celebrity, modemeisje en blogger. Maar
zoals dat gaat met modetrends is het alweer tijd voor iets nieuws. Grote
hoepel-oorbellen zijn nu het ultieme teken van cool.
"Hoepel-oorbellen - of hoops in
het Engels - zijn de nieuwe choker", schreef de Amerikaanse Vogue deze
maand. En aangezien het toonaangevende modemagazine 'de modebijbel'
wordt genoemd, is het wel degelijk tijd om je chokers op te bergen als
je niet hopeloos achter wil lopen.
Hoewel
hoepel-oorbellen ons voornamelijk doen denken aan de jaren negentig,
zijn ze al veel langer een modetrend. In 2015 hebben archeologen in
Israël zelfs een paar opgegraven dat bijna 3.200 jaar oud is. Recent
werden heel wat celebs zoals Rihanna, Gigi en Bella Hadid weer gespot
met grote hoepels aan hun oorlellen, en nu Vogue erover schrijft, weet
je dat een "nieuwe trend" geboren is.
Voor wie
zich aan deze trend wil wagen, zijn er talloze mogelijkheden. Je kunt
net als zangeres Solange gaan voor een dun zilveren paar als je niet te
hard wil opvallen. Combineer een paar met nog meerdere kleinere
ringetjes in je andere gaatjes zoals model Adwoa Aboah als je houdt van
een meer edgy stijl. Of kies voor een dik gouden paar zoals zangeres
Zendaya als je in het oog wil springen. Hoops zijn beschikbaar in alle
prijscategorieën, dus ook modeliefhebbers met een klein budget hoeven
deze trend niet te laten passeren. (br.hln)
Peperduur en erg - euhm - speciaal: zo zien de nieuwe Uggs eruit
Peperduur en erg - euhm - speciaal: zo zien de nieuwe Uggs eruit
De meningen over Uggs zijn verdeeld, en dat zal in de toekomst niet snel veranderen. Al helemaal niet als we de nieuwste samenwerking van het merk zien. De zachte schoenen krijgen immers een make-over van niemand minder dan Jeremy Scott, hoofdontwerper van Moschino. Maar of die nu zo geslaagd is?
Ugg probeert al langer om een gooi te doen naar de haute couture. Zo werkte het merk ze eerder al samen met Rachel Zoe en heeft het ook de handen in elkaar geslagen met het Britse modelabel Preen. En nu is het dus aan Moschino.
De limited edition-lijn van Jeremy Scott zal midden september in de winkels liggen en maar liefst acht verschillende modellen bevatten. Voorlopig blijft het merendeel nog achter slot en grendel maar de eerste twee modellen kregen we bij wijze van sneak peek wel al te zien. Het ene model is volledig bezet met pailletten, terwijl de andere laars versierd is met vlammen.
Prijzen variëren tussen 90 dollar en - ja, echt - 1.195 dollar. De collectie zal enkel te krijgen zijn via intermixonline.com en in 6 winkels in de Verenigde Staten. Maar of we daar nu zo rouwig over moeten zijn? (br.hln)
Wordt het cosmeticamerk van Kylie Jenner binnenkort het meest succesvolle beautymerk ter wereld?
Wordt het cosmeticamerk van Kylie Jenner binnenkort het meest succesvolle beautymerk ter wereld?
Vandaag blaast de Amerikaanse realityster Kylie
Jenner 20 kaarsjes uit. En terwijl het soms moeilijk is om te beseffen
dat onder die laag van metamorfoses zo'n piepjonge vrouw schuilt,
bewijst Kylie met haar beautybedrijf volwassen van geest te zijn.
Sterker nog, als het succes van Kylie Cosmetics blijft groeien, stoot
het de grootste beautybedrijven zonder veel moeite van hun troon.
Kylie Jenner lanceerde zo'n 18 maanden geleden samen met
moederlief Kris Jenner haar beautylijn Kylie Cosmetics. Wat begon met de
befaamde Kylie Lip Kits groeide in sneltempo uit tot een volwaardig
make-up assortiment. Inmiddels is Kylie Cosmetics uitgegroeid tot een
miljoenenbedrijf. Over de grootte van het bedrijf werd lang
gespeculeerd, maar nu blijkt dat het succesvolle beautymerk in slechts
18 maanden tijd maar liefst 357 miljoen euro aan producten heeft
verkocht. Over monstercijfers gesproken!
Het is dus opletten geblazen voor andere grote
beautybedrijven, anders mogen we Kylie Cosmetics binnenkort tot meest
succesvolle beautymerk kronen. In vergelijking met andere
beautyproducten is de groei van Kylie's bedrijf op zijn minst gezegd
opvallend. Zo zou Estée Lauder er 10 jaar over gedaan hebben om tot zo'n
426 miljoen euro te komen. Voor Bobbie Brown en Lancôme kostte het
zelfs meer dan 25 jaar om te komen tot een waarde van 1 miljard. Indien
de omzet van Kylie Cosmetics blijft doorgroeien, zoals het de afgelopen
18 maanden heeft gedaan, wordt de waarde van het bedrijf over 25 jaar
geschat op 6 miljard euro. Niet slecht voor een bedrijf dat volledig
draait op e-commerce en sociale media! (br.hln)