Schattige lingerie van Sonia Rykiel morgen live bij H&M
Schattige lingerie van Sonia Rykiel morgen live bij H&M
Winkelketen H&M slaagt erin om haast wekelijks uit te pakken met
niets nieuw. De collectie van Jimmy Choo is nog maar net de deur uit of
het wordt al uitkijken naar een nieuwe designercollectie. Morgenavond
wordt namelijk tijdens een heuse catwalkshow de lingerielijn van Sonia
Rykiel in Parijs voorgesteld, de ontwerpen liggen in de winkels vanaf 5
december.
Topmodellen op de catwalk Ook jij kunt deze catwalkshow meemaken, je volgt hem vanaf 23 uur live op de website van H&M.
De show werd bedacht door het genie achter de catwalkevenementen van
Chanel Etienne Russo. Een reden om morgen op post te zijn? Kijk maar
naar de veelbelovende foto's van de collectie, die door topmodellen als
Lara Stone (de vervangster van Madonna voor Louis Vuitton) en Caroline
Trentini geshowd zal worden. Het is nog even wachten op de
kledingcollectie ontworpen door Sonia Rykiel, die ligt vanaf 20
februari in de winkels.
Vanuit Rusland is de nieuwste trend qua winterschoenen overgewaaid.
Fashionista's dragen nu de Valenki: een traditionele Russische laarzen
vervaardigd uit vilt. In Nederland veroorzaakten ze alvast een hype bij
schoenliefhebbers, hier is het nog even afwachten. Tot min -40 Het
is even wennen als je de Valenki ziet, het lijkt bizar dat binnenkort
alle fashionista's deze laarzen zullen dragen. Dat was bij de Uggs of
de Crocs echter ook zo. De laarzen worden in Rusland al 300 jaar
gedragen en zouden beschermen tegen de koude bij temperaturen tot -40.
Trendy vrouwen pikten de traditionele schoen op en willen het nu
bombarderen tot dé wintertrend. De Slovz
wordt met de hand gemaakt en daarom is elk paar uniek. Volgens de
traditie mag je er de schaar inzetten of de schacht omslaan om hem naar
je eigen stijl te costumizen. Ook kun je er makkelijk op borduren.
Leuk alternatief Bij
droog weer draag je de laars zo, als het regent, kies je best voor de
rubberen overschoen, die hem beschermt. Als je deze winter dus niet in
de afgezaagde Uggs wil rondlopen, is de Slovz een leuk alternatief. De
prijs voor deze handgemaakte schoen valt al bij al mee, je betaalt 139
euro.
De fameuze
pointeschoenen van Alexander McQueen doen in modemiddens al een tijdje
stof opwaaien. Ze sprongen eruit op de catwalk, ze werden bejubeld om
het verrassings- en vernieuwingseffect, maar niemand dacht dat iemand
ze ook daadwerkelijk zou kopen. Mis poes, want McQueen kan de vraag
naar de dingen nauwelijks bijhouden.
Wat
is er speciaal aan deze schoenen? Ten eerste is er de opvallende,
smalle, erg hoge hak van zo'n 25 centimeter. Tweede opvallende punt: de
afgeplatte punt van de schoen, die dient om het evenwicht te helpen
bewaren. Immers, met zo'n hoge hak loop je letterlijk op je tenen en er
moet toch iets voorzien worden om het evenwicht te bewaren.
Of
ze ook werkelijk op de rode loper en in het straatbeeld zullen opduiken
valt nog af te wachten, maar zeker is dat de trend naar extravagante
schoenen niet bepaald aan het sterven is, integendeel. Het lijkt alsof
de honger naar schoenen, opvallende schoenen en hoge schoenen, steeds
groter wordt.(br.nina)
Vergeet domme
blondjes met diepe decolleté's, blote buiken en korte rokken. De
nieuwste modetrend heet 'geek chic'. Nog altijd sexy, maar met een
vreemd, nerderig kantje. Denk: grote, strenge (vintage) bril, t-shirts
met opschriften die verwijzen naar wiskundige theorieën,
fysicaformules, gadgets, games of stripverhalen.
De
stijl verschilt in grote mate van 'gewone' geeks, die sociaal
onaangepast en wars van alle modetrends, hun ding blijven doen. Om
'geek chic' te zijn moet je je geekgehalte een beetje opleuken.
Mannen: zo geek als mogelijk Zowel
vrouwen als mannen kunnen 'geek chic' zijn, maar er gelden andere
regels. Mannen mogen zowat alles, tot op het randje van 'moderamp',
naar de modenormen dan. Broeken met smalle pijpen in rare kleuren,
T-shirts met vreemde prints, gecombineerd met een opvallend vest of een
originele hoed, en liefst in een combinatie die vloekt.
Vrouwen: ingetoomd door Hollywood Dat
is de vrouwelijke geeks niet gegund, of althans niet meer. Waar zij in
het begin ook helemaal loos mochten gaan, wordt dat nu ingeperkt en
niet in het minst door de Hollywoodinvloed.
Wie als vrouw het
dichtst bij de oorspronkelijke bedoeling wil blijven, houdt het best zo
alternatief mogelijk. Vale jeans, sneakers, nerdy T-shirt en een trui
met capuchon.
Maar steeds vaker wordt de term gebruikt voor
trendy zakelijke vrouwen met een opvallende, zwarte, grote bril. Ze
dragen dit bij een kokerrok, hoge hakken en een preutse blouse, en
lijken zo eerder op de geekversie van de sexy bibliothecaresse. Helena
Christensen, Scarlett Johansson en 30 Rock-ster Tina Fey zijn voor
Hollywood de ideale ambassadrices.
Tv Wie
echt de innergeek in zich wil ontdekken, kijkt best naar series als
'Flight of the concords', 'The big bang theory' en 'The IT-crowd'. Wie
daar niét gillend van wegloopt, kan 'geek chic' met recht en reden
dragen.
Eén-omroepster Evy Gruyaert heeft een eigen juwelenlijn ontworpen. Die stelde ze donderdagavond voor in de Bed & Breakfast Boulevard Leopold in Antwerpen.
Gruyaert maakte zelf de schetsen en ontwerpen, waarmee ze nadien naar een goudsmid stapte.
Het worden geen ringen met een steentje, zegt Gruyaert over haar eigen collectie. Wel toffe juwelen van hoge kwaliteit die passen in haar wereld 'Malice in Wonderland'. De juwelen kosten tussen 70 en 350 euro.
Mannen krijgen
rokken aangemeten, vrouwen kiezen terug vaker voor een formeel kostuum.
Weer een 'comebacktrend', want het is niet voor het eerst in de
modegeschiedenis dat vrouwen naar een kostuum grijpen.
Marlène
Dietrich droeg er al in de jaren '20. Veertig jaar later lanceerde Yves
Saint Laurent het vrouwenkostuum opnieuw én met succes. Vandaag is
vooral Stella McCartney grote fan, maar ook andere merken, zoals
Balmain, pakken er mee uit.
Sterk en onafhankelijk Allemaal
goed en wel, maar voor wie is zo'n kostuum bedoeld en hoe draag je dat?
Hou er rekening mee dat het kostuum je sterker, mannelijker en
onafhankelijker doet lijken. Wil je net je vrouwelijkheid uitspelen,
dan kies je beter voor een rok.
Investeer Kies
altijd voor een kostuum dat goed is van snit. Dit kost meestal wel wat,
maar een of twee echt goede kostuums (met een boel bloesjes om af te
wisselen) doen je meer goed, dan vijf 'middelgoede' tot slecht zittende
kostuums. Perceptie is alles, dus mag je in dit geval niets aan het
toeval overlaten.
Zwart met wit Van het
klassieke kostuum wordt eigenlijk niet afgeweken: het is zwart, en het
hemd wit (of in poedertinten). Vrouwen dragen het natuurlijk
onveranderlijk met torenhoge hakken, een it-bag en een goedgekozen
accessoire (een lange halsketting, een grote armband en/of een toffe
broche). Het kapsel is weinig opvallend: een middenstreep, een
zakelijke staart of knot.
Subtiele verschillen veranderen je hele look:
1) klassiek:
Een broek met recht of lichtjes taps lopende snit, een kort jasje,
gecombineerd met een hooggesloten blouse, al dan niet met ruffles of
een strik. Zwart overheerst, mat en glanzend (bv de revers) wisselen
elkaar af. Je kapsel is strak, neutraal en zakelijk.
2) modern:
De broek is breed en baggy, het vest strak, en je bloes laat iets meer
neklijn (of zelfs decolleté) zien. Het kostuumjasje laat je weg.
Dikkere stoffen als wol zijn hier op hun plaats, net als blekere
kleuren (crème, beige, grijs). Je blouse kan wit, lichtblauw of
lichtroze zijn. Je haren draag je bij voorkeur los, al dan niet met een
zwierige baret.
3) Met een twist: Je gebruikt
slechts delen van je kostuum en combineert deze met andere elementen.
Over je cocktail- of avondjurk draag je een blazer, het kostuumvest
wordt gecombineerd met een jeans, je blouse vervang je door een losse
tuniek voor een semi-formeel feestje of een sexy korset.
4) Glam: Haal
alles uit de kast, en ga voor een ronduit glamoureuze kostuumlook.
Felrode lippen, perfect gemanicuurde nagels, minutieus gestylde krullen
en je kan zo naar een bal. Hier kan je variëren tussen 'deftig' (met
een kuise blouse) of 'ultrasexy' (met een zeer sexy blouse).
Los of strak? Stella
McCartney draagt graag losse pakken: een los shirt, een oversized
blazer, een ruime broek. Maar deze stijl flatteert niet iedereen. De
meeste vrouwen zullen grijpen naar gatailleerde ontwerpen. Ook voor een
legging kiezen, zoals Anne Hathaway, is erg gewaagd maar waarom ook
niet? De gouden regel is: Zolang het je flatteert, kan en mag het.
Jurken, rokken, bloesjes en ja, ook hoeden van papier, het passeerde
allemaal op de catwalk in de Boliviaanse hoofdstad La Paz. Ontwerpster
Marion Macedo maakt al sinds 2005 naam en faam met haar papieren
ontwerpen.
Deze keer liet ze zich inspireren door de
feestelijkheden rond de 200ste verjaardag van het land. Ze keek
daarvoor naar tekeningen van 200 jaar geleden om te begrijpen hoe de
mode er toen uitzag. Ook geschiedkundigen werden in het proces
betrokken, om de tradities van die tijd te doorgronden.
De
modellen waren een beetje nerveus om de fragiele ontwerpen te showen,
maar dat bleek uiteindelijk niet nodig. "Eerst maakten we ons zorgen,
maar eigenlijk is het veel gemakkelijker dan met gewone kleren", aldus
model Maywa Jaureui.
Een man in een
rok, het is een beeld dat nog niet helemaal is doorgedrongen. Dat kan
snel veranderen, nu H&M uitpakt met een rok en harembroek voor
mannen. Om het geheel wat stoerder te maken, hoort er ook een een
legging of bermuda bij.
Catwalks Wie
de modecollecties van grote ontwerpers in het oog houdt, kon al
vaststellen dat er volgend voorjaar hier en daar mannenrokken te zien
zijn. Een aantal ontwerpers als Comme des Garçons, Jan Paul Gaultier en
Rick Owens lieten er hun mannelijke modellen in paraderen.
Vraag Ook
H&M heeft dat begrepen, al is het niet voor het eerst dat de
modeketen een mannenrok in de rekken hangt. Volgens
persverantwoordelijke Marianne Neirinckx is er immers enorm veel vraag
naar. De rok zit in de 'Trend-collectie', de meest modieuze lijn bij de
keten. Die lijn is slechts in een beperkt aantal winkels te verkrijgen.
Bij ons is dat enkel in Antwerpen. Voorlopig komen daar geen andere
winkels bij.
Moed en durf Samen met de
rok, krijgt ook de harembroek een plaatsje op de herenafdeling. De
collectie is er binnen een zestal weken te verkrijgen. Buiten trendy
heren, blijft de vraag of we deze stukken in het straatbeeld zullen
zien opduiken. Heel wat moed en durf is nodig om als man de stap te
durven wagen. Maar zo is het ook de dames vergaan toen ze jaren geleden
voor het eerst de broek aanpasten.
Designteam Comme des Garçons brengt ode aan The Beatles
Designteam Comme des Garçons brengt ode aan The Beatles
Het designteam Comme des Garçons is verzot op de liedjes van Paul McCartney en co. Ze wilden de legendarische rockgroep The Beatles dan ook de gepaste eer betuigen en ontwikkelden daarom een eigen Beatles-lijn.
De Beatles-lijn mocht in geen geval deel gaan uitmaken van de reeds uitgebreide souvenirshop van de groep. Daarom baseerde het team zich op het loge van Apple Corps, het Londense bedrijf dat de rechten van de groep beheert.
Omdat Paul McCartney bovendien een overtuigd vegetariër is, wordt er nergens gebruik gemaakt van echt leder. De prijzen van de collectie variëren tussen de 115 dollar en de 860 dollar.
David en Victoria Beckham brengen samen parfum uit
David en Victoria Beckham brengen samen parfum uit
David en Victoria Beckham vieren hun liefde op een wel erg aparte manier. Zij brengen namelijk samen een parfumcollectie uit.
David en Victoria Beckham willen hun naam steeds verder verzilveren. Na meerdere gezamenlijke lingeriecampagnes brengen ze nu samen een parfumlijn uit. De foto bij de reclamecampagne is alvast helemaal op zijn Beckhams. Zo staat Victoria op iedere foto met de ogen toe, omdat ze geen zonnebril mocht dragen.
Het parfum werd de naam Beckham Signature Story gedoopt. Wanneer de hebbedingen ook in België verkocht worden is voorlopig nog niet geweten.
Lingerieshow Victoria 's Secret zorgt voor het nodige spektakel
Lingerieshow Victoria 's Secret zorgt voor het nodige spektakel
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
De lingerieshow van Victoria's Secret is ieder jaar weer een waar
genot om naar uit te kijken. Ware het niet voor de leuke lingeriesetjes
dan wel voor het spektakel. Wij verzamelden de leukste, meest
ophefmakende beelden voor jullie!
Doutzen Kroes, Alessandra Ambrosio, Marisa Miller, Miranda Kerr,
... Het zijn maar enkele van de vele topmodellen die ook dit jaar weer
in een minuscuul lingeriestje over de catwalk paradeerden. Heidi Klum
was er ook bij. Ook al moet ze naar eigen zeggen nog 9 kilo afvallen,
het topmodel zag er verbazend strak en afgetraind uit in haar
engelenpakje.
Vrouwen zijn dol op diamanten, schoenen waar je onmogelijk op kan lopen
en... handtassen. Net als schoenen, heeft de gemiddelde vrouw
behoorlijk wat handtassen. Ook hele dure designerhandtassen doen het
tegenwoordig erg goed. 1000 euro voor een Louis Vuitton is geen
uitzondering, en toch vliegen die tassen de deur uit. Maar waarom?
Waarom zijn vrouwen dol op handtassen?
1) Handtassen staan iedereen Voor
leggings moet je superskinny zijn, een jurk is pas sexy met de juiste
(gematige) curves, en je toffe jeans doet soms een muffintop ontstaan.
Mode stelt zijn eisen, en niet iedereen kan alles dragen. Bij
handtassen is dit hoegenaamd niet het geval. Of je klein, lang, dik,
dun, gesluierd of niet bent: je handtas is je handtas. En is het een
designerhandtas, dan is het een dubbel statement. Beter nog, om een
handtas 'te passen', moet je niet eens kleren uitdoen en geconfronteerd
worden met je cellulitis, bleke winterhuid of (beginnende) vetrolletjes.
2) Handtassen doen je geen pijn Je
skinny jeans bezorgt je slaperige voeten, je hakken geven je pijn aan
je voeten en in een korte rok moet je continu opletten dat je niet te
veel laat zien. Allemaal geen probleem met een handtas: ze geven je
geen blaren, geen cellulitis en geen misvormde tenen. (Tenzij je tas
heel groot is, en je die heel vol propt, dan kunnen problemen met je
nek en schouder ontstaan)
3) Omdat celebs er dol op zijn It-tassen
gaan al een tiental jaren mee. Celebs zijn sindsdien niet weg te slaan
van hun designerbags. Eerst de kleine, bescheiden tasjes die onder de
oksel pasten tot gigantische tassen waar je de helft van je huis mee
kan verhuizen. De favoriet onder de celebs is de redelijk
dieronvriendelijke Hermès Birkin Bag met een wachtlijst van enkele
jaren. Celebs hebben getoond dat je handtas je outfit af maakt, en dus
willen vrouwen dat ook.
4) Alle prijsklasses Designertassen
zijn zeer prijzig, sommige kosten een maandloon (of twee, drie). Maar
ze maken ook kleine, betaalbare tasjes. Of je laat het designerdeel
vallen, en neemt een hippe tas 'naar het voorbeeld van' uit de H&M.
Alleen een celeb merkt het verschil.
5) Nuttig Laten
we niet vergeten dat handtassen gewoon ook nuttig zijn. Je kan er je
gsm, portefeuille (of toch een bankkaart) en wat zakdoeken in kwijt.
Met een grote tas, kan je ook nog een flesje water, een extra trui, een
paraplu, een zaklamp, koekjes en een boek meepakken. Wie wil dat nu
niet?
Wordt zwart straks de nieuwe bruidskleur? Britse weddingplanners
beweren van wel, echte fashionista's kiezen steeds vaker voor de
donkere tint, afgewerkt met zijden en parels. Wie niet geheel in het
zwart durft, kiest voor accenten in de vorm van handschoenen
bijvoorbeeld.
Geschiedenis De
trend is niet zo bizar als het klinkt. Tot de 19 de eeuw hulden
bruidjes zich in verschillende kleuren. Vaak haalden ze hun beste jurk
uit de kast om er geen te moeten kopen. Dat stopte toen koningin
Victoria huwde in een wit, zijden exemplaar. Plots werd de witte kleur
als puur en maagdelijk aanzien.
Trouw In Spanje heeft een zwarte trouwjurk nog een andere betekenis: de bruid blijft haar man trouw voor de rest van haar leven. Ook
actrice Sarah Jessica Parker droeg zwart toen ze in het huwelijksbootje
met Matthew Broderick stapte. Haar bedoeling? De aandacht van haar
wegtrekken, al leek ze daar volgens ons allerminst in geslaagd.
Intiemer Soit,
heel wat bruidjes zijn dezer dagen trots op hun zwarte jurk. "Zwart
wordt de trend voor wie graag een statement maakt", beweren
weddingplanners. "Sommige koppels opteren voor een intiemer feestje om
de kosten te drukken. Zwart is daarbij een goed alternatief, temeer
omdat de outfit vaak nadien nog makkelijk te dragen valt. Zwarte jurken
afgezet met kant en parels zien er bijzonder elegant uit, maar ook
zwarte accenten worden steeds meer bij een witte trouwjurk gedragen.
Goed nieuws voor borstenliefhebbers: de omvang van de borsten van
Nederlandse vrouwen neemt nog altijd toe. Ook goed nieuws voor
lingeriemerken, die hun 'grote maten'-segment uitbreiden.
Al
heeft dat in Nederland een lelijk staartje gekregen: er woedt een ware
lingerieoorlog tussen Marlies Dekkers en Sapph en dan vooral in het
topsegment F, FF, G en GG, zo schrijft De Telegraaf.
Dekkers is
allang gespecialiseerd in beha's voor vrouwen met grote borsten en nu
probeert Sapph een stuk van de koek mee te pikken. Zeer tegen de zin
van de ontwerpster, die Sapph van plagiaat beschuldigt. De twee merken
vechten momenteel een slepende rechtszaak uit.
Zo zou shoppen er in de toekomst kunnen uitzien, zoals je in
onderstaand filmpje kan zien. Althans volgens computergigant Cisco, die
duidelijk goed naar Steven Spielbergs 'Minority Report' gekeken heeft.
In die Sci-Fi-film doet Tom Cruise iets gelijkaardigs met zijn handjes.
Handig
is het wel, ook voor mannen, lijkt ons. Shoppen vanuit je luie zetel en
tijdens de rust van een voetbalmatch, bijvoorbeeld, snel effe die
nieuwe jeans passen...
Modehuis Chanel probeert zijn naam op alle gebieden te versterken, zelfs op de tijdschriftenmarkt. Volgens insiders zou het modemerk namelijk met een eigen magazine op de proppen komen.
Het tijdschrift werd de naam '31 Rue Cambon' gedoopt, naar het appartement waar oprichtster Coco Chanel woonde. Het hebbeding zal wereldwijd bij de Chanelwinkels verkocht worden en bestaat enkel uit foto's van de hand van Karl Lagerfeld. Laatst genoemde steekt zijn fotograafambities al een tijdje niet meer onder stoelen of banken. Wat begon als 'eigen foto's nemen van zijn creaties' groeide al snel uit tot verkochtte foto's voor internationale modemagazines. Lagerfeld creëert met '31 Rue Cambon' dan ook ongetwijfeld een prachtig portfolio voor zichzelf.
Doe je voortaan een aankoop in een dure boetiek, hou je maar beter de
papieren zak bij. In Tokyo vervangen deze winkeltassen tegenwoordig de
handtassen. Sommige fashionista's geven er fikse sommen voor en zeulen
er twee tot drie tegelijk mee.
Dure aankoop De
trend is niet nieuw. Ontstaan in begin jaren '80, flakkert het fenoneem
tijdens deze crisis terug op. Reden? Laten zien dat je jezelf een
aankoop in een dure boetiek kan veroorloven. Doordat je alle uitgaven
immers moet overwegen, wordt een luxe aankoop iets specialer. Ook
blijft de herinnering en het gelukzalig gevoel dat je bij de aankoop
voelde, levend.
Mooiste tas Eender welke
papieren tas meesjouwen, is niet aan de orde. Afhankelijk van de te
vervoeren spulletjes kies je een tas: de meest persoonlijke spullen
verdienen een plaats in het mooiste (lees: duurste) exemplaar. Hoe meer
dat er zijn, hoe beter. Minder persoonlijke eigendommen stockeer je
immers in een minder duur zakje.
Illusie Wie
zich geen bezoekje aan een dure designer kan veroorloven, niet
getreurd. Koop gewoon een papieren tas over en zo geef je toch de
illusie dat er iets duur in je garderobe hangt.
Eindelijk is er
een waardige opvolger voor hét hitkapsel uit de jaren '90, 'The Rachel'
naar het kapsel van Rachel (Jennifer Aniston) uit Friends. Het kapsel
van Blake Lively, actrice in de serie 'Gossip Girl' waar ze Serena Van
der Woodsen speelt, is wat vrouwen willen.
Niet het haar, de levensstijl Blake
heeft lange, blonde, golvende haren die altijd goed lijken te vallen.
Maar het haar zelf is volgens kapper John Barrett niet de reden dat
vrouwen dit kapsel willen. "Het kapsel is maar de veruiterlijking van
een droom. Die vrouwen willen niet echt het haar, ze willen de
levensstijl."
Raar maar flatterend De
22-jarige actrice is een beetje geschrokken van al het gedoe rond haar
haar. "Ik begrijp nog altijd de draagwijdte niet. Maar ik moet toegeven
dat modejournalisten altijd maar vragen bleven stellen over mijn haar.
Een beetje raar, maar wel flaterend."
Veel is er niet aan: af en toe een verzorgend masker, en in een losse dot laten drogen.
Los drogen Een
geheim heeft het kapsel trouwens niet. Haarstyliste Jennifer Johnson
geeft het regelmatig een verzorgingsmasker om het glanzend te houden.
Het golvende, beetje nonchalante effect, wordt verkregen door het haar
in een losse dot te steken en natuurlijk te laten drogen.
Muze van Victoria Beckham Lively
scoort ook op andere vlakken. Zo bombardeerde Victoria Beckham haar tot
haar nieuwste muze. In eerste instantie betekent dat dat Blake de
nieuwste collectie van La Beckham mag tonen aan de wereld. Of de
actrice heeft toeghapt is nog niet duidelijk, maar het is geen geheim
dat Blake dol is op de kleren van Victoria.
Bovendien klikt het
enorm goed tussen hen sinds hun ontmoeting op de New York Fashion Week.
Op vraag van Blake speelde Victoria zelfs een kleine cameo in 'Gossip
Girl'.
Nieuwste it-girl Het is dan ook
veilig om te stellen dat de fleurige twintiger de nieuwste it-girl is.
Waarom? Dat is niet moeilijk te zien. Blake heeft lang, golvend blond
haar, stevige borsten, een strakke buik en lange, slanke benen. Het
perfecte lichaam dus, gecombineerd met een vrolijke uitstraling en een
goed humeur. Meer heeft het publiek niet nodig om stapelverliefd te
worden...
Wat krijg je als Agyness Deyn, Kate Moss en Sienna Miller hetzelfde aantrekken? Inderdaad: een ongelooflijke trend.
Deze keer mag ontwerpster Vivienne Westwood zichzelf in de handjes wrijven. Haar botjes zijn enorm populair bij bekende schoonheden. De 'piratenlaarsjes' werden reeds gedragen door Agyness Deyn, Sienna Miller en ook Kate Moss is een ongelooflijke fan.
Waarom wij de botjes leuk vonden? Dankzij de verschillende lederen bandjes kan je de schoenen zowel casual als chic dragen, en het ontbreken van een hoge hak zorgt ervoor dat ze het perfect schoeisel zijn voor een glibberige Belgische regendag.
Klik op de foto om het filmpje te bekijken die je ook manieren tonen om je ogen 'winged' te maken.
'Winged eyes', zo
noemen de Engelsen het als je je oogleden voorziet van een al dan niet
subtiel streepje eyeliner dat omhoog krult op het einde. Al ene tijdje
te zien op catwalks, maar experts voorspellen dat het volgende lente
hotter dan hot wordt. Waarom? Omdat het dat tikje glamour in je gezicht
brengt. Tenminste als je het fijn en subtiel houdt, en niet
schreeuwerig zoals Amy Winehouse.
Hoe doe je dat? In deze zes stappen, met een vaste hand en de juiste tools binnen handbereik.
1) Gebruik
een geleyeliner en een ultrafijne borstel. De klassieke liquid
eyeliners zijn natter en daardoor moeilijker om aan te brengen. Begin
met een volledig 'naakt' oog, dus zonder andere make-up aanwezig.
2) Trek
je ooglid strak omhoog, kijk naar beneden en breng met een vlak
borsteltje de eyeliner aan op de rand van het ooglid, dus tussen de
wortels van de wimpers. Volg daarbij de natuurlijke curve van je oog,
tot in het uiterste hoekje: zo bereik je het maximale effect.
3) Trek
je huid opzij van je oog strak, richting oor, en herhaal de beweging
uit stap 2 nu net boven de rand van het ooglid. Je blijft de
natuurlijke curve van je oog volgen. Trek de lijn verschillende malen
om de kleur intenser te maken. Hou het lijntje dun aan de ooghoek en
maak het iets breder naar de buitenkant van het oog. Wijk niet te veel
af van de natuurlijke lijn van je oog, wil je het resultaat subtiel
houden.
4) Beslis of je een lange of een korte
'wing' wil. Voor een lange wing, ga je als volgt te werk: volg de hoek
van onderste kant van je oog en verleng deze in één ruk naar boven,
naar de top van je oor (niet tot de top van je oor!). Dat moet je een
'wing' geven die bij je gezicht past. Probeer te vermijden dat je
kleine streepjes zet, omdat je nerveus bent het in één trek te doen.
Dat maakt het resultaat er echt niet beter op.
Hoe breng je
een korte wing aan? Verleng je eyeliner in je buitenste ooghoek in de
richting van het einde van je wenkbrauw. Dat maakt de wing juist voor
je gezicht, en zorgt ervoor dat je oog niet 'droevig' wordt. Maak de
wing heel fijn naar het einde toe, wat je een katachtige look geeft.
Wie
heel onzeker is, kan de beweging best een paar keer oefenen voor het in
het echt te doen. Of beter nog: zich opmaken op een moment er nog véél
tijd is om het opnieuw te proberen. Wie zich net heel zeker voelt, kan
een meer gewaagde variant proberen: maak de wing in twéé trekken. Een
vertrekt van het midden van je oog, naar buiten toe en dan een van je
binnenste ooghoek naar het midden.
5) Het
'winged' effect kan ook worden gecreëerd met oogschaduw, en meer
bepaald door deze in lagen aan te brengen en langzaamaan de intensiteit
te verhogen, door meer aan te brengen op het einde van je ooglid. Het
vergt meer tijd en meer oefening, maar het resultaat is er wel naar: de
'wing' is dikker, dramatischer en dus ook opvallender. Je kan je look
afwerken door de oogschaduw ook aan te brengen onder de onderste
wimpers tot aan de 'wing'. Blijf hiervoor zo dicht mogelijk tegen de
wimpers als mogelijk.
6) Om het helemaal af
te werken, breng je veel mascara aan op je gekrulde wimpers die net als
de 'wing' de nadruk op 'omhoog naar buiten' leggen. De rest van je
gezicht hou je zo neutraal mogelijk. Geen opvallende lipstick dus!
Vrouwen zijn meer bezig met hun kapsel dan mannen. Dat zorgt er ook voor dat ze beginnende kaalheid intenser beleven dan mannen. Uit een onderzoek bij 1000 vrouwen blijkt zelfs dat vrouwen hun hele leven omgooien enkel en alleen om hun haar beter te verzorgen.
Vrouwen gruwelen bij de gedachte aan kaalheid en zien dunner haar als een voorbode. Ze doen er dan ook alles aan om hun haarconditie te verbeteren. Zo zoekt de helft hun heil in verzorgingsproducten, en gaan ze steeds vaker op zoek naar natuurlijke alternatieven voor chemische haarproducten. Ook denkt een meerderheid er goed aan te doen om een hoed te dragen of een staartje te maken. Dit wordt echter afgeraden door haarspecialisten. Volgens hen beschadigen dergelijke trucjes het haar meer.
Vrouwen zijn nog altijd verzot op dure cosmetica, zelfs in tijden van
recessie. Als er bezuinigd moet worden, is dat op kleding, vakanties en
uitjes naar het restaurant. Volgens cijfers zeult een Britse dame
gemiddeld 79 euro aan make-up mee in de handtas en het lijkt erop dat
dames niet van plan zijn deze op te geven.
Omzetcijfers De
omzet van de cosmetica-markt groeit als nooit tevoren. De
verkoopcijfers van parfum, lipstick, oogschaduw en lichaamscrèmes
stijgen met 7,4 procent. Het toont aan dat, als vrouwen zich enige luxe
kunnen veroorloven, ze eerder besparen op de aankoop van een nieuwe
outfit of een dagje in het kuuroord. Niet op de aankoop van een nieuwe,
liefst rode lippenstift.
Dure merken En
die mag best wat kosten. In plaats van goedkopere producten, kiezen
vrouwen voor kwaliteitsmerken. De Grote Depressie van de jaren '30
bracht een soortgelijk fenomeen en deed de Lipstick-theorie ontstaan,
waarbij vrouwen in slechte tijden er graag op hun best willen uitzien.
Kwestie van zichzelf op te peppen. Zolang de crisis er is, willen dames
zich opvrolijken en zijn ze niet van plan hun dure smeerseltjes op te
geven.
Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?
Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?
Nu steeds meer mannen er voor durven uitkomen dat ze hoge hakken dragen, is er geen modetaboe meer voor hen. Dat bewijst de Nederlandse ontwerper Sjaak Hullekes door mannelijke modellen in ballerina's en roze handtassen de catwalk op te sturen.
Schoenen met strikjes Leggings, manbags, rokken en hoge hakken, je kunt het zo vrouwelijk niet bedenken of ontwerpers trekken het mannen aan. De jonge Nederlander Sjaak Hullekes, bekend om zijn vrouwelijke mannenmode, gaat nog een stapje verder met ballerina's. Hij maakte het mannenschoeisel zelfs nog meisjesachtiger door te combineren met panty's, strikjes en pastelkleuren. Dat heeft hem trouwens geen windeieren gelegd, hij kreeg namelijk de Dutch Fashion Award 2009.
Trend? Of deze trend wereldwijd door modebewuste mannen zal overgenomen worden, valt nog te betwijfelen. Het combineert alvast wel mooi met een manskirt, een mannelijke versie van de rok.
Stop met je
wenkbrauwen epileren! Opvallende (lees: dikke) wenkbrauwen, zoals die
van Brooke Shields, zijn helemaal terug dit seizoen.
"Hou
ze dik en borstel ze regelmatig omhoog. Zijn ze te dun, kleur ze dan
bij met een potlood in dezelfde tint als je wenkbrauwen", adviseert
make-upartieste Charlotte Tilbury. De terugkeer van de wenkbrauw is een
onderdeel van de terugkeer naar de jaren '80, zoals blijkt uit de
nadruk op de schouders en felle make-up.
Modern gemak Wie
nog weet hoe het was om de make-up in de jaren '80 'juist' te krijgen,
hoeft niet te panikeren. "De huidige producten op de markt zijn veel
gebruiksvriendelijker, wat maakt dat make-up aanbrengen veel
gemakkelijker is. In de jaren '80 koste het enorm veel tijd om je
make-up goed te krijgen, nu kan dat veel sneller."
Kleurtentips Tot
slot geeft de make-upartieste ook nog kleurentips. "Wie groene ogen
heeft, grijpt best naar paars. Helblauwe tinten doen bruine ogen goed
uitkomen en champagne maakt dat blauwe ogen gaan stralen."
Rapper Usher zou niet liever hebben dan dat zijn nieuwe parfum 'VIP'
gebruikt zou worden voor het verleiden van vrouwen. "Dit is niet zomaar
een parfum, dit is een levensstijl", zo liet Usher optekenen.
"Parfum
is een van de belangrijkste wapens tijdens een verleidingsproces.
Vrouwen hebben het altijd over hoe ze van de geur van hun man houden,
en ik wil een geur creëren die zelfvertrouwen en stijl geeft én vrouwen
aantrekt."
Usher is niet de enige celeb die een (of meerdere)
parfum lanceert. Ook Kylie Mingogue, Jennifer Lopez, Shania Twain,
David en Victoria Beckham, Sarah Jessica Parker, Céline Dion, Halle
Berry, Mary-Kate en Ashley Olsen en Justin Timberlake gingen hem al
voor. Beyoncé haalde onlangs zelfs nog een contract van 20 miljoen
dollar binnen met parfumbedrijf Coty om een 'verleidelijk en elegant'
parfum te maken dat haar persoonlijkheid vat.
Grote kleerkasten, volgestouwd met zelden gedragen kleding, is niet
milieuvriendelijk. Een einde maken aan de koopobsessie van eigenaars,
is een goede manier om iets aan de klimaatwijziging te veranderen. In
de plaats daarvan zouden heel wat outfits en accessoires moeten gehuurd
worden om schadelijke kooldioxide te bestrijden. Dat stelt een Brits
milieurapport.
Goederen The
Waste & Resources Action Programme (WRAP) berekende dat een vijfde
van alle huishoudelijke uitgaven, goed voor 148 miljard pond, kan
worden omgezet in huur. De organisatie onderscheidt daarvoor vijf
verschillende categorieën van goederen die geschikt zijn voor verhuur:
kleding, glaswerk en bestek, gereedschap en werktuigen voor huis en
tuin, voertuigen en telefoon-, audio- en recreatie-apparatuur.
Bevrijdend Liz
Goodwin, voorzitster van de organisatie: "Het kan heel bevrijdend zijn
om onze huizen en garages te ontdoen van alle rommel die we zelden
gebruiken. Door te huren, kunnen we zelfs de betere jurken en
handtassen dragen, omdat we die ons als eigenaar toch niet kunnen
veroorloven".
Uitstoot Volgens het
rapport, gebaseerd op berekeningen van de New York University, kan een
beter gebruik van de middelen, tien procent van de schadelijke
kooldioxine-uitstoot, bestrijden.
Hoge hakken zijn superelegant en maken vrouwen sexy. Dat is althans de opvatting bij veel vrouwen, maar waarom zijn hakken zo populair?
Hoge hakken maken onze houding een pak eleganter en zorgen ervoor dat we meteen ook een stuk rechter lopen. Bovendien zouden de hoge hakken ervoor zorgen dat onze bekkenbodemspieren extra getraind worden waardoor we meer van seks gaan genieten.
Uit onderzoek blijkt bovendien dat voeten niet ons populairste lichaamdeel zijn. Veel vrouwen vinden hun voeten zelfs het minst aantrekkelijke deel, geen wonder dus dat we ze willen verstoppen in prachtige schoentjes met verbluffende haklengte. Pin-up
Tijdens het interbellum werd geen enkele pin-up afgebeeld zonder de nodige hoge hakken erbij, ze maakten het sekssymbool af, en zorgden ervoor dat hoge hakken nu eenmaal geassocieerd werden met sexy vrouwen. Vandaag staat een hoge hak dan weer voor macht. Hoe hoger de hak in een kantoor hoe hoger de functie van de vrouw meestal is. Vrouwen willen, al dan niet doordacht, hun macht en invloed door hun hakhoogte laten uitschijnen.
Dankzij de steeds verbeterde schoenentechniek worden hoge hakken ook technisch niet langer een probleem. Zo zit de hak steeds stabieler aan de schoen vast en wordt het comfort verhoogt door een steeds betere leest. Hierdoor kent de hoogte van de hak geen limiet meer.
Jeggings, snoods en wortelbroeken kleuren het modelandschap
Jeggings, snoods en wortelbroeken kleuren het modelandschap
Vorig seizoen hadden we de recessionista, fashionista & socialite. Dit jaar zijn het vooral de kledingstukken die nieuwe namen krijgen toebedeeld. Maak kennis met de snood, jegging, tregging, forever-bag en wortelbroek.
De snood is waarschijnlijk het meest handige item van het najaar. Het beschermt je niet alleen tegen de koude, ook je haar blijft beschermt tijdens een plensbui en het ziet er bovendien superhip en elegant uit. De snood is een samentrekking van de woorden scarf en hood. Het hebbeding is een oversized sjaal die je eigenlijk als een rolkraag draagt. Er is geen begin of einde aan, waardoor hij steeds perfect valt. De snood is bovendien superwarm en als het regent? Dan draag je hem toch gewoon als regenkapje.
Wie deze winter een extravagante broek wil dragen kan zijn gading vinden in de jeggings, treggings en wortelbroeken. De jegging is een samentrekking tussen jeans en legging en is een iets lossere variant op de legging met een denimlook. De tregging is dan weer een combinatie van trousers met een legging en betekent zoveel als een legging met broekzakken en ritssluitingen. Wie de biologische toer op wil, kan zijn gading vinden met de wortelbroek. De broek heeft, hoe kan het ook anders, de vorm van een wortel en is erg breed bovenaan en smal aan de enkels.
Ben je op zoek naar een nieuwe handtas, volg dan niet de nieuwste mode. De echte trend is namelijk een forever-bag aan te schaffen. De handtas blinkt uit door zijn elegantie, soberheid en vooral: tijdloosheid. Hierdoor kan je de tas seizoen na seizoen blijven combineren.
De verkoop van de kegelvormige beha, uiterst populair in de jaren '50,
stijgt opmerkelijk. Daar heeft de economische crisis iets mee te maken:
vrouwen willen terug vrouwelijk ogen. Sinds de grote mode-ontwerpers
als Jean Paul Gaultier de sexy beha weer nieuw leven inblaast, lijkt de
interesse bij de dames nog groter.
Oorsprong De
puntige beha was een groot succes in de jaren vijftig. Sterren als Jane
Russell en Marilyn Monroe maakten de beha's populair bij het grote
publiek. In de jaren tachtig werd de opmerkelijke bustehouder weer
volop gedragen door Madonna. De huidige mode-onwerpers doen het haar na
en verwerken de lingerie in hun voorjaarscollecties.
Vrouwelijke vormen Trendwatchers
zien de laatste tijd een enorme stijging in de verkoop van de beha.
Volgens hen is dit een indicatie dat vrouwen opnieuw rondingen wensen
en komaf willen maken met de magere jongsachtige modelletjes die sier
maken op de catwalks. Vrouwen kiezen liever voor de voluptueuze
uitstraling van bijvoorbeeld Dita Von Teese. Meer nog, de stijgende
verkoop van dergelijke borstenblikvanger, toont aan dat de recessie
stilaan voorbij is en er optimistische tijden aanbreken.
Crisis Vrouwen
willen niet langer hun borsten verbergen onder 'minimiser' beha's, maar
tonen weer hun activa. Dat was in de jaren vijftig ook het geval. Na
tijden van slechte economie, zoeken vrouwen hun toevlucht in de mode.
Ze willen hun vrouwelijkheid terug en opnieuw meer plezier beleven.
Bovenkleding In
vergelijking met vorig jaar zien Britse warenhuizen de verkoop van
dergelijke beha's met 33 procent vooruit gaan. Daar hebben de
mode-ontwerpers een flink aandeel in. Sinds ontwerpers als Louise
Goldin, Jean Paul Gaultier en Dolce & Gabbana de kegelvormige
beha's als bovenkleding hebben ontdekt in hun lente/zomercollecties
2010, vliegen ze nog meer de deur uit.
Wil je hip voor de
dag komen, hoef je niet elk jaar te investeren in een dure
wintergarderobe. Beter is op zoek te gaan naar slimme items die het
deze winter helemaal goed doen.
De Snood-sjaal.
1. Een nepbontje De
winkels hangen vol met nepbontjes. Draag er beslist eentje over een
jurkje van vorig seizoen. Zo lijk je weer helemaal up-to-date. Ben je
creatief, naai je nepbontranden aan de zoom van je lange truien en
wollen jurkjes. 2. Zwarte hoge taille broek Geen
betere investering dan een mooie zwarte broek. Wissel je model van
vorig jaar eens af met een hoge taille broek van dit seizoen. Deze kan
je beslist voor alle gelegenheden aan. 3. Doorgestikte tas Een
tas op z'n Chanels, zo kan je de doorgestikte tas het best omschrijven.
Duur hoeft ze niet te wezen, in goedkopere varianten is dit trendy
model evengoed te vinden.
De tas met doorgestikte naden.
4. Overknee laarzen Hoe
hoger de bot, hoe hipper. Dit seizoen vormen de overknee-laarzen een
ware blikvanger. Ze trekken meteen alle aandacht onder een kort rokje
of een mooi jurkje.
5. Kousen Kousen mogen
gezien worden. Kleurrijke, fantasievolle exemplaren met of zonder
prints, draag ze naar hartelust want ze plegen geen aanslag op je
portemonnaie. Zwarte 20 dernier panty's zijn helemaal uit, die draag je
beslist niet meer.
Een fel accent licht je winteroutfit op.
6. Snood-sjaal Een
nieuwe sjaal kan een blikvanger zijn. Trendy zijn de snood-sjaals. Het
warme ding heeft iets van een capuchon, sjaal en hoed. De uiteinden
zijn aan elkaar genaaid, zo krijg je een ronde sjaal. Die kan je zowel
om het hoofd als de nek dragen. Voordeel is dat het accessoire over
alles gedragen kan worden en zowel bij een winterjas als over een mooie
jurk staat. Andere sjaals ogen dit seizoen alvast zeer grof en mogen
lang hangen.
Nepbont is terug.
7. Felle blikvanger Je outfit
maak je levendig door hier en daar een feller kleuraccent te dragen.
Rode schoenen, rode handschoenen of een rood baretje fleuren je
winteroutfit meteen op. 8. Lederen legging Waarom
zou je je zomerjurkjes opbergen? Draag ze boven een stoere lederen
broek of een glanzende legging. Met een warme winterjas, eventueel in
een nepbontje, oog je zeer modebewust.
De overknee laarzen als blikvangers.
9. Pailletten Deze winter kan je er niet onderuit: de pailletten horen op je sjaal, je boyfriend blazer of je legging.
De lederen variant met schuine rits.
10. Lederen jas Geen
twijfel mogelijk, een lederen jasje hoort deze winter in je kleerkast.
Uiterst draagbaar, staan ze mooi op een jurkje, rok of broek. Zelfs de
leren jasjes met een schuine rits zijn dit seizoen weer super hip
Droom je al langer van een tattoo, maar dan eentje zonder naalden, kan een neptattoo wonderen doen. Echte fasionista's lopen er volgend voorjaar beslist mee te pronken, want zowel bij Rodarte, Chanel en Jean Paul Gaultier werden ze op de catwalk gesignaleerd. De nieuwste 'tattoo panty's' bieden een perfecte oplossing om straks gezwind met een tatoeage op je been rond te lopen.
Dieren De Israëlische ontwerpers Gabby en Tal kleurden de panty's vol met sierlijke tattoo's. Het resultaat zijn kousen, opgesmukt met mooie pauwenveren, octopussen of vlinders. Wil je laten weten dat je twittert, draag je maar beter de 'follow me' panty met een twitter-vogel op je kuit.
Info De tattoo socks zijn voorlopig enkel online te bestellen via www.etsy.com. Kostprijs bedraagt ongeveer 16 euro, internationale leveringskosten niet inbegrepen
Vero Moda onthulde
zonet enkele foto's van de wintercampagne met model Emma McLaren. Niet
enkel de foto's, maar ook de kleding ziet er veelbelovend uit. Blauw,
zwart en grijs vormen de hoofdkleuren dit najaar.
Jeugdig imago De
keten wil een jeugdig publiek aanspreken en opteert daarom voor het
populaire achtttienjarige Britse model. Emma Mc Laren wordt op
veertienjarige leeftijd ontdekt. In 2008 raakt ze pas echt gelanceerd.
Ze loopt enkele belangrijke défilés en wordt gefotografeerd voor de
Engelse Marie Claire en de Glamour UK.
Campagnes Haar
deelname aan de Fashion Week in New York blijft niet onopgemerkt. Ze
loopt shows voor grote ontwerpers à la Donna Karan, Erin Fetherston,
Diane Von Furstenberg en Marc Jacobs. Ze sluit hierna ook nog de show
af van Bottega Veneta tijdens de presentatie van diens lentecollectie
in Milaan. De merken Jil Sander, Christian Dior, Givenchy en Lanvin
gingen voor Vero Moda reeds met haar in zee.
Rode lippen zijn al lang populair bij vrouwen. Het was de
lievelingskleur van Cleopatra, zij smeerde fijngestampte kevertjes op
haar lippen. Elizabeth I bepaalde dat het de look van de eeuwige jeugd
was: ze combineerde een witte huid met felle rode lippen. Alle vrouwen
in de 16e eeuw kopieerden dit. Maar ook Audrey Hepburn en Marilyn
Monroe waren fan van rode lipstick.
Ontwerpers Designers
wereldwijd besloten dit seizoen dat rood de kleur van dit seizoen is:
van Armani, Lanvin, Dolce & Gabbana tot Jean Paul Gaultier.
Alexander McQueen dreef het zelfs nog wat verder en tekende clownmonden
bij zijn modellen.
Model bij Alexander McQueen.
Vruchtbaar Antropologen
beweren dat er een verband is tussen de lipstick en de schaamlippen,
rode lipstick zou een teken van vruchtbaarheid zijn. Maar veel vrouwen
zijn het erover eens dat je lippen rood stiften je onmiddellijk energie
geeft. Je lijkt meteen minder moe en glamoureuzer, zelfs wanneer je
baby je de afgelopen nacht drie keer wekte.
Welke kleur past bij jou? Het
geheim bij het dragen van rode lipstick zit hem erin de juiste tint
voor jou te kiezen. Want de keuze is groot: glanzend of mat, oranje of
bordeaux? Zelfs vrouwen met ros haar kunnen deze kleur aan op hun
lippen: zij moeten gewoon een donkere tint kiezen met een bruine toets.
Mensen met een roze huid gaan beter voor rood met een paarse schijn,
vrouwen met een gele teint kiezen best voor warmere tinten. De truc is
het geleidelijk aan te proberen. Je hoeft niet meteen voor knalrood te
gaan. Eens je het gewoon bent, zul je altijd naar rode lipstick grijpen.