Klik op de foto om het filmpje te bekijken die je ook manieren tonen om je ogen 'winged' te maken.
'Winged eyes', zo
noemen de Engelsen het als je je oogleden voorziet van een al dan niet
subtiel streepje eyeliner dat omhoog krult op het einde. Al ene tijdje
te zien op catwalks, maar experts voorspellen dat het volgende lente
hotter dan hot wordt. Waarom? Omdat het dat tikje glamour in je gezicht
brengt. Tenminste als je het fijn en subtiel houdt, en niet
schreeuwerig zoals Amy Winehouse.
Hoe doe je dat? In deze zes stappen, met een vaste hand en de juiste tools binnen handbereik.
1) Gebruik
een geleyeliner en een ultrafijne borstel. De klassieke liquid
eyeliners zijn natter en daardoor moeilijker om aan te brengen. Begin
met een volledig 'naakt' oog, dus zonder andere make-up aanwezig.
2) Trek
je ooglid strak omhoog, kijk naar beneden en breng met een vlak
borsteltje de eyeliner aan op de rand van het ooglid, dus tussen de
wortels van de wimpers. Volg daarbij de natuurlijke curve van je oog,
tot in het uiterste hoekje: zo bereik je het maximale effect.
3) Trek
je huid opzij van je oog strak, richting oor, en herhaal de beweging
uit stap 2 nu net boven de rand van het ooglid. Je blijft de
natuurlijke curve van je oog volgen. Trek de lijn verschillende malen
om de kleur intenser te maken. Hou het lijntje dun aan de ooghoek en
maak het iets breder naar de buitenkant van het oog. Wijk niet te veel
af van de natuurlijke lijn van je oog, wil je het resultaat subtiel
houden.
4) Beslis of je een lange of een korte
'wing' wil. Voor een lange wing, ga je als volgt te werk: volg de hoek
van onderste kant van je oog en verleng deze in één ruk naar boven,
naar de top van je oor (niet tot de top van je oor!). Dat moet je een
'wing' geven die bij je gezicht past. Probeer te vermijden dat je
kleine streepjes zet, omdat je nerveus bent het in één trek te doen.
Dat maakt het resultaat er echt niet beter op.
Hoe breng je
een korte wing aan? Verleng je eyeliner in je buitenste ooghoek in de
richting van het einde van je wenkbrauw. Dat maakt de wing juist voor
je gezicht, en zorgt ervoor dat je oog niet 'droevig' wordt. Maak de
wing heel fijn naar het einde toe, wat je een katachtige look geeft.
Wie
heel onzeker is, kan de beweging best een paar keer oefenen voor het in
het echt te doen. Of beter nog: zich opmaken op een moment er nog véél
tijd is om het opnieuw te proberen. Wie zich net heel zeker voelt, kan
een meer gewaagde variant proberen: maak de wing in twéé trekken. Een
vertrekt van het midden van je oog, naar buiten toe en dan een van je
binnenste ooghoek naar het midden.
5) Het
'winged' effect kan ook worden gecreëerd met oogschaduw, en meer
bepaald door deze in lagen aan te brengen en langzaamaan de intensiteit
te verhogen, door meer aan te brengen op het einde van je ooglid. Het
vergt meer tijd en meer oefening, maar het resultaat is er wel naar: de
'wing' is dikker, dramatischer en dus ook opvallender. Je kan je look
afwerken door de oogschaduw ook aan te brengen onder de onderste
wimpers tot aan de 'wing'. Blijf hiervoor zo dicht mogelijk tegen de
wimpers als mogelijk.
6) Om het helemaal af
te werken, breng je veel mascara aan op je gekrulde wimpers die net als
de 'wing' de nadruk op 'omhoog naar buiten' leggen. De rest van je
gezicht hou je zo neutraal mogelijk. Geen opvallende lipstick dus!
Vrouwen zijn meer bezig met hun kapsel dan mannen. Dat zorgt er ook voor dat ze beginnende kaalheid intenser beleven dan mannen. Uit een onderzoek bij 1000 vrouwen blijkt zelfs dat vrouwen hun hele leven omgooien enkel en alleen om hun haar beter te verzorgen.
Vrouwen gruwelen bij de gedachte aan kaalheid en zien dunner haar als een voorbode. Ze doen er dan ook alles aan om hun haarconditie te verbeteren. Zo zoekt de helft hun heil in verzorgingsproducten, en gaan ze steeds vaker op zoek naar natuurlijke alternatieven voor chemische haarproducten. Ook denkt een meerderheid er goed aan te doen om een hoed te dragen of een staartje te maken. Dit wordt echter afgeraden door haarspecialisten. Volgens hen beschadigen dergelijke trucjes het haar meer.
Vrouwen zijn nog altijd verzot op dure cosmetica, zelfs in tijden van
recessie. Als er bezuinigd moet worden, is dat op kleding, vakanties en
uitjes naar het restaurant. Volgens cijfers zeult een Britse dame
gemiddeld 79 euro aan make-up mee in de handtas en het lijkt erop dat
dames niet van plan zijn deze op te geven.
Omzetcijfers De
omzet van de cosmetica-markt groeit als nooit tevoren. De
verkoopcijfers van parfum, lipstick, oogschaduw en lichaamscrèmes
stijgen met 7,4 procent. Het toont aan dat, als vrouwen zich enige luxe
kunnen veroorloven, ze eerder besparen op de aankoop van een nieuwe
outfit of een dagje in het kuuroord. Niet op de aankoop van een nieuwe,
liefst rode lippenstift.
Dure merken En
die mag best wat kosten. In plaats van goedkopere producten, kiezen
vrouwen voor kwaliteitsmerken. De Grote Depressie van de jaren '30
bracht een soortgelijk fenomeen en deed de Lipstick-theorie ontstaan,
waarbij vrouwen in slechte tijden er graag op hun best willen uitzien.
Kwestie van zichzelf op te peppen. Zolang de crisis er is, willen dames
zich opvrolijken en zijn ze niet van plan hun dure smeerseltjes op te
geven.
Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?
Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?
Nu steeds meer mannen er voor durven uitkomen dat ze hoge hakken dragen, is er geen modetaboe meer voor hen. Dat bewijst de Nederlandse ontwerper Sjaak Hullekes door mannelijke modellen in ballerina's en roze handtassen de catwalk op te sturen.
Schoenen met strikjes Leggings, manbags, rokken en hoge hakken, je kunt het zo vrouwelijk niet bedenken of ontwerpers trekken het mannen aan. De jonge Nederlander Sjaak Hullekes, bekend om zijn vrouwelijke mannenmode, gaat nog een stapje verder met ballerina's. Hij maakte het mannenschoeisel zelfs nog meisjesachtiger door te combineren met panty's, strikjes en pastelkleuren. Dat heeft hem trouwens geen windeieren gelegd, hij kreeg namelijk de Dutch Fashion Award 2009.
Trend? Of deze trend wereldwijd door modebewuste mannen zal overgenomen worden, valt nog te betwijfelen. Het combineert alvast wel mooi met een manskirt, een mannelijke versie van de rok.
Stop met je
wenkbrauwen epileren! Opvallende (lees: dikke) wenkbrauwen, zoals die
van Brooke Shields, zijn helemaal terug dit seizoen.
"Hou
ze dik en borstel ze regelmatig omhoog. Zijn ze te dun, kleur ze dan
bij met een potlood in dezelfde tint als je wenkbrauwen", adviseert
make-upartieste Charlotte Tilbury. De terugkeer van de wenkbrauw is een
onderdeel van de terugkeer naar de jaren '80, zoals blijkt uit de
nadruk op de schouders en felle make-up.
Modern gemak Wie
nog weet hoe het was om de make-up in de jaren '80 'juist' te krijgen,
hoeft niet te panikeren. "De huidige producten op de markt zijn veel
gebruiksvriendelijker, wat maakt dat make-up aanbrengen veel
gemakkelijker is. In de jaren '80 koste het enorm veel tijd om je
make-up goed te krijgen, nu kan dat veel sneller."
Kleurtentips Tot
slot geeft de make-upartieste ook nog kleurentips. "Wie groene ogen
heeft, grijpt best naar paars. Helblauwe tinten doen bruine ogen goed
uitkomen en champagne maakt dat blauwe ogen gaan stralen."
Rapper Usher zou niet liever hebben dan dat zijn nieuwe parfum 'VIP'
gebruikt zou worden voor het verleiden van vrouwen. "Dit is niet zomaar
een parfum, dit is een levensstijl", zo liet Usher optekenen.
"Parfum
is een van de belangrijkste wapens tijdens een verleidingsproces.
Vrouwen hebben het altijd over hoe ze van de geur van hun man houden,
en ik wil een geur creëren die zelfvertrouwen en stijl geeft én vrouwen
aantrekt."
Usher is niet de enige celeb die een (of meerdere)
parfum lanceert. Ook Kylie Mingogue, Jennifer Lopez, Shania Twain,
David en Victoria Beckham, Sarah Jessica Parker, Céline Dion, Halle
Berry, Mary-Kate en Ashley Olsen en Justin Timberlake gingen hem al
voor. Beyoncé haalde onlangs zelfs nog een contract van 20 miljoen
dollar binnen met parfumbedrijf Coty om een 'verleidelijk en elegant'
parfum te maken dat haar persoonlijkheid vat.
Grote kleerkasten, volgestouwd met zelden gedragen kleding, is niet
milieuvriendelijk. Een einde maken aan de koopobsessie van eigenaars,
is een goede manier om iets aan de klimaatwijziging te veranderen. In
de plaats daarvan zouden heel wat outfits en accessoires moeten gehuurd
worden om schadelijke kooldioxide te bestrijden. Dat stelt een Brits
milieurapport.
Goederen The
Waste & Resources Action Programme (WRAP) berekende dat een vijfde
van alle huishoudelijke uitgaven, goed voor 148 miljard pond, kan
worden omgezet in huur. De organisatie onderscheidt daarvoor vijf
verschillende categorieën van goederen die geschikt zijn voor verhuur:
kleding, glaswerk en bestek, gereedschap en werktuigen voor huis en
tuin, voertuigen en telefoon-, audio- en recreatie-apparatuur.
Bevrijdend Liz
Goodwin, voorzitster van de organisatie: "Het kan heel bevrijdend zijn
om onze huizen en garages te ontdoen van alle rommel die we zelden
gebruiken. Door te huren, kunnen we zelfs de betere jurken en
handtassen dragen, omdat we die ons als eigenaar toch niet kunnen
veroorloven".
Uitstoot Volgens het
rapport, gebaseerd op berekeningen van de New York University, kan een
beter gebruik van de middelen, tien procent van de schadelijke
kooldioxine-uitstoot, bestrijden.
Hoge hakken zijn superelegant en maken vrouwen sexy. Dat is althans de opvatting bij veel vrouwen, maar waarom zijn hakken zo populair?
Hoge hakken maken onze houding een pak eleganter en zorgen ervoor dat we meteen ook een stuk rechter lopen. Bovendien zouden de hoge hakken ervoor zorgen dat onze bekkenbodemspieren extra getraind worden waardoor we meer van seks gaan genieten.
Uit onderzoek blijkt bovendien dat voeten niet ons populairste lichaamdeel zijn. Veel vrouwen vinden hun voeten zelfs het minst aantrekkelijke deel, geen wonder dus dat we ze willen verstoppen in prachtige schoentjes met verbluffende haklengte. Pin-up
Tijdens het interbellum werd geen enkele pin-up afgebeeld zonder de nodige hoge hakken erbij, ze maakten het sekssymbool af, en zorgden ervoor dat hoge hakken nu eenmaal geassocieerd werden met sexy vrouwen. Vandaag staat een hoge hak dan weer voor macht. Hoe hoger de hak in een kantoor hoe hoger de functie van de vrouw meestal is. Vrouwen willen, al dan niet doordacht, hun macht en invloed door hun hakhoogte laten uitschijnen.
Dankzij de steeds verbeterde schoenentechniek worden hoge hakken ook technisch niet langer een probleem. Zo zit de hak steeds stabieler aan de schoen vast en wordt het comfort verhoogt door een steeds betere leest. Hierdoor kent de hoogte van de hak geen limiet meer.
Jeggings, snoods en wortelbroeken kleuren het modelandschap
Jeggings, snoods en wortelbroeken kleuren het modelandschap
Vorig seizoen hadden we de recessionista, fashionista & socialite. Dit jaar zijn het vooral de kledingstukken die nieuwe namen krijgen toebedeeld. Maak kennis met de snood, jegging, tregging, forever-bag en wortelbroek.
De snood is waarschijnlijk het meest handige item van het najaar. Het beschermt je niet alleen tegen de koude, ook je haar blijft beschermt tijdens een plensbui en het ziet er bovendien superhip en elegant uit. De snood is een samentrekking van de woorden scarf en hood. Het hebbeding is een oversized sjaal die je eigenlijk als een rolkraag draagt. Er is geen begin of einde aan, waardoor hij steeds perfect valt. De snood is bovendien superwarm en als het regent? Dan draag je hem toch gewoon als regenkapje.
Wie deze winter een extravagante broek wil dragen kan zijn gading vinden in de jeggings, treggings en wortelbroeken. De jegging is een samentrekking tussen jeans en legging en is een iets lossere variant op de legging met een denimlook. De tregging is dan weer een combinatie van trousers met een legging en betekent zoveel als een legging met broekzakken en ritssluitingen. Wie de biologische toer op wil, kan zijn gading vinden met de wortelbroek. De broek heeft, hoe kan het ook anders, de vorm van een wortel en is erg breed bovenaan en smal aan de enkels.
Ben je op zoek naar een nieuwe handtas, volg dan niet de nieuwste mode. De echte trend is namelijk een forever-bag aan te schaffen. De handtas blinkt uit door zijn elegantie, soberheid en vooral: tijdloosheid. Hierdoor kan je de tas seizoen na seizoen blijven combineren.
De verkoop van de kegelvormige beha, uiterst populair in de jaren '50,
stijgt opmerkelijk. Daar heeft de economische crisis iets mee te maken:
vrouwen willen terug vrouwelijk ogen. Sinds de grote mode-ontwerpers
als Jean Paul Gaultier de sexy beha weer nieuw leven inblaast, lijkt de
interesse bij de dames nog groter.
Oorsprong De
puntige beha was een groot succes in de jaren vijftig. Sterren als Jane
Russell en Marilyn Monroe maakten de beha's populair bij het grote
publiek. In de jaren tachtig werd de opmerkelijke bustehouder weer
volop gedragen door Madonna. De huidige mode-onwerpers doen het haar na
en verwerken de lingerie in hun voorjaarscollecties.
Vrouwelijke vormen Trendwatchers
zien de laatste tijd een enorme stijging in de verkoop van de beha.
Volgens hen is dit een indicatie dat vrouwen opnieuw rondingen wensen
en komaf willen maken met de magere jongsachtige modelletjes die sier
maken op de catwalks. Vrouwen kiezen liever voor de voluptueuze
uitstraling van bijvoorbeeld Dita Von Teese. Meer nog, de stijgende
verkoop van dergelijke borstenblikvanger, toont aan dat de recessie
stilaan voorbij is en er optimistische tijden aanbreken.
Crisis Vrouwen
willen niet langer hun borsten verbergen onder 'minimiser' beha's, maar
tonen weer hun activa. Dat was in de jaren vijftig ook het geval. Na
tijden van slechte economie, zoeken vrouwen hun toevlucht in de mode.
Ze willen hun vrouwelijkheid terug en opnieuw meer plezier beleven.
Bovenkleding In
vergelijking met vorig jaar zien Britse warenhuizen de verkoop van
dergelijke beha's met 33 procent vooruit gaan. Daar hebben de
mode-ontwerpers een flink aandeel in. Sinds ontwerpers als Louise
Goldin, Jean Paul Gaultier en Dolce & Gabbana de kegelvormige
beha's als bovenkleding hebben ontdekt in hun lente/zomercollecties
2010, vliegen ze nog meer de deur uit.
Wil je hip voor de
dag komen, hoef je niet elk jaar te investeren in een dure
wintergarderobe. Beter is op zoek te gaan naar slimme items die het
deze winter helemaal goed doen.
De Snood-sjaal.
1. Een nepbontje De
winkels hangen vol met nepbontjes. Draag er beslist eentje over een
jurkje van vorig seizoen. Zo lijk je weer helemaal up-to-date. Ben je
creatief, naai je nepbontranden aan de zoom van je lange truien en
wollen jurkjes. 2. Zwarte hoge taille broek Geen
betere investering dan een mooie zwarte broek. Wissel je model van
vorig jaar eens af met een hoge taille broek van dit seizoen. Deze kan
je beslist voor alle gelegenheden aan. 3. Doorgestikte tas Een
tas op z'n Chanels, zo kan je de doorgestikte tas het best omschrijven.
Duur hoeft ze niet te wezen, in goedkopere varianten is dit trendy
model evengoed te vinden.
De tas met doorgestikte naden.
4. Overknee laarzen Hoe
hoger de bot, hoe hipper. Dit seizoen vormen de overknee-laarzen een
ware blikvanger. Ze trekken meteen alle aandacht onder een kort rokje
of een mooi jurkje.
5. Kousen Kousen mogen
gezien worden. Kleurrijke, fantasievolle exemplaren met of zonder
prints, draag ze naar hartelust want ze plegen geen aanslag op je
portemonnaie. Zwarte 20 dernier panty's zijn helemaal uit, die draag je
beslist niet meer.
Een fel accent licht je winteroutfit op.
6. Snood-sjaal Een
nieuwe sjaal kan een blikvanger zijn. Trendy zijn de snood-sjaals. Het
warme ding heeft iets van een capuchon, sjaal en hoed. De uiteinden
zijn aan elkaar genaaid, zo krijg je een ronde sjaal. Die kan je zowel
om het hoofd als de nek dragen. Voordeel is dat het accessoire over
alles gedragen kan worden en zowel bij een winterjas als over een mooie
jurk staat. Andere sjaals ogen dit seizoen alvast zeer grof en mogen
lang hangen.
Nepbont is terug.
7. Felle blikvanger Je outfit
maak je levendig door hier en daar een feller kleuraccent te dragen.
Rode schoenen, rode handschoenen of een rood baretje fleuren je
winteroutfit meteen op. 8. Lederen legging Waarom
zou je je zomerjurkjes opbergen? Draag ze boven een stoere lederen
broek of een glanzende legging. Met een warme winterjas, eventueel in
een nepbontje, oog je zeer modebewust.
De overknee laarzen als blikvangers.
9. Pailletten Deze winter kan je er niet onderuit: de pailletten horen op je sjaal, je boyfriend blazer of je legging.
De lederen variant met schuine rits.
10. Lederen jas Geen
twijfel mogelijk, een lederen jasje hoort deze winter in je kleerkast.
Uiterst draagbaar, staan ze mooi op een jurkje, rok of broek. Zelfs de
leren jasjes met een schuine rits zijn dit seizoen weer super hip
Droom je al langer van een tattoo, maar dan eentje zonder naalden, kan een neptattoo wonderen doen. Echte fasionista's lopen er volgend voorjaar beslist mee te pronken, want zowel bij Rodarte, Chanel en Jean Paul Gaultier werden ze op de catwalk gesignaleerd. De nieuwste 'tattoo panty's' bieden een perfecte oplossing om straks gezwind met een tatoeage op je been rond te lopen.
Dieren De Israëlische ontwerpers Gabby en Tal kleurden de panty's vol met sierlijke tattoo's. Het resultaat zijn kousen, opgesmukt met mooie pauwenveren, octopussen of vlinders. Wil je laten weten dat je twittert, draag je maar beter de 'follow me' panty met een twitter-vogel op je kuit.
Info De tattoo socks zijn voorlopig enkel online te bestellen via www.etsy.com. Kostprijs bedraagt ongeveer 16 euro, internationale leveringskosten niet inbegrepen
Vero Moda onthulde
zonet enkele foto's van de wintercampagne met model Emma McLaren. Niet
enkel de foto's, maar ook de kleding ziet er veelbelovend uit. Blauw,
zwart en grijs vormen de hoofdkleuren dit najaar.
Jeugdig imago De
keten wil een jeugdig publiek aanspreken en opteert daarom voor het
populaire achtttienjarige Britse model. Emma Mc Laren wordt op
veertienjarige leeftijd ontdekt. In 2008 raakt ze pas echt gelanceerd.
Ze loopt enkele belangrijke défilés en wordt gefotografeerd voor de
Engelse Marie Claire en de Glamour UK.
Campagnes Haar
deelname aan de Fashion Week in New York blijft niet onopgemerkt. Ze
loopt shows voor grote ontwerpers à la Donna Karan, Erin Fetherston,
Diane Von Furstenberg en Marc Jacobs. Ze sluit hierna ook nog de show
af van Bottega Veneta tijdens de presentatie van diens lentecollectie
in Milaan. De merken Jil Sander, Christian Dior, Givenchy en Lanvin
gingen voor Vero Moda reeds met haar in zee.
Rode lippen zijn al lang populair bij vrouwen. Het was de
lievelingskleur van Cleopatra, zij smeerde fijngestampte kevertjes op
haar lippen. Elizabeth I bepaalde dat het de look van de eeuwige jeugd
was: ze combineerde een witte huid met felle rode lippen. Alle vrouwen
in de 16e eeuw kopieerden dit. Maar ook Audrey Hepburn en Marilyn
Monroe waren fan van rode lipstick.
Ontwerpers Designers
wereldwijd besloten dit seizoen dat rood de kleur van dit seizoen is:
van Armani, Lanvin, Dolce & Gabbana tot Jean Paul Gaultier.
Alexander McQueen dreef het zelfs nog wat verder en tekende clownmonden
bij zijn modellen.
Model bij Alexander McQueen.
Vruchtbaar Antropologen
beweren dat er een verband is tussen de lipstick en de schaamlippen,
rode lipstick zou een teken van vruchtbaarheid zijn. Maar veel vrouwen
zijn het erover eens dat je lippen rood stiften je onmiddellijk energie
geeft. Je lijkt meteen minder moe en glamoureuzer, zelfs wanneer je
baby je de afgelopen nacht drie keer wekte.
Welke kleur past bij jou? Het
geheim bij het dragen van rode lipstick zit hem erin de juiste tint
voor jou te kiezen. Want de keuze is groot: glanzend of mat, oranje of
bordeaux? Zelfs vrouwen met ros haar kunnen deze kleur aan op hun
lippen: zij moeten gewoon een donkere tint kiezen met een bruine toets.
Mensen met een roze huid gaan beter voor rood met een paarse schijn,
vrouwen met een gele teint kiezen best voor warmere tinten. De truc is
het geleidelijk aan te proberen. Je hoeft niet meteen voor knalrood te
gaan. Eens je het gewoon bent, zul je altijd naar rode lipstick grijpen.
Actrice Scarlett
Johansson gebruikt weer al haar troeven om de herst/wintercollectie van
kledingketen Mango te promoten. Het resultaat zijn erg sexy beelden met
een eighties look.
Eighties
Voor
zijn nieuwste collectie liet Mango zich duidelijk inspireren door de
eighties. De pronkstukken zijn een grijze minijurk, een lederen
ceintuur en sandalen met veters. Voor de rest bestaat de lijn uit veel
donkere jurkjes in verleidelijke stoffen. De foto's werden genomen door
de bekende modefotograaf Mario Sorrenti.
Foto: Mango
Kapsel
Scarletts
haren zijn voor de gelegenheid terug platinablond, de laatste maanden
experimenteerde ze met tal van kleuren. Voor de lancering eerder deze
week had de actrice haar coupe al weer veranderd, ze was toen lichtros
en droeg een strakke kokerrok en chique blouse van Mango.
Lopen we straks met flikkerende wimpers rond? Als het van de Japanse
Soomi Park afhangt, wel. De ontwerpster heeft een nieuwe manier
gevonden om je ogen groter en stralender te maken.
Lichtsensor Nu
de donkere dagen er zijn, hebben we nood aan licht. Met die gedachte in
het achterhoofd werkte Soomi Park aan haar nieuwste uitvinding. Op een
setje van valse wimpers wordt een lichtsensor geplaatst. Door het hoofd
te bewegen, floepen de lichtjes aan en verlichten ze het oog en de
wimpers. Een nieuwe beautytrend of onmisbaar als kerstverlichting: wie
zal het zeggen?
Meest exclusieve parfum ter wereld in België verkrijgbaar
Meest exclusieve parfum ter wereld in België verkrijgbaar
Het meest exclusieve parfum is zonder twijfel Collection Privée van
Guerlain. Zowel de samenstelling als de prijs benemen je de adem:
25.000 euro. Waar je dat iconische geurtje kan kopen? Gewoon in België.
Het West-Vlaamse stadje Wevelgem is niet meteen de eerste plaats
die we associëren met een exclusief parfum. Toch koos het modehuis
Guerlain deze plaats uit om een exclusieve Guerlainboutique te openen.
Zo zijn er maar 18 in de hele wereld.
Wat maakt de Collection Privée zo speciaal? Alle ingrediënten zijn
puur natuurlijk, en werden via een maandenlange procedure zorgvuldig
gemengd. In een koffer vind je naast een flacon van 500 milliliter 18
kleine flesjes van 60 ml. Kostprijs van het hebbeding? 25.000 euro (br.she)
Een Amerikaanse ontwerpster maakt juwelen van dode muizen. De vraag is natuurlijk of mensen bereid zijn een kadaver aan hun arm of nek te dragen.
Niet vermoorden Reid Peppard ontwerpt juwelen voor het merk RP/Encore en wil met haar collectie van dode muizen de grenzen van de modewereld aftasten. Voor elke outfit is er wel een bijpassend kadaver, de muizenlijkjes zijn namelijk verkrijgbaar in wit, beige en bruin, meldt nu.nl. De ontwerpster gebruikt de diertjes voor manchetknopen, strikjes, kettingen of armbanden. Voor wie wil variëren zijn de accessoires met lichaamsdelen van duiven een optie. Denk aan een diadeem met vleugels. "We gebruiken enkel dieren die al dood zijn, we vermoorden dus geen muizen of duiven", aldus Peppard. Hoeveel zo'n origneel accessoire kost, is niet duidelijk, de prijs is namelijk op aanvraag.
Vanaf 5 december ligt de lingeriecollectie ontworpen door Sonia Rykiel
in de H&M-winkels. Het is vrolijk ondergoed geworden: zwarte beha's
en slipjes versierd met roze bloemen.
Jaar mooi afsluiten Het
is druk bij H&M, 14 november wordt de Jimmy Choo-collectie
gelanceerd en nu lekte ook al de eerste lijn uit die ontwerpster Sonia
Rykiel voor H&M maakte. Met haar schattige beha's en slips wil ze
dat vrouwen het jaar 'mooi' afsluiten. Het ondergoed zal zowel in 1.500
H&M-winkels verkrijgbaar zijn als de boetieks van Sonia Rykiel. In
februari 2010 volgt nog een collectie breiwerk die slechts in 250
winkels te koop zal zijn.
Vrouwen zijn ware schoenfanaten. Geen wonder dat het ook een vrouw was die op het idee kwam om consumenten hun eigen schoenen te laten ontwerpen.
De website Icreateshoes.com wordt binnenkort gelanceerd. Op de site kan je zelf je schoenen samenstellen, gaande van de hakhoogte en -grootte tot de kleur, het materiaal en de vorm van de schoen. Vervolgens zou je de schoen in productie moeten kunnen laten gaan. Prijzen zijn echter nog niet bekend.
Volgens oprichtster Raquel Dobson is het de ideale manier om je identiteit ten volle weer te geven. (br.she)