Vrouwen zijn nog altijd verzot op dure cosmetica, zelfs in tijden van
recessie. Als er bezuinigd moet worden, is dat op kleding, vakanties en
uitjes naar het restaurant. Volgens cijfers zeult een Britse dame
gemiddeld 79 euro aan make-up mee in de handtas en het lijkt erop dat
dames niet van plan zijn deze op te geven.
Omzetcijfers De
omzet van de cosmetica-markt groeit als nooit tevoren. De
verkoopcijfers van parfum, lipstick, oogschaduw en lichaamscrèmes
stijgen met 7,4 procent. Het toont aan dat, als vrouwen zich enige luxe
kunnen veroorloven, ze eerder besparen op de aankoop van een nieuwe
outfit of een dagje in het kuuroord. Niet op de aankoop van een nieuwe,
liefst rode lippenstift.
Dure merken En
die mag best wat kosten. In plaats van goedkopere producten, kiezen
vrouwen voor kwaliteitsmerken. De Grote Depressie van de jaren '30
bracht een soortgelijk fenomeen en deed de Lipstick-theorie ontstaan,
waarbij vrouwen in slechte tijden er graag op hun best willen uitzien.
Kwestie van zichzelf op te peppen. Zolang de crisis er is, willen dames
zich opvrolijken en zijn ze niet van plan hun dure smeerseltjes op te
geven.
Reacties op bericht (0)
Gastenboek
Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek