Kate Moss moet zichzelf weer op de kaart zetten, en dat probeert ze met
een tweede parfum. 'Velvel Hour' komt in een donkerblauw, diamantvormig
flesje en komt, toepasselijk, in een fluwelen doos. Bedoeling is dat
het parfum de vintagelook, sensualiteit en nachtelijke glamour van het
topmodel weerspiegelt. De ondertitel luidt dan ook niet voor niets
'Embrace the night'.
Sexy & sensueel Het
parfum bevat onder andere blauwe peper, freesia, kasjmier, patchoelie,
muskaatnoot, amber, en ebbenhout. "Dit parfum roept de sfeer op van het
vallen van de avond, op het ogenblik dat u zich in fluweel hult. Ik hou
van dat moment. Het is sexy, sensueel, vol van verlangen en
veelbelovend", zegt het stijlicoon over haar geur.
Mystieke nachten Daarmee
volgt Moss netjes de nieuwste trend in parfumland: het geheimzinnige,
zwoele en tegelijk vluchtige van een parfum vatten in het beeld dat
errond gecreëerd wordt. Vanaf september is het luchtje ook in Belgische
parfumerieën te koop. Richtprijs is niet bekend. (edp)(br.hln)
Ook mannen willen panty's dragen, daar zijn ze bij e-mancipate
van overtuigd. Meer zelfs, hun mannenpanty's zijn er gekomen op vraag
van de cliënten, zeggen ze zelf. De panty's voor mannen werden als
'mantyhose' of 'manty's' gedoopt. Hoe je ze draagt? Onder je (korte)
broek natuurlijk!
Het verschil met de gewone panty's is een
handige opening 'vooraan', grotere voeten, een bredere omtrek en een
dikker, mannelijker patroon. Wat niet verandert, is het feit dat
panty's de lijn van de benen volgen en ze spannen.
De manty's
worden uitgebracht in verschillende versies en materialen. Mannen
kunnen kiezen uit 'satijn', 'opaque', 'doorzichtig' of een patroon en
versies met of zonder voet, volledige of knielengte. Voor elke man wat
wils, blijkbaar. (edp)(br.hln)
Nederlandse modellen verkiezen vrouwelijke vormen boven size zero. Dat
blijkt uit een Nederlands onderzoek dat het einde van de extreem magere
modellen lijkt aan te kondigen. 68,4% van de ondervraagden wil namelijk
dat er meer rekening wordt gehouden met de natuurlijke lichaamsbouw van
een model, dat meldt styletoday.nl.
Vrouwelijke vormen Niet
alleen de modellen, maar ook de modellenbureaus en zelfs hun klanten
zijn het hiermee eens. "De opdrachtgevers vragen steeds vaker naar
modellen met vrouwelijke vormen", zegt algemeen directeur van
modellenbureau Favourite Models Emilie Bouwman.
Eetgewoonten Daarnaast
vroeg de enquête ook naar de eetgewoonten van de modellen. 1 op de 4
zegt gezond te eten en 1 op 2 van hen houdt zich aan de aangewezen 3
maaltijden per dag. Meer dan de helft van de modellen zegt wel eens een
ongezonde snack te eten na een avondje uit. (ep)(br.hln)
Ben je geen heldin in het aanbrengen van make-up? Dan zijn deze make-up
patches echt iets voor jou. Je moet gewoon een soort van sticker op je
oog drukken en het lijkt alsof een professional zich over je oogleden
heeft ontfermd. Gedaan dus met onhandig gefoeter met borsteltjes en
twijfelen over juiste kleurencombinaties.
Patronen Momenteel waagden zich al twee cosmeticabedrijven aan deze trend: ColorOn en Eye Majic,
meldt Elle.nl. Bij de eerste fabrikant kun je kiezen uit zowel
dagdagelijkse oogschaduw in trendy kleurtjes, als uit bizarre luipaard-
of camouflagepatronen. Eye Majic houdt het iets gewoner, zij bieden 12
verschillende kleurvarianten aan.
De patches zijn wel redelijk
duur, je betaalt 10 euro voor 10 paar 'stickers'. Het is niet iets dat
je elke dag zult gebruiken, maar wel ideaal als je voor een speciale
gelegenheid piekfijn voor de dag moet komen. (ep)(br.hln)
Vrouwen kunnen hun borsten beschadigen zonder het te beseffen door de
verkeerde behavorm en -maat te kopen, ontdekten Amerikaanse
onderzoekers.
Ligamenten Door
de verkeerde behamaat te kiezen, kunnen vrouwen hun borsten beschadigen
en ligamenten onherstelbaar uitrekken. Het team onderzocht 50
verschillende soorten beha's op honderden vrouwen gedurende de laatste
drie jaar. Het onderzoek toont aan dat borsten tijdens het sporten 21
cm op en neer bewegen en van binnen naar buiten. De meeste sportbeha's
zijn ontwikkeld om enkel verticale bewegingen te beperken.
Bepaalde stijl Onderzoekster
Wendy Hedger: "Veel vrouwen hebben een sterke voorkeur voor een
bepaalde behastijl en willen niets anders kopen. Bij sportbeha's
bijvoorbeeld willen veel vrouwen geen exemplaar kopen dat lijkt op een
gewone beha die ze op de rug kunnen sluiten. Als ze het niet over hun
hoofd moeten trekken, denken ze dat het geen echte sportbeha is. Maar
dat is verkeerd, dat soort beha's ondersteunt even goed."
Sociaal stigma "Sommige
vrouwen veroorzaken zelf borstpijn door de verkeerde behamaat te kopen.
Er is een sociaal stigma over bepaalde maten. Veel vrouwen willen geen
maat kopen die als te klein of te groot gezien wordt. Ze kopen dan een
beha met een 'normale' maat maar die niet goed past. Vele andere
vrouwen beseffen niet eens dat ze een slecht passende beha aanhebben
omdat ze routineus de verkeerde maat kopen. Ze vergeten dat hun vorm en
maat kunnen veranderen door bijvoorbeeld borstvoeding of menopauze",
aldus Wendy Hedger. (ep)(br.hln)
De lange luchtige zmerjurk een veel geziene catwalktrend . Heel mooi boven een paar sandaaltjes en perfect om zowel luchtig als mooi gekleed mee voor de dag te komen.
Een lingeriesetje dat licht geeft: het kan voor verrassend spektakel
zorgen in de slaapkamer. LuminiGlow is het nieuwste hebbeding in
lingerieland. Zodra het licht uitgaat, geven de stofjes hun licht af.
Het enige wat je moet doen, is het textiel af en toe opladen door het
tegen sterker licht aan te houden. Net als de 'glow in the dark'
sterretjes, die menig kinderkamertje sieren.
Soorten De
lichtgevende lingerie is beschikbaar in beha's vanaf B tot D-cup, in
panty's en jarettellen. Nog beter is dat ook onze jongens binnenkort
met refecterende slipjes hun licht kunnen doen schijnen in de
slaapkamer. Meer info: www.glowinthedarklingerie.com. (lvl)
De pareo is ontzettend veelzijdig item dat gewoonweg in je strandtas
moet zitten. Hij ziet er uit als een gewone doek, maar je kunt hem
gebruiken om je probleemzones te verdoezelen of om je strandoutfit wat
stijlvoller te maken. Met dit stukje stof kun je vier verschillende
outfits creëren, het hangt er gewoon van af hoe je de pareo knoopt.
Koop wel een groot exemplaar, dan heb je meer mogelijkheden.
Haltertop Deze
manier van dragen kan handig zijn als je in de strandbar iets wil eten,
maar dit niet in je bikini wil doen. Hiervoor heb je een rechthoekige
pareo nodig, meldt Flair.be. Je vouwt hem dubbel in de lengte. Neemt de
twee uiteinden vast en kruist ze over elkaar. Knoop de uiteinden
achteraan in je hals vast. Het onderste gedeelte van de top knoop je
achter op je rug vast.
Jurk Neem de pareo
in de breedte achter je rug. Breng de uiteinden naar voor en draai de
bovenste hoeken van je pareo een aantal keer rond je vinger, dit werkt
makkelijker. Kruis deze uiteinden voor je hals en draai ze een paar
keer rond elkaar. Vervolgens knoop je ze vast in je hals.
Asymmetrische jurk Neem
dezelfde startpositie als bij de vorige jurk, maar hierbij pak je de
linkerbovenhoek vast en draai je hem rond je bovenlichaam. De
rechterhoek leg je over je linkerschouder. Beide hoeken knoop je vast
achteraan in je hals.
Rok Deze pareo is
ideaal als je een strandwandeling wil maken en je voelt je onzeker over
je billen. Het is ook de makkelijkste plooitechniek. Je neemt hem in de
breedte achter je middel en brengt de uiteinden naar voor. Als laatste
knoop je de bovenhoeken nonchalant. (ep)(br.hln)
98,5 procent van de Vlamingen heeft een spijkerbroek
De jeansbroek mag dan al 135 jaar bestaan, ze is
populairder dan ooit. Ruim 98 procent van de Vlamingen draagt
regelmatig een jeans. Zes op de tien hebben twee tot vijf
spijkerbroeken in de kast, een op de tien maakt 'sochtends zelfs zijn
keuze uit meer dan acht stuks.
In Nederland raakten vorige week de resultaten bekend van een onderzoek
naar het dragen van spijkerbroeken. Daaruit bleek dat zo'n 95procent
van onze noorderburen wel eens een jeans draagt. Uit de rondvraag op
onze site (waarop zo'n 1.600lezers reageerden) blijkt dat Vlamingen nóg
trouwere jeansdragers zijn: 98,50procent draagt jeans.
Ubbe
Descamps, communicatiemanager van jeansspeciaalzaak Brooklyn, schrikt
niet echt van het resultaat. Jeans zijn nu eenmaal tijdloos en
onverslijtbaar. 'Even, in de jaren tachtig, kende de jeans bij ons een
dipje en werd er op neergekeken door de Millet-generatie. Nu zijn de
jeans weer een hip kledingstuk dat in alle uitvoeringen, kwaliteiten en
prijzen op de markt is. Van de lage kwaliteit voor 30 tot 40euro tot de
designerjeans van 200euro. Jeans is het soort product geworden waarvan
je er niet langer eentje hebt. Het komt vaker voor dat klanten twee tot
drie broeken tegelijk kopen, in verschillende uitvoeringen.'
Dat
wordt bevestigd door onze enquête: bijna twee op de drie (66,32procent)
Vlamingen zegt twee tot vijf jeans te hebben, één op de vijf
(21,65procent) heeft vijf tot zeven stuks en ruim elf procent kan er
elke dag van de week een andere aan wegens meer dan acht exemplaren op
de plank.
Merken zijn, zo blijkt uit onze rondvraag,
amper voor de helft van de jeansdragers belangrijk. 'Vooral jongeren
kiezen merkbewust', zegt Frank De Vuyst. 'Zij gaan voor trendy labels
als Replay terwijl oudere en klassiekere klanten eerder voor de
traditionele merken gaan en vaak uitkomen bij vaste waarden als
Wrangler en Levis.'
Ook Descamps noemt jeans een
jongerenproduct, iets wat onze enquête bevestigt gezien de plus
55-jeansdrager met slechts 9procent zwaar ondervertegenwoordigd blijft.
'Toch merk je een evolutie. Voor steeds meer oudere mensen is jeans
vanzelfsprekend. Logisch, wie jong was in de rock 'n roll-jaren vijftig
en zestig neemt de jeans uit die jaren mee. Er is dus nog een grote
toekomst voor de jeans weggelegd.'
Gevraagd naar het
waarom van jeans antwoordt bijna de helft van de ondervraagden dat
jeans makkelijk zitten. Nog pluspunten: je kan er overal mee komen en
een jeans is nagenoeg onverslijtbaar.
Nog opvallend
in onze enquête: niet eens drie procent kiest voor jeans uit
modeoverwegingen. 'Verwondert me niet', zegt Descamps. 'Jeans is een
product dat er altijd is geweest en zo wordt het ook gezien door de
jongere generatie. Net zoals wie na 1990 is geboren zich geen wereld
zonder internet kan voorstellen, hoort jeans er gewoon bij. Bovendien
slaagt jeans erin zichzelf almaar opnieuw uit te vinden. Er is een
constante trendevolutie waarin de muziek een grote rol speelt. Wat pop-
en rockidolen dragen, daar spiegelen jongeren zich aan.'
En wat is tegenwoordig dan hot
in jeansland? 'Voor mannen jeans met extreme wassing, maar géén gaten',
zegt Frank De Vuyst. 'Bij de dames maken in de stof geperste rimpels,
parels en stiksels furore.' Ubbe Descamps wijst dan weer op de pasvorm:
'De nauwaansluitende skinny jeans doet het goed, hoewel er signalen zijn dat de wijdere pijpen aan een comeback bezig zijn.'(br.Het Nieuwsblad)
Beide schoenen zijn ontworpen door Christian Louboutin
Beckham en Longoria op stelten
Louboutin
Het lijkt wel een wedstrijd onder schoenontwerpers: de zo hoog
mogelijke hak. Dior ontwierp begin dit jaar een hak van 10 centimeter,
iets wat nog net draagbaar is voor de gemiddelde vrouw.
Maar
nu lanceert Lanvin een hak van 15,24 cm en Louboutin de Pigalle Shoe
met een hoogte van 14 cm. Schoenen die in het modejargon taxi-to-table
shoes worden genoemd: enkel geschikt voor wanneer je maximaal 100 meter
moet stappen.
Beckham en Longoria Bekende
fashionista's als Victoria Beckham en Eva Longoria zijn al helemaal mee
met de nieuwe trend, meldt weekend.be. Zo verscheen Victoria vorige
week met hakken van wel 12,7 cm hoog. Zij heeft natuurlijk het geluk
dat ze overal rondgereden en voor de deur afgezet wordt.
Platform Dames,
je kunt alvast beginnen te oefenen met deze torenhoge stelten, althans
als je met deze trend mee wil zijn. Bij zowel Jil Sander, Prada en
Louboutin staan stelten op het menu. Gelukkig hebben de meeste
torenhoge designerschoenen binnenin een platformpje dat het
hoogteverschil tussen teen en hiel moet overbruggen. Maar dat betekent
helaas niet dat ze hierdoor geschikt zijn voor bijvoorbeeld een
shoptrip.
Teenamputatie Deze trend
betekent waarschijnlijk wel wat extra klanten voor de cosmetische
chirurgen in LA die bij fashionista's teenamputaties uitvoeren. Wij
gokken dat het enkel een hype wordt bij zware fashion addicts. (ep)(br.Nina)
Topmodel Kate Moss gaat voor de zesde keer in zee met handtassenmerk
Longchamp. Dit seizoen heeft ze de jonge Franse acteur Gaspard Ulliel
aan haar zijde, onder meer bekend Un long dimanche de fiançailles en Hannibal Rising.
De opnames werden gemaakt in Parijs, op het legendarische terras van
Café de Flore in Saint-Germain-des-Prés. Vanaf augustus in de bushokjes.(br.Het Nieuwsblad)
Felle kleuren domineren de catwalk van de Amsterdam International
Fashion Week (AIFW). De week startte nog ingetogen met het werk van Jan
Taminiau en Jeroen van Tuyl. Maar een dag later gingen alle kleurige
remmen los. Daar zorgden de nieuwste collecties van achtereenvolgens
Haruco Vert, Percy Irausquin en Oilily voor.
Bloemen en kleur De
ontwerpers Rutger Prommenschenckel en Hajé Koopman maakten indruk met
krachtige en kleurrijke creaties, waaronder jurken van geplooid chiffon
en breed uitlopende pantalons. Bij de pret-à-porterlijn Collection PRC
van Percy stond het bloementhema centraal. Qua kleur werden de bloemen
overtroffen door oogverblindend roze, paars en mintgroen.
Exotisch De
fijne bloemmotieven waarom Oilily bekendstaat, waren in de nieuwste
collectie van het Nederlandse kledingmerk afwezig. In plaats daarvan
koos de Amerikaanse creatief directeur Liam Maher voor een meer
exotisch sixties-thema. De tijd van de vrije liefde en de flower power
herleefde in verwassen jeans, batikprints, Indiase motieven en kleurige
tie-dye. (ep)(br.Nina)
Een klassieke witte broek is een 'must have' tijdens de hete
zomermaanden. Hij is enorm veelzijdig, afhankelijk van waarmee je hem
combineert, kan hij zowel chic als casual zijn.
Ondergoed Bij
de aankoop moet je wel er op letten dat hij perfect past en nergens te
hard spant, meldt trendystyle.net. Los is hierbij dus beter dan strak.
Kies dus de juiste maat, laat je in de winkel adviseren. Wat je niet
mag doen is een witte broek combineren met een witte string, want je
ziet hem er sowieso door. Nog erger is er een kleurrijke string onder
dragen. De enige mogelijkheid waarbij je je onderbroek niet laat zien
is kiezen voor een huidskleurig shortje.
Combineren Waar
je ook zeker rekening mee moet houden is dat wit, in tegenstelling tot
zwart, niet afslankt. De kunst van het slank lijken zit hem in het
combineren: draag een strakke broek met een losse top of bloes. Een
witte broek mag dan wel weer met een strakker bovenstuk. Als je hem met
hoge hakken draagt, lijk je langer en slanker.
Linnen of katoen Pas
op met witte bandplooibroeken en broeken met opgestikte zakken, die
doen je er dikker uitzien. Je kiest best voor een linnen exemplaar als
je een romantische look wil. Fris katoen is dan weer ideaal voor een
moderne glamourlook. Vrouwen die niet zonder hun jeans kunnen, zullen
ook hun exemplaar in wit spijkergoed vinden.
Casual Voor
casual gelegenheden kun je kiezen voor eenvoudig model met trendy wit
hemdje en een lichte sportieve schoen of platte sandaal.
Retro Een
brede witte broek met een hoge taille is ideaal voor als je voor de
retro glamourlook kiest. Combineer met een sleehak, frivool bloesje,
een grote, retro zonnebril en een oversized handtas om het helemaal af
te maken.
Marine De marinelook is heel
trendy deze zomer. Die creëer je zo met een witte broek en daarop een
wit met blauw gestreept topje. Draag er platte sandalen of witte
ballerina's bij. Wil je er helemaal voor gaan, kies je voor een
strandtas met marinemotiefje.
Accessoires Deze
zomer draait alles rond chic, dit vraagt om een onberispelijke look.
Besteed dus ook aandacht aan je accessoires: tassen, schoenen en
juwelen. Handige tip: wit leer kun je makkelijk terug proper krijgen
met gezichtsreiniger. (ep)(br.hln)
Eco is hot in de modewereld. Verschillende modemerken als H&M, Only
en Vero Moda hebben al een ecologische lijn gelanceerd en aan
milieuvriendelijke schoenen ontbreekt het ook niet. Als laatste in het
rijtje kun je nu ook een beha kopen die lief voor de natuur is.
After Eden De
Nederlandse lingeriefabrikant After Eden heeft beslist om ook zijn
steentje aan het milieu bij te dragen, meldt zita.be. "Het milieu is
drastisch aan het veranderen en dat vraagt dan ook om een drastische
aanpak", luidt het statement van After Eden.
Milieuvriendelijk productieproces De
fabrikant gaat vanaf nu zijn lingerie laten maken door Eurojersey. Deze
producent heeft het meest milieuvriendelijke productieproces ter
wereld. Eurojersey zet zich in voor besparing van energie en het behoud
van de natuur.
Kant en prints Maar dat wil
niet zeggen dat ecomode niet sexy kan zijn. De collectie heeft voor elk
wat wils van verleidelijke kant tot fleurige prints. Momenteel moet je
nog naar onze noorderburen voor de collectie van After Eden. (ep)(br.hln)
Als het op een strandoutfit aankomt, is de lijn tussen sexy en ordinair
dun. Wanneer je zoveel van jezelf moet blootgeven, is het niet altijd
makkelijk om even stijlvol als in het dagelijkse leven te zijn. Dankzij
onze tips maak je geen stijlfouten meer op het strand of aan het
zwembad.
Buikje Elke
vrouw heeft haar probleemzone en de buik is een onzeker puntje voor
heel wat vrouwen. Als je hier problemen mee hebt, is het belangrijk het
juiste bikinibroekje te kopen. Dit mag zeker niet te klein zijn, want
dan gaat je buikje erover hangen en wordt je probleemzone extra in de
verf gezet. Om dit te verdoezelen kun je voor een rokje als onderstuk
gaan, maar een badpak is de beste keuze.
Rood gelakte nagels Rode
nagels zijn weer even 'in' geweest, maar ze in combinatie met
strandkledij zijn ze allesbehalve stijlvol. Kies voor pastelkleuren als
je naar het strand trekt. Wat ook wel 'glamour' is, zijn donkere
kleuren op je nagels als bruin. Om stijlvol te blijven, kies je ook
best voor nagels die niet te lang zijn, als ze lichtjes over je
nagelbed komen, zit je goed.
Navelpiercing Navelpiercings
waren hip in de jaren '90 en als je net jong genoeg bent, kom je er ook
nog mee weg. Maar een navelpiercing bij een volwassen vrouw is
allesbehalve stijlvol. Helaas bestaat hier geen kant-en-klare oplossing
voor. Als je het juweel verwijderd, kan je huid wat gaan zakken,
waardoor je het gaatje duidelijker zichtbaar wordt. Sommige dokters
verwijderen de huid rond het gaatje en naaien de twee zijden aan
elkaar, maar na afloop heb je wel een litteken. Je kan een onopvallend
juweel steken of een badpak uit een stuk aantrekken
Strings Bikini's
met een string-broekje zijn helemaal fout, zeker eenmaal je de kaap van
40 bereikt hebt. Kies een broekje dat groot genoeg is en alles mooi
bedekt.
Te klein bovenstukje Zeker oudere
vrouwen moeten opletten bij de aankoop van een bovenstukje. Eenmaal
alles wat gaat hangen dankzij ouderdom en zwaartekracht, heb je een
stevig topje nodig. Zoek dus naar iets dat genoeg steun geeft, met
brede schouderbandjes en een beugel. Deze zorgt er ook voor dat je
borsten wat gelift worden, waardoor je decolleté mooier wordt. (ep)(br.hln)
Deze zomer is retro weer helemaal in met bloemenjurken, oversized
handtassen en killer heels. Om deze glamourlook helemaal af te maken,
is het belangrijk deze te combineren met de juiste make-up. Ga dus 'all
the way' met volgende tips.
Keuze Bij
de retro glamourlook moet je een keuze maken, ofwel zet je je ogen
ofwel je lippen in de verf. Houd het geheel voor de rest heel
eenvoudig. Combineer nooit beide, het is belangrijk dat je het juiste
evenwicht zoekt, met rode lipstick kun je namelijk heel wat verkeerd
doen. Kijk maar naar Victoria Beckham en haar misser op New York's Met
Ball, dankzij haar make-up zag ze er tien jaar ouder uit.
Rode lipstick Als
je voor rode lipstick kiest, gebruik dan slechts een lichte bruine
oogschaduw en wat subtiele mascara voor je ogen. Voor de kleur van je
lippen kun je beter een oranje-rode tint kiezen dan een kleur met
blauwe tint. Een mooi voorbeeld hiervan is Chanel's new Rouge Allure.
Zware ogen Kies
je voor zwaar aangezette ogen, ga dan voor 'sixties meets rock'.
Daarbij gebruik je zware vloeibare eyeliner om je ogen te benadrukken.
Vele vrouwen hebben grote moeite met het aanbrengen van vloeibare
eyeliner. Maar de truc zit hem erin de juiste eyeliner te kopen. Koop
een pen als de Chanel Automatic Liquid Eyeliner, want die zijn heel
eenvoudig te gebruiken.
Aanbrengen Je moet
de eyeliner aanbrengen aan de wortels van je bovenste wimpers. Je houdt
de pen lichtjes schuin, dat helpt om een rechte lijn te trekken. Als je
aan de uiteinden van je ogen wat breder gaat, kijk je recht in de
spiegel, dat helpt je de juiste hoek te vinden om wat naar boven te
gaan. Doe je dit, dan ga je omhoog naar de richting van het topje van
je oor. Om wat meer 'smokey eyes' te krijgen, kun je het nog wat
afwerken met een kohl potlood aan de rand van het oog. Hiervoor kies je
een lichte zwarte tint. Je wenkbrauwen laat je best zo, natuurlijke
wenkbrauwen zijn trouwens helemaal in. Gebruik bij deze look een
transparante lipgloss of een neutrale lipstick met een nude kleur.
Rest van de look Voor
de foundation moet je voor een hele lichte tint kiezen, die dicht
aanleunt bij je natuurlijke kleur. Breng hem lichtjes aan. Combineer
dit met een hele lichte blush die het licht reflecteert zoals Bourjois
Rose D'Or of Chanel Reflex.
Meer inspiratie nodig? De make-up
van Keira Knigthly in haar nieuwste film 'The edge of love' is helemaal
wat het moet zijn. (ep)(br.hln)
Gwyneth Paltrow met de restaurantuitbater van The Hamptons.
Gwyneth in volle glamour.
Drew Barrymore met en zonder schmink.
Herken je Jennifer Lopez?
Weinig sterren durven de deur uit zonder een laagje foundation of een
vleugje make-up. Het lijkt er sterk op dat daar stilaan verandering in
komt. Neem nu Victoria Beckham of actrice Gwyneth Paltrow. Beiden
lieten zich fotograferen 'au naturel'. Zonder spoor van make-up, flashy
outfits of hoge hakken zien beiden er opvallend 'gewoon' uit. Zelfs hun
huidprobleempjes willen ze voor de camera niet meer verstoppen. Reden?
Het lijkt er sterk op dat beiden willen tonen dat ze ook maar gewone meiden zijn. Zonder glamour en met hun eigen huidprobleempjes.
Probleemhuid Tijdens
een uitje met mama Jackie en zoontje Romeo liep Beckham er opvallend
gewoontjes bij. Haar natuurlijke look laat zien dat ook zij met
onzuivere huidproblemen kampt.
Cosmetische dermatoloog Aamer
Khan kent het probleem van Victoria: het vale velletje komt van
vroegere acne en een teveel aan zon.
Victoria gaf onlangs toe
dat ze niet gezegend is met een porseleinen velletje en dat ze hard aan
haar rode loper-imago moet werken. Aan het Amerikaanse Allure magazine
vertelt ze: 'Zoals je kan zien, ben ik een gewone meid met mijn eigen
probleempjes. Ik probeer er het beste van te maken. Ik ben helemaal
niet mooier of beter, maar zeer gewoon. Ook beweert ze de aandacht niet
op te zoeken en houdt ze helemaal niet van alle media-aandacht.
Integendeel, het maakt me zeer nerveus.
Actrice zonder meer Gwyneth
Paltrow zette eveneens alle glamour opzij tijdens een party in The
Hamptons, New York. Op stap zonder man Chris Martin of kinderen Apple
en Moses, liep de actrice er zeer relaxed bij zonder make-up en
glamour. Dit in schril contrast met enkele maanden geleden. Terwijl ze
in april voor de promotie van haar nieuwste film nog volop aan het
paraderen was op hoge stilleto's en met outfits van topdesigners, zag
ze er nu met haar paardenstaartje wel zeer alledaags uit. Aan haar
huidje te zien, is het ook hier duidelijk dat de actrice kampt met
gewone probleempjes als rode vlekjes en onzuivere velletjes. (lvl)(br.hln)
Geen populairder kledingstuk dan een jeansbroek, zo blijkt uit
Nederlands onderzoek. 95 procent draagt wel eens jeans en gemiddeld
heeft men 5,4 van dergelijke broeken in de kast hangen. Zelfs bij de
oudere bevolking wordt de spijkerbroek volop gedragen. 85 procent van
de 61-plussers heeft er eentje.
Pasvorm Welk
merk er gedragen wordt, lijkt niet belangrijk. Wat telt is de pasvorm.
Ruim tweederde van de ondervraagden associeert jeans dan ook als
makkelijk (68%) en tijdloos (64%). Twee op de vijf Nederlanders koopt
één of meer paar nieuwe jeansbroeken per jaar. De pasvorm is daarbij
het belangrijkste, prijs speelt weinig of geen rol. Al moet die prijs
ook niet overdrijven. Tussen de dertig en honderd euro vindt men
redelijk.
Merken Vooral jongeren zijn
merkgevoelig en meer begaan met een specifiek merk of model. Al is de
gemiddelde man of vrouw helemaal niet merktrouw, toch zijn er een
aantal topmerken als Levi's (47%), Diesel (35%) en Armani (25%).
B-merken zijn onder andere H&M en WE. Wrangler heeft een
dubbelzinnige reputatie: 21 procent ziet de broek als topmerk, 10
procent als B-merk. (lvl)(br.hln)
Viktor & Rolf zijn een samenwerking aangegaan met het Italiaanse
modebedrijf Only the Brave (OTB) van Renzo Rosso. De oprichter van het
jeansmerk Diesel heeft een meerderheidsbelang gekocht in het modehuis
van de Nederlanders ontwerpers. Dat vertelden de betrokkenen aan
modejournaliste Suzy Menkes van de International Herald Tribune.
De juiste partner Rolf
Snoeren zei tegen Menkes dat hij en zijn partner twee jaar hebben
nagedacht en onderhandeld voordat ze besloten met OTB in zee te gaan.
"Het is een heel belangrijke stap. We wilden de juiste partner trouwen.
Renzo begrijpt creativiteit en heeft de visie en de macht om succes te
creëren."
Meer winkels Met de samenwerking
hopen Viktor & Rolf, die één eigen boetiek hebben in Milaan, onder
meer om de komende jaren meer winkels te kunnen openen. Ook zouden er
plannen zijn voor nieuwe productlijnen.
Rosso, wiens modeconcern
naast Diesel ook de merken Dsquared, Martin Margiela en Sophia
Kokosalaki bevat, vertelde een '"risse moderne modegroep" voor ogen te
hebben. "Ik ben niet op zoek naar gevestigde ontwerpers maar naar
mensen met een grote creativiteit, en Viktor & Rolf zijn de
belichaming van mijn idee van luxe."
Hoe groot het aandeel van Rosso in het modehuis Viktor & Rolf is, is niet bekend. (novum/lb)(br.hln)
Het
grote voordeel van lang haar is dat je een redelijke keuze aan kapsels
hebt. Zo kan je het opsteken, in een paardestaart doen, los laten, een
doek erom heen knopen en noem maar op. Toch kan het zijn dat je
inspiratie even op is. Hier een paar tips en trends op haarmode gebied
voor deze zomer!Pony
Voor wie het staat ... de pony (foto boven) zoals gespot bij Kenzo.
Laat je adviseren door de kapper of je er wel het gezicht voor hebt.
Niet iedereen kan een pony hebben!
Los met middenscheiding
Veel gespot deze zomer is verzorgd en glanzend haar simpelweg los
gedragen met middenscheiding. Zoals dit voorbeeld van Gucci. Stijlvol
en altijd goed!
Strak weggetrokken
Het ultieme Chanel kapsel is strak weggetrokken haar met zijscheiding ...
Paardestaart
... in een keurig verzorgde paardestaart. Liefst met een kunstzinnige twist!
Opgestoken
Heb je je haar liever niet los? Steek het dan op. Tip: toupeer het haar
een beetje voordat je het opsteekt, zo krijg je een keurig verzorgde
losse, casual look à la Dsquared!
Bij Pringle zien we voor zomer 2008 deze makkelijke, simpele en
stijvolle oplossing. De voorste lokken vastzetten met een speldje of
clip en klaar ben je!
Zo ga je stijlvol en helemaal bij de tijd zomer 2008 door. Succes! (br.Zita)
Een elegant streepje langs de bovenwimpers of opvallende kattenogen Wat je ook kiest, liquid liner hoort deze zomer in elke beautycase thuis. Gespot bij: Prada, Dior, Ralph Lauren en Louis Vuitton
Franse
en Amerikaanse Hermèsfans konden al sinds 2005 online shoppen bij hun
favoriete merk. En sinds woensdag hoeven ook de adepten in de Benelux
niet meer de deur uit, want het Parijse luxemerk heeft een webboetiek
voor België, Nederland en Luxemburg geopend.
Hermès
biedt een selectie van zijn collectie zijde, juwelen, lederwaren,
parfums en andere accessoires online aan. Wie bestelt krijgt zijn
levering normaal gezien binnen de 24 uur. In de landen waar Hermès al
online actief is, is dat een groot succes, zegt Hermès-woordvoerster
Julie Verbaet. (br.Weekend)
Stijlicoon Marilyn Monroe krijgt haar eigen kledinglijn. De lijn zal worden opgezet door Blues Clothing in Engeland, in samenwerking met Bradford Licensing Associates, die de licentie heeft van meer dan 400 originele fotos van de blonde acrice en zangeres.
De modelijn zal in 2009 gelanceerd worden in Frankrijk onder de naam Marilyn Monroe en zich richten op meisjes en jonge voruwen.
Met een delicate scrub maak je de huid glanzender.
Voedende maskers mogen één keer per week.
Wie de voorbije weken heeft kunnen genieten van een buitenlands
zonnetje, wil het zongetaand tintje liefst zo lang mogelijk bruin
houden. Hoe doe je dat? Is niet meer douchen een optie om nog weken
lang te genieten van de gegeerde vakantietint. Enkele tips.
Vocht Regel
nummer één is hydrateren. Gebruik vochtinbrengende crèmes en drink
minstens anderhalve liter water per dag. Let ook op wat je eet: in
fruit en groenten zit eveneens veel vocht, de meest natuurlijke
mooimaker.
Zeep laat je beter achterwege. Specifieke
vochtinbrengende producten voeden en verwennen de huid. Een dagelijkse
smeerbeurt met 'tan extenders', bruinverlengende crèmes, houden de
opperste huidlaag glanzend en in optimale vorm.
After sun
producten doen sowieso hun werk en hebben een kalmerende, verfrissende
werking op de huid. Vooral 's avonds en 's morgens mag nog weken na de
vakantie gesmeerd worden.
Maskers Waar
het kleurtje het vaak eerst verdwijnt, is op het gelaat. Omdat de huid
daar zeer teer is, worden beter milde producten gebruikt. Een voedend
masker gebruik je één maal per week. Vooral tijdens de vakantie.
Scrubben Wanneer
de eerste velletjes eraf dreigen te vallen, haal je meteen een delicate
scrub boven. Denk niet dat je er op die manier het 'bruin' eraf scrubt.
Jouw huid zal alleen maar meer glanzen en er beter uit zien. In plaats
van een peeling kan je even goed een ruwe handdoek gebruiken.
Zelfbruiners Na
een tijdje verdwijnt het gouden tintje sowieso. Om de herinneringen aan
de zonnige vakantiedagen vast te houden, zorgen zelfbruiners voor een
natuurlijk effect. Tegenwoordig zullen weinigen het verschil merken.
Tenminste, als er geen strepen zichtbaar zijn. Scrubben is ook hier de
boodschap alvorens het product aan te brengen.
Make-up Ook
zomermake-up doet wonderen. Een warme, gebronsde gloed krijg je met
losse, bronskleurig poeder of met een lichtreflecterende, gekleurde
dagcrème. (lvl)(br.Nina)
Je gelaat verwennen, kan een dure zaak zijn. Investeren in crèmes en
lotions mag gerust, maar met enkele simpele huis, tuin- en
keukentrucjes uit grootmoeders tijd kom je al een heel eind.
Lachen Lachen
is supergezond. Lachen ontlaadt spanningen, heeft een positief effect
op het immuunsysteem en op de conditie van het bloed. Op zoek naar een
rimpelbestrijder? Bij lachen gebruik je alle spieren in het gezicht,
waardoor een strak velletje gegarandeerd wordt.
Tandenborstel Een
tandenborstel heeft een heleboel functies. Al eens gedacht om je lippen
ermee te masseren? Een beetje vaseline op de borstel en wrijf ermee op
de lippen voor een scrubeffect. Losse velletjes verdwijnen en de
'scrubbing' geeft je mond een rozerood kleurtje.
Water Drink
anderhalve tot twee liter water per dag. Er bestaat geen betere
beautydrank die de huid soepel houdt. Bij het reinigen van het gelaat
gebruik je liever geen heet water. Zoek een milde zeep, liefst speciaal
voor het gezicht. Droog de huid na het baden of reinigen steeds goed
af, het overtollige water droogt de huid teveel uit.
Fris en fruitig Fruit
is lekker en gezond, maar doet nog meer goeds. Zo gooi je appelschillen
niet weg, deze kunnen voor uitwendige schoonheidsverzorging dienen. Heb
je last hebt van littekens, bijvoorbeeld van acne, dan doet het vocht
van een appel deze sneller vervagen. Wrijf met de vochtige kant van een
appelschil over je huid.
Gooi ook avocadoschillen niet weg,
ruwe plekjes op hielen en ellebogen verdwijnen als je er over wrijft.
Ook citroenen werken heilzaam. Meng elke dag wat citroensap door je
water voor een zuivere huid.
Wil je een kleurtje? Drink wortelsap, het caroteen maakt dat je sneller bruin zal worden. (lvl)(br.hln)
Het deed ons even de wenkbrauwen fronsen, maar het is een feit: de
harembroek is terug en volgens modekenners is deze hipper dan ooit.
Enkele weken geleden daagde zangeres Natalia met dergelijk exemplaar in
'Tien om te zien'. Zelf noemde ze haar broek 'mijne kakzak', maar
volgens VT4-styliste Lien Degol is er niets mis met de broek. "De
harembroek is helemaal in en zit mooi als deze perfect gecombineerd
wordt met het juiste gilet, schoenen en zonnebril. Zie je er als
Natalia ook nog eens mooi bruin en afgetraind uit, scoor je helemaal",
aldus Degol.
Historiek De
laaggekruiste broek camoufleert dan wel je derrière, niet iedereen
staat mee. In het Oosten worden ze gedragen door de man, bij ons krijgt
de lage kruisbroek een vrouwelijk tintje.
De harembroek werd
in 1909 op de catwalk geïntroduceerd door de Franse ontwerper Paul
Poiret. Ontwerpers als Marc Jacobs en Jean Paul Gaultier trachten deze
trend ook vandaag nog door te zetten.
Misser Toch
duiken de broeken nog zelden op in het straatbeeld. Of de huidige
modescene in haar opzet slaagt, is bijgevolg een andere vraag. (lvl)(br.nina)
Stijn Helsen en prinses Claire bij de laatste pasbeurt.
De Hasseltse couturier Stijn Helsen heeft het maatpakje dat prinses
Claire zal dragen op onze nationale feestdag, ontworpen. Ook het
uniform van het Belgische leger dat prins Laurent zal aantrekken, kreeg
een 'Stijn Helsen'-signatuur.
Modern-belgicistisch Het
ontwerp voor prinses Claire is gebaseerd op de modernistische
kunstenaar Mondriaan. Helsen gebruikte dan ook onze nationale kleuren
en blauw als extra. Het vestje van de tailleur lijkt dan ook op een
kunstwerk van Mondriaan, de rok is sober wit. Als accessoires koos
Helsen voor een zwart plexi handtasje met de contouren van ons land,
ontworpen door Delvaux.
Inspirerende klasse Het
is niet de eerste keer dat Stijn Helsen voor het koningshuis werkt.
Prins Laurent is al geruime tijd fan van de maatpakken van de Hasseltse
ontwerper, maar voor de Belgische prinsessen heeft Helsen nooit eerder
iets ontworpen.
"Het is de eerste maal dat ik voor een
Belgische prinses mag ontwerpen, het is voor mij dan ook een grote eer.
Prinses Claire is zeer vrouwelijk en bezit een natuurlijke klasse die
mij bijzonder inspireerde", aldus Helsen.
Clouseau Stijn
Helsen kan een aantal beroemdheden onder zijn vaste klanten rekenen. Zo
ontwierp hij vorig jaar de outfits van Clouseau voor hun concertreeks
in het Sportpaleis en ook Jean-Claude Vandamme en Robbie Williams
behoren tot zijn cliënteel. Ook Hollywood doet vaak een beroep op
Helsens ontwerptalent. Hij ontwierp kostuums voor onder meer Spiderman
en Pirates of the Caribbean. (belga/edp)(br.hln)
Roze is terug, maar alleen in een zachte, romantische poederversie. Het
flashy Barbierose en het ordinaire meisjesroze zijn niet aan de orde.
Het hippe roze kan je dragen zonder er te meisjesachtig, goedkoop of
belachelijk uit te zien.
Het
is integendeel een gesofisticeerd en elegant kleur die jurken, blouses,
shirts en rokken een tikkeltje extra geven. Vooral met de minder
overdadige stijl die ermee gepaard gaan: elegante lijnen, niet te veel
franjes en een nadruk op vrouwelijkheid.
Lekker in je vel Het
zachte roze is net een (ietwat bleke) huid, die ook vrouwen met een
bleke huid aanspreekt. Cate Blanchett droeg een roze Armani in Cannes;
Sarah Jessica Parker deed het met Versace op de rode loper van de
première van de Sex and the city-film in Berlijn.
Ook Gwyneth
Paltrow koos voor een (weliswaar iets donkerder) roze bij de
Oscaruitreiking. "Het is geen toeval dat deze beide vrouwen weerstaan
aan de druk van een vals bruin kleurtje: ze voelen zich goed in hun vel
en in jurken met hun huidskleur ook", argumenteert moderedactrice
Nicola Copping in The Times.
Huid & haar Maar
roze is geen gemakkelijk kleur om te dragen. Met een onverzorgde huid
en nonchalant haar verdwijn je er als het ware in. Gelukkig is de
oplossing simpel: een gezonde, gehydrateerde huid en een beetje blush
doen wonderen.
Steek je haar op en laat het strakke
contrasteren met de romantische kledij, of laat je helemaal gaan en
laat je haren in losse krullen, eventueel met een haarband, wapperen.
Romantiek all the way!
De Amsterdamse rosse buurt staat dit weekend niet in het teken van
raamprostitutie, maar wel van de Nederlandse mode. De negende editie
van de Amsterdam International Fashion Week (AIFW) gaat zaterdagmiddag
van start op de Wallen.
Tachtig ontwerpers Directeur
en oprichter van de modeweek James Veenhoff, is trots dat zijn kindje
inmiddels zo groot is geworden. "Negen feesten, dertig catwalkshows,
tachtig ontwerpers op de catwalk; toch wat bereikt", glundert hij. Op
het terrein van de Westergasfabriek tonen vanaf volgende week woensdag
ontwerpers als Percy Irausquin, Jan Taminiau, Monique Collignon, Jeroen
van Tuyl en Antoine Peters hun nieuwe collecties.
Evenementen Naast
de catwalkshows, die alleen op uitnodiging toegankelijk zijn, worden
vanaf 24 tot en met 28 juli vele evenementen georganiseerd die
openstaan voor het grote publiek. Zo kunnen modeliefhebbers een kijkje
nemen achter de schermen van ontwerpers die atelier houden in de rosse
buurt en vinden tentoonstellingen plaats van verscheidene designers.(br.hln)
De Spaanse modeketen Mango is van plan stilaan de ganse wereld te
veroveren. Zelfs in het door geweld geteisterde Irak, wordt een nieuw
filiaal geopend.
Aparte collectie In
het Midden-Oosten, waar de keten al heel wat voet aan de grond begint
te krijgen, wil het modebedrijf in totaal tweeëntwintig winkels openen.
Voor de winkels in deze islamlanden creëerde de keten een speciale
collectie, ontworpen door Zuhair Murad. Ongeveer éénderde van het
assortiment van de winkels van Mango in het Midden-Oosten is van zijn
hand. Deze collectie is niet in Europa te koop.
Het filiaal komt
in het noorden van Irak, waar de gemoederen minder verhit zijn. Ook in
Noord-Afrika, Iran, Wit-Rusland en Georgië moeten nieuwe vestigingen
komen. (lvl)(br.hln)
Sinds het begin van de solden is het online aanbod van
tweedehandskleding enorm gestegen. De site 2dehands.be noteert sinds
dan bijna een verdubbeling van het aantal kledingstukken en schoenen
dat te koop aangeboden wordt.
Verkopen "Blijkbaar
schenkt de Belg zijn afdankertjes niet meer aan het goede doel of smijt
hij ze weg, maar probeert hij ze online te verkopen", meldt de
zoekertjessite vandaag.
Kleding en accessoires Gemiddeld
staan er 90.000 kledingstukken te koop aangeboden op 2dehands.be.
"Momenteel telt de afdeling 'Kleding en Accessoires' meer dan 155.000
artikelen. Een record voor de site", zegt sitebeheerder Caroline
Chausteur. "Waarom zou je je kleding weggeven, als je weet dat je er
gemakkelijk geld mee kan verdienen?" (belga/ep)(br.hln)
Retro overheerst de mode, dat kan niemand nog ontkennen. Ook de
haaraccessoires maakten de laatste maanden al enkele opvallende trends
mee: veren, kleine zomerhoedjes en haarbanden allerhanden. Het nieuwste
van het nieuwste is de haarband die hippiegewijs rond het hoofd
gedragen wordt. Verschillende modellen en celebrities werden er al mee
gespot. Niet iedereen kan zon hoofdband goed dragen. Het past het best
bij alternatieve en hippiestijlen en een ontspannen levensstijl. (edp)(br.Nina)
Na de terugkeer van de kniekous, en de mislukte introductie van de
soksandaal, is er nu de 'enkelwant'. De enkelwant is net een kniekous,
maar dan met blote voeten en een half bedekte hiel.
Het
verschil met de beenverwarmer is dat de enkelwant niet gefronst wordt,
en niet bovenop een legging of nylons wordt gedragen. Je draagt de
enkelwant bij voorkeur in combinatie met schoenen met een hoge hak en
een minirok.
Het is de voetvariant van de 'polswanten', of lange
armverwarmers, waarbij de vingers bloot blijven. Rock chicks, zoals
Avril Lavigne, dragen ze graag in het zwart of het gestreept.
Oorspronkelijk
was de enkelwant een hulpmiddel voor politieagenten, om wapens aan hun
enkel te kunnen dragen, maar het idee werd door Lindsay Lohan gekaapt
in haar nieuwe leggingcollectie. Haar favoriet? Een met luipaardprint.
(edp)
Merkbroeken, zoals van Diesel, tonen je 'werkelijke' maat.
Velen vermoedden het al, maar nu lijkt het officieel: modeketens
knoeien met de maten. Volgens bepster.com moeten vooral de broeken er
aan geloven. "Broekenfabrikanten maken broeken vele maten groter dan
werkelijk op het label staat." De reden is niet ver te zoeken: als
klanten gelukkig zijn in het pashokje, dan kopen ze meer.
H&M,
Zara... ze zijn schuldig. Maar ook het hippe Franse merk FCUK prutst
met de maten. In die mate zelfs dat merkbroeken, zoals Calvin Klein,
die niet zouden knoeien met de maten, voor veel frustraties zorgen
omdat zij de werkelijke maat weergeven. Al kan je dat ook positief
bekijken: dan weet je tenminste je werkelijke kledingmaat. (edp)
Wil jij net zo'n trendy kort kopje als Katie Holmes maar weet je niet
goed of dit je wel zou staan? Of overweeg je eerder de lokken van
Gwyneth Paltrow, Heidi Klum of Jennifer Aniston? Je kan nu een
Hollywoodkapsel virtueel op je gezicht uittesten. Zo ontdek je snel welke coupe niets voor jou is en spaar je jezelf een grote teleurstelling en een lelijk kapsel uit.
Honderden kapsels Op
deze website laad je je eigen pasfoto op en kun je die volgens je eigen
gezichtsvorm uitsnijden. Vervolgens kun je uit honderden kapsels van
Hollywoodsterren kiezen, meldt weekend.be. Laat jezelf maar eens goed
gaan dus. Er bestaat ook de mogelijkheid om de gekozen coupe virtueel
te kleuren of hier en daar wat highlights toe te voegen. Ben je
helemaal overtuigd van een kapsel, dan kun je de foto printen of
mailen. Die kun je dan naar de kapper meenemen en ben je zeker van je
droomkapsel. (ep (br.hln)
Ons wisselvallige zomerweer vraagt om modieuze regenoverlevingstips.
Hoe red je je kapsel, make-up en nieuwe rok van de nattigheid?
Jassen Het
meest voor de hand liggende antwoord is: een jas! Ook echte
fashionista's kunnen zich aan een modieuze, getailleerde regenjas
wagen, of een leuke cape met kap. De tijd van vormeloze KW's of fleeces
is definitief voorbij. Modebewust in de regen: het kan!
Paraplu's Tweede
voor de hand liggende optie: een paraplu. Ook deze komen in alle maten
en kleuren, zelfs ontwerpers hebben er tegenwoordig één. Voordeel: je
kapsel raakt niet vervorm door een capuchon. Nadeel: de wind heeft vrij
spel, waardoor je kapsel er alsnog verwaaid kan gaan uitzien.
Waterproof Belgische
vrouwen kiezen sowieso beter voor waterproof make-up: het bespaart je
veel bezorgde blikken in winkelruiten, autospiegels en een rush naar
het dichtstbijzijnde toilet om de schade te beperken.
Wat met de schoenen? Groot
probleem voor de schoenen: modderspatten. Omdat auto's en fietsers er
een duivels genoegen in scheppen in plassen te rijden net als jij
langsloopt...
Bij regenweer kan je dus beter kiezen voor wat
ouder schoeisel of schoenen die regenbestendig zijn (en je voeten droog
houden!). Hippe, felgekleurde laarzen met patronen als pralines,
madeliefjes of doodskoppen zouden in de kast van elke rechtgeaarde
modeliefhebster moetn staan.
Kan dat door de omstandigheden niet
(omdat je naar een trouwfeest of zakenlunch moet), kies dan voor de
schoenen die zich het gemakkelijkst laten schoonmaken achteraf. Spatten
op je benen droog je meteen af, of laat je opdrogen, waarna je het
achtergebleven zand afveegt.
Randje Lange
broeken en lange rokken: mooi, modieus en je kan ze bijna altijd
dragen. Ook bij regenweer... behalve dan dat je randje soms zoveel
water opslorpt, dat het lijkt alsof je een tweekleurige broek, rok of
jurk draagt. Oplossing? Bij een broek kan je nog een randje omslaan,
bij een rok of jurk is dat al moeilijker. Je kan je rok of jurk wel
damesgewijs opheffen of het randje aanvaarden.
Schuilen En
als je echt geen last wil hebben van natte kleren en/of haren,
modderspatten of verwaaide kapsels, kan je natuurlijk altijd
knus/eenzaam thuisblijven of het eerste het beste koffiehuis
binnenduiken en jezelf trakteren op een koffie mét taartje. Een mens
moet toch iets doen tijdens het wachten? (edp)(br.hln)
Het kan beter met de persoonlijke hygiëne van de man. Uit een
Nederlands onderzoek van scheerfabrikant Gillette, is een kwart van de
vrouwen niet tevreden met zijn persoonlijke verzorging. Vier op de tien
ergert zich aan een snor of baard, negen op de tien zoent het liefst
met een gladgeschoren ventje. Andere afknappers zijn een vieze adem en
niet goed gepoetste tanden.
Geen prikkels Een
verzorgd uiterlijk is voor vrouwen uiterst belangrijk. Meer dan de
helft vindt dat jongens meer aandacht aan de 'looks' moeten besteden.
Een snor of baard hoort er liever niet bij, bijna de helft van de
ondervraagden gaat prikkelbaardjes uit de weg als er moet gezoend
worden. Heel wat dames krijgen bovendien last aan hun velletje na het
zoenen van een ongeschoren man.
Eerste indruk Wie
indruk wil maken op de andere sekse, moet, in volgorde van
belangrijkheid, werken aan een verzorgd uiterlijk en op tijd komen op
een afspraakje. 68 procent laat een onverzorgde jongen nadien liever
links liggen, te laat arriveren stelt 34 procent erg teleur.
Mooimakers Komen
we toe aan zoenen, opteren dames voor een gladgeschoren exemplaar. Een
vieze adem, gevolgd door niet gepoetste tanden én snor, baard of
stoppels, maken onze jongens onaantrekkelijk. Wel zijn de ogen bij
praktisch alle ondervraagden heuse mooimakers, ook de mond en de lach
scoren aanzienlijk, net als de kaaklijn. (lvl)
De zomer maakt ons mooier. De kleding oogt sexier en blote benen, voeten of decolletés mogen gezien worden. Wil je er nog verleidelijker uitzien, dan helpen deze tips.
1. Hoge hakken zijn in deze zomer. Dat je niet op hoge schoenen kan lopen, is geen excuus. Er bestaan ook sleehakken die het lopen heel wat comfortabeler maken. Geen plat slippertje kan de concurrentie aan met een sexy hakje onder je zomerse outfit.
2. Blond is de kleur van de zomer. Ga één of twee tintjes blonder dan je gewoonlijke haarkleur.
3. Mini mag als de zon schijnt. Ben je niet gezegend met een paar schitterende benen, dan bieden leggings de oplossing. Een voetloze legging onder een mini-jurkje is trendy en tegelijk kan je er zonder gêne in bewegen.
4. Een getinte huid is mooi, maar een rood velletje staat niemand. Wapen je met antizonnebrandcrèmes en hoedjes. Voor een bruin velletje heb je de schadelijke zonnestralen niet meer nodig. Zelfbruiners ogen natuurlijker dan ooit en bronzing powders geven meteen een zomerse gloed aan je gelaat.
5. Vaak vergeten zijn de voetjes. Toch zijn ze uiterst sexy in een paar mooie sandaaltjes of in open schoenen. Plan een bezoekje aan de pedicure voor je op vakantie vertrekt. Een onberispelijk voetje is uiterst verleidelijk.
6. Als de zon schijnt, horen splitten en lage decolletés. Leg er alleen niet te sterk de nadruk op. Geef een glimp, maar geef de idee dat het helemaal niet de bedoeling was.
7. Glans mag. Vervang je lichaamscrème door een lotion of een product op oliebasis. Zorg dat je huid glanst en gebruik voor je gelaat glossy make-up.
8. Bij een stralende glimlach hoort een stel gezonde tanden. Witte tanden zijn onweerstaanbaar. Maak alvast een afspraak bij je tandarts. Gebruik je lach, je wordt er onweerstaanbaar door.
9. Geluk maakt je mooi. Tijdens de vakantie kan je volop uitrusten, veel lachen, slapen en relaxen. Je hebt geen idee hoe oogverblindend een portie geluk je maakt. (lvl)(br.hln)
De make-up trends van dit zomerseizoen staan in teken van 'less is
more'. Dus laat je opmaaktafel voor wat hij is en vertoon je op straat
zonder make-up.
Britse
actrice Tilda Swinton geeft het goede voorbeeld en verscheen dit jaar
op de Oscars zonder make-up. Zelfs een vleugje subtiele eyeliner,
'onzichtbare' lichtroze blush of transparante lipgloss kwam niet er
niet aan te pas.
Reclamespotjes doen geloven dat elke vrouw
van make-up moet houden. Het zou ons er jonger, mooier en frisser
moeten doen uitzien. Het verbergt katers, ziektes en slechte dagen.
Toch zijn er redenen waarom je beter geen make-up draagt, naast het
feit dat het gewoon veel makkelijker is.
1 Tijd Hoeveel
tijd zou bijvoorbeeld Eva Longoria voor de spiegel spenderen? Hoe groot
is haar make-up tas en hoeveel heeft ze gekost? Hoeveel
ontschminkingsdoekjes gebruikt ze per dag? Je op maken neemt ontzettend
veel tijd in beslag. Tijd die een doorsneevrouw niet heeft. Als je de
keuze moet maken tussen langer in bed blijven liggen of je wimpers
krullen, dan is die toch snel gemaakt, niet?
2 Het doet nooit wat het belooft Als
je tien lagen mascara opsmeert, zul je er dan echt als Penelope Cruz
uitzien? Make-up kan niet hetzelfde als plastische chirurgie bereiken.
Het kan ook geen wonderen verrichten.
3 Je lijkt jonger zonder Make-up
kan je er ouder doen uitzien. Neem nu Victoria Beckhams look op het
Costume Institute Gala in New York: tonnen foundation en felle rode
lippen lieten haar er 10 jaar ouder uit zien.
4 Mannen vinden het vaak niet mooi Veel mannen vinden make-up niet mooi. Ze verkiezen vaak natuurlijke schoonheden boven geplamuurde exemplaren.
5 Schadelijk Make-up
is schadelijk voor de huid, zo verstopt het bijvoorbeeld je poriën.
Hierover kan journaalanker Sigrid Spruyt getuigen. Zij moest haar job
moest opgeven vanwege haar make-up allergie, die ontstond door het te
frequent gebruik van make-up.
6 Uniek Er
zijn andere manieren om uit te drukken dat je uniek en hip bent.
Besteed bijvoorbeeld extra aandacht aan je kledij en accessoires. Wil
je echt er voor gaan om je unieke zelf uit te drukken, kies dan
bijvoorbeeld voor een tattoo.
7 Beperkingen Je
kunt niet wenen als je mascara op hebt en evenmin in je ogen wrijven.
Soms voelt je huid als pleister aan. En dan zijn er nog de tripjes naar
het toilet waarbij je tipsy je lipstick probeert bij te werken, met
niet altijd even mooie resultaten tot gevolg. Make-up is dus vaker een
last dan een zegen.
8 Waarom? Als je nog
nooit make-up hebt gebruikt, waarom er dan nu mee beginnen? Als
iedereen je zonder kent, zullen ze het juist opmerken wanneer je er wel
mee begint. (ep)(br.hln)
Een beetje fashionista wil er op vakantie even mooi bijlopen als thuis.
Wie straks wil flaneren op de zonnige bestemming, stopt deze 'must
haves' beter in de valies.
1. De hippiejurk Bijzonder
comfortabel is de lange hippiejurk. Deze zomer is uiteindelijk alles
wat retro oogt, bijzonder hip. Heb je een exemplaar met bloemetjes,
neem ze dan vooral mee. Een retroprint, bolletjes of stipjes kunnen
ook. Combineer met een paar teenslippers of gladiator sandalen.
2. Een kaftan Kaftans
staan prachtig over een bikini, op het strand. Trek je er op uit, past
een kaftan uistekend bij een jeans of een legging. Ga wel op zoek naar
luchtige stofjes en in fleurige kleurtjes.
3. Wijde pijpen Helemaal
tevreden zijn we met de broeken met wijde pijpen. Dit seizoen zijn ze
weer helemaal terug. Voordeel is dat deze modelletjes beeldig bij
iedereen staan. Heel mooi eronder zijn 'open tenen' schoentjes met een
hakje. Wil je op vakantie een avondje uit? Dan mogen gerust een paar
hoge hakken met open teentjes. De 'peep toes' gaan al een tijdje mee en
zullen het nog een tijdje goed doen. Kies een rustige kleur, zo ben je
zeker dat die onder elke outfit hoort.
4. Hoge taille top Een
topje waarbij de taille net onder de buste begint, staat iedereen. Ook
in jurkjesvariant is het op vakantie een topper. De 'empire waist'
topjes staan leuk op een korte legging, jeans of short. Ze zijn te
vinden in alle stijlen: met geborduurde motieven, in glanzende
materialen, met ruches of strikjes als je het romantischer wil.
5. Een gestreept shirt Wie
naar de zee trekt, moet een marineshirt mee. Kies er eentje met
horizontale strepen, liefst in rode of donkerblauwe strepen. Mooi op
een jeans of een strakke, witte short.
6. Gladiator sandalen Vorig
jaar werden ze al gesignaleerd, dit jaar moeten ze gewoon in de valies.
De verscheidenheid aan stijlen makt dat er ook wel eentje voor jou
tussen zit. Op vakantie horen ze helemaal en zitten ze uiterst
comfortabel.
7. Een zomersjaal Sjaals
zijn veelzijdige accessoires. Het staat nonchalant op een zomerse
outfit, het kan je haar beschermen tegen de zon of als ceintuur dienen.
Kies er eentje met prints. Grafische motieven doen het goed, net als
bloemen- of dierenprints. (lvl)(br.Nina)
Afgelopen maandag is Dorian Leigh overleden, op 91-jarige leeftijd in haar huis in Falls Church Virginia. Leigh is bekend als het eerste supermodel. Haar reputatie dateert van eind jaren veertig. Ze was met regelmaat te zien op covers van Vogue en andere magazines. In de jaren vijftig was ze het gezicht van de reclames van Revlon make up. Iriving Penn en Richard Avedon behoorden tot de fotografen die Leigh in de studio hadden.
Dorian Leigh was mooi, slim en een geboren talent voor de modellenwereld en ze verslond mannen. Ze trouwde vijf maal en had daarnaast veel andere romances. De schrijver Truman Capote noemde Leigh, met wie hij was bevriend, Happy-Go-Lucky en ze stond model voor zijn romanfiguur Holly Golightly in Breakfast at Tiffanys. Leigh overleefde haar zus, Suzy Parker, die in 2003 overleed en die haar als model zeker evenaarde. Na haar model-loopbaan begon Dorian Leigh het eerste agentschap voor modellen in Parijs. Later opende ze restaurants en schreef ze enkele kookboeken.
Dacht
je bij het woord slippers vroeger vooral aan teenslippers, die tijden
zijn voorbij! De slipper heeft een ware revolutie doorgemaakt en is in
vele soorten en maten verkrijgbaar. En slippers zijn hot! De gekte
rondom de Birkenstock bewijst dat maar weer eens. Hier wat
verschillende interpretaties van 'slippers' zoals gespot op de catwalks
in de diverse wereldsteden.Eén tip bij het dragen van
slippers: verzorg je voeten! Al koop je nog zulke mooie slippers, met
een paar vieze voeten en overzorgde nagels is het hele effect direct
weg.
Slippers in zilverkleur doen het goed deze zomer...
... en natuurlijk slippers van natuurlijke materialen zoals Giorgio Armani laat zien.
Voor wie durft zijn er deze van Jean Paul Gaultier!
Ook Kenzo kieze voor de 'hoge' slippers. Mooi en apart, maar niet voor dagelijks gebruik.
Laura Biagiotti koos voor de metallic look in frisse kleuren.
Ook kinderen hebben geen excuus meer om geen ecologische kledij te
dragen. Het Deense kinderkledijmerk Name It schakelt model Helena
Christensen en organisch katoen in. De inspiratie kwam uit haar
kindertijd en van haar zoon Mingus. "Ik heb gewoon ontworpen wat ze
beiden zouden willen dragen", verklaart ze. Christensen zal in het
totaal vier collecties afleveren, te beginnen met een herfstcollectie.
Steun Tsjernobil-kinderen Maar
de collectie is meer dan alleen 'groen'. Door de kleren te kopen, wordt
ook een deel geschonken aan het CCPI, een internationaal project voor
kinderen uit Tsjernobil. "Het is een vergeten probleem, maar kinderen
daar hebben nog steeds onze hulp nodig. Er worden nog steeds misvormde
kinderen geboren, en ik ben trots dat ik langs deze weg toch iets terug
kan doen."
De collectie is te koop vanaf eind augustus en richtprijzen liggen tussen 25 en 45 euro.(br.hln)
De Antwerpse Jill Bauwens (18) treedt in de voetsporen van Anouk Lepère, Elise Crombez en andere Vlaamse modellen die tot de internationale top wisten door te stoten. Want sinds afgelopen week maakt Bauwens definitief deel uit van dat selecte kransje.
Jill Bauwens liep afgelopen week maar liefst drie defilés tijdens de prestigieuze haute coutureshows. Dinsdag stond het 1.80 meter lange meisje uit Brasschaat op de catwalk voor Chanel en Christian Lacroix. Woensdag liep ze voor de Libanese ontwerper Elie Saab.
"We zijn enorm trots dat we afgelopen week een Belgische definitief hebben kunnen lanceren", zegt Marc Dochez van het Belgische Dominique Models aan Het Nieuwsblad. Dat was het bureau dat Bauwens ontdekte. Toevallig, toen een talentscout haar zag lopen op de Antwerpse Meir.
"Dat Jill topnamen als Chanel en Lacroix kon doen, wil heel wat zeggen. Meer nog: toen Karl Lagerfeld voor de Chanelshow zag dat ze niet bij de modellen zat, heeft hij speciaal om haar gevraagd", aldus Dochez.
Jill woont ondertussen in Parijs. Vandaar uit is het net iets makkelijker om een topcarrière uit te bouwen.
De Gucci cruise collectie 2009 was één van de hoogtepunten dinsdagavond op het verjaardagsfeestje van Gucci. Fantasieprints en plateauzolen waren volop aanwezig op de catwalk. Ook de seventiessfeer, met exotische elementen kenmerkten de show.
Het Italiaanse modelabel bestaat zeventig jaar, dus dat moest gevierd worden met een diner en afterparty. Het nieuwe gezicht van de Gucci juwelenlijn Claire Danes en actrice Patricia Arquette waren onder andere afgereisd naar Villa Aurelia in Rome, waar het feest plaatsvond.
De zomer is nog niet goed en wel losgebarsten, en de ontwerpers zijn
alweer een tijdje in de weer met de zomer van 2009. Eerste opvallende
trend? Vestjes! Dat meldt de website van de Nederlandse krant De
Telegraaf.
Raf Simons mixt Een
opvallende hoofdrol is weggelegd voor het jasje, borstpartij en de
hals. Zo toonde Raf Simons, de Belgische ontwerper van het label Jil
Sander diverse variaties op het jasje door te spelen met kleurvlakken,
ritsen en materialen met elkaar te mixen.
Nonchalant Armani Acteur
Josh Hartnett keek vanaf de eerste rij bij Emporio Armani, de hippere
lijn van Giorgio Armani naar nonchalante double breasted jasjes die
komend seizoen een opvallende comeback maken.
Luxe-pyjamabroeken Bottega
Veneta, het luxere en exclusievere zusje van Gucci toonde comfortabele
pyjama-achtige broeken in combinatie met getailleerde korte jasjes en
goed gevormde schouders.
Black is back Als
het aan Dolce & Gabbana ligt, loopt iedereen volgend jaar in een
beeldig zwart wit gedessineerd smokingjasje van zijde met een wijde
trainingsbroek. Onder de jasjes draag je geen gesloten shirt, maar
diepe v-hals truitjes met uitzicht op een gespierd en gladgeschoren
torso.
Sjaaltjes en strikjes Voor wie dat te veel van het goede is: met iele sjaaltjes en smalle strikjes bedek je op een modieuze manier je decolleté. (edp)(br.Nina)
Emma Watson heeft een contract bij Chanel in de wacht gesleept. De
Britse actrice, die bekend werd als Hermione Grangerl (Hermelien
Griffel) in de Harry Potter-films, wordt het nieuwe gezicht van het
parfum Coco Mademoiselle, schrijft de Britse krant Daily Mail.
3,8 miljoen euro De
18-jarige actrice, die staat ingeschreven bij het gerenommeerde
modellenbureau Storm, zou 3,8 miljoen euro opstrijken met het
tweejarige contract bij het Franse modehuis. Momenteel is
collega-actrice Keira Knightley het gezicht van de reclamecampagne van
het parfum. Voor haar zou een andere campagne binnen het modemerk
gevonden zijn.
Jong publiek Watson is de
afgelopen maanden gekleed door Chanel voor feestjes en premières. "Toen
duidelijk werd dat Emma opgroeit als een beeldschone jonge vrouw,
hebben ze haar een contract aangeboden", vertelt een bron. "Chanel is
overtuigd van het belang een jong publiek aan te spreken." De jonge
actrice is momenteel druk bezig met de opnamen van 'Harry Potter and
the half-blood prince', de zesde film in de Harry Potter-reeks. De film
is eind dit jaar in onze bioscopen te zien. (novum/bf)(br.hln)
Vijfenzestig procent van de vrouwen koopt regelmatig de verkeerde kleur
lipstick, dat blijkt uit onderzoek. Het is dan ook niet makkelijk om er
eentje te vinden die jouw huidtint flatteert. Met de lipsticks Max
Factor vermijd je miskopen en kun je bijna blind een nieuw exemplaar
aanschaffen waardoor je altijd er stralend uitziet.
Verkeerde kleur Uit
onderzoek blijkt dat gemiddeld vijfenzestig procent van de vrouwen vaak
geld verspilt aan de verkeerde kleur lipstick. Een op de vijf
ondervraagde vrouwen zegt zelfs zes of meer lipsticks te bezitten die
ze nooit gebruikt. Verder zouden vrouwen wel wat avontuurlijker willen
zijn wat lipsticktint betreft. Alleen weten ze blijkbaar niet welke
tint het beste bij hen past. Hoewel ze best wat meer zouden willen
experimenteren met kleur, spelen de meesten daarom vrijwel altijd op
safe en wijken ze niet af van hun oud vertrouwde kleurtje.
Contrast Of
een lipstick je staat of niet, hangt allemaal af van je huidtint en dan
vooral van het contrast tussen de kleur van je huid en de tint van je
lipstick. Je kunt de huidtinten van vrouwen onderverdelen in drie
groepen: licht, medium of donker. Als de kleur van je lipstick vrijwel
hetzelfde is als je huidskleur kun je er bleker uitzien dan je bent.
Een te felle of intense kleur in vergelijking met de huidtint kan dan
weer aandacht teveel naar de mond trekken. Met de kleuren van lipstick
van Max Factor zit je altijd goed en loop je er fashionable bij. Want
hun gamma volgt de nieuwste beautytrends.
Drie lijnen Max
Factor koos samen met verschillende experts zorgvuldig de kleuren van
Colour Collections. Na uitgebreid onderzoek zijn er er drie lijnen van
verschillende tinten lipsticks ontworpen voor de drie verschillende
huidtypen. De Max Factor Colour Collections bestaan uit verschillende
draagbare nuances voor elke gelegenheid per huidskleur. Van neutraal
nude en lieflijk pink tot verschillende mauve en bruintinten en vurig
rood. Verder bevatten alle lipsticks ook verzorgende en
vochtinbrengende bestanddelen. De rijke formule bevat onder meer
sheaboter, groene thee extracten en Vitamine E.
De kleuren van de Max Factor Colour Collections per type huid:
Lichte huid: Angel Pink, English Rose, Hint of red, Pink Brandy, Cinder, Bronzed Glow.
Medium huid: Dusky Rose, Midnight Plum, Flame Tree, Pearl Orange, Sunbronze, Amber.
Vera Moda bracht deze zomer al een organische collectie uit, en gaat
daar in zijn herfstcollectie gewoon mee door. "Omdat organische kleding
vriendelijker is voor het milieu, maar ook voor je huid. Vero Moda
zorgde al voor humane werkomstandigheden, maar wil nu ook bijdragen aan
de bescherming van de natuur en de mensen erin", staat in het
persbericht.
Standaarden "Ons
organisch katoen wordt gekweekt zonder pesticiden, kunstmest of
genetische modeficiatie", stelt Vero Moda. De kledij zou er volgens de
keten ook zachter op worden, en met meer vrijheid rond je lichaam
bewegen.
Alle grondstoffen die Vero Moda gebruikt, voldoen aan
de normen van de Global Organic Textile Standard en de leveranciers
werden goedgekeurd door de controleurs van Union World Group.
Een per seizoen Waar
de eerste collectie nog voornamelijk wit, luchtig en zomers oogde, is
dat voor de herfstcollectie (gelukkig) iets minder. Zwart, aubergine en
beige overheersen de collectie, die er modieus en heerlijk warm uit
ziet. Te verkrijgen vanaf augustus.
Vero Moda zal de
organische collectie vier keer per jaar updaten en implementeert de
organische kledij in haar gewone collectie. (br.Nina)
In Parijs presenteerden tientallen bekende ontwerpers hun
couturecollecties voor de komende winter. We brengen jullie de
hoogtepunten van deze modeweek vol glamour en glitter.
Chanel Chanel
staat intussen bekend om zijn imposante decors van zijn shows, meldt
weekend.be. En ook deze keer bleef Lagerfeld trouw aan deze traditie.
Hij plaatste een gigantisch orgel onder het glazen dak van het Grand
Palais aan de Champs Elysées. Je zag ook deze orgelementen terugkomen
in de collectes: in kleine tubes tule rond het middel of in een
tubevormige mouw.
Dior John Galliano liet
zich voor Dior inspireren door Lisa Fonssagrives, de overleden
echtgenote van modefotograaf Irving Penn. Zij was een van de meest
inspirerende modellen van de jaren vijftig en zestig. De collectie brak
met het verleden, want ze was meer ingehouden dan andere collecties van
Galliano.
Givenchy Riccardo Tisci ontwierp
zijn eerst couturecollectie voor Givenchy. Zijn inspiratiebron was
Peru, zijn ontwerpen oogden eerder jong en stedelijk voor couture.
Armani Giorgio
Armani gaf een ode aan de Power Woman. Maar ze kreeg een zachter
voorkomen dan in het verleden. Het was een mix van chic en realisme.
Ideaal voor presidentes en executives.
Valentino De
ontwerpster Alessandra Facchinetti ontwierp voor de eerste keer een
couturelijn voor Valentino. Ze liet zich inspireren door de werken van
Van Dyck, en dit zonder een stijlbreuk met haar voorgangers te creëren.
Deze show was dus typisch Valentino: ultravrouwelijk en sprookjesachtig.
Lacroix Deze
show was zoals we het van Christian Lacroix verwachten: verbluffend.
Hij blijft meester in het combineren van kleuren en materialen. Ook
hier kwam het sprookjesachtige terug in zijn baljurken, die wel
allesbehalve gestroomlijnd zijn.
Gaultier Jean-Paul
Gaultier wordt door de pers beschreven als een van de overtuigendste,
minst ouderwetse collecties van Parijs. Zijn modellen paradeerden met
jurken waarin kooien verwerkt waren, waarin hij een metafoor voor
vrijheid ziet. (ep)(br.Nina)
Sarah Jessica Parker met haar vorige parfum Covet.
Covet Pure Bloom
Sarah Jessica Parker profiteert nog volop van de mediadrukte rond de
'Sex and the City' film om haar derde eigen parfum te lanceren: Covet
Pure Bloom. Haar voorgaande geurtjes zijn Lovely en Covet.
Bloemen Zoals
de naam doet vermoeden, staan bloemen centraal in het parfum. De basis
is Royal Indonesian Pikake, meldt weekend.be. Vooral vrouwen die van
zoete geuren houden, zullen gecharmeerd raken door Covet Pure Bloom.
Het flesje verwijst naar de inhoud, het is paars met een bloemvormige
diamant als knop.
Naast een bloeiende carrière op zowel het
grote als kleine scherm heeft Sarah Jessica Parker ook al haar eigen
kledingcollectie Bitten.
Covet Pure bloom is verkrijgbaar vanaf september, je betaalt ongeveer 34 euro voor een flacon van 30 ml. (ep)(br.hln)
De dalende koopkracht laat zich overal voelen. Ook de beautysector, die
normaal niet te lijden heeft onder de economie, kent nu een enorme
achteruitgang.
Luxeproducten Als
het slecht gaat, zullen vrouwen besparen op luxeproducten, meldt
weekend.be. Maar ze blijven dan wel nog trouw aan hun beautyproducten.
Ze laten die designerhandtas -of jurk en kopen een lipstick van Chanel
of dat heerlijke chique parfum.
Cosmetica Maar
uit een Amerikaans onderzoek in mei bij 1500 shoppers blijkt nu dat ook
de beautysector begint te lijden onder de dalende koopkracht. Bijna 60
procent van de vrouwen gaf aan te besparen op cosmetica en 55 procent
spendeert minder aan huidverzorging. De meesten nemen hun toevlucht tot
goedkopere merken en winkels. De luxueuzere Amerikaanse departement
stores zagen in de eerste vier maanden van dit jaar de verkoop van hun
beautyproducten met 13 procent dalen, de ergste achteruitgang in tien
jaar. In het tweede kwartaal trad een kleine verbetering op.
Wegdromen "De
beautyafdeling is vaak een plek waar vrouwen kunnen wegdromen", aldus
Gary Giblen, analyst van het Amerikaanse onderzoeksbureau. Maar deze
keer is het anders. "Beauty is de laatste sector die eraan gaat. En dat
staat nu te gebeuren." (ep)(br.hln)
Gewone stervelingen dienen de centjes tegenwoordig al eens om te
draaien. Wie zich onderstaande hebbedingetjes kan permitteren, kent
misschien andere probleempjes, maar zeker geen geldzorgen.
1. Duurste cocktail: 19.270 euro De
duurste cocktail ter wereld bevat een diamanten ring, in plaats van de
gebruikelijke olijf. Het drankje, gefabriceerd door Harvey Nichols in
Manchester, wordt door heuse securitylui aan tafel gebracht. Het
blinkend drankje bevat een 18 karaat diamanten ring in wit goud.
2. Duurste schoen: 1.263.456 euro Je
waant je een echte prinses met het duurste muiltje aan je voet. Te koop
in Harrods te Londen, is het schoentje afgezet met maar liefst 642
hoogstaande, blinkende diamanten. Na een fotoshoot voor de pers, werd
het muiltje veilig weggeborgen in een kluis, die permanent bewaakt
wordt.
3. Duurste haarsnit: 2.432 euro Wil
je dat de Londense haarstylist Lee Stafford jouw haar doet, loop je
maar beter eerst langs bij de bank. Zijn 'couture cut' is niet voor de
minsten. Hij ontvangt zijn klanten thuis, in de prijs zitten champagne,
exclusieve hapjes en een nabehandeling begrepen.
4. Duurste huis: 88.500.000 euro Updown Court in Windlesham, North Surrey, is het duurste huis ter wereld. Het optrekje bevat 103 kamers, heeft een private
helibaan en herbergt vijf zwembaden. Op Forbes.com staat het huis
bovenaan in de lijst van de duurste residenties die te koop staan.
5. Duurste theebuidel: 9.475 euro Om
de 75 ste verjaardag van hun bedrijf te vieren, ontwierp een Britse
juwelier, dit theebuiltje. Als eerbetoon aan de Britse cultuur werd
gekozen voor een theezakje. Het ding heeft drie maanden werk gevraagd
en is afgewerkt met 280 diamanten.
6. Duurste jeans: 5.032 euro Jeansfabrikant
APO wilde de Mercedes Benz van de denim-industie en slaagde erin. Hun
duurste paar kost meer dan 4000 pounds. De broek is afgewerkt met
zilveren, witte, geelgouden, diamanten en platina knopen. Elke jeans
kreeg een eigen authenticiteitsnummer en een echtheidscertificaat van
een juwelier uit de diamantwijk van New York. De economischere versie
kost 'slechts' 1.000 pounds.
7. Duurste horloge: 13.898 euro Naar
het schijnt is deze het meest ingewikkelde uurwerk ter wereld. Reden?
Het doet meer dan enkel het uur en de minuten aflezen. Het gouden
hebbeding bevat meer dan 24 mechanische functies en is daarmee ook de
duurste.
8. Duurste telefoon: 35.376 euro Peter
Aloisson, de man die telefoons bekleedt met goud en diamanten, ontwierp
meteen ook het duurste mobieltje. Het kost meer dan een BMW 3- reeks of
een Jaguar S-Type. De Motorola is bezet met 1.200 diamanten en het
toetsenbord afgewerkt met 18-karaat goud. Zijn eerder ontworpen
diamanten telefoon bevat 'slechts' 950 blinkende steentjes. "Zij die
met mijn mobieltje bellen, hoeven zich geen zorgen te maken voor een
eventuele diefstal. Ze hebben toch allen bodygards" aldus de man.
9. Duurste nagellak: 315 euro Wil
je jouw nagels laten blinken, verf ze dan met een laagje platina. De 'I
do' nagellak is de duurste ter wereld, op de markt gebracht door Allure
magazine.
10. Duurste parfum: 60.014 euro Kleine
pakjes bevatten vaak grootse schatten. Kijk maar naar het parfumflesje,
gefabriceerd door de Britse parfumneus Arthur Burnham. Het geurtje werd
verpakt in een flesje, afgewerkt met platina, 24 karaatsgoud, diamanten
en robijnen.
11. Duurste pen: 334.816 euro De
Zwitserse Caran d'Ache maakte een wel zeer exclusieve pen, verkocht in
Harrods. Het ding werd opgedragen aan Antonio Gaudi. De zilveren pen
heeft een 18 karaat gouden punt en werd volledig afgewerkt met robijnen
en diamanten.
12. Duurste schilderij: 131.399.404 euro Een
meesterwerk van Pablo Picasso, geschilderd in 1905 op 24-jarige
leeftijd, werd geveild voor bovenstaand bedrag. De jongen met de pijp,
is allicht het belangrijkste vroeger werk van de kunstschilder.
13. Duurste truffel: 35.376 euro De
Italiaan Zafferano kocht de duurste truffel ter wereld en de opbrengst
werd aan een goed doel geschonken. Kostprijs: 35.376 euro voor een
handvol truffels.
14. Duurste teddybeer: prijs op aanvraag Zijde
en mohair zorgen voor een blinkend velletje. De gouden draden werden
ertussen ingeweven. De ogen bestaan uit goud, afgezet met diamanten.
(lvl)(br;Nina)
Emma Watson, beter bekend als Hermelien (Hermione op z'n
Engels) in de Harry Potter films, wordt het nieuwe gezicht van het
Franse modehuis Chanel, aldus een Britse krant. De Britse actrice
treedt hiermee in de voetsporen van Keira Knightly die vanaf 2006 het
gezicht is van paradepaardje Coco Chanel parfum.
De 18-jarige
Watson werd de laatste maanden stapje voor stapje voorbereid op haar
taak als gezicht van Chanel. Zo kleedde het Franse modehuis haar voor
filmpremières en party's.
Chanel dame
Nu het
contract met Knightley deze zomer eindigt en Watson uitgroeit tot de
dame die Chanel voor ogen heeft, is de keuze makkelijk gemaakt.
Contract
Emma Watson schijnt een slordig 3,8 miljoen euro te verdienen aan dit twee-jarige contract. Niet slecht voor een 18-jarige! (br.Zita)
Jan Taminiau Leeftijd: Geboren in 1975, te Tilburg
Afgelopen dinsdag presenteerde De Nederlandse couturier Jan Taminiau voor de derde keer zijn collectie tijdens de couture week in Parijs. De nieuwe collectie, met de naam Passe-partout, bestaat uit een tiental looks die gekenmerkt worden door gekaderde volumes, hangende silhouetten en referenties naar de jaren twintig.
Romantiek en nostalgie komen tot uiting in het vrouwelijke silhouet en door het gebruik van antieke materialen geeft Jan Taminiau geleefde, verweerde materialen als priestergewaden en postzakken een nieuwe dimensie.
Zin om dit weekend uitgebreid te gaan shoppen? Groot gelijk, want de
soldenperiode is de ideale moment om enkele uitgaven te doen. Pas
alleen op voor miskopen. Met de sterk verlaagde prijzen is de drang
groot om overbodige kleding te kopen. Spulletjes die al vlug in de kast
blijven hangen omdat het al snel gedateerd oogt, zijn weggegooid geld
en kan je maar beter laten hangen.
Bekijk nieuwe collectie Een
blik op de nieuwe collectie geeft al meteen een idee welke kleuren,
modellen of prints er binnenkort in de mode zijn. Loop er even doorheen
en trek naar de soldenhoek. Zo weet je meteen welke kleding er nog lang
kan gedragen worden.
Modebeeld Tracht niet
te investeren in kleding of accessoires die het huidige seizoen
weerspiegelen. Wil je meeblijven met de mode, investeer dan niet meer
in skinny jeans of broeken met een lage taille. Ga voor wijdere pijpen.
Pas ook op met geel. Op dit moment is de kleur overal te krijgen, maar
deze winter gaat het roer weer om. Veel geziene modekleuren zijn dan
vooral zwart, rood, fuchsia en paars, maar ook neutrale tinten als
grijs, zachtroze, poeder en alle tinten wit.
Merkkleding We
geven het toe, het is aantrekkelijk als je dure merkkleding voor de
helft van de prijs ziet hangen, maar ga je het echt dragen? Stel jezelf
die vraag voordat je een toch nog aanzienlijk bedrag neerlegt voor een
supertrendy kledingstuk dat straks te lang in je kleerkast blijft
hangen.
Eerste keuze Wacht niet te lang om
te gaan shoppen. De mooiste zaken verdwijnen nog altijd als eerste in
de uitverkoop. Sommige winkels houden besloten kortingdagen voor goede
klanten. Al zijn de procenten dan nog niet zo hoog, je stapt
gegarandeerd met de mooiste stuks de deur uit.
Lijstje Wat
heb je werkelijk nodig? Maak een lijstje en hou je daaraan. Zo koop je
zeer doelgericht en is de verleiding minder groot om nog snel dat
afgeprijsd jasje mee te brengen.
Afspraken Maak
jezelf niets wijs. Zit jouw maat er niet meer tussen, grijp dan niet
naar een kleiner exemplaar. Een scheurtje of een lelijke vlek koop je
ook beter niet. Spaar je centen, zo koop je straks misschien een mooier
soldenstuk. (lvl)(br.Nina)
Vandaag ging de derde dag van de Parijse modeweek van start. De eerste
twee dagen lieten al John Galliano voor Dior, Lagerfeld voor Chanel en
Armani hun ontwerpen op de catwalks los. Over het algemeen doen de
collecties sprookjesachtig aan.
Dior
Galliano
ging voor zijn inspiratie in de jaren '50 halen. We zagen jasjes met
wespentaille en frivole accenten in de nek als strikken en foulards,
zijn volumineuze rokken trekken de aandacht. Daarnaast paradeerden de
modellen ook in retro baljurken in zachtroze, -groen en -mauve. De
zware en minder elegante schoenen brengen sterk contrast.
Armani
Armani
ging ook voor de zachtere tinten van roze en beige. De jasjes van
Armani vertonen strakke lijnen met brede schouders en exotische
nekpartijen waarbij we ook de strikken zien terugkomen. Ook de rokken
trekken de aandacht met grote volumes. Bij deze collectie kwam het
sprookjesachtige element terug door middel van kristallen, waarmee hij
de modellen omtovert tot ijskoningen.
Lacroix
Lacroix pakte uit met een romantische collectie en bracht contrast met enkele gothic accenten.
Chanel
Karl
Lagerfeld voor Chanel speelde met hele strakke en scherpe lijnen:
enorme rokken, rechte mouwen en opvallende accenten. Hij speelde met
donkere, grijze kleuren.
Bekende fashionista's De
modeweek lokt heel wat bekende fashionista's naar Parijs. Bij de show
van Dior zaten Eva Mendes, Liv Tyler en Janet Jackson op de eerste rij.
Bij Armani Privé zagen we Helen Mirren en de actrice uit Crouching
Tiger Zhang Ziyi.
De komende dagen stellen nog Jean Pual Gaultier, Elie Saab and Valentino hun collecties voor. (ep)(b(.hln)
Topmodel Ruslana Korshunova (20) overleed zaterdagmiddag nadat ze zich te pletter stortte van een flatgebouw. Zij is niet de enige die uiterlijk straalt, maar innerlijk een wrak is. 'Modellen moeten goed begeleid worden', zegt Marc Dochez van Dominique Models.
Haar hart was gebroken. 'Ik ben een bitch. Een heks', schreef ze de ene keer op haar weblog. Een andere keer pende ze dit neer: 'Mijn droom is om te vliegen. Och, mijn regenboog, het is te hoog'. En nog een andere keer schreeuwde ze om hulp. 'Ik ben zo verloren, zal ik ooit mezelf vinden?' Ruslana zat in zak en as omdat haar leven niet over rozen liep. De jonge Russin, die de covers voor de Europese edities van Elle en Vogue sierde en straalde tijdens de Londense en New Yorkse modeweek, pleegde zelfmoord door zich van negen verdiepingen hoog naar beneden te storten.
Ruslana is niet het enige model die veel moeite had met het leven. Modellen worden soms in een spagaat geduwd. Aan de buitenkant moeten ze altijd lachen en mooi zijn, maar aan de binnenkant zijn ze een wrak.
Denk maar aan het Braziliaanse topmodel Ana Caroline Reston. Overal geroemd, onder andere door Armani, wegens haar prachtige verschijning, maar vanbinnen volledig leeg. Letterlijk. Mooie Ana leefde op een dieet van appels en tomaten en stief na een nierfalen, als gevolg van anorexia. Ook drugs zijn in het modewereldje een grote boosdoener. Sommige modellen worden op heterdaad betrapt door paparazzi, denk maar aan de foto van een snuivende Kate Moss, andere modellen geven het pas na hun carrière toe. Het Nederlandse ex-topmodel Karen Mulder was duidelijk: 'Ik ben jarenlang volgestopt met drugs die de slechte mensen van het modewereldje me toeschoven. Ze wilden van mij een luxehoer maken.'
Toch nuanceert Marc Dochez van 'Dominique Models' de horrorverhalen uit de modellenwereld. 'Als uw dochter uitgaat in Antwerpen of Brussel maakt ze evenveel kans om cocaïne te vinden. En anorexia komt niet alleen voor bij modellen.' Maar het is volgens Dochez niet makkelijk om als model recht te blijven. 'Er is een moordende concurrentie en je hebt als internationaal topmodel veel stress. De fashion weeks eisen je helemaal op. Vaak moet je nog kleren passen tot vier uur 's nachts om dan vervolgens om zes uur al te repeteren. Daar is een betere reglementering dringend nodig.' Hoe beschermt hij zijn topmodellen dan tegen eventuele ontsporingen? 'Tijdens zo'n fashion week worden ze vergezeld door één volwassene. Niet alleen voor praktische zaken, maar ook voor gevoelskwesties. Wij zijn er voor hen.' (br.Het Nieuwsblad)
Een
goede zomerjas is met ons klimaat geen overbodige luxe. Zeker
met het buiige weer van de afgelopen dagen. Vandaar een nadere kijk op
zomerjassen. Want naast het functionele gebruik wil het oog ook wat.
Wat zijn de trends en wat is een aanrader. We bekijken verschillende
modellen van diverse designers. Alle zomerjassen zien? Bekijk dan de
fotogalerijen.
Metallic
Als eerste is er metallic. Zomerjassen - kort of lang - in metallic
uitvoering doen het goed deze zomer zoals bovenstaande jas van Aigner.
Welke kleuren? Er is volop keuze uit goud, zilver maar ook groen, bruin
en blauw met metallic bewerking zien we regelmatig in de rekken.
Half lang Een ideale lengte voor velen is het halflange model. De trenchcoat is
daarvan favoriet. Een mooie, klassieke uitvoering die velen staat. Dit
model van Stella McCartney laat de taille goed tot z'n recht komen.
Wit Wit is één van de meest geliefde kleuren voor jassen in de zomer. Het
geeft je ook echt een zomers gevoel. De modellen zijn divers. Zo is er
kort, leer en stoer zoals deze jas van Dsquared...
klassiek ... of lang, stof en klassiek zoals deze jas van Brioni. Maar let op:
er is wit en er is wit. Niet iedereen kan spierwit hebben. Let goed of
de tint wit van de jas je staat. Misschien is een off-white tint beter
voor je.
Leer Leer is helemaal hot. We zien deze zomer dan ook veel leren jassen voor
mannen en vrouwen. Neem deze halflange versie van Gianni Versace. Mooi,
klassiek en vrouwelijk.
Een gemiddelde vrouw zoekt 76 dagen van haar leven naar spulletjes in haar handtas, dat blijkt uit een recente Britse enquête.
Sleutels Gemiddeld zoekt een vrouw 4,5 minuten per dag in haar handtas naar dingen die ze kwijtspeelde. Dit komt onder meer doordat vrouwen steeds meer in hun handtassen stoppen, waardoor de kans groter wordt dat ze dingen er in verliezen. Vrouwen spelen het vaakst hun sleutels kwijt, gevolgd door telefoons, make-up, parfum en portefeuilles.
Alles ordenen De Britse journaliste Francine Cohen en haar vriendin Marcia Raynard vonden een oplossing voor dit probleem met de Bagatidy. Dit zakje met talloze vakjes laat vrouwen toe om al hun bezittingen netjes in hun handtas te ordenen. Je kan het zakje makkelijk verplaatsen naar exemplaar die perfect bij je outfit past. Zo beperk je ook het risico dat je iets essentieel in je handtas vergeet te stoppen. Je kunt dit tasje voor ongeveer 25 euro bestellen.
Bagatidy
Voordelen gezondheid Professor Patrick MacArtney aan de universiteit van Leeds: "Ik denk dat de Bagatidy vrouwen zal helpen om kleine dagelijkse ongemakken aan te pakken. En dat is zowel goed voor de lichamelijke als de mentale gezondheid." (ep)(br.hln)
Met bijna 40 procent van de stemmen blijft Antwerpen de winkelhoofdstad in België. Brussel krijgt 22 procent van de stemmen.
Het
meest geliefde winkelcentrum is Wijnegem. Woluwe, waarvoor de
waardering stijgt, kan daarmee wedijveren, blijkt uit een onderzoek van
de immobiliënmakelaar CB Richard. (belga/sam) (br.hln)
Donna Karan is een Amerikaans modeontwerpster. Ze geldt als een van de meest invloedrijke modeontwerpers in de Amerikaanse mode
In 1962 verliet ze school en begon ze met het verkopen van kleren in een kledingwinkel in de buurt. Na 4 jaar schreef ze zich in bij de bekende Parsons School of Design. Ze trouwde met Mark Karan, waarvan ze in 1983 scheidde en trouwde daarna met Stephan Weiss.
Daarna nam ze in 1968 een vakantiebaantje bij de ontwerpster Anne Klein. Een aantal maanden later werd ze ontslagen, omdat ze zo goed was, dat Klein zich onzeker door haar voelde en haar daardoor in de ontwerpruimte niet kon uitstaan. Uiteindelijk gaf Patti Cappalli haar de kans zich te ontwikkelen tot gerespecteerde modeontwerpster. Ze werkte met hem samen voor ruim 18 maanden.
In 1970 ging Karan terug naar Klein. In 1974 overleed Klein aan kanker en maakte Karan haar onafgemaakte collectie af.
Vanaf 1985 werkte Karan alleen en richtte haar eigen kledinglabel op, de 'Donna Karan Collection'. In 1988 begon ze een nieuwe kledinglijn, 'DKNY', Donna Karan New York. Haar ontwerpen werden als "klassiek" beschouwd.
Minder dan een jaar nadat ze haar bedrijf had opgestart ontving ze al een prijs; de 'Council of Fashion Designers of America Award', voor haar bijzonder creatieve bijdrage aan de Amerikaanse mode.