Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



01-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen rommelen 76 dagen van leven in handtas

Vrouwen rommelen 76 dagen van leven in handtas



De afbeelding “http://img385.imageshack.us/img385/5449/handtaslb7.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Een gemiddelde vrouw zoekt 76 dagen van haar leven naar spulletjes in haar handtas, dat blijkt uit een recente Britse enquête.

Sleutels
Gemiddeld zoekt een vrouw 4,5 minuten per dag in haar handtas naar dingen die ze kwijtspeelde. Dit komt onder meer doordat vrouwen steeds meer in hun handtassen stoppen, waardoor de kans groter wordt dat ze dingen er in verliezen. Vrouwen spelen het vaakst hun sleutels kwijt, gevolgd door telefoons, make-up, parfum en portefeuilles.

Alles ordenen
De Britse journaliste Francine Cohen en haar vriendin Marcia Raynard vonden een oplossing voor dit probleem met de Bagatidy. Dit zakje met talloze vakjes laat vrouwen toe om al hun bezittingen netjes in hun handtas te ordenen. Je kan het zakje makkelijk verplaatsen naar exemplaar die perfect bij je outfit past. Zo beperk je ook het risico dat je iets essentieel in je handtas vergeet te stoppen. Je kunt dit tasje voor ongeveer 25 euro bestellen.

Bagatidy


Voordelen gezondheid
Professor Patrick MacArtney aan de universiteit van Leeds: "Ik denk dat de Bagatidy vrouwen zal helpen om kleine dagelijkse ongemakken aan te pakken. En dat is zowel goed voor de lichamelijke als de mentale gezondheid." (ep)(br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpen is dé Belgische winkelstad


Antwerpen is dé Belgische winkelstad



De afbeelding “http://www.take-a-trip.eu/uploads/pics_steden_nl/shutterstock_2337477.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Met bijna 40 procent van de stemmen blijft Antwerpen de winkelhoofdstad in België. Brussel krijgt 22 procent van de stemmen.


Het meest geliefde winkelcentrum is Wijnegem. Woluwe, waarvoor de waardering stijgt, kan daarmee wedijveren, blijkt uit een onderzoek van de immobiliënmakelaar CB Richard. (belga/sam) (br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De safari look

De safari look altijd pittig om dragen


Twee ontwerpen  van Donna Karan


De afbeelding “http://img514.imageshack.us/img514/6397/88590306ge0.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



De afbeelding “http://img183.imageshack.us/img183/5985/donnakaran1ij1.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Donna Karan is een Amerikaans modeontwerpster. Ze geldt als een van de meest invloedrijke modeontwerpers in de Amerikaanse mode

In 1962 verliet ze school en begon ze met het verkopen van kleren in een kledingwinkel in de buurt. Na 4 jaar schreef ze zich in bij de bekende Parsons School of Design. Ze trouwde met Mark Karan, waarvan ze in 1983 scheidde en trouwde daarna met Stephan Weiss.

Daarna nam ze in 1968 een vakantiebaantje bij de ontwerpster Anne Klein. Een aantal maanden later werd ze ontslagen, omdat ze zo goed was, dat Klein zich onzeker door haar voelde en haar daardoor in de ontwerpruimte niet kon uitstaan. Uiteindelijk gaf Patti Cappalli haar de kans zich te ontwikkelen tot gerespecteerde modeontwerpster. Ze werkte met hem samen voor ruim 18 maanden.

In 1970 ging Karan terug naar Klein. In 1974 overleed Klein aan kanker en maakte Karan haar onafgemaakte collectie af.

Vanaf 1985 werkte Karan alleen en richtte haar eigen kledinglabel op, de 'Donna Karan Collection'. In 1988 begon ze een nieuwe kledinglijn, 'DKNY', Donna Karan New York. Haar ontwerpen werden als "klassiek" beschouwd.

Minder dan een jaar nadat ze haar bedrijf had opgestart ontving ze al een prijs; de 'Council of Fashion Designers of America Award', voor haar bijzonder creatieve bijdrage aan de Amerikaanse mode.



� Reageer (0)
30-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kazachs topmodel pleegt zelfmoord




Kazachs topmodel pleegt zelfmoord


De afbeelding “http://img507.imageshack.us/img507/7629/ruslanakorshunovcw5.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


De modewereld rouwt om het verlies van het Kazachse model Ruslana Korshunova. De twintigjarige schone stief zaterdag nadat ze in New York uit het raam van haar appartement op de negende verdieping sprong.

Korshunova liep al over 's werelds meest prestigieuze catwalks, schitterde in reclamecampagnes van onder meer Christian Dior, Paul Smith, Moschino, Vera Wang en DKNY en sierde de covers van Vogue en Elle.

Het model had de jongste maanden meermaals laten uitschijnen dat het niet zo goed met haar ging. "Ik voel mij zo verloren", schreef ze in haar webblogs.

Ook al houden haar vrienden vol dat ze zelf geen einde gemaakt heeft aan haar leven, volgens het medische onderzoek is de officiële doodsoorzaak zelfmoord, meldt de Amerikaanse nieuwszender CNN.

Korshunova werd op haar zeventiende ontdekt door Debbie Jones van Models 1. "Ik zag toevallig een foto van haar in een artikel over haar geboortestad Almaty en ze zag eruit als iemand uit een sprookje. We moesten haar vinden en hebben overal gezocht tot we haar vonden", aldus Jones.

Ruslana Korshunova, die op 2 juli 21 zou zijn geworden, werkte voor modellenbureau IMG, zoals topmodellen Heidi Klum en Kate Moss.(br.Weekend)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mannenmode op Parijse catwalks

Mannenmode op Parijse catwalks


Kris Van Assche voor Dior Homme.

Galliano

Kenzo

Wat mode betreft, is de man volgende zomer volgens Kenzo een reiziger in het land van Duizend en Een Nacht, volgens John Galliano een Londenaar terug van het Verre Oosten en volgens de Belgische ontwerper Kris Van Assche een 'hidalgo'-verleider. Deze ontwerpers stelden afgelopen vrijdag in Parijs hun mannencollectie voor de lente en zomer van 2009 voor.

Reis
Eerst was het de beurt aan Riccardo Tisci, hij presenteerde zijn eerste mannencollectie voor Givenchy. Vervolgens nodigde Kenzo het publiek uit voor een verre reis, waarbij het Palais Omnisports van Parijs omgetoverd werd tot een paleis van Duizend en Een Nacht.

Mannelijkheid
Nadien was het de beurt aan de Belgische stilist Kris Van Assche, artistiek directeur voor Dior Homme. Volgens hem moet een man er in de zomer uitzien als "een zeer netjes geklede hidalgo, lekker ruikend naar aftershave". Van Assche stropt de broekspijpen van zijn pakken op en combineert dit met sportschoenen. Ook de mouwen van zijn vesten worden nonchalant opgerold. De man die deze collectie draagt bevestigt zijn mannelijkheid, maar is niet bang om zijn jasjes te versieren met zijden rozen of juwelen te dragen, aldus Van Assche.

Vrijdagavond stelde John Galliano zijn collectie ten slotte voor op een kartingpiste in een buitenwijk ten noorden van Parijs. (belga/ep)(br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Trend lippen zomer 2008


 Trend lippen zomer 2008


Donker mag weer


De afbeelding “http://img382.imageshack.us/img382/4125/63368494tz2.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

 Donkere lippenstift tegen het bruine aan mag deze zomer weer


De afbeelding “http://img131.imageshack.us/img131/7959/lanvinwd1.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

Lanvin combineerde donker rode lippen met grijs op de ogen


De afbeelding “http://img186.imageshack.us/img186/7595/48189840xf0.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

Met zwart lippotlood



� Reageer (0)
28-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Lauren Hutton nieuwe gezicht Mango

 Lauren Hutton nieuwe gezicht Mango


http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00386/hutton_386277a.jpg



Het sekssymbool van de jaren ’70, de Amerikaanse Lauren Hutton, wordt het nieuwe gezicht van Mango voor deze winter. Met Lauren Hutton als boegbeeld wil Mango ons eraan herinneren dat mode er voor iedereen is (van jong tot oud) en niet alleen voor modellen!

Lauren Hutton had vooral succes als topmodel bij Ford Models. Ze was het gezicht van o.a. Revlon cosmetica en stond als cover op vele magazines waaronder het prestigieuze Vogue. Verder verscheen ze naast Richard Gere in American Gigolo (1980).
De titel van de nieuwe Mango campagne is ‘We love you, Lauren’. De campagne zal binnenkort van start gaan.



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het badpak is weer helemaal terug


Het badpak is weer helemaal terug


Monokini Hunkenmöller

Sexy badpak La Redoute

Badpak La Redoute

Retro bikini Hunkemöller

Retro bikini met print van Roxy bij La Redoute.


Deze zomer loopt iedereen chic op het strand. Vooral met de monikini, een badpak met uitsnijdingen, zit je goed. Verder zullen levendige kleuren en opvallende prints het goed doen. Met trendy accessoires kom je zeker fashionable voor de dag.



Badpak

Dé trend voor deze zomer is het badpak. Maar zet het beeld van het allesverhullende en platmakende zwempak uit je hoofd. De asymmetrische monokini, iets wat lijkt op de combinatie van een badpak en bikini, is uiterst sexy. Soms is het boven- en onderstuk met een klein stukje stof verbonden, soms is de hele rug ontbloot. Soms lijkt het wel of de ontwerper zich met zijn schaar heeft uitgeleefd en hier en daar en stuk wegknipte. Wil je voor het meer traditionele badpak gaan, kies dan voor een retro-exemplaar. Klassiek, gekleed en fashionable.


Bikini

Draag je liever een bikini, dan ga je best ook voor de combinatie van retro en chic. Bereid je maar voor op grotere broekjes, je bent helemaal mee met een verleidelijk shortje.


Kleuren

Wat de kleuren voor deze zomer betreft, ga maar voor fel en levendig met roze, fuchsia, blauw en geel. Maar ook classy goud, zwart of wit zijn in. De grafische prints doen het goed. De dresscode op het strand: hoe opvallender hoe beter.


Accessoires

Durf deze zomer te overdrijven: grote tassen, kleine strandrokjes en -kleedjes, grote armbanden en retro zonnebrillen. Je mag zelfs experimenteren met een lakceintuurtje over je badpak. (ep)(br.Nina)



� Reageer (0)
27-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De toekomst is aan de brave jongens

De toekomst is aan de brave jongens


Het opvallendste halssjaaltje vond je bij Bottega Veneta.

Moschino.

Buddy Holly en Weezer-visioenen bij de collectie van Dolce & Gabbana.

Het jeanspak van Caten.


Geometrische prints bij Bikkembergs.
De Cavalli-boodschappentas.

De vreemde bloemen bij Gucci konden niemand bekoren.

Alexander McQueen: futuristisch, en een totale afwijking van de rest.


De modeweek in Milaan voor mannen zit er zo goed als op. In de toekomstvisie voor de zomer van 2009 staat 'nerdy' centraal. Elke ontwerper heeft zijn eigen visie, maar de kenmerken zijn er: zwart omrande bril, onhip kapsel en snits die lijken weggelopen uit fifties films.


Brave jongens zijn hot
Bij Moschino lijken de jongens weggelopen uit een ijssalon, Dolce & Gabbana lieten zich inspireren door Weezer en Buddy Holly en John Richmond liet brave yuppen opdraven. Marras verlangt terug naar de kostschooltijd, Caten naar de bands op 'proms' uit het pre-Elvistijdperk. Hoe je het ook definieert: het regende brave, afgeborstelde jongens op de catwalk - sommige inclusief vetkuif.

Klassiek pak
De mannenmode telt altijd veel pakken, en dat is voor volgende zomer niet anders. Opvallend: luchtig worden ze zeker niet. De elegantste waren te vinden bij Gucci (met een alternatieve streep of borduursels). Helaas waren ook de lelijkste bij Gucci te vinden.

Calvin Klein tekent voor het saaiste pak, Caten voor de origineelste stof: volledig uit jeans. Ook bij Ferragamo en Fendi vielen toffe pakken te bespeuren. Bottega Veneta heeft voor elk wat wils: een uiterst formeel (en informeel) pak, een pak geschikt voor flaneren op de dijk langs de Italiaanse Rivièra of een om naar je officiële proclamatie te gaan.

Prints
De vrouwenmode stikt er deze zomer al van, en volgend jaar moeten de mannen er aan geloven. De prints zijn al even divers als bij de vrouwen: geometrisch (Bikkembergs), vage vlakken (Cavalli), bloemetjes (Gucci) of een absoluut ouderwets motiefje (Kean Etro).

Kleur... waar?
De modekleuren voor mannen blijven sober: veel grijstinten, wit of beige, net als (heel) lichtblauw (Versace) en vaag rood (Fendi). Hiertussen viel alle extra kleur extra op. De roze pakken van Calvin Klein en Ferragamo bijvoorbeeld. Ook het mosterdgeel bij Burberry of het felgele pak bij Jil Sander vieken op tussen de massa

Accessoires

De opvallendste accessoire voor volgende zomer is het geknoopte sjaaltje, zoals Bottega Vanetta, Missoni en Kean Etro. Een gewone sjaal mag ook, maar dan moet je hem opvallend draperen (Burberry Prorsum, Richmond en Ferragamo) of in een opvallend kleur kiezen (Gucci).

De ontwerpers blijven volharden in het dragen van 'handtassen' bij mannen. Dat kan gaan van de nonchalante heuptas (Fendi) over een stoere sporttas (Bikkembergs), tot een schoudertas (Burberry) of een veredelde winkeltas met de naam van de onwerper (Cavalli).

Ferragamo kiest voor een zware, strakke, mannelijke tas, in een zeer onmannelijk kleur: wit. Maar ook Dolce & Gabbana, Dean & Dan Caten (DSquared), Gucci en Versace sturen grote, hoekige tassen mee.

Buitenbeentjes
Vivienne Westwood past zoals steeds in geen enkel vakje. De punk blijft doorleven in haar ontwerpen, al is haar zomercollectie opvallend sober en netjes.

Ook Kean Etro is een buitenbeentje. Het kleurenpalet alleen al (warm donkerbruin en oranje) is ongezien voor de zomer, en de ontwerpen stralen bohémien nonchalance uit. Iets heel anders dan de afgeborstelde fil-a-papa dus.

Ook Gucci is dit jaar een buitenbeentje, maar om de verkeerde redenen: de bloemetjesmotieven, de straatjunkiepunkers en het appelblauwzeegroene pak zijn niet bepaald hoogvliegers.

Burberry doet dan weer iets vreemd met een witte zonnehoed. De collectie zelf is voor de alternatieve nonchalante jongeman met een voorkeur voor het platteland.

De vreemdste vogel was wellicht Alexander McQueen: zijn futuristische ontwerpen, waarin lijnen centraal staan, lagen ver van de andere ontwerpen. (edp)

� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Make-uptips van Olivier

Make-uptips van Olivier




De afbeelding “http://i.esmas.com/image/0/000/004/415/olivier220.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



Hij zit al te sleutelen aan de collecties van 2010, maar om aan onze prangende verlangens te voldoen, wil Olivier Echaudemaison, artistiek directeur bij Guerlain, enkele tips prijsgeven om deze zomer modieus door te komen.



Wat zijn de belangrijkste trends voor deze zomer?

Oogmake-up is helemaal terug, maar de lippen eisen ook weer aandacht op. Lange tijd was het het ene òf het andere, maar nu rukken de ogen weer op, én mogen die in evenwicht zijn met de glimlach. Je kunt ze opfleuren met kleurrijke oogschaduw en opvallende wimpers, boven- én onderaan. De lippen mogen redelijk glossy zijn: blinkend maar toch ook sensueel.


Opvallende ogen én lippen, dat doet wel erg aan de jaren '80 denken.

Nee, daar heeft het helemaal niets mee te maken. In die jaren was de make-up behoorlijk agressief. Omdat men toen nog niet met transparantie kon werken -gloss bestond nog niet- was lipstick toen heel intens.


In welke mate volgen deze make-uptrends de huidige mode?

Make-up is een modeaccessoire dat je outfit compleet maakt. Zijn de twee absoluut met elkaar verbonden? Nee. Maar mode is een grote inspiratiebron. Kleurrijke kledij vraagt om levendige, kleurrijke make-up. Maar wanneer de mode veeleer neutraal is, met veel beige of grijs, vale kleuren, dan moet de make-up ook discreet zijn. Het gaat om evenwicht zoeken.


Wat kan absoluut niet?

Vandaag de dag is bijna alles toegestaan. Als jong meisje kun je je alles veroorloven, zelfs excessen. Met make-up is niets definitief: als het fout loopt, neem je gewoon een cleanser en een wattendoekje en veeg je alles weg.


Jonge meisjes mogen alles, maar wat daarna?

Ik zeg altijd: na 29 jaar moet je kalmeren. Dan heb je een eigen stijl, en kun je je persoonlijkheid bevestigen. Voor die tijd mag je gerust de excentrieke toer opgaan. Neem nu een neuspiercing: formidabel als je 22 bent, belachelijk op 35. Als je jong bent is dat een teken van rock-'n-roll, op 35 eerder van zieligheid (lacht). Of niet soms? (br.Weekend.be)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Online shoppen bij Armani

Online shoppen bij Armani





Giorgio Armani heeft een webwinkel geopend. Het is zijn eerste Emporio Armanishop op Europese grond, in de VS heeft de man al langer een webboetiek. Volgens Armani stijgen de bezoekersaantallen daar enorm, dat maakt hem uiterst optimistisch over de Europese perspectieven.


Tweedelig
De online shop is onderverdeeld. Enerzijds is er de online shop met de collecties van het seizoen. Daarnaast is er een Experience-gedeelte met onder andere videobeelden van modeshows en reclamecampagnes. Met Emporio mikt Armani vooral op stedelijke jongeren. Wereldwijd zijn er meer dan vierhonderd eigen winkels. (lvl) (br.hln)



� Reageer (0)
26-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Designer bio: Stella McCartney


Designer bio: Stella McCartney


De afbeelding “http://blogofhilarity.com/wp-content/uploads/2007/11/73124604-stella.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



Toen het in 1997 bekend werd dat Stella McCartney hoofddesigner zou worden bij Chloé, had haar voorganger Karl Lagerfeld daar geen goed woord voor over. Sindsdien heeft Kaiser Karl verscheidene pogingen gedaan een afspraak met haar te maken. Zonder succes...



Stella werd in 1972 geboren uit de liefde tussen ex-Beatle Paul McCartney en zijn vrouw Linda. Als dochter van een beroemd muzikant, zou je denken dat ze enorm verwend is opgevoed, maar niets is minder waar. De McCartney's voedden hun kinderen heel gewoon maar liefdevol op, zonder nanny's en bodyguards. Stella ging naar een lokale openbare school in Londen en werkte als afwasser in een lokaal restaurant om geld te verdienen waarmee ze de kleren kon kopen die ze graag wilde.



Op haar twaalfde was Stella al geïnteresseerd in mode en maakte ze haar eerste eigen jasje en drie jaar later liep ze stage bij Christian Lacroix. Beging jaren '90 ging ze mode studeren aan het Saint Martins College of Art and Design. Voor haar eindexamenshow in 1995 vroeg ze haar vriendinnen Kate Moss, Naomi Campbell en Yasmin Le Bon om haar collectie te showen, wat nogal de tongen deed losmaken in de pers. Voor Stella had dit echter een positief effect en de gehele collectie werd gekocht door de Londense boetiek Tokio. Al gauw volgden Browns, Joseph, Bergdorf Goodman and Neiman Marcus en werden steeds meer celeb's gezien in Stella´s designs.



Na twee eigen collecties, werd Stella in maart 1997 door het Franse modehuis Chloé gevraagd hun hoofddesigner te worden, in de voetsporen van Karl Lagerfeld. Het huis moest nieuw leven worden ingeblazen nadat hun laatste twee shows zo´n beetje van de catwalk afgejouwd waren. Lagerfeld was overigens niet onder de indruk van zijn opvolgster: "Chloé had een grote naam moeten nemen. Dat deden ze, maar één uit de muziek, niet uit de mode. Laten we hopen dat ze net zo talentvol als haar vader is," aldus Kaiser Karl.



Stella maakte het huis weer populair, samen met haar vriendin en assistente Phoebe Philo, die later, in 2001, Stella's plaats bij het huis overnam. Zelfs toen haar moeder Linda in 1998 overleed aan de gevolgen van borstkanker, ging ze door en haar designs werden als maar populairder. In 2000 gingen de geruchten dat Stella een overstap zou maken naar Gucci, maar dat haar houding ten opzichte van de rechten van dieren er de oorzaak van was dat de deal niet doorging. Het Italiaanse huis zou Stella namelijk hebben laten werken met leer, iets wat deze vegetarische activiste voor dierenrechten nooit zou doen, evenmin als het werken met bont. In plaats daarvan tekende ze opnieuw een contract bij Chloé.



In april 2001 verliet ze Chloé om alsnog om met Gucci een samenwerking aan te gaan, waarbij ze de volle zeggenschap kreeg over zowel de ontwerpen als de materialen. Hoewel men in eerste instantie dacht dat ze de rol van hoofddesigner had overgenomen van Tom Ford, lanceerde Stella in plaats daarvan haar eigen label, inmiddels uitgebreid met parfums en een huidverzorginglijn. Ze heeft winkels in Los Angeles, New York, Londen, Moskou, Sjanghai en Singapore en daarnaast zijn haar collecties wereldwijd te verkrijgen bij een enorme hoeveelheid
resellers. In Nederland onder andere bij Azzurro Due in de P.C. Hoofstraat in Amsterdam.


Ook ging ze een lange termijn samenwerking aan met Adidas waarvoor ze sportkleding maakt onder de naam 'Adidas by Stella McCartney' en in 2005 ontwierp ze een collectie voor H&M die overal ter wereld vrijwel direct was uitverkocht. Begin dit jaar ging ze een samenwerking aan met het lingeriemerk Bendon en met tassenfabrikant LeSportsac.



Ook privé gaat het voor de wind met de ontwerpster. In september 2003 trouwde ze met uitgever Alasdhair Willis en samen met hem kreeg ze drie kinderen: zoon Miller Alasdhair James in september 2005, dochter Bailey Linda Olwyn in december 2006 en zoon Beckett Robert Lee in januari 2008.

(br.too.stylish)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen moeten meer schoenen kopen

Vrouwen moeten meer schoenen kopen


De afbeelding “http://img238.imageshack.us/img238/7028/340xzo3.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



We hebben de beste reden gevonden om straks een nieuw paar schoenen in huis te halen. Wie gezonde voeten wil, moet zeer regelmatig van schoentjes wisselen. Dat zegt een Berlijnse voetchirurg Henrik Boack en staat te lezen op de Telegraaf.



Steeds met dezelfde schoen aanlopen, belast de voeten teveel op dezelfde plek. Ook wie geen kromme teen wil, doet er beter aan over een ruim assortiment te beschikken. Draag vooral niet elke dag naaldhakken, want die zijn bijzonder slecht voor de rug, aldus de arts. Kousen koop je ook beter een maatje groter, zo blijven de tere voetjes langer gezond.



Tips voor gezonde voeten

-Was je voeten regelmatig zonder of slechts met een beetje zeep.

-Droog je voeten goed af met een zuivere handdoek, ook tussen de tenen.

-Gebruik steeds sokken die veel vocht op kunnen nemen vb. katoenen en wollen sokken en wissel dagelijks.

-Kies schoenen met plantaardig of chroomgelooid leder die de zweet opnemen en afgeven aan de buitenlucht.

-Hou je voeten droog en koel. Klamme en warme voeten zijn een perfecte voedingsbodem voor schimmels en bacteriën.

-Geef extra aandacht in warme en vochtige omstandigheden. Draag slippers in openbare ruimtes zoals sauna's, zwembaden en sporthallen, want deze plaatsen zijn een bron van besmettingen met voetschimmels. Gebruik niet te veel zeep bij het wassen van je voeten en droog goed tussen de tenen.

-Gebruik tijdig een zalfje bij infecties en laat de voeten regelmatig controleren bij de dokter.

-Gebruik lederen inlegzolen.

-Wissel dagelijks van schoenen zodat de gedragen schoenen kunnen uitdrogen.

-Heb je last van een verstoorde bloedsomloop, dien je extra aandacht aan je voeten te besteden. (lvl)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bikkembergs

Trend 2009  Bikkembergs


Milaan worden op dit moment de mannencollecties voor de lente en zomer van volgend jaar voorgesteld. In avantpremière Bikkembergs


image

BIKKEMBERGS

Echte mannen dragen jersey

De mannenweek staat in het teken van losse, comfortabele chic. En laat dat nu net de niche van Dirk Bikkembergs wezen. Zijn hoofdlijn draagt niet voor niets de naam Sport Couture. Bikkembergs kleedt echte mannen, liefst voetballers (jammer dat zijn show net na de Italiaanse nederlaag kwam in het Europees kampioenschap). Zijn stoere, van fijne snorren voorziene spelers dragen bijna uitsluitend jersey, de stof waarmee doorgaans sweatshirts worden gemaakt.
Bikkembergs maakt er pakken mee, hemden, jeansbroeken, en zelfs schoenen. Het is geen bijzonder nieuw idee. De Amerikaanse ontwerpster Norma Kamali had in de vroege jaren tachtig veel succes met een gelijkaardige collectie (voor dames, weliswaar). Maar Bikkembergs zet de stof volledig naar zijn hand. De pakken zijn vloeiend en viriel: een echte man draagt ze, mits enig zelfvertrouwen, zonder vrees voor ridicule. Een purperen satijnen joggingbroek of voetbalshort, een fluo zwembroekje, of een mouwloze hoodie in daim met reliëf DB-monogram, zijn al iets opzichtiger. Maar toch beheerster dan we van Bikkembergs gewoon zijn. Een uitstekende oefening, kortom, in draagbare, populaire mode, en de beste collectie van Bikkembergs sinds lange tijd. (br.Weekend.be)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Momu Award voor Cammarosano

Momu Award voor Cammarosano


De afbeelding “http://img356.imageshack.us/img356/3309/b1pe4.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



Het ModeMuseum in Antwerpen heeft voor het eerst haar MoMu Award uitgereikt aan een masterstudent van de Modeacademie in Antwerpen. De primeur is voor Andrea Cammarosano. De prijs biedt hem de mogelijkheid zijn collectie voor te stellen in de galerij van het MoMu.

De winnaar heeft zijn collectie Crazyssimo.com gedoopt en hij liet zich daarvoor inspireren door "de evolutie, de metamorfose en alle interessante dingen die zich op deze planeet voordoen". De tabel van Mendeljev blijkt bij hem een goede herinnering te hebben nagelaten, want Andrea gebruikt de chemische classificatie om verbazingwekkende silhouetten te creëren. Volgens hem gaat het om "liefdesverklaringen aan de ongelooflijke creativiteit van de natuur en de onblusbare verbeelding van de menselijke geest". Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom hij hen een serenade brengt met benamingen als Serenada por Neanderthal en Serenada moleCULare


De afbeelding “http://img258.imageshack.us/img258/5161/fffse6.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


De Momu Award is in het leven geroepen voor studenten met een "uitzonderlijk en gepassioneerd schooltraject" met een "unieke visuele taal". Voortaan zal het Momu elk jaar samen met het onderwijzend personeel van de Modeacademie een laureaat kiezen.

Anne-Françoise Moyson /vertaling Ann Heylens

Crazyssimo.com, MoMu, 28, Nationalestraat in 2000 Antwerpen. Tot 12 oktober 2008.

(br.weekend.be)



� Reageer (0)
25-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parfummerk In Fine naar Nederland

Parfummerk In Fine naar Nederland


Parfummerk In Fine naar Nederland


Het Franse parfumhuis In Fine wil naar Nederland komen. Het verrassende concept ontwikkeld door meesterparfumeur Jean Patout wil op zeer korte termijn tien winkels openen in o.a. Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Maastricht, Eindhoven, Den Bosch en Groningen.Geschiedenis In Fine

Jean Patout startte in 1979 het parfumhuis In Fine nadat hij bij Lancôme alles had geleerd wat hij moest weten voor een eigen onderneming. In Fine startte in het dorpje Velleron in het zuiden van Frankrijk, maar breidde zich al snel uit naar o.a. Sainte Marie de la Mer, Parijs en Avignon.

Bijzonder

Wat er zo bijzonder is aan In Fine? In Fine stimuleert het intuïtief kopen van een parfum. Wil je niet meer in de rij staan voor een massa product maar echt iets aparts en bijzonders dan is In Fine misschien wel jouw ding!

In Fine winkels

De winkels van In Fine hebben een relaxte sfeer en mensen kunnen in alle rust heel bewust hun parfum kiezen. Alle parfums zijn gemaakt met een hoge concentratie aan elementen voor een optimaal resultaat: het ruikt lang en lekker!



Heb je de juiste parfum gevonden dan legt In Fine je vervolgens uit hoe deze parfum te gebruiken voor een optimaal resultaat. Het gaat In Fine om de beleving van een parfum en het genieten van geur.

In Fine in België

Mocht je niet meer kunnen wachten, dan kun je naar Antwerpen of Brussel voor een In Fine winkel. Wanneer de eerste winkel in Nederland opengaat is nog onbekend. We houden je op de hoogte.(br.Zita)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gespot in Milaan: vestjes!

Gespot in Milaan: vestjes!


Jil Sander.

Armani.

Dolce & Gabbana.

Bottega Veneta.

De zomer is nog niet goed en wel losgebarsten, en de ontwerpers zijn alweer een tijdje in de weer met de zomer van 2009. Eerste opvallende trend? Vestjes! Dat meldt de website van de Nederlandse krant De Telegraaf.

Raf Simons mixt
Een opvallende hoofdrol is weggelegd voor het jasje, borstpartij en de hals. Zo toonde Raf Simons, de Belgische ontwerper van het label Jil Sander diverse variaties op het jasje door te spelen met kleurvlakken, ritsen en materialen met elkaar te mixen.

Nonchalant Armani
Acteur Josh Hartnett keek vanaf de eerste rij bij Emporio Armani, de hippere lijn van Giorgio Armani naar nonchalante double breasted jasjes die komend seizoen een opvallende comeback maken.

Luxe-pyjamabroeken
Bottega Veneta, het luxere en exclusievere zusje van Gucci toonde comfortabele pyjama-achtige broeken in combinatie met getailleerde korte jasjes en goed gevormde schouders.

Black is back
Als het aan Dolce & Gabbana ligt, loopt iedereen volgend jaar in een beeldig zwart wit gedessineerd smokingjasje van zijde met een wijde trainingsbroek. Onder de jasjes draag je geen gesloten shirt, maar diepe v-hals truitjes met uitzicht op een gespierd en gladgeschoren torso.

Sjaaltjes en strikjes
Voor wie dat te veel van het goede is: met iele sjaaltjes en smalle strikjes bedek je op een modieuze manier je decolleté. (edp)(br.Nina)



� Reageer (0)
24-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mannen dragen weer dassen

Mannen dragen weer dassen





Steeds meer mannen dragen terug een das, en dat is de schuld van de kredietcrisis volgens de Britse krant Telegraph. De krant baseert zich op een opvallende stijging in de Britse verkoopcijfers van de das: plus tien percent in de laatste drie maanden.


Volgens de dassenverkopers is de stijging te wijten aan een psychologisch effect van de crisis. Door terug een das te dragen op kantoor, tonen werknemers dat ze het menen en bereid zijn te werken. Zo hopen ze overgeslagen te worden bij een ontslagronde. Ook bij sollicitaties wordt weer vaker een das gedragen, zo menen de verkopers, omdat de sollicitanten het belang van de eerste indruk kennen." (edp)(br.Nina)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oosterse invloeden veroveren ook shampoo


Oosterse invloeden veroveren ook shampoo



Herbal Essences kon de Olympische Spelen en de aandacht voor Oosterse geuren en smaken niet laten links liggen en presenteert 'Herbal Essences Sensueel Zacht'. Die shampoo moet droog en beschadigd haar verzorgen door zacht te reinigen en het haar extra te voeden en te doen glanzen.

De afbeelding “http://www.hln.be/static/FOTO/pe/10/5/0/art_medium2_428745.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

De shampoo en conditioner zijn een onderdeel van de Rainforest-lijn, en combineert Chinese kaneel, gemberolie en bananenbloemen. Om helemaal in de sfeer te blijven werden op de rode verpakking een Chinese draak en enkele Chinese tekens geprint. (edp)(br.hln)



� Reageer (0)
23-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nicole Richie in Dries Van Noten

Nicole Richie in Dries Van Noten

De afbeelding “http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2008/06/21/NBN_LF1_richie.MM.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Hollywoodsterren houden van Dries Van Noten. Nicole Richie kwam op een liefdadigheidsevenement van Cartier fris en kleurig voor de dag in een jurk van de Belgische ontwerper.

De afbeelding “http://heramus1.googlepages.com/driesvannoten.jpg/driesvannoten-full.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Niet alleen de sterren en hun outfits stonden in de spotlights, ook hun zelf ontworpen halskettingen voor het goede doel vielen enorm in de smaak. Bij de Oscaruitreiking was het actrice Cate Blanchett die op de rode loper straalde in een jurk van de Belgische ontwerper Dries Van Noten. 'Een onbetaalbare reclamestunt voor België', klonk het toen. (red)(br.Het Nieuwsblad)



� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!