Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



27-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De toekomst is aan de brave jongens

De toekomst is aan de brave jongens


Het opvallendste halssjaaltje vond je bij Bottega Veneta.

Moschino.

Buddy Holly en Weezer-visioenen bij de collectie van Dolce & Gabbana.

Het jeanspak van Caten.


Geometrische prints bij Bikkembergs.
De Cavalli-boodschappentas.

De vreemde bloemen bij Gucci konden niemand bekoren.

Alexander McQueen: futuristisch, en een totale afwijking van de rest.


De modeweek in Milaan voor mannen zit er zo goed als op. In de toekomstvisie voor de zomer van 2009 staat 'nerdy' centraal. Elke ontwerper heeft zijn eigen visie, maar de kenmerken zijn er: zwart omrande bril, onhip kapsel en snits die lijken weggelopen uit fifties films.


Brave jongens zijn hot
Bij Moschino lijken de jongens weggelopen uit een ijssalon, Dolce & Gabbana lieten zich inspireren door Weezer en Buddy Holly en John Richmond liet brave yuppen opdraven. Marras verlangt terug naar de kostschooltijd, Caten naar de bands op 'proms' uit het pre-Elvistijdperk. Hoe je het ook definieert: het regende brave, afgeborstelde jongens op de catwalk - sommige inclusief vetkuif.

Klassiek pak
De mannenmode telt altijd veel pakken, en dat is voor volgende zomer niet anders. Opvallend: luchtig worden ze zeker niet. De elegantste waren te vinden bij Gucci (met een alternatieve streep of borduursels). Helaas waren ook de lelijkste bij Gucci te vinden.

Calvin Klein tekent voor het saaiste pak, Caten voor de origineelste stof: volledig uit jeans. Ook bij Ferragamo en Fendi vielen toffe pakken te bespeuren. Bottega Veneta heeft voor elk wat wils: een uiterst formeel (en informeel) pak, een pak geschikt voor flaneren op de dijk langs de Italiaanse Rivièra of een om naar je officiële proclamatie te gaan.

Prints
De vrouwenmode stikt er deze zomer al van, en volgend jaar moeten de mannen er aan geloven. De prints zijn al even divers als bij de vrouwen: geometrisch (Bikkembergs), vage vlakken (Cavalli), bloemetjes (Gucci) of een absoluut ouderwets motiefje (Kean Etro).

Kleur... waar?
De modekleuren voor mannen blijven sober: veel grijstinten, wit of beige, net als (heel) lichtblauw (Versace) en vaag rood (Fendi). Hiertussen viel alle extra kleur extra op. De roze pakken van Calvin Klein en Ferragamo bijvoorbeeld. Ook het mosterdgeel bij Burberry of het felgele pak bij Jil Sander vieken op tussen de massa

Accessoires

De opvallendste accessoire voor volgende zomer is het geknoopte sjaaltje, zoals Bottega Vanetta, Missoni en Kean Etro. Een gewone sjaal mag ook, maar dan moet je hem opvallend draperen (Burberry Prorsum, Richmond en Ferragamo) of in een opvallend kleur kiezen (Gucci).

De ontwerpers blijven volharden in het dragen van 'handtassen' bij mannen. Dat kan gaan van de nonchalante heuptas (Fendi) over een stoere sporttas (Bikkembergs), tot een schoudertas (Burberry) of een veredelde winkeltas met de naam van de onwerper (Cavalli).

Ferragamo kiest voor een zware, strakke, mannelijke tas, in een zeer onmannelijk kleur: wit. Maar ook Dolce & Gabbana, Dean & Dan Caten (DSquared), Gucci en Versace sturen grote, hoekige tassen mee.

Buitenbeentjes
Vivienne Westwood past zoals steeds in geen enkel vakje. De punk blijft doorleven in haar ontwerpen, al is haar zomercollectie opvallend sober en netjes.

Ook Kean Etro is een buitenbeentje. Het kleurenpalet alleen al (warm donkerbruin en oranje) is ongezien voor de zomer, en de ontwerpen stralen bohémien nonchalance uit. Iets heel anders dan de afgeborstelde fil-a-papa dus.

Ook Gucci is dit jaar een buitenbeentje, maar om de verkeerde redenen: de bloemetjesmotieven, de straatjunkiepunkers en het appelblauwzeegroene pak zijn niet bepaald hoogvliegers.

Burberry doet dan weer iets vreemd met een witte zonnehoed. De collectie zelf is voor de alternatieve nonchalante jongeman met een voorkeur voor het platteland.

De vreemdste vogel was wellicht Alexander McQueen: zijn futuristische ontwerpen, waarin lijnen centraal staan, lagen ver van de andere ontwerpen. (edp)

� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Make-uptips van Olivier

Make-uptips van Olivier




De afbeelding “http://i.esmas.com/image/0/000/004/415/olivier220.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



Hij zit al te sleutelen aan de collecties van 2010, maar om aan onze prangende verlangens te voldoen, wil Olivier Echaudemaison, artistiek directeur bij Guerlain, enkele tips prijsgeven om deze zomer modieus door te komen.



Wat zijn de belangrijkste trends voor deze zomer?

Oogmake-up is helemaal terug, maar de lippen eisen ook weer aandacht op. Lange tijd was het het ene òf het andere, maar nu rukken de ogen weer op, én mogen die in evenwicht zijn met de glimlach. Je kunt ze opfleuren met kleurrijke oogschaduw en opvallende wimpers, boven- én onderaan. De lippen mogen redelijk glossy zijn: blinkend maar toch ook sensueel.


Opvallende ogen én lippen, dat doet wel erg aan de jaren '80 denken.

Nee, daar heeft het helemaal niets mee te maken. In die jaren was de make-up behoorlijk agressief. Omdat men toen nog niet met transparantie kon werken -gloss bestond nog niet- was lipstick toen heel intens.


In welke mate volgen deze make-uptrends de huidige mode?

Make-up is een modeaccessoire dat je outfit compleet maakt. Zijn de twee absoluut met elkaar verbonden? Nee. Maar mode is een grote inspiratiebron. Kleurrijke kledij vraagt om levendige, kleurrijke make-up. Maar wanneer de mode veeleer neutraal is, met veel beige of grijs, vale kleuren, dan moet de make-up ook discreet zijn. Het gaat om evenwicht zoeken.


Wat kan absoluut niet?

Vandaag de dag is bijna alles toegestaan. Als jong meisje kun je je alles veroorloven, zelfs excessen. Met make-up is niets definitief: als het fout loopt, neem je gewoon een cleanser en een wattendoekje en veeg je alles weg.


Jonge meisjes mogen alles, maar wat daarna?

Ik zeg altijd: na 29 jaar moet je kalmeren. Dan heb je een eigen stijl, en kun je je persoonlijkheid bevestigen. Voor die tijd mag je gerust de excentrieke toer opgaan. Neem nu een neuspiercing: formidabel als je 22 bent, belachelijk op 35. Als je jong bent is dat een teken van rock-'n-roll, op 35 eerder van zieligheid (lacht). Of niet soms? (br.Weekend.be)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Online shoppen bij Armani

Online shoppen bij Armani





Giorgio Armani heeft een webwinkel geopend. Het is zijn eerste Emporio Armanishop op Europese grond, in de VS heeft de man al langer een webboetiek. Volgens Armani stijgen de bezoekersaantallen daar enorm, dat maakt hem uiterst optimistisch over de Europese perspectieven.


Tweedelig
De online shop is onderverdeeld. Enerzijds is er de online shop met de collecties van het seizoen. Daarnaast is er een Experience-gedeelte met onder andere videobeelden van modeshows en reclamecampagnes. Met Emporio mikt Armani vooral op stedelijke jongeren. Wereldwijd zijn er meer dan vierhonderd eigen winkels. (lvl) (br.hln)



� Reageer (0)
26-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Designer bio: Stella McCartney


Designer bio: Stella McCartney


De afbeelding “http://blogofhilarity.com/wp-content/uploads/2007/11/73124604-stella.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



Toen het in 1997 bekend werd dat Stella McCartney hoofddesigner zou worden bij Chloé, had haar voorganger Karl Lagerfeld daar geen goed woord voor over. Sindsdien heeft Kaiser Karl verscheidene pogingen gedaan een afspraak met haar te maken. Zonder succes...



Stella werd in 1972 geboren uit de liefde tussen ex-Beatle Paul McCartney en zijn vrouw Linda. Als dochter van een beroemd muzikant, zou je denken dat ze enorm verwend is opgevoed, maar niets is minder waar. De McCartney's voedden hun kinderen heel gewoon maar liefdevol op, zonder nanny's en bodyguards. Stella ging naar een lokale openbare school in Londen en werkte als afwasser in een lokaal restaurant om geld te verdienen waarmee ze de kleren kon kopen die ze graag wilde.



Op haar twaalfde was Stella al geïnteresseerd in mode en maakte ze haar eerste eigen jasje en drie jaar later liep ze stage bij Christian Lacroix. Beging jaren '90 ging ze mode studeren aan het Saint Martins College of Art and Design. Voor haar eindexamenshow in 1995 vroeg ze haar vriendinnen Kate Moss, Naomi Campbell en Yasmin Le Bon om haar collectie te showen, wat nogal de tongen deed losmaken in de pers. Voor Stella had dit echter een positief effect en de gehele collectie werd gekocht door de Londense boetiek Tokio. Al gauw volgden Browns, Joseph, Bergdorf Goodman and Neiman Marcus en werden steeds meer celeb's gezien in Stella´s designs.



Na twee eigen collecties, werd Stella in maart 1997 door het Franse modehuis Chloé gevraagd hun hoofddesigner te worden, in de voetsporen van Karl Lagerfeld. Het huis moest nieuw leven worden ingeblazen nadat hun laatste twee shows zo´n beetje van de catwalk afgejouwd waren. Lagerfeld was overigens niet onder de indruk van zijn opvolgster: "Chloé had een grote naam moeten nemen. Dat deden ze, maar één uit de muziek, niet uit de mode. Laten we hopen dat ze net zo talentvol als haar vader is," aldus Kaiser Karl.



Stella maakte het huis weer populair, samen met haar vriendin en assistente Phoebe Philo, die later, in 2001, Stella's plaats bij het huis overnam. Zelfs toen haar moeder Linda in 1998 overleed aan de gevolgen van borstkanker, ging ze door en haar designs werden als maar populairder. In 2000 gingen de geruchten dat Stella een overstap zou maken naar Gucci, maar dat haar houding ten opzichte van de rechten van dieren er de oorzaak van was dat de deal niet doorging. Het Italiaanse huis zou Stella namelijk hebben laten werken met leer, iets wat deze vegetarische activiste voor dierenrechten nooit zou doen, evenmin als het werken met bont. In plaats daarvan tekende ze opnieuw een contract bij Chloé.



In april 2001 verliet ze Chloé om alsnog om met Gucci een samenwerking aan te gaan, waarbij ze de volle zeggenschap kreeg over zowel de ontwerpen als de materialen. Hoewel men in eerste instantie dacht dat ze de rol van hoofddesigner had overgenomen van Tom Ford, lanceerde Stella in plaats daarvan haar eigen label, inmiddels uitgebreid met parfums en een huidverzorginglijn. Ze heeft winkels in Los Angeles, New York, Londen, Moskou, Sjanghai en Singapore en daarnaast zijn haar collecties wereldwijd te verkrijgen bij een enorme hoeveelheid
resellers. In Nederland onder andere bij Azzurro Due in de P.C. Hoofstraat in Amsterdam.


Ook ging ze een lange termijn samenwerking aan met Adidas waarvoor ze sportkleding maakt onder de naam 'Adidas by Stella McCartney' en in 2005 ontwierp ze een collectie voor H&M die overal ter wereld vrijwel direct was uitverkocht. Begin dit jaar ging ze een samenwerking aan met het lingeriemerk Bendon en met tassenfabrikant LeSportsac.



Ook privé gaat het voor de wind met de ontwerpster. In september 2003 trouwde ze met uitgever Alasdhair Willis en samen met hem kreeg ze drie kinderen: zoon Miller Alasdhair James in september 2005, dochter Bailey Linda Olwyn in december 2006 en zoon Beckett Robert Lee in januari 2008.

(br.too.stylish)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen moeten meer schoenen kopen

Vrouwen moeten meer schoenen kopen


De afbeelding “http://img238.imageshack.us/img238/7028/340xzo3.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



We hebben de beste reden gevonden om straks een nieuw paar schoenen in huis te halen. Wie gezonde voeten wil, moet zeer regelmatig van schoentjes wisselen. Dat zegt een Berlijnse voetchirurg Henrik Boack en staat te lezen op de Telegraaf.



Steeds met dezelfde schoen aanlopen, belast de voeten teveel op dezelfde plek. Ook wie geen kromme teen wil, doet er beter aan over een ruim assortiment te beschikken. Draag vooral niet elke dag naaldhakken, want die zijn bijzonder slecht voor de rug, aldus de arts. Kousen koop je ook beter een maatje groter, zo blijven de tere voetjes langer gezond.



Tips voor gezonde voeten

-Was je voeten regelmatig zonder of slechts met een beetje zeep.

-Droog je voeten goed af met een zuivere handdoek, ook tussen de tenen.

-Gebruik steeds sokken die veel vocht op kunnen nemen vb. katoenen en wollen sokken en wissel dagelijks.

-Kies schoenen met plantaardig of chroomgelooid leder die de zweet opnemen en afgeven aan de buitenlucht.

-Hou je voeten droog en koel. Klamme en warme voeten zijn een perfecte voedingsbodem voor schimmels en bacteriën.

-Geef extra aandacht in warme en vochtige omstandigheden. Draag slippers in openbare ruimtes zoals sauna's, zwembaden en sporthallen, want deze plaatsen zijn een bron van besmettingen met voetschimmels. Gebruik niet te veel zeep bij het wassen van je voeten en droog goed tussen de tenen.

-Gebruik tijdig een zalfje bij infecties en laat de voeten regelmatig controleren bij de dokter.

-Gebruik lederen inlegzolen.

-Wissel dagelijks van schoenen zodat de gedragen schoenen kunnen uitdrogen.

-Heb je last van een verstoorde bloedsomloop, dien je extra aandacht aan je voeten te besteden. (lvl)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bikkembergs

Trend 2009  Bikkembergs


Milaan worden op dit moment de mannencollecties voor de lente en zomer van volgend jaar voorgesteld. In avantpremière Bikkembergs


image

BIKKEMBERGS

Echte mannen dragen jersey

De mannenweek staat in het teken van losse, comfortabele chic. En laat dat nu net de niche van Dirk Bikkembergs wezen. Zijn hoofdlijn draagt niet voor niets de naam Sport Couture. Bikkembergs kleedt echte mannen, liefst voetballers (jammer dat zijn show net na de Italiaanse nederlaag kwam in het Europees kampioenschap). Zijn stoere, van fijne snorren voorziene spelers dragen bijna uitsluitend jersey, de stof waarmee doorgaans sweatshirts worden gemaakt.
Bikkembergs maakt er pakken mee, hemden, jeansbroeken, en zelfs schoenen. Het is geen bijzonder nieuw idee. De Amerikaanse ontwerpster Norma Kamali had in de vroege jaren tachtig veel succes met een gelijkaardige collectie (voor dames, weliswaar). Maar Bikkembergs zet de stof volledig naar zijn hand. De pakken zijn vloeiend en viriel: een echte man draagt ze, mits enig zelfvertrouwen, zonder vrees voor ridicule. Een purperen satijnen joggingbroek of voetbalshort, een fluo zwembroekje, of een mouwloze hoodie in daim met reliëf DB-monogram, zijn al iets opzichtiger. Maar toch beheerster dan we van Bikkembergs gewoon zijn. Een uitstekende oefening, kortom, in draagbare, populaire mode, en de beste collectie van Bikkembergs sinds lange tijd. (br.Weekend.be)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Momu Award voor Cammarosano

Momu Award voor Cammarosano


De afbeelding “http://img356.imageshack.us/img356/3309/b1pe4.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



Het ModeMuseum in Antwerpen heeft voor het eerst haar MoMu Award uitgereikt aan een masterstudent van de Modeacademie in Antwerpen. De primeur is voor Andrea Cammarosano. De prijs biedt hem de mogelijkheid zijn collectie voor te stellen in de galerij van het MoMu.

De winnaar heeft zijn collectie Crazyssimo.com gedoopt en hij liet zich daarvoor inspireren door "de evolutie, de metamorfose en alle interessante dingen die zich op deze planeet voordoen". De tabel van Mendeljev blijkt bij hem een goede herinnering te hebben nagelaten, want Andrea gebruikt de chemische classificatie om verbazingwekkende silhouetten te creëren. Volgens hem gaat het om "liefdesverklaringen aan de ongelooflijke creativiteit van de natuur en de onblusbare verbeelding van de menselijke geest". Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom hij hen een serenade brengt met benamingen als Serenada por Neanderthal en Serenada moleCULare


De afbeelding “http://img258.imageshack.us/img258/5161/fffse6.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


De Momu Award is in het leven geroepen voor studenten met een "uitzonderlijk en gepassioneerd schooltraject" met een "unieke visuele taal". Voortaan zal het Momu elk jaar samen met het onderwijzend personeel van de Modeacademie een laureaat kiezen.

Anne-Françoise Moyson /vertaling Ann Heylens

Crazyssimo.com, MoMu, 28, Nationalestraat in 2000 Antwerpen. Tot 12 oktober 2008.

(br.weekend.be)



� Reageer (0)
25-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parfummerk In Fine naar Nederland

Parfummerk In Fine naar Nederland


Parfummerk In Fine naar Nederland


Het Franse parfumhuis In Fine wil naar Nederland komen. Het verrassende concept ontwikkeld door meesterparfumeur Jean Patout wil op zeer korte termijn tien winkels openen in o.a. Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Maastricht, Eindhoven, Den Bosch en Groningen.Geschiedenis In Fine

Jean Patout startte in 1979 het parfumhuis In Fine nadat hij bij Lancôme alles had geleerd wat hij moest weten voor een eigen onderneming. In Fine startte in het dorpje Velleron in het zuiden van Frankrijk, maar breidde zich al snel uit naar o.a. Sainte Marie de la Mer, Parijs en Avignon.

Bijzonder

Wat er zo bijzonder is aan In Fine? In Fine stimuleert het intuïtief kopen van een parfum. Wil je niet meer in de rij staan voor een massa product maar echt iets aparts en bijzonders dan is In Fine misschien wel jouw ding!

In Fine winkels

De winkels van In Fine hebben een relaxte sfeer en mensen kunnen in alle rust heel bewust hun parfum kiezen. Alle parfums zijn gemaakt met een hoge concentratie aan elementen voor een optimaal resultaat: het ruikt lang en lekker!



Heb je de juiste parfum gevonden dan legt In Fine je vervolgens uit hoe deze parfum te gebruiken voor een optimaal resultaat. Het gaat In Fine om de beleving van een parfum en het genieten van geur.

In Fine in België

Mocht je niet meer kunnen wachten, dan kun je naar Antwerpen of Brussel voor een In Fine winkel. Wanneer de eerste winkel in Nederland opengaat is nog onbekend. We houden je op de hoogte.(br.Zita)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gespot in Milaan: vestjes!

Gespot in Milaan: vestjes!


Jil Sander.

Armani.

Dolce & Gabbana.

Bottega Veneta.

De zomer is nog niet goed en wel losgebarsten, en de ontwerpers zijn alweer een tijdje in de weer met de zomer van 2009. Eerste opvallende trend? Vestjes! Dat meldt de website van de Nederlandse krant De Telegraaf.

Raf Simons mixt
Een opvallende hoofdrol is weggelegd voor het jasje, borstpartij en de hals. Zo toonde Raf Simons, de Belgische ontwerper van het label Jil Sander diverse variaties op het jasje door te spelen met kleurvlakken, ritsen en materialen met elkaar te mixen.

Nonchalant Armani
Acteur Josh Hartnett keek vanaf de eerste rij bij Emporio Armani, de hippere lijn van Giorgio Armani naar nonchalante double breasted jasjes die komend seizoen een opvallende comeback maken.

Luxe-pyjamabroeken
Bottega Veneta, het luxere en exclusievere zusje van Gucci toonde comfortabele pyjama-achtige broeken in combinatie met getailleerde korte jasjes en goed gevormde schouders.

Black is back
Als het aan Dolce & Gabbana ligt, loopt iedereen volgend jaar in een beeldig zwart wit gedessineerd smokingjasje van zijde met een wijde trainingsbroek. Onder de jasjes draag je geen gesloten shirt, maar diepe v-hals truitjes met uitzicht op een gespierd en gladgeschoren torso.

Sjaaltjes en strikjes
Voor wie dat te veel van het goede is: met iele sjaaltjes en smalle strikjes bedek je op een modieuze manier je decolleté. (edp)(br.Nina)



� Reageer (0)
24-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mannen dragen weer dassen

Mannen dragen weer dassen





Steeds meer mannen dragen terug een das, en dat is de schuld van de kredietcrisis volgens de Britse krant Telegraph. De krant baseert zich op een opvallende stijging in de Britse verkoopcijfers van de das: plus tien percent in de laatste drie maanden.


Volgens de dassenverkopers is de stijging te wijten aan een psychologisch effect van de crisis. Door terug een das te dragen op kantoor, tonen werknemers dat ze het menen en bereid zijn te werken. Zo hopen ze overgeslagen te worden bij een ontslagronde. Ook bij sollicitaties wordt weer vaker een das gedragen, zo menen de verkopers, omdat de sollicitanten het belang van de eerste indruk kennen." (edp)(br.Nina)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oosterse invloeden veroveren ook shampoo


Oosterse invloeden veroveren ook shampoo



Herbal Essences kon de Olympische Spelen en de aandacht voor Oosterse geuren en smaken niet laten links liggen en presenteert 'Herbal Essences Sensueel Zacht'. Die shampoo moet droog en beschadigd haar verzorgen door zacht te reinigen en het haar extra te voeden en te doen glanzen.

De afbeelding “http://www.hln.be/static/FOTO/pe/10/5/0/art_medium2_428745.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

De shampoo en conditioner zijn een onderdeel van de Rainforest-lijn, en combineert Chinese kaneel, gemberolie en bananenbloemen. Om helemaal in de sfeer te blijven werden op de rode verpakking een Chinese draak en enkele Chinese tekens geprint. (edp)(br.hln)



� Reageer (0)
23-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nicole Richie in Dries Van Noten

Nicole Richie in Dries Van Noten

De afbeelding “http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2008/06/21/NBN_LF1_richie.MM.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Hollywoodsterren houden van Dries Van Noten. Nicole Richie kwam op een liefdadigheidsevenement van Cartier fris en kleurig voor de dag in een jurk van de Belgische ontwerper.

De afbeelding “http://heramus1.googlepages.com/driesvannoten.jpg/driesvannoten-full.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Niet alleen de sterren en hun outfits stonden in de spotlights, ook hun zelf ontworpen halskettingen voor het goede doel vielen enorm in de smaak. Bij de Oscaruitreiking was het actrice Cate Blanchett die op de rode loper straalde in een jurk van de Belgische ontwerper Dries Van Noten. 'Een onbetaalbare reclamestunt voor België', klonk het toen. (red)(br.Het Nieuwsblad)



� Reageer (0)
22-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaamse mode-industrie heeft beter imago nodig


Vlaamse mode-industrie heeft beter imago nodig



http://heramus1.googlepages.com/ann.jpg/ann-full;init:.jpg
Ann Demeulemeester


De Vlaamse mode-industrie heeft een beter en nieuw imago nodig. Dat blijkt uit de Flanders DC studie `Fashionate about Creativity`. De studie werd uitgevoerd door de Vlerick Leuven Gent Management School in samenwerking met FFI, Fedustria en Creamoda.

Volgens de studie kampt de Vlaamse mode-industrie met een aantal knelpunten, zoals een slecht imago. De industrie wordt, ondanks de grondige herstructurering in het laatste decennium, nog steeds geassocieerd met afdankingen, delokalisatie en teloorgang. De sector wordt niet gezien als innovatief en dynamisch. Via een nieuwe imagocampagne moet dit beeld worden aangepast. De laatste promotiecampagne werd 20 jaar geleden gehouden met als naam `Mode, dit is Belgisch`.

Verder is er een gebrek aan voldoende gekwalificeerd personeel. Zo gaat door een structureel tekort aan gekwalificeerde patroontekenaars het vakmanschap voor kwaliteitsvol en moeilijk maatwerk verloren. Ook is de weinig geïntegreerde ontwikkeling van de mode-industrie zelf een knelpunt. Een paar jaar geleden ontstond onder druk van de externe concurrentie een verschuiving van de mode-industrie naar andere afzetkanalen. Volgens de onderzoekers moet de mode-industrie echter weer de spil worden binnen de sector. (br.express.be)





� Reageer (0)
21-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Poppenhuis vol mode van Viktor & Rolf in Londen

Poppenhuis vol mode van Viktor & Rolf in Londen



De afbeelding “http://img401.imageshack.us/img401/1490/viktorrolfuu0.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


In het hart van de expositieruimte in het Londense Barbican Art Centre staat een levensgroot, wit poppenhuis.
Daarin figureren 54 Victoriaanse poppen van 70 centimeter groot gekleed in creaties van het invloedrijke Nederlandse duo Viktor & Rolf (V&R).

Het pièce de résistence van overzichtstentoonstelling The house of Viktor & Rolf slokt de bezoeker op. Want in de ruimtes rondom dat poppenhuis wandel je de fascinerende wereld van het duo binnen. Daar ga je de confrontatie aan met de opzienbarende originelen van de miniaturen.

De opzet van de expositie past perfect bij de leefwereld van de excentrieke modeontwerpers. 'Normaal' is een begrip dat daarin niet voorkomt. De poppen zijn gebaseerd op de modellen die meewerkten aan de modeshows van V&R. Ze zijn voorzien van echt haar en make-up en passen binnen de vaak cynische perfectie die in de ontwerpen van het duo centraal staat.

Het idee voor dat poppenhuis komt niet uit de lucht vallen. In de beginjaren presenteerden V&R in een Amsterdamse galerie in miniaturen hun jongensdromen over een ontwerpstudio, een catwalk, een fotosessie, een winkel en een eigen parfum. Die dromen van toen zijn inmiddels allemaal uitgekomen. Het spierwitte poppenhuis in het Barbican staat symbool voor wat het duo in vijftien jaar heeft bereikt.

Na hun afstuderen aan de modeacademie in Arnhem in 1993 bestormden Viktor Horsting en Rolf Snoeren de internationale modewereld. Een omgeving waarvan ze dolgraag deel wilden uitmaken. Toch halen ze steeds alle conventies van die modewereld onderuit. Hun kleding is niet bedoeld om gedragen te worden, maar dient als een uiting van hun ideeënwereld. Daarmee benaderen ze mode als een kunstvorm die een eigen verhaal vertelt.


 
De afbeelding “http://img225.imageshack.us/img225/7022/viktoriu1.png” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

De theatrale kleding met veel contrasten maakt deel uit van een totaal-concept. Muziek, geluid en beeld vormen een minstens zo belangrijk element van hun modeshows. De catwalk is voor V&R een laboratorium waarin ze zoeken naar de mogelijkheden en beperkingen van het medium mode. Wie alleen de kleding van het duo ziet, mist een deel van het verhaal waar ze voor staat. In het Barbican completeren filmbeelden van de bijbehorende modeshows de totale ervaring van de leef- en denkwereld van Viktor & Rolf.

Eén van de films toont hoe topmodel Maggie Rizer acht lagen kleding over elkaar heen krijgt aangetrokken door Viktor & Rolf. Zo presenteerde het duo zijn wintercollectie 1999/2000.

De modewereld spreekt nog altijd over een originele show die alle tradities van de catwalk neersabelde. Het was het zoveelste idee dat V&R zo aantrekkelijk en boeiend maakt.The house of Viktor & Rolf. Te zien: t/m 21/9, Barbican Art Gallery, Londen.
 
 




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ascot-hoedenparade 2008

Ascot-hoedenparade 2008



De afbeelding “http://www.hln.be/static/FOTO/pe/17/12/11/album_large_421646.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Ascot gaat eigenlijk over paardenracen, maar het is het enige sportevenement waar de hoed die je draagt belangrijker is dan wie je bent.

De afbeelding “http://www.hln.be/static/FOTO/pe/4/9/10/album_large_421405.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

Geheel volgens de mode waren grote bloemenhoeden dit jaar het van het. Zo zagen wij een enorme klaproos, een rozenconstructie, en verschillende hoeden die zijn gaan lenen bij lelies of hybiscussen.

De afbeelding “http://www.hln.be/static/FOTO/pe/0/5/6/album_large_421401.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

En ook de koninklijke familie mocht niet ontbreken. De grootste sterren, prince William en prince Harry met hun vriendinnen Kate en Chelsea waren er echter niet. (br.hln)

De afbeelding “http://www.hln.be/static/FOTO/pe/0/9/14/album_large_421439.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



� Reageer (0)
19-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De duurste kapsels op een rijtje


De duurste kapsels op een rijtje


Na een tripje langs Sally Hershberger ben je 400 euro lichter... en zie je eruit alsof je pas uit bed komt.

Orlando Pita stylet het haar van model Megan McMillan.

Lee Stafford ontvangt alleen bij hem thuis. Je krijgt ook champagne en hapjes, voor de zachte prijs van 2.500 euro.

Stuart Philips, naar celeb-normen een goedkoper kapper, zorgde wel voor het duurste kapsel ooit.

Heb jij ook altijd een kapsel 'net als' een celebrity willen hebben? Echt moeilijk is dat niet, vooral niet als je bereid bent er enige euro's aan te willen besteden.

Uit bed
Neem Sally Hershberger bijvoorbeeld. Bij haar kwamen zowel Sandra Bullock, Michelle Pfeiffer, Tom Cruise en zelfs Hillary Clinton al langs. Als Hershberger je onder handen neemt, tel je 600 dollar neer ('amper' 400 euro) en zie je eruit alsof je net uit bed komt. Want dat is de look waarin deze New Yorkse gespecialiseerd is.

Je neemt liever Liv Tyler of Kim basinger als je grote voorbeelden? Dan kan je langsgaan bij de oude rot Frédéric Fekkai. Hij zit al 20 jaar in het vak en rekent ook vlotjes 400 euro.

Dé celeb-kapper
Wie nog ruimte heeft in zijn of haar budget, kan naar Orlando Pita's salon reizen. Een basisbehandeling kost 800 dollar (ruim 500 euro) en zowel Madonna, Jennifer Lopez, Jennifer Connelly en Kirsten Dunst werden er al gespot. Bij deze prijzen moet voor de Belgische kapselista wel nog de vliegreis gerekend worden.

Couture en champagne
Voor 2.500 euro hoef je slechts naar Groot-Brittannië, en je wordt vorstelijk behandeld door kapper Lee Stafford. Voor die prijs belooft hij een 'couturekapsel', champagne, hapjes en een bijknipbeurt. Bij hem thuis moet je wezen, Stafford doet niet aan iets ordinairs als een salon.

Duurste kapsel ooit
Maar deze bedragen komen nog niet in de buurt van het duurste kapsel ter wereld. De Italiaanse Beverly Lateo heeft ooit 10.036 euro betaald voor haar kappersbeurt. Lateo vond nergens in Italië een degelijke kapper. Dus stapte ze op een vliegtuig naar Londen (in eerste klasse, natuurlijke), waar ze Stuart Philips voor een hele dag inhuurde. Normaal kan je je haar bij Philips geknipt krijgen voor zo'n 190 euro. (edp) (br.Nina)



� Reageer (0)
18-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoen met verwisselbare hak


Schoen met verwisselbare hak


De afbeelding “http://img411.imageshack.us/img411/3106/hakek9.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Bij elke schoen past een hakje. Zelfs meer dan één. De nieuwste pump van United Nude heeft maar liefst drie inwisselbare hakjes.

Een Nederlandse architect D.Koolhaas en schoenmaker JC Clark, bedachten het unieke concept voor United Nute. Dit label maakt van het ontwerpen en vervaardigen van schoenen een ware kunst. Vanaf half maart zijn ze te koop via de website. Goedkoop zijn ze echter niet, voor een paar pumps betaal je al vlug 169,95 euro. Wel krijg je er drie verschillende hakjes bij. www.unitednude.com. (lvl)(br.Nina)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hoge hakkenrace in Brussel op 6 juli


Eerste hoge hakkenrace in Brussel op 6 juli


http://www.kristopherdukes.com/images/Catherine-Malandrino-shoes.png

Fashionista's die de hele wereld op hun hoge hakken aankunnen, moeten het eerste weekend van de zomersolden naar Brussel. Daar zullen namelijk op zondag 6 juli 200 vrouwen met naaldhakken op de Louisalaan racen voor een shopbudget van 10.000 euro.

Dat bedrag mag de winnares spenderen in de chique boetieks in en rond de Brusselse Louisalaan. Het is de eerste editie van de Louise High Heels, maar een soortgelijke race werd eerder al in Amsterdam en Antwerpen georganiseerd.

Outfit
Om te kunnen deelnemen moet je minstens 18 jaar zijn. Je schoenen, geen laarzen, moeten een hak van minstens 7 cm en een maximale breedte van 1,5 cm hebben. De bedoeling is ook dat je je outfit afstemt op je schoenen, de dresscode is namelijk fashion chic! De racebaan is 100 meter lang.

De afbeelding “http://blogimages.seniorennet.nl/fashion/P10851-32c5efff206a0b7435381eeead236608.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

Randactiviteiten
Naast de race zijn er in Brussel nog verschillende activiteiten voor vrouwen: er zullen kappers, make-up artists, masseurs aanwezig zijn. Je kunt er genieten van een welzijnruimte, DJ's en modeshows op een echte catwalk! Ook mannen zijn er welkom, voor de mannen is er een kindergarten.

Beginnen je voeten al te jeuken? Op www.highheels.be kun je je inschrijven. (ep)(hln.be)



� Reageer (0)
17-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Versier je kapsel met veren

Versier je kapsel met veren

Links: Gossip Girl, rechts: haarband bij Asos.com.




Haarspeld Accessorize.

Haarband van Urban Outfitters.

Meer en meer worden modetrends uit hippe series en films gekopieerd. Zo ging het ook bij veren op haaraccessoires. Ze behoorden tot de trouwoutfit van Carrie Bradshaw in de film van 'Sex and the City'. Het werd ook meermaals in Gossip Girl gezien, een nieuwe Amerikaanse hitserie die hopelijk binnenkort ook in België te zien zal zijn.

Bekende ontwerpers
Ontwerpers als Alexander McQueen en Nina Ricci sprongen meteen op de kar, in hun najaarscollectie zie je veren op hoeden en haarbanden, meldt elle.nl. Er zijn ook goedkopere varianten in accessoirewinkels als Accessorize.com, als je geen fortuin aan deze trend wil geven.

Charleston
Je kunt de trend bescheiden houden en voor bijvoorbeeld een haarband met veren kiezen. Maar wil je helemaal voor de Charlestonstijl gaan, dan combineer je het met een retrojurk.

Feestoutfit
Je haartooi versieren met veren is goed voor als je eens helemaal 'over the top' wil gaan, ideaal dus als je je feestoutfit extra cachet wil geven. Voor het dagelijkse leven is deze trend moeilijker te vertalen.(ep)

� Reageer (0)
16-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trend of misser: de soksandaal


Trend of misser: de soksandaal




 


Gladiotorsandalen zijn helemaal in deze zomer. Het merk Cocobelle ging nog een beetje verder en ontwierp de Bahia Elastic Sock Thong. Het resultaat is een rubberen slipper waaraan stof bevestigd is die tussen je tenen vertrekt en rond je enkels een sok vormt.


Opvallen
Het kan een oplossing zijn voor vrouwen die net een beetje meer steun nodig hebben dan een slipper biedt. Maar het is vooral bedoeld voor modieuze vrouwen die graag opvallende schoenen dragen.

Moeilijk te combineren
Het mag er dan wel leuk uitzien, de sandalen zijn vooral moeilijk te combineren. Bovendien zijn ze niet meteen goedkoop, je betaalt ongeveer euro 45 voor wat rubber en een lapje stof. Je kunt de schoenen in het beige en zwart verkrijgen. Benieuwd of het een trend voor fashionaddicts wordt of dat we dit binnenkort in het straatbeeld zullen zien verschijnen. (ep)(br.nina)

� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!