Waregem Koerse: de exclusieve hoeden van de genodigden.
Waregem Koerse: de exclusieve hoeden van de genodigden.
Klik op de foto om de foto's te bekijken
Stilaan een traditie op Waregem Koerse: de exclusieve hoeden van
de genodigden. De organisatie van de Grote Steeple Chase van Vlaanderen
looft Ascot-gewijs een prijs uit voor het mooiste, origineelste of
gekste hoofddeksel. Dat geld gaat integraal naar het goede doel.
Vorige week prees de Italiaanse Vogue op zijn website nog
'slavenoorringen' aan als de nieuwe trend, nu schokt het magazine
opnieuw met op de cover een model met een taille van ocharme 33
centimeter omtrek, een neusring en een lippiercing.
Het
septembernummer van de Italiaanse Vogue is donker en Gothic.
'Avant-Garde' is het thema en het 40-jarige Britse model Stella Tennant
brengt een ode aan Ethel Granger, de wereldrecordhoudster van de smalste
taille in een corset (33 cm) en voorloopster van de piercingtrend uit
de jaren vijftig.
Ethel Granger was al in de jaren
vijftig verslingerd aan neus- en oorpiercings en was met 33 cm tevens
recordhoudster 'smalste taille'.
Vorige week moest Vogue Italië zich
verontschuldigen nadat het de trendy grote ringvormige oorringen
'slavenoorringen' had genoemd. "Als de naam herinneringen oporoept aan
de tradities van de gekleurde vrouwen die naar het zuiden van de VS
werden gebracht tijdens de slavenhandel, is de nieuwste interpretatie
ervan één van pure vrijheid", zo stond te lezen. Enkele dagen en een
excuus later werd het woord 'slave' vervangen door 'ethnic'. (br.hln)
Grootste blunders op kantoor: slippers en transparante top
Grootste blunders op kantoor: slippers en transparante top
Bijna een derde van de mannen raakt op kantoor afgeleid door schaars
geklede vrouwelijke collega's. Beide geslachten maken zich schuldig aan
met ongepaste outfit op kantoor te verschijnen tijdens de zomermaanden.
Hoewel deze zomer het nooit echt heet is geweest, blijken zomerse
outfits de Britten op kantoor af leiden. De grootste zondaars tegen de
kledingvoorschriften zijn de dames. Bij hoge temperaturen kleedt de
helft van hen zich ongepast, bij mannen is dat drie op de tien.
Collega's beamen dit, de helft zegt dat vrouwen het vaakst de regels
breken, slechts een op de tien beschuldigt mannen hiervan. Toch zegt
veertig procent van de 1200 ondervraagde werknemers dat de regels minder
strikt zijn voor dames, 11 procent beweert dat de kledingvoorschriften
voor mannen minder strikt zijn.
De
grootste zonde blijkt een doorzichtige blouse te zijn voor vrouwen,
terwijl teenslippers absoluut niet kunnen voor mannen. 15 procent denkt
dat het voor een heer ongepast is om zijn das uit te trekken op een
warme dag. De helft van de werknemers is beschaamd wanneer een collega
zich te sexy kleedt. Een derde zegt dat wie de voorschriften niet volgt,
risico loopt het slachtoffer van geroddel te worden. Het meest
verontrustende nieuws is dat bijna drie op de tien werknemers zich
zorgen maakt dat slecht geklede collega's slecht zijn voor de zaken, een
vijfde neemt daarom geen klanten of zakencontacten meer mee naar
kantoor.
Woordvoerder van
de website uSwitchforbusiness, die het onderzoek liet uitvoeren, James
Constant: "Sexy zomeroutfits doen de temperaturen op de werkvloer
stijgen. Veel werknemers laten graag wat vlees zien, maar hun collega's
zijn hier niet even enthousiast over. Niemand wil terugkeren naar de
strikte kledingvoorschriften op kantoor van weleer, maar aan de andere
kant zijn beschaamde of afgeleide werknemers ook niet ideaal. Het draait
erom het juiste evenwicht te vinden. Het is belangrijk
kledingvoorschriften te hebben die bij je zaak passen, dit houdt je
personeel gelukkig en kan helpen alles vlotjes te laten verlopen,
ondanks de hete temperaturen." (br.hln)
Felle kleuren waren hip deze zomer. Fans kunnen nu opgelucht ademhalen, want de zogenaamde colorblocking trend zet zich ook dit najaar verder.
H&M gaat er dit najaar volledig voor: parse panty's, felblauwe broeken en gele jurkjes. Liefst zoveel mogelijk felle kleuren met elkaar gecombineerd: de colorblocking trend is duidelijk nog niet weg te denken. (br.she)
Oscar de la Renta is de duursteboetiek van Amerika
Oscar de la Renta is de duurste boetiek van Amerika
Wanneer je een Oscar de la
Renta-boetiek binnenstapt, ben je gemiddeld 2.225 euro kwijt. De shop
wordt daardoor meteen tot de duurste van Amerika uitgeroepen.
Giorgio
Armani komt op een tweede plaats met een aankoop van gemiddeld 2.000
euro. De derde plaats wordt bekleed door de winkel Loro Piana in Boston,
waar je gemiddeld 1.950 euro kwijt bent. De prijzen werden gebaseerd op
de gebeurde transacties tussen april 2010 en mei 2011. (br.she - beeld
photonews)
Wij zeggen 'tot ziens' tegen de skinny, de 'boyfriend' en de broek met een rechte pijp. Het woord is dit najaar aan de broek met de brede pijp.
De broek met de brede pijpen, die floreerde in de jaren '70, is komend najaar weer helemaal hip. En het fijne is, iedereen kan hem dragen. Door het dragen van een broek met brede pijpen krijg je zelfs langere benen.
Als je graag een broek met brede pijpen wil kopen, dan heb je de keuze uit twee verschillende soorten. Een 'flared jeans', wijd uiteenlopend vanaf de bovenbenen, of een 'bell bottom', wijd uitlopend vanaf de knie. Ook de variatie met een hoge taille of een heupmodel mag niet ontbreken.
Op de catwalk zagen we deze musthave voor het najaar al voorbij flitsen. Tijdens de fall/winter show in Parijs showde Chanel de brede pijpen opgerold. Gecombineerd met vrouwelijke, chique pumps en een getailleerde blazer voor de ultieme zakelijke look.
Ook Chloé ziet het weer helemaal zitten met de flared jeans. Het modemerk combineert het item met plateauzolen en een nonchalant shirt. Waar Chloé vooral het nonchalante showt op de catwalk, laat Valentino het rechttoe rechtaan zien. De brede pijp, die valt tot over de schoen, mag gezien worden met een langer jasje tot over de knie.
Hermés en Haider Ackermann gooien het roer helemaal om. Zij maken de pijp wijder en korter. Weg met de broek met normale lengte, het woord is aan de enkelbroek met een brede pijp. Combineer dit met pumps en de combinatie van een nonchalante en femme fatale look is geboren. (br.het nieuwsblad)
Steeds meer modellen met een maatje meer verschijnen op de covers van
modebladen en catwalks, doordat de kritiek op de graatmagere modellen
toeneemt. Maar volgens sommige experts gaan sommige designers te ver,
wat ook weer een ongezond beeld bij meisjes zou stimuleren.
De Australische keten Myer hield eerder deze week een 'Big is Beautiful'
catwalkshow tijdens de modeweek in Sydney. Meisjes vanaf maat 44 tot 52
showden verschillende outfits voor tal van merken. Robyn Lawley, het
eerste mollige model dat in Vogue Australia verscheen, opende de show
met een zwarte assymetrische jurk. De meeste meisjes zagen er gezond
uit, maar sommige leken wat overgewicht mee te zeulen. Volgens critici
moedigden ze met de slogan 'Big is Beautiful' vrouwen aan een ongezonde
levensstijl vol te houden. Sommigen zeggen daarom dat dit initiatief
even erg is als het promoten van een maatje 0. De
Australische journalist Damian Woolbough noemt dit onverantwoord.
"Vrouwen van alle vormen en maten moeten in de mode-industrie
vertegenwoordig worden, maar deze dames zenden een even onverantwoorde
boodschap omtrent een gezonde voeding en sport uit als graatmagere
meisjes." Tam Fry van het 'National Obesity Forum' weerlegt dit en zegt
dat modellen met maatje 0 veel gevaarlijker zijn. "Mensen bestaan in
alle vormen en maten, het zou ontzettend verkeerd zijn te zeggen dat
deze modellen met overgewicht kampen." Toch
blijkt niet iedereen overtuigd te zijn dat dik mooi is, er waren 500
ticketjes beschikbaar voor de show, maar er werden slechts 64 verkocht.
Journaliste Edwina McCann: "De consument is niet zo geobsedeerd door een
maatje meer als de media. Klanten aanvaarden het feit dat een model,
net als een atleet bijvoorbeeld, een uitzonderlijk geval is, en er niet
uitziet als de doorsnee man of vrouw."
Wat denken jullie? Is het
nodig om modellen van alle maten en gewichten op de catwalk te tonen, of
is het logisch dat designers slanke dames kiezen omdat zij hun
ontwerpen er beter laten uitkomen? (br.hln - foto getty)
Miranda Kerr bekende onlangs dat haar favoriete beautyproduct
kokosolie is. Sinds haar bekentenis lopen dames stormloop voor het
product. Volgens experts is de consumptie ervan echter niet zonder
gevaar.
Vorig maand bekende het topmodel en mevrouw Orlando Bloom dat ze haar
onberispelijke haar en huid te danken heeft aan de dagelijkse consumptie
van kokosolie. Sindsdien merkte de Britse voedingsketen 'Holland &
Barrett' een stijging van 50 procent in de verkoop ervan op. De
28-jarige Miranda is een model voor het lingeriemerk Victoria's Secret,
ze beviel in januari van haar eerste kind en liep ondertussen al weer
verschillende catwalks. "Ik kan geen dag zonder kokosolie, ik gebruik
vier eetlepels per dag, ik kook ermee of doe het in een kopje groene
thee."
De ollie bevat vetzuren
die de huid en het haar zacht en glanzend moet houden, volgens
aanhangers zou het voor allerlei gezondheidsvoordelen zorgen, waaronder
gewichtsverlies, hoewel dit door anderen ontkracht wordt. Het product
wordt gehaald uit het vruchtvlees van rijpe kokosnoten, je kunt het rauw
drinken, maar ook gebruiken om te koken of meteen op het haar en de
huid brengen als een hydraterende crème. Nutritioniste Kate Butler: "De
kleine moleculaire structuur van kokosolie maakt dat de huid dit
makkelijk opneemt, waardoor deze zacht wordt. Het helpt bij droge, ruwe
huid en is een goede crème om na het zonnen te kalmeren. Daarnaast
verricht het wonderen voor je haar als conditioner."
Experts
waarschuwen echter dat het kokosolie rijk is aan verzadigde vetten en
calorieën, een theelepel van 15 gram bevat ongeveer 135 calorieën.
Professor Mike Gordon: "Als je te veel verzadigde vetten opneemt, loop
je meer risico op hart- en vaatziekten. Ik zou zeker niet aanraden dit
in grote hoeveelheden te gebruiken."
Yves Saint Laurent staat garant voor vooruitstrevende mode. En ook nu scheren ze weer hoge toppen met de 'Cabas Chyc'.
Carla Bruni, Claudia Schiffer, Kate Winslet, Kylie Minogue, Demi Moore, Lady Gaga, allen hebben ze één ding gemeen : hun nieuwste trendy handtas is er eentje van Yves Saint Laurent. De Cabas Chyc werd door de ongelooflijke belangstelling van BV's meteen uitgeroepen tot musthave tas van deze winter. (br.she - beeld photonews)
Eén Belg op drie zegt meermaals per jaar last te hebben van een huid
die trekt, niet comfortabel aanvoelt of uitdroogt. Volgens een onderzoek
van Sanex hebben de Belgen vooral in de winter last van een
oncomfortabele huid: meer dan de helft geeft aan dat hun huid vaker
beschadigd wordt in de winter, terwijl slechts drie op tien de indruk
heeft dat hun huid het in de zomer hard te verduren heeft. Nochtans is
de zon niet goed voor de huid: behalve het risico op huidkanker en
rimpels, droogt ze ook de huid uit.
Een gezonde huid is een goed gehydrateerde huid, zonder puistjes, rode
vlekken of rimpels. Een bruin kleurtje is geen voorwaarde voor een
gezonde huid, aldus de Belgen.
We
wassen zich veel te vaak: meestal één, vaak twee keer per dag. Meer dan
de helft neemt 'minstens' twee douches tijdens een hittegolf. Het
verfrissende effect heeft echter een zwaar nadeel: de huid droogt nog
verder uit.
De pH-waarde (of zuurtegraad) van kraanwater ligt
namelijk rond de 7,8 en dat is niet goed voor de huid, die van nature
een pH van ongeveer 4,7 heeft. Na elk bad of douche duurt het enkele
uren voor de zuurtegraad van de huid zichzelf heeft hersteld.
Dit
heeft niet alleen een ongemakkelijk gevolg (de huid trekt tegen of
jeukt), maar de huid kan ook beginnen afschilferen. De huid is tijdens
zo'n droogtefase ook minder goed beschermd en dus kwetsbaar.
Agressieve
zepen kunnen de huid nog verder uitdrogen, en het herstel vertragen.
Dat geldt ook voor chloorwater en zeewater. In de winter is het al niet
veel beter: de koude en de lage vochtigheidsgraad verlagen de
hydratering van de huid, iets wat nog verergerd wordt door het warme
water.
De meeste landgenoten zijn zich daarvan bewust: 75 procent
draagt naar eigen zeggen zorg voor de huid, ook al gebruikt 39 procent
geen specifieke verzorgingsproducten. 35 procent doet dit wel. (br.hln)
Toen Katy Perry haar lokken roze liet verven, keek niemand verbaasd op. Maar nu lijken ook andere sterren voor de look te zijn gevallen.
Sienna Miller, Kate Bosworth, Dianna Agron, allen pronken ze met een roze coupe. Sommigen gaan daarbij voor een volledig roze haardos, terwijl anderen highlights van het fluokleurtje laten zetten.
Eerder lieten ook Lily Allen, Kelly Osbourne en zangeres Pink hun haardos roze kleuren. (br.she - beeld photo news)
Wetenschappers hebben een natuurlijke techniek ontwikkeld om
veroudering tegen te gaan. Het alternatief voor botox mag in de
Verenigde Staten worden toegepast en kan over een jaar ook Europa
bereiken, zo meldt The Sunday Times. Het enige nadeel? Het prijskaartje
valt een pak zwaarder uit.
De techniek heet "laViv". Daarbij worden cellen uit bindweefsel
verwijderd uit de huid achter de oren van patiënten. Daarna worden de
cellen in een labo negentig dagen opgekweekt, met tientallen miljoenen
nieuwe cellen als gevolg.
Die worden drie keer geïnjecteerd in
de huid van de patiënt, om de vijf weken. De cellen, fibroplasten
genaamd, produceren collageen, elastine en hyaluronzuur die zorgen voor
een soepele huid.
Een test bij 421
vrouwen toonde aan dat de zogenaamde "lachlijn" natuurlijk kon
uitgevlakt worden. Het leverde de producent alvast een licentie op om
deze behandeling voor de lachrimpels op de markt te brengen. Tests bij
2.700 andere vrouwen moeten leiden tot een licentie voor het hele
gezicht.
Voorlopig mag de producent enkel zes maanden
"houdbaarheid" garanderen, wat overeenkomt met de duur van de test.
Botox zou drie tot zes maanden werken.
Toch
is helemaal niet zeker dat de natuurlijke behandeling botox van de
troon zal stoten. Ja, botox heeft een negatieve connotatie en veel
vrouwen deinzen ervoor terug hun zenuwen te laten 'verlammen', maar het
kost wel tien keer minder dan de natuurlijk behandeling, die algauw
1.500 euro kost.
Britse
wetenschappers zijn optimistisch over de werking, maar vrezen dat er te
weinig cellen geproduceerd kunnen worden om oudere patiënten, de
grootste doelgroep, te helpen. Welke leeftijd de vrouwen in de testgroep
hadden, werd niet bekend gemaakt. (br.hln)
De sleehakken van Zanotti waren de zomerschoenentrend onder celebs,
maar voor de herfst wordt een nieuwe trend gespot: klassieke pumps met
een 'neuslapje'.
Het ziet er een beetje uit alsof iemand de schoen heeft opgelapt, zoals
dat wel eens gebeurt met hemdsmouwen en broekpijpen: met een lapje stof
in een andere kleur over de gescheurde of verdunde plek.
Alle
grote schoenenmerken doen mee: Christian Louboutin natuurlijk, maar ook
Chanel, Yves Saint Laurent en Salvatore Ferragamo. Kim Kardashian, Keira
Knightley, Milla Jovovich, Mila Kunis, Emma Roberts en Jennifer Lopez
zijn maar enkele van de sterren die dit soort schoenen al droegen.(br.hln)
De trend van de mannelijke, stevige schoen van komende winter is
allemaal de 'schuld' van het Braziliaanse topmodel Gisele Bundchen. Ze
weigerde namelijk torenhoge hakken voor de show van Balenciaga te
dragen.
"We wilden voor de show graag topmodellen als Gisele, Amber Valletta en
Carolyn Murphy op de catwalk en ze zeiden nee tegen hoge hakken van meer
dan 11 cm. De dames waren het niet meer gewoon om op stiletto's te
lopen. Vooral Gisele was bezorgd, zij weigerde zo de catwalk op te
gaan", aldus de creatief directeur Nicolas Ghesquière. De designer
beweerde echter vlak na de show dat de schoenen haast het uitgangspunt
waren voor de collectie. Maar nu gaan de geruchten de ronde dat de
modellen dit bepaald hebben.
Een trendy mannenschoen voor vrouwen bij asos.com.
Maar blijkbaar is de mening van
Gisele belangrijk genoeg voor toonaangevende designers om hun collectie
aan te passen. Dit kan misschien de aanzet zijn voor een carrièrewending
van het topmodel. We hopen het alvast. (br.hln)
Sterren in strepen: de nieuwste lievelingsjurk van Hollywood
Sterren in strepen: de nieuwste lievelingsjurk van Hollywood
Vzn links naar rechts: Emmy Rossum, Zoe Saldana en January Jones.
Zijn de sterren het ook moe om altijd origineel te moeten zijn of
krijgen ze bewust dezelfde kledingsstukken aangeboden? In elk geval is
het al de derde keer deze zomer dat er een 'hippe' jurk wordt gespot:
een eenvoudige jurk met donkerblauwe en rode strepen.
Zowel Emmy Rossum, Zoe Saldana, een zwangere January Jones, Olivia Munn
en Amanda Seyfried werden er al in gespot. De jurk komt van de keten
Express en kost 'slechts' 50 dollar (35 euro).
Emmy
Rossum droeg de jurk zomers casual: met een strohoed en slilppers. Zoe
Saldana was iets glamoureuzer: hippe sandalen, een kleine handtas die ze
schuin over de borst droeg en een bruine riem. Haar hippe
vliegeniersbril, ballerinadot en oorbellen gaven het geheel een meer
exotische look.
Amanda Seyfried droeg het tussen de opnames door, maar Olivia Munn bewaarde de jurk voor de catwalk en combineerde die enigszins vreemd met laarzen.
Tot
slot droeg ook January Jones de jurk op een vrij moment: bij het
shoppen. Ook zij koos voor stijlvolle sandalen en werkte het geheel
toepasselijk af met een Ray Ban-zonnebril met een rood randje.
Express
is geen merk dat celebs vaak dragen, omdat het de hippe conotatie mist
die bijvoorbeeld H&M, Gap en Topshop wel hebben. Maar met 550
winkels in de hele Verenigde Staten is het niet bepaald een kleine,
onbelangrijke keten. Wie interesse heeft in een jurk-zoals-de-sterren
kan deze hier bestellen. Wie niet zo dol is op blauw en rood, kan ook voor de klassieker zwart en wit kiezen. (br.hln)
Kwart van kleding voor meisjes van 10, 11 en 12 jaar seksueel getint
"Kwart van kleding voor meisjes van 10, 11 en 12 jaar seksueel getint"
Ongeveer een kwart van het kledingaanbod in België voor meisjes van
10, 11 en 12 jaar oud is geseksualiseerd. Dat blijkt uit onderzoek van
een studente waarover het maandblad Eos bericht in de editie die morgen
verschijnt.
Voor haar scriptieonderzoek bekeek Gun Bosserez, studente
communicatiewetenschappen aan de Katholieke Universiteit van Leuven, in
maart de kindercollectie van vier kledingketens. De ketens behoren op
het gebied van omzet tot de top tien in België.
Maar
liefst 26,7% van de jurkjes, shirts en broeken bleek op een of andere
manier geseksualiseerd. Het gaat dan om kledij met suggestieve
tekeningen of opschriften, kledij die borsten en billen benadrukt en
duplicaten van volwassen dameskledij. Zo stootte Bosserez op een T-shirt
met het opschrift "Estes Hills" ter hoogte van de borsten. Op een ander
shirt stonden cosmeticaproducten afgebeeld met daarbij het opschrift "I
need make-up". Tijdens een tweede observatie vond de studente zelfs
opgevulde bh's voor kinderen.
"De
geseksualiseerde kledij kan kinderen aanmoedigen zich bezig te houden
met thema's waar ze mentaal of lichamelijk nog niet klaar voor zijn",
zegt Bosserez in Eos. Volgens haar zien jonge meisjes hun lichaam
daardoor mogelijk als een object dat ze kunnen evalueren op basis van
(seksuele) aantrekkelijkheid. De druk die daarmee samengaat, "kan
meisjes vatbaarder maken voor het ontwikkelen van een laag zelfbeeld of
eetstoornissen". (br.hln)
Jantine Van Peski is favoriet tijdens Miele Catwalk 2011
Jantine Van Peski is favoriet tijdens Miele Catwalk 2011
De jaarlijkse hoogdagen voor de Belgische mode komen er weer aan. Op donderdag 8 en vrijdag 9 september vindt in Tour & Taxis in Brussel de 'Miele Catwalk' plaats. En ook dit jaar is er weer plaats voor jong, aanstormend talent.
Jantine Van Peski maakte grote indruk tijdens het jaarlijkse defilé van de Antwerpse modeacademie. Van Peski werd nu zelfs uitverkozen tot Miele Catwalk favoriet, waardoor ze har collectie 'Wires 10.0' zal mogen showen.
"Ik voel me vereerd met de benoeming tot favoriet. Het is fantastisch om waardering te krijgen voor je werk als je net van de academie komt. Ik zie er al naar uit om mijn collectie te tonen aan een groot en deels nieuw publiek en ben dan ook erg benieuwd naar de reacties", aldus Van Peski.
Naast Jantine Van Peski zullen ook Tim Van Steenbergen, Natan, Essentiel, Just In Case, Marie Jo, Joanne Vanden Avenne, Lenny Leleu en Filles à Papa hun collecties aan het grote publiek tonen. (br.she)
De vloek van schoonheid: mooie vrouwen stoten kopers af
De vloek van schoonheid: mooie vrouwen stoten kopers af
Het lijkt ideaal: mooie vrouwen die kleren passen. Mooie mensen geven
immers het goede voorbeeld: wat zij doen, willen anderen ook, in de
hoop dat ze zo hun eigen aantrekkelijkheid opkrikken. Dat blijkt maar
gedeeltelijk waar: iemand die aantrekkelijker is hetzelfde kledingsstuk
op hetzelfde moment zien passen, is meteen de belangrijkste reden om het
niet te kopen. Vooral als de vrouw in kwestie zich onzeker voelt over
haar lichaam, zo blijkt uit Amerikaans-Canadees onderzoek.
Er is wel één lichtpuntje voor de winkeliers: het effect treedt alleen
op als beide vrouwen tegelijkertijd de jurk dragen omdat dan (soms
pijnlijk) duidelijk wordt wie er beter mee staat.
"De vrouw met
laag zelfbeeld kan nog wel zien dat de jurk mooi staat, maar in
vergelijking met de mooie vrouw, verbleekt haar uiterlijk en hangt ze de
jurk gefrustreerd weg", aldus Darren Dahl, professor marketing aan de
universiteit van British Colombia.
Een
aantrekkelijke vrouw hetzelfde kledingsstuk naar de kassa zien dragen
heeft wel het verhoopte effect: dan gaat de minder aantrekkelijke vrouw
zich goed voelen omdat ze duidelijk een goede keuze heeft gemaakt.
Ook een mooie vrouw iets zien passen, is goed voor de verkoop, want het geeft klanten vaak het idee: dat wil ik ook.
"Het
is dan ook aan te raden dat winkels vermijden dat mensen uit een
privé-kleedhokje moeten komen om in de spiegel te kunnen kijken", aldus
Dahl, die merken ook afraadt aantrekkelijke verkoopsters in hun kledij
te laten rondlopen.
Op het moment het kledingsstuk gekocht is,
verandert de psychologie weer: een andere vrouw tegenkomen in dezelfde
outfit op een feestje, is een grote nachtmerrie. Om haar zelfbeeld te
beschermen zullen vrouwen dan net beweren dat de ander er véél slechter
uitziet dan zijzelf... (br.hln)
Daar waar vorige jaren vooral de bontmantels opnieuw hun opwachting maakten, is het nu tijd voor een iets andere dierenbedekking.
Veren zijn dit najaar niet weg te denken uit onze garderobe. En dan hebben we het niet over de aloude pauwveren, maar veren in de meest exotische kleuren en variaties.
Bij Jean Paul Gaultier merkten we verencombinaties in oranje, groen en blauw op. Dior ging dan weer voor azuurblauwe veren. Alexandre Vauthier zweert bij felrode varianten en Giambattista Valli houdt het 'natuurlijker' met grijze en bruine veertjes. Chanel koos voor zwarte, blauwe en roze veren. Valentino ging voor de nudevariant en Alexis Mabille? Die bracht ode aan de aloude veren door 2 gigantische exemplaren op de borst van een model te plakken en eentje bovenaan op haar hoofd. (br.she - beeld photonews)
Dit zijn de 8 beautyproducten van de toekomst: iets voor jou?
Dit zijn de 8 beautyproducten van de toekomst: iets voor jou?
Weg met rimpels, overtollig haar en puistjes! Als we de
voorspellingen mogen geloven, ziet de toekomst van onze
lichaamsverzorging er veelbelovend uit! Zullen de volgende acht
schoonheidsproducten binnenkort in jouw badkamer te vinden zijn?
1. De toekomst van ... rimpelbestrijders
Binnen
een paar jaar zal het mogelijk zijn om je rimpels gewoon weg te vegen,
net zoals je nu make-up verwijdert. Revance Therapeutics is momenteel
bezig met het ontwikkelen van een product op basis van botulinetoxine,
de stof die ook gebruikt wordt in botox. "Maar over enkele jaren zal je
niet meer aan de slag moeten met injecties", zegt dermatoloog Fredric
Brandt. "Dan zal je thuis je huid terug glad kunnen strijken met een
simpele gelpatch."
2. De toekomst van ... lasers
Binnenkort
zal je haardroger in de badkamer gezelschap krijgen van ... je eigen
laserapparaat! Vanaf dan zal je zelf een wekelijkse behandeling kunnen
doen die de groei van collageen stimuleert, waardoor je kraaienpootjes
verdwijnen. "Voorlopig zijn laserapparaten enkel beschikbaar bij dokters
en dermatologen, maar binnenkort zal het ook veilig én betaalbaar
worden om ze thuis te gebruiken", zegt uitvinder David McDaniel.
Bovendien voorspelt specialist Paul Sowyrda dat er binnen de tien jaar
ook een laserapparaat zal zijn dat "zowel acne, sproeten, rimpels als
haaruitval bestrijdt."
3. De toekomst van ... het bad
Geloof
het of niet: uiteindelijk zullen we zelfs geen water meer nodig hebben
om ons te wassen. Dat wil niet zeggen dat een bad niet meer zal bestaan,
maar we zullen het enkel gebruiken om te relaxeren.
4. De toekomst van ... haar
Binnenkort
hoeven we ook niet meer naar de kapper om onze grijze haren te
verdoezelen. "Het is zeer waarschijnlijk dat wetenschappers een pil
zullen ontwikkelen die de ontwikkeling van grijs haar tegengaat", zegt
McDaniel.
"Bovendien zullen we onze lokken makkelijker zelf
kunnen kleuren", voorspelt expert Brian Kinney. "Men is volop bezig met
de ontwikkeling van een hittegevoelige kleurstof die geactiveerd kan
worden door een haardroger."
5. De toekomst van ... ontharen
Zeg
vaarwel tegen scheermesjes, wax en andere ontharingsmiddelen! "In de
nabije toekomst zal je die kunnen vervangen door een laser die de
haartjes zeer precies afsnijdt, aangevuld met een 'Intense Pulsed
Light'-laser die de haarfollikels doodt", zegt McDaniel. Die
instrumenten worden nu op de markt gebracht en zullen het aantal
ontharingsbeurten aanzienlijk doen dalen of het overtollige haar zelfs
permanent verwijderen. Driewerf hoera!
6. De toekomst van ... huidverzorging
Volgens
McDaniel is het niet onmogelijk dat spiegels ons in de toekomst zullen
vertellen wat onze huid nodig heeft. "Met behulp van een sensor -
vergelijkbaar met die in een digitale thermometer - zal de vochtigheid,
vettigheid en roodheid van onze huid gemeten worden", voorspelt hij.
"Als de sensor aangeeft dat je huid te droog wordt, weet je dat je meer
vochtinbrengende zalf moet gebruiken."
7. De toekomst van ... zonnecrème
Veel
geld uitgeven aan zonnebescherming zal binnenkort niet meer nodig zijn.
Je huis zal al gauw uitgerust zijn met een speciale cabine die je
insmeert met zonnecrème. Het principe is te vergelijken met een
spraycabine die een zelfbruiner aanbrengt op je huid. "Daarnaast zal je
wellicht ook elke ochtend een beschermende zonnepil nemen", voorspelt
Kinney. "Die zal ervoor zorgen dat onze cellen niet beschadigd kunnen
worden door UV-stralen", vult dermatoloog Kavita Mariwalla aan.
8. De toekomst van ... je tanden
Het
poetsen, flossen en bleken van je tanden zal in de toekomst helemaal
veranderen. "Er zal al vlug een pil op de markt komen die je tanden
harder maakt en gaatjes voorkomt", weet cosmetische tandarts Marc
Lowenberg. De man is zelf ook bezig met de ontwikkeling van een
'tandgloss', een product dat de verkleuring van je tanden door koffie en
rode wijn tegengaat.
En het gaat nog verder, want binnenkort
zullen we zelfs geen tandpasta meer nodig hebben. Canadese
wetenschappers van de University of Saskatchewan zijn namelijk bezig met
de ontwikkeling van een tandenborstel die elektronen laat inwerken op
de zuren in onze mond. Samen zouden ze bacteriën verwijderen en tandplak
afbreken. Wij zijn alvast benieuwd! (br.hln)
Recyclage en oversized-kledij zijn hip deze winter
Recyclage en oversized-kledij zijn hip deze winter
Ben je al klaar om je wintergarderobe uit
te breiden? Dan kies je best voor oversized items. En niet getreurd,
want ook je zomergarderobe wordt deze winter gedragen.
Het mag
deze winter dan wel kouder dan koud worden, dat mag je er niet van
weerhouden om je korte jeansshort aan te trekken. Om die winterse gure
winden de baas te kunnen, draag je onder je short gewoon een dikke
panty. Ook je topjes zijn deze winter lekker hip, gecombineerd met een
dikke trui, die je onder je shirt draagt.
Wil je toch liever voor
een andere trend gaan? Kies dan voor de oversized kledij. Te grote
broeken, shirts, jassen, truien, sjaals. alles mag dit seizoen een
maatje groter zijn. Behalve je handtas! Die lijkt weer normale
proporties aan te nemen. (br.she)
Ben jij ook een grote fan van de looks van Selena Gomez? De jonge
vriendin van Justin Bieber ziet er altijd geweldig uit, zowel op als
naast de rode loper. Volgens de persoonlijke styliste van de
zangeres-actrice kan je makkelijk dezelfde stijl creëren, als je
rekening houdt met de volgende tien tips!
Volgens styliste Basia Richard heeft Selena een dubbele look. "Als
muzikante wil ze er sexy en volwassen uitzien, maar als actrice kiezen
we voor een zachte en glamoureuze look", vertelde Richard aan
InStyle.com. Dit zijn de 10 geheimen:
1. Draag het hele jaar door wit "Selena
is dol op wit! Als ze een rek vol kleren ziet, loopt ze onmiddellijk
naar de witte stukken", zegt Richard. In de zomer kan je makkelijk
kiezen voor korte, witte jurkjes, maar ook in de koudere maanden is wit
een goede keuze. "Selena kiest dan voor kleedjes met lange mouwen, of ze
combineert een witte bloes met een skinny jeans en stoere laarzen voor
een boho chic look."
2. Wees niet bang om shorts te dragen "Je
mag gerust een short dragen om uit te gaan, op voorwaarde dat je ze
combineert met de juiste accessoires", zegt Richard. In combinatie met
een gewone T-shirt creëer je een casual look, maar samen met een leuk
topje en hoge hakken zie je er al snel glamoureuzer uit.
3. Kies voor golvende krullen "Selena
draagt haar lokken het liefst los, met onderaan wat losse krullen",
vertelt Richard. Die trend is beter bekend als de 'beachy waves',
waarbij het net lijkt of je van een dagje zee terugkomt. Je haar is
licht gekruld en ziet er verwaaid en heel natuurlijk uit. Zeker
proberen!
4. Ga voor donkere nagellak Volgens
de styliste hoef je niet bang te zijn om je nagels donker te kleuren.
"Selena kiest altijd voor paarse, zwarte of donkerblauwe nagellak."
Vergeet wel niet om je nagels te beschermen met een kleurloze basislak.
5. Draag pumps "Als
het over schoenen gaat, dan primeert het comfort", beklemtoont de
styliste. "Selena draagt zelden plateauschoenen, want daar voelt ze zich
niet goed in." Haar favoriete schoenen zijn pumps met een klein hakje,
die zitten goed én zijn supervrouwelijk.
6. Draag een persoonlijke accessoire Draag
bij elke outfit één bepaalde ring, een paar oorringen of een armband.
"Selena draagt altijd grote, ronde oorbellen", verklapt Richard. "Ze
draagt ze al sinds ze een klein meisje was." Zo zit er altijd een
persoonlijke touch in je outfit.
7. Combineer losse topjes met strakke jeans Voor
Selena is het comfort van groot belang. "Daarom draagt ze vaak
oversized T-shirts", geeft Richard toe. "Door ze te combineren met een
legging of een skinny jeans, creëer je toch een vrouwelijke look."
8. Ga voor de marine-look "Selena
houdt van gestreepte T-shirts en kleedjes", weet de styliste. Je kan er
ook niets mee misdoen, want streepjes zijn altijd in de mode!
9. Pimp je stijl met gedurfde schoenen "Als
je een eenvoudige outfit draagt, kan je die opleuken met opvallende
schoenen", zegt Richard. "Selena droeg op de Billboard Awards
bijvoorbeeld een gewoon zwart jurkje, maar maakte haar look volledig af
door dat de combineren met opvallende rode schoenen."
10. Gebruik glanzende lipstick Het
is duidelijk dat Selena houdt van glanzende lipsticks. "Ze is niet bang
van kleurrijke lippen en dat mag jij ook niet zijn", vindt Richard. (br.hln)
49 procent van de Nederlandse werknemers vindt het ongepast wanneer
een collega in T-shirt, teenslippers of short op het werk verschijnt.
Slechts een op de vijf deelnemers draagt zelf zomerse kledingstukken op
kantoor. Een kwart zegt hier geen problemen mee te hebben wanneer
collega's in een luchtige outfits naar kantoor komt, toch zouden ze zelf
op warme dagen geen andere kledij aantrekken. Slechts 1 procent beweert
dat schaarse outfits hen afleidt van hun taken. 11 procent zegt wel dat
hun bedrijf voorschriften hanteert wat luchtige kledij betreft.
Het
is niet makkelijk te bepalen wat je geschikt is om te dragen op
kantoor. Veel hangt af van het soort werk dat je uitvoert, de
voorschriften op een advocatenkantoor zullen bijvoorbeeld helemaal
anders zijn dan op een middelbare school. De meeste experts raden
werknemers te kijken naar hun oversten om hun outfit te bepalen. Als je
baas zelf een jeans of een t-shirt draagt, kun je waarschijnlijk zijn
voorbeeld volgen. Als je nog altijd twijfelt, kun je aan een overste
naar de voorschriften vragen. Je gepast kleden bij warm weer is
moeilijker voor dames dan voor mannen. Een man kan zijn gebruikelijk
maatpak dragen, maar zijn jas uitdoen en de mouwen oprollen. Vrouwen
daarentegen hebben beperktere opties. Maar tijdens de zomer kom je er
vaak mee weg minder formele kledij te dragen.
Mannen kunnen opteren voor maatpakken in een lichtere stof, het bovenste knopje van hun hemd openlaten en hun jas uitdoen.
Experts
raden aan voor korte mouwen te opteren, combineer met een lange rok of
lichte broek. Linnen of katoen zijn ademende stoffen en daarom een
aanrader.
Het is niet omdat het
buiten warm is, dat je op kantoor kunt dragen wat je zou aandoen voor
een zomerse picknick. Vermijd een short, hoewel open sandalen kunnen,
zijn teenslippers uit den boze. Zorg dat je hemd of blouse altijd een
mouw heeft. Als je echt niet weet wat mag en wat niet, breng dan een
bezoekje aan de HR-afdeling van je bedrijf. Dat maakt in elk geval een
betere indruk dan iets te dragen waar je baas haast een hartaanval van
krijgt. (br.hln)
We voelen ons al helemaal klaar
voor de winter dankzij het gure winterweer. Tijd dus om de nieuwste
winterkleur aan u voorstellen: bruin en niet zomaar bruin:
donkerokerbruin.
Daar waar vorige jaren paars, wit en marineblauw
hoogtij vierden is er anno 2011 en 2012 maar plaats voor 1 hoofdkleur:
bruin. En dan niet alle soorten bruin, neen donkerokerbruin. Vero Moda
pakt uit met enkele prachtige stukken, gaande van jasjes en sjaals over
vesten, rokken en zelfs handschoenen.
Ook Roberto Cavalli brengt
ode aan de kleur, zij het in een sublieme slangenprint. sisley kiest dan
weer voor een wollen variant met zijn stijlvolle jasjes. Bij
nagellakproducent OPI vind je dan weer de kleur 'Grand Canyon Sunset'
terug. Een deep roosbruin, dat perfect bij je outfits zal passen.
(br.she)
Zijscheiding of middenstreep: wat staat jou het best?
Zijscheiding of middenstreep: wat staat jou het best?
Eén van de meest simpele dingen die je volledige look kunnen
veranderen is de scheiding van je haar. Een lage zijstreep kan je
paardenstaart bijvoorbeeld een geraffineerde touch geven, terwijl je met
een middenstreep een hippie-stijl creërt. Maar wat past het best bij
jou?
"De juiste scheiding is cruciaal voor je haarstijl", vindt Travis
Parker, haarstylist van onder andere Cindy Crawford. Zijn basisregels:
Zijscheidingen passen
het best bij smalle gezichten. "Als je de scheiding bijvoorbeeld links
legt, zal de rechterkant van je gezicht benadrukt worden", zegt Parker.
"Zo lijkt je gezicht toch een beetje groter." Ook wanneer je een grote
neus hebt, is een zijscheiding de beste optie om die te camoufleren.
"Als je neus naar rechts neigt, trek je je zijscheiding ook best aan de
rechterkant", raadt Parker aan.
Middenscheidingen zijn
dan weer ideaal voor vrouwen met een breder gezicht. "Beide kanten van
je gezicht laten zien benadrukt je jukbeenderen, waardoor je neus en kin
langer lijken", legt Parker uit. Toch moeten ook mensen met een breder
gezicht opletten met middenscheidingen, want lang niet iedereen staat er
goed mee. "Deze scheiding vraagt eigenlijk om een symmetrisch en
harmonisch gezicht, waar slechts weinig mensen mee gezegend zijn."
- Wie een middenscheiding heeft, streeft naar harmonie en gerechtigheid. -
Vrouwen met een zijscheiding aan de linkerkant zijn sterk gericht op
hun carrière, hebben brede interesses en zijn soms een beetje
mannelijker. - Een vrouw met een scheiding aan de rechterkant is supervrouwelijk en vertrouwt altijd op haar gevoel. (br.hln)
Wie wint deze 'battle of the dresses': Odette Annable, Anna Paquin of Kristen Bell?
Wie wint deze 'battle of the dresses': Odette Annable, Anna Paquin of Kristen Bell?
Versace is al jarenlang een vaste waarde op de rode lopers, en veroverde
doorheen de jaren de harten van heel wat celebs zoals Beyonce en
Jennifer Lopez. Nu wint ook Versace's goedkopere kledinglijn Versus aan
populariteit in Hollywood, en dat dankzij een sexy zwart cocktailjurkje
dat erg in de smaak valt bij de Tinseltowners.
Odette Annable,
Anna Paquin en Kristen Bell werden alle drie met dezelfde jurk gespot.
Annable beet de spits af door de LBD op 26 april in Hollywood te dragen.
Paquin droeg de jurk op de première van het vierde seizoen van True
Blood, ook in Hollywood, maar koos voor de tanktopversie. Bell ging dan
weer voor een strapless ontwerp, zonder glitters weliswaar.
Dat
de dames er stuk voor stuk oogverblindend uitzagen, is wel duidelijk. Al
kan er maar eentje de winnares van de 'battle of the dresses' zijn. Die
keuze laten we helemaal aan jullie over. Wie zal het worden: Odette,
Anna of Kristen? (br.hln)
De strik in combinatie met een frivole print zorgt al snel voor een kinderachtig effect.
Elk jaar zijn er trends, die vaak op de fashion weeks gestart werden,
waar je je beter niet waagt. Op de catwalk zien ze er geslaagd uit,
maar in het dagelijkse leven lijken ze plots heel wat minder draagbaar.
Daarom een overzichtje van kledingstukken waar je komende herfst beter
van weg blijft.
Je op straat begeven met
een broek die veel wegheeft van het onderste van een pyjama is niet
evident. Maar modellen met prints die pijn doen aan de ogen, veroverden
de harten van veel modeverslaafden, zowel bij de mannen als de vrouwen.
Dit wordt dan nog eens gecombineerd met kleurrijke handtassen en
opvallende blouses. Op de catwalk werkt dit goed, maar voor het
dagelijkse leven is het beter deze look meer bescheiden te houden. Het
staat bijvoorbeeld wel goed met een transparante blouse. Ga ook op zoek
naar een stevige stof die strak zit, want met een zwierig exemplaar
krijg je het verkeerde clowneffect. Blijf tevens ver weg van de legging
met print.
Miuccia Prada
lanceerde bont in zuurstokkleurtjes. Haast alle designers namen dit over
en probeerden ze vos, konijn, nerts in alle kleuren van de regenboog
uit. Burberry ging zelfs nog een stapje verder en probeerde een bonten
jas in verschillende kleuren uit, ook de creaties bij Gucci en Céline
vielen op. Omdat een bontjas steeds een dure investering is, lijkt het
ons niet ideaal om zo'n jas te kopen die slechts een seizoen zal
meegaan, ook als je bedenkt dat er heel wat dierenlevens voor worden
opgeofferd. Als je echt dol bent op deze trend, dan kun je wel voor een
nepbonten exemplaar gaan.
Christian
Louboutin slaat haast zelden de bal mis, maar toen heel wat
modebloggers de collectie voor komende herfst zagen, waren ze haast in
shock. Zijn ontwerp dat slangenleder, studs, bont en torenhoge hakken
combineert, lijkt niemand enthousiast te maken. Deze herfst mogen je
schoenen opvallen, maar overdrijf hier zeker niet mee.
Door
wit en zwart te combineren bij retro-ontwerpen leken heel wat modellen
bij Chloé, Lanvin Louis Vuitton op de Europese pelgrims die Amerika
gingen ontdekken, soms neigde het zelfs naar de katholieke non. Deze
look kun je wel zelf uitproberen, maar voeg dan wel een sexy accent toe
zodat je niet te veel op een pionier gaat lijken.
De preutse pionier bij Chloé.
Veel
fashionista's op de fashion week in Parijs hadden hun lange lokken in
hun jas gestopt. We zagen dit ook op de catwalk bij Paul Smith, Burberry
en Oscar de la Renta. De reden hierachter weten we niet, misschien
helpt het om je kapsel in toom te houden. Maar ons lijkt het eerder een
misser en als je niet wil dat iedereen constant je lokken in de plooi
probeert te leggen, kun je je hier beter niet aanwagen (of toch eerst
wachten tot deze trend aanslaat bij het grote publiek). Bij
designers als Jason Wu en Rebecca Minkoff zagen we een nieuwe twist op
de trend van het maatpak bij vrouwen: de zwarte das. Ons doet het eerder
aan tienermeisjes denken, remember Avril Lavigne? Combineer dus zeker
niet met een jeans of t-shirt. Het kan wel chique staan met een wit hemd
of een strakke blazer, stijlvolle broek en stiletto's. Ook het strikje
kan, maar zorg dan wel dat het geheel niet te schattig wordt en hou de
rest van je outfit redelijk strak. (br.hln)
Tot grote vreugde van de mannen worden de vrouwenborsten steeds
groter. Gemiddeld gezien dan toch, want er zijn altijd vrouwen die aan
de 'minder bedeelde' kant zitten. Wie zich daar zorgen over maakt maar
geen operatie wil, kan nu terecht bij de 'triple bra': een soort
wonderbra maar dan met drie verschillende kussentjes voor een drievoudig
effect.
Beha's met push-up-effect, al dan niet met verwijderbare kussentjes,
maken nu al de helft uit van het aantal verkochte beha's in A tot C-cup.
Jong en ouder worden aangetrokken door deze beha's, de ene om sexy
troeven uit te spelen, de andere om de borsten in een betere vorm te
brengen en zo ook het zelfvertrouwen op te krikken.
"Het
was niet gemakkelijk om deze beha te ontwerpen", bekent Sharon Webb van
de kledingketen Debenhams. "Het is niet zomaar een beha met extra
kussentjes of een extra push-up-effect. Het was cruciaal om zowel de
stof als de kussentjes exact juist te krijgen om een natuurlijk effect
te verkrijgen."
Het resultaat is dat drie kussentjes voor een
triple effect zorgen. Het kleine kussentje verbetert de vorm van de
borst, het mediumkussentje lift de borsten en het grote kussentje duwt
de borst zowel zijdelings als opwaarts omhoog.
In
Groot-Brittannië is de beha al op de markt voor de redelijke prijs van
30 euro. Er wordt dan ook verwacht dat de triple bra in geen tijd een
echte hit zal worden. Eerder lanceerde Marks & Spencer ook al een
bikini waarbij je borsten twee cupmaten groter oogde. (br.hln)
Zeeman stunt undercover op internationale modeshow
Zeeman stunt undercover op internationale modeshow
Klik op de foto om het filmpje van de show te bekijken
"Er goed uitzien hoeft niet duur te zijn." Dat is de slogan van het
Nederlandse textielbedrijf Zeeman, dat goedkope kledij op de markt
brengt. Om dat te bewijzen zette de keten een nieuwe 'luxemerk' op,
genaamd 'Frank'. Helemaal undercover. Grappig of gênant?
De verwachtingen waren hooggespannen, toen het nieuwe 'Frank' zijn
kledinglijn zou voorstellen op 16 juli tijdens de Amsterdam
International Fashion Week. Iedereen wou het aangekondigde spektakel
weleens zien.
Verbouwereerde en ook lachende gezichten toen aan
het eind van het defilé de ware ontwerper werd onthuld: Zeeman zat
achter Frank. De textielreus slaagde zo in het opzet, met dank aan
reclamebureau Coz. De
pr-stunt haalde inmiddels de wereldpers en ook op het internet ging die
de laatste dagen stevig over de tongen. Met als insteek de beroemde
'kleren van de keizer'. Blijkbaar zaten er velen te wachten om het
aparte modewereldje eens in zijn hemd te zetten.
Maar er is ook
kritiek. Zo zou Zeeman de marketingactie gekopieerd hebben van Ikea, dat
iets gelijkaardigs deed op de Woonbeurs. Meer ten gronde: er blijken
amper zes stuks van de geshowde collectie online aangeboden te worden.
Dat doet meteen de vraag rijzen of de eigen visie van 'fashionable
kleding aan betaalbare prijzen' wel nageleefd wordt door Zeeman...