De vloek van schoonheid: mooie vrouwen stoten kopers af
De vloek van schoonheid: mooie vrouwen stoten kopers af
Het lijkt ideaal: mooie vrouwen die kleren passen. Mooie mensen geven
immers het goede voorbeeld: wat zij doen, willen anderen ook, in de
hoop dat ze zo hun eigen aantrekkelijkheid opkrikken. Dat blijkt maar
gedeeltelijk waar: iemand die aantrekkelijker is hetzelfde kledingsstuk
op hetzelfde moment zien passen, is meteen de belangrijkste reden om het
niet te kopen. Vooral als de vrouw in kwestie zich onzeker voelt over
haar lichaam, zo blijkt uit Amerikaans-Canadees onderzoek.
Er is wel één lichtpuntje voor de winkeliers: het effect treedt alleen
op als beide vrouwen tegelijkertijd de jurk dragen omdat dan (soms
pijnlijk) duidelijk wordt wie er beter mee staat.
"De vrouw met
laag zelfbeeld kan nog wel zien dat de jurk mooi staat, maar in
vergelijking met de mooie vrouw, verbleekt haar uiterlijk en hangt ze de
jurk gefrustreerd weg", aldus Darren Dahl, professor marketing aan de
universiteit van British Colombia.
Een
aantrekkelijke vrouw hetzelfde kledingsstuk naar de kassa zien dragen
heeft wel het verhoopte effect: dan gaat de minder aantrekkelijke vrouw
zich goed voelen omdat ze duidelijk een goede keuze heeft gemaakt.
Ook een mooie vrouw iets zien passen, is goed voor de verkoop, want het geeft klanten vaak het idee: dat wil ik ook.
"Het
is dan ook aan te raden dat winkels vermijden dat mensen uit een
privé-kleedhokje moeten komen om in de spiegel te kunnen kijken", aldus
Dahl, die merken ook afraadt aantrekkelijke verkoopsters in hun kledij
te laten rondlopen.
Op het moment het kledingsstuk gekocht is,
verandert de psychologie weer: een andere vrouw tegenkomen in dezelfde
outfit op een feestje, is een grote nachtmerrie. Om haar zelfbeeld te
beschermen zullen vrouwen dan net beweren dat de ander er véél slechter
uitziet dan zijzelf... (br.hln)
Daar waar vorige jaren vooral de bontmantels opnieuw hun opwachting maakten, is het nu tijd voor een iets andere dierenbedekking.
Veren zijn dit najaar niet weg te denken uit onze garderobe. En dan hebben we het niet over de aloude pauwveren, maar veren in de meest exotische kleuren en variaties.
Bij Jean Paul Gaultier merkten we verencombinaties in oranje, groen en blauw op. Dior ging dan weer voor azuurblauwe veren. Alexandre Vauthier zweert bij felrode varianten en Giambattista Valli houdt het 'natuurlijker' met grijze en bruine veertjes. Chanel koos voor zwarte, blauwe en roze veren. Valentino ging voor de nudevariant en Alexis Mabille? Die bracht ode aan de aloude veren door 2 gigantische exemplaren op de borst van een model te plakken en eentje bovenaan op haar hoofd. (br.she - beeld photonews)
Dit zijn de 8 beautyproducten van de toekomst: iets voor jou?
Dit zijn de 8 beautyproducten van de toekomst: iets voor jou?
Weg met rimpels, overtollig haar en puistjes! Als we de
voorspellingen mogen geloven, ziet de toekomst van onze
lichaamsverzorging er veelbelovend uit! Zullen de volgende acht
schoonheidsproducten binnenkort in jouw badkamer te vinden zijn?
1. De toekomst van ... rimpelbestrijders
Binnen
een paar jaar zal het mogelijk zijn om je rimpels gewoon weg te vegen,
net zoals je nu make-up verwijdert. Revance Therapeutics is momenteel
bezig met het ontwikkelen van een product op basis van botulinetoxine,
de stof die ook gebruikt wordt in botox. "Maar over enkele jaren zal je
niet meer aan de slag moeten met injecties", zegt dermatoloog Fredric
Brandt. "Dan zal je thuis je huid terug glad kunnen strijken met een
simpele gelpatch."
2. De toekomst van ... lasers
Binnenkort
zal je haardroger in de badkamer gezelschap krijgen van ... je eigen
laserapparaat! Vanaf dan zal je zelf een wekelijkse behandeling kunnen
doen die de groei van collageen stimuleert, waardoor je kraaienpootjes
verdwijnen. "Voorlopig zijn laserapparaten enkel beschikbaar bij dokters
en dermatologen, maar binnenkort zal het ook veilig én betaalbaar
worden om ze thuis te gebruiken", zegt uitvinder David McDaniel.
Bovendien voorspelt specialist Paul Sowyrda dat er binnen de tien jaar
ook een laserapparaat zal zijn dat "zowel acne, sproeten, rimpels als
haaruitval bestrijdt."
3. De toekomst van ... het bad
Geloof
het of niet: uiteindelijk zullen we zelfs geen water meer nodig hebben
om ons te wassen. Dat wil niet zeggen dat een bad niet meer zal bestaan,
maar we zullen het enkel gebruiken om te relaxeren.
4. De toekomst van ... haar
Binnenkort
hoeven we ook niet meer naar de kapper om onze grijze haren te
verdoezelen. "Het is zeer waarschijnlijk dat wetenschappers een pil
zullen ontwikkelen die de ontwikkeling van grijs haar tegengaat", zegt
McDaniel.
"Bovendien zullen we onze lokken makkelijker zelf
kunnen kleuren", voorspelt expert Brian Kinney. "Men is volop bezig met
de ontwikkeling van een hittegevoelige kleurstof die geactiveerd kan
worden door een haardroger."
5. De toekomst van ... ontharen
Zeg
vaarwel tegen scheermesjes, wax en andere ontharingsmiddelen! "In de
nabije toekomst zal je die kunnen vervangen door een laser die de
haartjes zeer precies afsnijdt, aangevuld met een 'Intense Pulsed
Light'-laser die de haarfollikels doodt", zegt McDaniel. Die
instrumenten worden nu op de markt gebracht en zullen het aantal
ontharingsbeurten aanzienlijk doen dalen of het overtollige haar zelfs
permanent verwijderen. Driewerf hoera!
6. De toekomst van ... huidverzorging
Volgens
McDaniel is het niet onmogelijk dat spiegels ons in de toekomst zullen
vertellen wat onze huid nodig heeft. "Met behulp van een sensor -
vergelijkbaar met die in een digitale thermometer - zal de vochtigheid,
vettigheid en roodheid van onze huid gemeten worden", voorspelt hij.
"Als de sensor aangeeft dat je huid te droog wordt, weet je dat je meer
vochtinbrengende zalf moet gebruiken."
7. De toekomst van ... zonnecrème
Veel
geld uitgeven aan zonnebescherming zal binnenkort niet meer nodig zijn.
Je huis zal al gauw uitgerust zijn met een speciale cabine die je
insmeert met zonnecrème. Het principe is te vergelijken met een
spraycabine die een zelfbruiner aanbrengt op je huid. "Daarnaast zal je
wellicht ook elke ochtend een beschermende zonnepil nemen", voorspelt
Kinney. "Die zal ervoor zorgen dat onze cellen niet beschadigd kunnen
worden door UV-stralen", vult dermatoloog Kavita Mariwalla aan.
8. De toekomst van ... je tanden
Het
poetsen, flossen en bleken van je tanden zal in de toekomst helemaal
veranderen. "Er zal al vlug een pil op de markt komen die je tanden
harder maakt en gaatjes voorkomt", weet cosmetische tandarts Marc
Lowenberg. De man is zelf ook bezig met de ontwikkeling van een
'tandgloss', een product dat de verkleuring van je tanden door koffie en
rode wijn tegengaat.
En het gaat nog verder, want binnenkort
zullen we zelfs geen tandpasta meer nodig hebben. Canadese
wetenschappers van de University of Saskatchewan zijn namelijk bezig met
de ontwikkeling van een tandenborstel die elektronen laat inwerken op
de zuren in onze mond. Samen zouden ze bacteriën verwijderen en tandplak
afbreken. Wij zijn alvast benieuwd! (br.hln)
Recyclage en oversized-kledij zijn hip deze winter
Recyclage en oversized-kledij zijn hip deze winter
Ben je al klaar om je wintergarderobe uit
te breiden? Dan kies je best voor oversized items. En niet getreurd,
want ook je zomergarderobe wordt deze winter gedragen.
Het mag
deze winter dan wel kouder dan koud worden, dat mag je er niet van
weerhouden om je korte jeansshort aan te trekken. Om die winterse gure
winden de baas te kunnen, draag je onder je short gewoon een dikke
panty. Ook je topjes zijn deze winter lekker hip, gecombineerd met een
dikke trui, die je onder je shirt draagt.
Wil je toch liever voor
een andere trend gaan? Kies dan voor de oversized kledij. Te grote
broeken, shirts, jassen, truien, sjaals. alles mag dit seizoen een
maatje groter zijn. Behalve je handtas! Die lijkt weer normale
proporties aan te nemen. (br.she)
Ben jij ook een grote fan van de looks van Selena Gomez? De jonge
vriendin van Justin Bieber ziet er altijd geweldig uit, zowel op als
naast de rode loper. Volgens de persoonlijke styliste van de
zangeres-actrice kan je makkelijk dezelfde stijl creëren, als je
rekening houdt met de volgende tien tips!
Volgens styliste Basia Richard heeft Selena een dubbele look. "Als
muzikante wil ze er sexy en volwassen uitzien, maar als actrice kiezen
we voor een zachte en glamoureuze look", vertelde Richard aan
InStyle.com. Dit zijn de 10 geheimen:
1. Draag het hele jaar door wit "Selena
is dol op wit! Als ze een rek vol kleren ziet, loopt ze onmiddellijk
naar de witte stukken", zegt Richard. In de zomer kan je makkelijk
kiezen voor korte, witte jurkjes, maar ook in de koudere maanden is wit
een goede keuze. "Selena kiest dan voor kleedjes met lange mouwen, of ze
combineert een witte bloes met een skinny jeans en stoere laarzen voor
een boho chic look."
2. Wees niet bang om shorts te dragen "Je
mag gerust een short dragen om uit te gaan, op voorwaarde dat je ze
combineert met de juiste accessoires", zegt Richard. In combinatie met
een gewone T-shirt creëer je een casual look, maar samen met een leuk
topje en hoge hakken zie je er al snel glamoureuzer uit.
3. Kies voor golvende krullen "Selena
draagt haar lokken het liefst los, met onderaan wat losse krullen",
vertelt Richard. Die trend is beter bekend als de 'beachy waves',
waarbij het net lijkt of je van een dagje zee terugkomt. Je haar is
licht gekruld en ziet er verwaaid en heel natuurlijk uit. Zeker
proberen!
4. Ga voor donkere nagellak Volgens
de styliste hoef je niet bang te zijn om je nagels donker te kleuren.
"Selena kiest altijd voor paarse, zwarte of donkerblauwe nagellak."
Vergeet wel niet om je nagels te beschermen met een kleurloze basislak.
5. Draag pumps "Als
het over schoenen gaat, dan primeert het comfort", beklemtoont de
styliste. "Selena draagt zelden plateauschoenen, want daar voelt ze zich
niet goed in." Haar favoriete schoenen zijn pumps met een klein hakje,
die zitten goed én zijn supervrouwelijk.
6. Draag een persoonlijke accessoire Draag
bij elke outfit één bepaalde ring, een paar oorringen of een armband.
"Selena draagt altijd grote, ronde oorbellen", verklapt Richard. "Ze
draagt ze al sinds ze een klein meisje was." Zo zit er altijd een
persoonlijke touch in je outfit.
7. Combineer losse topjes met strakke jeans Voor
Selena is het comfort van groot belang. "Daarom draagt ze vaak
oversized T-shirts", geeft Richard toe. "Door ze te combineren met een
legging of een skinny jeans, creëer je toch een vrouwelijke look."
8. Ga voor de marine-look "Selena
houdt van gestreepte T-shirts en kleedjes", weet de styliste. Je kan er
ook niets mee misdoen, want streepjes zijn altijd in de mode!
9. Pimp je stijl met gedurfde schoenen "Als
je een eenvoudige outfit draagt, kan je die opleuken met opvallende
schoenen", zegt Richard. "Selena droeg op de Billboard Awards
bijvoorbeeld een gewoon zwart jurkje, maar maakte haar look volledig af
door dat de combineren met opvallende rode schoenen."
10. Gebruik glanzende lipstick Het
is duidelijk dat Selena houdt van glanzende lipsticks. "Ze is niet bang
van kleurrijke lippen en dat mag jij ook niet zijn", vindt Richard. (br.hln)
49 procent van de Nederlandse werknemers vindt het ongepast wanneer
een collega in T-shirt, teenslippers of short op het werk verschijnt.
Slechts een op de vijf deelnemers draagt zelf zomerse kledingstukken op
kantoor. Een kwart zegt hier geen problemen mee te hebben wanneer
collega's in een luchtige outfits naar kantoor komt, toch zouden ze zelf
op warme dagen geen andere kledij aantrekken. Slechts 1 procent beweert
dat schaarse outfits hen afleidt van hun taken. 11 procent zegt wel dat
hun bedrijf voorschriften hanteert wat luchtige kledij betreft.
Het
is niet makkelijk te bepalen wat je geschikt is om te dragen op
kantoor. Veel hangt af van het soort werk dat je uitvoert, de
voorschriften op een advocatenkantoor zullen bijvoorbeeld helemaal
anders zijn dan op een middelbare school. De meeste experts raden
werknemers te kijken naar hun oversten om hun outfit te bepalen. Als je
baas zelf een jeans of een t-shirt draagt, kun je waarschijnlijk zijn
voorbeeld volgen. Als je nog altijd twijfelt, kun je aan een overste
naar de voorschriften vragen. Je gepast kleden bij warm weer is
moeilijker voor dames dan voor mannen. Een man kan zijn gebruikelijk
maatpak dragen, maar zijn jas uitdoen en de mouwen oprollen. Vrouwen
daarentegen hebben beperktere opties. Maar tijdens de zomer kom je er
vaak mee weg minder formele kledij te dragen.
Mannen kunnen opteren voor maatpakken in een lichtere stof, het bovenste knopje van hun hemd openlaten en hun jas uitdoen.
Experts
raden aan voor korte mouwen te opteren, combineer met een lange rok of
lichte broek. Linnen of katoen zijn ademende stoffen en daarom een
aanrader.
Het is niet omdat het
buiten warm is, dat je op kantoor kunt dragen wat je zou aandoen voor
een zomerse picknick. Vermijd een short, hoewel open sandalen kunnen,
zijn teenslippers uit den boze. Zorg dat je hemd of blouse altijd een
mouw heeft. Als je echt niet weet wat mag en wat niet, breng dan een
bezoekje aan de HR-afdeling van je bedrijf. Dat maakt in elk geval een
betere indruk dan iets te dragen waar je baas haast een hartaanval van
krijgt. (br.hln)
We voelen ons al helemaal klaar
voor de winter dankzij het gure winterweer. Tijd dus om de nieuwste
winterkleur aan u voorstellen: bruin en niet zomaar bruin:
donkerokerbruin.
Daar waar vorige jaren paars, wit en marineblauw
hoogtij vierden is er anno 2011 en 2012 maar plaats voor 1 hoofdkleur:
bruin. En dan niet alle soorten bruin, neen donkerokerbruin. Vero Moda
pakt uit met enkele prachtige stukken, gaande van jasjes en sjaals over
vesten, rokken en zelfs handschoenen.
Ook Roberto Cavalli brengt
ode aan de kleur, zij het in een sublieme slangenprint. sisley kiest dan
weer voor een wollen variant met zijn stijlvolle jasjes. Bij
nagellakproducent OPI vind je dan weer de kleur 'Grand Canyon Sunset'
terug. Een deep roosbruin, dat perfect bij je outfits zal passen.
(br.she)
Zijscheiding of middenstreep: wat staat jou het best?
Zijscheiding of middenstreep: wat staat jou het best?
Eén van de meest simpele dingen die je volledige look kunnen
veranderen is de scheiding van je haar. Een lage zijstreep kan je
paardenstaart bijvoorbeeld een geraffineerde touch geven, terwijl je met
een middenstreep een hippie-stijl creërt. Maar wat past het best bij
jou?
"De juiste scheiding is cruciaal voor je haarstijl", vindt Travis
Parker, haarstylist van onder andere Cindy Crawford. Zijn basisregels:
Zijscheidingen passen
het best bij smalle gezichten. "Als je de scheiding bijvoorbeeld links
legt, zal de rechterkant van je gezicht benadrukt worden", zegt Parker.
"Zo lijkt je gezicht toch een beetje groter." Ook wanneer je een grote
neus hebt, is een zijscheiding de beste optie om die te camoufleren.
"Als je neus naar rechts neigt, trek je je zijscheiding ook best aan de
rechterkant", raadt Parker aan.
Middenscheidingen zijn
dan weer ideaal voor vrouwen met een breder gezicht. "Beide kanten van
je gezicht laten zien benadrukt je jukbeenderen, waardoor je neus en kin
langer lijken", legt Parker uit. Toch moeten ook mensen met een breder
gezicht opletten met middenscheidingen, want lang niet iedereen staat er
goed mee. "Deze scheiding vraagt eigenlijk om een symmetrisch en
harmonisch gezicht, waar slechts weinig mensen mee gezegend zijn."
- Wie een middenscheiding heeft, streeft naar harmonie en gerechtigheid. -
Vrouwen met een zijscheiding aan de linkerkant zijn sterk gericht op
hun carrière, hebben brede interesses en zijn soms een beetje
mannelijker. - Een vrouw met een scheiding aan de rechterkant is supervrouwelijk en vertrouwt altijd op haar gevoel. (br.hln)
Wie wint deze 'battle of the dresses': Odette Annable, Anna Paquin of Kristen Bell?
Wie wint deze 'battle of the dresses': Odette Annable, Anna Paquin of Kristen Bell?
Versace is al jarenlang een vaste waarde op de rode lopers, en veroverde
doorheen de jaren de harten van heel wat celebs zoals Beyonce en
Jennifer Lopez. Nu wint ook Versace's goedkopere kledinglijn Versus aan
populariteit in Hollywood, en dat dankzij een sexy zwart cocktailjurkje
dat erg in de smaak valt bij de Tinseltowners.
Odette Annable,
Anna Paquin en Kristen Bell werden alle drie met dezelfde jurk gespot.
Annable beet de spits af door de LBD op 26 april in Hollywood te dragen.
Paquin droeg de jurk op de première van het vierde seizoen van True
Blood, ook in Hollywood, maar koos voor de tanktopversie. Bell ging dan
weer voor een strapless ontwerp, zonder glitters weliswaar.
Dat
de dames er stuk voor stuk oogverblindend uitzagen, is wel duidelijk. Al
kan er maar eentje de winnares van de 'battle of the dresses' zijn. Die
keuze laten we helemaal aan jullie over. Wie zal het worden: Odette,
Anna of Kristen? (br.hln)
De strik in combinatie met een frivole print zorgt al snel voor een kinderachtig effect.
Elk jaar zijn er trends, die vaak op de fashion weeks gestart werden,
waar je je beter niet waagt. Op de catwalk zien ze er geslaagd uit,
maar in het dagelijkse leven lijken ze plots heel wat minder draagbaar.
Daarom een overzichtje van kledingstukken waar je komende herfst beter
van weg blijft.
Je op straat begeven met
een broek die veel wegheeft van het onderste van een pyjama is niet
evident. Maar modellen met prints die pijn doen aan de ogen, veroverden
de harten van veel modeverslaafden, zowel bij de mannen als de vrouwen.
Dit wordt dan nog eens gecombineerd met kleurrijke handtassen en
opvallende blouses. Op de catwalk werkt dit goed, maar voor het
dagelijkse leven is het beter deze look meer bescheiden te houden. Het
staat bijvoorbeeld wel goed met een transparante blouse. Ga ook op zoek
naar een stevige stof die strak zit, want met een zwierig exemplaar
krijg je het verkeerde clowneffect. Blijf tevens ver weg van de legging
met print.
Miuccia Prada
lanceerde bont in zuurstokkleurtjes. Haast alle designers namen dit over
en probeerden ze vos, konijn, nerts in alle kleuren van de regenboog
uit. Burberry ging zelfs nog een stapje verder en probeerde een bonten
jas in verschillende kleuren uit, ook de creaties bij Gucci en Céline
vielen op. Omdat een bontjas steeds een dure investering is, lijkt het
ons niet ideaal om zo'n jas te kopen die slechts een seizoen zal
meegaan, ook als je bedenkt dat er heel wat dierenlevens voor worden
opgeofferd. Als je echt dol bent op deze trend, dan kun je wel voor een
nepbonten exemplaar gaan.
Christian
Louboutin slaat haast zelden de bal mis, maar toen heel wat
modebloggers de collectie voor komende herfst zagen, waren ze haast in
shock. Zijn ontwerp dat slangenleder, studs, bont en torenhoge hakken
combineert, lijkt niemand enthousiast te maken. Deze herfst mogen je
schoenen opvallen, maar overdrijf hier zeker niet mee.
Door
wit en zwart te combineren bij retro-ontwerpen leken heel wat modellen
bij Chloé, Lanvin Louis Vuitton op de Europese pelgrims die Amerika
gingen ontdekken, soms neigde het zelfs naar de katholieke non. Deze
look kun je wel zelf uitproberen, maar voeg dan wel een sexy accent toe
zodat je niet te veel op een pionier gaat lijken.
De preutse pionier bij Chloé.
Veel
fashionista's op de fashion week in Parijs hadden hun lange lokken in
hun jas gestopt. We zagen dit ook op de catwalk bij Paul Smith, Burberry
en Oscar de la Renta. De reden hierachter weten we niet, misschien
helpt het om je kapsel in toom te houden. Maar ons lijkt het eerder een
misser en als je niet wil dat iedereen constant je lokken in de plooi
probeert te leggen, kun je je hier beter niet aanwagen (of toch eerst
wachten tot deze trend aanslaat bij het grote publiek). Bij
designers als Jason Wu en Rebecca Minkoff zagen we een nieuwe twist op
de trend van het maatpak bij vrouwen: de zwarte das. Ons doet het eerder
aan tienermeisjes denken, remember Avril Lavigne? Combineer dus zeker
niet met een jeans of t-shirt. Het kan wel chique staan met een wit hemd
of een strakke blazer, stijlvolle broek en stiletto's. Ook het strikje
kan, maar zorg dan wel dat het geheel niet te schattig wordt en hou de
rest van je outfit redelijk strak. (br.hln)
Tot grote vreugde van de mannen worden de vrouwenborsten steeds
groter. Gemiddeld gezien dan toch, want er zijn altijd vrouwen die aan
de 'minder bedeelde' kant zitten. Wie zich daar zorgen over maakt maar
geen operatie wil, kan nu terecht bij de 'triple bra': een soort
wonderbra maar dan met drie verschillende kussentjes voor een drievoudig
effect.
Beha's met push-up-effect, al dan niet met verwijderbare kussentjes,
maken nu al de helft uit van het aantal verkochte beha's in A tot C-cup.
Jong en ouder worden aangetrokken door deze beha's, de ene om sexy
troeven uit te spelen, de andere om de borsten in een betere vorm te
brengen en zo ook het zelfvertrouwen op te krikken.
"Het
was niet gemakkelijk om deze beha te ontwerpen", bekent Sharon Webb van
de kledingketen Debenhams. "Het is niet zomaar een beha met extra
kussentjes of een extra push-up-effect. Het was cruciaal om zowel de
stof als de kussentjes exact juist te krijgen om een natuurlijk effect
te verkrijgen."
Het resultaat is dat drie kussentjes voor een
triple effect zorgen. Het kleine kussentje verbetert de vorm van de
borst, het mediumkussentje lift de borsten en het grote kussentje duwt
de borst zowel zijdelings als opwaarts omhoog.
In
Groot-Brittannië is de beha al op de markt voor de redelijke prijs van
30 euro. Er wordt dan ook verwacht dat de triple bra in geen tijd een
echte hit zal worden. Eerder lanceerde Marks & Spencer ook al een
bikini waarbij je borsten twee cupmaten groter oogde. (br.hln)
Zeeman stunt undercover op internationale modeshow
Zeeman stunt undercover op internationale modeshow
Klik op de foto om het filmpje van de show te bekijken
"Er goed uitzien hoeft niet duur te zijn." Dat is de slogan van het
Nederlandse textielbedrijf Zeeman, dat goedkope kledij op de markt
brengt. Om dat te bewijzen zette de keten een nieuwe 'luxemerk' op,
genaamd 'Frank'. Helemaal undercover. Grappig of gênant?
De verwachtingen waren hooggespannen, toen het nieuwe 'Frank' zijn
kledinglijn zou voorstellen op 16 juli tijdens de Amsterdam
International Fashion Week. Iedereen wou het aangekondigde spektakel
weleens zien.
Verbouwereerde en ook lachende gezichten toen aan
het eind van het defilé de ware ontwerper werd onthuld: Zeeman zat
achter Frank. De textielreus slaagde zo in het opzet, met dank aan
reclamebureau Coz. De
pr-stunt haalde inmiddels de wereldpers en ook op het internet ging die
de laatste dagen stevig over de tongen. Met als insteek de beroemde
'kleren van de keizer'. Blijkbaar zaten er velen te wachten om het
aparte modewereldje eens in zijn hemd te zetten.
Maar er is ook
kritiek. Zo zou Zeeman de marketingactie gekopieerd hebben van Ikea, dat
iets gelijkaardigs deed op de Woonbeurs. Meer ten gronde: er blijken
amper zes stuks van de geshowde collectie online aangeboden te worden.
Dat doet meteen de vraag rijzen of de eigen visie van 'fashionable
kleding aan betaalbare prijzen' wel nageleefd wordt door Zeeman...
Stella McCartney voegt outdoorkledij toe aan sportcollectie
Stella McCartney voegt outdoorkledij toe aan sportcollectie
Stella McCartney blijft haar sportcollectie voor Adidas uitbreiden:
na een tennis en wintersportcollectie in 2006, yoga- en danskledij in
2007, golfoutfits in 2008, triatlon-, fiets- en lichthevende kledij in
2010, wordt het gamma uitgebreid met een collectie voor
outdooractiviteiten.Adidas zegt in het persbericht "het gat te willen dichten tussen het
aanbod sportartikelen en de vraag van de moderne vrouw", met andere
woorden: sporten in stijl.
Naar goede gewoonte heeft
McCartney de ontwerpen simpel maar doeltreffend gehouden, de kleuren
zijn aan de sobere kant: zwart, wit, licht- en donkergrijs en bij wijze
van uitzondering fel geel en donkerblauw. Het ontwerpteam van Adidas
zorgde ervoor dat de gebruikte materialen genoeg ademen, warmhouden of
steun bieden.
Er is voor ieder wat: shortjes, broeken, topjes,
T-shirts, zelfs warme skikledij. De prijskaartjes zijn niet voor ieders
portemonnee: skisokken zijn aan 30 euro het goedkoopst, voor basiskledij
tel je 60 à 80 euro per stuk neer. De skijassen zijn uiteraard het
duurst: 350 euro.
Rihanna is een onafhankelijke, sexy
vrouw en dus mag ze best vrouw van het jaar worden. Dat is de conclusie
van de Italiaanse editie van het modetijdschrift Vogue.
Vogue
Italia heeft Rihanna tot hun rolmodel voor één jaar uitgeroepen. "Ze is
de opvolger van de Queen of Pop, haar carrière is gebaseerd op het
ultieme gebruik van haar sexy karakter en provocaties. Ze heeft haar
carrière op de rails kunnen houden ondanks vele familiaire tragedies",
aldus Vogue. Ze besloten dan ook maar meteen de zangeres op hun cover te
laten verschijnen. Al is die fotoshoot toch modebewuster dan we van
Rihanna verwacht hadden. (br.she)
David Beckham slaat de handen in elkaar met de Zweede kledijketen
H&M. Vanaf 2 februari 2012 zal de mannencollectie van Becks in
H&M te koop zijn. Niet zomaar voor een seizoen, maar voor een
onbepaalde periode. Daarmee zijn de kleren van Becks een pak
toegankelijker en goedkoper dan de high fashion van vrouwlief Victoria.
David Beckham is zowel een sport- als een mode-icoon, en H&M is dan
ook bijzonder blij David Beckham als partner te kunnen aankondigen.
Valentijn 2012 wordt heel opwindend", aldus Ann-Sofie Johansson,
hoofdontwerpster bij H&M.
Ook Beckham zelf is tevreden met
de samenwerking. "In H&M vonden we de partner die onze visie deelt
en over de middelen beschikt om de kleren wereldwijd te distribueren."
H&M heeft meer dan 1800 winkels in 42 landen.
David en zijn
team werken al een jaar aan de collectie. "Ik ben extreem tevreden en
optimistisch over wat we ontworpen en gemaakt hebben."
Wie weet
overtuigt de samenwerking Victoria wel tot een seizoenscollectie voor
H&M, zoals ook Lanvin, Jimmy Choo en Viktor & Rolf al deden. (br.hln)
Waarom zijden lingerie goed voor je gezondheid en huid is
Waarom zijden lingerie goed voor je gezondheid en huid is
Zijde voelt niet alleen sensueel en luxueus, het verzacht ook de
symptomen van de menopauze en kan een vaginale infectie helpen te
bestrijden.
Zijden ondergoed beperkt het jeukende gevoel en roodheid dat gepaard
gaat met een vaginale infectie. Dit komt vaak voor, drie op de vier
vrouwen krijgen hier op een bepaald punt in hun leven mee te maken, een
op de twintig kampt hier vier keer per jaar mee. De helft van de
deelnemers vroeg aan de helft van de vrouwen slipjes van DermaSilk
Intimo te dragen, deze zijn gemaakt van een speciale zijden stof
ontwikkeld door het Italiaanse bedrijf Alpretec. De andere groep droeg
katoenen ondergoed. Na zes maanden bleek dat 90 procent van de dames die
zijde droegen, minder last had van de symptomen, ook keerde de infectie
de helft minder vaak terug.
Dit komt
doordat de schimmel die de infectie veroorzaakt het goed doet in warme,
vochtige milieus. De slipjes zijn gemaakt van fibroïne, een soort zijde
dat overtollig vocht absorbeert en gedrenkt in een speciaal middeltje
dat heel wat bacteriën en schimmels tegengaat. Het ondergoed verliest
nooit zijn werking, zelfs wanneer het regelmatig gewassen wordt.
Daarnaast
heeft zijde nog tal van andere voordelen, nog geen enkel onderzoek kon
bewijzen dat dit kwaaltjes van de menopauze kan verlichten, maar heel
wat vrouwen merken hierdoor een verbetering op. De Britse zakenvrouw
Suzan Clements zegt dat ze minder last heeft van haar menopauze, ze
kampt met minder warmteopwellingen en huidproblemen, sinds ze zijden
kussenslopen gebruikt. "De huid van de meeste vrouwen lijdt onder de
menopauze, ze krijgen last van vlekjes en rode, droge plekken. Een
zijden kussensloop is koel in de zomer en warm in de winter, wat helpt
om mijn temperatuur op peil te houden. Ook mijn huid verbeterde
hierdoor."
Artsen weten al lang dat zijde goed is voor je huid.
Serecine, een proteïne in zijde, kan zich binden aan keratine, een
proteïne in huid en haar. Dit betekent dat de stof een laagje op de huid
kan vormen, waardoor deze makkelijk vocht kan vasthouden en zo mogelijk
een antirimpeleffect heeft. (br.hln)
Mad Men-actrice Christina Hendricks is beroemd om haar voluptueuze
figuur. Maar diezelfde bejubelde curves hebben haar al voor veel
problemen gesteld: een rodeloperjurk vinden is een hel, en ook wat
badmode betreft is het huilen met de pet op.
Elke andere Hollywoodster zou aan het diëten zijn geslagen, maar niet
Christina. "Ze houdt van haar lichaam en van haar rondingen en ze wil
die niet kwijt."
"Christina heeft maat 42 en weegt 70 kilogram,
maar ze kan geen badpak vinden dat haar flatteert", zegt een bekende van
Christina. Dus heeft ze beslist om dan maar zelf een badcollectie te
creëren om dat probleem voor eens en voor altijd de wereld uit te
helpen. "Ze weet dat ze kleren zal maken voor een groep vrouwen die nu
over het hoofd wordt gezien."
De actrice voert momenteel
gesprekken met grote badmodemakers om haar eigen collectie in de rekken
te krijgen. Er zouden ook al ideeën zijn voor een lingeriecollectie en
uiteindelijk zelf een kledingcollectie. We zijn benieuwd. (br.hln)
Een jaar geleden lachte Emma Watson nog geruchten weg dat ze zelf zou
gaan ontwerpen. "Ik ben er niet in geïnteresseerd, ik ben ook geen
ontwerper. Het idee dat ik een eigen parfum zou hebben, doet me kotsen",
zei ze toen. Alleen voor een goed doel zou ze het nog overwegen.
Maar ondertussen zijn de kaarten gekeerd. Naar verluidt volgt Emma les
in ontwerpen, naaien en stof knippen. "Ze wil zichzelf op een creatieve
manier uitdagen. Ze heeft al een T-shirt-collectie ontworpen en wil zich
nu storten op avondkledij."
Volgen
de bron zou opkijken naar Sarah Burton (nu ontwerpster voor Alexander
McQueen) en Georgine Chapman, terwijl ze Joan Miro bestudeert. Of en
wanneer Emma's ontwerpen in de winkel zullen terechtkomen, is nog een
groot vraagteken.
Emma staat
al model voor Burberry en werkt ook nauw samen met het ethische merk
People Tree, aangezien de natuur haar nauw aan het hart ligt. Een
interesse die werd opgewekt door een inspirerende leerkracht, die haar
opdrachten gaf over ontwikkelingslanden, fair trade en natuurrampen.
"Mijn interesse is gewekt, en nu wil ik ook een bijdrage leveren."
Als Emma een eigen collectie op de wereld loslaat, zal die naar alle waarschijnlijkheid eco en ethisch zijn.
Nadat
Hermione en Harry Potter tien jaar lang haar leven beheersten, wil Emma
de touwtjes stevig in handen houden. Wegens verplichtingen zette ze
haar studies aan Brown University tijdelijk stil, maar in het najaar zal
ze wel lessen volgen in Oxford. Acteren zal Emma, ondank eerdere
uitspraken, ook nog doen: zo wordt ze getipt als 'Belle' in de
klassieker 'Belle en het beest'. (br.hln)
De zangeres en ontwerpster zal in samenwerking met de Amerikaanse
confectieketen Target een betaalbare kledinglijn voor baby's, kinderen
en jonge tieners lanceren. De collectie ligt in november in de winkels
en zal de naam 'Harajuku Mini' dragen.
Gwen Stefani oogstte al succes met haar eigen kledingmerk 'L.A.M.B.' en
haar kleding- en accessoirelijn 'Harajuku Lovers'. De nieuwe
kindercollectie moet een spin-off worden van deze laatste, succesvolle
reeks.
De gewezen 'No Doubt'-zangeres zegt dat "met de
kindercollectie een droom werkelijkheid is geworden". De collectie zal
geïnspireerd zijn door "de superschattige en speelse kinderkleding die
je in Japan vindt". Ook haar 'Harajuku Lovers'-collectie interpreteerde
de zangeres/designer al de felgekleurde en alternatieve wereld van de
meisjes uit de bekende Harajuku-wijk in Japan.
"Alles draait om
creativiteit, expressie, individualiteit en plezier hebben in kledij.
Het wordt een collectie die erg verschilt van wat je meestal in de
winkels ziet, met goede kwaliteit, oog voor detail en vooral redelijke
prijzen", zei de ontwerpster nog. (br.hln)
Ondanks de aanhoudende geruchten van een faillissement, houdt Lily
Allen voet bij stuk. Haar vintagewinkel 'Lucy in Disguise' sloot recent,
amper tien maanden na de opening, zijn deuren. Lily kondigt nu zelf
een heropening aan op een andere locatie.
Lily Allen opende tien maanden geleden een vintage boetiek in het hartje
van Londen, samen met haar halfzus Sarah Owen. Toch was de winkel geen
lang leven beschoren: de deuren gingen na tien maanden onherroepelijk
dicht, en de geruchten over een faillissement staken al even snel de kop
op. De zwangere, Britse
zangeres drukt nu zelf alle geruchten de kop in met een persbericht.
"Onze winkelruimte was een pop-up store van negen maanden", zegt ze. "De
locatie hielp ons het concept van 'Lucy in Disguise' succesvol te
lanceren, deze stappen waren altijd al gepland".
De zangeres
kondigde dus meteen maar de nieuwe locatie van haar eigen boetiek aan.
Dit keer werd voor de hippe, Londense wijk Soho geopteerd. In augustus
van dit jaar zou de nieuwe shop daar de deuren openen. Ondertussen
kunnen de echte fans nog steeds terecht op de online winkel van miss
Allen. Je vindt er een uitgebreide vintage collectie én de exclusieve
lijn die Lily samen met haar halfzus ontwierp.
Lily Allen zette
vorig jaar een punt achter haar carrière als zangeres en ging met een
eigen vintage boetiek een nieuwe uitdaging aan. Samen met haar zus zette
ze ook een eigen collectie op poten rond de fictieve figuur van 'Lucy'.
De collectie bevat vooral felgekleurde paillettenjurken en jaren
veertig kleedjes.