Tot grote vreugde van de mannen worden de vrouwenborsten steeds
groter. Gemiddeld gezien dan toch, want er zijn altijd vrouwen die aan
de 'minder bedeelde' kant zitten. Wie zich daar zorgen over maakt maar
geen operatie wil, kan nu terecht bij de 'triple bra': een soort
wonderbra maar dan met drie verschillende kussentjes voor een drievoudig
effect.
Beha's met push-up-effect, al dan niet met verwijderbare kussentjes,
maken nu al de helft uit van het aantal verkochte beha's in A tot C-cup.
Jong en ouder worden aangetrokken door deze beha's, de ene om sexy
troeven uit te spelen, de andere om de borsten in een betere vorm te
brengen en zo ook het zelfvertrouwen op te krikken.
"Het
was niet gemakkelijk om deze beha te ontwerpen", bekent Sharon Webb van
de kledingketen Debenhams. "Het is niet zomaar een beha met extra
kussentjes of een extra push-up-effect. Het was cruciaal om zowel de
stof als de kussentjes exact juist te krijgen om een natuurlijk effect
te verkrijgen."
Het resultaat is dat drie kussentjes voor een
triple effect zorgen. Het kleine kussentje verbetert de vorm van de
borst, het mediumkussentje lift de borsten en het grote kussentje duwt
de borst zowel zijdelings als opwaarts omhoog.
In
Groot-Brittannië is de beha al op de markt voor de redelijke prijs van
30 euro. Er wordt dan ook verwacht dat de triple bra in geen tijd een
echte hit zal worden. Eerder lanceerde Marks & Spencer ook al een
bikini waarbij je borsten twee cupmaten groter oogde. (br.hln)
Zeeman stunt undercover op internationale modeshow
Zeeman stunt undercover op internationale modeshow
Klik op de foto om het filmpje van de show te bekijken
"Er goed uitzien hoeft niet duur te zijn." Dat is de slogan van het
Nederlandse textielbedrijf Zeeman, dat goedkope kledij op de markt
brengt. Om dat te bewijzen zette de keten een nieuwe 'luxemerk' op,
genaamd 'Frank'. Helemaal undercover. Grappig of gênant?
De verwachtingen waren hooggespannen, toen het nieuwe 'Frank' zijn
kledinglijn zou voorstellen op 16 juli tijdens de Amsterdam
International Fashion Week. Iedereen wou het aangekondigde spektakel
weleens zien.
Verbouwereerde en ook lachende gezichten toen aan
het eind van het defilé de ware ontwerper werd onthuld: Zeeman zat
achter Frank. De textielreus slaagde zo in het opzet, met dank aan
reclamebureau Coz. De
pr-stunt haalde inmiddels de wereldpers en ook op het internet ging die
de laatste dagen stevig over de tongen. Met als insteek de beroemde
'kleren van de keizer'. Blijkbaar zaten er velen te wachten om het
aparte modewereldje eens in zijn hemd te zetten.
Maar er is ook
kritiek. Zo zou Zeeman de marketingactie gekopieerd hebben van Ikea, dat
iets gelijkaardigs deed op de Woonbeurs. Meer ten gronde: er blijken
amper zes stuks van de geshowde collectie online aangeboden te worden.
Dat doet meteen de vraag rijzen of de eigen visie van 'fashionable
kleding aan betaalbare prijzen' wel nageleefd wordt door Zeeman...
Stella McCartney voegt outdoorkledij toe aan sportcollectie
Stella McCartney voegt outdoorkledij toe aan sportcollectie
Stella McCartney blijft haar sportcollectie voor Adidas uitbreiden:
na een tennis en wintersportcollectie in 2006, yoga- en danskledij in
2007, golfoutfits in 2008, triatlon-, fiets- en lichthevende kledij in
2010, wordt het gamma uitgebreid met een collectie voor
outdooractiviteiten.Adidas zegt in het persbericht "het gat te willen dichten tussen het
aanbod sportartikelen en de vraag van de moderne vrouw", met andere
woorden: sporten in stijl.
Naar goede gewoonte heeft
McCartney de ontwerpen simpel maar doeltreffend gehouden, de kleuren
zijn aan de sobere kant: zwart, wit, licht- en donkergrijs en bij wijze
van uitzondering fel geel en donkerblauw. Het ontwerpteam van Adidas
zorgde ervoor dat de gebruikte materialen genoeg ademen, warmhouden of
steun bieden.
Er is voor ieder wat: shortjes, broeken, topjes,
T-shirts, zelfs warme skikledij. De prijskaartjes zijn niet voor ieders
portemonnee: skisokken zijn aan 30 euro het goedkoopst, voor basiskledij
tel je 60 à 80 euro per stuk neer. De skijassen zijn uiteraard het
duurst: 350 euro.
Rihanna is een onafhankelijke, sexy
vrouw en dus mag ze best vrouw van het jaar worden. Dat is de conclusie
van de Italiaanse editie van het modetijdschrift Vogue.
Vogue
Italia heeft Rihanna tot hun rolmodel voor één jaar uitgeroepen. "Ze is
de opvolger van de Queen of Pop, haar carrière is gebaseerd op het
ultieme gebruik van haar sexy karakter en provocaties. Ze heeft haar
carrière op de rails kunnen houden ondanks vele familiaire tragedies",
aldus Vogue. Ze besloten dan ook maar meteen de zangeres op hun cover te
laten verschijnen. Al is die fotoshoot toch modebewuster dan we van
Rihanna verwacht hadden. (br.she)
David Beckham slaat de handen in elkaar met de Zweede kledijketen
H&M. Vanaf 2 februari 2012 zal de mannencollectie van Becks in
H&M te koop zijn. Niet zomaar voor een seizoen, maar voor een
onbepaalde periode. Daarmee zijn de kleren van Becks een pak
toegankelijker en goedkoper dan de high fashion van vrouwlief Victoria.
David Beckham is zowel een sport- als een mode-icoon, en H&M is dan
ook bijzonder blij David Beckham als partner te kunnen aankondigen.
Valentijn 2012 wordt heel opwindend", aldus Ann-Sofie Johansson,
hoofdontwerpster bij H&M.
Ook Beckham zelf is tevreden met
de samenwerking. "In H&M vonden we de partner die onze visie deelt
en over de middelen beschikt om de kleren wereldwijd te distribueren."
H&M heeft meer dan 1800 winkels in 42 landen.
David en zijn
team werken al een jaar aan de collectie. "Ik ben extreem tevreden en
optimistisch over wat we ontworpen en gemaakt hebben."
Wie weet
overtuigt de samenwerking Victoria wel tot een seizoenscollectie voor
H&M, zoals ook Lanvin, Jimmy Choo en Viktor & Rolf al deden. (br.hln)
Waarom zijden lingerie goed voor je gezondheid en huid is
Waarom zijden lingerie goed voor je gezondheid en huid is
Zijde voelt niet alleen sensueel en luxueus, het verzacht ook de
symptomen van de menopauze en kan een vaginale infectie helpen te
bestrijden.
Zijden ondergoed beperkt het jeukende gevoel en roodheid dat gepaard
gaat met een vaginale infectie. Dit komt vaak voor, drie op de vier
vrouwen krijgen hier op een bepaald punt in hun leven mee te maken, een
op de twintig kampt hier vier keer per jaar mee. De helft van de
deelnemers vroeg aan de helft van de vrouwen slipjes van DermaSilk
Intimo te dragen, deze zijn gemaakt van een speciale zijden stof
ontwikkeld door het Italiaanse bedrijf Alpretec. De andere groep droeg
katoenen ondergoed. Na zes maanden bleek dat 90 procent van de dames die
zijde droegen, minder last had van de symptomen, ook keerde de infectie
de helft minder vaak terug.
Dit komt
doordat de schimmel die de infectie veroorzaakt het goed doet in warme,
vochtige milieus. De slipjes zijn gemaakt van fibroïne, een soort zijde
dat overtollig vocht absorbeert en gedrenkt in een speciaal middeltje
dat heel wat bacteriën en schimmels tegengaat. Het ondergoed verliest
nooit zijn werking, zelfs wanneer het regelmatig gewassen wordt.
Daarnaast
heeft zijde nog tal van andere voordelen, nog geen enkel onderzoek kon
bewijzen dat dit kwaaltjes van de menopauze kan verlichten, maar heel
wat vrouwen merken hierdoor een verbetering op. De Britse zakenvrouw
Suzan Clements zegt dat ze minder last heeft van haar menopauze, ze
kampt met minder warmteopwellingen en huidproblemen, sinds ze zijden
kussenslopen gebruikt. "De huid van de meeste vrouwen lijdt onder de
menopauze, ze krijgen last van vlekjes en rode, droge plekken. Een
zijden kussensloop is koel in de zomer en warm in de winter, wat helpt
om mijn temperatuur op peil te houden. Ook mijn huid verbeterde
hierdoor."
Artsen weten al lang dat zijde goed is voor je huid.
Serecine, een proteïne in zijde, kan zich binden aan keratine, een
proteïne in huid en haar. Dit betekent dat de stof een laagje op de huid
kan vormen, waardoor deze makkelijk vocht kan vasthouden en zo mogelijk
een antirimpeleffect heeft. (br.hln)
Mad Men-actrice Christina Hendricks is beroemd om haar voluptueuze
figuur. Maar diezelfde bejubelde curves hebben haar al voor veel
problemen gesteld: een rodeloperjurk vinden is een hel, en ook wat
badmode betreft is het huilen met de pet op.
Elke andere Hollywoodster zou aan het diëten zijn geslagen, maar niet
Christina. "Ze houdt van haar lichaam en van haar rondingen en ze wil
die niet kwijt."
"Christina heeft maat 42 en weegt 70 kilogram,
maar ze kan geen badpak vinden dat haar flatteert", zegt een bekende van
Christina. Dus heeft ze beslist om dan maar zelf een badcollectie te
creëren om dat probleem voor eens en voor altijd de wereld uit te
helpen. "Ze weet dat ze kleren zal maken voor een groep vrouwen die nu
over het hoofd wordt gezien."
De actrice voert momenteel
gesprekken met grote badmodemakers om haar eigen collectie in de rekken
te krijgen. Er zouden ook al ideeën zijn voor een lingeriecollectie en
uiteindelijk zelf een kledingcollectie. We zijn benieuwd. (br.hln)
Een jaar geleden lachte Emma Watson nog geruchten weg dat ze zelf zou
gaan ontwerpen. "Ik ben er niet in geïnteresseerd, ik ben ook geen
ontwerper. Het idee dat ik een eigen parfum zou hebben, doet me kotsen",
zei ze toen. Alleen voor een goed doel zou ze het nog overwegen.
Maar ondertussen zijn de kaarten gekeerd. Naar verluidt volgt Emma les
in ontwerpen, naaien en stof knippen. "Ze wil zichzelf op een creatieve
manier uitdagen. Ze heeft al een T-shirt-collectie ontworpen en wil zich
nu storten op avondkledij."
Volgen
de bron zou opkijken naar Sarah Burton (nu ontwerpster voor Alexander
McQueen) en Georgine Chapman, terwijl ze Joan Miro bestudeert. Of en
wanneer Emma's ontwerpen in de winkel zullen terechtkomen, is nog een
groot vraagteken.
Emma staat
al model voor Burberry en werkt ook nauw samen met het ethische merk
People Tree, aangezien de natuur haar nauw aan het hart ligt. Een
interesse die werd opgewekt door een inspirerende leerkracht, die haar
opdrachten gaf over ontwikkelingslanden, fair trade en natuurrampen.
"Mijn interesse is gewekt, en nu wil ik ook een bijdrage leveren."
Als Emma een eigen collectie op de wereld loslaat, zal die naar alle waarschijnlijkheid eco en ethisch zijn.
Nadat
Hermione en Harry Potter tien jaar lang haar leven beheersten, wil Emma
de touwtjes stevig in handen houden. Wegens verplichtingen zette ze
haar studies aan Brown University tijdelijk stil, maar in het najaar zal
ze wel lessen volgen in Oxford. Acteren zal Emma, ondank eerdere
uitspraken, ook nog doen: zo wordt ze getipt als 'Belle' in de
klassieker 'Belle en het beest'. (br.hln)
De zangeres en ontwerpster zal in samenwerking met de Amerikaanse
confectieketen Target een betaalbare kledinglijn voor baby's, kinderen
en jonge tieners lanceren. De collectie ligt in november in de winkels
en zal de naam 'Harajuku Mini' dragen.
Gwen Stefani oogstte al succes met haar eigen kledingmerk 'L.A.M.B.' en
haar kleding- en accessoirelijn 'Harajuku Lovers'. De nieuwe
kindercollectie moet een spin-off worden van deze laatste, succesvolle
reeks.
De gewezen 'No Doubt'-zangeres zegt dat "met de
kindercollectie een droom werkelijkheid is geworden". De collectie zal
geïnspireerd zijn door "de superschattige en speelse kinderkleding die
je in Japan vindt". Ook haar 'Harajuku Lovers'-collectie interpreteerde
de zangeres/designer al de felgekleurde en alternatieve wereld van de
meisjes uit de bekende Harajuku-wijk in Japan.
"Alles draait om
creativiteit, expressie, individualiteit en plezier hebben in kledij.
Het wordt een collectie die erg verschilt van wat je meestal in de
winkels ziet, met goede kwaliteit, oog voor detail en vooral redelijke
prijzen", zei de ontwerpster nog. (br.hln)
Ondanks de aanhoudende geruchten van een faillissement, houdt Lily
Allen voet bij stuk. Haar vintagewinkel 'Lucy in Disguise' sloot recent,
amper tien maanden na de opening, zijn deuren. Lily kondigt nu zelf
een heropening aan op een andere locatie.
Lily Allen opende tien maanden geleden een vintage boetiek in het hartje
van Londen, samen met haar halfzus Sarah Owen. Toch was de winkel geen
lang leven beschoren: de deuren gingen na tien maanden onherroepelijk
dicht, en de geruchten over een faillissement staken al even snel de kop
op. De zwangere, Britse
zangeres drukt nu zelf alle geruchten de kop in met een persbericht.
"Onze winkelruimte was een pop-up store van negen maanden", zegt ze. "De
locatie hielp ons het concept van 'Lucy in Disguise' succesvol te
lanceren, deze stappen waren altijd al gepland".
De zangeres
kondigde dus meteen maar de nieuwe locatie van haar eigen boetiek aan.
Dit keer werd voor de hippe, Londense wijk Soho geopteerd. In augustus
van dit jaar zou de nieuwe shop daar de deuren openen. Ondertussen
kunnen de echte fans nog steeds terecht op de online winkel van miss
Allen. Je vindt er een uitgebreide vintage collectie én de exclusieve
lijn die Lily samen met haar halfzus ontwierp.
Lily Allen zette
vorig jaar een punt achter haar carrière als zangeres en ging met een
eigen vintage boetiek een nieuwe uitdaging aan. Samen met haar zus zette
ze ook een eigen collectie op poten rond de fictieve figuur van 'Lucy'.
De collectie bevat vooral felgekleurde paillettenjurken en jaren
veertig kleedjes.
Oranje statement ketting , (Ek Thongprasert) bij Olive Shoppe
Wie niet om een straf statement verlegen zit, vindt deze zomer
sowieso haar gading in de kettingen en juwelen tout court. De statement
ketting is een trend die al een tijdje meegaat, maar het blijft een van
de meest efficiënte manieren om een sobere outfit af te werken of gewoon
de kleurrijke show te stelen.
Het
modehuis Natan zal tijdens de Miele Catwalk 2011 zijn nieuwste
bruidscreatie showen, en daar hoort een gepast topmodel (in wording)
bij.
Voel jij het kriebelen als je een catwalk ziet? Dan ben jij
misschien wel de geknipte bruid voor Edouard Vermeulen. De man achter
het succesvolle Belgische modehuis Natan showt op 8 en 9 september 2011
namelijk een unieke bruidsjurk op de Miele Catwalk. De jurk is er al,
maar het model moet nog gevonden worden. (br.she)
Geïnteresseerden kunnen hun kans wagen via mielecatwalk.be.
Strings zijn passé, dat is al een aantal jaren duidelijk. Maar een
alternatief was er nog niet echt... tot nu: de Brazilian. De onderbroek
heeft niets te maken met de gelijknamige 'scheervorm', waarbij alle
schaamhaar wordt weggeschoren. Ze is in vergelijking zelfs redelijk
preuts en houdt het midden tussen een gewone onderbroek en een string.
In Groot-Brittannië biedt keten M&S de onderbroeken aan, en ze
bleken een grote hit.
De Brazilian is zo gemaakt dat
de kans op uitpuilen of bulten fel verminderd wordt, wat de onderbroek
erg geschikt maakt om te dragen onder strakke zomerjurken of -broeken.
Tegelijk is ze in de lies hoog uitgesneden, wat de benen langer doet
lijken.
"We ontwikkelden de Brazilian al in 2005. Het idee was
een onderbroek te maken die vrouwelijker en ondeugender was dan de
boyshort, maar meer verhullend dan een string. Omdat ze geïnspireerd was
op de bikini's die vrouwen dragen op het strand van Rio de Janeiro
hebben we het 'The Brazilian' gedoopt", legt Soozie Jenkinson, hoofd van
lingerieontwerp bij Marks & Spencer uit.
Volgens de cijfers is de
verkoop ervan met maar liefst 64 procent toegenomen. Voor wie zegt dat
je met cijfers alles kan bewijzen: sinds de introductie 3 maanden
geleden gingen er 500.000 over de toonbank, al zal het aanbod 3-voor-10
pond (12 euro) er misschien ook iets mee te maken hebben. Samen met een
populaire maxi-jurk (60 euro) en goed verkopende badmode, helpt deze
onderbroek het modemerk aan goede cijfers. (br.hln)
Vrouwen en shoppen, dat lijkt onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Maar is dat iets dat in de genen zit, of krijgen ze het aangeleerd door
de mama? Uit een analyse van verkoopscijfers van de keten Debenhams door
psychologe Karen Pine lijkt het op dat laatste...
Babykleren voor meisjes worden 20 procent meer verkocht dan babykleren
voor jongens. Een verschil dat consistent blijft bestaan: ook op
vierjarige leeftijd hebben meisjes 20 procent meer kleding dan jongens
van dezelfde leeftijd.
Mama's blijken dus systematisch meer
kleren te komen voor hun dochters dan voor hun zonen, wat er op lijkt
dat ze vinden dat meisjes meer kleren nodig hebben, ook op zo'n jonge
leeftijd. Een idee dat snel zijn weg vindt naar de kinderen die daar
vervolgens hun hele leven naar handelen. "In
de samenleving wordt veel nadruk gelegd op het uiterlijk van vrouwen en
dit vertaalt zich in een grotere garderobe voor meisjes dan voor
jongens. Vaders gaan voetballen met de zonen, moeders gaan shoppen met
de kinderen... nog een cliché waar waarheid in blijkt te zitten", aldus
psychologe Karen.
"Het belang dat ouders hechten aan shoppen en verkleden wordt opgepikt door de meisjes en wordt als het ware een gewoonte." Nochtans
bleek vorige week uit onderzoek dat zowat de helft van de vrouwen net
niét graag shopt. Een overdosis uit de kindertijd, of net een mama die
dat ook niet graag deed blijken niét de oorzaken, wel de moeilijke
zoektocht naar hippe én flatterende kledij, de paskamers en de lange
wachtrijen...
De lijn tussen sexy en sletterig is vaak dun, zeker wanneer de
temperaturen hoog oplopen. Als je niet de verkeerde boodschap wil
uitzenden met je outfit, lees je best de onderstaande tips voor een
stijlvolle zomer.
- De eerste must-have voor een stijlvolle zomeroutfit is een degelijk setje ondergoed
dat goed past, raadt moderedactrice Jo Jones aan. Kies voor een jurk
met een speels silhouette, bijvoorbeeld een volle rok of een smaakvol
decolleté in een stof die je figuur benadrukt maar niet te nauw
aansluit. Een extra toets geef je met hoge hakken en een felle nagellak.
- Alles hangt natuurlijk af van jouw definitie van sexy. Er is iets uitdagends aan dunne stoffen als zijde en chiffon,
zeker wanneer deze in laagjes gedrapeerd zijn. Zo'n jurk is
ultravrouwelijk, maar niet ordinair, wanneer ze niet te veel vlees
tonen.
- Het geheim zit hem in de kunst van de suggestie,
in plaats van alles helemaal bloot te geven. Dat kan bijvoorbeeld een
kanten blouse met een subtiel decolleté zijn, een strakke rok die tot
net boven de knie komt en een goede hoge hak werkt natuurlijk ook
altijd. Hou de kleuren zacht en neutraal en leg nadruk op een opvallend
accessoire, want dit is een teken van verfijndheid, aldus designer Giles
Deacon.
- Ook je haar en make-up zijn
belangrijk. Als je te veel huid toont, zorg dan voor een natuurlijke
look qua make-up. Vermijd dan opvallend opgemaakte ogen en rode lippen.(br.hln)
Het Amerikaanse merk Banana Republic komt volgende maand met een 'Mad
men'-collectie op de proppen. De collectie zal 65 stuks tellen en zowel
hoge taillerokken, luipaardpumps, strakke pakken en hoeden als typische
retro en jaren zestig accessoires bevatten.
Het merk lanceert op 11 augustus van dit jaar een zogeheten
capsulecollectie, geïnspireerd op de Amerikaanse tv-serie 'Mad men'. De
collectie zal 65 stuks tellen die onderling met elkaar gecombineerd en
gemixt kunnen worden. Overheersende look is - hoe kon het ook anders -
die van de gouden jaren zestig.
De
keten zelf kondigt alvast "alle klassiekers uit de serie" aan. Zowel
hoge taillerokken, stijlvolle jurkjes, romantische bloemenprints, grote
zonnebrillen en hoofdsjaaltjes à la Jackie Onassis als volledige pakken,
hoeden en trench coats krijgen een plaats in de collectie.
De
klassieke silhouetten uit de jaren zestig zijn nog steeds populair, al
geeft de keten ook aan de ontwerpen aan de hedendaagse noden en trends
aan te passen. Wie er hedendaags én in de stijl van Don Draper of Peggy
Olson wil bijlopen, weet vanaf volgende maand dan ook wat hem of haar te
doen staat.
Ontwerper van
dienst was overigens niemand minder dan Janie Bryant, de vaste
kostuumontwerper van de reeks. De geruchten dat Bryant op een eigen
label broedt worden met deze samenwerking weer voor even in de kiem
gesmoord.
Eerder werkte Bryan al samen met het Amerikaanse merk
Brooks Brothers en ontwierp ze vier op de serie geïnspireerde
nagellakkleurtjes voor het Californische merk Nailtini. Met de
samenwerking treedt Banana Republic in de voetsporen van confectieketens
als H&M en Topshop, die in het verleden al in zee gingen met grote
namen als Sonia Rykiel, Jimmy Choo en Kate Moss.
De
Amerikaanse tv-serie 'Mad men' heeft ondertussen vier seizoenen achter
de rug. De verhalen over het fictieve reclamebureau 'Sterling cooper'
spelen zich af in het New York van de jaren zestig. De serie kent een
immens succes en wist in de afgelopen jaren maar liefst 11 Emmy Awards
en 4 Golden Globes binnen te rijven.
Zowel de verhaallijnen, de
manier waarop de epische jaren zestig in beeld worden gebracht als de
details wat betreft kostumering en kapsels kunnen op internationale
bijval rekenen. De modewereld volgt de serie met argusogen en in 2010
lanceerde de speelgoedfabrikant Mattel nog speciale versies van hun
iconische poppen Barbie en Ken, geïnspireerd op de looks van de al quasi
even iconische personages uit de serie.
Het
vijfde seizoen was voor begin augustus voorzien, waardoor de lancering
van de kledingcollectie met die release zou samenvallen. Door een
meningsverschil tussen bedenker Matthew Weiner en het Amerikaanse
tv-station AMC is die release echter naar het voorjaar van 2010
verplaatst.
De collectie wordt op 11 augustus gelanceerd en zal ook online verkrijgbaar zijn. Wie niet tot dan kan wachten vangt hier alvast een glimp op van de volledige collectie. (br.hln)
Topmodel word je op je 15de. Als je
geluk hebt, maak je ook op je 18de nog een kans. Maar op je 48ste ben je
zeker en vast afgeschreven. Dat dacht Cindy Joseph althans. De Britse
besloot op haar 48ste haar lokken niet langer te verven en voor een
prachtig grijs te gaan. "Plots werd ik opgemerkt door een
talentenzoeker." Sindsdien is de vrouw in de grootste reclamecampagnes
te bewonderen.
Het sprookje van Cindy Joseph begon zo'n 10 jaar
geleden. De guitige dame besloot haar leeftijd te omarmen en volop voor
grijs haar te gaan. Aan een modellencarrière dacht de vrouw hoegenaamd
niet. "Maar toen werd ik opgemerkt door een talentenzoeker en een paar
weken later tekende ik mijn contract bij Ford Models", vertelt Joseph.
Het succesverhaal ging nog sneller aan het rollen toen ook modefotograaf
Stephen Meisel voor haar charmes viel. Plots werd ze gevraagd voor
Dolce&Gabbana, en campagnes voor Ann Taylor en Aveda volgden snel.
Nu is ze ook het uithangbord van Olay en de winkelketen Target.
"Ik
ben zo blij dat ik van die jeugdige onzekerheid verlost ben. Ik weet
wie ik ben, wat ik kan en hoe ik met mezelf moet omgaan", vertelt de
vrouw. "Wat je ziet is wat je krijgt. Ik ben blij met mezelf. Als je me
wilt zoals ik ben, zal ik het zo aan je verkopen." (br.she)
De nieuwste beha's: klevende en ultralichte lingerie
De nieuwste beha's: klevende en ultralichte lingerie
Klevende beha's volledig gemaakt uit siliconen voor grotere boezems
en een ultralicht model, dat zijn de nieuwste uitvindingen op de
lingeriemarkt. Maar lossen deze producten ook echt de verwachtingen in?
De nieuwste lichte beha weegt nog geen 60 gram, dat is half zoveel als
een gemiddeld model en dit is een vijfde van een push-upbeha met gel.
Grootwarenhuis Debenhams lanceert dit, die niet in elkaar gestikt maar
gelijmd is, voor 20 euro. Uit tests blijkt dat de t-shirt beha hetzelfde
gevoel bezorgt als naakt zijn onder je kledij, het zou als een tweede
huid zijn. Sharon Webb van Debenhams: "De zoektocht naar een beha die
past, flatteert en goed zit, is even moeilijk als het vinden van de
juiste man." De Britse keten
Selfridges pakt dan weer uit met een klevende beha zonder bandjes voor
grotere boezems, die volledig uit siliconen bestaat. De uitviding kost
ongeveer 40 euro en is de eerste in zijn soort. Omdat het model zo goed
om je lichaam past, zou deze niet afzakken. De makers beloven ook dat je
dit tot 25 keer kan dragen. Het Britse
model Kelly Hall heeft een E-cup en probeerde de zelfklevende lilngerie
uit. "Ik ging een hele dag op pad met deze beha. Lopen is hopeloos,
mijn borsten gingen dan alle kanten op, ik kon evengoed niets aandoen.
Ook tijdens het fietsen zakt hij af en voel ik me helemaal niet veilig.
Tijdens het shoppen, ben ik wel op mijn gemak. Om te gaan dansen, is
deze beha echter ook niet geschikt. Ik denk trouwens niet dat ik hem 25
keer zou kunnen dragen. Dit kledingstuk is ideaal voor een rustig diner,
maar van zodra je van plan bent veel te bewegen, zou ik toch voor een
ander model kiezen." (br.hln)
Smokey eyes zijn de perfecte zomerlook. Hoewel dit vaak met de winter
geassocieerd wordt, combineert dit perfect bij een gedurfde
zomeroutfit. Het is een makkelijk om dit zelf te creëren, daarom leggen
we enkele handige trucjes van experts uit.
Tom Pecheux, creatief directeur bij Estee Lauder: "Zwaar aangezette ogen
is een van de makkelijkste looks om zelf te doen, het gaat bijvoorbeeld
vlotter dan rode lippen. Start met een zwart of bruin potlood, breng
dit aan op de tip van je vinger. Smeer dit dan op je ooglid van het
midden uit, dit geeft je een goede basis waarop je kan bouwen met een
oogschaduw die je zelf kiest. Gebruik een grote oogborstel en een zwart
potlood onder het oog. Werk af met zwarte mascara.
Artistiek
directeur van MyFace cosmetica Kabuki: "Smoky Eye Powder Pencils van
Elizabeth hebben twee uiteinden met twee flatterende kleuren. Het is erg
zacht en trekt niet aan de huid, wat een zachter resultaat geeft. Deze
houdt ook lang en hoeft niet constant geslepen. Een belangrijk element
van de smokey eye is een zwart potloodlijntje aan de basis van de
wimpers. Als je het moeilijk hebt om dit aan het bovenste ooglid aan te
brengen, doe dit dan enkel op het onderste, knipper een paar keer en
wacht tot dit overgaat op het bovenste ooglid."
Make-upartieste
Leanne Shaw: "Breng de oogschaduw aan tot bovenaan het wenkbrauwbeen.
Voor meer definitie breng je dezelfde kleur aan op de onderste wimpers.
Make-upartiest van de celebs Cassie Lomas voegt daar aan toe: "Voor een
snel resultaat gebruik je één kleur over het hele lid en laat je dit
vervangen naar de buitenkant."
"Een eenvoudig trucje is een
donkere vloeibare eyeliner te nemen en de lijn te verlengen naar de
buitenkant, je mag hierbij ook wat naar boven uitwijken. Door het ganse
ooglid te omlijnen en donkere kleuren te gebruiken lijkt het alsof je
ogen dichter bij elkaar staat", aldus make-upgoeroe Laura Mercier. (br.hln)
Kan jij wandelen op de hoogste ballerina ter wereld?
Kan jij wandelen op de hoogste ballerina ter wereld?
De creatie van Christian Louboutin.
Pirouettes draaien op hakken van 20 cm, wij zien het geen ballerina
doen. Toch waagde de schoenenkeizer Christian Louboutin zich aan het
ontwerpen van de hoogste balletschoenen ter wereld.
Gelukkig is het niet de bedoeling dat dames, laat staan danseressen,
deze hakken ook echt aantrekken. Louboutin maakte ze voor het 'English
National Ballet' en ze worden ook geveild om geld in hun laatje te
brengen. De designer waagde zich aan deze excentrieke balletschoen met
gigantische hak omdat hij dit de ultieme hiel vindt. "Deze brengt
danseressen dichter bij de lucht, hij laat ze naar de hemel vliegen."
"The
English National Ballet' hoopt meer dan 50.000 euro in te zamelen. Nog
tal van ander designers zetten zich in voor de veiling waaronder Giles
Deacon, Erdem en Roksanda Ilincic. Ballet is tegenwoordig erg
fashionable. Sinds Natalie Portman een schizofrene ballerina in de
Oscarwinnende Black Swan speelde, duiken elementen van deze dans op in
de mode- en beautywereld. Zo zijn niet alleen ballerina's en
tutu-achtige rokjes trendy, maar is de typische hoge dot een erg
populair kapsel bij celebs. (br.hln)