48-jarige wordt topmodel dankzij grijze lokken
Topmodel word je op je 15de. Als je
geluk hebt, maak je ook op je 18de nog een kans. Maar op je 48ste ben je
zeker en vast afgeschreven. Dat dacht Cindy Joseph althans. De Britse
besloot op haar 48ste haar lokken niet langer te verven en voor een
prachtig grijs te gaan. "Plots werd ik opgemerkt door een
talentenzoeker." Sindsdien is de vrouw in de grootste reclamecampagnes
te bewonderen.
Het sprookje van Cindy Joseph begon zo'n 10 jaar
geleden. De guitige dame besloot haar leeftijd te omarmen en volop voor
grijs haar te gaan. Aan een modellencarrière dacht de vrouw hoegenaamd
niet. "Maar toen werd ik opgemerkt door een talentenzoeker en een paar
weken later tekende ik mijn contract bij Ford Models", vertelt Joseph.
Het succesverhaal ging nog sneller aan het rollen toen ook modefotograaf
Stephen Meisel voor haar charmes viel. Plots werd ze gevraagd voor
Dolce&Gabbana, en campagnes voor Ann Taylor en Aveda volgden snel.
Nu is ze ook het uithangbord van Olay en de winkelketen Target.
"Ik
ben zo blij dat ik van die jeugdige onzekerheid verlost ben. Ik weet
wie ik ben, wat ik kan en hoe ik met mezelf moet omgaan", vertelt de
vrouw. "Wat je ziet is wat je krijgt. Ik ben blij met mezelf. Als je me
wilt zoals ik ben, zal ik het zo aan je verkopen." (br.she)
|