Actrice Scarlett
Johansson gebruikt weer al haar troeven om de herst/wintercollectie van
kledingketen Mango te promoten. Het resultaat zijn erg sexy beelden met
een eighties look.
Eighties
Voor
zijn nieuwste collectie liet Mango zich duidelijk inspireren door de
eighties. De pronkstukken zijn een grijze minijurk, een lederen
ceintuur en sandalen met veters. Voor de rest bestaat de lijn uit veel
donkere jurkjes in verleidelijke stoffen. De foto's werden genomen door
de bekende modefotograaf Mario Sorrenti.
Foto: Mango
Kapsel
Scarletts
haren zijn voor de gelegenheid terug platinablond, de laatste maanden
experimenteerde ze met tal van kleuren. Voor de lancering eerder deze
week had de actrice haar coupe al weer veranderd, ze was toen lichtros
en droeg een strakke kokerrok en chique blouse van Mango.
Lopen we straks met flikkerende wimpers rond? Als het van de Japanse
Soomi Park afhangt, wel. De ontwerpster heeft een nieuwe manier
gevonden om je ogen groter en stralender te maken.
Lichtsensor Nu
de donkere dagen er zijn, hebben we nood aan licht. Met die gedachte in
het achterhoofd werkte Soomi Park aan haar nieuwste uitvinding. Op een
setje van valse wimpers wordt een lichtsensor geplaatst. Door het hoofd
te bewegen, floepen de lichtjes aan en verlichten ze het oog en de
wimpers. Een nieuwe beautytrend of onmisbaar als kerstverlichting: wie
zal het zeggen?
Meest exclusieve parfum ter wereld in België verkrijgbaar
Meest exclusieve parfum ter wereld in België verkrijgbaar
Het meest exclusieve parfum is zonder twijfel Collection Privée van
Guerlain. Zowel de samenstelling als de prijs benemen je de adem:
25.000 euro. Waar je dat iconische geurtje kan kopen? Gewoon in België.
Het West-Vlaamse stadje Wevelgem is niet meteen de eerste plaats
die we associëren met een exclusief parfum. Toch koos het modehuis
Guerlain deze plaats uit om een exclusieve Guerlainboutique te openen.
Zo zijn er maar 18 in de hele wereld.
Wat maakt de Collection Privée zo speciaal? Alle ingrediënten zijn
puur natuurlijk, en werden via een maandenlange procedure zorgvuldig
gemengd. In een koffer vind je naast een flacon van 500 milliliter 18
kleine flesjes van 60 ml. Kostprijs van het hebbeding? 25.000 euro (br.she)
Een Amerikaanse ontwerpster maakt juwelen van dode muizen. De vraag is natuurlijk of mensen bereid zijn een kadaver aan hun arm of nek te dragen.
Niet vermoorden Reid Peppard ontwerpt juwelen voor het merk RP/Encore en wil met haar collectie van dode muizen de grenzen van de modewereld aftasten. Voor elke outfit is er wel een bijpassend kadaver, de muizenlijkjes zijn namelijk verkrijgbaar in wit, beige en bruin, meldt nu.nl. De ontwerpster gebruikt de diertjes voor manchetknopen, strikjes, kettingen of armbanden. Voor wie wil variëren zijn de accessoires met lichaamsdelen van duiven een optie. Denk aan een diadeem met vleugels. "We gebruiken enkel dieren die al dood zijn, we vermoorden dus geen muizen of duiven", aldus Peppard. Hoeveel zo'n origneel accessoire kost, is niet duidelijk, de prijs is namelijk op aanvraag.
Vanaf 5 december ligt de lingeriecollectie ontworpen door Sonia Rykiel
in de H&M-winkels. Het is vrolijk ondergoed geworden: zwarte beha's
en slipjes versierd met roze bloemen.
Jaar mooi afsluiten Het
is druk bij H&M, 14 november wordt de Jimmy Choo-collectie
gelanceerd en nu lekte ook al de eerste lijn uit die ontwerpster Sonia
Rykiel voor H&M maakte. Met haar schattige beha's en slips wil ze
dat vrouwen het jaar 'mooi' afsluiten. Het ondergoed zal zowel in 1.500
H&M-winkels verkrijgbaar zijn als de boetieks van Sonia Rykiel. In
februari 2010 volgt nog een collectie breiwerk die slechts in 250
winkels te koop zal zijn.
Vrouwen zijn ware schoenfanaten. Geen wonder dat het ook een vrouw was die op het idee kwam om consumenten hun eigen schoenen te laten ontwerpen.
De website Icreateshoes.com wordt binnenkort gelanceerd. Op de site kan je zelf je schoenen samenstellen, gaande van de hakhoogte en -grootte tot de kleur, het materiaal en de vorm van de schoen. Vervolgens zou je de schoen in productie moeten kunnen laten gaan. Prijzen zijn echter nog niet bekend.
Volgens oprichtster Raquel Dobson is het de ideale manier om je identiteit ten volle weer te geven. (br.she)
Jury 'Next Top Model' te hard voor gewicht modellen
"Jury 'Next Top Model' te hard voor gewicht modellen"
De jury van Benelux Next Top Model, foto: 2 BE.
Het Vlaams-Nederlandse modellenprogramma 'Benelux Next Top Model' ligt
onder vuur omdat de juryleden te hard zouden zijn voor de meisjes.
Vooral het commentaar op hun gewicht schiet bij velen in het verkeerde
keelgat.
Maatje meer Afgelopen
maandag konden we bij Benelux Next Top Model zien hoe de finalisten van
de wedstrijd modellenbureaus in Miami afschuimden. Ongeveer de helft
van hen kreeg van de castingdirecteurs commentaar op hun gewicht, meldt
nu.nl. Maar ook de presentatoren en juryleden nemen geen blad voor de
mond. De Nederlandse stylist Bastiaan van Schaik noemde deelneemster
Rosalinde een ideaal model met een maatje meer. De meisjes zelf raakten
helemaal van de wijs door de commentaren. "Ik dacht dat de tijd dat
modellen pannenlatten moesten zijn, voorbij was."
Moeten niet vermageren Achteraf
verdedigde van Schaik zich door te zeggen dat dit alleen raad is. "Ze
moeten niet vermageren, we proberen alleen ze bij te brengen dat het
moeilijker is voor 'dikkere' modellen om het te maken in het
buitenland." Presentatrice Daphne Deckers: "We geloven dat de
kandidaten erg beloftevol zijn, maar ze kunnen nog beter worden door
wat 'gestroomlijnder' te zijn. We verplichten ze niet te diëten. We
bereiden ze enkel voor op de echte modewereld."
Belachelijk hoge eisen Deze
uitspraken veroorzaakte in Nederland heel wat ophef. Verschillende
media zeggen dat ze tal van reacties kregen na de uitzending. De
Nederlandse couturier Paul Schulten: "Dit is absurd. Deze meisjes
moeten aan belachelijk hoge eisen voldoen."
Je wil graag een nieuwe, hippe look maar je bent onzeker over hoe de kleren te combineren? Mango helpt je uit de nood op de website 'What should I wear by mango dot com'.
Je krijgt er niet alleen de laatste trends te zien (onderverdeeld in de categorieën touch, rock, folk, 80s, glam en lady) maar kan ook tips vragen aan personal shopper (tot 30/11) en je kan zelf kledij combineren. Als kers op de taart kan je ook Mango vragen jou een voorstel te doen op basis van je lengte, je stijl en je maat.
Minpuntje is wel dat veel van de voorgestelde kledij niet beschikbaar is en dat ook prijzen aanwezig zijn... Mango zou onze dag al helemaal maken als je de samengestelde outfit ook gewoon rechtstreeks online kan bestellen, liefst geleverd in een mooie doos met een strik!
Cosmeticamerk Rimmel heeft het wel voor de rock chicks. Na Kate Moss, Lily Cole en Sophie Ellis-Bextor schittert nu ook Georgia Jagger in hun reclamecampagnes.
"Ons make-upaanbod vroeg voor een groter aantal modellen. We zochten iemand die edgy, experimenteel en provocerend is. Dat is Jagger allemaal", vertelt Stephen Mormoris van Coty, eigenaar van Rimmel.
Jagger poseerde eerder al voor Hudson Jeans en de Britse Vogue. "Rimmel vertegenwoordigt de Londense look, die jongeren overal in de wereld aanspreekt. En zij kijken naar Londen als het centrum van multiculturalisme en vrijheid van meningsuiting", aldus Mormoris.
Nieuwe technologie geeft grijze haren natuurlijke kleur terug
Nieuwe technologie geeft grijze haren natuurlijke kleur terug
Een revolutionaire techniek zou er
binnenkort moeten voor gaan zorgen dat grijze haren tot het verleden
behoren. Zonder je haren te moeten verven (en dus uitgroei te riskeren)
zou je grijzende haar zijn oorspronkelijke kleur weer terugkrijgen.
Dat
meldt L'Oréal tijdens een persbezoek aan het researchcenter in Clichy.
Vrouwen die vechten tegen de grijze haren moeten nog niet te euforisch
worden: de technologie zou pas over tien jaar beschikbaar zijn, zo
wordt geschat.
Pigment herstellen "Haar
groeit, valt uit, wordt grijzer. Maar hoe moeten we het aanpakken om
dit tegen te gaan? Biologisch of eerder fysisch?" stelt Patricia
Pineau, onderzoeksdirecteur bij L'Oréal. Een vraag die vrouwen en
wetenschappers wereldwijd al jarenlang bezighoudt.
"Haar bevat
net als huid pigmentcellen, die het haar zijn kleur geven. Grijs haar
ontstaat doordat die pigmenten verdwijnen uit het haar. Dus zolang er
pigmentcellen aanwezig zijn in het haar, is er hoop dat het haar weer
zijn kleur kan terugkrijgen", zo legt Pineau uit. Over tien jaar zou
het product op de markt kunnen komen. Hoogstwaarschijnlijk zal het uit
een orale en een verzorgingscomponent bestaan.
Kleuringen Ondertussen
werkt het Franse bedrijf ook aan manieren om haarkleuringen milder te
maken voor het haar. Het actieve ingrediënt van haarkleuringen nu,
ammoniak, wordt vervangen door 'inoa' (innovation no ammonia, ofwel
innovatie zonder ammoniak). De ammoniak ontkleurt je haar, zodat de
gekleurde pigmenten zich daarna kunnen vastzetten. Resultaat? Stugger
haar, dat gemakkelijker breekt en beschadigd wordt.
Kwaliteit Gezond
is het dus niet, en daar moet inoa verandering in brengen. Inoa is niet
alleen vriendelijker voor het haar, het verbetert de haarkwaliteit ook
bij elk gebruik. Dit is wel goed nieuws voor de dames die worstelen met
hun grijze haren en deze proberen te verstoppen onder een laagje verf:
de eerste haarkleuringen volgens dit principe worden al verdeeld via
kapsalons.
Niet dat deze haarkleuringen geen schadelijke
stoffen bevatten. Vooral de donkere kleuringen bevatten nog chemische
stoffen die allergische huidreacties kunnen opwekken.
Modeontwerpers
lijken wel verzot op kledingstukken die alleen mooi staan bij vrouwen
met het perfecte figuur hebt. Dat is dit seizoen zeker het geval met de
skinny jeans en korte, strakke jurkjes. We leren hoe dit soort broek je
flatteert als je geen maatje 36 hebt.
Gezond verstand Wil
je meedoen met de strakke mode van dit seizoen en heb je rondere
vormen, laat dan je gezond verstand werken. Je kunt voor een strakke
rok kiezen, als je ze met de juiste, ondoorzichtige panty's en hoge
hakken, want deze hebben een afslankend effect, combineert. Let hierbij
wel op dat je niet voor een te kort model kiest.
Jegging Een
betere optie is een zwarte jegging, een legging met jeanslook. Deze
zitten niet alleen comfortabel, ze zijn gemaakt uit rekbare stof, zodat
ze perfect passen. Kies voor een exemplaar met een rits aan de enkel,
voor het rockeffect. Hoge hakken verlengen je benen, je kiest best voor
korte enkellaarsjes omdat ze het meest slanke deel van je benen in de
verf zetten. Combineer met een lang hemd of een tuniek zodat je
probleemgebieden als buik en billen gecamoufleerd. Om het helemaal af
te maken, combineer je met een elegante, lange mantel.
Deze winter moet je hem in huis halen: de snood. Deze veelzijdige sjaal kan je zowel als sjaal of als sjaalhoed gebruiken. Dikke kabels Burberry
liet er op de catwalk voor winter 2009/2010 geen twijfel over bestaan:
de snood zou een must-have accessoire worden. Ook de vrouwelijke
burberry fans kunnen er dit seizoen niet naast kijken. Trendy zijn de
exemplaren met dikkere kabels.
Concept Helemaal
nieuw kan je het concept niet noemen. De handige sjaal zou al in de
jaren tachtig gesignaleerd zijn. Het warme ding heeft iets van een
capuchon, sjaal en hoed. De uiteinden zijn aan elkaar genaaid, zo krijg
je een ronde sjaal. Die kan je zowel om het hoofd als de nek dragen.
Voordeel is dat het accessoire over alles gedragen kan worden en zowel
bij een winterjas als over een mooie jurk staat.
De nieuwste collectie van Bourjois ziet eruit om van te smullen. Het Franse beautymerk komt namelijk met Rendez-vous à Paris, een beperkte oplage unieke dekseltjes gemaakt door kunstenares en illustratrice Nathalie Lété.
Lété kwam op de proppen met enkele authentieke doosjes en prints, die zo lijken weggelopen uit de jaren '60. Historische en poëtische tekeningen van de Eiffeltoren en andere pittoreske typisch Parijse plaatsjes sieren de ronde hebbedingen.
De collectie 'rendez-vous à Paris' ligt vanaf november in de warenhuizen en parfumerieën.
De paarse lipstick en nagellak van het beautymerk Revlon waren haast
meteen uitverkocht in Groot-Brittannië. Deze kleur is duidelijk dé
beautytrend voor dit najaar.
Gewaagde keuze Voor
de catwalkshows van de herfstcollecties 2009 waren donkere pruim- en
paarse tinten duidelijk een trend, talrijke modellen droegen deze. De
'Va Va Violet Super Lustrous' lipstick en 'Plum Night' nagellak van
Revlon waren vorige maand dan ook ontzettend gegeerd bij Britse
fashionista's. Haast dezelfde dag dat ze in de winkels terechtkwamen,
waren ze al uitverkocht. Aarzel dus niet om zelf een gewaagde keuze qua
lippen en nagels te maken deze winter.
Gemiddeld willen
dames 196 euro spenderen aan een paar schoentjes. Reken daarbij dat de
doorsnee dame ongeveer 34 paar bezit, dan kom je al vlug aan een mooie
som van 6.664 euro.
De
cijfers werden vrijgegeven door Bladengroep Condé Nast, die
glamourmagazines als Vogue en Glamour uitgeeft. Zij wilden bij 836
dames boven de 25 jaar peilen hoeveel centjes ze aan een paar schoenen
willen besteden.
Belgische vrouw Eerdere
enquêtes van het vrouwenblad Libelle en schoenenfabrikant Euro Shoe
lieten ook al verstaan dat als je alle schoenen van de Belgische dames
samentelt, je aan 69 miljoen paar komt.
Liefde Een
Belgische vrouw koopt gemiddeld 3,7 paar schoenen per jaar. Het is
'liefde op het eerste gezicht' dat vrouwen aanzet om schoenen te kopen,
maar dat betekent niet dat ze zullen gedragen worden. Meer dan 70
procent van de 25 tot 34-jarige vrouwen geeft toe twee derde van haar
collectie niet te dragen. 12.673.665 paar damesschoenen komt zelfs
nooit uit de kast. Maar schoenen weggooien, krijgt 10 procent niet over
het hart.
Nicole Richie breidt imperium uit met eigen kledingcollectie
Nicole Richie breidt imperium uit met eigen kledingcollectie
Nicole Richie blijft niet bij de pakken zitten. Naast haar optredens in diverse tv-programma's en haar eigen juwelenlijn lanceert de ster nu ook een eigen kledingcollectie.
Winter Kate werd de lijn gedoopt en volgens de woordvoerder van La Richie is het een hedendaagse vrouwencollectie. Eentje die bestaat ui 37 stuks met onder andere vesten, topjes, jasjes, dierenprints, zijde, en chiffon.
De collectie ligt vanaf februari in de Amerikaanse winkels. (br.she)
Vergeet die blonde of rode lokken, bruin haar is hotter dan ooit. Modehuizen Armani en Givenchy kozen er zelfs voor enkel bruinharige modellen de catwalk op te sturen. Dat zette haarspecialisten aan tot het creëren van een nieuw soort kleur: het aardse bruin.
Vergeet die cacaobruine kleur met karamel highlights. De trendy kappers praten nu in aardse termen. Zo kan je kiezen voor een mos- of turfaccent. Geen rode onderkleuren meer maar diepbruin dat gebaseerd is op groen en grijstinten. Volgens haarstylisten zorgt deze ingenieuze nieuwe kleuring ervoor dat je niet langer een rode schijn krijgt na enkele wasbeurten, maar dat je bruine kleuring gelijktijdig verkleurt.
De nieuwe kleuring is bovendien flatterender voor lichte huidtypes, die voorheen al snel koortserig leken door de rode ondertoon. Het enige wat je nog nodig hebt is een wenkbrauwpotlood, wat blush en een nude lipstick. Je zal zien dat je look er luxueuzer dan ooit uitziet.
Wil je het zelf proberen? Vraag dan aan je kapper om een natuurlijk bruin te kiezen en leg de nadruk op een koel bruin, geen warm rood-bruin.
Schoenontwerper Manolo Blahnik hoopt dat alleen stijlvolle vrouwen zijn schoenen dragen.
"Ik
haat al die celebrities, ze zijn nutteloos! Ik zal geen namen noemen,
maar je weet vast wel wie ik bedoel. Ze zijn zooo 'beroemd', het is
belachelijk. Ik hou van vrouwen met stijl, zoals Uma Thurman en Audrey
Hepburn. Deze vrouwen moeten mijn schoenen dragen."
Sarah en Carrie Ook
actrice Sarah Jessica Parker, én haar alter ego Carrie uit de serie
'Sex and the city', kunnen de goedkeuring van Blahnik wegdragen. "Ze
inspireren mij, ik vind hen fantastisch. Carrie heeft zo'n grote rol
gespeeld in mijn carrière, dat ik niet anders kan dan hen beschouwen
als mijn muze!"
Film als inspiratie Een
andere bron van inspiratie is film. "Het grootste deel van mijn
collecties zijn geïnspireerd door een film. Dat kan een personage zijn,
een scène of gewoon de sfeer van de film. Ik zou er een hele nacht naar
kunnen kijken."
Vanessa Paradis is benoemd tot het nieuwe gezicht voor Chanel Lipstick.
De actrice zal deel uitmaken van een wereldwijde campagne voor het
luxemerk Rouge Coco de Chanel, verkrijgbaar vanaf 2010. Chanel koos de
vrouw van Johnny Depp omwille van haar 'moderne elegantie, durf,
karakter en krachtige emotie'.
Eerdere campagnes Het
is niet de eerste keer dat Chanel en Paradis de handen in elkaar slaan.
In 1992 schitterde ze al eens in een opvallende advertentiecampagne
voor Coco-parfum, waarin Paradis verkleed was als vogel op een schommel
in een kooi. In 2003 maakte ze nog reclame voor de Cambon-tassen van
Chanel.
Lagerfeld en Miu Miu Maar ook andere
modehuizen weten Vanessa te vinden. Zo was ze ooit de muze van Karl
Lagerfeld en verscheen ze nog in campagnes voor The New Mademoiselle en
Miu Miu.
Dikkere vrouwen met een laag zelfbeeld, voelen zich niet beter bij het
zien van reclamefoto's met dikkere modellen. Een nieuwe studie toont
aan vrijwel alle modellen, dun of dik, heel wat dames depressief maken.
Presentatie Onderzoekers
uit Amerika, Duitsland en Nederland reageren eensgezind na hun studie:
"vrouwen met overgewicht worden depressief bij het zien van foto's van
magere vrouwen, maar vinden hun gelijkenissen met zwaardere dames even
deprimerend". Hoe dat komt? De vorsers suggereren dat niet het lichaam
van een ultra-dun of een plus-size model de eigenwaarde van een vrouw
beïnvloedt, maar wel de manier waarop hun schoonheid gepresenteerd
wordt.
Ideale beelden Dun of dik, de
modellen die worden weergegeven op glossy magazines en commerciële
advertenties, lijken bijna altijd mooi, perfect en ideaal. Als een
vrouw met overgewicht naar deze ideale beelden van modellen kijkt en ze
daarbij de verschillen tussen modefotografie en het echte leven niet
kent, daalt haar eigenwaarde gevoelig. Vrouwen met een laag zelfbeeld
zouden bijgevolg beter niet kijken naar advertenties, ongeacht of ze
zwaar of dun zijn. De resultaten werden gepubliceerd in the Journal of
Consumer Research.
Een panty die nooit meer scheurt of ladders vertoont, het lijkt te mooi
om te geloven. En toch beweert vezelfabrikant Invista het geheim voor
een laddervrije panty gevonden te hebben.
Fusionvezel Invista
is een vezelproducent die onder meer het kousenmerk Lycra op de markt
brengt. Het bedrijf claimt de Lycra Fusion-vezel waardoor scheurtjes,
gaatjes en ladders verleden tijd zijn.
Het nieuwe procédé werd
recent op een congres voorgesteld, en zou vanaf volgend jaar bij de
belangrijkste kousenmerken gebruikt worden.
Campagne In
de campagne die als lancering voor het product gemaakt werd, doet de
vezel alvast wat hij belooft: niet scheuren. Een stel benen die tussen
cactussen en doornen flaneert, overleeft zonder kleer/kousenscheuren,
de test.
De huidige generatie mannen steken 's ochtends bijna evenveel tijd in
hun kapsel dan de dames. Dat blijkt uit een rondvraag van een Duits
gezondheidsmagazine. Wel moet de snit praktisch en gemakkelijk ogen.
Meteen de twee belangrijkste criteria voor de ideale mannencoupe. Jonge heren Twee
derde van alle ondervraagde mannen geeft toe dat het kapsel voor hun
algemene look zeer zwaar doorweegt. Vooral de jonge heren denken daar
zo over. Meer dan 82 procent van alle 14 tot 29-jarigen schenkt
bijzonder veel aandacht aan het hoodfhaar.
De dames hebben ze
voorlopig nog niet ingehaald. Meer dan 89 procent van alle dames steekt
tijd in het kapsel, ongeacht de leeftijd. (br.hln)
Donkere zomerkledij in de kleuren zwart en marineblauw houden het best UV-stralen tegen en zijn daardoor de beste kledingbescherming tegen huidkanker. Dat blijkt uit een katoenstudie.
De zomer vraagt voor fleurige, lichte kleuren. Het fleurt ons gemoed op, maar voor de gezondheid van onze huid doen deze gele en witte stofjes zeker en vast geen goed. Uit een onderzoek blijkt namelijk dat donkere stoffen het meeste UV-stralingen tegenhouden. Wit en geel beschermen het minst goed. Volgens de onderzoekers is het dan ook belangrijk steeds je gehele lichaam te beschermen met zonnemelk en niet enkel de niet-bedekte lichaamsdelen.
Een blik op de
catwalks toont aan dat bont dit najaar weer alom aanwezig is. Afgewerkt
in oversized mantels, korte bolerojasjes, kragen of accessoires,
vrijwel alle ontwerpers gebruiken het discreet of nét zeer overdadig.
Bont is trouwens de ideale crisisoutfit: het zachte, luxemateriaal
werkt troostend en geeft een verwennend gevoel.
Combineren
Om
respectvol met dierenhuiden om te gaan, zijn er gelukkig veel
nepbontjes. Deze zijn bijna niet te onderscheiden van het echte werk.
Nepbontjes geven alvast iets extra aan je outfit, een nepbonten gilet
staat meteen elegant bij een gewone jeans. Ook een korte nepbontjas
staat luxueus en modieus. Het materiaal laat zich gemakkelijk
combineren en kun je over nagenoeg alles dragen zowel overdag als 's
avonds.
Tassen
Ook je accessoires mogen
afgewerkt worden met nepbont. Tassen met nepbonten details ogen speels,
zelfs beenwarmers worden her en der met het materiaal afgewerkt.
Nepbonten mutsen doen al dromen dat het snel winter wordt.
Kleuren
De
kleuren variëren van beige, bruin, zwart en wit tot pastelachtige
tinten. Lichtblauw, poederroze, bleekpaars tot fellere fuchsia,
diepgroen en zelfs rood worden volgend seizoen gespot.
De Britse voetbalgod loopt rond met de 'lelijkste baard in de
showbizz'. Dat vindt het merendeel op een online poll van
feelunique.com. De 34-jarige restylde recent zijn look door zijn baard
te laten groeien tot een flinke haardos. En dat kan weinigen bekoren.
Orlando Bloom
Imago "Een
slecht onderhouden baard is nefast voor je looks en imago. Het kan
zelfs voor een knappe man desastreus ogen", stelt Mc Dermott, die de
rondvraag liet opstellen. 32 procent van de ondervraagden vindt
Beckham's haargroei niet mooi, maar ook andere celebs sieren het
lijstje. Ook David Brent, Craig David, Justin Lee Collins, Orlando
Bloom, Brad Pitt, John Travolta, Russell Brand, Mickey Rourke en Johnny
Depp zouden, volgens de ondervraagden, beter het trimapparaat
bovenhalen.
Brad Pitt
Retro look De Britse 'Beard
Liberation Front' schaart zich wel achter Beckham. "Hij heeft een retro
baard en dat is een goede keuze", aldus de voorzitter van de
baardenclub. "Het lijkt op de exemplaren die de voetballers uit de
jaren '70 droegen. Een interessante keuze, temeer omdat hij zo bewust
niet gekozen heeft voor de trendy en hippere baarden".
Het Amerikaanse modemagazine W pakt deze maand uit met een opmerkelijke
fotoshoot van de Italiaanse kunstenaar Maurizio Cattelan. Hij haalde
topmodel Linda Evangelista voor zijn lens, en liet haar poseren in niet
echt alledaagse decors. En het resultaat mag gezien worden!
De
opvallendste foto is ongetwijfeld die van een in lingerie geklede
Evangelista, die tussen een heleboel kippen nogal uitdagend in een auto
ligt. "Ik ben opgegroeid tussen de kippen, in Canada. En later was ik
ook omringd door kippen in Italië, de heimat van mijn ouders. Je kan
dus wel zeggen dat ik wel wat afweet van die beestjes, en geen hulp
nodig had tijdens de shoot", lacht het topmodel. (br.nina)
Louis Vuitton heeft samen met het topmodel Naomi Campbell een tas ontworpen voor het goede doel. De opbrengst van de peperdure handtas gaat integraal naar White Ribbon, een organisatie die zich inzet om de moedersterfte tijdens de zwangerschap tegen te gaan.
Campbell koos samen met ontwerper Marc Jacobs voor een simpel, vierkant model met het bekende LV-monogram op gedrukt. De tas kost zo'n 1900 euro en wordt in 49 internationale winkels verkocht. De gehele opbrengst gaat naar White Ribbon, de organisatie die moedersterfte bestrijdt.
De dagen worden korter en gevoelig kouder. Dringend tijd dus om je huid een extra bescherming te geven.
Na een dagje shoppen in de koude is er niets gezelliger dan een heet bad. Spijtig genoeg wordt dit door veel dermatologen net afgeraden. Water onttrekt namelijk de vochtvasthoudende stoffen en natuurlijke vetten aan de huid. Wil je je warme bad toch niet opgeven? Ga dan enkele minuten in warm water zitten zonder er badschuim of -zout aan toe te voegen. Na een tweetal minuten voeg je een rijke badolie toe. Hierdoor geef je je huid de kans het water op te nemen, en geef je het een beschermend olielaagje alvorens het badwater de vochtvasthoudende stoffen uit je huid kan onttrekken. Reiniging
Een goede reiniging is essentieel voor een gezonde huid. Toch vraagt die reiniging in de winter extra veel aandacht. Zo grijp je best niet terug naar een waterige reinigingsmelk of een uitdrogende gel. Deze zorgen ervoor dat je huid al snel als schuurpapier gaat aanvoelen. Kies daarentegen voor een vettige reinigingslotion. Is je huid ook in de winter nog extreem vet? Dan kan je je heil zoeken bij een lichte reinigingsmelk voor normale huidtypes.
Scrubben is ook in de winter erg belangrijk. Het vernieuwt de huidcellen en stimuleert je huid om zichzelf te herstellen. Beperk je scrubmomenten echter tot een wekelijkse gebeurtenis, anders heeft je huid in de winter niet genoeg tijd om te bekomen. Hydrateren
Hydratatie is het sleutelwoord tijdens de koude wintermaanden. Een droge huid komt vooral voor op armen en benen omdat daar minder schildklieren zitten. Gebruik echter enkel vaseline op je ellebogen, knieën en voeten. Ergens anders kan dit goedje al snel voor verstoppingen zorgen. Kies voor een natuurlijke olie, deze geeft een extra kick aan de hydrolipidenfilm in je huid, waardoor deze beter beschermt blijft. (br.she)
Jarretelles zijn
terug trendy dankzij sterren als Katy Perry en Dita Von Teese. Britse
winkels zeggen dat de verkoop ervan de laatste weken met een derde
steeg nadat tal van celebs gespot werden met dit sexy lingeriestuk.
Panty met jarretellelook bij Silk in a box.
Celebs De
online lingeriewinkel Figleaves zegt dat de verkoop van jarretelles met
40 procent is toegenomen sinds augustus. Ook steeg de verkoop van
kousen met 35 toe. Daarnaast zag het bekende lingeriemerk Agent
Provocateur zijden kousen met een naad en jarretelles de deur
uitvliegen. Vorige week lanceerde het burleske model Dita Von Teese een
nieuwe lingerielijn voor Wonderbra met provocerende foto's waarbij ze
tegen een fiets leunt met zwarte kousen, jarretelle en een kanten beha.
Katy Perry showde voor een fotoshoot voor Esquire magazine een sexy
korset dat haar kousen ophield.
Lily Allen droeg eerder dit
jaar een fel blauw exemplaar, vorige week ging ze met een zwart model
uit in Londen. Rihanna maakte de Fashion Week in Parijs wat sexyer met
dijenhoge laarzen en rubberen jaretelles.
Jarretelle bij Silk in a box.
Glamour Verkoopster
Denise Fraser bij Figleaves: "De laatste zes weken explodeerde de
verkoop van jarretelles. We kunnen echt spreken van een Dita Von
Teese-effect. We willen vrouwelijker en sexyer worden, vrouwen kopen
tijdens de recessie dingen om zich aantrekkelijker te maken. Ook
merken we dat de jaren veertig en vijftig helemaal terug zijn, die
trend startte op de catwalk. Vooral vrouwelijke slipjes met afneembare
jarretelles blijken erg populair te zijn, ze geven vrouwen meteen een
glamoureus gevoel."
Zelf dragen Hoe draag
je nu zelf deze trend? Je mag deze winter aan de buitenwereld laten
zien dat je jarretelles draagt, het is wel niet echt gepast voor op
kantoor. Tijdens een avondje uit kan je ze wel net als Lily Allen of
Rihanna combineren met een kort rokje waaronder ze subtiel komen
piepen. Heb je geen zin in het hele gedoe, dan kun je voor de
goedkopere optie gaan van een panty met jarretellelook, (br.nina)
De modewereld is
heel enthousiast na de Fashion Week in Parijs. Wat de Franse ontwerpers
betreft zijn de codewoorden voor volgende lente/zomer: vrouwelijk en
sexy maar stijlvol.
Eenvoud siert. Zelfs bij Yves Saint Laurent, meester in de ingewikkelde
jurken met luxueuze vormen, draait mode rond eenvoud en casual looks.
Stella McCartney heeft de trend ook goed begrepen. Haar mode, naar
eigen zeggen gemaakt voor de echte vrouw, wil niet arrogant overkomen.
De dragers moeten niet bang zijn van het eenvoudige stuff, zo lijkt
het.
Eva Herzigova bewijst dat transparant de trend is.
- Verwacht je maar aan een sexy lente. De lingerietrend
is razend populair. Heel wat ontwerpers introduceerden de underwear
zeer manifest in hun lente/zomercollectie. Christian Dior en Jean
Paultier bijvoorbeeld gebruikten beha's en korsetten in al hun kleuren,
snits en vormen. Underwear wordt upperwear, al moet gezegd dat geen
enkel ontwerp ondraagbaar en niet deftig oogde. De zomer wordt ook
doorzichtig. Transparante stoffen, doorkijkstofjes, millefeuille en
versneden outfits lijken schering en inslag.
- In stijlvolle
jackets, gecombineerd met korte shorts, babydolls of jurkjes, trekken
we volgende zomer naar kantoor. De vrouwelijke toets wordt gebracht
door franjes en ruches in luchtige stoffen. Mode wijzigt elk jaar. En
hoe.
Korte short in combinatie met een chique blazer bij Louis Vuitton.
- Bonte prints halen hun mosterd altijd uit etnische
motieven. Volgende zomer duiken ze beslist op. Dries Van Noten
bijvoorbeeld scoorde op de Parijse catwalks met zijn gebatikte
weefsels. Ook andere ontwerpers als Cathy Pill en Christian Wijnants
gebruiken drukke motieven.
- Sportief wordt chique. Het stijlvolle modehuis Balenciaga gaf trainingspakken luxueze accenten.
Torenhoge hakken van 30 cm bij Alexander McQueen.
-
De noodkreten vanuit de modewereld van afgelopen zomer dat de hoge hak
heeft afgedaan, bleek onterecht. Alexander McQueen durfde het aan een
stiletto van maar liefst 30 cm (!) te creëren. Maar ook bij andere
ontwerpers bleven de hakken hoog.
- Tal van ontwerpers voerden
ook verrassingsgasten op. Het oudere topmodel Eva Herzigova verscheen
op de catwalk bij Hermès, de zwangere Jourdan Dunn mocht in een ontwerp
van Jean Paul Gaultier paraderen en Lily Allen zong live tijdens de
show van Chanel.
Blondjes hebben niet alleen meer fun, ze spenderen ook meer tijd achter
de spiegel. Dat blijkt uit een Britse rondvraag van cosmetische
fabrikanten. Hun beautyrituelen duren langer dan bij brunettes.
Tijd Aan
de douche, styling, kleding en make-upkeuze spenderen blondjes
gemiddeld 72 minuten. Alle andere dames werken hun beautyrituelen af in
66 minuten.
Feest Als voorbereiding op een
party of andere heuglijke gebeurtenis, doen vrijwel alle dames er nog
een schepje bovenop en hebben ze ongeveer twee uren voorbereiding
nodig. Brunettes maken zich klaar op 1u51 minuten, blondjes doen er nog
7 minuten langer over om hun haar gladjes te föhnen. Volgens
beuatykenners komt dat omdat blondines minder glans in hun haar hebben
waardoor ze meer werk hebben.
Meer plezier Al
dat beautygetimmer maakt alvast dat blondharigen meer plezier aan hun
avondje uit beleven. Gemiddeld gaan ze vaker uit dan hun seksegenoten
met een andere haarkleur.
Karl Lagerfeld heeft de modewereld nog eens goed op z'n kop gezet. De
Duitse modepaus verklaarde in een interview met een Duits magazine dat
niemand ronde vrouwen wil zien. De discussie over de graatmagere
modellen woedt al langer. Het protest tegen de uitgehonderde meisjes op
catwalks neemt toe maar Lagerfeld begrijpt het niet.
"Absurd debat" "Niemand
wil toch ronde vrouwen zien!", zei hij in het magazine Focus. Meer nog,
hij vindt het ganse debat over de magere modellen gewoon "absurd".
"Alleen dikke moeders die met een zak chips op hun schoot voor de
televisie zitten, vinden magere modellen lelijk", aldus Lagerfeld. In
de modewereld draait het voor een stuk ook om het prikkelen van de
fantasie, om de illusie en daar passen ronde vrouwen niet bij, vindt
hij. De uitspraak van Lagerfeld is opmerkelijk. Voorbije zomer sprak
hij nog lovende woorden over de Beth Ditto, de welgevormde zangeres van
The Gossip.
Een kapsel kan prachtig op foto lijken, maar op je eigen
gezicht trekt het op niets. Wij achterhaalden welke kapsels bij welk
gezicht passen.
Een goede kapper gaat vooraf even met je samenzitten en
overloopt je dagelijkse routine en je gezichtsvorm. Spijtig genoeg
heerst er in dit beroep ook veel stress, en willen velen de klant niet
graag teleurstellen. Resultaat: een mislukte coupe. Wil je
kapselongelukjes vermijden? Dan kan je vooraf alvast de vorm van je
gezicht bepalen, en zien welke kapsels daarbij passen. Hoe? Simpel:
door gewoon dit artikel te lezen.
Ga vooraf even voor de spiegel staan en kam alle haren uit je
gezicht weg. Neem een lipstick, best eentje die niet waterproof is of
12 uur zichtbaar blijft, en teken je gelaatstrekken na. Wanneer de
contouren van je gezicht zijn ingekleurd kan je al sneller zien of je
gezicht rond, smal, hartvormig, vierkant of ovaal is. Daarna kan je
ontdekken met welk kapsel je de sterke en zwakke punten van je gezicht
in de verf kan zetten.
Rond gezicht
Mensen met een rond gezicht hebben hun breedste punt op de wangen
liggen. Ze hebben volle, dikke wangen, een ronde kin en idem haarlijn.
Een rond gezicht staat prachtig met korte coupes, zolang ze niet al
te volumineus zijn. Kies eerder voor een langere, luchtige pony dan een
strak, recht exemplaar. Krullen vermijd je ook best. Want deze zouden
je gezicht wel eens ronder dan het eigenlijk is, kunnen doen lijken.
Smal gezicht
Een smal voorhoofd wordt gekenmerkt door een hoog voorhoofd en een lange, smalle, spitse kin.
Een smal gezicht vraagt voor meer volume. Door je kapsel voller te
laten lijken, zal je gezicht ook ronder lijken. Middenscheidingen en
sluik haar maken je contouren enkel maar smaller en spitser.
Hartvormig gezicht
Hartvormige gezichten hebben de vorm van een omgekeerde driehoek,
waarbij hun brede voorhoofd, hoge jukbeenderen en scherpe puntige kin
er meteen uitspringen.
Wanneer je een hartvormig gezicht hebt staan korte, volle kapsels je
absoluut niet. Deze leggen de nadruk op de bovenste helft van je
gezicht en maken het nog breder. Ga daarentegen voor een coupe op
schouderlengte en kies voor speelse, springerige lokken. Zo krijg je
volume op die plaatsen van je gezicht waar het tot dan toe ontbrak.
Vierkant gezicht
Vierkante gezichten hebben een breed voorhoofd, wangen en kaaklijn. De kaaklijn is bovendien redelijk hoekig.
Vierkante gezichten kiezen best voor een kapsel dat hun kaaklijn
doet verzachten. Zware rechte pony's vermijd je beter omdat ze je
gezicht enkel breder maken. Als je toch een pony wil ga je best voor
een ronde, uitgedunde frou.
Ovaal gezicht
Het gezicht van ovale types is het breedst bij de jukbeenderen en wordt smaller wanneer je naar het voorhoofd en kin gaat.
Mensen met een ovaal gezicht hebben geluk. Zij kunnen bijna alle
kapsels aan. Het enige wat ze niet mogen doen is hun pluspunten
verbergen. Zo draag je je haar best niet te lang want dan wordt je
gezicht smaller.
We zagen het op de catwalk bij Vivienne Westwood, een coupe die als een
torentje op de hoofden van de modellen staat. Maar ook bij tal van
anderen ontwerpers blijkt dat een volumineus kapsel helemaal trendy is.
We geven enkele tips hoe deze look in het alledaagse leven te kopiëren.
Touperen Je
hoeft niet zo extreem te gaan als de modellen op de catwalk, maar een
volumineus kapsel is wel trendy. Probeer daarbij vooral bovenaan op je
hoofd in de hoogte te werken. Sam McKnight is de haarexpert die de
kapsels van de modellen bij Vivienne Westwood verzorgde. Hij deelt zijn
geheimen hoe 'big hair' creëert. "Ga aan de slag met gewassen haar. Als
dit handdoekdroog is, zorg je voor volume door schuim aan te brengen
van de wortels tot de punten. Na het drogen maak je twee
zijscheidingen. Het stukje daartussen draai je enkele keren rond en zet
je vast met een speldje. Met de rest van je haar maak je een
paardenstaart, die goed hoog komt. Maak deze vast met een elastiekje.
Vervolgens toupeer je de staart van de basis tot aan de punten. Met
haarlak zorg je dat alles goed blijft zitten. Ga dan aan de slag met
het je pony vooraan. Ook deze lokken toupeer je en zet je vast met een
speldje. Vervolgens fixeer je ook weer met haarlak."
Omdat
touperen schadelijk is voor je haar, moet je bij elke wasbeurt zowel
een shampoo als een conditioner te gebruiken, vanaf de haarwortel tot
aan de punten, om eventuele schade te herstellen.
De nieuwste hightech beautyproducten beloven tegenwoordig niet alleen
je huid jonger te maken, maar ook een sneeuwwitte teint. De trend werd
gestart door de koningin van de verleiding Dita Von Teese, zij beweert
echter geen bleekproducten te gebruiken, ze zou haar onfeilbare huid te
danken hebben aan het feit dat ze nooit onbeschermd in de zon komt.
Wereldwijde trend Een
bleke, egale teint is het nieuwe schoonheidsideaal voor westerse
vrouwen, beautyexperts beweren dat het een wereldwijde trend wordt. In
Japan is dit al veel langer het geval, de best verkopende items in de
zomer zijn er hoeden met UV-bescherming en t-shirts met lange mouwen.
Dita Von Teese is daar het voorbeeld van de perfecte vrouw. Haar geheim
is nooit te te zonnen. De laatste jaren komen er steeds meer producten
op de markt die beloven deze vlekken te voorkomen of te bestrijden.
Deze lichten de pigmentvlekken op en zorgen zo voor een lichtere teint.
Zon Pigmentvlekken zijn een teken van
ouderdom, iedereen die zijn huid niet tot in de puntjes verzorgt,
krijgt er ooit mee te maken. Eens je de veertig hebt bereikt, krijg je
er sowieso last van. Medisch gezien houden deze vlekken geen gevaren
in, het is enkel een schoonheidsprobleem. Vroeger kampten minder mensen
hiermee, maar sinds steeds meer vrouwen naar zonnige oorden op vakantie
gaan om daar op het strand te bakken, neemt het probleem toe.
UV-stralen veroorzaken én maken het probleem namelijk erger.
Schoonheidsspecialiste Tanja Fischer: "Pigmentvlekken komen het eerst
voor op de lichaamsdelen die het vaakst aan de zon worden blootgesteld,
het gezicht dus. Maar ook handen en de benen worden vaak getroffen. Ze
ontstaan door bruine pigmenten die veroorzaakt worden door een
overmatige blootstelling aan de zon, daarom worden ze vaak zonnevlekken
genoemd."
Andere oorzaken Ook de stof
melanine die beschermt tegen UV-stralen is verantwoordelijk. Door
veroudering smelten de melaninemoleculen samen en worden ze zichtbaar
in de vorm van bruine vlekken. Omdat de huid met de jaren dunner wordt,
raken de donkere vlekken nog zichtbaarder. Maar dit probleem kan ook
jongere vrouwen overkomen, oestrogeen is dan de verantwoordelijke.
Bijna 30 procent van de vrouwen die de pil gebruiken, krijgt ermee te
maken. Hormonale veranderingen tijdens de zwangerschap en de
veroudering zorgen ook voor hyperpigmentatie in het gezicht, eveneens
ingrediënten van cosmetica, parfum en de genetische voorbestemming
kunnen de schuldige zijn .
Witte teint is chic Tegenwoordig
staat het chic om een witte teint te hebben, we beschouwen het ook niet
meer als ongezond, maar als een teken van jeugdigheid. Uit een studie
uit 2006 blijkt dat een ongave huid een vrouw tot 12 jaar ouder maakt.
De beautywereld reageert hierop door meer producten aan te bieden die
de vorming van pigmentvlekken voorkomen. Sommigen beloven ze zelfs te
verwijderen. Zijn cosmetica efficiënt tegen ouderdomsvlekken? Volgens
beautyexperts werkt een laserbehandeling of een chemische peeling het
best. Ook de Duitse dermatoloog Stefan Duve merkt dat een witte huid de
trend is: "De vraag naar de behandeling van pigmentvlekken neemt steeds
meer toe. Dit gebeurt ook vaker aan de handen. Vrouwen laten hun
gezicht behandelen met plastische chirugrie, maar hun handen blijven er
oud uitzien. En geef toe niets zo lelijk als een jong gezicht en oude
handen, zoals je dat bij Madonna ziet."
De modeweken van Parijs, Milaan, Londen en New York zijn
voorbij. De Morgen-moderedactrice Kim De Craene maakt de balans op van
de trends in de zomermode 2010.
Wie volgende zomer 'in'
wil zijn, zal zijn gene overboord moeten gooien: als het van de
ontwerpers afhangt gaat iedereen met de billen en borsten bloot.
Andere
trends die opvielen in New York, Londen, Milaan en Parijs zijn
transparantie, drapages, lingerie en een eenvoudig kleurenpalet waarin
vooral wit en nude een hoofdrol krijgen.
Herkenbare elementen Door
de crisis, die ook in de modewereld nog volop aan de gang is, spelen de
ontwerpers op safe en grijpen ze terug naar herkenbare elementen. Zo
keert Dries Van Noten terug naar zijn eerste liefde: etnische mode.
Gelukkig zijn er ook vernieuwende elementen in zijn collectie te zien.
Zo combineert Van Noten batiks en ikats met Chanelachtige pumps.
Ann
Demeulemeester blijft trouw aan haar zwart-wit palet en voegt aan haar
sobere collectie hooguit enkele prints van meeuwenvleugels toe. De
iconische trenchcoats van het Britse Burberry krijgen een moderne
make-over door ze te draperen, te fronsen en te knopen.
Lingerie boven kledij Lingerie,
gedragen boven de kledij, floreert als nooit tevoor. Jean Paul Gaultier
herintroduceert zijn bekende Madonna-beha en mixt die met army-outfits
en jeanssalopetten.
Ook het Belgische A.F. Vandevorst nam een
kijkje in de ondergoedlade en stuurt modellen in jartellen, panties,
corsetten en onderrokken de catwalk op. Marc Jacobs deed hetzelfde in
New York, ook de modellen van Sonia Rykiel en Vanessa Bruno huppelden
rond in jartellen en panties.
Duurzame mode Tot
slot lijkt het alsof de ontwerpers begrijpen dat hun volgelingen
duurzame mode en kwalitatieve klassiekers willen. We gaan, na jaren van
decadentie, terug naar de eenvoud. Misschien de belangrijkste trend? (br.De Morgen)
Het valt dit catwalkseizoen: body art en tatoeages zijn trendy en we
zien ze ook steeds vaker in het gezicht. Zou het kunnen dat de
internationale topdesigners inspiratie haalden uit de historie van de
Belgische Kimberley, het sterrenmeisje?
Tattoos op de catwalk Op
de catwalks zagen we deze maand opvallende veel tatoeages. Die werden
weliswaar op de huid van de modellen geschilderd en niet permanent
getatoeëerd, dat meldt Styletoday.net. Niet alleen het modehuis Rodarte
gebruikte ze, ook Jean Paul Gaultier liet het gezicht van de modellen
versieren met zwarte verf. Dit bewijst dat tattoos niet langer enkel
voor rebellen en marginalen bestemd zijn, het is tegenwoordig een
trendy en stijlvol accessoire.
Rodarte
Make-up Wil
je komende lente ook uitpakken met zo'n trendy lichaamstekening, hoef
je niet per se zo extreem als Kimberley te gaan. Je kunt zelf aan de
slag met make-up speciaal voor het lichaam. Kies dan voor een exemplaar
geïnspireerd door tekeningen van primitieve stammen, net als bij
Rodarte.
Duits modemagazine bant professionele modellen met een maatje 0
Brigitte, het populairste modemagazine van Duitsland, wil enkel nog
beelden gebruiken van echte vrouwen met normale maten. Daarom bant het
blad professionele modellen met een maatje 0.
Pervers Vanaf
nu vind je in het Duitse magazine Brigitte enkel nog vrouwen met
'normale' maten. Zo willen de redacteurs niet langer het maatje 0
opdringen bij hun lezeressen. "Vanaf 2010 werken we niet meer met
professionele modellen", aldus hoofdredacteur Andreas Lebert. "Ik ben
het beu om foto's van meisjes met ondergewicht te moeten bewerken, ze
vertonen haast geen gelijkenissen meer met 'normale' vrouwen. Jarenlang
maakten we met Photoshop meisjes dikker, vooral aan de dijen en hun
decolleté. Maar als je er over nadenkt is dat onrustwekkend, pervers en
benadeelt dit onze lezers."
Angela Merkel "Deze
beslissing is een antwoord op klachten van lezeressen die zeiden geen
band meer te hebben met de vrouwen in de modereportages. Ze waren de
uitstekende beenderen beu. Modellen van vandaag wegen ongeveer 23
procent minder dan normale vrouwen. De hele mode-industrie heeft
anorexia", aldus Lebert. Vanaf roept Lebert lezeressen op om zich op te
geven als modellen voor mode- en beauty-artikels. "We zoeken vrouwen
met een eigen identiteit. We hebben zelfs bondskanselier Angela Merkel
al gevraagd."
Wanhoopsdaad Brigitte is het
best verkopende vrouwenmagazine in Duitsland. Het biedt lezers een mix
van diëten, fitness, lifestyle, recepten en seks, het mikt op de jonge
carrièrevrouw. Volgens critici doet Brigitte dit helemaal niet om het
schoonheidsideaal te bevechten, maar als besparingsmaatregel. Het blad
zou geen echte modellen meer kunnen betalen.
Aantrekkelijke mensen Modellenbureaus
reageren sceptisch op het plan van Brigitte. "We hebben ook modellen
met een maatje 40, maar zij worden zelden geboekt. Willen we echt
normale maten in magazines zien? Vrouwen zien het liefst kleding bij
mooie, aantrekkelijke mensen", aldus Louisa von Minckwitz, eigenaar van
Louisa Models. (br.hln)
Opvouwbare slipper voorkomt voetpijn tijdens avondje uit
Opvouwbare slipper voorkomt voetpijn tijdens avondje uit
Een stevig avondje
uit met pijnlijke voeten als gevolg inspireerde twee Australische
vrienden om opvouwbare slippers te ontwerpen. Het resultaat is een
rubberen 'origamischoen' met zijden bandjes die makkelijk in een kleine
handtas past.
Pijnlijke voeten De
voormalige 25-jarige advocaat Lipschitz kwam op het idee nadat zijn
vriendin een hele avond zeurde over haar pijnlijke voeten veroorzaakt
door haar hoge hakken. "Ze zeurde dat ze wilde dat ze een paar slippers
bij zich had, maar ze zag het niet zitten om de hele avond te moeten
sleuren met een groot paar schoenen in haar handtas."
Flipster.
Makkelijk opvouwen Samen
met zijn vriend, een industrieel ingenieur, besloot Lipschitz compacte,
comfortabele schoenen te ontwerpen die je makkelijk kunt opvouwen,
genaamd de Flipster. "De slipper is een ontzettend belangrijk
kledingstuk in Australië, dus het ontwerp moest meteen goed zitten. We
hebben er in totaal zes maanden aan gesleuteld omdat we eerst grondig
hebben onderzocht wat vrouwen zoeken in schoenen", aldus de ontwerpers.
Volgende week komt de Flipster op de markt.
De vroegere winkels van de Belgische modeontwerpster Kaat Tilley zijn
failliet. Tilley heeft ze meer dan twintig jaar zelf gerund, maar twee
jaar geleden werden ze overgenomen.
"Het
is zo'n spijtige zaak. Bijna 25 jaar werkte ik me uit de naad, dag en
nacht, voor mijn collecties en de winkels", reageert Tilley. De
modeontwerpster wil nagaan wat de precieze reden is voor de
faillissementen.
Het was de bvba Escape die de winkels in
Antwerpen en Brussel twee jaar geleden overnam. Na haar vertrek werden
ook andere collecties dan die van Tilley verkocht. Mode ontwerpen bleef
ze hoe dan ook doen.
De modellen van Martin Margiela kregen wellicht de meest excentrieke make-up van heel de Parijse modeshow. De jonge deernen wandelden de catwalk op met papieren wimpers opgeplakt.
"We hebben van ieder model foto's genomen toen ze eyeliner en mascara ophad. Later hebben we de foto's uitgeprint, de opgemaakte delen uitgescheurd en teruggeplakt op het gezicht van het model", vertelt Inge Grognard, make-upartieste voor MAC.
Om het papieren karakter van de make-up extra te benadrukken, werden de wimpers aan de achterkant wit gelaten. (br.she)
Lindsay Lohan (r) verschijnt op het podium met ontwerpster Estrella Archs.
Lindsay Lohan heeft in Parijs haar debuut als 'artistiek raadgeefster'
gemaakt voor het modehuis Emanuel Ungaro. Samen met ontwerpster
Estrella Archs stelde de Amerikaanse actrice tijdens de modeweek haar
lente- en zomercollectie voor. Zo dolletjes ze het zelf allemaal vond,
zo beroerd vonden ze haar creaties in de vakpers.
"Duidelijk
dat deze collectie van een beroemdheid komt", aldus 'The Independent'.
"Die ultrakorte jurkjes, schreeuwerige kleuren en glitterversiering
zijn misschien wel leuk voor de jeugd, maar wat heeft dit nog te maken
met een merk dat ooit stond voor klasse?"
"Zullen deze zielloze
ontwerpen volstaan om jonge vrouwen over de streep te trekken?", vraagt
de 'New York Times' zich dan weer af. Lohan zelf trok zich niets aan
van alle kritiek, maar noemde de modeshow wel het moeilijkste wat ze
ooit in haar leven gepresteerd heeft. "Dit ben ik ten voeten uit.
Samenwerken met Estrella en het Ungaro-team is voor mij een droom die
werkelijkheid geworden is. Dit is de beste week van mijn leven."
Velen
zijn er echter van overtuigd dat het Ungaro enkel om de
publiciteitsstunt te doen was die de aanstelling van Lohan
onvermijdelijk met zich mee zou brengen. "Ik geef toe dat het -het
imago van Lindsay indachtig- een gewaagde zet van ons was, maar
uiteindelijk zijn het de kleren die voor zich spreken", probeert grote
baas Mounir Moufarrige zijn keuze te rechtvaardigen.
De ultieme tien parfums ter wereld. De parfums die door velen
opgehemeld worden en door nog meer mensen gekocht worden. Deze tien
zijn hét van hét in de parfumwereld.
1) Chanel no 5 (1921)
Het
bekendste parfum ter wereld, met dank aan Marilyn Monroe die ooit zei:
"Het enige dat ik in bed draag zijn twee druppeltjes Chanel No 5."
2) Calvin Klein Eternity (1988)
One
is misschien bekender, maar Eternity is populairder. Het parfum werd
gemaakt om het huwelijk van Calvin Klein te vieren, al is hij later wel
gescheiden.
3) Prada Eau de Toilette (1994)
Het
is het favoriete parfum van Jennifer Aniston én van vele andere
vrouwen, daarom is het niet weg te branden uit de parfumhitparade. Ook
de geur zelf speelt een rol: ouderwets met een modern tintje. 4) Davidoff Cool Water (1988)
Dit
parfum is gekend door vriend en vijand, en een hit voor meer dan
twintig jaar. Zo mogelijk nog beroemder zijn de reclamecampagnes met
veel te knappe mensen in sexy opspattend water. 5) Gucci Rush (1999)
Een
parfum dat niet lijkt op een parfum: dat is Gucci Rush. Het is verpakt
in een rood plastic doosje en niet in een elegant flesje. Toch won het
parfum prijzen, en vrouwen wereldwijd zijn er dol op. 6) Ralph Lauren Romance (1998)
Stijlvolle,
zwart-wit foto's van een verliefd koppel prijzen dit parfum uit. Na
tien jaar werkt het nog altijd, en vooral rond Valentijn.
7) Lovely by Sarah Jessica Parker (2005)
Vele
celebs hebben een parfum- en of kledinglijn, maar dit moet zowel de
grootste én de populairste zijn. SJP mixte lavendel, mandarijnen en
apple martini, en de wereld was er dol op.
8) Issey Miyake l'eau d'Issey (1992)
De
Japanse ontwerper wilde iets maken dat rook als water, en het resultaat
was een wereldhit. Zodanig dat er 2 jaar later een versie voor mannen
werd bedacht.
9) Estee Lauder Beautiful (1984)
Estee
Lauder bestaat binnenkort 25 jaar en ze hebben alle redden om te
vieren. Elke 13 seconden wordt er ergens wereldwijd een flesje
Beautiful verkocht.
10) Tom Ford Black Orchid (2007)
Het
recentste parfum uit de lijst, en ook de laatste in de top-10, met een
gigantisch potentieel. Dit is een uberluxueus én sexy parfum, met een
oosterse toets van zwarte truffel, ylang ylang, bergamot en jasmijn.
Vier keer per jaar tijdens de Parijs Fashion Week vindt het evenement Tranoï plaats. Tranoï is een platform voor alle opkomende getalenteerde fashion designers, internationale inkopers en fashion journalisten.
Het event vindt plaats op verschillende plaatsen in Parijs namelijk; de Palais de la Bourse, de Dassault Montaigne Hotel en de Bourse de Commerce. Tijdens deze vier dagen zullen er meer dan 150 internationale labels gepresenteerd worden, waaronder de Nederlandse juwelenontwerpster Bibi van der Velden. Eerder toonde Bibi haar werk al tijdens de Londen fashionweek.
Bibi van der Velden zal dit jaar nieuw werk tentoonstellen op de beurs in Parijs.Van der Velden lanceerde dit jaar haar mammoet collectie een collectie ringen die vervaardigd zijn van een 40.000 jaar oude mammoettand gevonden in Siberië. De ontwerpen van deze collectie zijn prehistorische beesten zoals draken, krokodillen en slangen ingelegd met 18 karaat goud en edelstenen, parels vasthoudend in hun bek. (br.style today)
Tijdens de modeshow van DSquared2 konden we een opvallende nieuwe haartrend aanschouwen: de grunge goes glam look. Wij vroegen sterrenkapper Sam McKnight hoe je deze look ook thuis creëert.
Denk: kamperen met een baljurk aan in een tent met een kroonluchter, en je krijgt het nieuwe thema van de DSquared2 collectie voor je. De grunge goes glam-look schreeuwt een zekere festivalstemming uit, zonder afbraak te doen aan het opvallende designkarakter. De willekeurige, warrige vlechten worden losjes en persoonlijk gehouden. Hoe doe je het zelf?
Werk eerst mousse door het haar over de volledige lengte om het meer textuur te geven en steviger te maken. Zo voorkom je dat je vlechten gaan uitzakken na een tijdje. Verdeel het haar vervolgens willekeurig in een, twee of zelfs drie ongelijke delen. Maak in elk deel vlechten met een afwisselende dikte.
Het geheim van deze look: de vlecht moet er nonchalant blijven uitzien. Begin daarom niet tegen het hoofd te vlechten, maar verder naar onder en maak het uiteinde vast met een duidelijk zichtbaar haarbandje. Glijd tot slot van onder naar boven met de vingers over de vlecht om een los, slordig effect te creëren. Door de vlecht nog wat met de vingers te bespelen, wordt nog meer textuur verkregen. (br.she)
Kunnen comfortabele mocassinlaarsjes met franjes de Uggs vervangen?
Bekende fans als Kate Moss, Lindsay Lohan en Nicole Richie denken
alvast van wel.
Cowgirls Elke
seizoen duiken er it-schoenen op, hét paar dat elke fashionista in haar
kast moet hebben. Vorige winter was die rol voor Uggs weggelegd, deze
herfst lijken suède laarsjes met franjes, de Minnetonka's, dit te
worden. Deze mocassins in laarsvorm met platte zool lijken op wat
indianen droegen, ze maken de cowgirllook helemaal af. De laarsjes
combineren perfect onder rokjes, fleurige jurkjes en over skinny
broeken. Ze zouden volgens de fans ook supercomfortabel zitten. Je hebt
ze in verschillende hoogtes, beige, bruin en zwart, durfals kopen een
roze model. Het voordeel is dat ze niet te duur zijn, voor de
enkellaarsjes betaal je 100 euro.