Jarretelles zijn
terug trendy dankzij sterren als Katy Perry en Dita Von Teese. Britse
winkels zeggen dat de verkoop ervan de laatste weken met een derde
steeg nadat tal van celebs gespot werden met dit sexy lingeriestuk.
Panty met jarretellelook bij Silk in a box.
Celebs De
online lingeriewinkel Figleaves zegt dat de verkoop van jarretelles met
40 procent is toegenomen sinds augustus. Ook steeg de verkoop van
kousen met 35 toe. Daarnaast zag het bekende lingeriemerk Agent
Provocateur zijden kousen met een naad en jarretelles de deur
uitvliegen. Vorige week lanceerde het burleske model Dita Von Teese een
nieuwe lingerielijn voor Wonderbra met provocerende foto's waarbij ze
tegen een fiets leunt met zwarte kousen, jarretelle en een kanten beha.
Katy Perry showde voor een fotoshoot voor Esquire magazine een sexy
korset dat haar kousen ophield.
Lily Allen droeg eerder dit
jaar een fel blauw exemplaar, vorige week ging ze met een zwart model
uit in Londen. Rihanna maakte de Fashion Week in Parijs wat sexyer met
dijenhoge laarzen en rubberen jaretelles.
Jarretelle bij Silk in a box.
Glamour Verkoopster
Denise Fraser bij Figleaves: "De laatste zes weken explodeerde de
verkoop van jarretelles. We kunnen echt spreken van een Dita Von
Teese-effect. We willen vrouwelijker en sexyer worden, vrouwen kopen
tijdens de recessie dingen om zich aantrekkelijker te maken. Ook
merken we dat de jaren veertig en vijftig helemaal terug zijn, die
trend startte op de catwalk. Vooral vrouwelijke slipjes met afneembare
jarretelles blijken erg populair te zijn, ze geven vrouwen meteen een
glamoureus gevoel."
Zelf dragen Hoe draag
je nu zelf deze trend? Je mag deze winter aan de buitenwereld laten
zien dat je jarretelles draagt, het is wel niet echt gepast voor op
kantoor. Tijdens een avondje uit kan je ze wel net als Lily Allen of
Rihanna combineren met een kort rokje waaronder ze subtiel komen
piepen. Heb je geen zin in het hele gedoe, dan kun je voor de
goedkopere optie gaan van een panty met jarretellelook, (br.nina)
De modewereld is
heel enthousiast na de Fashion Week in Parijs. Wat de Franse ontwerpers
betreft zijn de codewoorden voor volgende lente/zomer: vrouwelijk en
sexy maar stijlvol.
Eenvoud siert. Zelfs bij Yves Saint Laurent, meester in de ingewikkelde
jurken met luxueuze vormen, draait mode rond eenvoud en casual looks.
Stella McCartney heeft de trend ook goed begrepen. Haar mode, naar
eigen zeggen gemaakt voor de echte vrouw, wil niet arrogant overkomen.
De dragers moeten niet bang zijn van het eenvoudige stuff, zo lijkt
het.
Eva Herzigova bewijst dat transparant de trend is.
- Verwacht je maar aan een sexy lente. De lingerietrend
is razend populair. Heel wat ontwerpers introduceerden de underwear
zeer manifest in hun lente/zomercollectie. Christian Dior en Jean
Paultier bijvoorbeeld gebruikten beha's en korsetten in al hun kleuren,
snits en vormen. Underwear wordt upperwear, al moet gezegd dat geen
enkel ontwerp ondraagbaar en niet deftig oogde. De zomer wordt ook
doorzichtig. Transparante stoffen, doorkijkstofjes, millefeuille en
versneden outfits lijken schering en inslag.
- In stijlvolle
jackets, gecombineerd met korte shorts, babydolls of jurkjes, trekken
we volgende zomer naar kantoor. De vrouwelijke toets wordt gebracht
door franjes en ruches in luchtige stoffen. Mode wijzigt elk jaar. En
hoe.
Korte short in combinatie met een chique blazer bij Louis Vuitton.
- Bonte prints halen hun mosterd altijd uit etnische
motieven. Volgende zomer duiken ze beslist op. Dries Van Noten
bijvoorbeeld scoorde op de Parijse catwalks met zijn gebatikte
weefsels. Ook andere ontwerpers als Cathy Pill en Christian Wijnants
gebruiken drukke motieven.
- Sportief wordt chique. Het stijlvolle modehuis Balenciaga gaf trainingspakken luxueze accenten.
Torenhoge hakken van 30 cm bij Alexander McQueen.
-
De noodkreten vanuit de modewereld van afgelopen zomer dat de hoge hak
heeft afgedaan, bleek onterecht. Alexander McQueen durfde het aan een
stiletto van maar liefst 30 cm (!) te creëren. Maar ook bij andere
ontwerpers bleven de hakken hoog.
- Tal van ontwerpers voerden
ook verrassingsgasten op. Het oudere topmodel Eva Herzigova verscheen
op de catwalk bij Hermès, de zwangere Jourdan Dunn mocht in een ontwerp
van Jean Paul Gaultier paraderen en Lily Allen zong live tijdens de
show van Chanel.
Blondjes hebben niet alleen meer fun, ze spenderen ook meer tijd achter
de spiegel. Dat blijkt uit een Britse rondvraag van cosmetische
fabrikanten. Hun beautyrituelen duren langer dan bij brunettes.
Tijd Aan
de douche, styling, kleding en make-upkeuze spenderen blondjes
gemiddeld 72 minuten. Alle andere dames werken hun beautyrituelen af in
66 minuten.
Feest Als voorbereiding op een
party of andere heuglijke gebeurtenis, doen vrijwel alle dames er nog
een schepje bovenop en hebben ze ongeveer twee uren voorbereiding
nodig. Brunettes maken zich klaar op 1u51 minuten, blondjes doen er nog
7 minuten langer over om hun haar gladjes te föhnen. Volgens
beuatykenners komt dat omdat blondines minder glans in hun haar hebben
waardoor ze meer werk hebben.
Meer plezier Al
dat beautygetimmer maakt alvast dat blondharigen meer plezier aan hun
avondje uit beleven. Gemiddeld gaan ze vaker uit dan hun seksegenoten
met een andere haarkleur.
Karl Lagerfeld heeft de modewereld nog eens goed op z'n kop gezet. De
Duitse modepaus verklaarde in een interview met een Duits magazine dat
niemand ronde vrouwen wil zien. De discussie over de graatmagere
modellen woedt al langer. Het protest tegen de uitgehonderde meisjes op
catwalks neemt toe maar Lagerfeld begrijpt het niet.
"Absurd debat" "Niemand
wil toch ronde vrouwen zien!", zei hij in het magazine Focus. Meer nog,
hij vindt het ganse debat over de magere modellen gewoon "absurd".
"Alleen dikke moeders die met een zak chips op hun schoot voor de
televisie zitten, vinden magere modellen lelijk", aldus Lagerfeld. In
de modewereld draait het voor een stuk ook om het prikkelen van de
fantasie, om de illusie en daar passen ronde vrouwen niet bij, vindt
hij. De uitspraak van Lagerfeld is opmerkelijk. Voorbije zomer sprak
hij nog lovende woorden over de Beth Ditto, de welgevormde zangeres van
The Gossip.
Een kapsel kan prachtig op foto lijken, maar op je eigen
gezicht trekt het op niets. Wij achterhaalden welke kapsels bij welk
gezicht passen.
Een goede kapper gaat vooraf even met je samenzitten en
overloopt je dagelijkse routine en je gezichtsvorm. Spijtig genoeg
heerst er in dit beroep ook veel stress, en willen velen de klant niet
graag teleurstellen. Resultaat: een mislukte coupe. Wil je
kapselongelukjes vermijden? Dan kan je vooraf alvast de vorm van je
gezicht bepalen, en zien welke kapsels daarbij passen. Hoe? Simpel:
door gewoon dit artikel te lezen.
Ga vooraf even voor de spiegel staan en kam alle haren uit je
gezicht weg. Neem een lipstick, best eentje die niet waterproof is of
12 uur zichtbaar blijft, en teken je gelaatstrekken na. Wanneer de
contouren van je gezicht zijn ingekleurd kan je al sneller zien of je
gezicht rond, smal, hartvormig, vierkant of ovaal is. Daarna kan je
ontdekken met welk kapsel je de sterke en zwakke punten van je gezicht
in de verf kan zetten.
Rond gezicht
Mensen met een rond gezicht hebben hun breedste punt op de wangen
liggen. Ze hebben volle, dikke wangen, een ronde kin en idem haarlijn.
Een rond gezicht staat prachtig met korte coupes, zolang ze niet al
te volumineus zijn. Kies eerder voor een langere, luchtige pony dan een
strak, recht exemplaar. Krullen vermijd je ook best. Want deze zouden
je gezicht wel eens ronder dan het eigenlijk is, kunnen doen lijken.
Smal gezicht
Een smal voorhoofd wordt gekenmerkt door een hoog voorhoofd en een lange, smalle, spitse kin.
Een smal gezicht vraagt voor meer volume. Door je kapsel voller te
laten lijken, zal je gezicht ook ronder lijken. Middenscheidingen en
sluik haar maken je contouren enkel maar smaller en spitser.
Hartvormig gezicht
Hartvormige gezichten hebben de vorm van een omgekeerde driehoek,
waarbij hun brede voorhoofd, hoge jukbeenderen en scherpe puntige kin
er meteen uitspringen.
Wanneer je een hartvormig gezicht hebt staan korte, volle kapsels je
absoluut niet. Deze leggen de nadruk op de bovenste helft van je
gezicht en maken het nog breder. Ga daarentegen voor een coupe op
schouderlengte en kies voor speelse, springerige lokken. Zo krijg je
volume op die plaatsen van je gezicht waar het tot dan toe ontbrak.
Vierkant gezicht
Vierkante gezichten hebben een breed voorhoofd, wangen en kaaklijn. De kaaklijn is bovendien redelijk hoekig.
Vierkante gezichten kiezen best voor een kapsel dat hun kaaklijn
doet verzachten. Zware rechte pony's vermijd je beter omdat ze je
gezicht enkel breder maken. Als je toch een pony wil ga je best voor
een ronde, uitgedunde frou.
Ovaal gezicht
Het gezicht van ovale types is het breedst bij de jukbeenderen en wordt smaller wanneer je naar het voorhoofd en kin gaat.
Mensen met een ovaal gezicht hebben geluk. Zij kunnen bijna alle
kapsels aan. Het enige wat ze niet mogen doen is hun pluspunten
verbergen. Zo draag je je haar best niet te lang want dan wordt je
gezicht smaller.
We zagen het op de catwalk bij Vivienne Westwood, een coupe die als een
torentje op de hoofden van de modellen staat. Maar ook bij tal van
anderen ontwerpers blijkt dat een volumineus kapsel helemaal trendy is.
We geven enkele tips hoe deze look in het alledaagse leven te kopiëren.
Touperen Je
hoeft niet zo extreem te gaan als de modellen op de catwalk, maar een
volumineus kapsel is wel trendy. Probeer daarbij vooral bovenaan op je
hoofd in de hoogte te werken. Sam McKnight is de haarexpert die de
kapsels van de modellen bij Vivienne Westwood verzorgde. Hij deelt zijn
geheimen hoe 'big hair' creëert. "Ga aan de slag met gewassen haar. Als
dit handdoekdroog is, zorg je voor volume door schuim aan te brengen
van de wortels tot de punten. Na het drogen maak je twee
zijscheidingen. Het stukje daartussen draai je enkele keren rond en zet
je vast met een speldje. Met de rest van je haar maak je een
paardenstaart, die goed hoog komt. Maak deze vast met een elastiekje.
Vervolgens toupeer je de staart van de basis tot aan de punten. Met
haarlak zorg je dat alles goed blijft zitten. Ga dan aan de slag met
het je pony vooraan. Ook deze lokken toupeer je en zet je vast met een
speldje. Vervolgens fixeer je ook weer met haarlak."
Omdat
touperen schadelijk is voor je haar, moet je bij elke wasbeurt zowel
een shampoo als een conditioner te gebruiken, vanaf de haarwortel tot
aan de punten, om eventuele schade te herstellen.
De nieuwste hightech beautyproducten beloven tegenwoordig niet alleen
je huid jonger te maken, maar ook een sneeuwwitte teint. De trend werd
gestart door de koningin van de verleiding Dita Von Teese, zij beweert
echter geen bleekproducten te gebruiken, ze zou haar onfeilbare huid te
danken hebben aan het feit dat ze nooit onbeschermd in de zon komt.
Wereldwijde trend Een
bleke, egale teint is het nieuwe schoonheidsideaal voor westerse
vrouwen, beautyexperts beweren dat het een wereldwijde trend wordt. In
Japan is dit al veel langer het geval, de best verkopende items in de
zomer zijn er hoeden met UV-bescherming en t-shirts met lange mouwen.
Dita Von Teese is daar het voorbeeld van de perfecte vrouw. Haar geheim
is nooit te te zonnen. De laatste jaren komen er steeds meer producten
op de markt die beloven deze vlekken te voorkomen of te bestrijden.
Deze lichten de pigmentvlekken op en zorgen zo voor een lichtere teint.
Zon Pigmentvlekken zijn een teken van
ouderdom, iedereen die zijn huid niet tot in de puntjes verzorgt,
krijgt er ooit mee te maken. Eens je de veertig hebt bereikt, krijg je
er sowieso last van. Medisch gezien houden deze vlekken geen gevaren
in, het is enkel een schoonheidsprobleem. Vroeger kampten minder mensen
hiermee, maar sinds steeds meer vrouwen naar zonnige oorden op vakantie
gaan om daar op het strand te bakken, neemt het probleem toe.
UV-stralen veroorzaken én maken het probleem namelijk erger.
Schoonheidsspecialiste Tanja Fischer: "Pigmentvlekken komen het eerst
voor op de lichaamsdelen die het vaakst aan de zon worden blootgesteld,
het gezicht dus. Maar ook handen en de benen worden vaak getroffen. Ze
ontstaan door bruine pigmenten die veroorzaakt worden door een
overmatige blootstelling aan de zon, daarom worden ze vaak zonnevlekken
genoemd."
Andere oorzaken Ook de stof
melanine die beschermt tegen UV-stralen is verantwoordelijk. Door
veroudering smelten de melaninemoleculen samen en worden ze zichtbaar
in de vorm van bruine vlekken. Omdat de huid met de jaren dunner wordt,
raken de donkere vlekken nog zichtbaarder. Maar dit probleem kan ook
jongere vrouwen overkomen, oestrogeen is dan de verantwoordelijke.
Bijna 30 procent van de vrouwen die de pil gebruiken, krijgt ermee te
maken. Hormonale veranderingen tijdens de zwangerschap en de
veroudering zorgen ook voor hyperpigmentatie in het gezicht, eveneens
ingrediënten van cosmetica, parfum en de genetische voorbestemming
kunnen de schuldige zijn .
Witte teint is chic Tegenwoordig
staat het chic om een witte teint te hebben, we beschouwen het ook niet
meer als ongezond, maar als een teken van jeugdigheid. Uit een studie
uit 2006 blijkt dat een ongave huid een vrouw tot 12 jaar ouder maakt.
De beautywereld reageert hierop door meer producten aan te bieden die
de vorming van pigmentvlekken voorkomen. Sommigen beloven ze zelfs te
verwijderen. Zijn cosmetica efficiënt tegen ouderdomsvlekken? Volgens
beautyexperts werkt een laserbehandeling of een chemische peeling het
best. Ook de Duitse dermatoloog Stefan Duve merkt dat een witte huid de
trend is: "De vraag naar de behandeling van pigmentvlekken neemt steeds
meer toe. Dit gebeurt ook vaker aan de handen. Vrouwen laten hun
gezicht behandelen met plastische chirugrie, maar hun handen blijven er
oud uitzien. En geef toe niets zo lelijk als een jong gezicht en oude
handen, zoals je dat bij Madonna ziet."
De modeweken van Parijs, Milaan, Londen en New York zijn
voorbij. De Morgen-moderedactrice Kim De Craene maakt de balans op van
de trends in de zomermode 2010.
Wie volgende zomer 'in'
wil zijn, zal zijn gene overboord moeten gooien: als het van de
ontwerpers afhangt gaat iedereen met de billen en borsten bloot.
Andere
trends die opvielen in New York, Londen, Milaan en Parijs zijn
transparantie, drapages, lingerie en een eenvoudig kleurenpalet waarin
vooral wit en nude een hoofdrol krijgen.
Herkenbare elementen Door
de crisis, die ook in de modewereld nog volop aan de gang is, spelen de
ontwerpers op safe en grijpen ze terug naar herkenbare elementen. Zo
keert Dries Van Noten terug naar zijn eerste liefde: etnische mode.
Gelukkig zijn er ook vernieuwende elementen in zijn collectie te zien.
Zo combineert Van Noten batiks en ikats met Chanelachtige pumps.
Ann
Demeulemeester blijft trouw aan haar zwart-wit palet en voegt aan haar
sobere collectie hooguit enkele prints van meeuwenvleugels toe. De
iconische trenchcoats van het Britse Burberry krijgen een moderne
make-over door ze te draperen, te fronsen en te knopen.
Lingerie boven kledij Lingerie,
gedragen boven de kledij, floreert als nooit tevoor. Jean Paul Gaultier
herintroduceert zijn bekende Madonna-beha en mixt die met army-outfits
en jeanssalopetten.
Ook het Belgische A.F. Vandevorst nam een
kijkje in de ondergoedlade en stuurt modellen in jartellen, panties,
corsetten en onderrokken de catwalk op. Marc Jacobs deed hetzelfde in
New York, ook de modellen van Sonia Rykiel en Vanessa Bruno huppelden
rond in jartellen en panties.
Duurzame mode Tot
slot lijkt het alsof de ontwerpers begrijpen dat hun volgelingen
duurzame mode en kwalitatieve klassiekers willen. We gaan, na jaren van
decadentie, terug naar de eenvoud. Misschien de belangrijkste trend? (br.De Morgen)
Het valt dit catwalkseizoen: body art en tatoeages zijn trendy en we
zien ze ook steeds vaker in het gezicht. Zou het kunnen dat de
internationale topdesigners inspiratie haalden uit de historie van de
Belgische Kimberley, het sterrenmeisje?
Tattoos op de catwalk Op
de catwalks zagen we deze maand opvallende veel tatoeages. Die werden
weliswaar op de huid van de modellen geschilderd en niet permanent
getatoeëerd, dat meldt Styletoday.net. Niet alleen het modehuis Rodarte
gebruikte ze, ook Jean Paul Gaultier liet het gezicht van de modellen
versieren met zwarte verf. Dit bewijst dat tattoos niet langer enkel
voor rebellen en marginalen bestemd zijn, het is tegenwoordig een
trendy en stijlvol accessoire.
Rodarte
Make-up Wil
je komende lente ook uitpakken met zo'n trendy lichaamstekening, hoef
je niet per se zo extreem als Kimberley te gaan. Je kunt zelf aan de
slag met make-up speciaal voor het lichaam. Kies dan voor een exemplaar
geïnspireerd door tekeningen van primitieve stammen, net als bij
Rodarte.
Duits modemagazine bant professionele modellen met een maatje 0
Brigitte, het populairste modemagazine van Duitsland, wil enkel nog
beelden gebruiken van echte vrouwen met normale maten. Daarom bant het
blad professionele modellen met een maatje 0.
Pervers Vanaf
nu vind je in het Duitse magazine Brigitte enkel nog vrouwen met
'normale' maten. Zo willen de redacteurs niet langer het maatje 0
opdringen bij hun lezeressen. "Vanaf 2010 werken we niet meer met
professionele modellen", aldus hoofdredacteur Andreas Lebert. "Ik ben
het beu om foto's van meisjes met ondergewicht te moeten bewerken, ze
vertonen haast geen gelijkenissen meer met 'normale' vrouwen. Jarenlang
maakten we met Photoshop meisjes dikker, vooral aan de dijen en hun
decolleté. Maar als je er over nadenkt is dat onrustwekkend, pervers en
benadeelt dit onze lezers."
Angela Merkel "Deze
beslissing is een antwoord op klachten van lezeressen die zeiden geen
band meer te hebben met de vrouwen in de modereportages. Ze waren de
uitstekende beenderen beu. Modellen van vandaag wegen ongeveer 23
procent minder dan normale vrouwen. De hele mode-industrie heeft
anorexia", aldus Lebert. Vanaf roept Lebert lezeressen op om zich op te
geven als modellen voor mode- en beauty-artikels. "We zoeken vrouwen
met een eigen identiteit. We hebben zelfs bondskanselier Angela Merkel
al gevraagd."
Wanhoopsdaad Brigitte is het
best verkopende vrouwenmagazine in Duitsland. Het biedt lezers een mix
van diëten, fitness, lifestyle, recepten en seks, het mikt op de jonge
carrièrevrouw. Volgens critici doet Brigitte dit helemaal niet om het
schoonheidsideaal te bevechten, maar als besparingsmaatregel. Het blad
zou geen echte modellen meer kunnen betalen.
Aantrekkelijke mensen Modellenbureaus
reageren sceptisch op het plan van Brigitte. "We hebben ook modellen
met een maatje 40, maar zij worden zelden geboekt. Willen we echt
normale maten in magazines zien? Vrouwen zien het liefst kleding bij
mooie, aantrekkelijke mensen", aldus Louisa von Minckwitz, eigenaar van
Louisa Models. (br.hln)
Opvouwbare slipper voorkomt voetpijn tijdens avondje uit
Opvouwbare slipper voorkomt voetpijn tijdens avondje uit
Een stevig avondje
uit met pijnlijke voeten als gevolg inspireerde twee Australische
vrienden om opvouwbare slippers te ontwerpen. Het resultaat is een
rubberen 'origamischoen' met zijden bandjes die makkelijk in een kleine
handtas past.
Pijnlijke voeten De
voormalige 25-jarige advocaat Lipschitz kwam op het idee nadat zijn
vriendin een hele avond zeurde over haar pijnlijke voeten veroorzaakt
door haar hoge hakken. "Ze zeurde dat ze wilde dat ze een paar slippers
bij zich had, maar ze zag het niet zitten om de hele avond te moeten
sleuren met een groot paar schoenen in haar handtas."
Flipster.
Makkelijk opvouwen Samen
met zijn vriend, een industrieel ingenieur, besloot Lipschitz compacte,
comfortabele schoenen te ontwerpen die je makkelijk kunt opvouwen,
genaamd de Flipster. "De slipper is een ontzettend belangrijk
kledingstuk in Australië, dus het ontwerp moest meteen goed zitten. We
hebben er in totaal zes maanden aan gesleuteld omdat we eerst grondig
hebben onderzocht wat vrouwen zoeken in schoenen", aldus de ontwerpers.
Volgende week komt de Flipster op de markt.
De vroegere winkels van de Belgische modeontwerpster Kaat Tilley zijn
failliet. Tilley heeft ze meer dan twintig jaar zelf gerund, maar twee
jaar geleden werden ze overgenomen.
"Het
is zo'n spijtige zaak. Bijna 25 jaar werkte ik me uit de naad, dag en
nacht, voor mijn collecties en de winkels", reageert Tilley. De
modeontwerpster wil nagaan wat de precieze reden is voor de
faillissementen.
Het was de bvba Escape die de winkels in
Antwerpen en Brussel twee jaar geleden overnam. Na haar vertrek werden
ook andere collecties dan die van Tilley verkocht. Mode ontwerpen bleef
ze hoe dan ook doen.
De modellen van Martin Margiela kregen wellicht de meest excentrieke make-up van heel de Parijse modeshow. De jonge deernen wandelden de catwalk op met papieren wimpers opgeplakt.
"We hebben van ieder model foto's genomen toen ze eyeliner en mascara ophad. Later hebben we de foto's uitgeprint, de opgemaakte delen uitgescheurd en teruggeplakt op het gezicht van het model", vertelt Inge Grognard, make-upartieste voor MAC.
Om het papieren karakter van de make-up extra te benadrukken, werden de wimpers aan de achterkant wit gelaten. (br.she)
Lindsay Lohan (r) verschijnt op het podium met ontwerpster Estrella Archs.
Lindsay Lohan heeft in Parijs haar debuut als 'artistiek raadgeefster'
gemaakt voor het modehuis Emanuel Ungaro. Samen met ontwerpster
Estrella Archs stelde de Amerikaanse actrice tijdens de modeweek haar
lente- en zomercollectie voor. Zo dolletjes ze het zelf allemaal vond,
zo beroerd vonden ze haar creaties in de vakpers.
"Duidelijk
dat deze collectie van een beroemdheid komt", aldus 'The Independent'.
"Die ultrakorte jurkjes, schreeuwerige kleuren en glitterversiering
zijn misschien wel leuk voor de jeugd, maar wat heeft dit nog te maken
met een merk dat ooit stond voor klasse?"
"Zullen deze zielloze
ontwerpen volstaan om jonge vrouwen over de streep te trekken?", vraagt
de 'New York Times' zich dan weer af. Lohan zelf trok zich niets aan
van alle kritiek, maar noemde de modeshow wel het moeilijkste wat ze
ooit in haar leven gepresteerd heeft. "Dit ben ik ten voeten uit.
Samenwerken met Estrella en het Ungaro-team is voor mij een droom die
werkelijkheid geworden is. Dit is de beste week van mijn leven."
Velen
zijn er echter van overtuigd dat het Ungaro enkel om de
publiciteitsstunt te doen was die de aanstelling van Lohan
onvermijdelijk met zich mee zou brengen. "Ik geef toe dat het -het
imago van Lindsay indachtig- een gewaagde zet van ons was, maar
uiteindelijk zijn het de kleren die voor zich spreken", probeert grote
baas Mounir Moufarrige zijn keuze te rechtvaardigen.
De ultieme tien parfums ter wereld. De parfums die door velen
opgehemeld worden en door nog meer mensen gekocht worden. Deze tien
zijn hét van hét in de parfumwereld.
1) Chanel no 5 (1921)
Het
bekendste parfum ter wereld, met dank aan Marilyn Monroe die ooit zei:
"Het enige dat ik in bed draag zijn twee druppeltjes Chanel No 5."
2) Calvin Klein Eternity (1988)
One
is misschien bekender, maar Eternity is populairder. Het parfum werd
gemaakt om het huwelijk van Calvin Klein te vieren, al is hij later wel
gescheiden.
3) Prada Eau de Toilette (1994)
Het
is het favoriete parfum van Jennifer Aniston én van vele andere
vrouwen, daarom is het niet weg te branden uit de parfumhitparade. Ook
de geur zelf speelt een rol: ouderwets met een modern tintje. 4) Davidoff Cool Water (1988)
Dit
parfum is gekend door vriend en vijand, en een hit voor meer dan
twintig jaar. Zo mogelijk nog beroemder zijn de reclamecampagnes met
veel te knappe mensen in sexy opspattend water. 5) Gucci Rush (1999)
Een
parfum dat niet lijkt op een parfum: dat is Gucci Rush. Het is verpakt
in een rood plastic doosje en niet in een elegant flesje. Toch won het
parfum prijzen, en vrouwen wereldwijd zijn er dol op. 6) Ralph Lauren Romance (1998)
Stijlvolle,
zwart-wit foto's van een verliefd koppel prijzen dit parfum uit. Na
tien jaar werkt het nog altijd, en vooral rond Valentijn.
7) Lovely by Sarah Jessica Parker (2005)
Vele
celebs hebben een parfum- en of kledinglijn, maar dit moet zowel de
grootste én de populairste zijn. SJP mixte lavendel, mandarijnen en
apple martini, en de wereld was er dol op.
8) Issey Miyake l'eau d'Issey (1992)
De
Japanse ontwerper wilde iets maken dat rook als water, en het resultaat
was een wereldhit. Zodanig dat er 2 jaar later een versie voor mannen
werd bedacht.
9) Estee Lauder Beautiful (1984)
Estee
Lauder bestaat binnenkort 25 jaar en ze hebben alle redden om te
vieren. Elke 13 seconden wordt er ergens wereldwijd een flesje
Beautiful verkocht.
10) Tom Ford Black Orchid (2007)
Het
recentste parfum uit de lijst, en ook de laatste in de top-10, met een
gigantisch potentieel. Dit is een uberluxueus én sexy parfum, met een
oosterse toets van zwarte truffel, ylang ylang, bergamot en jasmijn.
Vier keer per jaar tijdens de Parijs Fashion Week vindt het evenement Tranoï plaats. Tranoï is een platform voor alle opkomende getalenteerde fashion designers, internationale inkopers en fashion journalisten.
Het event vindt plaats op verschillende plaatsen in Parijs namelijk; de Palais de la Bourse, de Dassault Montaigne Hotel en de Bourse de Commerce. Tijdens deze vier dagen zullen er meer dan 150 internationale labels gepresenteerd worden, waaronder de Nederlandse juwelenontwerpster Bibi van der Velden. Eerder toonde Bibi haar werk al tijdens de Londen fashionweek.
Bibi van der Velden zal dit jaar nieuw werk tentoonstellen op de beurs in Parijs.Van der Velden lanceerde dit jaar haar mammoet collectie een collectie ringen die vervaardigd zijn van een 40.000 jaar oude mammoettand gevonden in Siberië. De ontwerpen van deze collectie zijn prehistorische beesten zoals draken, krokodillen en slangen ingelegd met 18 karaat goud en edelstenen, parels vasthoudend in hun bek. (br.style today)
Tijdens de modeshow van DSquared2 konden we een opvallende nieuwe haartrend aanschouwen: de grunge goes glam look. Wij vroegen sterrenkapper Sam McKnight hoe je deze look ook thuis creëert.
Denk: kamperen met een baljurk aan in een tent met een kroonluchter, en je krijgt het nieuwe thema van de DSquared2 collectie voor je. De grunge goes glam-look schreeuwt een zekere festivalstemming uit, zonder afbraak te doen aan het opvallende designkarakter. De willekeurige, warrige vlechten worden losjes en persoonlijk gehouden. Hoe doe je het zelf?
Werk eerst mousse door het haar over de volledige lengte om het meer textuur te geven en steviger te maken. Zo voorkom je dat je vlechten gaan uitzakken na een tijdje. Verdeel het haar vervolgens willekeurig in een, twee of zelfs drie ongelijke delen. Maak in elk deel vlechten met een afwisselende dikte.
Het geheim van deze look: de vlecht moet er nonchalant blijven uitzien. Begin daarom niet tegen het hoofd te vlechten, maar verder naar onder en maak het uiteinde vast met een duidelijk zichtbaar haarbandje. Glijd tot slot van onder naar boven met de vingers over de vlecht om een los, slordig effect te creëren. Door de vlecht nog wat met de vingers te bespelen, wordt nog meer textuur verkregen. (br.she)
Kunnen comfortabele mocassinlaarsjes met franjes de Uggs vervangen?
Bekende fans als Kate Moss, Lindsay Lohan en Nicole Richie denken
alvast van wel.
Cowgirls Elke
seizoen duiken er it-schoenen op, hét paar dat elke fashionista in haar
kast moet hebben. Vorige winter was die rol voor Uggs weggelegd, deze
herfst lijken suède laarsjes met franjes, de Minnetonka's, dit te
worden. Deze mocassins in laarsvorm met platte zool lijken op wat
indianen droegen, ze maken de cowgirllook helemaal af. De laarsjes
combineren perfect onder rokjes, fleurige jurkjes en over skinny
broeken. Ze zouden volgens de fans ook supercomfortabel zitten. Je hebt
ze in verschillende hoogtes, beige, bruin en zwart, durfals kopen een
roze model. Het voordeel is dat ze niet te duur zijn, voor de
enkellaarsjes betaal je 100 euro.
Madonna promoot de winteraccessoires van Louis Vuitton.
Breng je brede schouders in balans met een strakke taiile. Riempje bij asos.com.
Zijden sjaaltjes,
opvallende ceintuurs, chique platte schoenen en juweeltjes van
haaraccessoires maken jouw outfit stijlvol dit seizoen.
Maken of kraken Je
accessoires kunnen je outfit kraken of maken. Denk maar aan de Anna
Wintour, baas bij modebijbel Vogue, die onafscheidelijk is van haar
grote zonnebril of Karl Lagerfeld die ook niet zonder kan. Coco Chanel
staat bekend om haar parelketting. Het is een makkelijke en goedkope
manier om je stijl te verpersoonlijken.
Fel zijden sjaaltje bij asos.com.
Zijden sjaaltje Bij
Marc Jacobs zagen we zijden sjaaltjes met abstracte prints rond de
nekken van modellen, Ralph Lauren drapeerde ze losjes bij zijn outfits.
Je hoeft er geen fortuinen aan uit te geven als bij een model van
Hermès. Kies voor een sjaaltje in een fel kleurtje dat mooi
contrasteert bij je outfit. Is een licht modelletje niet warm genoeg
voor jou, combineer dan met een wollen exemplaar.
Opvallende ceintuur Om
de brede schouders die tegenwoordig in zijn wat in balans te brengen,
houd je best je taille strak. Dit doe je met een ceintuur. Nu zijn
dunne lederen riempjes trendy, kies voor bijvoorbeeld chocoladebruin.
Of ga voor een kettingriem waarin leder geweven is. Opvallen doe je met
een exemplaar gemaakt van parels of zijde.
Platte schoenen De
platte schoen is aan een comeback bezig. Ze zijn niet alleen gezonder
voor je voeten, ze kunnen je look helemaal transformeren. Het is de
ideale manier om bijvoorbeeld een chique jurk wat meer casual te maken.
Dé wintertrend wat schoenen betreft zijn de vrouwelijke
'herenschoenen'. Je kunt ze combineren met een skinny fluwelen broek of
een knierok. Onthoud wel dat ze niet meteen sexy zijn, je zult er
weinig mannen mee aantrekken, maar ze kunnen perfect op kantoor.
De vrouwelijke 'herenschoen' bij asos.com.
Haaraccessoires Haaraccessoires
zijn 'big' dit seizoen, maar je hoeft niet de opvallende konijnenoren
van Louis Vuitton aan te trekken om fashionable te zijn. Er zijn genoeg
chique haarbanden, denk aan een retro-exemplaar met veren of eentje
bezet met steentjes, pailetten of parels.
Vrouwen spenderen minder geld in grote winkelketens, maar gaan voor de
kwaliteit van duurdere kledij. Dat blijkt uit Britse cijfers.
Geen impulsaankopen meer Uit
cijfers blijkt dat vrouwen 8 procent meer geld spenderen aan kledij,
maar dat er 1 procent minder kledingstukken werden verkocht. Daaruit
leiden analytici af dat vrouwen minder impulsief goedkope stukken
kopen, maar dat ze zorgvuldig duurdere dingen van betere kwaliteit
uitzoeken. De grote winkelketens spelen hier op in door beperkte
designercollecties te introduceren, met de Zweedse keten H&M op
kop.
Langer meegaan Analyticus Elaine
Giles: "Britse ketens merken dat ze meer duurdere dingen verkopen als
breiwerk, jurken en tijdloze stukken." Expert Nick Bubb: "Veel mensen
kopen nu eerder een mooie, duurdere jas dan tal van goedkope topjes."
Volgens onderzoekster Katrin Magnussen verkiezen mensen tegenwoordig
meer kwalitatieve stukken die lang meegaan boven iets dat toch maar één
seizoen trendy is."