Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



14-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jarretelles zijn terug dankzij sexy celebs

Jarretelles zijn terug dankzij sexy celebs





Jarretelles zijn terug trendy dankzij sterren als Katy Perry en Dita Von Teese. Britse winkels zeggen dat de verkoop ervan de laatste weken met een derde steeg nadat tal van celebs gespot werden met dit sexy lingeriestuk.



Panty met jarretellelook bij Silk in a box.
Panty met jarretellelook bij Silk in a box.


Celebs
De online lingeriewinkel Figleaves zegt dat de verkoop van jarretelles met 40 procent is toegenomen sinds augustus. Ook steeg de verkoop van kousen met 35 toe. Daarnaast zag het bekende lingeriemerk Agent Provocateur zijden kousen met een naad en jarretelles de deur uitvliegen. Vorige week lanceerde het burleske model Dita Von Teese een nieuwe lingerielijn voor Wonderbra met provocerende foto's waarbij ze tegen een fiets leunt met zwarte kousen, jarretelle en een kanten beha. Katy Perry showde voor een fotoshoot voor Esquire magazine een sexy korset dat haar kousen ophield.

Lily Allen droeg eerder dit jaar een fel blauw exemplaar, vorige week ging ze met een zwart model uit in Londen. Rihanna maakte de Fashion Week in Parijs wat sexyer met dijenhoge laarzen en rubberen jaretelles.



Jarretelle bij Silk in a box.
Jarretelle bij Silk in a box.


Glamour
Verkoopster Denise Fraser bij Figleaves: "De laatste zes weken explodeerde de verkoop van jarretelles. We kunnen echt spreken van een Dita Von Teese-effect. We willen vrouwelijker en sexyer worden, vrouwen kopen tijdens de recessie dingen om zich aantrekkelijker te maken.  Ook merken we dat de jaren veertig en vijftig helemaal terug zijn, die trend startte op de catwalk. Vooral vrouwelijke slipjes met afneembare jarretelles blijken erg populair te zijn, ze geven vrouwen meteen een glamoureus gevoel."

Zelf dragen
Hoe draag je nu zelf deze trend? Je mag deze winter aan de buitenwereld laten zien dat je jarretelles draagt, het is wel niet echt gepast voor op kantoor. Tijdens een avondje uit kan je ze wel net als Lily Allen of Rihanna combineren met een kort rokje waaronder ze subtiel komen piepen. Heb je geen zin in het hele gedoe, dan kun je voor de goedkopere optie gaan van een panty met jarretellelook, (br.nina)




� Reageer (0)
13-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trends gespot op de catwalk in Parijs

Trends gespot op de catwalk in Parijs


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/3/5/4/media_xl_2178334.jpg
Jean Paul Gaultier.



De modewereld is heel enthousiast na de Fashion Week in Parijs. Wat de Franse ontwerpers betreft zijn de codewoorden voor volgende lente/zomer: vrouwelijk en sexy maar stijlvol.



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/11/2/1/media_xl_2178076.jpg


 Eenvoud siert. Zelfs bij Yves Saint Laurent, meester in de ingewikkelde jurken met luxueuze vormen, draait mode rond eenvoud en casual looks. Stella McCartney heeft de trend ook goed begrepen. Haar mode, naar eigen zeggen gemaakt voor de echte vrouw, wil niet arrogant overkomen. De dragers moeten niet bang zijn van het eenvoudige stuff, zo lijkt het.



Eva Herzigova bewijst dat transparant de trend is.
Eva Herzigova bewijst dat transparant de trend is.


- Verwacht je maar aan een sexy lente. De lingerietrend is razend populair. Heel wat ontwerpers introduceerden de underwear zeer manifest in hun lente/zomercollectie. Christian Dior en Jean Paultier bijvoorbeeld gebruikten beha's en korsetten in al hun kleuren, snits en vormen. Underwear wordt upperwear, al moet gezegd dat geen enkel ontwerp ondraagbaar en niet deftig oogde. De zomer wordt ook doorzichtig. Transparante stoffen, doorkijkstofjes, millefeuille en versneden outfits lijken schering en inslag.

- In stijlvolle jackets, gecombineerd met korte shorts, babydolls of jurkjes, trekken we volgende zomer naar kantoor. De vrouwelijke toets wordt gebracht door franjes en ruches in luchtige stoffen. Mode wijzigt elk jaar. En hoe.



Korte short in combinatie met een chique blazer bij Louis Vuitton.
Korte short in combinatie met een chique blazer bij Louis Vuitton.


- Bonte prints halen hun mosterd altijd uit etnische motieven. Volgende zomer duiken ze beslist op. Dries Van Noten bijvoorbeeld scoorde op de Parijse catwalks met zijn gebatikte weefsels. Ook andere ontwerpers als Cathy Pill en Christian Wijnants gebruiken drukke motieven.

- Sportief wordt chique. Het stijlvolle modehuis Balenciaga gaf trainingspakken luxueze accenten.




Torenhoge hakken van 30 cm bij Alexander McQueen.
Torenhoge hakken van 30 cm bij Alexander McQueen.


- De noodkreten vanuit de modewereld van afgelopen zomer dat de hoge hak heeft afgedaan, bleek onterecht. Alexander McQueen durfde het aan een stiletto van maar liefst 30 cm (!) te creëren. Maar ook bij andere ontwerpers bleven de hakken hoog.

- Tal van ontwerpers voerden ook verrassingsgasten op. Het oudere topmodel Eva Herzigova verscheen op de catwalk bij Hermès, de zwangere Jourdan Dunn mocht in een ontwerp van Jean Paul Gaultier paraderen en Lily Allen zong live tijdens de show van Chanel.




� Reageer (0)
12-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blondines staan langer voor de spiegel

Blondines staan langer voor de spiegel





Blondjes hebben niet alleen meer fun, ze spenderen ook meer tijd achter de spiegel. Dat blijkt uit een Britse rondvraag van cosmetische fabrikanten. Hun beautyrituelen duren langer dan bij brunettes.

Tijd
Aan de douche, styling, kleding en make-upkeuze spenderen blondjes gemiddeld 72 minuten. Alle andere dames werken hun beautyrituelen af in 66 minuten.

Feest
Als voorbereiding op een party of andere heuglijke gebeurtenis, doen vrijwel alle dames er nog een schepje bovenop en hebben ze ongeveer twee uren voorbereiding nodig. Brunettes maken zich klaar op 1u51 minuten, blondjes doen er nog 7 minuten langer over om hun haar gladjes te föhnen. Volgens beuatykenners komt dat omdat blondines minder glans in hun haar hebben waardoor ze meer werk hebben.







Meer plezier

Al dat beautygetimmer maakt alvast dat blondharigen meer plezier aan hun avondje uit beleven. Gemiddeld gaan ze vaker uit dan hun seksegenoten met een andere haarkleur.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Karl Lagerfeld:

Karl Lagerfeld: "Niemand wil ronde vrouwen zien!"




Karl Lagerfeld heeft de modewereld nog eens goed op z'n kop gezet. De Duitse modepaus verklaarde in een interview met een Duits magazine dat niemand ronde vrouwen wil zien. De discussie over de graatmagere modellen woedt al langer. Het protest tegen de uitgehonderde meisjes op catwalks neemt toe maar Lagerfeld begrijpt het niet.


"Absurd debat"
"Niemand wil toch ronde vrouwen zien!", zei hij in het magazine Focus. Meer nog, hij vindt het ganse debat over de magere modellen gewoon "absurd". "Alleen dikke moeders die met een zak chips op hun schoot voor de televisie zitten, vinden magere modellen lelijk", aldus Lagerfeld. In de modewereld draait het voor een stuk ook om het prikkelen van de fantasie, om de illusie en daar passen ronde vrouwen niet bij, vindt hij. De uitspraak van Lagerfeld is opmerkelijk. Voorbije zomer sprak hij nog lovende woorden over de Beth Ditto, de welgevormde zangeres van The Gossip.




� Reageer (0)
11-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor elk gezicht het juiste kapsel

Voor elk gezicht het juiste kapsel


http://img8.imageshack.us/img8/7871/kapselb.jpg


Een kapsel kan prachtig op foto lijken, maar op je eigen gezicht trekt het op niets. Wij achterhaalden welke kapsels bij welk gezicht passen.

Een goede kapper gaat vooraf even met je samenzitten en overloopt je dagelijkse routine en je gezichtsvorm. Spijtig genoeg heerst er in dit beroep ook veel stress, en willen velen de klant niet graag teleurstellen. Resultaat: een mislukte coupe. Wil je kapselongelukjes vermijden? Dan kan je vooraf alvast de vorm van je gezicht bepalen, en zien welke kapsels daarbij passen. Hoe? Simpel: door gewoon dit artikel te lezen.

Ga vooraf even voor de spiegel staan en kam alle haren uit je gezicht weg. Neem een lipstick, best eentje die niet waterproof is of 12 uur zichtbaar blijft, en teken je gelaatstrekken na. Wanneer de contouren van je gezicht zijn ingekleurd kan je al sneller zien of je gezicht rond, smal, hartvormig, vierkant of ovaal is. Daarna kan je ontdekken met welk kapsel je de sterke en zwakke punten van je gezicht in de verf kan zetten.

Rond gezicht

Mensen met een rond gezicht hebben hun breedste punt op de wangen liggen. Ze hebben volle, dikke wangen, een ronde kin en idem haarlijn.

Een rond gezicht staat prachtig met korte coupes, zolang ze niet al te volumineus zijn. Kies eerder voor een langere, luchtige pony dan een strak, recht exemplaar. Krullen vermijd je ook best. Want deze zouden je gezicht wel eens ronder dan het eigenlijk is, kunnen doen lijken.

Smal gezicht

Een smal voorhoofd wordt gekenmerkt door een hoog voorhoofd en een lange, smalle, spitse kin.

Een smal gezicht vraagt voor meer volume. Door je kapsel voller te laten lijken, zal je gezicht ook ronder lijken. Middenscheidingen en sluik haar maken je contouren enkel maar smaller en spitser.

Hartvormig gezicht

Hartvormige gezichten hebben de vorm van een omgekeerde driehoek, waarbij hun brede voorhoofd, hoge jukbeenderen en scherpe puntige kin er meteen uitspringen.

Wanneer je een hartvormig gezicht hebt staan korte, volle kapsels je absoluut niet. Deze leggen de nadruk op de bovenste helft van je gezicht en maken het nog breder. Ga daarentegen voor een coupe op schouderlengte en kies voor speelse, springerige lokken. Zo krijg je volume op die plaatsen van je gezicht waar het tot dan toe ontbrak.

Vierkant gezicht

Vierkante gezichten hebben een breed voorhoofd, wangen en kaaklijn. De kaaklijn is bovendien redelijk hoekig.

Vierkante gezichten kiezen best voor een kapsel dat hun kaaklijn doet verzachten. Zware rechte pony's vermijd je beter omdat ze je gezicht enkel breder maken. Als je toch een pony wil ga je best voor een ronde, uitgedunde frou.

Ovaal gezicht

Het gezicht van ovale types is het breedst bij de jukbeenderen en wordt smaller wanneer je naar het voorhoofd en kin gaat.

Mensen met een ovaal gezicht hebben geluk. Zij kunnen bijna alle kapsels aan. Het enige wat ze niet mogen doen is hun pluspunten verbergen. Zo draag je je haar best niet te lang want dan wordt je gezicht smaller.




� Reageer (0)
10-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dé kapseltrend voor de herfst: veel volume

Dé kapseltrend voor de herfst: veel volume




We zagen het op de catwalk bij Vivienne Westwood, een coupe die als een torentje op de hoofden van de modellen staat. Maar ook bij tal van anderen ontwerpers blijkt dat een volumineus kapsel helemaal trendy is. We geven enkele tips hoe deze look in het alledaagse leven te kopiëren.

Touperen
Je hoeft niet zo extreem te gaan als de modellen op de catwalk, maar een volumineus kapsel is wel trendy. Probeer daarbij vooral bovenaan op je hoofd in de hoogte te werken. Sam McKnight is de haarexpert die de kapsels van de modellen bij Vivienne Westwood verzorgde. Hij deelt zijn geheimen hoe 'big hair' creëert. "Ga aan de slag met gewassen haar. Als dit handdoekdroog is, zorg je voor volume door schuim aan te brengen van de wortels tot de punten. Na het drogen maak je twee zijscheidingen. Het stukje daartussen draai je enkele keren rond en zet je vast met een speldje. Met de rest van je haar maak je een paardenstaart, die goed hoog komt. Maak deze vast met een elastiekje. Vervolgens toupeer je de staart van de basis tot aan de punten. Met haarlak zorg je dat alles goed blijft zitten. Ga dan aan de slag met het je pony vooraan. Ook deze lokken toupeer je en zet je vast met een speldje. Vervolgens fixeer je ook weer met haarlak."

Omdat touperen schadelijk is voor je haar, moet je bij elke wasbeurt zowel een shampoo als een conditioner te gebruiken, vanaf de haarwortel tot aan de punten, om eventuele schade te herstellen.




� Reageer (0)
09-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beautytrend: huid laten bleken

Beautytrend: huid laten bleken





De nieuwste hightech beautyproducten beloven tegenwoordig niet alleen je huid jonger te maken, maar ook een sneeuwwitte teint. De trend werd gestart door de koningin van de verleiding Dita Von Teese, zij beweert echter geen bleekproducten te gebruiken, ze zou haar onfeilbare huid te danken hebben aan het feit dat ze nooit onbeschermd in de zon komt.

Wereldwijde trend
Een bleke, egale teint is het nieuwe schoonheidsideaal voor westerse vrouwen, beautyexperts beweren dat het een wereldwijde trend wordt. In Japan is dit al veel langer het geval, de best verkopende items in de zomer zijn er hoeden met UV-bescherming en t-shirts met lange mouwen. Dita Von Teese is daar het voorbeeld van de perfecte vrouw. Haar geheim is nooit te te zonnen. De laatste jaren komen er steeds meer producten op de markt die beloven deze vlekken te voorkomen of te bestrijden. Deze lichten de pigmentvlekken op en zorgen zo voor een lichtere teint.






Zon
Pigmentvlekken zijn een teken van ouderdom, iedereen die zijn huid niet tot in de puntjes verzorgt, krijgt er ooit mee te maken. Eens je de veertig hebt bereikt, krijg je er sowieso last van. Medisch gezien houden deze vlekken geen gevaren in, het is enkel een schoonheidsprobleem. Vroeger kampten minder mensen hiermee, maar sinds steeds meer vrouwen naar zonnige oorden op vakantie gaan om daar op het strand te bakken, neemt het probleem toe. UV-stralen veroorzaken én maken het probleem namelijk erger. Schoonheidsspecialiste Tanja Fischer: "Pigmentvlekken komen het eerst voor op de lichaamsdelen die het vaakst aan de zon worden blootgesteld, het gezicht dus. Maar ook handen en de benen worden vaak getroffen. Ze ontstaan door bruine pigmenten die veroorzaakt worden door een overmatige blootstelling aan de zon, daarom worden ze vaak zonnevlekken genoemd."

Andere oorzaken
Ook de stof melanine die beschermt tegen UV-stralen is verantwoordelijk. Door veroudering smelten de melaninemoleculen samen en worden ze zichtbaar in de vorm van bruine vlekken. Omdat de huid met de jaren dunner wordt, raken de donkere vlekken nog zichtbaarder. Maar dit probleem kan ook jongere vrouwen overkomen, oestrogeen is dan de verantwoordelijke. Bijna  30 procent van de vrouwen die de pil gebruiken, krijgt ermee te maken. Hormonale veranderingen tijdens de zwangerschap en de veroudering zorgen ook voor hyperpigmentatie in het gezicht, eveneens ingrediënten van cosmetica, parfum en de genetische voorbestemming kunnen de schuldige zijn .

Witte teint is chic
Tegenwoordig staat het chic om een witte teint te hebben, we beschouwen het ook niet meer als ongezond, maar als een teken van jeugdigheid. Uit een studie uit 2006 blijkt dat een ongave huid een vrouw tot 12 jaar ouder maakt. De beautywereld reageert hierop door meer producten aan te bieden die de vorming van pigmentvlekken voorkomen. Sommigen beloven ze zelfs te verwijderen. Zijn cosmetica efficiënt tegen ouderdomsvlekken? Volgens beautyexperts werkt een laserbehandeling of een chemische peeling het best. Ook de Duitse dermatoloog Stefan Duve merkt dat een witte huid de trend is: "De vraag naar de behandeling van pigmentvlekken neemt steeds meer toe. Dit gebeurt ook vaker aan de handen. Vrouwen laten hun gezicht behandelen met plastische chirugrie, maar hun handen blijven er oud uitzien. En geef toe niets zo lelijk als een jong gezicht en oude handen, zoals je dat bij Madonna ziet."




� Reageer (0)
08-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomermode 2010: billen en borsten bloot

Zomermode 2010: billen en borsten bloot





De modeweken van Parijs, Milaan, Londen en New York zijn voorbij. De Morgen-moderedactrice Kim De Craene maakt de balans op van de trends in de zomermode 2010.

Wie volgende zomer 'in' wil zijn, zal zijn gene overboord moeten gooien: als het van de ontwerpers afhangt gaat iedereen met de billen en borsten bloot.

Andere trends die opvielen in New York, Londen, Milaan en Parijs zijn transparantie, drapages, lingerie en een eenvoudig kleurenpalet waarin vooral wit en nude een hoofdrol krijgen.

Herkenbare elementen
Door de crisis, die ook in de modewereld nog volop aan de gang is, spelen de ontwerpers op safe en grijpen ze terug naar herkenbare elementen. Zo keert Dries Van Noten terug naar zijn eerste liefde: etnische mode. Gelukkig zijn er ook vernieuwende elementen in zijn collectie te zien. Zo combineert Van Noten batiks en ikats met Chanelachtige pumps.






Ann Demeulemeester blijft trouw aan haar zwart-wit palet en voegt aan haar sobere collectie hooguit enkele prints van meeuwenvleugels toe. De iconische trenchcoats van het Britse Burberry krijgen een moderne make-over door ze te draperen, te fronsen en te knopen.

Lingerie boven kledij
Lingerie, gedragen boven de kledij, floreert als nooit tevoor. Jean Paul Gaultier herintroduceert zijn bekende Madonna-beha en mixt die met army-outfits en jeanssalopetten.

Ook het Belgische A.F. Vandevorst nam een kijkje in de ondergoedlade en stuurt modellen in jartellen, panties, corsetten en onderrokken de catwalk op. Marc Jacobs deed hetzelfde in New York, ook de modellen van Sonia Rykiel en Vanessa Bruno huppelden rond in jartellen en panties.

Duurzame mode
Tot slot lijkt het alsof de ontwerpers begrijpen dat hun volgelingen duurzame mode en kwalitatieve klassiekers willen. We gaan, na jaren van decadentie, terug naar de eenvoud. Misschien de belangrijkste trend? (br.De Morgen)




� Reageer (0)
07-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inspireerde het sterrenmeisje topdesigners?

Inspireerde het sterrenmeisje topdesigners?


Model op de catwalk bij Jean Paul Gaultier.



Het valt dit catwalkseizoen: body art en tatoeages zijn trendy en we zien ze ook steeds vaker in het gezicht. Zou het kunnen dat de internationale topdesigners inspiratie haalden uit de historie van de Belgische Kimberley, het sterrenmeisje?

Tattoos op de catwalk
Op de catwalks zagen we deze maand opvallende veel tatoeages. Die werden weliswaar op de huid van de modellen geschilderd en niet permanent getatoeëerd, dat meldt Styletoday.net. Niet alleen het modehuis Rodarte gebruikte ze, ook Jean Paul Gaultier liet het gezicht van de modellen versieren met zwarte verf. Dit bewijst dat tattoos niet langer enkel voor rebellen en marginalen bestemd zijn, het is tegenwoordig een trendy en stijlvol accessoire. 



Rodarte
Rodarte


Make-up
Wil je komende lente ook uitpakken met zo'n trendy lichaamstekening, hoef je niet per se zo extreem als Kimberley te gaan. Je kunt zelf aan de slag met make-up speciaal voor het lichaam. Kies dan voor een exemplaar geïnspireerd door tekeningen van primitieve stammen, net als bij Rodarte.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duits modemagazine bant professionele modellen

Duits modemagazine bant professionele modellen met een maatje 0





Brigitte, het populairste modemagazine van Duitsland, wil enkel nog beelden gebruiken van echte vrouwen met normale maten. Daarom bant het blad professionele modellen met een maatje 0.

Pervers
Vanaf nu vind je in het Duitse magazine Brigitte enkel nog vrouwen met 'normale' maten. Zo willen de redacteurs niet langer het maatje 0 opdringen bij hun lezeressen. "Vanaf 2010 werken we niet meer met professionele modellen", aldus hoofdredacteur Andreas Lebert. "Ik ben het beu om foto's van meisjes met ondergewicht te moeten bewerken, ze vertonen haast geen gelijkenissen meer met 'normale' vrouwen. Jarenlang maakten we met Photoshop meisjes dikker, vooral aan de dijen en hun decolleté. Maar als je er over nadenkt is dat onrustwekkend, pervers en benadeelt dit onze lezers."







Angela Merkel
"Deze beslissing is een antwoord op klachten van lezeressen die zeiden geen band meer te hebben met de vrouwen in de modereportages. Ze waren de uitstekende beenderen beu. Modellen van vandaag wegen ongeveer 23 procent minder dan normale vrouwen. De hele mode-industrie heeft anorexia", aldus Lebert. Vanaf roept Lebert lezeressen op om zich op te geven als modellen voor mode- en beauty-artikels. "We zoeken vrouwen met een eigen identiteit. We hebben zelfs bondskanselier Angela Merkel al gevraagd."

Wanhoopsdaad
Brigitte is het best verkopende vrouwenmagazine in Duitsland. Het biedt lezers een mix van diëten, fitness, lifestyle, recepten en seks, het mikt op de jonge carrièrevrouw. Volgens critici doet Brigitte dit helemaal niet om het schoonheidsideaal te bevechten, maar als besparingsmaatregel. Het blad zou geen echte modellen meer kunnen betalen.

Aantrekkelijke mensen
Modellenbureaus reageren sceptisch op het plan van Brigitte. "We hebben ook modellen met een maatje 40, maar zij worden zelden geboekt. Willen we echt normale maten in magazines zien? Vrouwen zien het liefst kleding bij mooie, aantrekkelijke mensen", aldus Louisa von Minckwitz, eigenaar van Louisa Models. (br.hln)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvouwbare slipper voorkomt voetpijn tijdens avondje uit

Opvouwbare slipper voorkomt voetpijn tijdens avondje uit





Een stevig avondje uit met pijnlijke voeten als gevolg inspireerde twee Australische vrienden om opvouwbare slippers te ontwerpen. Het resultaat is een rubberen 'origamischoen' met zijden bandjes die makkelijk in een kleine handtas past.

Pijnlijke voeten
De voormalige 25-jarige advocaat Lipschitz kwam op het idee nadat zijn vriendin een hele avond zeurde over haar pijnlijke voeten veroorzaakt door haar hoge hakken. "Ze zeurde dat ze wilde dat ze een paar slippers bij zich had, maar ze zag het niet zitten om de hele avond te moeten sleuren met een groot paar schoenen in haar handtas."



Flipster.
Flipster.



Makkelijk opvouwen
Samen met zijn vriend, een industrieel ingenieur, besloot Lipschitz compacte, comfortabele schoenen te ontwerpen die je makkelijk kunt opvouwen, genaamd de Flipster. "De slipper is een ontzettend belangrijk kledingstuk in Australië, dus het ontwerp moest meteen goed zitten. We hebben er in totaal zes maanden aan gesleuteld omdat we eerst grondig hebben onderzocht wat vrouwen zoeken in schoenen", aldus de ontwerpers. Volgende week komt de Flipster op de markt.






� Reageer (0)
06-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vroegere winkels ontwerpster Kaat Tilley failliet

Vroegere winkels ontwerpster Kaat Tilley failliet


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/Kaat-Tilley.jpg?t=1254825770
Kaat Tilley en Walter Van Beirendonck


De vroegere winkels van de Belgische modeontwerpster Kaat Tilley zijn failliet. Tilley heeft ze meer dan twintig jaar zelf gerund, maar twee jaar geleden werden ze overgenomen.

"Het is zo'n spijtige zaak. Bijna 25 jaar werkte ik me uit de naad, dag en nacht, voor mijn collecties en de winkels", reageert Tilley. De modeontwerpster wil nagaan wat de precieze reden is voor de faillissementen.

Het was de bvba Escape die de winkels in Antwerpen en Brussel twee jaar geleden overnam. Na haar vertrek werden ook andere collecties dan die van Tilley verkocht. Mode ontwerpen bleef ze hoe dan ook doen.




� Reageer (0)
05-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modellen krijgen papieren make-up


Modellen krijgen papieren make-up


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/papieren-wimpers.jpg?t=1254758733



De modellen van Martin Margiela kregen wellicht de meest excentrieke make-up van heel de Parijse modeshow. De jonge deernen wandelden de catwalk op met papieren wimpers opgeplakt.

"We hebben van ieder model foto's genomen toen ze eyeliner en mascara ophad. Later hebben we de foto's uitgeprint, de opgemaakte delen uitgescheurd en teruggeplakt op het gezicht van het model", vertelt Inge Grognard, make-upartieste voor MAC.

Om het papieren karakter van de make-up extra te benadrukken, werden de wimpers aan de achterkant wit gelaten. 
(br.she)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Collectie Lindsay Lohan lauw onthaald

Collectie Lindsay Lohan lauw onthaald



Lindsay Lohan (r) verschijnt op het podium met ontwerpster Estrella Archs.



Lindsay Lohan heeft in Parijs haar debuut als 'artistiek raadgeefster' gemaakt voor het modehuis Emanuel Ungaro. Samen met ontwerpster Estrella Archs stelde de Amerikaanse actrice tijdens de modeweek haar lente- en zomercollectie voor. Zo dolletjes ze het zelf allemaal vond, zo beroerd vonden ze haar creaties in de vakpers.






"Duidelijk dat deze collectie van een beroemdheid komt", aldus 'The Independent'. "Die ultrakorte jurkjes, schreeuwerige kleuren en glitterversiering zijn misschien wel leuk voor de jeugd, maar wat heeft dit nog te maken met een merk dat ooit stond voor klasse?"

"Zullen deze zielloze ontwerpen volstaan om jonge vrouwen over de streep te trekken?", vraagt de 'New York Times' zich dan weer af. Lohan zelf trok zich niets aan van alle kritiek, maar noemde de modeshow wel het moeilijkste wat ze ooit in haar leven gepresteerd heeft. "Dit ben ik ten voeten uit. Samenwerken met Estrella en het Ungaro-team is voor mij een droom die werkelijkheid geworden is. Dit is de beste week van mijn leven."





Velen zijn er echter van overtuigd dat het Ungaro enkel om de publiciteitsstunt te doen was die de aanstelling van Lohan onvermijdelijk met zich mee zou brengen. "Ik geef toe dat het -het imago van Lindsay indachtig- een gewaagde zet van ons was, maar uiteindelijk zijn het de kleren die voor zich spreken", probeert grote baas Mounir Moufarrige zijn keuze te rechtvaardigen.





� Reageer (0)
04-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. De tien best verkopende parfums ooit

De tien best verkopende parfums ooit




De ultieme tien parfums ter wereld. De parfums die door velen opgehemeld worden en door nog meer mensen gekocht worden. Deze tien zijn hét van hét in de parfumwereld.



1) Chanel no 5 (1921)




Het bekendste parfum ter wereld, met dank aan Marilyn Monroe die ooit zei: "Het enige dat ik in bed draag zijn twee druppeltjes Chanel No 5."

2)  Calvin Klein Eternity (1988)





One is misschien bekender, maar Eternity is populairder. Het parfum werd gemaakt om het huwelijk van Calvin Klein te vieren, al is hij later wel gescheiden.

3) Prada Eau de Toilette (1994)





Het is het favoriete parfum van Jennifer Aniston én van vele andere vrouwen, daarom is het niet weg te branden uit de parfumhitparade. Ook de geur zelf speelt een rol: ouderwets met een  modern tintje.

4) Davidoff Cool Water (1988)





Dit parfum is gekend door vriend en vijand, en een hit voor meer dan twintig jaar. Zo mogelijk nog beroemder zijn de reclamecampagnes met veel te knappe mensen in sexy  opspattend water.

5) Gucci Rush (1999)






Een parfum dat niet lijkt op een parfum: dat is Gucci Rush. Het is verpakt in een rood plastic doosje en niet in een elegant flesje. Toch won het parfum prijzen, en vrouwen wereldwijd zijn er dol op.

6) Ralph Lauren Romance (1998)






Stijlvolle, zwart-wit foto's van een verliefd koppel prijzen dit parfum uit. Na tien jaar werkt het nog altijd, en vooral rond Valentijn.


7) Lovely by Sarah Jessica Parker (2005)




Vele celebs hebben een parfum- en of kledinglijn, maar dit moet zowel de grootste én de populairste zijn. SJP mixte lavendel, mandarijnen en apple martini, en de wereld was er dol op.


8) Issey Miyake l'eau d'Issey (1992)





De Japanse ontwerper wilde iets maken dat rook als water, en het resultaat was een wereldhit. Zodanig dat er  2 jaar later een versie voor mannen werd bedacht.


9) Estee Lauder Beautiful (1984)





Estee Lauder bestaat binnenkort 25 jaar en ze hebben alle redden om te vieren. Elke 13 seconden wordt er ergens wereldwijd een flesje Beautiful verkocht.


10) Tom Ford Black Orchid (2007)





Het recentste parfum uit de lijst, en ook de laatste in de top-10, met een gigantisch potentieel. Dit is een uberluxueus én sexy parfum, met een oosterse toets van zwarte truffel, ylang ylang, bergamot en jasmijn.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bibi van der Velden showt collectie in Parijs


Bibi van der Velden showt collectie in Parijs


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/bibivandervelden.jpg?t=1254496925


Vier keer per jaar tijdens de Parijs Fashion Week vindt het evenement Tranoï plaats. Tranoï is een platform voor alle opkomende getalenteerde fashion designers, internationale inkopers en fashion journalisten.

Het event vindt plaats op verschillende plaatsen in Parijs namelijk; de Palais de la Bourse, de Dassault Montaigne Hotel en de Bourse de Commerce. Tijdens deze vier dagen zullen er meer dan 150 internationale labels gepresenteerd worden, waaronder de Nederlandse juwelenontwerpster Bibi van der Velden. Eerder toonde Bibi haar werk al tijdens de Londen fashionweek.

Bibi van der Velden zal dit jaar nieuw werk tentoonstellen op de beurs in Parijs.Van der Velden lanceerde dit jaar haar mammoet collectie – een collectie ringen die vervaardigd zijn van een 40.000 jaar oude mammoettand gevonden in Siberië. De ontwerpen van deze collectie zijn prehistorische beesten zoals draken, krokodillen en slangen ingelegd met 18 karaat goud en edelstenen, parels vasthoudend in hun bek.  (br.style today)





� Reageer (0)
02-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo krijg je zelf een catwalk kapsel

Zo krijg je zelf een catwalk kapsel


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/zo-krijg-je-zelf-een-catwal.jpg?t=1254489886


Tijdens de modeshow van DSquared2 konden we een opvallende nieuwe haartrend aanschouwen: de grunge goes glam look. Wij vroegen sterrenkapper Sam McKnight hoe je deze look ook thuis creëert.

Denk: kamperen met een baljurk aan in een tent met een kroonluchter, en je krijgt het nieuwe thema van de DSquared2 collectie voor je. De grunge goes glam-look schreeuwt een zekere festivalstemming uit, zonder afbraak te doen aan het opvallende designkarakter. De willekeurige, warrige vlechten worden losjes en persoonlijk gehouden.
Hoe doe je het zelf?

Werk eerst mousse door het haar over de volledige lengte om het meer textuur te geven en steviger te maken. Zo voorkom je dat je vlechten gaan uitzakken na een tijdje. Verdeel het haar vervolgens willekeurig in een, twee of zelfs drie ongelijke delen. Maak in elk deel vlechten met een afwisselende dikte.

Het geheim van deze look: de vlecht moet er nonchalant blijven uitzien. Begin daarom niet tegen het hoofd te vlechten, maar verder naar onder en maak het uiteinde vast met een duidelijk zichtbaar haarbandje. Glijd tot slot van onder naar boven met de vingers over de vlecht om een los, slordig effect te creëren. Door de vlecht nog wat met de vingers te bespelen, wordt nog meer textuur verkregen. (br.she)





� Reageer (0)
01-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Celebs houden van indianenlaarzen


Celebs houden van indianenlaarzen


Hilary Duff, Miley Cyrus en Kate Moss.


Kunnen comfortabele mocassinlaarsjes met franjes de Uggs vervangen? Bekende fans als Kate Moss, Lindsay Lohan en Nicole Richie denken alvast van wel.








Cowgirls
Elke seizoen duiken er it-schoenen op, hét paar dat elke fashionista in haar kast moet hebben. Vorige winter was die rol voor Uggs weggelegd, deze herfst lijken suède laarsjes met franjes, de Minnetonka's, dit te worden. Deze mocassins in laarsvorm met platte zool lijken op wat indianen droegen, ze maken de cowgirllook helemaal af. De laarsjes combineren perfect onder rokjes, fleurige jurkjes en over skinny broeken. Ze zouden volgens de fans ook supercomfortabel zitten. Je hebt ze in verschillende hoogtes, beige, bruin en zwart, durfals kopen een roze model. Het voordeel is dat ze niet te duur zijn, voor de enkellaarsjes betaal je 100 euro.




� Reageer (0)
30-09-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze herfst kun je niet zonder trendy accessoires

Deze herfst kun je niet zonder trendy accessoires


Madonna promoot de winteraccessoires van Louis Vuitton.



Breng je brede schouders in balans met een strakke taiile. Riempje bij asos.com.
Zijden sjaaltjes, opvallende ceintuurs, chique platte schoenen en juweeltjes van haaraccessoires maken jouw outfit stijlvol dit seizoen. 

Maken of kraken
Je accessoires kunnen je outfit kraken of maken. Denk maar aan de Anna Wintour, baas bij modebijbel Vogue, die onafscheidelijk is van haar grote zonnebril of Karl Lagerfeld die ook niet zonder kan. Coco Chanel staat bekend om haar parelketting. Het is een makkelijke en goedkope manier om je stijl te verpersoonlijken.



Fel zijden sjaaltje bij asos.com.
Fel zijden sjaaltje bij asos.com.


Zijden sjaaltje
Bij Marc Jacobs zagen we zijden sjaaltjes met abstracte prints rond de nekken van modellen, Ralph Lauren drapeerde ze losjes bij zijn outfits. Je hoeft er geen fortuinen aan uit te geven als bij een model van Hermès. Kies voor een sjaaltje in een fel kleurtje dat mooi contrasteert bij je outfit. Is een licht modelletje niet warm genoeg voor jou, combineer dan met een wollen exemplaar.


Opvallende ceintuur
Om de brede schouders die tegenwoordig in zijn wat in balans te brengen, houd je best je taille strak. Dit doe je met een ceintuur. Nu zijn dunne lederen riempjes trendy, kies voor bijvoorbeeld chocoladebruin. Of ga voor een kettingriem waarin leder geweven is. Opvallen doe je met een exemplaar gemaakt van parels of zijde.



Breng je brede schouders in balans met een strakke taiile. Riempje bij asos.com.



Platte schoenen
De platte schoen is aan een comeback bezig. Ze zijn niet alleen gezonder voor je voeten, ze kunnen je look helemaal transformeren. Het is de ideale manier om bijvoorbeeld een chique jurk wat meer casual te maken. Dé wintertrend wat schoenen betreft zijn de vrouwelijke 'herenschoenen'. Je kunt ze combineren met een skinny fluwelen broek of een knierok. Onthoud wel dat ze niet meteen sexy zijn, je zult er weinig mannen mee aantrekken, maar ze kunnen perfect op kantoor.




De vrouwelijke 'herenschoen' bij asos.com.
De vrouwelijke 'herenschoen' bij asos.com.


Haaraccessoires
Haaraccessoires zijn 'big' dit seizoen, maar je hoeft niet de opvallende konijnenoren van Louis Vuitton aan te trekken om fashionable te zijn. Er zijn genoeg chique haarbanden, denk aan een retro-exemplaar met veren of eentje bezet met steentjes, pailetten of parels.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen investeren door crisis in duurdere kledij

Vrouwen investeren door crisis in duurdere kledij




Vrouwen spenderen minder geld in grote winkelketens, maar gaan voor de kwaliteit van duurdere kledij. Dat blijkt uit Britse cijfers.

Geen impulsaankopen meer
Uit cijfers blijkt dat vrouwen 8 procent meer geld spenderen aan kledij, maar dat er 1 procent minder kledingstukken werden verkocht. Daaruit leiden analytici af dat vrouwen minder impulsief goedkope stukken kopen, maar dat ze zorgvuldig duurdere dingen van betere kwaliteit uitzoeken. De grote winkelketens spelen hier op in door beperkte designercollecties te introduceren, met de Zweedse keten H&M op kop.

Langer meegaan
Analyticus Elaine Giles: "Britse ketens merken dat ze meer duurdere dingen verkopen als breiwerk, jurken en tijdloze stukken." Expert Nick Bubb: "Veel mensen kopen nu eerder een mooie, duurdere jas dan tal van goedkope topjes." Volgens onderzoekster Katrin Magnussen verkiezen mensen tegenwoordig meer kwalitatieve stukken die lang meegaan boven iets dat toch maar één seizoen trendy is."





� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!