Voor de wintercollectie van de zwangerschapslijn Noppies, is inspiratie
gezocht in Marroko. Warme aardekleuren en mozaïekprints zijn het
resultaat. Noppies biedt zowel leggings, als rokjes en modieuze
broeken, zoals een flared jeans, aan. Voor de feestdagen ontwierp
Noppies een eigen versie van het beroemde 'korte zwarte jurkje':
flatteert altijd en groeit mee met de buik in dit geval!
Zoals
het een praktische wintercollectie betaamt zijn er ook
(wikkel-)truitjes en een warme poncho ter bescherming tegen de kou.
Voor sportieve zwangere moeders is er ook een comfortabel yoga-setje.
De
basislingerie wordt uitgebereid met voorgevormde voedingbeha's,
strings, slips en hemden die mooi vallen over de zwangere buik. Ook
komt er een 'naadloze' lingeriecollectie die onzichtbaar is onder elk
kledingstuk.
Net als H&M beslist om met hakkenkoning Jimmy Choo in zee te gaan,
noemt het toonaangevende modeblad Vogue hoge hakken 'passé'. Zowel
hakkenliefhebster Anna Wintour als first lady Michelle Obama werden al
herhaaldelijk in schoenen met een zeer lage of geen hak gespot.
Wintour,
die haar hakken nooit uitdeed in geen enkele omstandigheid, werd
tijdens haar vakantie in de mondaine badplaats The Hamptons gespot in
lage sandaaltjes en de onmisbare maxidress.
Martelkamers Volgt
de Vogue-hoofdredactrice daarmee het advies van haar adjunct Andre Leon
Talley die vorige maand in Vogue 'de hoge hakken officieel pass'
verklaarde en stiletto's 'hoge martelkamers' noemde. Hij raadde vrouwen
in het algemeen aan het voorbeeld van Michelle Obama te volgen."
Gek Talley
riep ook ontwerpers op om de platte schoen te promoten. "Stop de gekte
en creëer een nieuw silhouet zonder een naaldhak!" klinkt het. Het
lijkt er echter niet echt op dat designers als Jimmy Choo, Christian
Louboutin en Manolo Blahnik snel snel gaan luisteren. Hun
herstcollecties barst van de superhoge naaldhakken.
Zelfs in deze moeilijke economische tijden durven mensen zich nog te
verwennen. En dat is goed: wie toch (een beetje) tijd of geld voor zich
uittrekt, heeft minder stress, is gelukkiger en kan tegen een stootje.
Alleen de aard van de verwennerijen is veranderd: geen wellnessweekends
meer maar kleinere, goedkopere toetjes. Deze 7 doen het ontzettend goed:
1) Zoete zonde Een
snoepje, een chocoladereep of een wafel met aardbeien en slagroom: dat
kan er meestal nog wel af. Vorig jaar zagen snoepfabricanten hun
verkoop met 2 procent stijgen, chocoladeproducenten hadden een
meerverkoop van 25 procent in de afgelopen twee jaar. Cupcakes:
hetzelfde verhaal.
"Mensen zoeken een snelle troost en dan komen
ze bij iets zoet uit. Ze kiezen zelfs vaak voor retrosnoepjes:
zoetigheden die hen doen denken aan hun kindertijd."
2) Waar voor je geld Het
restaurantbezoek is fel teruggevallen, en mensen koken weer vaker zelf.
Als ze uit gaan eten, bestellen ze vaker een dagmenu en skippen
desserts en aperitieven.
3) Thuis genieten De
crisis knaagt niet aan de menselijke nood zich te amuseren en mensen om
zich te hebben. Alleen de manier waarop is anders: (nog) meer feestjes
of filmavondjes thuis. Dat voelen restaurants en cafés nog meer: de
alcoholconsumptie buitenshuis is ferm gedaald. In plaats daarvan
drinken mensen wijn of pintjes op hun terras.
4) Cosmetische ingrepen Zowel
de (kostelijke) chirurgische als de goedkopere niet-chirurgische
schoonheidsingrepen voelen de crisis, maar sommigen overwegen net
plastische chirurgie door de crisis. "Ze redeneren: we gaan langer
moeten werken, dus kan ik er maar beter jong en dynamisch en vooral
niet oud en versleten uitzien." Botox-injecties en rimpelvullers zijn
daarbij populairder dan facelifts.
5) Lipstick Het
is ondertussen algemeen gekend: lipstick is recessie-proof. En andere
make-up, zoals mascara, profiteert mee. Een kleine kost om je een
beetje extra zelfvertrouwen te geven als je voor de spiegel staat.
"Vrouwen zijn emotioneel verbonden met hun uiterlijk en dus hun
make-up. De mascara en de lipstick vallen in de categorie 'niet over te
onderhandelen'. Ze besparen liever op andere dingen." De goedkopere
merken profiteren sterker dan de Chanel-lipsticken en consoorten.
6) Schoonheidsbehandeling bij studenten Schoonheidsspecialistes
in opleiding zoeken altijd 'slachtoffers' om hun kunnen op te tonen aan
hun leerkrachten. Vrouwen blijken massaal de weg naar de studenten te
hebben gevonden om een nagel-, huid- of haarverzorging te ondergaan aan
minder dan de helft van de normale prijs.
Het enige dat je er
moet bijnemen is de extra tijd (de studenten zijn nog in opleiding en
hebben het ritme nog niet echt in de vingers) en de eventuele foutjes.
Maar wie tevreden is, heeft misschien wel haar nieuwe (goedkopere)
schoonheidsspecialiste gevonden.
7) Ontspanning Yoga
doet het heel goed tijdens de crisis, hoewel de (meestal niet goedkope)
lessen in het begin van de recessie wel een serieuze dip te slikken
kregen. "Maar de mensen kwamen terug omdat ze de ontspanning echt nodig
hadden", zeggen yoga-lesgeefsters. Ook de wellnessweekends worden nog
genomen, maar ze worden korter en er wordt gewacht op last-minute
aanbiedingen.
Wie deze zomer afzakt naar Amerika zal waarschijnlijk in de grootste luxe ontvangen worden door het hotelpersoneel. Die dragen namelijk enkel designkledij van Hugo Boss, Prada, Nautica, Alexander McQueen en Yohji Yamamoto.
De hotels rijzen als paddenstoelen uit de grond. Om zich toch te onderscheiden van de rest kiezen de directies er nu voor hun personeel extra in de kijker te zetten met behulp van designkledij. Zo lopen de bedienden in het trendy W Hotel rond in pakjes van Michael Kors, de favoriete designer van Michelle Obama, en L.A.M.B., het label van zangeres Gwen Stefani.
De Gansevoort Hotel Group gaat zelfs nog een stapje verder. Zij waren de eersten om hun personeel in Hugo Boss, Alexander McQueen en Nautica te laten rondlopen, en nu hebben ze een contract getekend met het modehuis Prada. Het hotel krijgt alle kledij zelfs gratis, omdat het volgens Prada om een vorm van reclame gaat.
Lily Allen is heeft het ontzettend druk, maar niet met optreden. De
zangeres poseerde nog maar net als model voor Chanel en lanceerde
gisteren een nieuwe juwelencollectie, nu plant ze nog een
kledingcollectie die zowel mannen als vrouwen passen.
Modewereld Zangeres
Lily Allen zette haar eerste stappen in de modewereld met een fotoshoot
voor Chanel en dat bevalt haar duidelijk prima. Nu maakt ze plannen om
samen met vriend Kim Jones, creative director bij modemerk Davidoff,
een reeks uniseks creaties te tekenen.
Juwelen Gisteren
lanceerde de zangeres ook een juwelenlijn. Het is een ludieke collectie
geworden met muntjes, dieren en fruit als hangertjes voor kettingen.
Deze ontwerpen komen in september op de markt en zullen tussen 34 en
116 euro kosten. "Ik heb er echt van genoten, ik had veel inbreng in de
collectie. Mijn naam komt op de doos te staan, dus ik wilde er zeker
van zijn dat het resultaat goed was. Toen ze mijn contacteerden voor
deze collectie was ik echt dolenthousiast. Ik was toen in New York,
maar ik ben meteen naar een boekhandel gegaan en heb wel 40 boeken over
het ontwerpen van juwelen gekocht."(br.hln)
Mannen worden zich steeds meer bewust van hun lichaam. Eerder kwam er al een korset op de markt om hun bierbuik in bedwang te kunnen houden, en nu moet de liftende boxershort het perfecte figuur compleet maken.
De slip wordt geproduceerd door Equmen, bedenker van het mannenkorset, en maakt gebruik van een speciale druktechnologie zodat hij de mannenbillen een betere vorm geeft. Bovendien controleert het kledingstuk ook de lichaamswarmte, houdt het de schaamstreek droog en creëert het een perfecte omgeving voor een ideale spermabewaring.
"Het wordt voor mannen steeds belangrijker om slank te zijn, zeker met de komst van de legging voor mannen. Het korset scoorde goed, dus we verwachten van deze slip hetzelfde", vertelt David Walker Smith van Equmen.
Veel
glitter en glamour op de openingsshow van de juwelenbeurs in Beirut.
Enkele opvallende trends bij juwelen in 2010: hoe opvallender, hoe
beter en véél diamanten.
De
modellen op de catwalk droegen fleurige zomerjurken en grote, maar
tijdloze juwelen. De stijlen varieerden van gesofisticeerd tot modern.
Qua materialen viel het gebruik van goud, stenen en opvallende
diamanten op. Het is duidelijk dat de juweelindustrie de gevolgen van
de crisis nauwelijks voelt, want het bezoekersaantal van de beurs steeg
zelfs ten opzichte van vorig jaar
Duizenden Britse vrouwen vochten een paar dagen terug voor een exemplaar van de
wonderonderbroek die cellulitis doet verdwijnen in het grootwarenhuis
John Lewis. De slip is zo populair omdat het wetenschappelijk bewezen
is dat hij je slanker maakt.
Uitverkocht De
wonderonderbroek van het merk Scala bij de keten John Lewis kost
ongeveer 30 euro en was gisteren in een mum van tijd uitverkocht. In
mei lag de eerste lading in de winkels, maar omdat duizenden vrouwen
met lege handen achterbleven, besloot de keten 40.000 nieuwe exemplaren
te bestellen die gisteren in de rekken lagen. Maar deze waren ook weer
na enkele uren leeg en niet veel later verschenen ze op eBay aan meer
dan 70 euro per stuk. Groot-Brittannië is dus echt in de ban van dit
kledingstuk.
De onderbroek die de stormloop veroorzaakte.
Vet smelt weg In de stof van
het ondergoed zitten kristallen die warm worden bij contact met de
huid. De warmte zou de circulatie in klassieke probleemgebieden als de
dijen, kont en buik verbeteren. Zo helpt het kledingstuk de vetcellen
weg te smelten tot een vloeistof die dan wordt afgevoerd door de lever.
Uit onderzoek bij 50 vrouwen bleek dat het kledingstuk echt helpt om
centimeters kwijt te raken, de effecten zijn na 12 maanden nog merkbaar
als je tijdens het dragen op je voeding let en regelmatig sport. Ook
bleek dat 82 procent van de vrouwen duidelijk minder cellulitis had.
De
zomer is er en we kunnen onze zomer spulletje boven halen. Om ons in de
zomerse sferen te brengen enkele ontwerpen van Etro. De jurken met een
schouder of beide schouders ontbloot.
Onze schouders zijn één van de slankste delen van ons lichaam, en mogen dus best eens extra in de kijker worden gezet.
De
lange jurken kunnen zowel s'avonds als overdag gedragen worden. Ze zijn
speels en super elegant . Heel mooi met een paar leuke sandalen.
Lily Allen is niet
altijd een toonbeeld van stijl, paparazzi legden haar al regelmatig
dronken en halfnaakt op foto vast. Voor de nieuwste campagne van Chanel
laat de zangeres zich echter van haar beste kant zien, die van een
klassedame.
Twee in één Met
deze fotoshoot voor de Coco Cocoon handtas van Chanel zet Lily Allen
haar eerste stapjes in de modewereld. Deze accessoirelijn komt in
oktober op de markt, het bijzondere aan de collectie is dat de tassen
omkeerbaar zijn. Je koopt dus twee stuks in één. De ontwerpen bestaan
uit leder, maar je kunt de gestikte voering ook aan de buitenkant
dragen.
Lagerfeld Het is duidelijk dat
Lagerfeld, ontwerper voor Chanel, zijn klassieke stempel drukte op de
champagne. De foto's zijn stijlvol zwart en wit, Lily draagt
handschoenen zonder tippen en klassieke ontwerpen. Haar lokken zitten
in een strakke chignon. Lily Allen is al lang een fan van Chanel, ze
zit steevast op de eerste rij bij de catwalkshows en wordt regelmatig
op straat gespot met een handtas van het merk. (br.nina)
Vergeet de zon snel en doe alvast een regendansje. Outdoormerk Aigle creëerde namelijk regenlaarzen met prachtige Swarovski-kristallen.
De lijn bestaat uit vier verschillende modellen. Eentje in nepkrokodillenleder en eentje in satijn. De meest opmerkelijke laarzen zijn zelfs bezet met kristallen. Zo is de Miss Juliette Bracelet bovenaan bezet met kristallen, terwijl de Miss Juliette Nuit over de gehele laarslengte bezet is met prachtige Swarovski-kristallen.(br.she)
Dat kersenrode kleurtje kan je vriendin dan wel beeldig staan, op jouw lippen lijkt het goedje al snel ordinair. De juiste kleur lipstick kiezen is vaak een werk van lange adem (en veel foute lippenstiften). Wij helpen je graag een handje vooruit en kijken welke lipstick bij jou past!
Heb je licht haar of een bleke huid? Kies dan best voor zandkleuren, beige of zachtroze. Een no go voor jou zijn zwart en donkerbruine kleuren, tenzij je de gothic look nastreeft. Roodharigen kunnen hun lippen perfect highlighten met oranje, brons- en kopertinten. Zomergebruinde huidtinten kunnen prachtige kleuren als bessenrood en donkerroze prima aan.
Heb je donker haar en een lichte huid dan zijn fuchsia en bordeauxrode kleuren je op het lijf geschreven. Denk Dita Von Teese en je zit helemaal goed! Ben je niet gezegend met helderwitte tanden? Dan blijf je best weg van de oranjekleurige lipstick, die maakt je tanden namelijk nog geler.
Voor vrouwen die niet graag aan een handtas sleuren tijdens een avondje
uit, is er nu de Boot-bag. Vanaf nu kan je je onmisbare spulletjes
kwijt in dit tasje dat je aan je laarzen bevestigt. Superhandig of een
lelijk ding dat je laarzen helemaal ontsiert?
Lederen tasje Hoewel
de meest vrouwen dol zijn op handtassen, kunnen deze accessoires enorm
storen tijdens een avondje uit, meldt ze.nl. Al je spullen in je zakken
proppen is met de trendy skinny jeansbroeken of minirokjes ook niet
echt een optie. Heb je toch graag je handen vrij tijdens het dansen,
dan is de Boot-Bag misschien iets voor jou. Dit lederen tasje hang je
met gespen aan je laarzen en is groot genoeg zodat je je geld,
sleutels, gsm, lipstick en andere kleinoden er in kan stoppen.
Enkele bedenkingen Volgens
de uitvinders is dit tasje een ideaal alternatief voor een grote, maar
onpraktische handtas. De redactie heeft hier wel enkele bedenkingen
bij: ten eerste is dit tasje niet echt elegant en past het bijna geen
enkel model van laarzen. En wat doe je bij hete zomeravonden als je
pumps draagt? Daarom zijn we alvast gewonnen voor het idee, maar aan de
uitwerking kan nog wat gesleuteld worden.
First Lady Michelle Obama straalde eerder deze week met een nieuwe,
frisse, korte coupe. Modejournalisten over de hele wereld waren er
meteen wild van, ze bedachten er zelfs een naam voor: de Mob (Michelle
Obama Bob). Het kapsel werd al uitgeroepen tot de nieuwste trend.
Trend? Jennifer
Anniston had nooit op voorhand kunnen denken dat haar kapsel zo massaal
gekopieerd zou worden, maar sommige haarstijlen van celebs maken zo'n
furore dat ze plots wereldwijd een hit worden. De 'Mob' van Amerika's
First lady is op dezelfde weg. Op een evenement van countrymuziek
verscheen Michelle met een strakke, volumineuze bob en een prachtige
witte jurk. Omdat alle modejournalisten zo massaal over haar lokken
speculeerden, besloot het Witte Huis er zelfs officieel op te reageren.
"Nee, Michelle liet haar haar niet knippen, de kapper steekt het op
ingenieuze wijze op, waardoor het lijkt alsof ze een korte bob heeft."
Ze speelt hiermee perfect in op de trends, want romantisch lang is uit
en kort, strak is in. Door het volume staat het bijna elke vrouw,
waardoor dit kapsel binnen de kortse keren door fashionista's massaal
gekopieerd zal worden.
Zelf proberen Kapper
van de sterren Daniel Galvin Junior: "Het nieuwe kapsel van de first
lady doet haar er meteen jonger uitzien en laat haar trekken beter
uitkomen. De perfect glanzende lokken maken de look helemaal af. Dit
kapsel staat het best bij vrouwen met een ovaal- of hartvormig gezicht,
want zij hebben vaak opvallende jukbeenderen, die dan beter uitkomen."
Wil je zelf dit kapsel uitproberen, dan geeft de Amerikaanse styliste
Amy Farid enkele tips. "Je kapsel moet wel in laagjes geknipt zijn,
anders gaat het net op een dotje lijken. Was je haar en föhn het
vervolgens zodat er veel volume in zit. Maak dan een los staartje,
draai en rol het op, steek het dan losjes met enkele speldjes op."
Niets zo fijn als met je voeten door de zee te waden. Spijtig
genoeg wordt ons idyllische wandeltochtje vaak verstoord door
achtergelaten vuilnis, stukjes kapot getrapte schelp en steentjes. Nu
kan je al die bekommernissen het hoofd bieden met de nieuwste
strandstiletto's van Guess.
De stiletto's bestaan uit doorzichtig plastic en hebben een
rubberen antislip ondergrond. Zo kan je er niet alleen mee op het
strand paraderen maar ze eveneens aan het zwembad dragen.
Voor een vinyl stiletto van Guess betaal je gemiddeld zo'n 125 euro.
De Amerikaanse tatoeëerder Kat von D ontwikkelde voor het make-upmerk
Sephora een concealer die alle tattoos kan verbergen. Met haar
jarenlange ervaring als tatoeëerder en een lichaam vol tekeningen is ze
namelijk een ervaringsdeskundige op dat vlak.
Camoufleren
Kat
von D raakte bekend via haar tattooshop en een Amerikaanse realityshow.
Haast elk plekje op haar lichaam is versierd, het was dus wel even
schrikken toen ze voor de camera verscheen met een vlekkeloze huid,
meldt Styletoday.nl. Daarmee wilde ze bewijzen dat haar eigen concealer
ontworpen voor het beautymerk Sephora echt werkt. "Ik heb al bij
duizende mensen tekeningen op hun huid gezet. Vaak krijg ik
geïnteresseerden over de vloer van mijn tattooshop, maar ze twijfelen
ontzettend lang over de plaats. Omdat ze denken aan hun toekomst, wat
als ze een sollicitatiegesprek hebben of naar een chique feest moeten?
Niet iedereen is ook helemaal zeker of ze wel echt een tatoeage willen.
Daarom besloot ik make-up te ontwikken die geen vlekken nalaat en alle
tattoos camoufleert."
Kat von D.
Misschien kan deze concealer een redmiddel zijn voor het sterrenmeisje Kimberley?
Een op drie vrouwen geeft toe al eens kleren terug naar de winkel te
hebben gebracht nadat ze gedragen waren. Dit 'freestylen' bespaart hen
veel geld en te veel chique kleren die ze amper kunnen dragen. Tien
procent doet het zelfs elke keer na een trouwfeest, bal of chique
personeelsfeest.
Niet kunnen betalen De
belangrijkste reden voor dit 'vals spelen' is voor drie kwart omdat ze
zich niet kunnen veroorloven wat ze hebben gekocht. De rest doet het
voor de kick. 19 procent voelt zich daar schuldig over, 25 procent
vindt het 'totaal aanvaardbaar'.
Gemiddeld 80 euro Het
gemiddelde Freestyle-item kost 80 euro en wordt meestal in de grotere
ketens gekocht. 8 procent stuurt kleren terug naar een postorderbedrijf
na ze te hebben gedragen. De cijfers kwamen naar voren na een Brits
online marktonderzoek bij 3.000 vrouwen.
Risico's Het
freestylen is niet zonder risico, en niet bepaald omdat de winkel de
jurk niet wil terugnemen. Zo vertelde een vrouw dat iemand het
prijskaartje in haar jurk van 230 euro zag, het er af trok en haar gaf.
Ze dacht haar een plezier te doen maar niets was minder waar. Een
andere vrouw maakte het zo wild op een feestje dat ze haar dure jurk
scheurde, en dus onmogelijk kon terugbrengen.
Roekeloos en lef De
woordvoerder van het onderzoek was niet te spreken over het fenomeen.
"Dit toont hoe roekeloos vrouwen zijn als het over shoppen gaat. Iets
kopen en later beseffen dat het je niet past of je ding niet is, is
één, maar iets kopen waarvan je weet dat je het gaat terugbrengen nadat
je het hebt gedragen: daar heb je wel lef voor nodig! Verkopers zouden
slimmer moeten worden en niet zomaar alle kleren terugnemen."
Verfrommeld Ook
al omdat de staat waarin vrouwen de kleren terugbrengen niet altijd dat
is. Zo laat tien procent de jurken verfrommeld op de vloer liggen 's
nachts, nog eens tien procent gaf toe dat de kledij stonk naar
sigaretten en twee vrouwen hadden zelfs de moed een jurk terug te
brengen terwijl ze er drank over hadden gemorst. Vier procent laat de
jurk dan ook eerst schoonmaken bij de droogkuis voor ze hem
terugbrengen. (br.hln)
Na de brazilian wax, lijken vrouwen nu ook een hekel te krijgen aan hun hoofdhaar. Vooral de wenkbrauwen moeten eraan geloven. De trend is al volop aan het ontwikkelen in het Amerikaanse nachtleven en ook in het modebeeld zijn de wenkbrauwloze modellen niet meer weg te denken.
Prada stuurde zijn modellen tijdens de herfst/winter 2009 show zonder wenkbrauwen de catwalk op. Ook Givenchy bleek de wenkbrauwen beu te zijn, en scheerde Adriana Lima's wenkbrauwen af om haar zo te distantiëren van haar sexy Victoria's Secret-imago.
"Het verwijderen van wenkbrauwen is in elk geval een manier om jezelf uit te drukken zonder een product aan te schaffen. De economische problemen zorgen ervoor dat mensen meer durven zoeken naar opvallende looks", vertelt visagiste Path McGrath.
Chignons,
een kleine vetkuif, krullen en strakke ultralange bobs, ... Het najaar
belooft wel erg gevarieerd te worden. Wij zetten alvast de leukste
foto's voor jullie op een rijtje!
Kappersketen Mods Hair neemt
je zoals elk jaar op sleeptouw voor een winter vol verleiding. Van een
ritje in een Rolls tot een bout losschroeven in avondkledij, de
nieuwste najaarskapsels hebben het allemaal.
Mercedes
Mercedes
is er voor wie van stijlvol lang houdt. Deze coupe wordt geknipt op 20
tot 25 cm onder de schouders. De dégradé begint op 3 cm onder de kin en
loopt door tot de langste mèche op het midden van de rug. Het geheel is
geknipt in punt door middel van verschillende schaarknipjes op de
laatste 10 cm, om de punten naar buiten te laten vallen. Brush met
ronde borstel. Herneem de halve lengtes met een plat ijzer en werk de
punten naar buiten.
Giulia
Dit
kapsel valt 5 cm onder de schouders, terwijl de voorste mèche wordt
geknipt tussen neus en mond. Het hele kapsel wordt gedegradeerd door
fijne knipjes, zodat dunne haren volume krijgen. Voor de glamourversie
van Giulia: droog met de vingers, breng een beetje mousse lOréal
Technique Expert aan en rol het hele kapsel op dikke rollers. Als het
haar droog is, borstel het in alle richtingen en eindig met het hoofd
omlaag. Wintertip: een opvallende slag in het haar met een zijdelingse
beweging.
Ondine
Deze
carré is een echte basiscarré, waarbij de lengte het succes van de
coupe bepaalt. De basis wordt op 3 cm onder de kin geknipt, met rechte
knippen. De haren worden niet gedegradeerd maar gewoon lichtjes
geëffileerd na het in model brengen met een halfronde borstel zo valt
dit kapsel altijd goed. Werk af met een vleugje gloss. Om de rechtse
kant van het kapsel te benadrukken, neem je de twee voorste mèches en
rond je deze lichtjes om te vermijden dat de carré naar een kant
duikt. (br.she)
Op
de catwalks in Rome valt dezer dagen heel wat zwierige haute couture
waar te nemen. Zoals van deze ontwerper Gattinoni, die zijn jurken
afwerkte met een overdaad aan ruches.
Niet minder dan 1.500 genen bepalen het verouderingsmechanisme van onze
huid. Zij bepalen dus of je rimpels krijgt, en of je snel of traag
veroudert.
Tot
voor kort leek dat een onoplosbaar mysterie omdat zoveel verschillende
genen een rol spelen dat het ondoenlijk leek hun onderlinge relatie te
doorgronden. Maar met nieuwe technieken kan er nu wel een antwoord op
die vraag komen.
8 verouderingsmanieren Jay
Tiesman, hoofdwetenschapper van de biotechnologie-afdeling van P&G
Beauty en zijn collega's, ontdekten bijvoorbeeld dat de huid veroudert
op acht verschillende manieren, die elk worden gecontroleerd door een
eigen groep genen.
Hydratatie & collageen Hydratatie,
het vochtig houden van de huid, is daarvan een van de belangrijkste
omdat de moleculen die water vasthouden in de huid minder talrijk
worden naarmate we verouderen. Ook collageen, een molecuul dat de huid
stevig houdt, heeft een eigen genengroep en die wordt met het
verstrijken van de jaren dan weer té actief, met de gevreesde rimpels
en plooitjes als gevolg.
Externe factoren Maar
naast de genen speelt ook de mate waarin de huid wordt blootgesteld aan
externe factoren een rol. Zo ontdekte Tiesman dat zich in een oude huid
die niet veel had blootgestaan aan de zon zo'n 3.800 genetische
mutaties voordeden, terwijl dat bij verstokte zonnekloppers bijna
10.000 mutaties zijn.
Een zwart jurkje
is een must in elke garderobe. Relatief gemakkelijk te dragen, zijn er
toch enkele valstrikken waarmee je jouw outfit om zeep kan helpen. Dit
zijn de belangrijkste.
1. Zwart en zwart is twee. Teveel zwart doet je op een heks lijken. Ga voor een kleedje dat toch nog wat vlees toont, of het nu je armen, benen, nek of rug zijn.
Niet met te diepe decolleté
2. De look van een strenge schoonma wil je niet erven. Oogt je kleedje iets te stijf, draag je glamoureuze schoentjes of een trendy tas. Of spendeer wat extra tijd aan je make-up.
3. Een klassiek kleedje lijkt al snel te gewoontjes, kies voor een model waarbij de details
het verschil maken. Verlevendig je look met accessoires. Simpel maar
zeer efficiënt is het gebruik van een kleurrijke sjaal. Warme, heldere
kleuren passen perfect bij zwart.
4. Een mooie riem doorbreekt het zwarte karakter, zwarte schoenen kunnen, maar rode of gekleurde pumps geven een minder klassieke look.
Wel met kleurrijke accessoires
5. Wil je een goede reden om te investeren in een meer extravagante tas? Bij een zwarte jurk mag een opvallende tas, liefst eentje met kleurrijke accenten.
6. Beenverwarmers en glanzende panties draag je niet onder een black dress, tenzij je een fitnessinstructrice bent, natuurlijk.
7. Jongens zijn het misschien oneens maar teveel decolleté staat ordinair.
8. Zorg dat je kleedje niet te transparant oogt. Draag er steevast zwarte lingerie onder, een witte slip zie je zo door een transparante stof.
9. Is je kleedje al opzichtig genoeg
en afgewerkt met glanzende kraaltjes of flashy accessoires? Hou de rest
dan simpel. Je kapsel moet gewoon blijven en juwelen zijn niet meer
nodig.
2010 lijkt dan wel
nog ver weg, de mode loopt zijn tijd altijd vooruit. Style.com zet de
belangrijkste kledingtrends voor volgende vakantie al op een rijtje.
1. Leder
Leder
werd overal opgemerkt. Ontwerpster Phoebe Philo bewerkte leder tot een
minimaal versneden jas, terwijl Christopher Kane en Balenciaga's het
materiaal verwerkte in kortere jassen en topjes.
2. Duikersinvloeden Jacques
Cousteau, een mode-icoon? Proenza Schouler en Phi, combineren
duikersmode met grafische elementen. Actieve sportswear krijgt een
onderwateraccentje.
3. Grafisch spel Ontwerpers
mengen prints op elk mogelijke manier. Prada brengt een mix van primair
gekleurde sjaals, bloemenprints werden gespot bij Lanvin, Erdem en Zac
Posen.
4. Mannelijke nonchalance
Neuzen
tussen de kleding van je man is er niet meer bij. De vrouwenkleding
krijgt een mannelijke make-over: van nonchalant tot schooluniformen.
5. Marokkaanse nachten Stel je YSL voor in Noord-Afrika en je krijgt het idee. Harembroeken, wraps op je hoofd en sportieve jacks maken je outfit af.
6. Safari-jacht
Tory
Burch en Alberta Ferretti gaan op safari-jacht, terwijl ook andere
felle dierenprints werden gespot bij Chloé en Christian Dior.
7. Transparant
Ontwerpers
gaan voor transparant. Jurken krijgen een transparant stofje om bij
Calvin Klein, Oscar de la Renta en Alexander Mc Queen.
8. Glans De vakantie mag fonkelen volgend jaar. Marc Jacobs gebruikt vergulde, glinsterende stofjes, Ilincic zelfs met een koperglans.
9. Rood is troef Designers
hebben een liefdesaffaire met knalrode tinten. Bij Bottega Veneta
werden de maatpakken niet in het zwart, maar in het tomatenrood
gesignaleerd.
10. Marinelook Bij Louis
Vuitton krijgt de marinelook een Franse twist, zelfs met baret. Een mix
van strepen en prenten werden gesignaleerd bij Marc Jacobs en Derek Lam.
Er bestaat geen twijfel meer over: koraal (Coral 2009) is hét
nagelkleur deze zomer. Flesjes nagellak in deze kleur vliegen al sinds
begin dit jaar de deur uit, zo getuigen verschillende firma's. De kleur
werd de grootste nageltrend sinds Rouge Noir (Chanel) genoemd.
Eén per kwartier Toen
Drury Lane, de collectie van Nails Inc, eerder dit jaar werd
gelanceerd, was deze in vijf dagen uitverkocht. Tot vandaag wordt er
elk kwartier een flesje van verkocht. Andere merken bleven niet achter
en brachten een eigen collectie op de markt.
Elke huidskleur en outfit "Koraal
is een kleur dat bij elk huidtype en elke huidskleur past. Dat is niet
zo bij felrood of de 'naakte' kleuren. Het past ook geweldig als je een
beetje gebruind bent, en vloekt maar zelden bij een outfit", probeert
Heather Steele van Nails Inc, de trend te verklaren. En ook de crisis
heeft een rol. "Met de sombere economische voorzichten kunnen we wel
een fel en vrolijk kleurtje gebruiken."
Tenen versus vingers Deze
nagellak wordt vooral gedragen op de teennagels; wie er zijn
vingernagels mee kleurt, is volgens de Daily Mail officieel dapper. (br.hln)
Een bikini die je borsten lift en vergroot, is een groot succes. "Het
is een goedkope manier om een fantastisch strandlichaam te krijgen,
samen met je zelfbruinende crème", zo argumenteert Daily
Mail-modejournaliste Nathalie Theo. Bijkomend voordeel: je hoeft geen
massa's geld uit te geven en je moet niet onder het mes.
Gel De
bikini is gevuld met gel en werkt een beetje zoals een push up-beha.
"Als je ziet hoeveel beha's in de A tot C-cups worden gekocht met een
voorgevulde cup en een push up-effect, dan besef je dat er een markt
wijd open ligt in de bikini en badpakwereld", legt Amanda Wain uit.
Overweldigende vraag Toch
werd het achterliggende bedrijf (Debenhams) overweldigd door de vraag.
Sinds drie maand ligt de bikini in de winkel, en hij wordt nu al 80
procent meer verkocht dan de gewone bikini's.
Crisis Een
deel van de verklaring wordt gezocht bij, waar anders, de economische
crisis. "Mensen houden de knip op hun portemonnee. Een simpele bikini
van nog geen 30 euro kan hen de borstvergroting geven waar ze normaal
duizenden euro's voor moeten op tafel leggen."
Vrouwen hebben gemiddeld voor 66
euro aan make-up. Oudere vrouwen hebben gemiddeld minder (dure) make-up
(40 euro), dan jonge vrouwen. De 16- tot 24-jarigen bezitten gemiddeld
80 euro waard aan make-up, bij de 25 tot 34-jarigen stijgt dit tot 82,5
euro.
Mascara Dat
toont een poll gehouden door cosmeticafirma Avon bij 1.000 vrouwen.
Mascara is het populairste item, gevolgd door lipstick en foundation.
Ondertussen is ook gebleken dat make-up het minste lijdt onder de
crisis.
Oppepper Een vleugje mascara, een
nieuwe lipstick of een hip kapsel: het zijn lapmiddeltjes om ons op
korte termijn beter te doen voelen, legt professor psychologie Cary
Cooper uit.
"Tijdens een recessie voelen mensen zich slecht en
maken ze zich te veel zorgen. Een klein luxe-verwennerijtje doet je er
beter uitzien én je voelt je ook beter. Het is een betaalbaar
oppeppertje in lastige tijden. (br.nina)
Emma Watson: "Een eigen kledinglijn zou belachelijk zijn"
Actrice Emma Watson zal geen eigen kledinglijn ontwerpen of lanceren.
"Dat is een belachelijk idee", zegt de Harry Potter-actrice én het
gezicht voor Burberry. "Ik ben er niet in geïnteresseerd, ik ben ook
geen ontwerper. Het idee dat ik een eigen parfum zou hebben, doet me
kotsen."
Het goede doel Maar
er is een prijs voor alles. "Als het voor het goede doel is, zou ik wel
iets willen ontwerpen. Maar ik zou het niet voor mezelf doen. Ik wil
nooit zeggen: 'Kijk kijk, ik heb mijn eigen collectie.'"
Emma in een zeer romantische shoot voor Teen Vogue.
Modeshoots Watson
duikt nochtans regelmatig op in shoots voor grote modemerken, zoals
Burberry, of modebladen zoals Elle. De 19-jarige Britse geeft toe dat
poseren voor Burberry heel tof was. "Het klikte meteen en ik vind het
heel spannend. Maar mode mag mijn carrière niet overschaduwen, dat is
mijn grootste nachtmerrie. Ik blijf eerst en vooral een actrice."
Studeren Een
vreemde uitspraak voor iemand die onlangs nog zei dat 'acteren' niet
echt nodig is en dat ze nog niet weet of ze na de Harry Potter-reeks
(die afloopt in 2011) nog zal acteren. Watson start in september
studies aan een prestigieuze Amerikaanse universiteit die angstvallig
geheim wordt gehouden.
Voor de acteurs en actrices van de serie Gossip Girl zijn het drukke draaidagen in New York. Af en toe kan een glimps opgevangen worden van wat ze aan het doen zijn, en vooral: wat ze dragen. Een voorsmaakje krijg je hier.
Combineerde je
ooit al sneeuwlaarzen met een frisse zomerjurk of een bikini met een
muts? Net als bij kledij heb je zomer- en wintervarianten van parfums.
Zet je daarom niet voor gek door in het verkeerde seizoen het verkeerde
geurtje te dragen.
Zware
parfums zijn bedoeld voor gezellige winteravonden, maar draag ze niet
op strand waar ze zich mengen met de geur van zonnemelk. We maakten een
lijstje van de beste zomerse geurtjes:
- Rose Nuit de Mai van L'Occitane heeft houten ondertonen en een handige verpakking, wat handig is om in je toilet- of handtas te steken.
Rose Nuit de Mai van L'Occitane
-
Wie lichtere geuren verkiest, zal zich kunnen vinden in de Cucumber
Splash van Marc Jacobs. Een geur die hetzelfde gevoel geeft als een
verfrissende douche op een hete middag.
- Vrouwen die houden van
de geur van citrus, zullen weg zijn van Infusion de Fleur D'Oranger van
Prada. Het is een mengeling van mandarijnolie en oranjebloesem.
Infusion de Fleur D'Oranger van Prada
-
Onlangs lanceerde Chanel zijn nieuwste parfum Beige. Het is een frisse
bloemengeur waarin je ook wat honing herkent, goed voor vrouwen van
alle leeftijden.
Beige van Chanel
- Cherry Blossom Aqua Allegoria van Guerlain is ook een heel frisse geur met een snuifje perzik.
Deze
zomer mag je nog zo'n mooi zomerjurkje, trendy zonnebril of elegante
sandalen aantrekken, een fris zomers parfum maakt het geheel pas
helemaal af. (br.nina)
Jean
Paul Gaultier bracht de oude glamour van Hollywood naar Parijs. Hij
haalde zijn inspiratie bij de eerste diva's als Marilyn Monroe,
Catherine Deneuve en Greta Garbo. De modellen droegen ontwerpen die
verwezen naar filmrollen, zo waren er futuristische kostuums, retro
mantelpakjes en veel bont te zien, ook de brede schouders vielen op. De
look werd helemaal afgemaakt met felle rode lipstick en smoky eyes à la
Brigitte Bardot. Klassieke filmmuziek ondersteunde het thema perfect.
Bekende fans van de ontwerper als Mickey Rourke en Kylie Minogue aanschouwden het spektakel op de eerste rij. (br.nina)
Recessionista's opgelet! Wil je de look van Kate Moss kopiëren? Voor
minder dan 20 euro is het mogelijk. De Britse supermarkt Asda brengt
voor 18,5 euro een goedkope versie op de markt van een desigerjurkje
waarin het topmodel werd gespot. Het origineel is van de hand van
Balmain en kost enkele duizenden euro's.
"Het
jurkje belichaamt de terugkeer naar de jaren 80, toen alles
schreeuwerig en over-the-top was. Zeker die sterke schouders zijn het
statement van het seizoen", legt merkendirecteur Fiona Lambert uit.
Fashionista's
die liever een originele Moss-stijl bij elkaar schrapen in plaats van
klakkeloos te kopiëren, kunnen terecht bij Topshop. De budgetketen
heeft al seizoenen lang een lijn ontworpen door Moss zelf.
Balmain
is een populair merk bij celebs. Naast Kate Moss, worden ook Victoria
Beckham, Gwyneth Paltrow, Beyoncé en Rihanna tot de fans gerekend.
(br.hln)
Beth Ditto, de zangeres van The Gossip, en nieuwe muze van Karl Lagerfeld, heeft haar eigen collectie gelanceerd
Heb
je geen maatje 36 en wil je wel eens een supertrendy jurk, jack of
t-shirt? Beth Ditto komt je te hulp! De zangeres ontwierp een speciale
collectie voor de Britse online winkel Evans. Met dominostenen ,
kattengezichten en bloemenprints!
De prijzen zijn erg democratisch en variëren van 25 tot 50
Een heel jaar op een vrouwenleven: zoveel tijd spenderen vrouwen voor
de kleerkast. Al die tijd piekeren ze erop los over wat ze zoal zullen
aantrekken.
Belangrijk De
gepaste outfit kiezen voor je werk, voor je sportactiviteiten, een
avondje uit of op vakantie: het baart de gemiddelde vrouw zorgen. Wie
alles optelt, komt al vlug aan 287 dagen gepieker voor de kleerkast.
Matalan, een Britse retailer, deed een rondvraag bij 2.491 dames en
kwam al snel tot de conclusie dat de juiste outfit zéér belangrijk is
voor de gemiddelde vrouw.
Tijd Wat het
meeste tijd vraagt, zijn de uitjes op vrijdag en zaterdagavond. Ook
over de kledingkeuze op vakantie wordt lang getwijfeld. 's Ochtends
grasduint een vrouw op werkdagen zestien minuten in de kleerkast,
veertien minuten op een weekendochtend. Uitgaangskleding vraagt twintig
minuten. De kleding kiezen die op vakantie mee moet, vraagt 52 minuten.
Feestoutfit Eenmaal
op vakantie, wordt tien minuten kwijtgespeeld met het kiezen van een
outfit. Tel daar 's avonds nog eens tien minuten bij. Vooral feestdagen
vergen meer tijd. Kerstmis, etentjes en cocktailparty's vragen 36
minuten, en dit gemiddeld zes keer per jaar. Een optelsom leert dat
enkel feestkleding 3,5 dagen per jaar eisen.
Twee keuzes Al
dat grasduinen in de kleerkast, levert niet meteen de geschikte keuze
op. Elke morgen trekt de vrouw twee outfits aan vooraleer ze de juiste
kiest. De helft doet dat de avond voordien en houdt een kwartier vrij
om te beslissen wat de dag nadien op het werk wordt aangetrokken.
Reebok belooft vrouwen dat hun bil- en beenspieren mooier worden,
dankzij de nieuwe evenwichtkussens. Het Reebok Easy Tone-concept werd
uitgevonden door ex-NASA-ingenieur Bill McInnis.
Model Bar Refaeli voor de lens van topfotograaf Rankin.
Meer bilspieren De
Reebok EasyTone vliegt al sinds de lancering dit jaar de winkels uit,
omdat de schoen, volgens de fabrikanten, ook echt werkt. Tot 28% meer
bilspieren zouden worden gebruikt vergeleken met een gewone
sportschoen.
Instabiliteit McInnis, die
leiding geeft aan de Advance Technology-divisie van Reebok, heeft er 12
maanden over gedaan om de evenwichtkussens in de zool van de schoen zo
te ontwikkelen dat ze met elke stap een natuurlijke instabiliteit
veroorzaken. Deze stappen dwingen de spieren om zich aan te passen,
zodat ze harder werken.
Drukbezet Verantwoordelijke
Kathrin Ley bij Reebok: "Wij geloven dat elke vrouw het recht heeft op
stevige billen, maar voor drukbezette vrouwen is het vaak niet mogelijk
om daar iets aan te doen. Reebok EasyTone stelt hen in staat om hun
spieren te oefenen tijdens hun gewone dagelijkse werkzaamheden. De
combinatie van de evenwichtkussentechnologie en een geweldige
vormgeving, betekent dat dit een schoen is waarin ze graag gezien
willen worden."
Sinds 1 juli 2009 zijn de schoenen bij ons te koop.
'Diamants
are a girl's best friend', maar ook de minder dure varianten kunnen
onze look opfleuren. Dat bewijst Koh met zijn nieuwste collectie
nagellak. De Koh Colours zijn namelijk verrijkt met topaas, een
prachtige edelsteen.
Je nagels hebben nog nooit zo geschitterd.
De nagellakcollectie is verrijkt met topaas, waardoor de kleuren een
glasheldere glans en unieke hardheid meekrijgen. De lak blijft
bovendien langer beschermd tegen beschadigingen en blijft ook na enkele
dagen schitteren.
De Koh Colours zijn verkrijgbaar in 36
exclusieve kleuren, gaande van feloranje voor de zomermaanden tot
diepblauw voor de winterdagjes. (br.she)
Amerikanen zoeken massaal naar
manieren om de stress die de economische crisis veroorzaakt te
bestrijden. Vooral wellnesscentra profiteren daarvan, zij kregen in
2008 16 procent meer bezoekers over de vloer dan het jaar ervoor.
Minder stress "De
economische crisis verhoogt bij ontzettend veel mensen hun
stressniveau. Ze proberen dit te lijf te gaan met een bezoekje aan een
wellnesscentra. Ook al zitten veel mensen tegenwoordig krap bij kas,
besparen ze niet op een verwenbeurt. Veertig procent van degenen die
meer dan een miljoen dollar bezitten geeft toe minder uit te geven
luxeproducten, maar meer geld te geven aan gezondheid en
lichaamsverzorging", aldus de Amerikaanse vertegenwoordigster van de
wellnessindustrie Lunne McNess. Dat meldt nu.nl.(br.nina)
Wie binnenkort op reis of een een dagje naar het strand trekt, neemt
maar beter de juiste beautyproducten mee. Neem de tijd om je tijdens de
vakantie goed te verzorgen, zo zie je er na enkele dagen gegarandeerd
super uit.
Zonneproducten Onmisbaar
in elke tas is een goede zonnecrème. Niemand wil er als een rood
kreeftje bijlopen, de zon zorgt op termijn voor huidveroudering en
rimpels. Daarom kunnen we ons beter ten volle beschermen met een hoge
beschermingsfactor. Gebruik een speciale crème voor het gelaat, deze
bevatten vaak rimpelbestijders of anti-verouderingsingredienten.
After sun De
zon droogt de huid uit. Het is uiterst belangrijk om het velletje
nadien te hydrateren en te herstellen met een aftersun. Het verkoelt de
huid en geeft het opgedane tintje vaak een mooie glans.
Lippenbalsem De
huid van de lippen is één van de meest gevoelige delen en kan makkelijk
verbranden. Een lippenbalsem met een beschermingsfactor is echt wel een
vereiste en dient regelmatig aangebracht te worden.
Waterproof mascara Wie
wil schitteren op het strand, mag gerust wat zonnemake-up gebruiken.
Een waterproof mascara is een minimum en maakt dat je nooit uitgelopen
randen krijgt door het zwemmen of het transpireren.
Oil-blotting papiertjes De
huid produceert veel talg als we meer gaan zweten. Wie een glimmend
gelaat niet ziet zitten, kan speciale vloeipapiertjes gebruiken voor
het gezicht om talg te absorberen.
Haarbescherming Ook
je haar krijgt af te rekenen met de kwalijke gevolgen van de zon. Wie
niet met een strooien dakje wil rondlopen, kan een speciaal haarproduct
overwegen met UV-bescherming. Ook een aftersun haarmasker of speciale
shampoos in de zon doen wonderen. Haal voordeel uit de zon door een
leave-in conditioner of masker te gebruiken. De warmte van de zon zal
de werking van het product versterken. Aan het einde van de dag heb je
superzacht haar. Al even efficiënt is het dragen van een hoedje of pet.
Ontharen Ben
je langer op vakantie? Neem dan beslist een ontharingsproduct mee. Een
scheermesje wil nog wel eens een geïrriteerde huid opleveren, een crème
of lotion doet dit meestal niet.
Scrub Door
de huid van gezicht en lichaam te scrubben, verwijder je dode
huidcellen. Wanneer die verdwenen zijn, wordt je mooier bruin en krijg
je een gezonde glans. Scrub twee keer per week voor het beste
resultaat. Je kunt eventueel ook zand op het strand gebruiken, maar doe
dit niet voor je gezicht, daarvoor is zand te grof. (br.hln)
Lijkt het alsof de oorlog is uitgebroken als je eenmaal op de
bestemming je koffers opent? Rommel alom, de shampoo is uitgelopen en
je favoriete schoenen liggen nog thuis. Het overkomt de beste, gelukkig
helpen deze tips om straks je koffers netjes te pakken.
Voorbereiding Een
goede voorbereiding maakt het halve werk. Maak je koffers niet de avond
voordat je vertrekt. Neem je tijd en denk rustig na wat je nodig hebt.
Hou rekening met je bestemming en het aantal dagen dat je ergens
verblijft. Check de weersvoorspellingen op je eindbestemming.
Bedenk
ook hoeveel outfits je werkelijk nodig hebt. Je hebt geen 14
verschillende avondoutfits nodig tijdens een strandvakantie, er zijn
ongetwijfeld avonden waarbij je rustig niets zal doen. Heb je een
wasmachine ter plekke, kan je die ook gebruiken.
Combineerbaar Neem
je tijd om na te denken wat je echt zal dragen. Overloop je garderobe
en kijk welke spullen onderling combineerbaar zijn. Probeer zoveel
mogelijk te mixen met zo weinig mogelijk verschillende stukken. Kleuren
als wit, zwart, grijs en blauw zijn makkelijk te combineren. Neem geen
linnen mee, dat verkreukt zo makkelijk.
Op je bed Leg
alles op je bed en zie of je outfits te combineren zijn. Vaak heb je
niet zoveel schoenen nodig als je wel denkt. Idem met je handtassen. Ga
je naar het strand, heb je niet meer nodig dan een paar slippers. Neem
er eentje voor op het strand en een meer geklede variant, dat staat
onder elke outfit.
Niemand merkt dat je een outfit meer dan
twee keer draagt. Dat geldt voor een bikini net zo. Een sarong of
omslagdoek kan je strandlook ook wijzigen.
Voordat je alles in de koffer dropt, ga je even weg. Kom na een tijdje terug en verwijder enkele items vanop je bed.
Wees realistisch We
neigen te denken: 'wat als... 'Daardoor nemen we teveel mee. Als er
onverwacht een plensbui overkomt, kan je ter plekke nog altijd iets
kopen. Heb je enige twijfels over een outfit, laat deze dan thuis.
Gebruik de juiste koffer Rugzakken
doen alles verkreuken. Beter is een koffer te nemen. Smallere koffers
op wieltjes zijn ideaal voor weekendjes of als handbagage. Een grotere
koffer is ideaal, maar opteer wel voor een lichtgewicht versie.
Zorg
dat alles netjes en proper gestreken is alvoor je begint te pakken. Leg
alles plat zodat ze tijdens de reis niet kunnen verschuiven. Jassen
zijn het lastigst: ofwel draag je er eentje of leg deze helemaal
onderaan.
De volgende laag bestaat uit avondjurkjes, gevolgd
door topjes, rokken of shorts. Delicate stoffen als zijde keer je
binnenstebuiten. Delicate kleding leg je ook beter apart zodat die niet
kunnen beschadigd raken of leg er papier tussen. Gebruik je ondergoed
om de gaten op te vullen, plaats je schoenen bovenaan in shoenenzakken
of plastic tassen.
Denk vooruit Het beste
is om meteen bij aankomst, alles netjes op te hangen. Dat is niet
altijd mogelijk. Denk daarom op voorhand wat je eerst zal aantrekken.
Leg je nachtkleding bovenaan als je pas 's avonds arriveert.
Toiletgerei Neem
toiletspullen zoveel mogelijk mee in je handbagage. Het maakt je
koffers lichter en makkelijker te pakken. Hou wel rekening met de
veiligheidsvoorschriften. Manicuresetjes en dergelijke laat je beter
thuis, op vakantie gebruik je deze zelden.
Kinderen Dezelfde
regels gelden voor kinderen. Heb je ruimte over, neem dan gerust enkele
extra t-shirts mee, die neigen sneller vuil te worden. Speelgoed kunnen
kleintjes meezeulen in hun eigen handbagage.
Plooien Zijn je spullen toch gekreukt, hang ze dan omhoog in de badkamer. De stoom van je douche strijkt je plooien glad.
De verkoop van
superstrakke shortjes boomt sinds Ronaldo, de mooie voetbalgod, recent
op vakantie werd gespot in dergelijk exemplaar. Dat stelt Reuters die
de verkoopcijfers van de Britse winkelketen Debenhams, in handen kreeg.
Fashiontrend In
de voorbije week vlogen de nauwe broekjes over de toonbanken. "De vraag
wordt wereldwijd groter", stelt sir Paul Baldwin, directeur van
Debenhams. "Het lijkt dat Ronaldo een nieuwe fashiontrend heeft
ontketend. De omzet van dergelijke broekjes stijgt zienderogen". (br.nina)
Brussel heeft zijn designers, modescholen en de Dansaertstraat. Maar een nationaal en internationaal referentiecentrum ontbreekt. Daar komt binnenkort verandering in. Want het Brussels Gewest en Europa trekken 7 miljoen euro uit voor de oprichting van dergelijk centrum op de Nieuwe Graanmarkt, vlakbij de Dansaertstraat.
Modo Bruxellae en Design in Brussel zullen er samen huizen en verder Brusselse mode en design promoten. Het centrum biedt meer mogelijkheden. Zo kunnen er dan ook tentoonstellingen georganiseerd worden en stockverkopen plaatshebben.
Wanneer het centrum precies de deuren opent, is nog niet bekend. (br.weekend knack)
Porsche heeft niet
alleen iets met snelle auto's, maar nu ook met zonnebrillen. In
Nederland wordt binnenkort de eerste Porsche zonnebrillenwinkel
geopend.
De
Porsche Design Eyewear Shop is gevestigd in het Porsche Centrum
Gelderland. Voor veel minder geld kan men er een 'echte Porsche' kopen.
De brillen komen in ieder geval goed tot hun recht in het open
winkelontwerp van veel glas en staal, tussen de Porsche bolides. Een
Porsche bril koop je er vanaf 230 euro. Wie er niet geraakt, kan ook
nog terecht op de online shop.
Kwaliteit De
brillen zijn blikvangers en herkenbaar aan hun strakke en pure design.
Er wordt uitsluitend gebruik gemaakt van hoogwaardige materialen zoals
het anti-allergische Beta titanium en roestvrijstaal. Verder bieden
polycarbonaat glazen de hoogste kwaliteit. Deze glazen zijn
onbreekbaar, krasbestendig en bieden 100% UV-bescherming. Voor de
productie van de brillen doet Porsche Design een beroep op Rodenstock.
Pilotenbril Porsche
Design Eyewear bestaat al sinds de jaren'70. De pilotenbril is
ondermeer hun bekendste model. Celebs als Eddie Murphy, David Beckham
en Lindsay Lohan, hebben er steevast eentje op de neus.
De jeanstrends voor 2009 vallen gemakkelijk samen te vatten: divers en
dus voor elk wat wils. In 2009 overheerst niet één soort jeans, maar
bestaan verschillende trendy stijlen naast elkaar.
1) Boyfriend jeans Een
van de meest opvallend (en minst flatterende) jeanstrends is de
zogenaamde 'boyfriend jeans'. Deze jeans heeft een rechte snit en een
flexibele stof. Hoe je deze jeans combineert, is in dit geval heel
belangrijk wil je er niet uitzien als een ballon. Kies voor een strak
topje of hemdje of een lang t-shirt dat netjes om je lijf zit.
Ballerina's of hakken zijn een go, sportschoenen een no-go. Als je deze
broek oprolt, doe het dan een beetje slordig
2) Gescheurde jeans Veel
populairder, zowel bij celebs als het publiek, is de gescheurde jeans.
Sommige kiezen voor een klein of goed geplaatste scheurtje, anderen
gaan all the way met een visgraat-scheur over de hele lengte van de
broek of een grote scheur bij de knie. Heel handig in tijden van
economische crisis, want nu kan je je 'kapotte' jeans gewoon nog wat
langer dragen. Combineer met een drukke print, een simpel wit t-shirtje
of een tuniek.
3) Leder jeans Deze
vreemde combinatie van een leren broek en jeans, is aan een
voorzichtige opmars bezig. Kan in skinny of bootcut en zou wonderen
doen voor ieders figuur.
4) De klassiekers Zowel de klassieke jeans, als de skinny jeans én de boot cut jeans zijn hip, hot en kunnen door elkaar gedragen worden. - de klassieke jeans
is in een donkere stof, een rechte snit en een redelijk breed bij de
middel. Hij heeft een metallic knoop en past zowel mannen als vrouwen,
behalve als ze korte benen hebben. Zij kiezen beter voor een jeans met
een hoge taille. Ook voor mensen die hun buikje willen wegsteken, omdat
deze jeans werkt als een korset. Niet vergeten ademhalen! - De bootcut jeans
kenmerkt zich door de wijduitlopende onderkant. Een beetje zoals
olifantenpijpen, maar dan minder extreem. Afhankelijk van de
accessoires is deze jeans casual, business of goed om uit te gaan. Kies
voor hakken, zeker als je korte benen hebt. Zijn je benen lang genoeg,
dan kunnen ballerina's of platte pumps ook, maar zeker geen slippers! - De skinny jeans
hoeft weinig uitleg: deze jeans is zo smal dat ze aanvoelt als een
tweede huid. Kenmerkend is ook dat je jezelf erin moet persen en eruit
moet pellen. Helaas: niet geschikt voor elke lichaamsbouw, zeker niet
voor vrouwen met een stevige kont of ronde billen. Dit seizoen draag je
ze in lichte kleuren tot halverwege de kuit, met losse tunieken of
lange truien.
5) Kleur De tijd dat
jeans alleen blauw was, ligt lang achter ons. De tijd dat rode, groene
of grijze jeans out was ook, want dit jaar kan je jeans kopen in élke
kleur je wil.
Een handschoen voor je voeten: zo zou je de nieuwste strandschoen, de
Vibram FiveFingers, kunnen noemen. De zomerschoen zorgt niet enkel voor
verwarde blikken, maar voelt volgens de gebruikers zeer apart aan.
Voordelen De
schoen zorgt, aldus de ontwerpers, voor een betere balans en lenigheid.
Ontworpen met de bedoeling om tijdens vrije momenten te bewegen, zouden
ze activiteit stimuleren. Ook maken ze de voeten gezond en sterk, omdat
het lijkt alsof je op blote voeten loopt. Wie ze voor het eerst
aantrekt, moet even wennen.
Sweetface, het
kledingmerk van Jennifer Lopez, stopt ermee. Het bedrijf had al een
paar verliezen achter de rug en La Lopez wilde geen risico's meer nemen
voor volgend seizoen. Daarmee treft de economische crisis het zoveelste
modehuis, na Véronique Branqhuino en Pierre Cardin.
Modebloggers
fluisteren echter dat de economische crisis niet de echte reden voor
het verlies is, maar Jennifers slechte gevoel voor mode. Haar ontwerpen
hadden te veel glitter en bont om 'high fashion' te zijn, schrijft
elle.be. De zangeres/actrice zou Sweetface alleen tijdelijk in de
koelkast stoppen, en plant een comeback met ' een heel andere stijl'.
De zomerkoopjes kennen dit jaar een goede start. Dat meldt Fedis, de
federatie van de distributie. "Ondanks de crisis is het budget voor
kledij niet echt veranderd. De handelaars merkten voor de start van de
koopjes geen verschil en de koopjes zelf kennen een goede start", zegt
Saskia Demeyer van Fedis. Volgens Fedis kopen de Belgen anders en
minder dwangmatig. (br.hln)
Het is weer oké om een maatje meer te hebben. Na rolmodellen
Beth Ditto, Adele en Whitney Thompson lanceerde New York een modeweek
voor vollere vormen: de 'fuller-figured fashion'.
Rondingen zijn weer helemaal hip dankzij boegbeelden à la Beth
Ditto. Ze laten modeontwerpers nadenken over de size zero modellen die
ze voordien gebruikten, en zetten hen aan om ook grotere maten te
produceren.
Om de twijfelaars nu helemaal over de streep te trekken creëerden ze
in New York alvast een modeweek speciaal voor vrouwen met een maatje
meer: de 'fuller-figured fashion'.