De jeanstrends voor 2009 vallen gemakkelijk samen te vatten: divers en
dus voor elk wat wils. In 2009 overheerst niet één soort jeans, maar
bestaan verschillende trendy stijlen naast elkaar.
1) Boyfriend jeans Een
van de meest opvallend (en minst flatterende) jeanstrends is de
zogenaamde 'boyfriend jeans'. Deze jeans heeft een rechte snit en een
flexibele stof. Hoe je deze jeans combineert, is in dit geval heel
belangrijk wil je er niet uitzien als een ballon. Kies voor een strak
topje of hemdje of een lang t-shirt dat netjes om je lijf zit.
Ballerina's of hakken zijn een go, sportschoenen een no-go. Als je deze
broek oprolt, doe het dan een beetje slordig
2) Gescheurde jeans Veel
populairder, zowel bij celebs als het publiek, is de gescheurde jeans.
Sommige kiezen voor een klein of goed geplaatste scheurtje, anderen
gaan all the way met een visgraat-scheur over de hele lengte van de
broek of een grote scheur bij de knie. Heel handig in tijden van
economische crisis, want nu kan je je 'kapotte' jeans gewoon nog wat
langer dragen. Combineer met een drukke print, een simpel wit t-shirtje
of een tuniek.
3) Leder jeans Deze
vreemde combinatie van een leren broek en jeans, is aan een
voorzichtige opmars bezig. Kan in skinny of bootcut en zou wonderen
doen voor ieders figuur.
4) De klassiekers Zowel de klassieke jeans, als de skinny jeans én de boot cut jeans zijn hip, hot en kunnen door elkaar gedragen worden. - de klassieke jeans
is in een donkere stof, een rechte snit en een redelijk breed bij de
middel. Hij heeft een metallic knoop en past zowel mannen als vrouwen,
behalve als ze korte benen hebben. Zij kiezen beter voor een jeans met
een hoge taille. Ook voor mensen die hun buikje willen wegsteken, omdat
deze jeans werkt als een korset. Niet vergeten ademhalen! - De bootcut jeans
kenmerkt zich door de wijduitlopende onderkant. Een beetje zoals
olifantenpijpen, maar dan minder extreem. Afhankelijk van de
accessoires is deze jeans casual, business of goed om uit te gaan. Kies
voor hakken, zeker als je korte benen hebt. Zijn je benen lang genoeg,
dan kunnen ballerina's of platte pumps ook, maar zeker geen slippers! - De skinny jeans
hoeft weinig uitleg: deze jeans is zo smal dat ze aanvoelt als een
tweede huid. Kenmerkend is ook dat je jezelf erin moet persen en eruit
moet pellen. Helaas: niet geschikt voor elke lichaamsbouw, zeker niet
voor vrouwen met een stevige kont of ronde billen. Dit seizoen draag je
ze in lichte kleuren tot halverwege de kuit, met losse tunieken of
lange truien.
5) Kleur De tijd dat
jeans alleen blauw was, ligt lang achter ons. De tijd dat rode, groene
of grijze jeans out was ook, want dit jaar kan je jeans kopen in élke
kleur je wil.
Een handschoen voor je voeten: zo zou je de nieuwste strandschoen, de
Vibram FiveFingers, kunnen noemen. De zomerschoen zorgt niet enkel voor
verwarde blikken, maar voelt volgens de gebruikers zeer apart aan.
Voordelen De
schoen zorgt, aldus de ontwerpers, voor een betere balans en lenigheid.
Ontworpen met de bedoeling om tijdens vrije momenten te bewegen, zouden
ze activiteit stimuleren. Ook maken ze de voeten gezond en sterk, omdat
het lijkt alsof je op blote voeten loopt. Wie ze voor het eerst
aantrekt, moet even wennen.
Sweetface, het
kledingmerk van Jennifer Lopez, stopt ermee. Het bedrijf had al een
paar verliezen achter de rug en La Lopez wilde geen risico's meer nemen
voor volgend seizoen. Daarmee treft de economische crisis het zoveelste
modehuis, na Véronique Branqhuino en Pierre Cardin.
Modebloggers
fluisteren echter dat de economische crisis niet de echte reden voor
het verlies is, maar Jennifers slechte gevoel voor mode. Haar ontwerpen
hadden te veel glitter en bont om 'high fashion' te zijn, schrijft
elle.be. De zangeres/actrice zou Sweetface alleen tijdelijk in de
koelkast stoppen, en plant een comeback met ' een heel andere stijl'.
De zomerkoopjes kennen dit jaar een goede start. Dat meldt Fedis, de
federatie van de distributie. "Ondanks de crisis is het budget voor
kledij niet echt veranderd. De handelaars merkten voor de start van de
koopjes geen verschil en de koopjes zelf kennen een goede start", zegt
Saskia Demeyer van Fedis. Volgens Fedis kopen de Belgen anders en
minder dwangmatig. (br.hln)
Het is weer oké om een maatje meer te hebben. Na rolmodellen
Beth Ditto, Adele en Whitney Thompson lanceerde New York een modeweek
voor vollere vormen: de 'fuller-figured fashion'.
Rondingen zijn weer helemaal hip dankzij boegbeelden à la Beth
Ditto. Ze laten modeontwerpers nadenken over de size zero modellen die
ze voordien gebruikten, en zetten hen aan om ook grotere maten te
produceren.
Om de twijfelaars nu helemaal over de streep te trekken creëerden ze
in New York alvast een modeweek speciaal voor vrouwen met een maatje
meer: de 'fuller-figured fashion'.
Wetenschappelijk gezien, veroudert
de huid vanaf je 20ste. Dan begin je minder collageen te produceren,
ongeveer een procent minder per jaar. Collageen is een soort proteïne
dat je huid strak en fit houdt.
De
vermindering van collageen en elastine, en later in het leven,
oestrogeen, maken dat de huid dunner, droger, slapper en fragieler
wordt. Aan deze interne veroudering kan je niets doen.
Wat je
wel kan doen, is uiterlijke veroudering tegengaan. De zon, roken,
stress, een ongezonde levensstijl en vervuilende omgevingselementen
zijn je grootste vijanden. Dit zouden ook de belangrijkste veroorzakers
van rimpels zijn.
Een goede huidverzorging is daarmee het
halve werk, je huid beschermen tegen de zon is de andere helft. Naast
rimpels, wallen en zwellingen, veroorzaakt de zon ook hyperpigmentatie
wat zich uit in de fameuze ouderdomsplekken. Ook de pil versterkt die
effecten. Neem altijd een huidcrème met factor 15 die beschermt tegen
UVA en UVB-stralen.
Ook de manier waarop je de crèmes aanbrengt, maakt een verschil. Enkele tips:
1) minifacelift Smeer de crèmes van onder naar boven, van je boezem naar je voorhoofd. Gebruik daarvoor je vingertoppen en vegende bewegingen
2) schoonmaken Scrub
of maak je gezicht schoon met kleine circulaire bewegingen. Ook dit doe
je met je vingertoppen. Begin bij je kaaklijn en werk naar boven toe,
tot aan de haarlijn.
3) masseer de kaaklijn Je
kaaklijn houdt veel stress vast en kan dus wel een kleine dagelijkse
massage gebruiken. Steek je kin naar voren en masseer nogal hard met je
wijs- en middelvinger je kaaklijn met kleine roterende bewegingen.
Herhaal met vier vingers.
4) Jukbeenderen Lift
je jukbeenderen door de wijs- en middelvingers naast je neusvleugels te
plaatsen. Duw op je jukbeenderen terwijl je langzaam naar boven toe
werkt. Herhaal 's ochtends en 's avonds.
5) Ogen Om
de fijne lijntjes rond de ogen tegen te gaan, of te verzachten, werk je
best van buiten je oog naar de binnenkant van je neus. Gebruik hiervoor
je ringvinger (met crème) en trek je een zachte lijn. Om de wallen te
verminderen, kan je ook zachtjes met je vinger onder je oog 'kloppen'.
Bij uitbreiding kan je die laatste techniek ook voor je hele gezicht
gebruiken.
6) Voorhoofd Wil je de lijnen
op je voorhoofd verminderen, masseer dan hypdraterende crème op de
lijnen met een op- en zijwaartse beweging. Gebruik hiervoor je
vingertoppen en maak niet te zachte bewegingen.
Wie straks op de
festivals de regenbuien moet trotseren, doet dat maar beter in stijl.
Jimmy Choo, de schoenengoeroe van de huidige fashionista, heeft de
musthave rubberen laars ontwerpen en dat blijkt meteen een dikke hit.
Luipaardprint De
schoenenontwerper, bekend van zijn creaties op elke rode loper, wilde
allicht de meest hippe laars ontwerpen. Daarvoor deed hij een beroep op
Hunter, de Britse ontwerper van laarzen, tevens 'godfather' van de
groene rubberbotten.
Het resultaat van die samenwerking zijn zwarte exemplaren met duidelijke handtekening, gouden gespen en luipaardprint.
Celebs Met
een kostprijs van ongeveer 380 euro, scoren ze al meteen bij heel wat
celebs. Kate Moss, Liz Hurley, de zusjes Pixie en Peaches Geldof werden
er al in gespot, net als supermodel Naomi Campbell.
Beperkte oplage Het
succes is dan wel groot, de beschikbaarheid is beperkt op duidelijke
vraag van de ontwerper. De boots zijn enkel via de website van Jimmy
Choo in Engeland en Amerika te verkrijgen. Meteen bleek de vraag groter
dan het aanbod. Nog voor de verkoop van start ging, werden al lange
wachtlijsten aangelegd. Meer dan 4.000 fashionista's stonden te wachten
op de felbegeerde 'festivalschoenen'. (br.nina)
Angelina Jolie mag dan al jaren voor haar 'natuurlijke schoonheid' geprezen worden, nu lijken ook de grote modeontwerpers haar eindelijk op te merken. Na jarenlang de kant van de piepjonge actrices en zangeressen te kiezen, verbijsterde Armani vriend en vijand door Angelina Jolie als nieuw uithangbord voor hun parfum voor te stellen.
Angelina Jolie wordt het uithangbord voor het nieuwste parfum van Armani Fragrances. Over welk parfum het exact gaat is voorlopig nog niet bekend. Angelina Jolie staat al jaren bekend als fervente aanhanger van het modehuis. Zo wordt ze steevast op de rode loper gespot in een van Armani's creaties.
Altijd
leuk en speels in de zomer een hoedje dat je tegen de zon en de regen
beschermt . Gespot bij Cacarel en verschillende andere ontwerpers op
de catwalk
Bar Refaeli, de voormalige vriendin
van Leonardo DiCaprio, heeft een immense deal met
haarverzorgingsproducent Garnier Fructis afgesloten. De schone wordt
namelijk het nieuwe uithangbord van Triple Nutrition Hair Care én
Anti-Humidity Hairsprays.
"We zijn enthousiast over de
samenwerking met zo'n mooie vrouw, van binnen en van buiten. Bar
Refaeli heeft niet alleen het mooie haar, wat onze producten goed tot
hun recht laat komen. Ze belichaamt ook de focus van Garnier: een
gezonde schoonheid en positieve gedachten", vertelt David Greenberg,
directeur van Garnier.
Refaeli zelf is alvast laaiend
enthousiast. Ze zou de producten al jarenlang gebruiken en het was dan
ook op zijn zachtst gezegd een ongekende eer, dat ze nu het uithangbord
werd van haar favoriete merk. (br.she)
Consumenten kopen meer in functie
van hun bestaande garderobe en geven meer geld uit aan accessoires. De
Belg koopt doelbewuster en terughoudender, zo stelt Fedis, de Belgische
Federatie van de Distributie.
Van
februari tot juni 2009 werden minder stuks verkocht, maar met een
hogere gemiddelde prijs. Is dat de voorbode voor een goede
zomerkoopjesperiode?, zo vraagt Fedis zich af.
Kleinere voorraad De
kledingzaken stellen een lichte omzetstijging van maximum 5 procent
vast ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het lenteseizoen was
dus iets beter dan in 2008, met een piek in april. De voorraden, die
tijdens de zomerkoopjes worden aangeboden, zijn daardoor wat kleiner
dan vorig jaar. "Gemiddeld zit een dikke 40 procent van de totale
voorraad in de solden", aldus Fedis.
Crisis "De
economische crisis had wel degelijk een invloed op de fashion-aankopen
van het voorbije seizoen. In verhouding werden minder stuks verkocht,
maar met een hogere gemiddelde prijs. De ketens die het aandeel 'bio
cotton' in hun collectie verhoogden, merkten een grotere afname".
Handtassen De
consumenten kopen volgens Fedis meer in functie van hun bestaande
garderobe en minder impulsief. De accessoireverkoop lag beduidend hoger
dan vorig jaar. Vooral handtassen en riemen deden het goed. Daarmee kun
je een bestaande outfit immers voor weinig geld een nieuwe look geven.
Uitstel Kledingaankopen
werden het voorbije seizoen ook langer uitgesteld. Zo kwam de verkoop
van de communiecollectie merkbaar later op gang dan gebruikelijk, maar
ze kende uiteindelijk wel dezelfde omzet. Solden Er
werden het voorbije lenteseizoen iets minder bezoekers in de
kledingzaken opgetekend, maar of dit betekent dat ze hun
kledingaankopen spaarden voor de soldenperiode, moet nog blijken, stelt
men bij Fedis. (br.nina)
Een
goede beha is belangrijk. Een juiste maat maakt niet alleen de borsten
mooier, maar geeft elke feestkleding de vorm die het verdient. Hoe mooi
ook, elke beha verliest na een tijdje zijn vorm en stevigheid. Een
regelmatige check-up van de lingeriegarderobe is dan ook onontbeerlijk
want ook uw boezem durft al eens te wijzigen. Enkele tips om de juiste
behamaat te vinden.
Meten Neem zelf niet uw
maat. Elke winkel beschikt over gediplomeerde verkoopsters die perfect
weten welke beha best bij je past. Het verschil tussen een A,B,C cup is
vaak miniem en scheelt vaak enkele centimeters. Om te vermijden dat er
een maatje te klein of te groot wordt genomen, is het belangrijk dat de
maat wordt genomen door professionele handen.
Denk niet dat je
behamaat niet wijzigt. Door meer of minder te sporten, na een
zwangerschap, dieet of na extra feestkilootjes, veranderen vooral de
borsten. Bij ieder bezoek aan een lingeriespeciaalzaak, laat je beter
de maat nemen.
Bewegen Heb je een mooie beha
gevonden? Pas hem altijd en beweeg ermee. Waarom? Borsten bewegen en
als je stilstaat, kan je niet met zekerheid vertellen of die wel goed
zit. Bij een goed zittende beha bewegen de borsten niet. Wandel enkele
stappen, draai eens van links naar rechts, buig voorover, ga zitten en
sta weer recht. Blijven je boezem mooi zitten, mag je gerust zijn. (br.hln.)
Vrouwelijke
zonneaanbidders willen graag ingesmeerd worden door anderen. Mannen
doen dat karweitje liever zelf en smeren eerder zichzelf in. Billen en
decolleté worden over het algemeen weinig onder handen genomen. Eén en
ander blijkt uit een Nederlands onderzoek van cosmeticamerk Roc.
Partner De
meeste ondervraagden gebruiken lustig de zonnecrème. Om zonverbranding
tegen te gaan, beseft vrijwel iedereen dat er moet gesmeerd worden. 83
procent doet dat bij zichzelf, slechts 5 procent laat het aan een ander
over. Meestal mag de partner dat klusje klaren, daarbij zijn de heren
meer tevreden over de insmeertechnieken van vrouwlief.
Bikinitop Smeren
de mannen in, maakt 46 procent de bikinitop los om overal goed bij te
kunnen. 23 procent smeert er liever onderdoor. Billen en decolleté
worden meestal vergeten, al vinden de meeste ondervraagden dat geen
bezwaar om wel te doen.
George Clooney Eerder
onderzoek van Nivea maakte ook al duidelijk dat vrouwen liever onder
handen genomen door stoere mannenhanden. Als vrouwen mogen kiezen door
welk bekend persoon ze ingesmeerd willen worden, spant George Clooney
de kroon. Brad Pitt volgt op de tweede plaats en Barack Obama op de
derde plek. Benieuwd wie jouw rug eens stevig mag insmeren?
Eén van de meest voorkomende nachtmerries bij vrouwen over hun beha, is
dat hun borsten eruit floepen als ze zich bukken. Niet mooi en niet
handig. Het Britse lingeriemerk Ultimo profileert zich nu als hét merk
waarbij de borsten altijd in de beha blijven zitten.
Eerst
zien en dan geloven, zegt u? Geen probleem! Onderstaand filmpje bewijst
die stelling grandioos. Ultimo zette een groep knappe vrouwen in hun
ondergoed in een rollercoaster die overkop gaat. Resultaat? Alle
borsten zitten op het einde van de rit nog netjes op hun plaats. Kijk
zelf maar!
Wie altijd en overal op en top vrouwelijk wil zijn, kan nu ook in de grootste stijl gaan basketballen of gewoon een dagje wandelen. Het Italiaanse modehuis Missoni werkte namelijk samen met sneakerproducent Converse om een eigen basketschoen op de markt te brengen.
De sneaker wordt gekenmerkt door het typische Missoni-streepjespatroon. Eerder openden ze ook al een fashion hotel in Schotland waar je in echte Italiaanse stijl kan overnachten.
De Missoni ligt vanaf volgende zomer in de winkel.
Steeds vaker wordt cosmetica weer aan de keukentafel gemaakt.
Consumenten vrezen de chemische producten en gaan liever zelf aan de
slag.
Industrie Eigenbereide
cosmetica kende tientallen jaren geleden al enorm succes. Overal werden
handleidingen en recepten uitgewisseld om crèmes, zalfjes en shampoo's
zelf te fabriceren. Die taak werd door de schoonheidsindustrie
overgenomen, zeker nadat chemische middelen de industrie overspoelden.
Natuurwinkels Intussen
krijgen heel wat consumenten genoeg van de chemische spullen en willen
ze dat alles terug natuurlijker blijft. Internet biedt een serieuze
bron om recepten op te snorren. Maar ook de vele workshops en ateliers
die natuurwinkels en schoonheidscentra organiseren, doen het goed.
Kritiek Dermatologen
zien de trend liever niet. Het risico op allergieën is volgens hen te
groot omdat uitgebreidere testen niet altijd mogelijk zijn. Ook is de
houdbaarheid van dergelijke producten te beperkt waardoor bacteriën en
infecties sneller kunnen optreden.
Besparen Of
de economische crisis een rol speelt, blijft maar de vraag. Feit is dat
cosmetica een serieuze hap in het budget kan nemen. Op welke make-up
kan je besparen en zie je er toch even stralend uit?
Waar je niet op mag besparen -Een
goede vochtinbrenger beschermt niet enkel de huid, maar helpt de
huidveroudering tegen te gaan. Kies er altijd eentje met een
zonnefilter.
-Een foundation biedt de perfecte make-up basis.
Het doet oneffenheden verdwijnen en moet de ganse dag blijven zitten.
Een duurdere foundation geeft vaak dat extraatje meer.
-Mooie wimpers maken je mooier. Een goede mascara die niet klontert en je wimpers beschermt, is geen overbodige luxe.
-Het
is verleidelijk om goedkopere oogschaduw te gebruiken. Weet dat
goedkopere varianten vaak minder pigment bevatten, zodat deze een
bleker resultaat geven.
Waar je wél op kan bezuinigen -Een reiniger moet doen wat hij belooft. De meeste goedkopere merken doen hun werk even goed.
-Op nagellak kan je besparen, want een goedkoper exemplaar dekt net zo mooi.
-Lipgloss gebruik je enkele keren per dag, maar een minder duur merk geeft ook zoveel kleur en glans.
-Blush mag bescheiden zijn in kleur en prijs.
-Haarsprays en stylingproducten laten je lokken evengoed zitten dan de duurdere merken. (br.hln)
Koopjes zijn ideaal voor de aanschaf van kwalitatieve kledingstukken.
Wie straks zijn slag wil slaan, gaat maar beter doordacht te werk.
1. Maak een planning. Schrijf vooraf op welke spullen je nodig hebt. Zo vermijd je de aankoop van nutteloze dingen. Bepaal ook vooraf je budget.
2. Laat je niet opjagen. Neem rustig de tijd om alles te bekijken. Vermijd ook de eerste dagen van de koopjesperiode. Wie later gaat, heeft meer kans dat de verkoper tijd heeft om uitgebreid advies te geven.
3. Bereid je goed voor. Koop kleren die je kan combineren. Sta ook voor de spiegel en neem de tijd om te passen.
4. Laat je niet verblinden door procenten. Het percentage korting zegt niet alles. Beter 30 procent korting op een duurzaam item, dan 70 procent op een goedkoop item.
5. Kies tijdloze mode. Kies items die langer meegaan dan één seizoen. De laatste mode is snel gedemodeerd. Kies ook iets dat past bij je stijl.
6. Mannen kopen beter een pak in de wintersolden.
De kostuums zijn van wol en dus duurzamer én ze kreuken ook minder.
Iemand die elke dag een pak draagt, koopt er best 4 of 5, zo kan je
afwisselen en gaat de levensduur omhoog. Koop ook genoeg schoenen, want
die wissel je ook best dagelijks af.
7. Wanneer je toch de kortinglabels aan het bekijken bent, werp dan ook meteen even een blik op het onderhoudsetiket. Een spotgoedkoop stuk dat heel delicaat blijkt in de was, kan een streep door de rekening betekenen.
Het homotypetje
Bruno van Sacha Baron Cohen is onafscheidelijk van zijn hotpants, maar
ook voetballer Ronaldo en Rio Ferdinand zijn fan van dit kledingstuk.
Is er een nieuwe modetrend in aantocht?
Verkoop verdubbeld Oké,
Bruno draagt bij wijze van grap zijn hotpants. Maar sinds Ronaldo
regelmatig gespot wordt met een ultrakorte short, verdubbelde de
verkoop van hotpants voor mannen bij de Britse modeketen Debenham. Maar
kunnen stijlvolle mannen dit kledingstuk shorts dragen?
Dumpen Brits
mode-expert David Waters: "Ik kan maar niet begrijpen waarom mannen
plots op straat verschijnen met zo'n minishort. Misschien namen ze 's
ochtends met hun slaperig hoofd het verkeerde kledingstuk uit de kast
of vinden ze dat de wereld hun mooie benen niet mag missen? Maar deze
graad van blootstelling mag alleen toegestaan worden bij bodybuilders
waarvan hun billen simpelweg in niets anders passen. Als je een man met
stijl wil zijn, dump dan de minishort. Je kiest beter voor een trendy
exemplaar dat net boven de knie komt en los genoeg zit voor je comfort." br.nina)
L'Oréal blaast honderd kaarsjes uit en viert dat internationaal op een
genereuze manier. De groep heeft iedere dochteronderneming gevraagd een
plaatselijk liefdadigheidsproject te ondersteunen.
Schoonheid Al
honderd jaar geeft l'Oréal zich over aan de schoonheid. Het kleine
familiebedrijf uit Parijs groeide uit tot 's werelds toonaangevende
cosmetica- en schoonheidsonderneming. Met meer dan 67.500 werknemers in
62 landen en met producten die in 130 landen worden afgezet, wil het
bedrijf schoonheid toegankelijk maken voor iedereen.
Pioniersmerk Het
merk mag heel wat innovaties achter zijn naam schrijven: van haarverf
in 1907 tot de eerste zonnebeschermde zonnebrandlotion in 1935. Met de
Elnett haarspray werd in 1937 zelfs een mythe geboren. Intussen werden
tientallen producten op de markt gebracht, die de schoonheidsindustrie
voor altijd hebben veranderd.
Eigen land De
100 burgerzinprojecten wil de meest kwetsbare gemeenschappen op lokaal
vlak helpen met concrete initiatieven. In België werd 'Compass for a
Job' in Anderlecht opgestart. De gemeente is een van de armste van het
land. Eén op drie jongeren vindt er geen werk. Daarom nemen de
medewerkers van L'Oréal actief deel aan vormingen en stages om de
werkzoekenden makkelijker aan een baan te helpen.