Bar Refaeli, de voormalige vriendin
van Leonardo DiCaprio, heeft een immense deal met
haarverzorgingsproducent Garnier Fructis afgesloten. De schone wordt
namelijk het nieuwe uithangbord van Triple Nutrition Hair Care én
Anti-Humidity Hairsprays.
"We zijn enthousiast over de
samenwerking met zo'n mooie vrouw, van binnen en van buiten. Bar
Refaeli heeft niet alleen het mooie haar, wat onze producten goed tot
hun recht laat komen. Ze belichaamt ook de focus van Garnier: een
gezonde schoonheid en positieve gedachten", vertelt David Greenberg,
directeur van Garnier.
Refaeli zelf is alvast laaiend
enthousiast. Ze zou de producten al jarenlang gebruiken en het was dan
ook op zijn zachtst gezegd een ongekende eer, dat ze nu het uithangbord
werd van haar favoriete merk. (br.she)
Consumenten kopen meer in functie
van hun bestaande garderobe en geven meer geld uit aan accessoires. De
Belg koopt doelbewuster en terughoudender, zo stelt Fedis, de Belgische
Federatie van de Distributie.
Van
februari tot juni 2009 werden minder stuks verkocht, maar met een
hogere gemiddelde prijs. Is dat de voorbode voor een goede
zomerkoopjesperiode?, zo vraagt Fedis zich af.
Kleinere voorraad De
kledingzaken stellen een lichte omzetstijging van maximum 5 procent
vast ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het lenteseizoen was
dus iets beter dan in 2008, met een piek in april. De voorraden, die
tijdens de zomerkoopjes worden aangeboden, zijn daardoor wat kleiner
dan vorig jaar. "Gemiddeld zit een dikke 40 procent van de totale
voorraad in de solden", aldus Fedis.
Crisis "De
economische crisis had wel degelijk een invloed op de fashion-aankopen
van het voorbije seizoen. In verhouding werden minder stuks verkocht,
maar met een hogere gemiddelde prijs. De ketens die het aandeel 'bio
cotton' in hun collectie verhoogden, merkten een grotere afname".
Handtassen De
consumenten kopen volgens Fedis meer in functie van hun bestaande
garderobe en minder impulsief. De accessoireverkoop lag beduidend hoger
dan vorig jaar. Vooral handtassen en riemen deden het goed. Daarmee kun
je een bestaande outfit immers voor weinig geld een nieuwe look geven.
Uitstel Kledingaankopen
werden het voorbije seizoen ook langer uitgesteld. Zo kwam de verkoop
van de communiecollectie merkbaar later op gang dan gebruikelijk, maar
ze kende uiteindelijk wel dezelfde omzet. Solden Er
werden het voorbije lenteseizoen iets minder bezoekers in de
kledingzaken opgetekend, maar of dit betekent dat ze hun
kledingaankopen spaarden voor de soldenperiode, moet nog blijken, stelt
men bij Fedis. (br.nina)
Een
goede beha is belangrijk. Een juiste maat maakt niet alleen de borsten
mooier, maar geeft elke feestkleding de vorm die het verdient. Hoe mooi
ook, elke beha verliest na een tijdje zijn vorm en stevigheid. Een
regelmatige check-up van de lingeriegarderobe is dan ook onontbeerlijk
want ook uw boezem durft al eens te wijzigen. Enkele tips om de juiste
behamaat te vinden.
Meten Neem zelf niet uw
maat. Elke winkel beschikt over gediplomeerde verkoopsters die perfect
weten welke beha best bij je past. Het verschil tussen een A,B,C cup is
vaak miniem en scheelt vaak enkele centimeters. Om te vermijden dat er
een maatje te klein of te groot wordt genomen, is het belangrijk dat de
maat wordt genomen door professionele handen.
Denk niet dat je
behamaat niet wijzigt. Door meer of minder te sporten, na een
zwangerschap, dieet of na extra feestkilootjes, veranderen vooral de
borsten. Bij ieder bezoek aan een lingeriespeciaalzaak, laat je beter
de maat nemen.
Bewegen Heb je een mooie beha
gevonden? Pas hem altijd en beweeg ermee. Waarom? Borsten bewegen en
als je stilstaat, kan je niet met zekerheid vertellen of die wel goed
zit. Bij een goed zittende beha bewegen de borsten niet. Wandel enkele
stappen, draai eens van links naar rechts, buig voorover, ga zitten en
sta weer recht. Blijven je boezem mooi zitten, mag je gerust zijn. (br.hln.)
Vrouwelijke
zonneaanbidders willen graag ingesmeerd worden door anderen. Mannen
doen dat karweitje liever zelf en smeren eerder zichzelf in. Billen en
decolleté worden over het algemeen weinig onder handen genomen. Eén en
ander blijkt uit een Nederlands onderzoek van cosmeticamerk Roc.
Partner De
meeste ondervraagden gebruiken lustig de zonnecrème. Om zonverbranding
tegen te gaan, beseft vrijwel iedereen dat er moet gesmeerd worden. 83
procent doet dat bij zichzelf, slechts 5 procent laat het aan een ander
over. Meestal mag de partner dat klusje klaren, daarbij zijn de heren
meer tevreden over de insmeertechnieken van vrouwlief.
Bikinitop Smeren
de mannen in, maakt 46 procent de bikinitop los om overal goed bij te
kunnen. 23 procent smeert er liever onderdoor. Billen en decolleté
worden meestal vergeten, al vinden de meeste ondervraagden dat geen
bezwaar om wel te doen.
George Clooney Eerder
onderzoek van Nivea maakte ook al duidelijk dat vrouwen liever onder
handen genomen door stoere mannenhanden. Als vrouwen mogen kiezen door
welk bekend persoon ze ingesmeerd willen worden, spant George Clooney
de kroon. Brad Pitt volgt op de tweede plaats en Barack Obama op de
derde plek. Benieuwd wie jouw rug eens stevig mag insmeren?
Eén van de meest voorkomende nachtmerries bij vrouwen over hun beha, is
dat hun borsten eruit floepen als ze zich bukken. Niet mooi en niet
handig. Het Britse lingeriemerk Ultimo profileert zich nu als hét merk
waarbij de borsten altijd in de beha blijven zitten.
Eerst
zien en dan geloven, zegt u? Geen probleem! Onderstaand filmpje bewijst
die stelling grandioos. Ultimo zette een groep knappe vrouwen in hun
ondergoed in een rollercoaster die overkop gaat. Resultaat? Alle
borsten zitten op het einde van de rit nog netjes op hun plaats. Kijk
zelf maar!
Wie altijd en overal op en top vrouwelijk wil zijn, kan nu ook in de grootste stijl gaan basketballen of gewoon een dagje wandelen. Het Italiaanse modehuis Missoni werkte namelijk samen met sneakerproducent Converse om een eigen basketschoen op de markt te brengen.
De sneaker wordt gekenmerkt door het typische Missoni-streepjespatroon. Eerder openden ze ook al een fashion hotel in Schotland waar je in echte Italiaanse stijl kan overnachten.
De Missoni ligt vanaf volgende zomer in de winkel.
Steeds vaker wordt cosmetica weer aan de keukentafel gemaakt.
Consumenten vrezen de chemische producten en gaan liever zelf aan de
slag.
Industrie Eigenbereide
cosmetica kende tientallen jaren geleden al enorm succes. Overal werden
handleidingen en recepten uitgewisseld om crèmes, zalfjes en shampoo's
zelf te fabriceren. Die taak werd door de schoonheidsindustrie
overgenomen, zeker nadat chemische middelen de industrie overspoelden.
Natuurwinkels Intussen
krijgen heel wat consumenten genoeg van de chemische spullen en willen
ze dat alles terug natuurlijker blijft. Internet biedt een serieuze
bron om recepten op te snorren. Maar ook de vele workshops en ateliers
die natuurwinkels en schoonheidscentra organiseren, doen het goed.
Kritiek Dermatologen
zien de trend liever niet. Het risico op allergieën is volgens hen te
groot omdat uitgebreidere testen niet altijd mogelijk zijn. Ook is de
houdbaarheid van dergelijke producten te beperkt waardoor bacteriën en
infecties sneller kunnen optreden.
Besparen Of
de economische crisis een rol speelt, blijft maar de vraag. Feit is dat
cosmetica een serieuze hap in het budget kan nemen. Op welke make-up
kan je besparen en zie je er toch even stralend uit?
Waar je niet op mag besparen -Een
goede vochtinbrenger beschermt niet enkel de huid, maar helpt de
huidveroudering tegen te gaan. Kies er altijd eentje met een
zonnefilter.
-Een foundation biedt de perfecte make-up basis.
Het doet oneffenheden verdwijnen en moet de ganse dag blijven zitten.
Een duurdere foundation geeft vaak dat extraatje meer.
-Mooie wimpers maken je mooier. Een goede mascara die niet klontert en je wimpers beschermt, is geen overbodige luxe.
-Het
is verleidelijk om goedkopere oogschaduw te gebruiken. Weet dat
goedkopere varianten vaak minder pigment bevatten, zodat deze een
bleker resultaat geven.
Waar je wél op kan bezuinigen -Een reiniger moet doen wat hij belooft. De meeste goedkopere merken doen hun werk even goed.
-Op nagellak kan je besparen, want een goedkoper exemplaar dekt net zo mooi.
-Lipgloss gebruik je enkele keren per dag, maar een minder duur merk geeft ook zoveel kleur en glans.
-Blush mag bescheiden zijn in kleur en prijs.
-Haarsprays en stylingproducten laten je lokken evengoed zitten dan de duurdere merken. (br.hln)
Koopjes zijn ideaal voor de aanschaf van kwalitatieve kledingstukken.
Wie straks zijn slag wil slaan, gaat maar beter doordacht te werk.
1. Maak een planning. Schrijf vooraf op welke spullen je nodig hebt. Zo vermijd je de aankoop van nutteloze dingen. Bepaal ook vooraf je budget.
2. Laat je niet opjagen. Neem rustig de tijd om alles te bekijken. Vermijd ook de eerste dagen van de koopjesperiode. Wie later gaat, heeft meer kans dat de verkoper tijd heeft om uitgebreid advies te geven.
3. Bereid je goed voor. Koop kleren die je kan combineren. Sta ook voor de spiegel en neem de tijd om te passen.
4. Laat je niet verblinden door procenten. Het percentage korting zegt niet alles. Beter 30 procent korting op een duurzaam item, dan 70 procent op een goedkoop item.
5. Kies tijdloze mode. Kies items die langer meegaan dan één seizoen. De laatste mode is snel gedemodeerd. Kies ook iets dat past bij je stijl.
6. Mannen kopen beter een pak in de wintersolden.
De kostuums zijn van wol en dus duurzamer én ze kreuken ook minder.
Iemand die elke dag een pak draagt, koopt er best 4 of 5, zo kan je
afwisselen en gaat de levensduur omhoog. Koop ook genoeg schoenen, want
die wissel je ook best dagelijks af.
7. Wanneer je toch de kortinglabels aan het bekijken bent, werp dan ook meteen even een blik op het onderhoudsetiket. Een spotgoedkoop stuk dat heel delicaat blijkt in de was, kan een streep door de rekening betekenen.
Het homotypetje
Bruno van Sacha Baron Cohen is onafscheidelijk van zijn hotpants, maar
ook voetballer Ronaldo en Rio Ferdinand zijn fan van dit kledingstuk.
Is er een nieuwe modetrend in aantocht?
Verkoop verdubbeld Oké,
Bruno draagt bij wijze van grap zijn hotpants. Maar sinds Ronaldo
regelmatig gespot wordt met een ultrakorte short, verdubbelde de
verkoop van hotpants voor mannen bij de Britse modeketen Debenham. Maar
kunnen stijlvolle mannen dit kledingstuk shorts dragen?
Dumpen Brits
mode-expert David Waters: "Ik kan maar niet begrijpen waarom mannen
plots op straat verschijnen met zo'n minishort. Misschien namen ze 's
ochtends met hun slaperig hoofd het verkeerde kledingstuk uit de kast
of vinden ze dat de wereld hun mooie benen niet mag missen? Maar deze
graad van blootstelling mag alleen toegestaan worden bij bodybuilders
waarvan hun billen simpelweg in niets anders passen. Als je een man met
stijl wil zijn, dump dan de minishort. Je kiest beter voor een trendy
exemplaar dat net boven de knie komt en los genoeg zit voor je comfort." br.nina)
L'Oréal blaast honderd kaarsjes uit en viert dat internationaal op een
genereuze manier. De groep heeft iedere dochteronderneming gevraagd een
plaatselijk liefdadigheidsproject te ondersteunen.
Schoonheid Al
honderd jaar geeft l'Oréal zich over aan de schoonheid. Het kleine
familiebedrijf uit Parijs groeide uit tot 's werelds toonaangevende
cosmetica- en schoonheidsonderneming. Met meer dan 67.500 werknemers in
62 landen en met producten die in 130 landen worden afgezet, wil het
bedrijf schoonheid toegankelijk maken voor iedereen.
Pioniersmerk Het
merk mag heel wat innovaties achter zijn naam schrijven: van haarverf
in 1907 tot de eerste zonnebeschermde zonnebrandlotion in 1935. Met de
Elnett haarspray werd in 1937 zelfs een mythe geboren. Intussen werden
tientallen producten op de markt gebracht, die de schoonheidsindustrie
voor altijd hebben veranderd.
Eigen land De
100 burgerzinprojecten wil de meest kwetsbare gemeenschappen op lokaal
vlak helpen met concrete initiatieven. In België werd 'Compass for a
Job' in Anderlecht opgestart. De gemeente is een van de armste van het
land. Eén op drie jongeren vindt er geen werk. Daarom nemen de
medewerkers van L'Oréal actief deel aan vormingen en stages om de
werkzoekenden makkelijker aan een baan te helpen.
Veel vrouwen
beschouwden de legging tot voor kort als een stijlblunder uit de jaren
'80 waar ze zich nooit meer aan zouden wagen. Maar sinds ontwerpers dit
kledingstuk zelfs op de catwalk stuurden, kunnen we zeggen dat dit
mode-item helemaal terug is. Je hebt exemplaren van 10 euro, maar je
kunt ook makkelijk 1.000 euro spenderen aan een designerstuk.
Catwalk Balenciaga
Glanzend of metallic Bij
Balenciaga zagen we gouden metallic exemplaren, Stella McCartney maakte
zijden en Gucci ging voor glanzende leggings. Het favoriete paar van
Beyoncé ontworpen door Thierry Mugler is 13.000 euro waard. Het Britse
merk River Island verkocht het voorbije jaar 750.000 leggings en bij
Marks & Spencer gaat er elke minuut eentje over de toonbank. Deze
zomer moet je er gewoon één in je kast hebben hangen, liefst eentje met
glanzend of metallic effect.
Ander schoonheidsideaal Volgens
trendwatcher Averyl Oates zullen ze zeker nog hip blijven tot na de
winter. Mode-experts zeggen dat de legging symbool staat voor een
veranderd schoonheidsideaal, het toont aan dat de obsessie rond borsten
verschoven is naar de benen. Vorige seizoenen was de legging eerder een
item dat je als accessoire droeg, nu is dit het belangrijkste stuk van
je outfit. Winkeliers bouwen er hun hele look rond en je kunt het
tegenwoordig zelfs dragen met hoge hakken of gladiatorsandalen.
Gouden legging gecombineerd met gladiatorsandalen.
Wie draagt wat? Het
voordeel van de legging is dat het comfortabeler is dan de skinny jeans
en je kunt er haast alles op dragen: een jurkje, een lang hemd,
tunieken, oversized t-shirts. Sommige onervaren fashionista's maken wel
de fout te combineren met te korte t-shirts, tenzij je het perfecte
figuur hebt, doe je dat beter niet. Je kiest beter voor een top dat je
heupen wat verhult. De legging is een zegen voor oudere vrouwen omdat
erdoor ze toch nog korte jurkjes kunnen dragen zonder te veel van
zichzelf te moeten blootgeven. Er zijn verschillende soorten leggings
en stijlen. Vrouwen die onzeker zijn over hun benen, kiezen best voor
een simpel zwart exemplaar, want dat slankt optisch af. Ook is de
jegging (de legging met jeanslook) een goede optie. Vrouwen met slanke
benen kunnen meer gewaagde modellen aantrekken: de glanzende
wetlooklegging, een lederen exemplaar of eentje met pailletten.
De knappe Brad
Pitt moet het afleggen tegen Barack Obama wat gevoel voor stijl
betreft. De president van de Verenigde staten werd namelijk tot de
meest stijlvolle man ter wereld verkozen.
Trendy mannen Uit
een enquête bij 3.000 mannen blijkt dat Barack Obama met zijn chique
maatpakken en zijn trendy first lady de meest modebewuste man ter
wereld is. Acteur Brad Pitt kwam op de tweede plaats omdat hij er
volgens de deelnemers van de enquête steeds stijlvol uitziet,
onafhankelijk van het feit of hij een jeans of kostuum draagt. David
Beckham, die met zijn trendy stijl één van de meest gefotografeerde
mannen van de wereld is, kwam op de derde plaats. Hij bewees afgelopen
week nog zijn kunnen met een campagne voor ondergoed van Armani. Ook
James Bondacteur Daniel Craig, Al Pacino, George Clooney, Clint
Eastwood en Will Smith haalden de top tien met hun goede smaak voor
kledij.
Politiekers "Barack Obama heeft veel
gevoel voor stijl, dit is waarschijnlijk ook één van de redenen waarom
hij zo populair is", aldus de onderzoekers. "De meeste politiekers
staan bekend om hun muffe uiterlijk, ze worden haast nooit gelauwerd om
hun stijlzin. Het is dus heel verfrissend om te zien dat zo'n machtig
persoon veel met zijn uiterlijk bezig is."
Kai-Mook is een echte hype in België. Na de website, het
geboortekaartje en de babyborrel, krijgt het olifantje uit de Zoo van
Antwerpen nu ook zijn eigen t-shirts bij JBC. De ontwerpers van het
kledinsbedrijf ontwierpen een reeks kindert-shirts in zachte kleuren en
met een schattige olifanttekening. 14,90 euro kost zo'n t-shirt en ze
zijn vanaf morgen te koop.
De
volledige opbrengst van de t-shirtverkoop haat naar het K-groeiplan in
Planckendael. Het Mechelse dierenpark zal met een geld een grote
olifantenbiotoop voor een heuse olifantenkudde uitbouwen én een Indisch
corridor-project sponsoren. Dit natuurproject geeft meer ruimte aan de
olifanten en bevrijdt de locale bevolking, met respect, van de
vernietigende effecten van hun olifantenburen op hun leefsituatie.
Na jaren van dun, dunner, dunst: Modebladen hebben genoeg van anorexiepatiënten
Het toonaangevende
modetijdschrift Vogue wil dat grote modehuizen dikkere modellen
selecteren en grotere kledij ontwerpen. Ook Belgische bladen als Flair
en Elle schreeuwen om wat meer vlees. 'We moeten telkens fotoshoppen om
de modellen er gezonder te laten uitzien.'
Wie dacht dat modellen nog slanker werden
gemaakt in de modebladen, heeft het fout. Integendeel zelfs. Modellen
krijgen er een extra laagje vlees bij. Voor Alexandra Schulman, de
hoofdredactrice van de Britse editie van Vogue, is de maat dan
ook vol. Ze schreef een boze brief naar grote modeontwerpers als Karl
Lagerfeld, Donatella Versace, Stella McCartney en John Galliano. 'De
modehuizen sturen ons voortdurend kledij op die veel te klein is.
Daarom worden we gedwongen om magere modellen te gebruiken die nog net
in die kleren kunnen', zucht ze. 'Dat zijn dan modellen zonder borsten
of heupen en met uitstekende beenderen. Denk maar niet dat de oudere
supermodellen als Linda Evangelista en Naomi Campbell in die kleren
kunnen. Terwijl zij hele mooie vrouwelijke vormen hebben. Lezers willen
echt geen graatmagere meisjes in hun blad zien staan.'
Anne Poelmans, styliste van het modeblad Elle,
heeft tijdens haar stylings ook te maken met veel te kleine kleding.
'Die kleren worden eerst op de catwalk gebruikt en daarna worden ze
naar alle modebladen opgestuurd, zodat wij die kunnen gebruiken voor
fotoshoots. Ik heb het al vaak meegemaakt dat die kleding gewoon te
klein is. Als we de kleren dan uit de zak halen, schieten we soms echt
in de lach. Soms kan je een rok niet eens over je hoofd trekken omdat
de taille zo smal is. Maar we zoeken geen extra magere modellen hoor.
We gebruiken gewone modellen en verknippen de kledij een beetje. Dan
knippen we de elastiek kapot of laten we de rits achteraan de jurk
openstaan. Dat zie je niet op de foto.'
En net zoals Vogue gaan ook bladen als Elle en Flair catwalkbeelden uit Milaan of Parijs wat bijwerken. Flair-hoofdredactrice
Mie Van der Auwera: 'Als de catwalkmodellen er te mager uitzien, worden
de sleutelbeenderen, knieën, schouders en heupen gefotoshopt, vooral
bij modellen in badpak. Zo zien ze er toch een stuk gezonder uit. Ik
vind het dan ook fantastisch dat Vogue zo'n initiatief neemt,
want de modellen zijn vaak gewoon te mager. Als er modeshows in
aantocht komen, merk je dat ze zich nog eens extra uithongeren. Jammer,
want het is niet mooi.' Anne Poelmans beaamt dat. 'Het ligt bij de
ontwerpers hé. Zij moeten eerst beginnen om kleren te maken voor
normale meisjes. Ze beweren dat het voor hen makkelijker is om te
ontwerpen voor magere meisjes omdat ze dan minder aanpassingen moeten
maken en minder rekening moeten houden met al die vormen, maar het is
gewoon niet mooi en ongezond.'
Vogue heeft alvast één voorstander: het supermodel Erin O'Connor. Ze noemt de boze brief van Vogue een 'grote doorbraak'. En als het aan Robin Derrick, creatief directeur van Vogue,
ligt, mag die er zo snel mogelijk komen. 'De eerste tien jaar van mijn
carrière maakte ik meisjes dunner, de jongste tien jaar van mijn
carrière maak ik ze dikker. Het is absurd.' (br Het Nieuwsblad )
In de zomer lijkt
het alsof de meeste mannen het noorden kwijt zijn: sandalen met witte
sokken, foute shorts en schreeuwerige hawaïhemden duiken plots op. We
geven enkele tips voor mannen om zich stijlvol tijdens de zomer te
kleden.
Naar kantoor Er
bestaan tal van stijlvolle shorts, maar het merendeel van de mannen
lijkt er altijd de verkeerde exemplaren uit te kiezen. Als je een goede
short uitkiest en met de juiste kledingstukken combineert kun je er
zelfs mee naar het werk.
Trendy short bij asos.com.
Hoe combineren? Voor
een avondje uit of tijdens het weekend kun je een casual short dragen,
je kiest best voor een exemplaar uit een zware stof dat net tot boven
of onder de knie komt. Combineer dan met een polo of een trendy
t-shirt. Wil je tijdens de week met een short naar kantoor, schaf dan
eentje aan in een donkere, effen kleur en combineer met een zomers hemd
of zelfs een blazer. Wat zeker niet mag zijn hawaïhemden, witte,
mouwloze shirts of witte sokken. Als schoenen kies je best voor
mocassins of trendy sneakers. Blijf weg van slippers of sandalen. (br nina)
Geen lelijke witte lijntjes meer door nieuwe bikini
Geen lelijke witte lijntjes meer door nieuwe bikini
Een mooie egale
bruine huid, zonder witte lijntjes van je bikini, daar dromen tal van
vrouwen van. Dankzij de 'Tan through' reeks van Kiniki kun je op strand
je bikinitopje aanhouden én mooi bruinen.
Bikini uit de 'Tan through' lijn.
80 procent zonlicht De
'Tan Through' lijn van Kiniki bestaat uit een speciale stof, Transol,
waarbij je ziet dat hij transparant is wanneer je deze tegen het licht
houdt. Duizenden microscopisch kleine gaatjes laten namelijk 80 procent
van het zonlicht door. Gelukkig zijn deze gaatjes niet zichtbaar voor
het blote ook, zodat je niet het gevoel hebt naakt te zijn. De makers
garanderen je een egaal bruine huid. De collectie bestaat uit een reeks
badpakken en bikini's in dierenprints. Ook de mannen hebben keuze uit
zwemslips en strakke boxershorts. In Groot-Brittannië zijn de bikini's
en zwembroeken alvast een groot succes.
Bikini uit de 'Tan through' lijn.
Extra bescherming Toch
willen gezondheidsexperts waarschuwen voor de gevaren. Richard
Clifford: "Je moet je huid onder de zwemkledij nog steeds insmeren met
een beschermende crème tegen zonnebrand. En dat is niet altijd
makkelijk." Eigenaar van Kiniki John Walker: "Wij waarschuwen onze
klanten dat ze extra voorzichtig moeten zijn, je moet onder de kledij
een even hoge factor aanbrengen als op de rest van je lichaam. Maar
deze lijn is een succes, het verkoopt als zoete broodjes." Je kunt de
collectie hierbestellen. (br.nina)
De string heeft
afgedaan, zo blijkt uit verkoopcijfers van Groot-Brittannië. Vrouwen
kiezen voor meer stof in hun ondergoed. Hotpants, hipsters en
figuurcorrigerende lingerie doen het aanzienlijk beter.
Dalende verkoop Amerikaanse
vrouwen die worden opgemerkt met een string, riskeren een fikse boete
voor openbare zedenschennis. Uit vrees dat er teveel bilspleet wordt
getoond, hoopt de overheid dat de string op die manier niet meer wordt
gedragen. Zover is het bij ons niet gekomen, wel is de dalende verkoop
sinds een goed jaar sterk merkbaar.
Ontstaan Strings
werden vooral populair in de jaren zeventig en tachtig, toen exotische
danseressen het kleinood droegen. Sindsdien werd dit ondergoed als één
van de snelst verkopende kledingstijlen onder vrouwen gezien. De
tangabikini werd zelfs al in 1974 in de badmode geïntroduceerd. Zelfs
voor de heren leek de string sinds 2000 uiterst populair.
Voordeel
van een string is dat het onder kleding onzichtbaar is. Nadeel is dan
weer dat de stof die direct tussen de billen kruipt, voor velen lastig
is.
Nieuwe modellen Vlaamse
lingerieontwerpers zien als reden voor de dalende verkoop, de opkomst
van nieuwe snitten en modellen. Lingerie biedt een heel assortiment aan
van stijlen. Zo geven de hotpants een elegantere indruk dan de strings.
Deze slipjes laten nog altijd de billen vrij, maar hebben wel meer
stof. Ook hipsters en grotere shortjes, doen het al jaren goed.
De
string is bijlange niet meer de enige die mooi oogt onder een strakke
broek of rok. De huidige lingerie heeft veel fijnere naden. Ook de
figuurcorrigerende lingerie wordt uit het verdomhoekje gehaald. (br.nina)
Het leven van een model: hongerlijders en oude profiteurs
Het leven van een model: hongerlijders en oude profiteurs
Wie kent de modellenwereld beter dan een
model zelf? Met die instelling begon Sarah Ziff, vaste waarde op de
catwalks van Dior, Chanel en lanvin, een eigen documentaire te filmen:
het resultaat is te zien in 'Picture me'.
Hongerlijdende meisjes
die worden uitgebuit door rijke, oude profiteurs. Het lijkt weer een
verhaaltje uit een roddelblaadje. Volgens Ziff en haar autobiografische
film is het echter de harde realiteit. In picture me werd Ziff een jaar
lang door haar (inmiddels ex)vriend op de voet gevolgd. Je krijgt er
een blik achter de schermen, ziet de voorbereidingen op een modeshow,
de stress om de catwalk op te stappen en de ongekende, bijtende
rivaliteit tussen ontwerpers, modellen en outsiders. (br.she)
Hoe hou je klanten vast in economisch moeilijke tijden? Volgens Estée Lauder is het antwoord simpel: je verlaagt gewoon je prijzen. De beautygigant zal vooral zijn reeds goedkope producten nog verder in prijs laten zakken en de echte luxepaardjes in kleinere oplage gaan produceren.
Het parfum Clinique Happy Perfume was tot voor kort enkel verkrijgbaar in 100 ml flesjes. Daar komt nu verandering in met 50 en 30 ml flesjes. Volgens ceo William Lauder is de verandering geen wonder. "De consument wil wel nog iets spenderen aan beauty en cosmetica maar minder dan voorheen", aldus Lauder. (br.she)
Wie dacht dat enkel muntjes, kauwgom of spray je een frisse adem doorheen de dag kunnen bezorgen heeft duidelijk nog niet gehoord van de nieuwste muntfrisse lipgloss. Het hebbeding geeft je adem iedere keer je aan je lippen likt een ongekende frisheid.
De lipgloss bestaat uit een subtiel vleugje munt waardoor je lippen niet heel de dag pijnlijk tintelen van de frisheid. Het enige wat je moet doen om je adem fris te houden is af en toe eens langs je lippen te likken. De munt verspreidt zich dan razendsnel doorheen je mond, en je adem is weer lentefris. (br.she)