L'Oréal wordt honderd jaar
L'Oréal blaast honderd kaarsjes uit en viert dat internationaal op een
genereuze manier. De groep heeft iedere dochteronderneming gevraagd een
plaatselijk liefdadigheidsproject te ondersteunen.
Schoonheid Al
honderd jaar geeft l'Oréal zich over aan de schoonheid. Het kleine
familiebedrijf uit Parijs groeide uit tot 's werelds toonaangevende
cosmetica- en schoonheidsonderneming. Met meer dan 67.500 werknemers in
62 landen en met producten die in 130 landen worden afgezet, wil het
bedrijf schoonheid toegankelijk maken voor iedereen.
Pioniersmerk Het
merk mag heel wat innovaties achter zijn naam schrijven: van haarverf
in 1907 tot de eerste zonnebeschermde zonnebrandlotion in 1935. Met de
Elnett haarspray werd in 1937 zelfs een mythe geboren. Intussen werden
tientallen producten op de markt gebracht, die de schoonheidsindustrie
voor altijd hebben veranderd.
Eigen land De
100 burgerzinprojecten wil de meest kwetsbare gemeenschappen op lokaal
vlak helpen met concrete initiatieven. In België werd 'Compass for a
Job' in Anderlecht opgestart. De gemeente is een van de armste van het
land. Eén op drie jongeren vindt er geen werk. Daarom nemen de
medewerkers van L'Oréal actief deel aan vormingen en stages om de
werkzoekenden makkelijker aan een baan te helpen.
|