Graag of niet, de
zomer loopt op zijn einde. Wie de herfst- en wintermode ziet, laat het
niet aan zijn hart komen. Vrolijk en kleurrijk gaan we de koude
tegemoet. De ruitjesprint hoort daar ook bij en enige subtiliteit is
niet nodig.
Garderobe Ruiten
zijn hot volgend seizoen. Vorig jaar werd de Schotse ruit al terug
gesignaleerd en dat lijkt de komende maanden niet anders. In combinatie
met wol of flanel en een wijde broek, was dit ooit dé look voor wie
naar het platteland trekt om te wandelen, te jagen en te onthaasten.
Vandaag mag de ruit overal gezien worden: ook jurkjes, tailleurs,
bloesjes of panty's worden gespot in deze opvallende print. Zelfs
schoenen en tasjes mogen niet ontbreken.
Net voor je naar het zwembad trekt scheer
je nog snel je bikinilijn, maar eenmaal aangekomen merk je dat je huid
vol met rode bultjes staat. Wij geven enkele tips om scheerbultjes
tegen te gaan.
Wanneer je je haren scheert, snij je ze schuin
af. Dit zorgt al snel voor bultjes en irritaties. Scheer dus steeds met
de groeirichting mee en gebruik een mesje dat niet te scherp is.
Probeer ook om je mesje niet op je huid te 'drukken'. Dit geeft
namelijk meer kans op irritaties. Toch nog last van huiduitslag na het
scheren? Smeer dan even wat Razor Bump Relief crème van Kiehl's. Die
laat bultjes, rode puntjes en irritaties als sneeuw voor de zon
verdwijnen.
Diademen zijn weer helemaal in. Dat bleek al uit de serie Gossip Girl,
waar hoofdpersonage Blair Waldorf standaard een diadeem draagt. Nu
heeft ook Victoria Beckham de trend geadopteerd.
In
het Engels heten de diadeems 'Alice band', wat een specifiek soort
diadeem is. Ze zijn bijna altijd gemaakt uit een stevig, onbuigzaam
materiaal zoals plastic of een licht metaal, en ze zijn versierd met
een kuise strik, glanzende steentjes of uitbundige bloemen. Ze kunnen
zowel heel breed als heel smal zijn, en bestaan in alle kleuren.
Maar
Victoria Beckham zou Victoria Beckham niet zijn als ze geen eigen
interpretatie aan het fenomeen gaaf. Waar de meeste mensen zo'n diadeem
op hun hoofd zetten, zet zij er haar korte haren mee recht. De normaal
stijlvolle, soms zelfs stijve Victoria ziet er daardoor redelijk rebels
en punk uit.
Voor wie er nog aan zou twijfelen: wat Victoria
Beckham draagt en verkiest heeft tegenwoordig een reële impact op de
modewereld. Waar twee jaar geleden niemand la Beckham serieus nam,
wordt nu over het algemeen toegegeven dat ze kan ontwerpen en wel iets
van mode weet. (br.hln)
Zo scoor je op internet designerkledij voor een prikje
Zo scoor je op internet designerkledij voor een prikje
De tijd van lelijke afdankertjes in de meest onmogelijke maten in
outletwinkels is ondertussen voorgoed voorbij. Slimme fashionista's
scoren op het internet de mooiste designerstukken voor een fractie van
de prijs.
Nu perfecte periode Uit
een recent onderzoek blijkt dat met de crisis de omzet van
outletwinkels in Groot-Brittannië met 20 procent is gestegen. Kledij
kopen aan interessante prijzen is dus in. We geven je alvast enkele
tips om goede koopjes op de kop te slaan. Het einde van augustus is de
perfecte periode om outletwinkels af te schuimen. Je vindt nog veel
zomerstukken, maar ook herfstkledij is al beschikbaar.
Internet Het
laatste jaar steeg het aantal outlet webshops met bekende merken voor
een prikje. Zoek vooral naar jasjes en breiwerk, want dit zal ook
volgend seizoen trendy zijn. Ook een eenvoudig zwart jurkje is ook
altijd een hit. Vermijd drukke prints, die zijn snel weer uit de mode.
Daarnaast is het goed om voor gevestigde waarden te kiezen. Een paar
stiletto's van Louboutin, een jeans van Calvin Klein, een handtas van
Dolce en Gabbana of een chique hemd van Armani. Loop niet in de val om
een stuk te kopen dat je zag bij een celebrity. De kans is groot dat je
er niet evengoed mee staat als Victoria Beckham.
Enkele webshops die de moeite waard zijn: - De beste outletwinkel is theoutnet.com, je vindt hier alles van Prada tot Louboutin. De site is overzichtelijk en biedt goede deals aan. - Op yoox.com vind je onder 'Sale' ook interessante kortingen. - Asos.com
heeft ook een onderdeel met outletkledij. Je scoort er jurken van Miss
Sixty en andere merken aan meer dan de helft van de prijs.
Britse kapper rekent 23.000 euro aan voor knipbeurt
Britse kapper rekent 23.000 euro aan voor knipbeurt
De Britse kapper Stuart Phillips zegt dat zijn klantenbestand duidelijk
gegroeid is sinds de crisis, ook al kost een kappersbeurt bij hem bijna
23.000 euro. Hij is vooral populair bij vrouwen van Russische
miljardairs en tal van Britse celebs.
Stuart Phillips
Peulenschil Je
vindt het salon in Covent Garden in Londen. In 2007 betaalde je nog
9.000 euro voor een knipbeurt, nu is dat al gestegen naar 20.000 euro.
"Sommige klanten vinden dat een correcte prijs om mijn onverdeelde
aandacht te krijgen. Ik sta de ganse dag ter hun beschikking en lever
de beste service. Het lijkt veel geld, maar voor mensen met een miljard
op de bank, is die 23.000 euro een peulenschil. De crisis heeft mijn
zaak zelfs goed gedaan. In onzekere tijden verwennen mensen zichzelf
graag."
Serena Williams Als je een
vriendin meebrengt, krijgt zij een speciaal tarief van 'slechts' 9.000
euro. Stuart Phillips staat bekend om zijn luxueuze haarstijl, hij
stopte voor miljoenen ponden aan diamanten in het haar van Serena
Williams voor een feestje in Wimbledon. Dankzij een reportage in de
Russische Vogue is het salon momenteel populair bij Russische
miljonairs.
Wat je krijgt voor bijna 23.000 euro: - De onverdeelde aandacht van Stuart Phillips. Als je het salon reserveert, sluit hij het af voor het publiek.
- Een luxueuze auto die je komt halen bij je privévliegtuig of op de vlieghaven.
-
Een lang gesprek over je dagelijkse routine om te ontdekken hoelang je
nodig hebt om 's ochtends klaar te geraken. Ook worden de
gelaatstrekken en het figuur uitgebreid bestudeerd. Op basis daarvan
kies je samen met Phillips je nieuwe coupe.
- Voor de knipbeurt krijg je een relaxatiesessie met massage in een speciale, afgesloten ruimte.
- Luxueuze haarproducten die speciaal voor je worden uitgezocht door Phillips.
- Champagne, een chique lunch en cocktails. Ook kun je een eigen chefkok aan het werk zetten.
- Je krijgt een personal shopper als je wil dat er tijdens je knipbeurt in London gewinkeld wordt.
- Een persoonlijke assistant, een dog walker, een tolk en drie bodyguards.
Tegenwoordig is de fiets het meest trendy accessoire. We geven je de
beste en natuurlijk meest fashionable redenen om je auto te laten staan
en voor het stalen ros te kiezen.
Mooie voorbeelden Tal
van trendy, elegante vrouwen als Elle Macpherson, Uma Thurman, Kate
Hudson en Agyness Deyn bewijzen dat je er glamoureus kan uitzien
tijdens het fietsen. Nog steeds niet overtuigd? Tal van blogs als copenhagencyclechic.com bewijzen dat steeds meer fashionista's naar een tweewieler grijpen.
Elle Macpherson op de fiets.
Mooie fietsen De
tijd van de lelijke fietsen is voorgoed voorbij. Verschillende
modemerken als Hermes en Chanel ontwierpen een stalen ros. Wil je een
goedkoper exemplaar dan is de Danneborg Velorbis iets voor jou. Denk
aan de oude Hollandse retrofietsen, met trendy mandje, waar je je
it-handtas of hondje in kwijt kan.
Vriendschap In
Groot-Brittannië is het aantal fietsgroepen de afgelopen vier jaar
razendsnel gestegen. De ideale manier om nieuwe vrienden te leren
kennen. Verder is er ook veel solidariteit onder fietsers in steden, ze
lachen naar elkaar als ze wachten aan een rood licht.
Accessoires Je
kunt de coolste accessoires kopen voor fietsen. Denk aan kleurrijke
fietstassen of een funky bel. Er bestaan zelfs trendy mutsjes waarvan
je niet eens ziet dat het eigenlijk een fietshelm is.
Fietshelm vermomd als trendy hoedje te koop bij Cyclechic.co.uk.
Milieuvriendelijk Het
verlaagt niet alleen je ecologische voetafdruk, het is ook goedkoper en
je moet geen rekening meer houden met tijdsschema's van bussen en
treinen. Je vertrekt wanneer je wil. Sommige bedrijven geven een
fietsvergoeding. Als je op een redelijke afstand van het werk woont,
kan dat snel aandikken tot een aanzienlijk bedrag.
Danneborg Velorbis
Sport Het
is een ideale manier om meer te bewegen. Fietsen heeft als voordeel dat
het vermoeiend is, maar je spieren niet te erg onder druk zet. Je
verbrandt er 500 calorieën mee in een halfuur.
Calvin Klein brengt figuurcorrigerende jeans op de markt
Calvin Klein brengt figuurcorrigerende jeans op de markt
Calvin Klein wil alle vrouwen laten genieten van het perfecte figuur. Speciaal daarom ontwikkelden ze een figuurcorrigerende jeans.
De jeans moet de vrouwelijke contouren verder perfectioneren. Zo zou je rondere, strakkere billen krijgen in de broek. Om de nieuwe lijn te promoten deed Calvin Klein ook deze keer weer beroep op Eva Mendes. Enige nadeel: de figuurcorrigerende broek is voorlopig enkel verkrijgbaar in de skinny jeans-uitvoering.
Op de catwalk van
Dior paradeerden vrouwen met jarretellen en beha's. Er is haast nog
geen zomerfestival voorbij gegaan waarbij Lily Allen haar ondergoed met
luipaardprint liet zien. We leren je hoe je stijlvol je lingerie showt
deze herfst.
Dit topje van Topshop is een veredelde retrobeha.
Chique hotpants Deze
herfst moeten vrouwen niet verlegen zijn om hun ondergoed, net als Lady
Gaga of Lily Allen, te tonen. Je vindt tal van chique hotpants in de
winkels en die zijn niet bedoeld om verstopt te worden onder andere
kledingstukken of om in je kast te blijven hangen. Deze look is
natuurlijk niet altijd en overal gepast, maar het kan perfect voor een
avondje uit. Combineer met dikke, ondoorzichtige panty's, een kanten
doorzichtig topje, stiletto's en een chique blazer. Wil je wat meer
vlees tonen, kies dan voor lange kousen die tot halverwege je billen
komen.
Topje van asos.com.
Ben je wat meer verlegen, probeer dan een jeansbroek of
lederen legging te combineren met een topje geïnspireerd op een
retrobeha.
Donkere, sombere kleuren als zwart en grijs overheersen de collectie,
die opvallend vaak is afgewerkt met de lovertjes of 'pailletjes' die in
de jaren '80 zo populair waren. Daarmee surft Moss duidelijk op de
revival van de 80s-trend. Ook heeft ze haar eigen 'boyfriend-blazer',
zijn opvallend veel jurkjes of topjes afgewerkt met doorzichtig gaas of
bestaan kledingsstukken (gedeeltelijk) uit leer.
Preuts Ook
vaak opgemerkt als afwerking: mariene elementen of een vlinderprint.
Ouderwetse gebreide truien (met hartjes in verwerkt) zijn er ook, net
als opvallend preutse want hooggesloten jurken. Qua lengte zijn ze
minder preuts: tot boven de knie. Hoewel er ook al eens een jurk of jas
tussenzit die tot aan de enkels reikt.
Lelijk of mooi? Sommige
kledingsstukken zijn heerlijk vintage, andere zijn schrikwekkend
lelijk, zoals de harige jas (of jurk?) uit schijnbaar één stuk of de
rode blouse in doorzichtig gaas, met daaronder een wit hemd. Andere
ontwerpen: zoals de kuise, enkellange zwarte jurk of een vrolijk
vlindertopje maken dat weer helemaal goed.
Actrice en model Liv Tyler brengt parfum aan in haar navel, omdat ze zo het gevoel heeft dat de geur een deel van je wordt.
Trucjes van mama "Ik
kreeg de tip van mijn vader, zanger bij Aerosmith. Ook breng ik parfum
aan op de onderkant van mijn voeten", aldus Liv Tyler. Daarnaast
verzamelde de mooie actrice nog tal van beautytips bij haar moeder, het
model Bebe Buell.
"Mijn moeder en grootmoeder waren modellen
en ze verzorgden hun huid zo goed dat ik trucjes van hen overnam. Ik
kruip niet in mijn bed voor ik mijn huid reinig, verstevig en
hydrateer, het maakt niet uit hoe laat het al is. Regelmatig verwen ik
mezelf ook met een gezichtsmasker. "
Roze lipstick Ook
gebruikt ze lipstick als blush omdat het langer blijft zitten. "Breng
de kleur aan op je wangen zodat het wat vlekkerig lijkt. Ik verkies ook
roze lipstick boven rode, want die kun je nog steeds aanbrengen na
enkele cocktails."
Een kleine foto van het naakte model Lizzi Miller op pagina 194 van het
magazine Glamour veroorzaakte een grote heisa in Amerika. Lizzi heeft
namelijk maatje 44, weegt 81 kilo en kampt duidelijk met een buikje.
Rondingen De
foto illustreert in het Amerikaanse magazine Glamour een artikel over
zelfvertrouwen in het septembernummer. Veel lezers reageerden dat ze
blij waren een model met een normaal figuur in een modemagazine te
zien, in plaats van de gebruikelijke magere vrouwen. De hoofdredactrice
Cindi Leive zegt in haar blog dat ze overrompeld wordt door mails en
brieven.
Gewoon meisje Sinds haar
modelopdracht kwam ze al in tal van televisieshows om te praten over de
foto. "Ik ben net zoals elk ander meisje, ik heb ook complexen over
mijn lichaam. Het eerste wat ik dacht was: "Oké, dit is niet de meest
flatterende pose." Ik boog voorover, wat mijn buikje benadrukte. Er
kwam geen photoshop aan te pas, dit beeld is echt. Maar ik voelde me
goed op dat moment en dat zie je aan de foto", aldus Lizzi.
Lizzi Miller, foto: Glamour.
Meer ronde vrouwen? Of
dit nu betekent dat we meer van dit soort vrouwen gaan zien in de
modebladen, valt nog af te wachten. Maar hoofdredactrice Leive zegt
wel: "Glamour luistert naar haar lezeressen en wij proberen alle
mogelijke soorten schoonheid in de verf te zetten."
Word je al helemaal ontspannen bij de geur van thee, dan zijn de
t-shirts 'Tea for Two' van het Italiaanse merk Vintage 55 eecht iets
voor jou. Ze zijn namelijk geparfumeerd met de geuren van de
theevarianten Prince of Wales, Earl Grey, Lady Grey, English Breakfast
en Darjeeling van Twinings.
Mooie prints Wij
vielen vooral voor de mooie, vrouwelijke, retroprints op de t-shirts.
De kledingstukken zijn ook gemaakt met veel oog voor detail, het
etiketje is namelijk een theezakje. Je betaalt 78 euro voor een
exemplaar, meer info krijg je op het nummer 03/231 98 78. (br.hln)
Wie ervan droomt een eigen modezaak te beginnen, haalt maar beter
binnenkort het nieuwste Nintendospelletje in huis. 'Style Boutique'
neemt je mee achter de schermen van een eigen modezaak. Het laat zien
hoe je een eigen winkel kan runnen en bepalen welke kleding je daarbij
wil verkopen.
Advies Je
begint bij het spel als assistente in een kledingwinkel. Daarbij
adviseer je klanten over hun outfits. Elke klant heeft zijn eigen stijl
en persoonlijkheid en dus komt het erop aan de klant tevreden te
stellen. Heb je dat voldoende onder de knie, kan je een eigen shop
beginnen. Daarbij kan je zelf de inrichting bepalen, de etalage
indelen, reclame maken en soldenverkopen houden. Geld dat tevreden
klanten binnenbrengen, kan je nadien gebruiken voor de inkoop van
nieuwe collecties.
Trends Wil je op de
hoogte blijven van nieuwe trends, bezoek je speciale modeshows in de
'Exhibition Hall'. Ook virtuele magazines houden je op de hoogte van de
laatste trends. Nadien kan je inkopen uit 10.000 ontwerpen van
verschillende merken en stijlen. De uitdaging bestaat erin de
'must-have' van het seizoen in je etalage te kunnen krijgen.
De outfits zijn daarbij via de Multiplayer-stand te verkopen aan spelers over de hele wereld.
Catwalk Wedstrijden
op verschillende niveaus dagen de virtuele shopmanager uit zijn stijl
te showen op de catwalk. Degene met het beste modegevoel ontvangt een
exclusieve prijs voor zijn winkel. Leuk detail: de interne kalender van
de Nintendo DS/Dsi laat de collecties synchroon lopen met de collecties
in de werkelijke seizoenen.
Style Boutique is vanaf 30 oktober in Europa verkrijgbaar.
Deze herfst vind
je zowat elk kledingstuk in leder, strakke rokjes, broeken, jurken en
zelfs topjes. Dit materiaal is niet langer enkel bestemd voor rock
chicks, leder is nu stijlvol, zolang het maar strak zit.
Jurk à la Angelina Jolie van Mango bij asos.com.
Stijlvol en sexy Ontwerpers
bij Balmain en Yves Saint Laurent vonden de rocklook opnieuw uit op de
catwalk. En nu Angelina Jolie met een strakke jurk, Agyness Deyn met
kokerrok en zelfs onze eigen Sandrine met een strak minirokje bewijzen
dat het stijlvol en sexy kan zijn, is leder helemaal terug van
weggeweest. In winkels zie je dat het materiaal niet langer enkel voor
punkers is. Bij Topshop en New Look vind je tal van mooie jurken,
stoere jassen, strakke rokjes en zelfs topjes.
Minirokje bij asos.com.
Hoe combineren? Een
stoer jasje past bijna bij alles, van een jeans tot een mooie retrojurk
en vrouwen van bijna elke leeftijd kunnen dit aan. Voor een echt
vrouwelijke look draag je een lederen kokerrok, gecombineerd met een
stoere t-shirt met print of een frivole blouse. Echte durvers gaan voor
de look van Angelina met een sexy jurk. Ook is leder de ideale manier
om een outfit wat stoerder te maken, kies voor een handtas met
spijkers, denk aan de biker chick.
De zonnebril mag al uit de kast. Ben je toe aan een nieuwe, is het
belangrijk een degelijke aan te schaffen. Een goede zonnebril is zeer
belangrijk, eenvoudig gekleurde glazen zijn niet voldoende en doen meer
kwaad dan goed. Volgens Medicalfacts moet de zonnebril niet alleen
tijdens de zomer op, maar ook tijdens bewolkte dagen.
Tips -Vijftig procent van de uv-stralen dringt door het wolkendek heen en daarom zijn ook bewolkte dagen
een reden om je zonnebril op te zetten. Gelukkig bestaan er heel wat
hippe en leuke modellen die een zonnebril tot een musthave accessoire
maken.
-Even belangrijk zijn echter de glazen.
Eenvoudige glazen volstaan niet. Een goede zonnebril moet niet alleen
beschermen tegen verblinding, maar ook zoveel mogelijk uv-stralen
filteren en de kleuren waarheidsgetrouw weergeven. Let ook op de
Europese normen. De bril dient CE en UV-400 te vermelden.
-Glazen worden onderverdeeld in vijf categorieën
van bescherming: categorie 0 is puur esthetisch, categorie 1 beschermt
tegen zwak zonlicht, categorie 2 beschermt tegen middelmatig zonlicht,
categorie 3 beschermt tegen sterk zonlicht en categorie 4 is alleen
geschikt voor buitengewone omstandigheden. Denk maar aan de bergen of
op zee en is niet aangepast voor het rijden met de auto.
-Over
het glas valt heel wat te vertellen. Zo beschermen minerale glazen
beter tegen krassen, maar minder tegen schokken. Dit type is minder
geschikt voor sportieve activiteiten. Organische glazen zijn lichter en
wel bestand tegen schokken. Hou ook rekening met de grootte van de glazen.
Zijn de glazen te klein, kunnen de uv-stralen nog langs boven, onder en
opzij doordringen. In de bergen en de sneeuw bijvoorbeeld is een
zonnebril met omsluitende glazen vanaf de wenkbrauwen tot de zijkanten,
een noodzaak.
-Ooglenzen kunnen eveneens een
aangepaste zonnebril verdragen. De ooglenzen beschermen tegen de
uv-stralen en verblinding, maar zowel de oogleden als het oogwit zijn
nog onbedekt. Idem voor fotochromische glazen, die wel hun tint
aanpassen aan het licht en dus verblinding tegengaan, maar die op zee
of in de bergen niet geschikt zijn.
-Ook kinderoogjes
verdienen bescherming. De ooglens van kinderen jonger dan 12 jaar,
biedt immers nog geen natuurlijke bescherming. Hun pupil is groter en
de weefsels bevatten minder pigmenten. Hun ogen laten bijgevolg meer
licht en uv-stralen door.(br.hln)
Stiletto's zijn trendy én sexy, het enige nadeel is het ongemak dat
deze stelten veroorzaken wanneer je je voeten omzwikt op een oneffen
ondergrond. Een plastic hulpstuk dat je over de hak schuift voorkomt
dat.
Makkelijk of te lelijk? De fabrikanten zeggen dat het voordeel van de 'Heaven on heels'
is dat je hakken niet beschadigd raken door de straatstenen, meldt
Elle.be. Helaas moet je er wel iets voor over hebben. Dat lelijk
plastic dingetje onstiert namelijk je prachtige designerschoenen. Heb
je dat er niet voor over, dan zijn een paar hippe ballerina's die in je
handtas passen misschien een betere optie om valpartijen te voorkomen.
De wintercollecties liggen eindelijk in de winkelrekken. Hoogdringend tijd om de nieuwste trends van 2010 even op een rijtje te zetten.
Pistachegroen en fluoroze zijn hotter dan ooit. Chanel is zo gek van zijn nieuwe groentint dat ze zelfs een geheel nieuwe nagellaklijn eraan wijdden. De Jade Green look oogt niet alleen gesofistikeerd. Het past ook perfect bij andere kleuren groen, zwart, wit en grijs. Black is back
Ook zwart krijgt deze winter een opkikker. Zo zal je nog maar weinig effen zwarte jurkjes vinden. De zwarte stukken in fluweel, satijn, leer en mousseline zijn steeds bewerkt met een grafische print à la Ann Demeulemeester en Versace.
Vorige winter waren schoudervullingen hip, en deze winter wordt dat enkel maar drastischer. Opvallende schouders zijn dé blikvanger bij uitstek, zo kan je kiezen voor een futuristische schoudervulling of terugkeren naar de Barokperiode. Billy Jean
Michael Jackson mag dan niet meer zijn, zijn modelegende blijft behouden. Glitter en glans kleuren de winkelrekken deze winter. Pailletjes, steentjes, kristallen, ... je kan het zo gek niet bedenken of je vindt het deze winter. Let er echter wel op dat je deze kledingstukken combineert met enkele onopvallende stukken, anders krijg je al snel een kerstboomeffect.
Broeken zijn deze winter asymmetrischer dan ooit. Vergeet die saaie jeansbroek met rechte pijpjes. Deze winter ga je voor sloppy maatpakbroeken, harembroeken, en enkelbroeken met toelopende pijpjes. Opvallend bij al deze broeken is het enorme volume rondom de heupen en de soberheid aan de enkels. Kinky
Vrouwen die wel van een kinky toets houden, kunnen deze winter in hun 'tweede huid' kruipen. Lederen leggings, topjes en rokjes zijn weer helemaal hot. Wanneer je ze combineert met een prachtig paar stiletto's creëer je in no time een ongelooflijke rockerlook. Be a man
Wie deze winter veel businessmeetings op zijn agenda heeft staan, zal letterlijk en figuurlijk zijn mannetje kunnen staan. De nieuwe geklede look is namelijk net dat tikje mannelijker geworden. Niet zozeer in de snit, want daar blijven vrouwen hun prachtige rondingen kunnen uitspreken, als wel in de algemene look. Zo worden de maatpakjasjes tien centimeter langer. Krijgen ze dubbele knopen en lijken decolletés even tot het verleden te behoren.
De bikini bestaat zestig jaar en heeft nog niets van zijn glamour
verloren. Het miniscule stukje stof blijft de populairste strandmode.
Ontstaan De
bikini zorgde in 1949 voor een ware storm in de VS. Verschillende
personen eisten de uitvindig op. Eén daarvan is de Franse Louis Réard.
De man kwam met twee miniscule driehoekjes op de markt die de borsten
dienden te bedekken en een even klein broekje. Zijn ontwerp zorgde voor
heel wat protest. Toevallig werden die periode ook de eerste
kernproeven gedaan op het eiland Bikini. Zo zou de naam zijn geboren.
Filmsterren Het
grote succes van de bikini komt eind jaren vijftig door filmsterren als
Brigitte Bardot en Ursula Andress. Tot op de dag van vandaag wordt
bondgirl Ursula Andress als de meest sexy babe met de bikini beschouwd.
Zo blijkt uit een Britse enquête onder 1.000 vrouwen.
Het is duidelijk dat de laatste jurkencollectie van Victoria Beckham
een succes is. Het lijstje van celebs dat haar ontwerpen draagt, wordt
steeds langer. Posh plant nu om haar designimperium nog uit te breiden.
Handtassen? Fashionista
Victoria Beckham zou al met enkele designers hebben gesproken om een
luxueuze, klassieke maar moderne handtassenlijn te startten. Volgens
insiders bestudeert de celeb momenteel verschillende mogelijkheden om
haar modezaak uit te breiden. Het zou zeker geen verrassing zijn moest
het een accessoirelijn worden nadat het bekend raakte dat haar
collectie Hermeshandtassen bijna 2 miljoen euro waard is.
Lingerie of schoenen? Toch
zou een lingeriecollectie ook nog niet zo gek zijn aangezien ze al
poseerde met modelletjes van Emporio Armani of een schoenenlijn, want
ze is duidelijk ook verslaafd aan torenhoge stiletto's. Momenteel zit
de beginnende designer in haar studio in Londen waar ze de laatste
handen legt aan haar jurkencollectie voor de lente van 2010, die te
zien zal zijn op de New York Fashion Week.
De Nederlandse schoenenketen Sacha heeft naar aanleiding van de tentoonstelling van de Brabantse kunstenaar Reinoud Van Vught een geheel nieuwe laarzencollectie ontwikkeld. Als inspiratiebron deed dit keer niemand minder dan kunstenaar Vincent van Gogh dienst!
Kunst heeft de afgelopen jaren veel invloed gehad op de modewereld. Denk maar aan schoenen met graffitiprints en allerlei doodles. Vincent van Gogh is een inspiratiebron voor veel kunstenaars, waaronder ook Reinoud van Vught. Om de collectie van Van Vught op gepaste wijze te vieren, inspireerde Sacha haar laarzen dan ook op Van Gogh zijn werken. Het eindresultaat is een leuke collectie waarbij de kunst wordt vertaald in prachtige handgeweven textiel en leder.
Voor een paar laarzen betaal je gemiddeld 169,95 euro. (br.she)
Het lange vest
hoort in elke garderobe. Het basisstuk is in elk seizoen te dragen,
zelfs tijdens de zomer. Tijdens frissere zomeravonden houdt het lekker
warm. Net als vorig jaar, zijn de lange vesten volop in de winkels te
vinden.
Stijlvol De
lange vesten zijn sinds vorig jaar terug van weggeweest. Ook dit jaar
werden ze op de catwalks gesignaleerd. Een goede zaak want weer of geen
weer, het lange vest is steeds te dragen. Op koelere dagen geeft het
fashionitem een stijlvolle indruk aan elke outfit.
Zowel op een
zomerjurk, pantalon of kort shortje staat het galant. Wie er nu eentje
aanschaft, kan er tijdens de herfst zeker nog mee weg.
Schoenen maken of
kraken je outfit. Elke look vraagt een aangepast paar, ze geven flair,
stijl en textuur. Heel belangrijk is dat je outfit en schoenen dezelfde
boodschap overbrengen.
Zakelijk Welk
beeld wil je overbrengen? Wil je zakelijk overkomen, moeten schoenen
dezelfde zakelijk georiënteerde look hebben als uw outfit. Platte pumps
of lage schoenen met medium tot hoge hak zijn goede opties, stiletto's
geven een minder formele indruk en laat je beter achterwege. Draag je
een rok op knielengte, zijn platte schoenen niet aangewezen, wel
halfhoge hakken.
Vrouwelijk Hoge hakken
ademen vrouwelijkheid uit en zijn perfect met elegante outfits zoals
bij een wapperend avondjurkje. Moet je dansen, overweeg dan hoge hakken
met bandjes, zo blijf je een pak stabieler.
Broek Draag
je een broek met rechte pijpen, heb je heel wat mogelijkheden. Hakken
staan mooi onder elke broek, onthou enkel dat de zoom van je broek op
de bovenkant van je schoen moet vallen. Deze mag niet over je hak
hangen en de grond raken.
Minirok Wie een
kort rokje draagt, overweegt maar beter welke attitude zij wil
uitstralen. Te hoge hakken geven een verkeerde indruk, beter is te
kiezen voor een bescheiden hakje, platte schoenen of laarzen.
Lange rok Lange
rokken zijn ideaal bij kniehoge laarzen met een lage hak, instappers en
ballerina's. Te hoge hakken veranderen de proporties van een lange rok.
Kleuren Welke kleur schoen neem je?
Neutrale tinten doen het altijd goed, maar draag je een tweekleurige
outfit is het best om schoenen te nemen in de kleur van het onderste
kledingstuk. Zo zie je er een pak slanker doordat je illusies weet te
creëeren.
Dit najaar is de macht voor de vrouwen met halflang tot lang haar.
Korte kapsels komen er niet aan te pas, en strikt genomen is de bob (en
zeker de pony) onderdeel van het verleden. Wat dan wel opmars maakt?
Ingewikkelde opsteekkapsels, rollen, knotten, vlechten en
paardenstaarten en losse krullen. 'Gewoon' loshangend steil haar mag
ook, zolang het maar netjes gekamd is.
Nonchalance,
warrigheid, 'lazy cool' is niet meer aan de orde, dit najaar gaan we
naar verzorgd, een tikje ouderwets en altijd glamoureus. Behalve als de
glunge-look je nieuwe dada is, natuurlijk. Trendystyle.net zet de
belangrijkste trends op een rijtje.
1) Torenhoge opsteekkapsels Enkele
zomers terug werd al een poging gedaan om de beehive terug te lanceren.
Een succes werd dat niet, maar met de revival van de jaren '40 en '50
wordt nu terug een poging gedaan om ingewikkelde, en volumineuze
kapsels aan de vrouw te brengen. Het haar wordt omhoog gekamd, opgebold
en vastgezet. Soms wordt het ook getoupeerd tot een perfecte sculptuur.
Doe-het-zelvers zullen er een hele kluif aan hebben uit te vissen hoe
dit werkt. Wie geen geduld heeft, kan beter langsgaan bij een goede
kapper.
2) Glamoureuze wrong of roll Iets
eenvoudiger, maar even glamoureus: de wrongen en de rollen, die het
verleden van filmdiva's als Grace Kelly en Audrey en Katherine Hepburn
oproepen.De favoriet blijft het kapsel waarbij de rol netjes in het
midden op het achterhoofd wordt geplaatst, al kan het ook schuin en
laag in de nek.
3) Creatieve knotten Geen
bescheiden, strak balletknotje, wel grotere, dikkere, volumineuze
knotten met uitspringende knotten die hoog op het achterhoofd of zelfs
pal op het hoofd worden gedragen.
4) Vlechten Tot
spijt van wie het benijdt, maar ja: vlechten zijn terug. Liefst
ingevlochten, of vlechten die als een krans om het voorhoofd worden
gedrapeerd. De eerder kinderlijke, simpele vlechtjes zijn niet aan de
orde.
5) Paardenstaarten Een gladde, halflange, perfecte paardenstaart, waarbij het rekkertje wordt verstopt met een haarstronk: het blijft een topper.
6) Lang, steil haar Veruit
het makkelijkste kapsel, zeker voor wie steil haar heeft: gewoon los
laten hangen, in een midden- of zijstreep. Heel gewoontjes, misschien
zelfs een beetje saai maar een welkome afwisseling voor de dagen waarop
ingewikkelde kapsels een groot aantal uren opeisen.
7) Perfecte krullen Perfecte krullen doen het altijd goed, zeker voor wie steil, loshangend haar te gewoontjes vindt en een béétje meer stijl wil
De hoed flattert je gezicht en onderstreept je stijl, aldus Fabienne Delvigne, hoedenmeesteres sinds 1978.
Deze
kunstige hoedenmaakster is zelfs benoemd tot hofleverancier van België.
Ook tooit ze al jaren zeer verdienstelijk de Beatrixjes en Maximas van
Nederland.
Die creaties gaan ons net een beetje boven de pet.
Maar haar hoofddekselcollectie voor alledaagse tafferelen (passend
genaamd Trendy collectie), achten wij wél zeer geschikt voor de
fashionista met hoed-aspiraties.
De
hoge hoed, het klokhoedje en de hoofdband, ze komen allemaal terug in
haar nieuwe collectie met een knipoog naar de jaren 30 waarin sterren
als Marlene Dietrich verfent hoedendraagsters waren.
Dit jaar lanceerde Fabienne Delvigne ook haar eerste mannencollectie. En die is even zo fijn.
Voor meer hoeden en verkoopinformatie binnen België en Nederland ga je naar fabiennedelvigne.be (br.styletoday)
Rode schoenen oefenen een onweerstaanbare aantrekking uit op mannen.
Althans, dat beweert modejournaliste Stephanie Pederson in het
'Schoenenboekje'. Rode schoenen zijn ideaal als je op zoek bent naar
een sexy look.
Rode kleding Dat
mannen op rode kleding vallen, was al langer bekend. Bij een onderzoek
werden vrouwen met rode kleding aantrekkelijker bevonden door mannen.
Ook zouden heren meer geld laten rollen tijdens een date met een 'lady
in red'.
Cosmopolitan-journaliste Pederson, beweert dat rode
schoenen hetzelfde effect hebben op mannen. Rode schoenen geven een
instant sexy look. Zelfs schoenengoeroe Christian Laboutin, voorziet
zijn ontwerpen van rode zolen. In China geven rode schoentjes dan weer
aan dat het paar geniet van wittebroodsweken.
Passie en vuur Rode
tinten hebben een historische en emotionele aantrekking. De kleur was
vroeger enkel voor rijken weggelegd, maar staat evengoed synoniem voor
liefde, passie, vuur en hartstocht.
Primaten Volgens
onderzoekers ligt de reden bij onze verwantschap met primaten.
Vrouwtjesbavianen en -chimpansees tonen bijvoorbeeld de kleur rood als
de eisprong begint. Hierdoor worden de mannetjes aangezet om seksueel
actief te worden. (br.hln)
De wintercollectie van Selmark is er één om u tegen te zeggen. Drie verschillende lijnen, het flirterige Chianti, de klassevolle Paola en de stoute Panther, moeten verschillende vrouwen (en alle mannen) aanspreken.
Je voeten verzorgen is heerlijk ontspannend. Bovendien is er niets fijner dan een weldoende pedicure. Wij geven enkele tips om jezelf een snelle voetverzorging te geven.
Masseer wat olie of crème in je nagelriemen en duw ze daarna een beetje terug met een bokkenpootje. Let er bij het vijlen steeds op naar een richting te vijlen. Vijl best van de ene zijkant naar het midden en doe hetzelfde voor de andere kant.
Polijst je nagels een keer per week met een nagelbuffer. Ontvet regelmatig uw nagels met een nail oil remover en lak ze vervolgens met een transparante coat.
Het ontwerpersduo Kate en Laura Mulleavy van Rodarte werken samen met Target om een geheel nieuwe zijcollectie te creëren voor deze winter.
De collectie bestaat uit 55 basisstukken. Het goedkoopste item zal zo'n 10 dollar kosten, voor het duurste tel je een kleine 80 dollar neer. De collectie Rodarte for Target zal vanaf 20 december in de winkels liggen. Geïnteresseerden kunnen dan tot 6 februari hun slag slaan, daarna verdwijnt de collectie van Rodarte voorgoed uit de winkelrekken.
De smeekbede van stylist Gok Wan is niet verhoord: de jaren '90 zijn
wel aan een stille opmars bezig, en de eerste revival is die van de
grunge. Het enige verschil? Waar begin de jaren '90 nonchalance hoogtij
vierde, wordt het nu iets glamoureuzer. De trend werd dan ook 'glunge'
gedoopt.
Evenwicht Hoe
draag je deze trend? Wat je onder geen beding mag doen, is de
grunge-mode dragen zoals 20 jaar geleden hip was. Dan zie je er alleen
maar slordig en ongewassen uit, en hopeloos gedateerd. Je moet de stijl
moderniseren, en combineren met hippe hedendaagse mode op een
nonchalante maar uitgekiende manier. Het gaat om combineren en het
juiste evenwicht vinden.
Hakken & gilet Uit
de grunge haal je: gescheurde jeansbroeken, geruite hemden, Converses
of Dr Martens en vale band-t-shirts. Je combineert het t-shirt of hemd
daarentegen met een skinny jeans, een losse riem en hoge hakken. Een
seuterig giletjes maakt je glunge-look helemaal af. Wie de gescheurde
jeans verkiest, combineert deze met de stoere Dr Martens of hippe
laarzen, en een kort, geruit hemd met een mouwloos vest.
Catwalk DSquared bracht deze look op de catwalk voor komende herfst en winter. O ja, en je haar moet wél gewassen worden.
Steeds meer mensen
uit de modewereld zetten zich in voor het milieu. Vorige week strijden
grote internationale schoenenmerken nog tegen leveranciers uit het
Amazonewoud, ook kiezen designers vaker voor dier- en
milieuvriendelijke materialen.
Designers Vegetariërs
en veganisten hebben het geitenwollen sokken imago voorgoed van zich
afgeworpen, meldt weekend.be. De hippe ontwerpster maar milieubewuste
Stella McCartney vindt steeds meer aanhangers. Veganisme is ook trendy
dankzij de Britse site fashion-conscience.com.
Je vindt er namelijk designerschoenen waar geen enkel dier voor moest
lijden. Tal van fashionista's zijn fan, de modebijbel Vogue vond het
zelfs de moeite waard om de website te vermelden.
Stiletto's Moest
je denken dat veganistische schoenen erg op klompen lijken, dan heb je
het helemaal mis. Denk eerder aan torenhoge stiletto's van Vivienne
Westwood volgens de laatste trends, hippe laarzen en classy pumps. De
redactie is alvast wild van de ontwerpen van Olsenhaus en Melissa.
Het is nog volop
zomer, maar een beetje vooruitziende en modebewuste vrouw kijkt nu al
uit naar de pronkstukken voor komende winter. Winterjas,
winterschoenen, sjaal en muts, denken praktische geesten. Maar zo
simpel is het voor de fashionista niet. Daarom stelde Trendystyle.net
een checklist op. Deze stukken zouden volgens de moderegels in je kast
moeten hangen
1) All things boyfriend De
boyfriend jeans (een redelijk onflatterende losse jeansbroek) en de
boyfriend blazer (voor een mannelijke stoere look) zijn onmisbaar voor
fashionista's. Toch raden wij aan om in de spiegel te kijken en dit
eerst te passen: wordt het té zakkig, doe het dan vooral niet. Maar in
de juiste combinatie kan je er mee wegkomen en zal je er uberhip
uitzien.
2) Laarzen Laarzen blijven hét
winterschoeisel. De enkellaarsjes blijven de hoge toon voeren, al
krijgen ze concurrentie van een andere uiterste: de dijlaarzen, die tot
boven de knie komen. Kies ze met een deftige hak en een kleine
plateauzool.
3) Witte blouse Very chique: de
witte blouse is weer helemaal terug. Kies 'm preuts, ouderwets en
hooggesloten, met een strik aan de nek of ruches. Combineer met de
kokerrok en hoge pumps, of een skinny jeans en enkellaarsjes. 4) Mouwloze vest De
mouwloze vest is ook hyperhip. Voor vrouwen mag dit er niet te klassiek
uitzien, dus geen kostuumversie, tenzij je het combineert met de witte
bloes en welk geval het carrièrechic wordt. Voor een casual look ga je
voor een vest met een print en draag je het boven een t-shirt en een
boyfriend jeans.
5) Handtas Voor feestjes kies je voor een luxueuze clutch, voor het dagelijkse leven is de stoere, ruime tas uit glad leer de jouwe. 6) Trenchcoat Aan
truien wordt (weer) niet gedaan volgens de moderegels, maar een lekkere
winterjas mag (gelukkig) wel. Een trenchcoat in wollen, gevoerde
uitvoering met een mooie riem blijft de topper. Sportieve vrouwen
kiezen best voor een korte leren vest.
7) Winteraccessoires De lange gebreide sjaal en ditto muts blijven een topper. 8) Jurkjes Ze
houden je misschien niet echt warm, maar ze zijn wel leuk: jurkjes.
Klassieke modellen in lichte pasteltinten zoals huidskleur, poederroze,
gebroken wit of 'greige' (een combinatie van grijs en beide) zijn je
must haves. 9) Metallics Hier ontsnap je niet aan en zal vooral tijdens de feestdagen de kop komen opsteken.
10) Nepbont
Nepbontjes als detail in je outfit zijn het helemaal. Te gebruiken met mate, om een verkeerde indruk te vermijden.
11) Zwart is het nieuwe zwart
Overeenkomstig
de zware economische tijden, oogt de wintermode behoorlijk somber. Veel
zwart, donkerblauw of donkergrijs afgewisseld met witte of rozige
tinten.
Een op tien vrouwen skipt vakantie door bikinivrees
Een op tien vrouwen skipt vakantie door bikinivrees
Ruim één op tien vrouwen heeft zodanige bikinivrees dat ze liever hun
reis overslaan dan in bikini te moeten rondlopen. Voor bijna een derde
van de vrouwen in rondlopen in badkledij het ding waar ze meest tegen
opzien de hele vakantie.
Nooit gedragen 45
procent van alle bikini's en badpakken die gekocht worden, worden zelfs
nooit gedragen. Geschat wordt dat daarmee zo'n 335 miljoen euro wordt
uitgegeven aan iets dat niet wordt gedragen, en dat enkel en alleen in
Groot-Brittannië. Dat blijkt uit een onderzoek van supermarktketen
Tesco bij 3.000 vrouwen.
Vel Vrouwen voelen
zich duidelijk nog niet goed in hun vel, en zeker niet als ze wat extra
kilo's meesleuren die het gevolg zijn van eetgewoonten en snoepen in de
zetel. Niemand ontsnapt aan dat 'naakte' gevoel de eerste keer (of
zelfs keren) van het jaar dat je rondloopt in een bikini. Je voelt je
zo bloot, zo bekeken, zo onthuld. De cellulitis is zichtbaar, net als
je buikje en je borsten.
T-shirt Het is
een kleine troost, maar bovenstaande cijfers bewijzen dat je niet
alleen bent. Vrouwen bekennen dat ze verschillende tactieken hebben om
hun lichaam niet té veel bloot te stellen.
11 procent skipt
brutaalweg de hele vakantie, 30 procent draagt een t-shirt over de
bikini of het badpak en 12 procent laat zich gewoon niet aan het strand
of het zwembad zien. Hoe plezant de reis dan is, is een andere vraag...
Een
antirimpelcrème dat menselijk groeihormoon bevat, komt volgende maand
op de markt in Groot-Brittannië. Tal van celebs smeren al overvloedig
het goedje waarvoor je 250 euro per potje moet neertellen.
Wachtlijst Het
nieuwe verjongingsmiddel 'Super H Serum' ontwikkeld door
cosmeticafabrikant 3Lab kost 250 euro. Maar dat is blijkbaar geen
onoverkomelijk probleem voor tal van mensen, ondertussen staan er in
Groot-Brittannië al meer dan 100 mensen op de wachtlijst voor het
product dat volgende maand in de grootwarenhuisketen Selfridges ligt.
Groeihormoon Het
is de eerste crème dat het menselijke groeihormoon (HGH) bevat. Bij het
verouderen maakt je lichaam hier minder van aan, waardoor de huid
kwetsbaarder is voor rimpels. Een hoger niveau van HGH geeft je
seksleven een boost en zorgt voor meer energie en een hoger
metabolisme. Daarnaast bevat de crème plantencellen van een zeldzame
Zwitserse appel en een hoge concentratie van visolie en vitamine C,
allemaal ingrediënten die rimpels bevechten. De ontwikkeling van het
product duurde tien jaar.
Goodie bags Oscars Tal
van Hollywoodsterren als Jennifer Lopez, Helen Mirren en Leonardo
DiCaprio gebruiken het middeltje al overvloeding. Een vertegenwoordiger
van 3Lab: "We hebben de crème in de 'goodie bags' van de Oscars
gestoken en toen vochten celebs er om. Leonardo DiCaprio is een grote
fan van onze producten. Nu zijn het niet alleen sterren en rijke mensen
die de crème willen, ook 'gewone' mensen zijn het beu producten te
kopen die niet werken." (br.nina)
Het is bedoeld als crisisbudgettip, maar wij zien het vooral als een
reden om je zomerkledij langer te dragen: verwerk je zomerjurkjes en
rokken in je wintergaderobe. Onmogelijk? Niet dus.
1) Losse topjes en tunieken
De
losse topjes en tunieken zijn in en laten heerlijk veel ruimte voor
lucht. Om te voorkomen dat je half bevriest of doorweekt raakt, trek je
er een sous-pull met lange mouwen onderaan. Kies een effen pull bij een
topje met print of omgekeerd.
2) Strakke topjes
De
strakke topjes kan je als extra laagje onder je winterkledij dragen.
Niet meteen zichtbaar, maar telkens je ze aan- of uittrekt krijg je wel
een ietsiepietsie zomergevoel.
3) Rokjes en jurkjes
Het
is duidelijk: combineer ze met een felle panty, een toffe vest en een
grote sjaal. Probleem opgelost! Tenminste voor wie zich niet op de
fiets en in de regen moet verplaatsen, want dan raden we toch een extra
laagje aan, een dikkere legging bijvoorbeeld en een extra trui of
truitje met lange mouwen.
4) Schoenen
De
sandalen en ballerina's worden ingewisseld voor enkellaarsjes, laarzen
en dichte pumps. Kies voor een lichte tot hoge hak: alles is mogelijk
deze winter.
5) Short
Ook de short kan
nog gedragen worden, met nylons, panty's of een dunne legging. Wie dat
niet aandurft, kan de relaxte zomerstijl wel kopiëren op een lange
broek.
6) Accessoires
De juiste
winteraccessoires maken het plaatje helemaal af: toffe handschoenen,
een leuke muts of een winterpet maken het samen met de onmisbare lange
sjaal, helemaal af.
Ben jij nog op zoek naar enkele leuke zomerstukken of wil je graag je wintercollectie al aanvullen. Dan kan je nu ongekende koopjes doen tijdens de stockverkoop van Bestseller!
Bestseller houdt op vrijdag 14 augustus van 14 uur tot en met 20 uur een stockverkoop. Tijdens deze unieke dag kan je goedkopere kledingstukken vinden van Vero Moda, Pieces, Jack & Jones, Vila, Selected, Object, Only, Outfitters Nation, Name it en Mama Licious.
Om een stormloop te voorkomen krijg je enkel toegang als je op de gastenlijst staat. Inschrijven kan via de website van Bestseller. Er snel bijzijn is dus de boodschap!
Stockverkoop, Collecties Zomer/Winter, Vrijdag 14 augustus, 14 uur tot 20 uur, Oostkaai 25, Unit , 2170 Merksem. (br.she)
Hoge hakken zijn seksistisch en moeten verboden worden
"Hoge hakken zijn seksistisch "
Als het aan de Britse, door mannen gedomineerde vakbond Trade Union
Congress ligt, worden hoge hakken verboden op de werkplek omdat ze
seksistisch zijn en een gevaar vormen voor de gezondheid en de
veiligheid. Bovendien zijn ze 'beledigend' voor vrouwen.
Stelling Volgende
maand zal op de vakbondsvergadering gedebatteerd worden over de
stelling: "Hoge hakken zien er glamoureus uit op de catwalks in
Hollywood maar zijn totaal ongepast op de werkvloer."
2,5 tot 4 centimeter De
vakbondsleden stellen voor dat vrouwen 'redelijke' schoenen dragen, met
een hak van maximum 2,5 centimeter om zo voet- en rugpoblemen te
vermijden. Vrouwen die niet de hele dag moeten staan mogen een hak tot
4 centimeter dragen, vindt de vakbond.
Eigen keuze De
Britse zakenvrouwen steigeren bij het voorstel, dat volgens hen op zich
meer seksistisch is dan de schoenen zelf. "Het is belachelijk.
Trouwens, hebben vakbondsleden geen belangrijker problemen om zich mee
bezig te houden? Mijn hakken van 10 centimeter houden we niet tegen om
mijn job te doen en goed te doen. Hakken zijn sexy, ze geven me
zelfvertrouwen en geven macht aan vrouwen," argumenteert Michelle
Dewberry.
"Ik kan me niet voorstellen dat een vakbond zou
beslissen over hoe strak een man zijn das zou moeten knopen of zoiets.
Of je hakken draagt of niet, is toch je eigen keuze?"
Letterlijk zien staan Ook
Britse politica's lachen met het voorstel. "Komaan zeg, soms hebben
vrouwen die extra centimeters nodig om gezien te worden door mannen.
Zonder mijn Louboutins zou niemand mij zien lopen en zouden al mijn
mannelijke collega's mij passeren. Nu kan ik ze recht in de ogen kijken
en word ik als een gelijke behandeld", aldus de conservatieve polticia
Nadine Dorries.
Coco Chanel was 100 jaar geleden al helemaal gek op pyjama's. Daarom
draagt Audrey Tautou, de actrice die de rol van de mode-ontwerpster in
haar biografie op zich nam, een zijden exemplaar voor mannen op de
affiche van de film. Zij zijn lang niet de enigen die gek zijn op dit
comfortabele ensemble, de pyjama is dus helemaal terug.
Audrey Tautou in een zijden pyjama voor de film Coco avant Chanel.
Pyjama op de catwalk Angelina
Jolie bekende regelmatig te 'loungen' in een comfortabele pyjama voor
mannen. De nieuwste collectie van Dolce & Gabbana is zelfs
geïnspireerd op dit kledingstuk. De ontwerpen zijn wel niet bedoeld om
ermee in bed te kruipen, maar om er een stapje mee in de wereld te
zetten. En het gerucht dat er een nieuwe film van Bridget Jones op til
staat, is de kans groot dat de flanellen exemplaren binnenkort weer
opduiken.
De collectie van Dolce & Gabbana is geïnspireerd op mannenpyjama's.
Hoe draag je de trend niet? Blijf
ver weg van vormeloze t-shirts met schattige figuurtjes als je ouder
dan twaalf bent. Ook de lange katoenen nachtjapons kunnen alleen als je
ouder dan 70 bent. Wil je een trendy, chique optie om in te slapen,
kies dan voor een pyjama, liefst eentje uit kant of zijde. Ze zijn nu
sexy, stijlvol en sensueel of je nu een mannelijk, zoals Jennifer
Anniston of Cameron Diaz in één van de talrijke romantische komedies
draagt of vrouwelijk model met veel kant. Slaap je niet graag met een
pyjama? Dan heeft Chanel nog een andere een sexy optie voor je, beperk
je alleen tot het bekende No 5 parfum om in te slapen, zo deed Marilyn
Monroe het ook.
Het is een nachtmerrie voor veel vrouwen: die keer dat je geen trui of
paraplu meeneemt, kom je binnen de kortste keren in een plensbui
terecht. Er is één troost: die vrouwen zijn niet alleen. Het gebeurt de
gemiddelde vrouw zo'n 48 keer per jaar dat ze verrast worden door het
weer.
Ze
vertrekken in een vrolijke zomerjurk en moeten in de stortregen naar
huis. Of ze trekken een lange broek aan om zich vervolgens door te
zweten. En dat is niet omdat ze zich niet voorbereiden: 2 op drie
vrouwen checkt dagelijks het weerbericht om hun kledij er op af te
stemmen. Dat blijkt uit een bevraging van 6.500 vrouwen door
www.OnePoll.com.
Drie op vier vrouwen tussen 16 en 65 is al
verrast door het weer: de helft terwijl ze hun jas vergeten waren, twee
derde als ze geen paraplu bijhebben. Vier op de tien zat daardoor al
eens doorweekt op het werk. Omgekeerd heeft ook negen op tien vrouwen
al enorm zitten zweten omdat ze te veel kleren aanhadden.
27
procent had een beschamende ervaring, doordat hun witte jurkje nat zo
goed als doorzichtig werd, bijvoorbeeld. Vier op tien vrouwen had al
een 'Marilyn Monroe'-moment, waarbij een gemene wind het zwierende
zomerrokje omhoog blies, en 55 procent had al eens slippers aan de
voeten tijdens een plensbui.
Bijna 7 op de tien twijfelt dan
ook dagelijks wat aan te trekken om niet te weinig maar ook niet te
veel aan te hebben. Twee op de drie vrouwen checkt daarvoor het
weerbericht, maar wordt toch nog (vaak) verrast. (br.hln)
Binnenkort worden weer een boel nieuwe parfums op de wereld losgelaten. Elle.nl zette er vijf op een rijtje.
PRADA: L' EAU AMBRÉE Het
is al de vierde keer dat Prada gember in een parfum (en de naam)
verwerkt. Naast het oosterse gember zijn er zachte geuren als rozen en
vanille met een frisse cittrustoets.
KYLIE MINOGUE: INVERSE FOR MEN Kylie
geeft de mannen een eigen parfum van haar hand: Inverse for Men. Om je
man warm en kruidig te doen geuren, naar lavendel en nootmuskaat.
BVLGARI: BVLGARI BLU EAU DE PARFUM II Bulgari
viert haar 125e verjaardag met de presentatie van Bulgari Blu Eau de
Parfum II. Een van de hoofdingrediënten is de Florentijnse iris, wat
100.000 euro per kilo kost. Een decadent geurtje dat wordt aangevuld
met patchouli, steranijs en viooltjes
MARC JOCOBS: LOLA Lola moet het stoute zusje van Daisy worden. Een vrouwelijke en flirterige geur met pioenroos in de glorieuze hoofdrol.
NELLY: APPLE BOTTOMS Rapper
Nelly begint naast zijn kledinglijn Apple Bottoms ook een geurtje met
dezelfde naam. Hoe dat ruikt? Naar rozen, kokos, muskus en een vleugje
appel.
Schoenen kopen is voor velen vaak een ramp. Kies je voor een open schoentje, een enkelbandje, sleehakken, ... . Niet zelden komen we buiten met drie schoendozen, waarvan we stiekem weten dat we er maar één paar zullen dragen. Hoe weet je eigenlijk welke schoenen echt bij je passen?
Open schoenen of sandalen zijn perfect voor mensen met dikkere benen. Hoe meer voet je ziet, hoe dunner en langer je benen lijken. Ook slingbacks, open schoenen met een bandje achter de hiel, zijn erg goed om je benen dunner te laten lijken. Dikke voeten
Heb je last van erg dikke voeten? Dan zijn schoenen met een bandje dwars over je voeten een goede oplossing. Hierdoor wordt je voet namelijk in 2 verdeeld en wordt hij dus vanzelf smaller.
Stevige kuiten en enkels vragen voor een sleehak of een brede hak. Heb je erg dunne voeten kies dan voor een dunne sleehak, die spitser toeloopt naar je tenen toe. Lange tenen
Lange tenen kunnen best verdoezeld worden in een gesloten schoentje. Wil je toch graag sandalen dragen? Kies dan voor een setje met verschillende bandjes over de voet en de tenen. Hierdoor worden je voeten en tenen breder gemaakt, en wordt de aandacht afgeleid van de lengte van je tenen.
Brad Pitt kiest een roze maatpak voor de rode loper in Cannes.
Als een man roze kledij draagt, dan speculeert zijn omgeving al snel
over zijn seksualiteit. Maar nu ook echte, stoere mannen deze
'vrouwelijke' kleur aandurven, maakt deze roze een opmars bij hen.
Stoere David Beckham met een roze sjaal.
Vrouwelijk of mannelijk? Roze
wordt pas sinds de 20ste geassocieerd met meisjes, Barbie heeft daar
mee voor gezorgd. Voorheen had deze kleur een sterk en mannelijk imago.
Blauw, de kleur van de maagd Maria, was toen vrouwelijk. Bankiers in
Londen mochten nochtans in de jaren '90 roze niet dragen omdat het te
macho was. De kleur doet namelijk denken aan het agressieve rood.
Roze trui van Ralph Lauren.
Brad Pitt en Beckham De
kleur krijgt een nieuw imago. Mannen waarvan de seksualiteit niet in
twijfel wordt getrokken, denk aan David Beckham en Brad Pitt, durven te
verschijnen in roze kledij. Ben je nog niet helemaal zeker van je stuk,
begin dan net als David met een roze sjaal om zo aan het idee te
wennen. Ben je er helemaal voor gewonnen, dan kun je net als Brad Pitt
een maatpak in deze kleur dragen. Voor een mannelijke look zit het hem
allemaal in de keuze van de juiste accessoires. Kies net als Brad voor
een mannelijke zonnebril en een donkere sjaal.
Camouflerende make-up geeft geen
boost aan het zelfvertrouwen van vrouwen. Uit Amerikaans onderzoek
blijkt dat velen zo onzeker zijn dat make-up hen niet kan helpen.
Beter in hun vel 73
vrouwen namen deel aan het onderzoek. 66 van hen camoufleerden met
make-up hun puistjes, littekens en pigmentvlekken, meldt nu.nl. Slechts
zeven van hen brengen nooit make-up aan. Daaruit bleek dat de
geschminkte vrouwen veel vaker onzeker zijn over hun huid dan de
anderen, onafhankelijk van de toestand van hun huid. Hoe groter de
angst was dat mensen naar hun imperfecties zouden staren, hoe
ongezonder vrouwen met make-up zich voelden. Onderzoekers concluderen
daaruit dat vrouwen die geen make-up gebruiken zich om te beginnen al
beter in hun vel voelen dan geschminkte vrouwen.
Trendy actrice Chloë Sevigny met witte sokken in sandalen.
Sokken stonden lang synoniem voor de grootste modeblunder, zeker witte
sportkousen bij mannen waren 'not done'. Maar dit seizoen zijn ze net
dé manier om je outfit trendy te maken.
Sokken van Diesel.
Catwalk en celebs Prada
startte deze trend, ze vond de nerd-look opnieuw uit en trok haar
mannequins voor het eerst kniesokken aan. Burberry nam dit over en
combineerde geribbelde enkelsokken met hoge hakken. Ook bij Marni
scoorden gekleurde exemplaren goed. Tal van celebs als Chloë Sevigny,
met enkelsokjes en omasandalen, Lindsay Lohan met een erg uitgebreid
gamma en Lourdes, de dochter van Madonna, geven het goede voorbeeld.
Sexy Het
is duidelijk dat grote ketens helemaal mee zijn met de hype. 'Sock
Shop', een Britse keten met een uitgebreid gamma aan sokken, meldde
deze week dat de verkoopcijfers explosief stegen. Zelfs witte, lange
sportsokken zijn hip, je mag ze tot aan je knieën trekken. Het trendy
Amerikaanse merk American Apparel slaagde er zelfs in ze een sexy imago
te geven.
Zo combineert Prada kniesokken.
Toch chique Kijk dus deze herfst
uit naar lange sokken met een drukke print. Je kan er heel wat geld
aangeven, voor een trendy exemplaar bezet met pareltjes en pailletten
van Miu Miu betaal je bijna 300 euro en je hebt er zelfs bijpassende
schoenen bij. Vind je het eerder iets voor tieners? Neem dan een
voorbeeld aan Consuelo Castiglioni, ontwerpster bij Marni. Zij leek
heel chique en fashionable in een zwarte jurk, opvallende ketting,
plateauschoenen en zwarte kniesokken.
T-shirts en truien met een diepe V-hals zijn een trend in mannenmode.
Deze herfst krijgen we dus heel wat blote borstkassen te zien.
Homo's en macho's De
tijd dat een diepe V-hals alleen voor vrouwen gereserveerd was, is
voorgoed voorbij. Trendy mannen laten deze herfst wat van hun borstkas
zien, meldt De Telegraaf. Modegevoelige homo's waren de eerste om zich
hier aan te wagen, maar nu durven ook macho's een diepe V-hals te
dragen. De Nederlandse filialen van de kledingketen American Apparel
haalden de trend uit Amerika naar hier, de t-shirts met diepe V-hals
vlogen er meteen over de toonbanken. Nu vind je de ze ook in tal van
andere winkels.
Sexy Hoe je deze trend
draagt, is afhankelijk van hoeveel zelfvertrouwen je hebt. Ben je trots
op je borsthaar, dan mag er gerust wat komen piepen uit je V-hals,
anders scheer je best alles af. Ben je helemaal onzeker over je
borstkas, trek dan onder je trui met diepe uitsnijding een eenvoudig
t-shirt aan dat hoger komt. Nog steeds niet overtuigd? Dan kan dit je
misschien overhalen: model Doutzen Kroes vindt het sexy.
Riccardo Tisci lanceert nieuwe zijcollectie voor Givenchy
Riccardo
Tisci, hoofdontwerper bij het modehuis Givenchy, heeft de
ontwerpmicrobe duidelijk te pakken. Daar waar andere modehuizen kleiner
worden en besparen, pakt hij het groots aan en lanceert hij gewoon een
extra collectie voor Givenchy.
Redux heet de nieuwe telg in de
Givenchy-familie. De collectie wordt twee keer per jaar vernieuwd en
zijn lanceringsdatum is net voor die van de pre-collecties. In de
collectie zitten enkele Givenchy klassiekers verwerkt, maar dan met een
eigentijdse Tisci knipoog.
Mannen die op weinig bijval bij het vrouwelijke geslacht kunnen rekenen, kunnen binnenkort zichzelf omtoveren tot een echte babe magneet. Het enige wat ze moeten doen is zich wassen met de 'Men Magnetic Attraction Enhancing Body Wash' van Dial.
Voor vijf euro per potje raakt zelfs de meest wanhopige vrijgezel van straat. Dat beweert producent Dial althans. Zij maakten een zeep met synthetische feromonen, een stof die boodschappen tussen mensen overbrengt en mannen aantrekkelijker maakt. Uit test blijkt alvast dat mannen, die zich met feromonen gewassen hadden, aantrekkelijker bevonden werden.
"Qua uiterlijk en persoonlijkheid was die man niet iemand waarmee ik normaal op date zou gaan, maar zijn geur trok me wel enorm aan", beweerde een van de proefpersonen.
Toch geloven wetenschappers niet in de wonderen van een feromonenzeep. "Bij mensen is het vaak liefde op het eerste zicht en niet op de eerste geur. De sexappeal van een persoon wordt door veel factoren bepaald, romantiek en geur is daar een van. Maar als we het puur wetenschappelijk bekijken, dan moet ik zeggen dat onze hersenen vooral door visuele prikkels gestimuleerd worden", besluit antropologe Helen Fisher. (br.she)
Voor onze gezichtshuid hebben we speciale producten die de samenstelling van de poreuze huid respecteren. Maar hoe komt het eigenlijk dat onze gezichtshuid zo gevoelig is?
Amerikaanse onderzoekers ontdekten dat de cellen in de gezichtshuid kleiner zijn en de huid dunner is. Bovendien is de huidbarrière minder gesloten waardoor het vocht sneller verdampt en cosmetische stoffen intenser inwerken. Hierdoor wordt de huid na een tijdje overgevoelig, en ontwikkelt ze allergieën jegens bepaalde producten. (br.she)
Dijenhoge laarzen
zijn dé schoenentrend voor de herfst van 2009. Maar welke vrouw zal
deze willen dragen, aangezien dit accessoire geassocieerd wordt met
prostituees?
Catwalk De
dijenhoge laarzen verschenen op de catwalk bij Hermes, Prada en Stella
McCartney. Celebs pikten dit op, Victoria Beckham, Rihanna en Madonna
droegen ze al op de rode loper. Nu ook grote modeketens als Topshop
betaalbare exemplaren in de winkels zetten, zijn deze schoenen op weg
een trend bij fashionista's worden. De eerste lading die online kwam,
was meteen uitverkocht. Maar mode-ontwerpers vergaten wel één aspect
bij het bedenken van deze trend: velen associëren deze dijenhoge
laarzen met prostituees. Iets waar Julia Roberts met Pretty Woman begin
jaren '90 voor heeft gezorgd.
Stijlvol of niet? De
Britse journaliste en fashionista Claire Coleman nam de proef op de som
en trok op straat met een paar van dit soort laarzen. Om zo weinig
mogelijk met hoertjes geassocieerd te worden, ging ze niet voor lederen
laarzen, maar voor een paar uit nubuck. Ze combineerde het met een
zedig wollen jurkje. "Ik ging nog maar net de straat op of ik kreeg al
tal van reacties. De bouwvakkers floten me na, auto's toeterden en
iemand uit een bestelwagen vroeg me zelfs ten huwelijk. Maar van de
vrouwen daarentegen, kreeg ik vooral afkeurende blikken. Op het einde
van de dag was ik gewoon aan de schoenen en voelde ik me zelfs
stijlvol. En begon ik te denken aan de voordelen, mijn benen zouden het
lekker warm hebben op koude winteravonden met deze laarzen. Tot ik toen
ik naar huis wandelde, een man hoord vragen: "En hoeveel is het,
schatje?" Plots besefte ik dat deze laarzen toch altijd onlosmakelijk
met straatmadeliefjes zullen verbonden zijn."
Madonna op de rode loper met laarzen van Louis Vuitton.
Christina Ortiz krijgt rode kaart bij Salvatore Ferragamo
Christina Ortiz krijgt rode kaart bij Salvatore Ferragamo
Het sprookje bij het modehuis Salvatore Ferragamo is voorgoed voorbij voor Christina Ortiz. Het hoofd van de ready-to-wear damescollectie wordt aan de kant geschoven voor Massimiliano Giornetti, momenteel het hoofd van de ready-to-wear mannencollectie.
Ortiz stond reeds twee jaar aan het hoofd van de damescollectie voor Salvatore Ferragamo. Nu mag ze haar biezen pakken en wordt Giornetti het nieuwe hoofd. Laatstgenoemde wordt daarmee hoofd van alle ready-to-wearcollecties, want Giornetti kondigde reeds aan zijn mannenafdeling niet in de steek te laten.
Herfst bij Jimmy Choo: Dijlaarzen, roze luipaardprint en harige kraagjes
Het minste dat je
van schoenenontwerper Jimmy Choo kan zeggen is dat hij gevarieerd is.
Torenhoge hakken afgewisseld met ballerina's, gele, blauwe en roze
luipaardprint versus effen zwart of rood, riempjessandalen, klassieke
pumps en mary-janes én de pas uitgeroepen trend: de dijlaars. Jimmy
Choo ontwerpt, met andere woorden, alles.
1) Hoge hakken
De
meeste hoge hakken komen in de vorm van pumps of schoenen met (te) veel
bandjes. Ook enkele laarzen doen mee, waarvan één befaamde dijlaars. Op
enkele uitzonderingen na zijn deze schoenen niet voorzien van een klein
plateauzooltje onder de tenen. De hakken zelf zijn meedogenloos hoog en
ondoenlijk dun.
2) Plat, platter, platst
Choo
dacht ook aan het praktisch nut van herfst- en winterschoenen:
beschermd tegen wind, regen én met de garantie dat je niet uitglijdt in
de sneeuw. Alleen lijkt het er op dat de ontwerper dit tegen zijn
goesting heeft gedaan: de platte schoenen zijn stuk voor stuk lelijk.
De ballerina's zijn ongeïnspireerd en versierd met roze of gele
luipaardprint of sterretjes, de winterschoenen zijn - o horror-
afgewerkt met een harig kraagje en de laarzen krijgen 'studs' mee.
Verdoken boodschap: "Platte schoenen, da's niet voor vrouwen".
3) Prints
De
populairste print van Choo was de luipaardprint, liefst in roze, geel
of blauw. Soms is dat een leuk detail (zoals op een ballerina), maar
ook de laarzen zijn soms volledig uitgerust in deze print.
De tweede print is de zebraprint, die soms zelfs gecombineerd wordt met de luipaardprint.
Andere opvallende versieringen: veel riempjes, slangenleer in de vorm van vlammen en de 'studs'.
4) Laarzen
Laarzen
horen bij de winter en dus bestaat een redelijk deel van de collectie
uit laarzen. Er is voor elk wat wils: laarzen met naaldhakken, laarzen
met een platte hak, stoere legerlaarzen én verschillende versies van de
hippe dijlaars. Daarnaast zijn ook de varianten 'enkellaars' en
'halfhoge laars' nog steeds in de mode. (br.nina)