Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



07-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen wekelijks slachtoffer van het weer

Vrouwen wekelijks slachtoffer van het weer





Het is een nachtmerrie voor veel vrouwen: die keer dat je geen trui of paraplu meeneemt, kom je binnen de kortste keren in een plensbui terecht. Er is één troost: die vrouwen zijn niet alleen. Het gebeurt de gemiddelde vrouw zo'n 48 keer per jaar dat ze verrast worden door het weer.

Ze vertrekken in een vrolijke zomerjurk en moeten in de stortregen naar huis. Of ze trekken een lange broek aan om zich vervolgens door te zweten. En dat is niet omdat ze zich niet voorbereiden: 2 op drie vrouwen checkt dagelijks het weerbericht om hun kledij er op af te stemmen. Dat blijkt uit een bevraging van 6.500 vrouwen door www.OnePoll.com.

Drie op vier vrouwen tussen 16 en 65 is al verrast door het weer: de helft terwijl ze hun jas vergeten waren, twee derde als ze geen paraplu bijhebben. Vier op de tien zat daardoor al eens doorweekt op het werk. Omgekeerd heeft ook negen op tien vrouwen al enorm zitten zweten omdat ze te veel kleren aanhadden.




http://www.hln.be/static/FOTO/pe/3/1/10/media_xl_985780.jpg



27 procent had een beschamende ervaring, doordat hun witte jurkje nat zo goed als doorzichtig werd, bijvoorbeeld. Vier op tien vrouwen had al een 'Marilyn Monroe'-moment, waarbij een gemene wind het zwierende zomerrokje omhoog blies, en 55 procent had al eens slippers aan de voeten tijdens een plensbui.

Bijna 7 op de tien twijfelt dan ook dagelijks wat aan te trekken om niet te weinig maar ook niet te veel aan te hebben. Twee op de drie vrouwen checkt daarvoor het weerbericht, maar wordt toch nog (vaak) verrast. (br.hln)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wachten op deze vijf parfums


Wachten op deze vijf parfums





Binnenkort worden weer een boel nieuwe parfums op de wereld losgelaten. Elle.nl zette er vijf op een rijtje.

PRADA: L' EAU AMBRÉE
Het is al de vierde keer dat Prada gember in een parfum (en de naam) verwerkt. Naast het oosterse gember zijn er zachte geuren als rozen en vanille met een frisse cittrustoets.

KYLIE MINOGUE: INVERSE FOR MEN
Kylie geeft de mannen een eigen parfum van haar hand: Inverse for Men. Om je man warm en kruidig te doen geuren, naar lavendel en nootmuskaat.

BVLGARI: BVLGARI BLU EAU DE PARFUM II
Bulgari viert haar 125e verjaardag met de presentatie van Bulgari Blu Eau de Parfum II. Een van de hoofdingrediënten is de Florentijnse iris, wat 100.000 euro per kilo kost. Een decadent geurtje dat wordt aangevuld met patchouli, steranijs en viooltjes

MARC JOCOBS: LOLA
Lola moet het stoute zusje van Daisy worden. Een vrouwelijke en flirterige geur met pioenroos in de glorieuze hoofdrol.

NELLY: APPLE BOTTOMS
Rapper Nelly begint naast zijn kledinglijn Apple Bottoms ook een geurtje met dezelfde naam. Hoe dat ruikt? Naar rozen, kokos, muskus en een vleugje appel.





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welke schoenen passen bij je lichaam?


Welke schoenen passen bij je lichaam?



http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/08/06/603635/welke-schoenen-passen-bij-je-lichaam_1_515x0.jpg



Schoenen kopen is voor velen vaak een ramp. Kies je voor een open schoentje, een enkelbandje, sleehakken, ... . Niet zelden komen we buiten met drie schoendozen, waarvan we stiekem weten dat we er maar één paar zullen dragen. Hoe weet je eigenlijk welke schoenen echt bij je passen?

Open schoenen of sandalen zijn perfect voor mensen met dikkere benen. Hoe meer voet je ziet, hoe dunner en langer je benen lijken. Ook slingbacks, open schoenen met een bandje achter de hiel, zijn erg goed om je benen dunner te laten lijken.
Dikke voeten

Heb je last van erg dikke voeten? Dan zijn schoenen met een bandje dwars over je voeten een goede oplossing. Hierdoor wordt je voet namelijk in 2 verdeeld en wordt hij dus vanzelf smaller.

Stevige kuiten en enkels vragen voor een sleehak of een brede hak. Heb je erg dunne voeten kies dan voor een dunne sleehak, die spitser toeloopt naar je tenen toe.
Lange tenen

Lange tenen kunnen best verdoezeld worden in een gesloten schoentje. Wil je toch graag sandalen dragen? Kies dan voor een setje met verschillende bandjes over de voet en de tenen. Hierdoor worden je voeten en tenen breder gemaakt, en wordt de aandacht afgeleid van de lengte van je tenen.





� Reageer (0)
06-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.


Echte mannen dragen roze

Brad Pitt kiest een roze maatpak voor de rode loper in Cannes.




Als een man roze kledij draagt, dan speculeert zijn omgeving al snel over zijn seksualiteit. Maar nu ook echte, stoere mannen deze 'vrouwelijke' kleur aandurven, maakt deze roze een opmars bij hen.



  
Stoere David Beckham met een roze sjaal.
Stoere David Beckham met een roze sjaal.



Vrouwelijk of mannelijk?

Roze wordt pas sinds de 20ste geassocieerd met meisjes, Barbie heeft daar mee voor gezorgd. Voorheen had deze kleur een sterk en mannelijk imago. Blauw, de kleur van de maagd Maria, was toen vrouwelijk. Bankiers in Londen mochten nochtans in de jaren '90 roze niet dragen omdat het te macho was. De kleur doet namelijk denken aan het agressieve rood.




    Roze trui van Ralph Lauren.
Roze trui van Ralph Lauren.



Brad Pitt en Beckham

De kleur krijgt een nieuw imago. Mannen waarvan de seksualiteit niet in twijfel wordt getrokken, denk aan David Beckham en Brad Pitt, durven te verschijnen in roze kledij. Ben je nog niet helemaal zeker van je stuk, begin dan net als David met een roze sjaal om zo aan het idee te wennen. Ben je er helemaal voor gewonnen, dan kun je net als Brad Pitt een maatpak in deze kleur dragen. Voor een mannelijke look zit het hem allemaal in de keuze van de juiste accessoires. Kies net als Brad voor een mannelijke zonnebril en een donkere sjaal.





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Make-up geeft vrouwen niet meer zelfvertrouwen


Make-up geeft vrouwen niet meer zelfvertrouwen





Camouflerende make-up geeft geen boost aan het zelfvertrouwen van vrouwen. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat velen zo onzeker zijn dat make-up hen niet kan helpen.

Beter in hun vel
73 vrouwen namen deel aan het onderzoek. 66 van hen camoufleerden met make-up hun puistjes, littekens en pigmentvlekken, meldt nu.nl. Slechts zeven van hen brengen nooit make-up aan. Daaruit bleek dat de geschminkte vrouwen veel vaker onzeker zijn over hun huid dan de anderen, onafhankelijk van de toestand van hun huid. Hoe groter de angst was dat mensen naar hun imperfecties zouden staren, hoe ongezonder vrouwen met make-up zich voelden. Onderzoekers concluderen daaruit dat vrouwen die geen make-up gebruiken zich om te beginnen al beter in hun vel voelen dan geschminkte vrouwen.






� Reageer (0)
05-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sokken zijn meest trendy herfstaccessoire


Sokken zijn meest trendy herfstaccessoire


http://img36.imageshack.us/img36/5027/sokken.jpg
Trendy actrice Chloë Sevigny met witte sokken in sandalen.



Sokken stonden lang synoniem voor de grootste modeblunder, zeker witte sportkousen bij mannen waren 'not done'. Maar dit seizoen zijn ze net dé manier om je outfit trendy te maken.





Sokken van Diesel.
Sokken van Diesel.



Catwalk en celebs
Prada startte deze trend, ze vond de nerd-look opnieuw uit en trok haar mannequins voor het eerst kniesokken aan. Burberry nam dit over en combineerde geribbelde enkelsokken met hoge hakken. Ook bij Marni scoorden gekleurde exemplaren goed. Tal van celebs als Chloë Sevigny, met enkelsokjes en omasandalen, Lindsay Lohan met een erg uitgebreid gamma en Lourdes, de dochter van Madonna, geven het goede voorbeeld.





http://www.hln.be/static/FOTO/pe/3/8/9/media_xl_983424.jpg




Sexy

Het is duidelijk dat grote ketens helemaal mee zijn met de hype. 'Sock Shop', een Britse keten met een uitgebreid gamma aan sokken, meldde deze week dat de verkoopcijfers explosief stegen. Zelfs witte, lange sportsokken zijn hip, je mag ze tot aan je knieën trekken. Het trendy Amerikaanse merk American Apparel slaagde er zelfs in ze een sexy imago te geven.




Zo combineert Prada kniesokken.
Zo combineert Prada kniesokken.



Toch chique
Kijk dus deze herfst uit naar lange sokken met een drukke print. Je kan er heel wat geld aangeven, voor een trendy exemplaar bezet met pareltjes en pailletten van Miu Miu betaal je bijna 300 euro en je hebt er zelfs bijpassende schoenen bij. Vind je het eerder iets voor tieners? Neem dan een voorbeeld aan Consuelo Castiglioni, ontwerpster bij Marni. Zij leek heel chique en fashionable in een zwarte jurk, opvallende ketting, plateauschoenen en zwarte kniesokken.






� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trend: mannen met diepe decolleté


Trend: mannen met diepe decolleté


 



T-shirts en truien met een diepe V-hals zijn een trend in mannenmode. Deze herfst krijgen we dus heel wat blote borstkassen te zien.

Homo's en macho's
De tijd dat een diepe V-hals alleen voor vrouwen gereserveerd was, is voorgoed voorbij. Trendy mannen laten deze herfst wat van hun borstkas zien, meldt De Telegraaf. Modegevoelige homo's waren de eerste om zich hier aan te wagen, maar nu durven ook macho's een diepe V-hals te dragen. De Nederlandse filialen van de kledingketen American Apparel haalden de trend uit Amerika naar hier, de t-shirts met diepe V-hals vlogen er meteen over de toonbanken. Nu vind je de ze ook in tal van andere winkels.








Sexy
Hoe je deze trend draagt, is afhankelijk van hoeveel zelfvertrouwen je hebt. Ben je trots op je borsthaar, dan mag er gerust wat komen piepen uit je V-hals, anders scheer je best alles af. Ben je helemaal onzeker over je borstkas, trek dan onder je trui met diepe uitsnijding een eenvoudig t-shirt aan dat hoger komt. Nog steeds niet overtuigd? Dan kan dit je misschien overhalen: model Doutzen Kroes vindt het
sexy.





� Reageer (0)
04-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Riccardo Tisci



Riccardo Tisci lanceert nieuwe zijcollectie voor Givenchy





http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/07/31/591820/riccardo-tisci-lanceert-nieuwe-zijcollectie-voor-givenchy_7_235x280.jpg




Riccardo Tisci, hoofdontwerper bij het modehuis Givenchy, heeft de ontwerpmicrobe duidelijk te pakken. Daar waar andere modehuizen kleiner worden en besparen, pakt hij het groots aan en lanceert hij gewoon een extra collectie voor Givenchy.

Redux heet de nieuwe telg in de Givenchy-familie. De collectie wordt twee keer per jaar vernieuwd en zijn lanceringsdatum is net voor die van de pre-collecties. In de collectie zitten enkele Givenchy klassiekers verwerkt, maar dan met een eigentijdse Tisci knipoog.

Redux is verkrijgbaar vanaf oktober.






� Reageer (0)
03-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Was je sexy


Was je sexy


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/08/03/597723/was-je-sexy_7_235x280.jpg



Mannen die op weinig bijval bij het vrouwelijke geslacht kunnen rekenen, kunnen binnenkort zichzelf omtoveren tot een echte babe magneet. Het enige wat ze moeten doen is zich wassen met de 'Men Magnetic Attraction Enhancing Body Wash' van Dial.

Voor vijf euro per potje raakt zelfs de meest wanhopige vrijgezel van straat. Dat beweert producent Dial althans. Zij maakten een zeep met synthetische feromonen, een stof die boodschappen tussen mensen overbrengt en mannen aantrekkelijker maakt. Uit test blijkt alvast dat mannen, die zich met feromonen gewassen hadden, aantrekkelijker bevonden werden.

"Qua uiterlijk en persoonlijkheid was die man niet iemand waarmee ik normaal op date zou gaan, maar zijn geur trok me wel enorm aan", beweerde een van de proefpersonen.

Toch geloven wetenschappers niet in de wonderen van een feromonenzeep. "Bij mensen is het vaak liefde op het eerste zicht en niet op de eerste geur. De sexappeal van een persoon wordt door veel factoren bepaald, romantiek en geur is daar een van. Maar als we het puur wetenschappelijk bekijken, dan moet ik zeggen dat onze hersenen vooral door visuele prikkels gestimuleerd worden", besluit antropologe Helen Fisher. (br.she)





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom onze gezichtshuid zo gevoelig is


Waarom onze gezichtshuid zo gevoelig is


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/08/03/598085/waarom-onze-gezichtshuid-zo-gevoelig-is_1_515x0.jpg



Voor onze gezichtshuid hebben we speciale producten die de samenstelling van de poreuze huid respecteren. Maar hoe komt het eigenlijk dat onze gezichtshuid zo gevoelig is?

Amerikaanse onderzoekers ontdekten dat de cellen in de gezichtshuid kleiner zijn en de huid dunner is. Bovendien is de huidbarrière minder gesloten waardoor het vocht sneller verdampt en cosmetische stoffen intenser inwerken. Hierdoor wordt de huid na een tijdje overgevoelig, en ontwikkelt ze allergieën jegens bepaalde producten. (br.she)






� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Durf jij trendy dijenhoge laarzen te dragen?


Durf jij trendy dijenhoge laarzen te dragen?


 



Dijenhoge laarzen zijn dé schoenentrend voor de herfst van 2009. Maar welke vrouw zal deze willen dragen, aangezien dit accessoire geassocieerd wordt met prostituees?

Catwalk
De dijenhoge laarzen verschenen op de catwalk bij Hermes, Prada en Stella McCartney. Celebs pikten dit op, Victoria Beckham, Rihanna en Madonna droegen ze al op de rode loper. Nu ook grote modeketens als Topshop betaalbare exemplaren in de winkels zetten, zijn deze schoenen op weg een trend bij fashionista's worden. De eerste lading die online kwam, was meteen uitverkocht. Maar mode-ontwerpers vergaten wel één aspect bij het bedenken van deze trend: velen associëren deze dijenhoge laarzen met prostituees. Iets waar Julia Roberts met Pretty Woman begin jaren '90 voor heeft gezorgd.




http://www.nina.be/static/FOTO/pe/15/9/10/media_xl_978325.jpg




Stijlvol of niet?
De Britse journaliste en fashionista Claire Coleman nam de proef op de som en trok op straat met een paar van dit soort laarzen. Om zo weinig mogelijk met hoertjes geassocieerd te worden, ging ze niet voor lederen laarzen, maar voor een paar uit nubuck. Ze combineerde het met een zedig wollen jurkje. "Ik ging nog maar net de straat op of ik kreeg al tal van reacties. De bouwvakkers floten me na, auto's toeterden en iemand uit een bestelwagen vroeg me zelfs ten huwelijk. Maar van de vrouwen daarentegen, kreeg ik vooral afkeurende blikken. Op het einde van de dag was ik gewoon aan de schoenen en voelde ik me zelfs stijlvol. En begon ik te denken aan de voordelen, mijn benen zouden het lekker warm hebben op koude winteravonden met deze laarzen. Tot ik toen ik naar huis wandelde, een man hoord vragen: "En hoeveel is het, schatje?" Plots besefte ik dat deze laarzen toch altijd onlosmakelijk met straatmadeliefjes zullen verbonden zijn."




Madonna op de rode loper met laarzen van Louis Vuitton.
Madonna op de rode loper met laarzen van Louis Vuitton.





� Reageer (0)
01-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Christina Ortiz krijgt rode kaart bij Salvatore Ferragamo



Christina Ortiz krijgt rode kaart bij Salvatore Ferragamo


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/07/31/591829/christina-ortiz-krijgt-rode-kaart-bij-salvatore-ferragamo_7_235x280.jpg



Het sprookje bij het modehuis Salvatore Ferragamo is voorgoed voorbij voor Christina Ortiz. Het hoofd van de ready-to-wear damescollectie wordt aan de kant geschoven voor Massimiliano Giornetti, momenteel het hoofd van de ready-to-wear mannencollectie.

Ortiz stond reeds twee jaar aan het hoofd van de damescollectie voor Salvatore Ferragamo. Nu mag ze haar biezen pakken en wordt Giornetti het nieuwe hoofd. Laatstgenoemde wordt daarmee hoofd van alle ready-to-wearcollecties, want Giornetti kondigde reeds aan zijn mannenafdeling niet in de steek te laten.






� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Dijlaarzen, roze luipaardprint en harige kraagjes


Herfst bij Jimmy Choo: Dijlaarzen, roze luipaardprint en harige kraagjes




http://www.nina.be/static/FOTO/pe/8/2/12/album_large_979287.jpg
 
 
 


Het minste dat je van schoenenontwerper Jimmy Choo kan zeggen is dat hij gevarieerd is. Torenhoge hakken afgewisseld met ballerina's, gele, blauwe en roze luipaardprint versus effen zwart of rood, riempjessandalen, klassieke pumps en mary-janes én de pas uitgeroepen trend: de dijlaars. Jimmy Choo ontwerpt, met andere woorden, alles.




http://www.nina.be/static/FOTO/pe/0/9/0/album_large_979260.jpg



1) Hoge hakken


De meeste hoge hakken komen in de vorm van pumps of schoenen met (te) veel bandjes. Ook enkele laarzen doen mee, waarvan één befaamde dijlaars. Op enkele uitzonderingen na zijn deze schoenen niet voorzien van een klein plateauzooltje onder de tenen. De hakken zelf zijn meedogenloos hoog en ondoenlijk dun.



 
http://www.nina.be/static/FOTO/pe/11/16/3/album_large_979233.jpg



2) Plat, platter, platst


Choo dacht ook aan het praktisch nut van herfst- en winterschoenen: beschermd tegen wind, regen én met de garantie dat je niet uitglijdt in de sneeuw. Alleen lijkt het er op dat de ontwerper dit tegen zijn goesting heeft gedaan: de platte schoenen zijn stuk voor stuk lelijk. De ballerina's zijn ongeïnspireerd en versierd met roze of gele luipaardprint of sterretjes, de winterschoenen zijn - o horror- afgewerkt met een harig kraagje en de laarzen krijgen 'studs' mee. Verdoken boodschap: "Platte schoenen, da's niet voor vrouwen".




http://www.nina.be/static/FOTO/pe/16/8/1/album_large_979276.jpg




3) Prints


De populairste print van Choo was de luipaardprint, liefst in roze, geel of blauw. Soms is dat een leuk detail (zoals op een ballerina), maar ook de laarzen zijn soms volledig uitgerust in deze print.

De tweede print is de zebraprint, die soms zelfs gecombineerd wordt met de luipaardprint.

Andere opvallende versieringen: veel riempjes, slangenleer in de vorm van vlammen en de 'studs'.




http://www.nina.be/static/FOTO/pe/5/16/9/album_large_979284.jpg



4) Laarzen

Laarzen horen bij de winter en dus bestaat een redelijk deel van de collectie uit laarzen. Er is voor elk wat wils: laarzen met naaldhakken, laarzen met een platte hak, stoere legerlaarzen én verschillende versies van de hippe dijlaars. Daarnaast zijn ook de varianten 'enkellaars' en 'halfhoge laars' nog steeds in de mode. (br.nina)





http://www.nina.be/static/FOTO/pe/6/0/10/album_large_979285.jpg






� Reageer (0)
31-07-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Zwangerschapsmode gaat Marrokaans


Zwangerschapsmode gaat Marrokaans


http://i573.photobucket.com/albums/ss177/believe_my/zwangerschapskledij.jpg?t=1249049352




Voor de wintercollectie van de zwangerschapslijn Noppies, is inspiratie gezocht in Marroko. Warme aardekleuren en mozaïekprints zijn het resultaat. Noppies biedt zowel leggings, als rokjes en modieuze broeken, zoals een flared jeans, aan. Voor de feestdagen ontwierp Noppies een eigen versie van het beroemde 'korte zwarte jurkje': flatteert altijd en groeit mee met de buik in dit geval!









Zoals het een praktische wintercollectie betaamt zijn er ook (wikkel-)truitjes en een warme poncho ter bescherming tegen de kou. Voor sportieve zwangere moeders is er ook een comfortabel yoga-setje.








De basislingerie wordt uitgebereid met voorgevormde voedingbeha's, strings, slips en hemden die mooi vallen over de zwangere buik. Ook komt er een 'naadloze' lingeriecollectie die onzichtbaar is onder elk kledingstuk.






� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vogue: Hoge hakken zijn zo passé


Vogue: "Hoge hakken zijn zo passé"





Net als H&M beslist om met hakkenkoning Jimmy Choo in zee te gaan, noemt het toonaangevende modeblad Vogue hoge hakken 'passé'. Zowel hakkenliefhebster Anna Wintour als first lady Michelle Obama werden al herhaaldelijk in schoenen met een zeer lage of geen hak gespot.

Wintour, die haar hakken nooit uitdeed in geen enkele omstandigheid, werd tijdens haar vakantie in de mondaine badplaats The Hamptons gespot in lage sandaaltjes en de onmisbare maxidress.

Martelkamers
Volgt de Vogue-hoofdredactrice daarmee het advies van haar adjunct Andre Leon Talley die vorige maand in Vogue 'de hoge hakken officieel pass' verklaarde en stiletto's 'hoge martelkamers' noemde. Hij raadde vrouwen in het algemeen aan het voorbeeld van Michelle Obama te volgen."







Gek
Talley riep ook ontwerpers op om de platte schoen te promoten. "Stop de gekte en creëer een nieuw silhouet zonder een naaldhak!" klinkt het. Het lijkt er echter niet echt op dat designers als Jimmy Choo, Christian Louboutin en Manolo Blahnik snel snel gaan luisteren. Hun herstcollecties barst van de superhoge naaldhakken.




� Reageer (0)
30-07-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 verwennerijen die we onszelf nog toestaan


7 verwennerijen die we onszelf nog toestaan





Zelfs in deze moeilijke economische tijden durven mensen zich nog te verwennen. En dat is goed: wie toch (een beetje) tijd of geld voor zich uittrekt, heeft minder stress, is gelukkiger en kan tegen een stootje. Alleen de aard van de verwennerijen is veranderd: geen wellnessweekends meer maar kleinere, goedkopere toetjes. Deze 7 doen het ontzettend goed:

1) Zoete zonde
Een snoepje, een chocoladereep of een wafel met aardbeien en slagroom: dat kan er meestal nog wel af. Vorig jaar zagen snoepfabricanten hun verkoop met 2 procent stijgen, chocoladeproducenten hadden een meerverkoop van 25 procent in de afgelopen twee jaar. Cupcakes: hetzelfde verhaal.

"Mensen zoeken een snelle troost en dan komen ze bij iets zoet uit. Ze kiezen zelfs vaak voor retrosnoepjes: zoetigheden die hen doen denken aan hun kindertijd."

2) Waar voor je geld
Het restaurantbezoek is fel teruggevallen, en mensen koken weer vaker zelf. Als ze uit gaan eten, bestellen ze vaker een dagmenu en skippen desserts en aperitieven.

3) Thuis genieten
De crisis knaagt niet aan de menselijke nood zich te amuseren en mensen om zich te hebben. Alleen de manier waarop is anders: (nog) meer feestjes of filmavondjes thuis. Dat voelen restaurants en cafés nog meer: de alcoholconsumptie buitenshuis is ferm gedaald. In plaats daarvan drinken mensen wijn of pintjes op hun terras.

4) Cosmetische ingrepen
Zowel de (kostelijke) chirurgische als de goedkopere niet-chirurgische schoonheidsingrepen voelen de crisis, maar sommigen overwegen net plastische chirurgie door de crisis. "Ze redeneren: we gaan langer moeten werken, dus kan ik er maar beter jong en dynamisch en vooral niet oud en versleten uitzien." Botox-injecties en rimpelvullers zijn daarbij populairder dan facelifts.

5) Lipstick
Het is ondertussen algemeen gekend: lipstick is recessie-proof. En andere make-up, zoals mascara, profiteert mee. Een kleine kost om je een beetje extra zelfvertrouwen te geven als je voor de spiegel staat. "Vrouwen zijn emotioneel verbonden met hun uiterlijk en dus hun make-up. De mascara en de lipstick vallen in de categorie 'niet over te onderhandelen'. Ze besparen liever op andere dingen." De goedkopere merken profiteren sterker dan de Chanel-lipsticken en consoorten.

6) Schoonheidsbehandeling bij studenten
Schoonheidsspecialistes in opleiding zoeken altijd 'slachtoffers' om hun kunnen op te tonen aan hun leerkrachten. Vrouwen blijken massaal de weg naar de studenten te hebben gevonden om een nagel-, huid- of haarverzorging te ondergaan aan minder dan de helft van de normale prijs.

Het enige dat je er moet bijnemen is de extra tijd (de studenten zijn nog in opleiding en hebben het ritme nog niet echt in de vingers) en de eventuele foutjes. Maar wie tevreden is, heeft misschien wel haar nieuwe (goedkopere) schoonheidsspecialiste gevonden.

7) Ontspanning
Yoga doet het heel goed tijdens de crisis, hoewel de (meestal niet goedkope) lessen in het begin van de recessie wel een serieuze dip te slikken kregen. "Maar de mensen kwamen terug omdat ze de ontspanning echt nodig hadden", zeggen yoga-lesgeefsters. Ook de wellnessweekends worden nog genomen, maar ze worden korter en er wordt gewacht op last-minute aanbiedingen.






� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Hotelpersoneel loopt rond in dure designkledij


Hotelpersoneel loopt rond in dure designkledij


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/07/30/589331/hotelpersoneel-loopt-rond-in-dure-designkledij_7_235x280.jpg



Wie deze zomer afzakt naar Amerika zal waarschijnlijk in de grootste luxe ontvangen worden door het hotelpersoneel. Die dragen namelijk enkel designkledij van Hugo Boss, Prada, Nautica, Alexander McQueen en Yohji Yamamoto.

De hotels rijzen als paddenstoelen uit de grond. Om zich toch te onderscheiden van de rest kiezen de directies er nu voor hun personeel extra in de kijker te zetten met behulp van designkledij. Zo lopen de bedienden in het trendy W Hotel rond in pakjes van Michael Kors, de favoriete designer van Michelle Obama, en L.A.M.B., het label van zangeres Gwen Stefani.

De Gansevoort Hotel Group gaat zelfs nog een stapje verder. Zij waren de eersten om hun personeel in Hugo Boss, Alexander McQueen en Nautica te laten rondlopen, en nu hebben ze een contract getekend met het modehuis Prada. Het hotel krijgt alle kledij zelfs gratis, omdat het volgens Prada om een vorm van reclame gaat.





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lily Allen plant collectie met uniseks kledij


Lily Allen plant collectie met uniseks kledij


http://img268.imageshack.us/img268/9339/lilyallen.jpg



Lily Allen is heeft het ontzettend druk, maar niet met optreden. De zangeres poseerde nog maar net als model voor Chanel en lanceerde gisteren een nieuwe juwelencollectie, nu plant ze nog een kledingcollectie die zowel mannen als vrouwen passen.

Modewereld
Zangeres Lily Allen zette haar eerste stappen in de modewereld met een fotoshoot voor Chanel en dat bevalt haar duidelijk prima. Nu maakt ze plannen om samen met vriend Kim Jones, creative director bij modemerk Davidoff, een reeks uniseks creaties te tekenen.

Juwelen
Gisteren lanceerde de zangeres ook een juwelenlijn. Het is een ludieke collectie geworden met muntjes, dieren en fruit als hangertjes voor kettingen. Deze ontwerpen komen in september op de markt en zullen tussen 34 en 116 euro kosten. "Ik heb er echt van genoten, ik had veel inbreng in de collectie. Mijn naam komt op de doos te staan, dus ik wilde er zeker van zijn dat het resultaat goed was. Toen ze mijn contacteerden voor deze collectie was ik echt dolenthousiast. Ik was toen in New York, maar ik ben meteen naar een boekhandel gegaan en heb wel 40 boeken over het ontwerpen van juwelen gekocht."(br.hln)





� Reageer (0)
29-07-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Nieuwe boxershort lift het achterwerk van man


Nieuwe boxershort lift het achterwerk van man


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/07/29/587124/nieuwe-boxershort-lift-het-achterwerk-van-de-man_7_235x280.jpg



Mannen worden zich steeds meer bewust van hun lichaam. Eerder kwam er al een korset op de markt om hun bierbuik in bedwang te kunnen houden, en nu moet de liftende boxershort het perfecte figuur compleet maken.

De slip wordt geproduceerd door Equmen, bedenker van het mannenkorset, en maakt gebruik van een speciale druktechnologie zodat hij de mannenbillen een betere vorm geeft. Bovendien controleert het kledingstuk ook de lichaamswarmte, houdt het de schaamstreek droog en creëert het een perfecte omgeving voor een ideale spermabewaring.

"Het wordt voor mannen steeds belangrijker om slank te zijn, zeker met de komst van de legging voor mannen. Het korset scoorde goed, dus we verwachten van deze slip hetzelfde", vertelt David Walker Smith van Equmen.





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe meer diamanten, hoe beter


Hoe meer diamanten, hoe beter


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/18/13/9/album_large_972039.jpg




Veel glitter en glamour op de openingsshow van de juwelenbeurs in Beirut. Enkele opvallende trends bij juwelen in 2010: hoe opvallender, hoe beter en véél diamanten.




http://www.nina.be/static/FOTO/pe/10/9/9/album_large_972069.jpg




De modellen op de catwalk droegen fleurige zomerjurken en grote, maar tijdloze juwelen. De stijlen varieerden van gesofisticeerd tot modern. Qua materialen viel het gebruik van goud, stenen en opvallende diamanten op. Het is duidelijk dat de juweelindustrie de gevolgen van de crisis nauwelijks voelt, want het bezoekersaantal van de beurs steeg zelfs ten opzichte van vorig jaar




http://www.nina.be/static/FOTO/pe/7/6/6/album_large_972066.jpg





http://www.nina.be/static/FOTO/pe/4/1/14/album_large_972044.jpg.




http://www.nina.be/static/FOTO/pe/3/0/13/album_large_972043.jpg






� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!