Christina Ortiz krijgt rode kaart bij Salvatore Ferragamo
Christina Ortiz krijgt rode kaart bij Salvatore Ferragamo
Het sprookje bij het modehuis Salvatore Ferragamo is voorgoed voorbij voor Christina Ortiz. Het hoofd van de ready-to-wear damescollectie wordt aan de kant geschoven voor Massimiliano Giornetti, momenteel het hoofd van de ready-to-wear mannencollectie.
Ortiz stond reeds twee jaar aan het hoofd van de damescollectie voor Salvatore Ferragamo. Nu mag ze haar biezen pakken en wordt Giornetti het nieuwe hoofd. Laatstgenoemde wordt daarmee hoofd van alle ready-to-wearcollecties, want Giornetti kondigde reeds aan zijn mannenafdeling niet in de steek te laten.
Herfst bij Jimmy Choo: Dijlaarzen, roze luipaardprint en harige kraagjes
Het minste dat je
van schoenenontwerper Jimmy Choo kan zeggen is dat hij gevarieerd is.
Torenhoge hakken afgewisseld met ballerina's, gele, blauwe en roze
luipaardprint versus effen zwart of rood, riempjessandalen, klassieke
pumps en mary-janes én de pas uitgeroepen trend: de dijlaars. Jimmy
Choo ontwerpt, met andere woorden, alles.
1) Hoge hakken
De
meeste hoge hakken komen in de vorm van pumps of schoenen met (te) veel
bandjes. Ook enkele laarzen doen mee, waarvan één befaamde dijlaars. Op
enkele uitzonderingen na zijn deze schoenen niet voorzien van een klein
plateauzooltje onder de tenen. De hakken zelf zijn meedogenloos hoog en
ondoenlijk dun.
2) Plat, platter, platst
Choo
dacht ook aan het praktisch nut van herfst- en winterschoenen:
beschermd tegen wind, regen én met de garantie dat je niet uitglijdt in
de sneeuw. Alleen lijkt het er op dat de ontwerper dit tegen zijn
goesting heeft gedaan: de platte schoenen zijn stuk voor stuk lelijk.
De ballerina's zijn ongeïnspireerd en versierd met roze of gele
luipaardprint of sterretjes, de winterschoenen zijn - o horror-
afgewerkt met een harig kraagje en de laarzen krijgen 'studs' mee.
Verdoken boodschap: "Platte schoenen, da's niet voor vrouwen".
3) Prints
De
populairste print van Choo was de luipaardprint, liefst in roze, geel
of blauw. Soms is dat een leuk detail (zoals op een ballerina), maar
ook de laarzen zijn soms volledig uitgerust in deze print.
De tweede print is de zebraprint, die soms zelfs gecombineerd wordt met de luipaardprint.
Andere opvallende versieringen: veel riempjes, slangenleer in de vorm van vlammen en de 'studs'.
4) Laarzen
Laarzen
horen bij de winter en dus bestaat een redelijk deel van de collectie
uit laarzen. Er is voor elk wat wils: laarzen met naaldhakken, laarzen
met een platte hak, stoere legerlaarzen én verschillende versies van de
hippe dijlaars. Daarnaast zijn ook de varianten 'enkellaars' en
'halfhoge laars' nog steeds in de mode. (br.nina)
Voor de wintercollectie van de zwangerschapslijn Noppies, is inspiratie
gezocht in Marroko. Warme aardekleuren en mozaïekprints zijn het
resultaat. Noppies biedt zowel leggings, als rokjes en modieuze
broeken, zoals een flared jeans, aan. Voor de feestdagen ontwierp
Noppies een eigen versie van het beroemde 'korte zwarte jurkje':
flatteert altijd en groeit mee met de buik in dit geval!
Zoals
het een praktische wintercollectie betaamt zijn er ook
(wikkel-)truitjes en een warme poncho ter bescherming tegen de kou.
Voor sportieve zwangere moeders is er ook een comfortabel yoga-setje.
De
basislingerie wordt uitgebereid met voorgevormde voedingbeha's,
strings, slips en hemden die mooi vallen over de zwangere buik. Ook
komt er een 'naadloze' lingeriecollectie die onzichtbaar is onder elk
kledingstuk.
Net als H&M beslist om met hakkenkoning Jimmy Choo in zee te gaan,
noemt het toonaangevende modeblad Vogue hoge hakken 'passé'. Zowel
hakkenliefhebster Anna Wintour als first lady Michelle Obama werden al
herhaaldelijk in schoenen met een zeer lage of geen hak gespot.
Wintour,
die haar hakken nooit uitdeed in geen enkele omstandigheid, werd
tijdens haar vakantie in de mondaine badplaats The Hamptons gespot in
lage sandaaltjes en de onmisbare maxidress.
Martelkamers Volgt
de Vogue-hoofdredactrice daarmee het advies van haar adjunct Andre Leon
Talley die vorige maand in Vogue 'de hoge hakken officieel pass'
verklaarde en stiletto's 'hoge martelkamers' noemde. Hij raadde vrouwen
in het algemeen aan het voorbeeld van Michelle Obama te volgen."
Gek Talley
riep ook ontwerpers op om de platte schoen te promoten. "Stop de gekte
en creëer een nieuw silhouet zonder een naaldhak!" klinkt het. Het
lijkt er echter niet echt op dat designers als Jimmy Choo, Christian
Louboutin en Manolo Blahnik snel snel gaan luisteren. Hun
herstcollecties barst van de superhoge naaldhakken.
Zelfs in deze moeilijke economische tijden durven mensen zich nog te
verwennen. En dat is goed: wie toch (een beetje) tijd of geld voor zich
uittrekt, heeft minder stress, is gelukkiger en kan tegen een stootje.
Alleen de aard van de verwennerijen is veranderd: geen wellnessweekends
meer maar kleinere, goedkopere toetjes. Deze 7 doen het ontzettend goed:
1) Zoete zonde Een
snoepje, een chocoladereep of een wafel met aardbeien en slagroom: dat
kan er meestal nog wel af. Vorig jaar zagen snoepfabricanten hun
verkoop met 2 procent stijgen, chocoladeproducenten hadden een
meerverkoop van 25 procent in de afgelopen twee jaar. Cupcakes:
hetzelfde verhaal.
"Mensen zoeken een snelle troost en dan komen
ze bij iets zoet uit. Ze kiezen zelfs vaak voor retrosnoepjes:
zoetigheden die hen doen denken aan hun kindertijd."
2) Waar voor je geld Het
restaurantbezoek is fel teruggevallen, en mensen koken weer vaker zelf.
Als ze uit gaan eten, bestellen ze vaker een dagmenu en skippen
desserts en aperitieven.
3) Thuis genieten De
crisis knaagt niet aan de menselijke nood zich te amuseren en mensen om
zich te hebben. Alleen de manier waarop is anders: (nog) meer feestjes
of filmavondjes thuis. Dat voelen restaurants en cafés nog meer: de
alcoholconsumptie buitenshuis is ferm gedaald. In plaats daarvan
drinken mensen wijn of pintjes op hun terras.
4) Cosmetische ingrepen Zowel
de (kostelijke) chirurgische als de goedkopere niet-chirurgische
schoonheidsingrepen voelen de crisis, maar sommigen overwegen net
plastische chirurgie door de crisis. "Ze redeneren: we gaan langer
moeten werken, dus kan ik er maar beter jong en dynamisch en vooral
niet oud en versleten uitzien." Botox-injecties en rimpelvullers zijn
daarbij populairder dan facelifts.
5) Lipstick Het
is ondertussen algemeen gekend: lipstick is recessie-proof. En andere
make-up, zoals mascara, profiteert mee. Een kleine kost om je een
beetje extra zelfvertrouwen te geven als je voor de spiegel staat.
"Vrouwen zijn emotioneel verbonden met hun uiterlijk en dus hun
make-up. De mascara en de lipstick vallen in de categorie 'niet over te
onderhandelen'. Ze besparen liever op andere dingen." De goedkopere
merken profiteren sterker dan de Chanel-lipsticken en consoorten.
6) Schoonheidsbehandeling bij studenten Schoonheidsspecialistes
in opleiding zoeken altijd 'slachtoffers' om hun kunnen op te tonen aan
hun leerkrachten. Vrouwen blijken massaal de weg naar de studenten te
hebben gevonden om een nagel-, huid- of haarverzorging te ondergaan aan
minder dan de helft van de normale prijs.
Het enige dat je er
moet bijnemen is de extra tijd (de studenten zijn nog in opleiding en
hebben het ritme nog niet echt in de vingers) en de eventuele foutjes.
Maar wie tevreden is, heeft misschien wel haar nieuwe (goedkopere)
schoonheidsspecialiste gevonden.
7) Ontspanning Yoga
doet het heel goed tijdens de crisis, hoewel de (meestal niet goedkope)
lessen in het begin van de recessie wel een serieuze dip te slikken
kregen. "Maar de mensen kwamen terug omdat ze de ontspanning echt nodig
hadden", zeggen yoga-lesgeefsters. Ook de wellnessweekends worden nog
genomen, maar ze worden korter en er wordt gewacht op last-minute
aanbiedingen.
Wie deze zomer afzakt naar Amerika zal waarschijnlijk in de grootste luxe ontvangen worden door het hotelpersoneel. Die dragen namelijk enkel designkledij van Hugo Boss, Prada, Nautica, Alexander McQueen en Yohji Yamamoto.
De hotels rijzen als paddenstoelen uit de grond. Om zich toch te onderscheiden van de rest kiezen de directies er nu voor hun personeel extra in de kijker te zetten met behulp van designkledij. Zo lopen de bedienden in het trendy W Hotel rond in pakjes van Michael Kors, de favoriete designer van Michelle Obama, en L.A.M.B., het label van zangeres Gwen Stefani.
De Gansevoort Hotel Group gaat zelfs nog een stapje verder. Zij waren de eersten om hun personeel in Hugo Boss, Alexander McQueen en Nautica te laten rondlopen, en nu hebben ze een contract getekend met het modehuis Prada. Het hotel krijgt alle kledij zelfs gratis, omdat het volgens Prada om een vorm van reclame gaat.
Lily Allen is heeft het ontzettend druk, maar niet met optreden. De
zangeres poseerde nog maar net als model voor Chanel en lanceerde
gisteren een nieuwe juwelencollectie, nu plant ze nog een
kledingcollectie die zowel mannen als vrouwen passen.
Modewereld Zangeres
Lily Allen zette haar eerste stappen in de modewereld met een fotoshoot
voor Chanel en dat bevalt haar duidelijk prima. Nu maakt ze plannen om
samen met vriend Kim Jones, creative director bij modemerk Davidoff,
een reeks uniseks creaties te tekenen.
Juwelen Gisteren
lanceerde de zangeres ook een juwelenlijn. Het is een ludieke collectie
geworden met muntjes, dieren en fruit als hangertjes voor kettingen.
Deze ontwerpen komen in september op de markt en zullen tussen 34 en
116 euro kosten. "Ik heb er echt van genoten, ik had veel inbreng in de
collectie. Mijn naam komt op de doos te staan, dus ik wilde er zeker
van zijn dat het resultaat goed was. Toen ze mijn contacteerden voor
deze collectie was ik echt dolenthousiast. Ik was toen in New York,
maar ik ben meteen naar een boekhandel gegaan en heb wel 40 boeken over
het ontwerpen van juwelen gekocht."(br.hln)
Mannen worden zich steeds meer bewust van hun lichaam. Eerder kwam er al een korset op de markt om hun bierbuik in bedwang te kunnen houden, en nu moet de liftende boxershort het perfecte figuur compleet maken.
De slip wordt geproduceerd door Equmen, bedenker van het mannenkorset, en maakt gebruik van een speciale druktechnologie zodat hij de mannenbillen een betere vorm geeft. Bovendien controleert het kledingstuk ook de lichaamswarmte, houdt het de schaamstreek droog en creëert het een perfecte omgeving voor een ideale spermabewaring.
"Het wordt voor mannen steeds belangrijker om slank te zijn, zeker met de komst van de legging voor mannen. Het korset scoorde goed, dus we verwachten van deze slip hetzelfde", vertelt David Walker Smith van Equmen.
Veel
glitter en glamour op de openingsshow van de juwelenbeurs in Beirut.
Enkele opvallende trends bij juwelen in 2010: hoe opvallender, hoe
beter en véél diamanten.
De
modellen op de catwalk droegen fleurige zomerjurken en grote, maar
tijdloze juwelen. De stijlen varieerden van gesofisticeerd tot modern.
Qua materialen viel het gebruik van goud, stenen en opvallende
diamanten op. Het is duidelijk dat de juweelindustrie de gevolgen van
de crisis nauwelijks voelt, want het bezoekersaantal van de beurs steeg
zelfs ten opzichte van vorig jaar
Duizenden Britse vrouwen vochten een paar dagen terug voor een exemplaar van de
wonderonderbroek die cellulitis doet verdwijnen in het grootwarenhuis
John Lewis. De slip is zo populair omdat het wetenschappelijk bewezen
is dat hij je slanker maakt.
Uitverkocht De
wonderonderbroek van het merk Scala bij de keten John Lewis kost
ongeveer 30 euro en was gisteren in een mum van tijd uitverkocht. In
mei lag de eerste lading in de winkels, maar omdat duizenden vrouwen
met lege handen achterbleven, besloot de keten 40.000 nieuwe exemplaren
te bestellen die gisteren in de rekken lagen. Maar deze waren ook weer
na enkele uren leeg en niet veel later verschenen ze op eBay aan meer
dan 70 euro per stuk. Groot-Brittannië is dus echt in de ban van dit
kledingstuk.
De onderbroek die de stormloop veroorzaakte.
Vet smelt weg In de stof van
het ondergoed zitten kristallen die warm worden bij contact met de
huid. De warmte zou de circulatie in klassieke probleemgebieden als de
dijen, kont en buik verbeteren. Zo helpt het kledingstuk de vetcellen
weg te smelten tot een vloeistof die dan wordt afgevoerd door de lever.
Uit onderzoek bij 50 vrouwen bleek dat het kledingstuk echt helpt om
centimeters kwijt te raken, de effecten zijn na 12 maanden nog merkbaar
als je tijdens het dragen op je voeding let en regelmatig sport. Ook
bleek dat 82 procent van de vrouwen duidelijk minder cellulitis had.
De
zomer is er en we kunnen onze zomer spulletje boven halen. Om ons in de
zomerse sferen te brengen enkele ontwerpen van Etro. De jurken met een
schouder of beide schouders ontbloot.
Onze schouders zijn één van de slankste delen van ons lichaam, en mogen dus best eens extra in de kijker worden gezet.
De
lange jurken kunnen zowel s'avonds als overdag gedragen worden. Ze zijn
speels en super elegant . Heel mooi met een paar leuke sandalen.
Lily Allen is niet
altijd een toonbeeld van stijl, paparazzi legden haar al regelmatig
dronken en halfnaakt op foto vast. Voor de nieuwste campagne van Chanel
laat de zangeres zich echter van haar beste kant zien, die van een
klassedame.
Twee in één Met
deze fotoshoot voor de Coco Cocoon handtas van Chanel zet Lily Allen
haar eerste stapjes in de modewereld. Deze accessoirelijn komt in
oktober op de markt, het bijzondere aan de collectie is dat de tassen
omkeerbaar zijn. Je koopt dus twee stuks in één. De ontwerpen bestaan
uit leder, maar je kunt de gestikte voering ook aan de buitenkant
dragen.
Lagerfeld Het is duidelijk dat
Lagerfeld, ontwerper voor Chanel, zijn klassieke stempel drukte op de
champagne. De foto's zijn stijlvol zwart en wit, Lily draagt
handschoenen zonder tippen en klassieke ontwerpen. Haar lokken zitten
in een strakke chignon. Lily Allen is al lang een fan van Chanel, ze
zit steevast op de eerste rij bij de catwalkshows en wordt regelmatig
op straat gespot met een handtas van het merk. (br.nina)
Vergeet de zon snel en doe alvast een regendansje. Outdoormerk Aigle creëerde namelijk regenlaarzen met prachtige Swarovski-kristallen.
De lijn bestaat uit vier verschillende modellen. Eentje in nepkrokodillenleder en eentje in satijn. De meest opmerkelijke laarzen zijn zelfs bezet met kristallen. Zo is de Miss Juliette Bracelet bovenaan bezet met kristallen, terwijl de Miss Juliette Nuit over de gehele laarslengte bezet is met prachtige Swarovski-kristallen.(br.she)
Dat kersenrode kleurtje kan je vriendin dan wel beeldig staan, op jouw lippen lijkt het goedje al snel ordinair. De juiste kleur lipstick kiezen is vaak een werk van lange adem (en veel foute lippenstiften). Wij helpen je graag een handje vooruit en kijken welke lipstick bij jou past!
Heb je licht haar of een bleke huid? Kies dan best voor zandkleuren, beige of zachtroze. Een no go voor jou zijn zwart en donkerbruine kleuren, tenzij je de gothic look nastreeft. Roodharigen kunnen hun lippen perfect highlighten met oranje, brons- en kopertinten. Zomergebruinde huidtinten kunnen prachtige kleuren als bessenrood en donkerroze prima aan.
Heb je donker haar en een lichte huid dan zijn fuchsia en bordeauxrode kleuren je op het lijf geschreven. Denk Dita Von Teese en je zit helemaal goed! Ben je niet gezegend met helderwitte tanden? Dan blijf je best weg van de oranjekleurige lipstick, die maakt je tanden namelijk nog geler.
Voor vrouwen die niet graag aan een handtas sleuren tijdens een avondje
uit, is er nu de Boot-bag. Vanaf nu kan je je onmisbare spulletjes
kwijt in dit tasje dat je aan je laarzen bevestigt. Superhandig of een
lelijk ding dat je laarzen helemaal ontsiert?
Lederen tasje Hoewel
de meest vrouwen dol zijn op handtassen, kunnen deze accessoires enorm
storen tijdens een avondje uit, meldt ze.nl. Al je spullen in je zakken
proppen is met de trendy skinny jeansbroeken of minirokjes ook niet
echt een optie. Heb je toch graag je handen vrij tijdens het dansen,
dan is de Boot-Bag misschien iets voor jou. Dit lederen tasje hang je
met gespen aan je laarzen en is groot genoeg zodat je je geld,
sleutels, gsm, lipstick en andere kleinoden er in kan stoppen.
Enkele bedenkingen Volgens
de uitvinders is dit tasje een ideaal alternatief voor een grote, maar
onpraktische handtas. De redactie heeft hier wel enkele bedenkingen
bij: ten eerste is dit tasje niet echt elegant en past het bijna geen
enkel model van laarzen. En wat doe je bij hete zomeravonden als je
pumps draagt? Daarom zijn we alvast gewonnen voor het idee, maar aan de
uitwerking kan nog wat gesleuteld worden.
First Lady Michelle Obama straalde eerder deze week met een nieuwe,
frisse, korte coupe. Modejournalisten over de hele wereld waren er
meteen wild van, ze bedachten er zelfs een naam voor: de Mob (Michelle
Obama Bob). Het kapsel werd al uitgeroepen tot de nieuwste trend.
Trend? Jennifer
Anniston had nooit op voorhand kunnen denken dat haar kapsel zo massaal
gekopieerd zou worden, maar sommige haarstijlen van celebs maken zo'n
furore dat ze plots wereldwijd een hit worden. De 'Mob' van Amerika's
First lady is op dezelfde weg. Op een evenement van countrymuziek
verscheen Michelle met een strakke, volumineuze bob en een prachtige
witte jurk. Omdat alle modejournalisten zo massaal over haar lokken
speculeerden, besloot het Witte Huis er zelfs officieel op te reageren.
"Nee, Michelle liet haar haar niet knippen, de kapper steekt het op
ingenieuze wijze op, waardoor het lijkt alsof ze een korte bob heeft."
Ze speelt hiermee perfect in op de trends, want romantisch lang is uit
en kort, strak is in. Door het volume staat het bijna elke vrouw,
waardoor dit kapsel binnen de kortse keren door fashionista's massaal
gekopieerd zal worden.
Zelf proberen Kapper
van de sterren Daniel Galvin Junior: "Het nieuwe kapsel van de first
lady doet haar er meteen jonger uitzien en laat haar trekken beter
uitkomen. De perfect glanzende lokken maken de look helemaal af. Dit
kapsel staat het best bij vrouwen met een ovaal- of hartvormig gezicht,
want zij hebben vaak opvallende jukbeenderen, die dan beter uitkomen."
Wil je zelf dit kapsel uitproberen, dan geeft de Amerikaanse styliste
Amy Farid enkele tips. "Je kapsel moet wel in laagjes geknipt zijn,
anders gaat het net op een dotje lijken. Was je haar en föhn het
vervolgens zodat er veel volume in zit. Maak dan een los staartje,
draai en rol het op, steek het dan losjes met enkele speldjes op."
Niets zo fijn als met je voeten door de zee te waden. Spijtig
genoeg wordt ons idyllische wandeltochtje vaak verstoord door
achtergelaten vuilnis, stukjes kapot getrapte schelp en steentjes. Nu
kan je al die bekommernissen het hoofd bieden met de nieuwste
strandstiletto's van Guess.
De stiletto's bestaan uit doorzichtig plastic en hebben een
rubberen antislip ondergrond. Zo kan je er niet alleen mee op het
strand paraderen maar ze eveneens aan het zwembad dragen.
Voor een vinyl stiletto van Guess betaal je gemiddeld zo'n 125 euro.
De Amerikaanse tatoeëerder Kat von D ontwikkelde voor het make-upmerk
Sephora een concealer die alle tattoos kan verbergen. Met haar
jarenlange ervaring als tatoeëerder en een lichaam vol tekeningen is ze
namelijk een ervaringsdeskundige op dat vlak.
Camoufleren
Kat
von D raakte bekend via haar tattooshop en een Amerikaanse realityshow.
Haast elk plekje op haar lichaam is versierd, het was dus wel even
schrikken toen ze voor de camera verscheen met een vlekkeloze huid,
meldt Styletoday.nl. Daarmee wilde ze bewijzen dat haar eigen concealer
ontworpen voor het beautymerk Sephora echt werkt. "Ik heb al bij
duizende mensen tekeningen op hun huid gezet. Vaak krijg ik
geïnteresseerden over de vloer van mijn tattooshop, maar ze twijfelen
ontzettend lang over de plaats. Omdat ze denken aan hun toekomst, wat
als ze een sollicitatiegesprek hebben of naar een chique feest moeten?
Niet iedereen is ook helemaal zeker of ze wel echt een tatoeage willen.
Daarom besloot ik make-up te ontwikken die geen vlekken nalaat en alle
tattoos camoufleert."
Kat von D.
Misschien kan deze concealer een redmiddel zijn voor het sterrenmeisje Kimberley?
Een op drie vrouwen geeft toe al eens kleren terug naar de winkel te
hebben gebracht nadat ze gedragen waren. Dit 'freestylen' bespaart hen
veel geld en te veel chique kleren die ze amper kunnen dragen. Tien
procent doet het zelfs elke keer na een trouwfeest, bal of chique
personeelsfeest.
Niet kunnen betalen De
belangrijkste reden voor dit 'vals spelen' is voor drie kwart omdat ze
zich niet kunnen veroorloven wat ze hebben gekocht. De rest doet het
voor de kick. 19 procent voelt zich daar schuldig over, 25 procent
vindt het 'totaal aanvaardbaar'.
Gemiddeld 80 euro Het
gemiddelde Freestyle-item kost 80 euro en wordt meestal in de grotere
ketens gekocht. 8 procent stuurt kleren terug naar een postorderbedrijf
na ze te hebben gedragen. De cijfers kwamen naar voren na een Brits
online marktonderzoek bij 3.000 vrouwen.
Risico's Het
freestylen is niet zonder risico, en niet bepaald omdat de winkel de
jurk niet wil terugnemen. Zo vertelde een vrouw dat iemand het
prijskaartje in haar jurk van 230 euro zag, het er af trok en haar gaf.
Ze dacht haar een plezier te doen maar niets was minder waar. Een
andere vrouw maakte het zo wild op een feestje dat ze haar dure jurk
scheurde, en dus onmogelijk kon terugbrengen.
Roekeloos en lef De
woordvoerder van het onderzoek was niet te spreken over het fenomeen.
"Dit toont hoe roekeloos vrouwen zijn als het over shoppen gaat. Iets
kopen en later beseffen dat het je niet past of je ding niet is, is
één, maar iets kopen waarvan je weet dat je het gaat terugbrengen nadat
je het hebt gedragen: daar heb je wel lef voor nodig! Verkopers zouden
slimmer moeten worden en niet zomaar alle kleren terugnemen."
Verfrommeld Ook
al omdat de staat waarin vrouwen de kleren terugbrengen niet altijd dat
is. Zo laat tien procent de jurken verfrommeld op de vloer liggen 's
nachts, nog eens tien procent gaf toe dat de kledij stonk naar
sigaretten en twee vrouwen hadden zelfs de moed een jurk terug te
brengen terwijl ze er drank over hadden gemorst. Vier procent laat de
jurk dan ook eerst schoonmaken bij de droogkuis voor ze hem
terugbrengen. (br.hln)