First Lady Michelle Obama straalde eerder deze week met een nieuwe,
frisse, korte coupe. Modejournalisten over de hele wereld waren er
meteen wild van, ze bedachten er zelfs een naam voor: de Mob (Michelle
Obama Bob). Het kapsel werd al uitgeroepen tot de nieuwste trend.
Trend? Jennifer
Anniston had nooit op voorhand kunnen denken dat haar kapsel zo massaal
gekopieerd zou worden, maar sommige haarstijlen van celebs maken zo'n
furore dat ze plots wereldwijd een hit worden. De 'Mob' van Amerika's
First lady is op dezelfde weg. Op een evenement van countrymuziek
verscheen Michelle met een strakke, volumineuze bob en een prachtige
witte jurk. Omdat alle modejournalisten zo massaal over haar lokken
speculeerden, besloot het Witte Huis er zelfs officieel op te reageren.
"Nee, Michelle liet haar haar niet knippen, de kapper steekt het op
ingenieuze wijze op, waardoor het lijkt alsof ze een korte bob heeft."
Ze speelt hiermee perfect in op de trends, want romantisch lang is uit
en kort, strak is in. Door het volume staat het bijna elke vrouw,
waardoor dit kapsel binnen de kortse keren door fashionista's massaal
gekopieerd zal worden.
Zelf proberen Kapper
van de sterren Daniel Galvin Junior: "Het nieuwe kapsel van de first
lady doet haar er meteen jonger uitzien en laat haar trekken beter
uitkomen. De perfect glanzende lokken maken de look helemaal af. Dit
kapsel staat het best bij vrouwen met een ovaal- of hartvormig gezicht,
want zij hebben vaak opvallende jukbeenderen, die dan beter uitkomen."
Wil je zelf dit kapsel uitproberen, dan geeft de Amerikaanse styliste
Amy Farid enkele tips. "Je kapsel moet wel in laagjes geknipt zijn,
anders gaat het net op een dotje lijken. Was je haar en föhn het
vervolgens zodat er veel volume in zit. Maak dan een los staartje,
draai en rol het op, steek het dan losjes met enkele speldjes op."
Niets zo fijn als met je voeten door de zee te waden. Spijtig
genoeg wordt ons idyllische wandeltochtje vaak verstoord door
achtergelaten vuilnis, stukjes kapot getrapte schelp en steentjes. Nu
kan je al die bekommernissen het hoofd bieden met de nieuwste
strandstiletto's van Guess.
De stiletto's bestaan uit doorzichtig plastic en hebben een
rubberen antislip ondergrond. Zo kan je er niet alleen mee op het
strand paraderen maar ze eveneens aan het zwembad dragen.
Voor een vinyl stiletto van Guess betaal je gemiddeld zo'n 125 euro.
De Amerikaanse tatoeëerder Kat von D ontwikkelde voor het make-upmerk
Sephora een concealer die alle tattoos kan verbergen. Met haar
jarenlange ervaring als tatoeëerder en een lichaam vol tekeningen is ze
namelijk een ervaringsdeskundige op dat vlak.
Camoufleren
Kat
von D raakte bekend via haar tattooshop en een Amerikaanse realityshow.
Haast elk plekje op haar lichaam is versierd, het was dus wel even
schrikken toen ze voor de camera verscheen met een vlekkeloze huid,
meldt Styletoday.nl. Daarmee wilde ze bewijzen dat haar eigen concealer
ontworpen voor het beautymerk Sephora echt werkt. "Ik heb al bij
duizende mensen tekeningen op hun huid gezet. Vaak krijg ik
geïnteresseerden over de vloer van mijn tattooshop, maar ze twijfelen
ontzettend lang over de plaats. Omdat ze denken aan hun toekomst, wat
als ze een sollicitatiegesprek hebben of naar een chique feest moeten?
Niet iedereen is ook helemaal zeker of ze wel echt een tatoeage willen.
Daarom besloot ik make-up te ontwikken die geen vlekken nalaat en alle
tattoos camoufleert."
Kat von D.
Misschien kan deze concealer een redmiddel zijn voor het sterrenmeisje Kimberley?
Een op drie vrouwen geeft toe al eens kleren terug naar de winkel te
hebben gebracht nadat ze gedragen waren. Dit 'freestylen' bespaart hen
veel geld en te veel chique kleren die ze amper kunnen dragen. Tien
procent doet het zelfs elke keer na een trouwfeest, bal of chique
personeelsfeest.
Niet kunnen betalen De
belangrijkste reden voor dit 'vals spelen' is voor drie kwart omdat ze
zich niet kunnen veroorloven wat ze hebben gekocht. De rest doet het
voor de kick. 19 procent voelt zich daar schuldig over, 25 procent
vindt het 'totaal aanvaardbaar'.
Gemiddeld 80 euro Het
gemiddelde Freestyle-item kost 80 euro en wordt meestal in de grotere
ketens gekocht. 8 procent stuurt kleren terug naar een postorderbedrijf
na ze te hebben gedragen. De cijfers kwamen naar voren na een Brits
online marktonderzoek bij 3.000 vrouwen.
Risico's Het
freestylen is niet zonder risico, en niet bepaald omdat de winkel de
jurk niet wil terugnemen. Zo vertelde een vrouw dat iemand het
prijskaartje in haar jurk van 230 euro zag, het er af trok en haar gaf.
Ze dacht haar een plezier te doen maar niets was minder waar. Een
andere vrouw maakte het zo wild op een feestje dat ze haar dure jurk
scheurde, en dus onmogelijk kon terugbrengen.
Roekeloos en lef De
woordvoerder van het onderzoek was niet te spreken over het fenomeen.
"Dit toont hoe roekeloos vrouwen zijn als het over shoppen gaat. Iets
kopen en later beseffen dat het je niet past of je ding niet is, is
één, maar iets kopen waarvan je weet dat je het gaat terugbrengen nadat
je het hebt gedragen: daar heb je wel lef voor nodig! Verkopers zouden
slimmer moeten worden en niet zomaar alle kleren terugnemen."
Verfrommeld Ook
al omdat de staat waarin vrouwen de kleren terugbrengen niet altijd dat
is. Zo laat tien procent de jurken verfrommeld op de vloer liggen 's
nachts, nog eens tien procent gaf toe dat de kledij stonk naar
sigaretten en twee vrouwen hadden zelfs de moed een jurk terug te
brengen terwijl ze er drank over hadden gemorst. Vier procent laat de
jurk dan ook eerst schoonmaken bij de droogkuis voor ze hem
terugbrengen. (br.hln)
Na de brazilian wax, lijken vrouwen nu ook een hekel te krijgen aan hun hoofdhaar. Vooral de wenkbrauwen moeten eraan geloven. De trend is al volop aan het ontwikkelen in het Amerikaanse nachtleven en ook in het modebeeld zijn de wenkbrauwloze modellen niet meer weg te denken.
Prada stuurde zijn modellen tijdens de herfst/winter 2009 show zonder wenkbrauwen de catwalk op. Ook Givenchy bleek de wenkbrauwen beu te zijn, en scheerde Adriana Lima's wenkbrauwen af om haar zo te distantiëren van haar sexy Victoria's Secret-imago.
"Het verwijderen van wenkbrauwen is in elk geval een manier om jezelf uit te drukken zonder een product aan te schaffen. De economische problemen zorgen ervoor dat mensen meer durven zoeken naar opvallende looks", vertelt visagiste Path McGrath.
Chignons,
een kleine vetkuif, krullen en strakke ultralange bobs, ... Het najaar
belooft wel erg gevarieerd te worden. Wij zetten alvast de leukste
foto's voor jullie op een rijtje!
Kappersketen Mods Hair neemt
je zoals elk jaar op sleeptouw voor een winter vol verleiding. Van een
ritje in een Rolls tot een bout losschroeven in avondkledij, de
nieuwste najaarskapsels hebben het allemaal.
Mercedes
Mercedes
is er voor wie van stijlvol lang houdt. Deze coupe wordt geknipt op 20
tot 25 cm onder de schouders. De dégradé begint op 3 cm onder de kin en
loopt door tot de langste mèche op het midden van de rug. Het geheel is
geknipt in punt door middel van verschillende schaarknipjes op de
laatste 10 cm, om de punten naar buiten te laten vallen. Brush met
ronde borstel. Herneem de halve lengtes met een plat ijzer en werk de
punten naar buiten.
Giulia
Dit
kapsel valt 5 cm onder de schouders, terwijl de voorste mèche wordt
geknipt tussen neus en mond. Het hele kapsel wordt gedegradeerd door
fijne knipjes, zodat dunne haren volume krijgen. Voor de glamourversie
van Giulia: droog met de vingers, breng een beetje mousse lOréal
Technique Expert aan en rol het hele kapsel op dikke rollers. Als het
haar droog is, borstel het in alle richtingen en eindig met het hoofd
omlaag. Wintertip: een opvallende slag in het haar met een zijdelingse
beweging.
Ondine
Deze
carré is een echte basiscarré, waarbij de lengte het succes van de
coupe bepaalt. De basis wordt op 3 cm onder de kin geknipt, met rechte
knippen. De haren worden niet gedegradeerd maar gewoon lichtjes
geëffileerd na het in model brengen met een halfronde borstel zo valt
dit kapsel altijd goed. Werk af met een vleugje gloss. Om de rechtse
kant van het kapsel te benadrukken, neem je de twee voorste mèches en
rond je deze lichtjes om te vermijden dat de carré naar een kant
duikt. (br.she)
Op
de catwalks in Rome valt dezer dagen heel wat zwierige haute couture
waar te nemen. Zoals van deze ontwerper Gattinoni, die zijn jurken
afwerkte met een overdaad aan ruches.
Niet minder dan 1.500 genen bepalen het verouderingsmechanisme van onze
huid. Zij bepalen dus of je rimpels krijgt, en of je snel of traag
veroudert.
Tot
voor kort leek dat een onoplosbaar mysterie omdat zoveel verschillende
genen een rol spelen dat het ondoenlijk leek hun onderlinge relatie te
doorgronden. Maar met nieuwe technieken kan er nu wel een antwoord op
die vraag komen.
8 verouderingsmanieren Jay
Tiesman, hoofdwetenschapper van de biotechnologie-afdeling van P&G
Beauty en zijn collega's, ontdekten bijvoorbeeld dat de huid veroudert
op acht verschillende manieren, die elk worden gecontroleerd door een
eigen groep genen.
Hydratatie & collageen Hydratatie,
het vochtig houden van de huid, is daarvan een van de belangrijkste
omdat de moleculen die water vasthouden in de huid minder talrijk
worden naarmate we verouderen. Ook collageen, een molecuul dat de huid
stevig houdt, heeft een eigen genengroep en die wordt met het
verstrijken van de jaren dan weer té actief, met de gevreesde rimpels
en plooitjes als gevolg.
Externe factoren Maar
naast de genen speelt ook de mate waarin de huid wordt blootgesteld aan
externe factoren een rol. Zo ontdekte Tiesman dat zich in een oude huid
die niet veel had blootgestaan aan de zon zo'n 3.800 genetische
mutaties voordeden, terwijl dat bij verstokte zonnekloppers bijna
10.000 mutaties zijn.
Een zwart jurkje
is een must in elke garderobe. Relatief gemakkelijk te dragen, zijn er
toch enkele valstrikken waarmee je jouw outfit om zeep kan helpen. Dit
zijn de belangrijkste.
1. Zwart en zwart is twee. Teveel zwart doet je op een heks lijken. Ga voor een kleedje dat toch nog wat vlees toont, of het nu je armen, benen, nek of rug zijn.
Niet met te diepe decolleté
2. De look van een strenge schoonma wil je niet erven. Oogt je kleedje iets te stijf, draag je glamoureuze schoentjes of een trendy tas. Of spendeer wat extra tijd aan je make-up.
3. Een klassiek kleedje lijkt al snel te gewoontjes, kies voor een model waarbij de details
het verschil maken. Verlevendig je look met accessoires. Simpel maar
zeer efficiënt is het gebruik van een kleurrijke sjaal. Warme, heldere
kleuren passen perfect bij zwart.
4. Een mooie riem doorbreekt het zwarte karakter, zwarte schoenen kunnen, maar rode of gekleurde pumps geven een minder klassieke look.
Wel met kleurrijke accessoires
5. Wil je een goede reden om te investeren in een meer extravagante tas? Bij een zwarte jurk mag een opvallende tas, liefst eentje met kleurrijke accenten.
6. Beenverwarmers en glanzende panties draag je niet onder een black dress, tenzij je een fitnessinstructrice bent, natuurlijk.
7. Jongens zijn het misschien oneens maar teveel decolleté staat ordinair.
8. Zorg dat je kleedje niet te transparant oogt. Draag er steevast zwarte lingerie onder, een witte slip zie je zo door een transparante stof.
9. Is je kleedje al opzichtig genoeg
en afgewerkt met glanzende kraaltjes of flashy accessoires? Hou de rest
dan simpel. Je kapsel moet gewoon blijven en juwelen zijn niet meer
nodig.
2010 lijkt dan wel
nog ver weg, de mode loopt zijn tijd altijd vooruit. Style.com zet de
belangrijkste kledingtrends voor volgende vakantie al op een rijtje.
1. Leder
Leder
werd overal opgemerkt. Ontwerpster Phoebe Philo bewerkte leder tot een
minimaal versneden jas, terwijl Christopher Kane en Balenciaga's het
materiaal verwerkte in kortere jassen en topjes.
2. Duikersinvloeden Jacques
Cousteau, een mode-icoon? Proenza Schouler en Phi, combineren
duikersmode met grafische elementen. Actieve sportswear krijgt een
onderwateraccentje.
3. Grafisch spel Ontwerpers
mengen prints op elk mogelijke manier. Prada brengt een mix van primair
gekleurde sjaals, bloemenprints werden gespot bij Lanvin, Erdem en Zac
Posen.
4. Mannelijke nonchalance
Neuzen
tussen de kleding van je man is er niet meer bij. De vrouwenkleding
krijgt een mannelijke make-over: van nonchalant tot schooluniformen.
5. Marokkaanse nachten Stel je YSL voor in Noord-Afrika en je krijgt het idee. Harembroeken, wraps op je hoofd en sportieve jacks maken je outfit af.
6. Safari-jacht
Tory
Burch en Alberta Ferretti gaan op safari-jacht, terwijl ook andere
felle dierenprints werden gespot bij Chloé en Christian Dior.
7. Transparant
Ontwerpers
gaan voor transparant. Jurken krijgen een transparant stofje om bij
Calvin Klein, Oscar de la Renta en Alexander Mc Queen.
8. Glans De vakantie mag fonkelen volgend jaar. Marc Jacobs gebruikt vergulde, glinsterende stofjes, Ilincic zelfs met een koperglans.
9. Rood is troef Designers
hebben een liefdesaffaire met knalrode tinten. Bij Bottega Veneta
werden de maatpakken niet in het zwart, maar in het tomatenrood
gesignaleerd.
10. Marinelook Bij Louis
Vuitton krijgt de marinelook een Franse twist, zelfs met baret. Een mix
van strepen en prenten werden gesignaleerd bij Marc Jacobs en Derek Lam.
Er bestaat geen twijfel meer over: koraal (Coral 2009) is hét
nagelkleur deze zomer. Flesjes nagellak in deze kleur vliegen al sinds
begin dit jaar de deur uit, zo getuigen verschillende firma's. De kleur
werd de grootste nageltrend sinds Rouge Noir (Chanel) genoemd.
Eén per kwartier Toen
Drury Lane, de collectie van Nails Inc, eerder dit jaar werd
gelanceerd, was deze in vijf dagen uitverkocht. Tot vandaag wordt er
elk kwartier een flesje van verkocht. Andere merken bleven niet achter
en brachten een eigen collectie op de markt.
Elke huidskleur en outfit "Koraal
is een kleur dat bij elk huidtype en elke huidskleur past. Dat is niet
zo bij felrood of de 'naakte' kleuren. Het past ook geweldig als je een
beetje gebruind bent, en vloekt maar zelden bij een outfit", probeert
Heather Steele van Nails Inc, de trend te verklaren. En ook de crisis
heeft een rol. "Met de sombere economische voorzichten kunnen we wel
een fel en vrolijk kleurtje gebruiken."
Tenen versus vingers Deze
nagellak wordt vooral gedragen op de teennagels; wie er zijn
vingernagels mee kleurt, is volgens de Daily Mail officieel dapper. (br.hln)
Een bikini die je borsten lift en vergroot, is een groot succes. "Het
is een goedkope manier om een fantastisch strandlichaam te krijgen,
samen met je zelfbruinende crème", zo argumenteert Daily
Mail-modejournaliste Nathalie Theo. Bijkomend voordeel: je hoeft geen
massa's geld uit te geven en je moet niet onder het mes.
Gel De
bikini is gevuld met gel en werkt een beetje zoals een push up-beha.
"Als je ziet hoeveel beha's in de A tot C-cups worden gekocht met een
voorgevulde cup en een push up-effect, dan besef je dat er een markt
wijd open ligt in de bikini en badpakwereld", legt Amanda Wain uit.
Overweldigende vraag Toch
werd het achterliggende bedrijf (Debenhams) overweldigd door de vraag.
Sinds drie maand ligt de bikini in de winkel, en hij wordt nu al 80
procent meer verkocht dan de gewone bikini's.
Crisis Een
deel van de verklaring wordt gezocht bij, waar anders, de economische
crisis. "Mensen houden de knip op hun portemonnee. Een simpele bikini
van nog geen 30 euro kan hen de borstvergroting geven waar ze normaal
duizenden euro's voor moeten op tafel leggen."
Vrouwen hebben gemiddeld voor 66
euro aan make-up. Oudere vrouwen hebben gemiddeld minder (dure) make-up
(40 euro), dan jonge vrouwen. De 16- tot 24-jarigen bezitten gemiddeld
80 euro waard aan make-up, bij de 25 tot 34-jarigen stijgt dit tot 82,5
euro.
Mascara Dat
toont een poll gehouden door cosmeticafirma Avon bij 1.000 vrouwen.
Mascara is het populairste item, gevolgd door lipstick en foundation.
Ondertussen is ook gebleken dat make-up het minste lijdt onder de
crisis.
Oppepper Een vleugje mascara, een
nieuwe lipstick of een hip kapsel: het zijn lapmiddeltjes om ons op
korte termijn beter te doen voelen, legt professor psychologie Cary
Cooper uit.
"Tijdens een recessie voelen mensen zich slecht en
maken ze zich te veel zorgen. Een klein luxe-verwennerijtje doet je er
beter uitzien én je voelt je ook beter. Het is een betaalbaar
oppeppertje in lastige tijden. (br.nina)
Emma Watson: "Een eigen kledinglijn zou belachelijk zijn"
Actrice Emma Watson zal geen eigen kledinglijn ontwerpen of lanceren.
"Dat is een belachelijk idee", zegt de Harry Potter-actrice én het
gezicht voor Burberry. "Ik ben er niet in geïnteresseerd, ik ben ook
geen ontwerper. Het idee dat ik een eigen parfum zou hebben, doet me
kotsen."
Het goede doel Maar
er is een prijs voor alles. "Als het voor het goede doel is, zou ik wel
iets willen ontwerpen. Maar ik zou het niet voor mezelf doen. Ik wil
nooit zeggen: 'Kijk kijk, ik heb mijn eigen collectie.'"
Emma in een zeer romantische shoot voor Teen Vogue.
Modeshoots Watson
duikt nochtans regelmatig op in shoots voor grote modemerken, zoals
Burberry, of modebladen zoals Elle. De 19-jarige Britse geeft toe dat
poseren voor Burberry heel tof was. "Het klikte meteen en ik vind het
heel spannend. Maar mode mag mijn carrière niet overschaduwen, dat is
mijn grootste nachtmerrie. Ik blijf eerst en vooral een actrice."
Studeren Een
vreemde uitspraak voor iemand die onlangs nog zei dat 'acteren' niet
echt nodig is en dat ze nog niet weet of ze na de Harry Potter-reeks
(die afloopt in 2011) nog zal acteren. Watson start in september
studies aan een prestigieuze Amerikaanse universiteit die angstvallig
geheim wordt gehouden.
Voor de acteurs en actrices van de serie Gossip Girl zijn het drukke draaidagen in New York. Af en toe kan een glimps opgevangen worden van wat ze aan het doen zijn, en vooral: wat ze dragen. Een voorsmaakje krijg je hier.
Combineerde je
ooit al sneeuwlaarzen met een frisse zomerjurk of een bikini met een
muts? Net als bij kledij heb je zomer- en wintervarianten van parfums.
Zet je daarom niet voor gek door in het verkeerde seizoen het verkeerde
geurtje te dragen.
Zware
parfums zijn bedoeld voor gezellige winteravonden, maar draag ze niet
op strand waar ze zich mengen met de geur van zonnemelk. We maakten een
lijstje van de beste zomerse geurtjes:
- Rose Nuit de Mai van L'Occitane heeft houten ondertonen en een handige verpakking, wat handig is om in je toilet- of handtas te steken.
Rose Nuit de Mai van L'Occitane
-
Wie lichtere geuren verkiest, zal zich kunnen vinden in de Cucumber
Splash van Marc Jacobs. Een geur die hetzelfde gevoel geeft als een
verfrissende douche op een hete middag.
- Vrouwen die houden van
de geur van citrus, zullen weg zijn van Infusion de Fleur D'Oranger van
Prada. Het is een mengeling van mandarijnolie en oranjebloesem.
Infusion de Fleur D'Oranger van Prada
-
Onlangs lanceerde Chanel zijn nieuwste parfum Beige. Het is een frisse
bloemengeur waarin je ook wat honing herkent, goed voor vrouwen van
alle leeftijden.
Beige van Chanel
- Cherry Blossom Aqua Allegoria van Guerlain is ook een heel frisse geur met een snuifje perzik.
Deze
zomer mag je nog zo'n mooi zomerjurkje, trendy zonnebril of elegante
sandalen aantrekken, een fris zomers parfum maakt het geheel pas
helemaal af. (br.nina)
Jean
Paul Gaultier bracht de oude glamour van Hollywood naar Parijs. Hij
haalde zijn inspiratie bij de eerste diva's als Marilyn Monroe,
Catherine Deneuve en Greta Garbo. De modellen droegen ontwerpen die
verwezen naar filmrollen, zo waren er futuristische kostuums, retro
mantelpakjes en veel bont te zien, ook de brede schouders vielen op. De
look werd helemaal afgemaakt met felle rode lipstick en smoky eyes à la
Brigitte Bardot. Klassieke filmmuziek ondersteunde het thema perfect.
Bekende fans van de ontwerper als Mickey Rourke en Kylie Minogue aanschouwden het spektakel op de eerste rij. (br.nina)
Recessionista's opgelet! Wil je de look van Kate Moss kopiëren? Voor
minder dan 20 euro is het mogelijk. De Britse supermarkt Asda brengt
voor 18,5 euro een goedkope versie op de markt van een desigerjurkje
waarin het topmodel werd gespot. Het origineel is van de hand van
Balmain en kost enkele duizenden euro's.
"Het
jurkje belichaamt de terugkeer naar de jaren 80, toen alles
schreeuwerig en over-the-top was. Zeker die sterke schouders zijn het
statement van het seizoen", legt merkendirecteur Fiona Lambert uit.
Fashionista's
die liever een originele Moss-stijl bij elkaar schrapen in plaats van
klakkeloos te kopiëren, kunnen terecht bij Topshop. De budgetketen
heeft al seizoenen lang een lijn ontworpen door Moss zelf.
Balmain
is een populair merk bij celebs. Naast Kate Moss, worden ook Victoria
Beckham, Gwyneth Paltrow, Beyoncé en Rihanna tot de fans gerekend.
(br.hln)
Beth Ditto, de zangeres van The Gossip, en nieuwe muze van Karl Lagerfeld, heeft haar eigen collectie gelanceerd
Heb
je geen maatje 36 en wil je wel eens een supertrendy jurk, jack of
t-shirt? Beth Ditto komt je te hulp! De zangeres ontwierp een speciale
collectie voor de Britse online winkel Evans. Met dominostenen ,
kattengezichten en bloemenprints!
De prijzen zijn erg democratisch en variëren van 25 tot 50