Een zwart jurkje
is een must in elke garderobe. Relatief gemakkelijk te dragen, zijn er
toch enkele valstrikken waarmee je jouw outfit om zeep kan helpen. Dit
zijn de belangrijkste.
1. Zwart en zwart is twee. Teveel zwart doet je op een heks lijken. Ga voor een kleedje dat toch nog wat vlees toont, of het nu je armen, benen, nek of rug zijn.
Niet met te diepe decolleté
2. De look van een strenge schoonma wil je niet erven. Oogt je kleedje iets te stijf, draag je glamoureuze schoentjes of een trendy tas. Of spendeer wat extra tijd aan je make-up.
3. Een klassiek kleedje lijkt al snel te gewoontjes, kies voor een model waarbij de details
het verschil maken. Verlevendig je look met accessoires. Simpel maar
zeer efficiënt is het gebruik van een kleurrijke sjaal. Warme, heldere
kleuren passen perfect bij zwart.
4. Een mooie riem doorbreekt het zwarte karakter, zwarte schoenen kunnen, maar rode of gekleurde pumps geven een minder klassieke look.
Wel met kleurrijke accessoires
5. Wil je een goede reden om te investeren in een meer extravagante tas? Bij een zwarte jurk mag een opvallende tas, liefst eentje met kleurrijke accenten.
6. Beenverwarmers en glanzende panties draag je niet onder een black dress, tenzij je een fitnessinstructrice bent, natuurlijk.
7. Jongens zijn het misschien oneens maar teveel decolleté staat ordinair.
8. Zorg dat je kleedje niet te transparant oogt. Draag er steevast zwarte lingerie onder, een witte slip zie je zo door een transparante stof.
9. Is je kleedje al opzichtig genoeg
en afgewerkt met glanzende kraaltjes of flashy accessoires? Hou de rest
dan simpel. Je kapsel moet gewoon blijven en juwelen zijn niet meer
nodig.
2010 lijkt dan wel
nog ver weg, de mode loopt zijn tijd altijd vooruit. Style.com zet de
belangrijkste kledingtrends voor volgende vakantie al op een rijtje.
1. Leder
Leder
werd overal opgemerkt. Ontwerpster Phoebe Philo bewerkte leder tot een
minimaal versneden jas, terwijl Christopher Kane en Balenciaga's het
materiaal verwerkte in kortere jassen en topjes.
2. Duikersinvloeden Jacques
Cousteau, een mode-icoon? Proenza Schouler en Phi, combineren
duikersmode met grafische elementen. Actieve sportswear krijgt een
onderwateraccentje.
3. Grafisch spel Ontwerpers
mengen prints op elk mogelijke manier. Prada brengt een mix van primair
gekleurde sjaals, bloemenprints werden gespot bij Lanvin, Erdem en Zac
Posen.
4. Mannelijke nonchalance
Neuzen
tussen de kleding van je man is er niet meer bij. De vrouwenkleding
krijgt een mannelijke make-over: van nonchalant tot schooluniformen.
5. Marokkaanse nachten Stel je YSL voor in Noord-Afrika en je krijgt het idee. Harembroeken, wraps op je hoofd en sportieve jacks maken je outfit af.
6. Safari-jacht
Tory
Burch en Alberta Ferretti gaan op safari-jacht, terwijl ook andere
felle dierenprints werden gespot bij Chloé en Christian Dior.
7. Transparant
Ontwerpers
gaan voor transparant. Jurken krijgen een transparant stofje om bij
Calvin Klein, Oscar de la Renta en Alexander Mc Queen.
8. Glans De vakantie mag fonkelen volgend jaar. Marc Jacobs gebruikt vergulde, glinsterende stofjes, Ilincic zelfs met een koperglans.
9. Rood is troef Designers
hebben een liefdesaffaire met knalrode tinten. Bij Bottega Veneta
werden de maatpakken niet in het zwart, maar in het tomatenrood
gesignaleerd.
10. Marinelook Bij Louis
Vuitton krijgt de marinelook een Franse twist, zelfs met baret. Een mix
van strepen en prenten werden gesignaleerd bij Marc Jacobs en Derek Lam.
Er bestaat geen twijfel meer over: koraal (Coral 2009) is hét
nagelkleur deze zomer. Flesjes nagellak in deze kleur vliegen al sinds
begin dit jaar de deur uit, zo getuigen verschillende firma's. De kleur
werd de grootste nageltrend sinds Rouge Noir (Chanel) genoemd.
Eén per kwartier Toen
Drury Lane, de collectie van Nails Inc, eerder dit jaar werd
gelanceerd, was deze in vijf dagen uitverkocht. Tot vandaag wordt er
elk kwartier een flesje van verkocht. Andere merken bleven niet achter
en brachten een eigen collectie op de markt.
Elke huidskleur en outfit "Koraal
is een kleur dat bij elk huidtype en elke huidskleur past. Dat is niet
zo bij felrood of de 'naakte' kleuren. Het past ook geweldig als je een
beetje gebruind bent, en vloekt maar zelden bij een outfit", probeert
Heather Steele van Nails Inc, de trend te verklaren. En ook de crisis
heeft een rol. "Met de sombere economische voorzichten kunnen we wel
een fel en vrolijk kleurtje gebruiken."
Tenen versus vingers Deze
nagellak wordt vooral gedragen op de teennagels; wie er zijn
vingernagels mee kleurt, is volgens de Daily Mail officieel dapper. (br.hln)
Een bikini die je borsten lift en vergroot, is een groot succes. "Het
is een goedkope manier om een fantastisch strandlichaam te krijgen,
samen met je zelfbruinende crème", zo argumenteert Daily
Mail-modejournaliste Nathalie Theo. Bijkomend voordeel: je hoeft geen
massa's geld uit te geven en je moet niet onder het mes.
Gel De
bikini is gevuld met gel en werkt een beetje zoals een push up-beha.
"Als je ziet hoeveel beha's in de A tot C-cups worden gekocht met een
voorgevulde cup en een push up-effect, dan besef je dat er een markt
wijd open ligt in de bikini en badpakwereld", legt Amanda Wain uit.
Overweldigende vraag Toch
werd het achterliggende bedrijf (Debenhams) overweldigd door de vraag.
Sinds drie maand ligt de bikini in de winkel, en hij wordt nu al 80
procent meer verkocht dan de gewone bikini's.
Crisis Een
deel van de verklaring wordt gezocht bij, waar anders, de economische
crisis. "Mensen houden de knip op hun portemonnee. Een simpele bikini
van nog geen 30 euro kan hen de borstvergroting geven waar ze normaal
duizenden euro's voor moeten op tafel leggen."
Vrouwen hebben gemiddeld voor 66
euro aan make-up. Oudere vrouwen hebben gemiddeld minder (dure) make-up
(40 euro), dan jonge vrouwen. De 16- tot 24-jarigen bezitten gemiddeld
80 euro waard aan make-up, bij de 25 tot 34-jarigen stijgt dit tot 82,5
euro.
Mascara Dat
toont een poll gehouden door cosmeticafirma Avon bij 1.000 vrouwen.
Mascara is het populairste item, gevolgd door lipstick en foundation.
Ondertussen is ook gebleken dat make-up het minste lijdt onder de
crisis.
Oppepper Een vleugje mascara, een
nieuwe lipstick of een hip kapsel: het zijn lapmiddeltjes om ons op
korte termijn beter te doen voelen, legt professor psychologie Cary
Cooper uit.
"Tijdens een recessie voelen mensen zich slecht en
maken ze zich te veel zorgen. Een klein luxe-verwennerijtje doet je er
beter uitzien én je voelt je ook beter. Het is een betaalbaar
oppeppertje in lastige tijden. (br.nina)
Emma Watson: "Een eigen kledinglijn zou belachelijk zijn"
Actrice Emma Watson zal geen eigen kledinglijn ontwerpen of lanceren.
"Dat is een belachelijk idee", zegt de Harry Potter-actrice én het
gezicht voor Burberry. "Ik ben er niet in geïnteresseerd, ik ben ook
geen ontwerper. Het idee dat ik een eigen parfum zou hebben, doet me
kotsen."
Het goede doel Maar
er is een prijs voor alles. "Als het voor het goede doel is, zou ik wel
iets willen ontwerpen. Maar ik zou het niet voor mezelf doen. Ik wil
nooit zeggen: 'Kijk kijk, ik heb mijn eigen collectie.'"
Emma in een zeer romantische shoot voor Teen Vogue.
Modeshoots Watson
duikt nochtans regelmatig op in shoots voor grote modemerken, zoals
Burberry, of modebladen zoals Elle. De 19-jarige Britse geeft toe dat
poseren voor Burberry heel tof was. "Het klikte meteen en ik vind het
heel spannend. Maar mode mag mijn carrière niet overschaduwen, dat is
mijn grootste nachtmerrie. Ik blijf eerst en vooral een actrice."
Studeren Een
vreemde uitspraak voor iemand die onlangs nog zei dat 'acteren' niet
echt nodig is en dat ze nog niet weet of ze na de Harry Potter-reeks
(die afloopt in 2011) nog zal acteren. Watson start in september
studies aan een prestigieuze Amerikaanse universiteit die angstvallig
geheim wordt gehouden.
Voor de acteurs en actrices van de serie Gossip Girl zijn het drukke draaidagen in New York. Af en toe kan een glimps opgevangen worden van wat ze aan het doen zijn, en vooral: wat ze dragen. Een voorsmaakje krijg je hier.
Combineerde je
ooit al sneeuwlaarzen met een frisse zomerjurk of een bikini met een
muts? Net als bij kledij heb je zomer- en wintervarianten van parfums.
Zet je daarom niet voor gek door in het verkeerde seizoen het verkeerde
geurtje te dragen.
Zware
parfums zijn bedoeld voor gezellige winteravonden, maar draag ze niet
op strand waar ze zich mengen met de geur van zonnemelk. We maakten een
lijstje van de beste zomerse geurtjes:
- Rose Nuit de Mai van L'Occitane heeft houten ondertonen en een handige verpakking, wat handig is om in je toilet- of handtas te steken.
Rose Nuit de Mai van L'Occitane
-
Wie lichtere geuren verkiest, zal zich kunnen vinden in de Cucumber
Splash van Marc Jacobs. Een geur die hetzelfde gevoel geeft als een
verfrissende douche op een hete middag.
- Vrouwen die houden van
de geur van citrus, zullen weg zijn van Infusion de Fleur D'Oranger van
Prada. Het is een mengeling van mandarijnolie en oranjebloesem.
Infusion de Fleur D'Oranger van Prada
-
Onlangs lanceerde Chanel zijn nieuwste parfum Beige. Het is een frisse
bloemengeur waarin je ook wat honing herkent, goed voor vrouwen van
alle leeftijden.
Beige van Chanel
- Cherry Blossom Aqua Allegoria van Guerlain is ook een heel frisse geur met een snuifje perzik.
Deze
zomer mag je nog zo'n mooi zomerjurkje, trendy zonnebril of elegante
sandalen aantrekken, een fris zomers parfum maakt het geheel pas
helemaal af. (br.nina)
Jean
Paul Gaultier bracht de oude glamour van Hollywood naar Parijs. Hij
haalde zijn inspiratie bij de eerste diva's als Marilyn Monroe,
Catherine Deneuve en Greta Garbo. De modellen droegen ontwerpen die
verwezen naar filmrollen, zo waren er futuristische kostuums, retro
mantelpakjes en veel bont te zien, ook de brede schouders vielen op. De
look werd helemaal afgemaakt met felle rode lipstick en smoky eyes à la
Brigitte Bardot. Klassieke filmmuziek ondersteunde het thema perfect.
Bekende fans van de ontwerper als Mickey Rourke en Kylie Minogue aanschouwden het spektakel op de eerste rij. (br.nina)
Recessionista's opgelet! Wil je de look van Kate Moss kopiëren? Voor
minder dan 20 euro is het mogelijk. De Britse supermarkt Asda brengt
voor 18,5 euro een goedkope versie op de markt van een desigerjurkje
waarin het topmodel werd gespot. Het origineel is van de hand van
Balmain en kost enkele duizenden euro's.
"Het
jurkje belichaamt de terugkeer naar de jaren 80, toen alles
schreeuwerig en over-the-top was. Zeker die sterke schouders zijn het
statement van het seizoen", legt merkendirecteur Fiona Lambert uit.
Fashionista's
die liever een originele Moss-stijl bij elkaar schrapen in plaats van
klakkeloos te kopiëren, kunnen terecht bij Topshop. De budgetketen
heeft al seizoenen lang een lijn ontworpen door Moss zelf.
Balmain
is een populair merk bij celebs. Naast Kate Moss, worden ook Victoria
Beckham, Gwyneth Paltrow, Beyoncé en Rihanna tot de fans gerekend.
(br.hln)
Beth Ditto, de zangeres van The Gossip, en nieuwe muze van Karl Lagerfeld, heeft haar eigen collectie gelanceerd
Heb
je geen maatje 36 en wil je wel eens een supertrendy jurk, jack of
t-shirt? Beth Ditto komt je te hulp! De zangeres ontwierp een speciale
collectie voor de Britse online winkel Evans. Met dominostenen ,
kattengezichten en bloemenprints!
De prijzen zijn erg democratisch en variëren van 25 tot 50
Een heel jaar op een vrouwenleven: zoveel tijd spenderen vrouwen voor
de kleerkast. Al die tijd piekeren ze erop los over wat ze zoal zullen
aantrekken.
Belangrijk De
gepaste outfit kiezen voor je werk, voor je sportactiviteiten, een
avondje uit of op vakantie: het baart de gemiddelde vrouw zorgen. Wie
alles optelt, komt al vlug aan 287 dagen gepieker voor de kleerkast.
Matalan, een Britse retailer, deed een rondvraag bij 2.491 dames en
kwam al snel tot de conclusie dat de juiste outfit zéér belangrijk is
voor de gemiddelde vrouw.
Tijd Wat het
meeste tijd vraagt, zijn de uitjes op vrijdag en zaterdagavond. Ook
over de kledingkeuze op vakantie wordt lang getwijfeld. 's Ochtends
grasduint een vrouw op werkdagen zestien minuten in de kleerkast,
veertien minuten op een weekendochtend. Uitgaangskleding vraagt twintig
minuten. De kleding kiezen die op vakantie mee moet, vraagt 52 minuten.
Feestoutfit Eenmaal
op vakantie, wordt tien minuten kwijtgespeeld met het kiezen van een
outfit. Tel daar 's avonds nog eens tien minuten bij. Vooral feestdagen
vergen meer tijd. Kerstmis, etentjes en cocktailparty's vragen 36
minuten, en dit gemiddeld zes keer per jaar. Een optelsom leert dat
enkel feestkleding 3,5 dagen per jaar eisen.
Twee keuzes Al
dat grasduinen in de kleerkast, levert niet meteen de geschikte keuze
op. Elke morgen trekt de vrouw twee outfits aan vooraleer ze de juiste
kiest. De helft doet dat de avond voordien en houdt een kwartier vrij
om te beslissen wat de dag nadien op het werk wordt aangetrokken.
Reebok belooft vrouwen dat hun bil- en beenspieren mooier worden,
dankzij de nieuwe evenwichtkussens. Het Reebok Easy Tone-concept werd
uitgevonden door ex-NASA-ingenieur Bill McInnis.
Model Bar Refaeli voor de lens van topfotograaf Rankin.
Meer bilspieren De
Reebok EasyTone vliegt al sinds de lancering dit jaar de winkels uit,
omdat de schoen, volgens de fabrikanten, ook echt werkt. Tot 28% meer
bilspieren zouden worden gebruikt vergeleken met een gewone
sportschoen.
Instabiliteit McInnis, die
leiding geeft aan de Advance Technology-divisie van Reebok, heeft er 12
maanden over gedaan om de evenwichtkussens in de zool van de schoen zo
te ontwikkelen dat ze met elke stap een natuurlijke instabiliteit
veroorzaken. Deze stappen dwingen de spieren om zich aan te passen,
zodat ze harder werken.
Drukbezet Verantwoordelijke
Kathrin Ley bij Reebok: "Wij geloven dat elke vrouw het recht heeft op
stevige billen, maar voor drukbezette vrouwen is het vaak niet mogelijk
om daar iets aan te doen. Reebok EasyTone stelt hen in staat om hun
spieren te oefenen tijdens hun gewone dagelijkse werkzaamheden. De
combinatie van de evenwichtkussentechnologie en een geweldige
vormgeving, betekent dat dit een schoen is waarin ze graag gezien
willen worden."
Sinds 1 juli 2009 zijn de schoenen bij ons te koop.
'Diamants
are a girl's best friend', maar ook de minder dure varianten kunnen
onze look opfleuren. Dat bewijst Koh met zijn nieuwste collectie
nagellak. De Koh Colours zijn namelijk verrijkt met topaas, een
prachtige edelsteen.
Je nagels hebben nog nooit zo geschitterd.
De nagellakcollectie is verrijkt met topaas, waardoor de kleuren een
glasheldere glans en unieke hardheid meekrijgen. De lak blijft
bovendien langer beschermd tegen beschadigingen en blijft ook na enkele
dagen schitteren.
De Koh Colours zijn verkrijgbaar in 36
exclusieve kleuren, gaande van feloranje voor de zomermaanden tot
diepblauw voor de winterdagjes. (br.she)
Amerikanen zoeken massaal naar
manieren om de stress die de economische crisis veroorzaakt te
bestrijden. Vooral wellnesscentra profiteren daarvan, zij kregen in
2008 16 procent meer bezoekers over de vloer dan het jaar ervoor.
Minder stress "De
economische crisis verhoogt bij ontzettend veel mensen hun
stressniveau. Ze proberen dit te lijf te gaan met een bezoekje aan een
wellnesscentra. Ook al zitten veel mensen tegenwoordig krap bij kas,
besparen ze niet op een verwenbeurt. Veertig procent van degenen die
meer dan een miljoen dollar bezitten geeft toe minder uit te geven
luxeproducten, maar meer geld te geven aan gezondheid en
lichaamsverzorging", aldus de Amerikaanse vertegenwoordigster van de
wellnessindustrie Lunne McNess. Dat meldt nu.nl.(br.nina)
Wie binnenkort op reis of een een dagje naar het strand trekt, neemt
maar beter de juiste beautyproducten mee. Neem de tijd om je tijdens de
vakantie goed te verzorgen, zo zie je er na enkele dagen gegarandeerd
super uit.
Zonneproducten Onmisbaar
in elke tas is een goede zonnecrème. Niemand wil er als een rood
kreeftje bijlopen, de zon zorgt op termijn voor huidveroudering en
rimpels. Daarom kunnen we ons beter ten volle beschermen met een hoge
beschermingsfactor. Gebruik een speciale crème voor het gelaat, deze
bevatten vaak rimpelbestijders of anti-verouderingsingredienten.
After sun De
zon droogt de huid uit. Het is uiterst belangrijk om het velletje
nadien te hydrateren en te herstellen met een aftersun. Het verkoelt de
huid en geeft het opgedane tintje vaak een mooie glans.
Lippenbalsem De
huid van de lippen is één van de meest gevoelige delen en kan makkelijk
verbranden. Een lippenbalsem met een beschermingsfactor is echt wel een
vereiste en dient regelmatig aangebracht te worden.
Waterproof mascara Wie
wil schitteren op het strand, mag gerust wat zonnemake-up gebruiken.
Een waterproof mascara is een minimum en maakt dat je nooit uitgelopen
randen krijgt door het zwemmen of het transpireren.
Oil-blotting papiertjes De
huid produceert veel talg als we meer gaan zweten. Wie een glimmend
gelaat niet ziet zitten, kan speciale vloeipapiertjes gebruiken voor
het gezicht om talg te absorberen.
Haarbescherming Ook
je haar krijgt af te rekenen met de kwalijke gevolgen van de zon. Wie
niet met een strooien dakje wil rondlopen, kan een speciaal haarproduct
overwegen met UV-bescherming. Ook een aftersun haarmasker of speciale
shampoos in de zon doen wonderen. Haal voordeel uit de zon door een
leave-in conditioner of masker te gebruiken. De warmte van de zon zal
de werking van het product versterken. Aan het einde van de dag heb je
superzacht haar. Al even efficiënt is het dragen van een hoedje of pet.
Ontharen Ben
je langer op vakantie? Neem dan beslist een ontharingsproduct mee. Een
scheermesje wil nog wel eens een geïrriteerde huid opleveren, een crème
of lotion doet dit meestal niet.
Scrub Door
de huid van gezicht en lichaam te scrubben, verwijder je dode
huidcellen. Wanneer die verdwenen zijn, wordt je mooier bruin en krijg
je een gezonde glans. Scrub twee keer per week voor het beste
resultaat. Je kunt eventueel ook zand op het strand gebruiken, maar doe
dit niet voor je gezicht, daarvoor is zand te grof. (br.hln)
Lijkt het alsof de oorlog is uitgebroken als je eenmaal op de
bestemming je koffers opent? Rommel alom, de shampoo is uitgelopen en
je favoriete schoenen liggen nog thuis. Het overkomt de beste, gelukkig
helpen deze tips om straks je koffers netjes te pakken.
Voorbereiding Een
goede voorbereiding maakt het halve werk. Maak je koffers niet de avond
voordat je vertrekt. Neem je tijd en denk rustig na wat je nodig hebt.
Hou rekening met je bestemming en het aantal dagen dat je ergens
verblijft. Check de weersvoorspellingen op je eindbestemming.
Bedenk
ook hoeveel outfits je werkelijk nodig hebt. Je hebt geen 14
verschillende avondoutfits nodig tijdens een strandvakantie, er zijn
ongetwijfeld avonden waarbij je rustig niets zal doen. Heb je een
wasmachine ter plekke, kan je die ook gebruiken.
Combineerbaar Neem
je tijd om na te denken wat je echt zal dragen. Overloop je garderobe
en kijk welke spullen onderling combineerbaar zijn. Probeer zoveel
mogelijk te mixen met zo weinig mogelijk verschillende stukken. Kleuren
als wit, zwart, grijs en blauw zijn makkelijk te combineren. Neem geen
linnen mee, dat verkreukt zo makkelijk.
Op je bed Leg
alles op je bed en zie of je outfits te combineren zijn. Vaak heb je
niet zoveel schoenen nodig als je wel denkt. Idem met je handtassen. Ga
je naar het strand, heb je niet meer nodig dan een paar slippers. Neem
er eentje voor op het strand en een meer geklede variant, dat staat
onder elke outfit.
Niemand merkt dat je een outfit meer dan
twee keer draagt. Dat geldt voor een bikini net zo. Een sarong of
omslagdoek kan je strandlook ook wijzigen.
Voordat je alles in de koffer dropt, ga je even weg. Kom na een tijdje terug en verwijder enkele items vanop je bed.
Wees realistisch We
neigen te denken: 'wat als... 'Daardoor nemen we teveel mee. Als er
onverwacht een plensbui overkomt, kan je ter plekke nog altijd iets
kopen. Heb je enige twijfels over een outfit, laat deze dan thuis.
Gebruik de juiste koffer Rugzakken
doen alles verkreuken. Beter is een koffer te nemen. Smallere koffers
op wieltjes zijn ideaal voor weekendjes of als handbagage. Een grotere
koffer is ideaal, maar opteer wel voor een lichtgewicht versie.
Zorg
dat alles netjes en proper gestreken is alvoor je begint te pakken. Leg
alles plat zodat ze tijdens de reis niet kunnen verschuiven. Jassen
zijn het lastigst: ofwel draag je er eentje of leg deze helemaal
onderaan.
De volgende laag bestaat uit avondjurkjes, gevolgd
door topjes, rokken of shorts. Delicate stoffen als zijde keer je
binnenstebuiten. Delicate kleding leg je ook beter apart zodat die niet
kunnen beschadigd raken of leg er papier tussen. Gebruik je ondergoed
om de gaten op te vullen, plaats je schoenen bovenaan in shoenenzakken
of plastic tassen.
Denk vooruit Het beste
is om meteen bij aankomst, alles netjes op te hangen. Dat is niet
altijd mogelijk. Denk daarom op voorhand wat je eerst zal aantrekken.
Leg je nachtkleding bovenaan als je pas 's avonds arriveert.
Toiletgerei Neem
toiletspullen zoveel mogelijk mee in je handbagage. Het maakt je
koffers lichter en makkelijker te pakken. Hou wel rekening met de
veiligheidsvoorschriften. Manicuresetjes en dergelijke laat je beter
thuis, op vakantie gebruik je deze zelden.
Kinderen Dezelfde
regels gelden voor kinderen. Heb je ruimte over, neem dan gerust enkele
extra t-shirts mee, die neigen sneller vuil te worden. Speelgoed kunnen
kleintjes meezeulen in hun eigen handbagage.
Plooien Zijn je spullen toch gekreukt, hang ze dan omhoog in de badkamer. De stoom van je douche strijkt je plooien glad.
De verkoop van
superstrakke shortjes boomt sinds Ronaldo, de mooie voetbalgod, recent
op vakantie werd gespot in dergelijk exemplaar. Dat stelt Reuters die
de verkoopcijfers van de Britse winkelketen Debenhams, in handen kreeg.
Fashiontrend In
de voorbije week vlogen de nauwe broekjes over de toonbanken. "De vraag
wordt wereldwijd groter", stelt sir Paul Baldwin, directeur van
Debenhams. "Het lijkt dat Ronaldo een nieuwe fashiontrend heeft
ontketend. De omzet van dergelijke broekjes stijgt zienderogen". (br.nina)
Brussel heeft zijn designers, modescholen en de Dansaertstraat. Maar een nationaal en internationaal referentiecentrum ontbreekt. Daar komt binnenkort verandering in. Want het Brussels Gewest en Europa trekken 7 miljoen euro uit voor de oprichting van dergelijk centrum op de Nieuwe Graanmarkt, vlakbij de Dansaertstraat.
Modo Bruxellae en Design in Brussel zullen er samen huizen en verder Brusselse mode en design promoten. Het centrum biedt meer mogelijkheden. Zo kunnen er dan ook tentoonstellingen georganiseerd worden en stockverkopen plaatshebben.
Wanneer het centrum precies de deuren opent, is nog niet bekend. (br.weekend knack)
Porsche heeft niet
alleen iets met snelle auto's, maar nu ook met zonnebrillen. In
Nederland wordt binnenkort de eerste Porsche zonnebrillenwinkel
geopend.
De
Porsche Design Eyewear Shop is gevestigd in het Porsche Centrum
Gelderland. Voor veel minder geld kan men er een 'echte Porsche' kopen.
De brillen komen in ieder geval goed tot hun recht in het open
winkelontwerp van veel glas en staal, tussen de Porsche bolides. Een
Porsche bril koop je er vanaf 230 euro. Wie er niet geraakt, kan ook
nog terecht op de online shop.
Kwaliteit De
brillen zijn blikvangers en herkenbaar aan hun strakke en pure design.
Er wordt uitsluitend gebruik gemaakt van hoogwaardige materialen zoals
het anti-allergische Beta titanium en roestvrijstaal. Verder bieden
polycarbonaat glazen de hoogste kwaliteit. Deze glazen zijn
onbreekbaar, krasbestendig en bieden 100% UV-bescherming. Voor de
productie van de brillen doet Porsche Design een beroep op Rodenstock.
Pilotenbril Porsche
Design Eyewear bestaat al sinds de jaren'70. De pilotenbril is
ondermeer hun bekendste model. Celebs als Eddie Murphy, David Beckham
en Lindsay Lohan, hebben er steevast eentje op de neus.