Waar 2008 gedomineerd werd door korte bob-coupes, lijkt 2009 het
tijdperk van de lange lokken in te luiden. De bekende en nog steeds erg
trendy 'bob-snit' blijft, zij het in een extra lange versie.
Jessica Alba, een van de meest hippe Hollywoodactrices, liet zich
plots opmerken met een volledig nieuwe coupe. Ze transformeerde de
befaamde bob-coupe van Victoria Beckham in een langere, schitterende
versie.
Alba behield alvast haar prachtige pony, en liet haar lokken losjes
tot op de schouder knippen. Wat ons zo enthousiast maakt, is dat de
look, in tegenstelling tot de vorige bob-coupes, bijzonder makkelijk na
te maken én te verzorgen is. Wij zetten enkele tips op een rijtje om de
Jessica Alba look succesvol te kopiëren.
Vraag je kapper bij het knippen je pony goed uit te dunnen. Niets is
zo onhandelbaar als een dikke pony. Bovendien geeft een uitgedunde
froufrou je een jeugdige, frisse uitstraling.
Je haren zouden net over je schouders moeten vallen. Neem desnoods
een foto van Alba mee naar je kapper, en informeer hem dat het haar
niet langer en zeker niet korter mag vallen. Laat hem desnoods je haar
knippen, föhnen, en daarna bijknippen tot de gewenste lengte.
Eenmaal thuis kan de pret beginnen. De coupe op zich is bijzonder
onderhoudsvriendelijk. Je pony kan je dagelijks bijhouden door er met
een grote ronde borstel door te kammen. Een korte föhn- of stijlbeurt
van je lange lokken later, en klaar is kees.(br.She)
Wit is de laatste
maanden een trend in kleurenland. Wereldwijd krijgen meer nieuwe wagens
een wit laagje, maar ook bij mode, make-up en interieurvormgeving is de
kleur aan een opmars bezig. Volgens trendwatcher Fons van Dyck komt dit
door de wereldwijde financiële crisis.
Geen negativiteit Dat
wit het net nu goed doet, is volgens psychologen niet abnormaal. We
maken geen enkele negatieve associatie met de kleur. Het staat voor
zuiverheid en reinheid, voor waarheid en volmaaktheid, in België
associëren we het met de hoop. "In Amerika is wit als sinds vorige
zomer een trend. Fashionista's combineerden er toen witte jeans en met
accessoires in dezelfde kleur. Als alles goed gaat, kiezen vrouwen voor
de felste kledij. Maar keert het tij om, dan grijpen veel mensen terug
naar de kracht van de eenvoud. Wit is hier de beste symbolisatie voor.
Ook in de geschiedenis zien we hier bewijs van, na de Franse revolutie
waren eenvoudige, witte jurken trendy", meldt Fons van Dyck aan Het
Laatste Nieuws. (br.Nina)
De mini is sinds
de jaren zestig niet meer weg te denken uit het modebeeld. De meeste
jongens zijn er blij om, want de minirok kan en mag op heel wat
leeftijden worden gedragen. Zolang de benen nog bevallig ogen, kan deze
zomeroutfit uit de kast. En toch zijn er grenzen en hou je maar beter
rekening met een aantal stijlregels om galant en succesvol te
verschijnen.
Wijd of strak Hou
het stijlvol. Dat kan door eentje te zoeken die je figuur weet te
flatteren. Dat hoeft zeker niet strak en recht te zijn. Rechte modellen
zijn trouwens het moeilijkst te dragen door hun uitdagendere
uitstraling. Heb je bredere heupen, kies dan voor een wijder model of
een a-lijn rokje. Dat past bij elk figuur en maakt meteen de benen
slanker.
Plat of hoog Wil je op veilig
spelen, kies je voor platte schoenen. Ballerina's, platte sandaaltjes,
zelfs sneakers, kunnen, maar ogen niet altijd supervrouwelijk. Mooier
zijn hakschoenen omdat die de benen slanker en langer laten lijken. Ook
sleehakken zijn een optie. Voordeel is dat je heel wat stabieler
rondloopt dan op hoge stiletto's.
Sinaasappelhuid Heb
je last van cellulite en is deze aan de achterkant van je dijen
zichtbaar, laat de minirok dan in de kast. Weet je het niet zeker? Zet
je voor de spiegel, sla je benen over elkaar en kijk of er putjes
zichtbaar zijn. Kies dan voor een langere rok of tracht je
sinaasappelhuidje aan te pakken. Smeren en bewegen is de boodschap.
Bruin tintje Een
minirok scoort als je mooie, gebronsde benen hebt. Heb je nog geen zon
gezien, kies voor een zelfbruinende crème. Tegenwoordig bestaan er
speciale enkel voor de benen, die geven een mooie glans. Zo lijken je
benen nog slanker. Een alternatief is het gebruik van een legging onder
je minirok. Deze geven een zelfzekerder gevoel. Ga wel voor een
tijdloos, eenvoudig exemplaar.
Lengte Wat
is de ideale lengte voor je minirok? Niet makkelijk, want dat hangt af
van de vorm van je benen. Onthou dat de zoom van je rok nooit op het
dikste deel van je benen mag vallen, altijd iets erover. Jonge mensen
kunnen trouwens zeer korte mini's aan. Vanaf je dertigste denk je beter
twee keer na. Een eenvoudig truckje voor dertigers is dit: sta recht
met je armen naast je lichaam. De zoom van de rok mag niet hoger liggen
dan je nagels of vingertoppen. (br.nina)
Frans modehuis Christian Lacroix op rand van bankroet
Frans modehuis Christian Lacroix op rand van bankroet
Het Franse modehuis Christian Lacroix staat op de rand van het
bankroet. Dat schrijft Le Figaro. De verkoop van exclusieve, modieuze
dameskleding is ingestort door de economische crisis.
Het
Franse modehuis kan zijn rekeningen niet meer betalen. Een
handelsrechtbank spreekt zich volgende week uit over het eventuele
faillissement. De aandeelhouders hebben al laten verstaan dat ze het
modehuis overeind willen houden en willen aan de rechtbank een
reddingsplan voorleggen.
Lacroix heeft zwaar te lijden onder de
economische recessie. Mensen kopen minder snel luxeproducten. Lacroix
boekte in 2008 10 miljoen euro verlies op een omzet van 30 miljoen
euro. Die negatieve trend zet zich ook dit jaar door. Zo is de verkoop
van de zomercollectie voor vrouwen met 35 procent gedaald. Vooral de
verkoop in de Verenigde Staten en Japan, de twee grootste afzetmarkten,
valt tegen. (br.hln)
Je taille mag
gezien worden. Niet alleen krijg je daardoor een supervrouwelijke look,
ook flatteert een getailleerde outfit elk figuur. Laat vormeloze
truitjes liever in de kast of kies ervoor ze slim te accentueren met
deze tips.
1. Getailleerde kleding
is onmisbaar in je garderobe. Je vrouwelijk figuur mag immers gezien
worden en dat doe je door kleding te kiezen die je lichaam mooi volgt.
2. Broeken, shorts of rokjes
bestaan ook met een hogere taille. Laat het heupmodel links liggen.
Steek je topje of truitje in de hoge taillebroek of rok. Draag je een
hoge taille-short, werk eventueel af met een ceintuur in de taille.
3. Ceinturen
doen wonderen. Draag er eentje en je hebt vanzelf een taille. Je
bepaalt zelf op welke hoogte je de ceintuur draagt. Ze zijn onmisbaar
wil je trendy voor de dag komen. Je draagt ze op een broek of rok, laag
of net hoog om je middel te accentueren. Een slanke taille verdraagt
een smal ceintuur, een stevigere figuur kan weg met een groter
exemplaar.
4. Heb je echt geen taille, komt het
erop aan slim te kiezen. Een diepe V-hals deelt het bovenlichaam op
zodat de taille smaller lijkt en ook wikkeljurken en wikkeltops zorgen
voor meer taille. Op regenachtige dagen draag je een trenchcoat of
lange jas met ceintuur. Die benadrukken je vrouwelijkheid extra.
Materialen als soepel jersey zijn ideaal om je een smaller figuur te
geven. (br.nina)
De zangeres Lily Allen heeft een verborgen carrière gevonden in de modewereld. Na haar kledingcollectie voor de winkelketen New Look is de zangeres klaar om de juwelenmarkt te veroveren.
Lily Allen werd eerder al opgemerkt door Chanel-ontwerper Karl Lagerfeld. Nog maar net begonnen met de productiefoto's rondom de komende herfst- en wintercampagne van Chanel, lijkt Allen niet op haar lauweren te rusten. Zo liet de zangeres weten klaar te zijn om een eigen juwelencollectie te ontwerpen. Het blijft voorlopig onbekend wanneer de juwelenlijn op de markt zal verschijnen. (br.she)
Een groen lingeriesetje van sla wist de jury van de Japanse 'Triumph
Inspiration Award' te overtuigen. Het sla-setje werd ontworpen door de
Japanse studente Sachino Kurozu.
Bloeiende schoonheid Kurozu,
pas 20, wilde met haar ontwerp de 'ontluikende schoonheid van de vrouw'
tonen. Daarom bestaat het setje uit verschillende lagen, die doen
denken aan de 'ontluikende groente'. Een ander excentriek ontwerp
haalde de mosterd dan weer bij de 'ui' en gebruikte bruine franjes. De
wedstrijd wordt elk jaar georganiseerd door lingeriemerk Triumph.
Wedstrijd Of
het sla-setje al meteen in de winkels te vinden zal zijn, blijft de
vraag. Vaststaat is dat het setje, samen met andere favorieten uit
andere landen, naar Milaan zal worden gebracht. Uit alle inzendingen
wordt er het winnende setje gekozen. Eraan is een geldprijs verbonden
en de garantie op een verdere commercialisering van het beste ontwerp. (br.hln)
An Buermans, de
ontwerpster die het TV-programma 'de Designers' won, is nog altijd aan
de slag bij JBC. Na haar eerste collectie lanceert ze nu de
zomercollectie.
Patchwork In
de nieuwste zomercollectie speelt patchwork een hoofdrol. Hiermee
scoorde de Antwerpse tijdens het televisieprogramma en wist ze de jury
sterk te overtuigen.
Met haar zomeroutfits richt de
ontwerpster zich naar meisjes en jonge vrouwen. Vanaf 6 juni is de
collectie beschikbaar in alle JBC-winkels. (br.nina)
Britse mannen gaan vaker shoppen
dan vrouwen, dat blijkt uit recent onderzoek. 11 procent van hen gaat
zelfs twee keer per maand winkelen.
Verslaafd Recent
onderzoek van Visa toont aan dat steeds meer Britse mannen verslaafd
zijn aan shoppen. Eén op de tien mannen gaat zelfs één keer om de twee
weken op zoek naar een nieuwe garderobe of snufjes. Ook blijkt dat
steeds meer mannen het stiekem doet, zo ook de 34-jarige Britse Huw
Davies. Hij zegt dat hij vaak voetbalwedstrijden met zijn vrienden
afzegt om te shoppen. Hij spendeert ongeveer 600 euro per maand aan
kledij.
Aankopen verstoppen "De laatste zes
maanden ga ik dagelijks shoppen, nooit samen met mijn vriendin gaan,
want dan maken we ruzie. Ik verstop ook mijn aankopen voor haar.
Onlangs vond ze een kasticketje van meer van een paar sportschoenen van
meer dan 200 euro en dan werd ze verschrikkelijk kwaad. Ik vind niet
dat ik overdrijf, maar als ze de waarheid wist, zou mijn vriendin
verschrikkelijk boos worden. We sparen voor een huis en voor we naar de
bank gaan voor een lening zal ik het moeten opbiechten, want dan
ontdekt ze het sowieso," besluit Huw. (br.hln)
Geen miljoen is belangrijker dan
een jeugdig uiterlijk. Uit een Amerikaans onderzoek blijkt dat dames
eerder opteren voor een jong uiterlijk, boven rijkdom of een slank
figuur. Ook zouden ze meer geld spenderen aan een behandeling die hen
eerder tien jaar jonger dan tien kilo lichter maakt.
Resultaten De studie, uitgevoerd onder 1.131 Amerikaanse dames, toont aan hoe
ver vrouwen willen gaan voor een jong uiterlijk. Vooral hun gelaat is
daarbij belangrijk. "Vrouwen hebben genoeg van de producten die niet
werken, ze willen resultaten zien", vertelt dermatoloog Zein Obagi. "Er
bestaan zoveel producten met loze en valse beloften, vrouwen geloven
enkel nog wat telt: het aantal actieve ingrediënten en hun
concentraties.
Barre tijden Even
opmerkelijk is dat vrouwen meer aandacht voor hun schoonheids- en
gelaatsbehandelingen hebben dan aan hun liefdesleven. "Zelfs in
economische barre tijden, verkopen lipsticks en cosmetica als zoete
broodjes", aldus dr. Obagi. "Dames willen er altijd goed blijven
uitzien. Wereldproblemen kan je niet oplossen, maar de aandacht voor
jezelf heb wel in de hand". (br.hln)
Vroeger zocht je een tas in één tint die goed kleurde bij je schoenen
en je riem. Die tijden lijken voorbij, de huidige tassen blinken uit
door kleur en details. Het kiezen van een nieuwe tas is alleszins een
serieuze aangelegenheid. Volgens modesite too stylish zouden deze vijf
types tassen een plaats binnen elke garderobe moeten hebben.
Groot en kleurrijk: trendy deze zomer.
1. De shoppingtas Elke
dame heeft er eentje nodig om te winkelen. Deze moet ruim, leuk en
casual zijn. De hobotas, een soort zak/buidelvorm, is perfect voor een
dagje shoppen. Kies er één met een ruime riem en van een licht
materiaal.
De shoppingtas.
2. De schoudertas Schoudertassen
zijn je beste vriendin. Ze zijn groot genoeg om alles in te stoppen wat
je maar kunt bedenken, ze kunnen gedragen worden onder de arm en ze
zijn verkrijgbaar in een enorm aantal stijlen.
De avondtas.
3. De avondtas Je
hebt een tas nodig die mooi staat bij je outfit. Iets kleins en
sierlijks, maar toch subtiel en netjes. Een enveloptasje of clutch is
ideaal voor een avondje uit en heeft net voldoende ruimte voor je
lippenstift en andere kleine dingetjes. Kies er één met kraaltjes,
pareltjes of een corsage.
Zwart staat bij alles.
4. De 'past bij alles' tas Als
je de vorige tassen nog niet hebt, dan kun je altijd nog kiezen voor
een tas die bij alles past. De beste manier om een dergelijke tas te
vinden, is er eentje in een basic, zwarte kleur. Zoek er één die simpel
is maar wel iets toevoegt aan je outfit.
5. De trendy tas Nu
je opgesomde tasjes liggen hebt, ga je nog voor een supertrendy tas die
alleen nu in de mode is. Je hoeft daarbij geen 1.000 euro te besteden
aan de nieuwste designerbag die nu hot en morgen verdwenen is, er zijn
genoeg trendy tassen te vinden voor kleinere prijsjes.
Handtassen Victoria Beckham zijn 1,7 miljoen waard
Victoria Beckham
is een bekende fan van de Birkinhandtassen van Hermès. Haar uitgebreide
collectie zou 1,7 miljoen euro waard zijn.
Droom Een
echte Birkinhandtas is een droom voor tal van fashionista's, maar door
de hoge kostprijs van 7.000 euro per exemplaar wordt hij helaas voor
weinigen werkelijkheid. Voor sommige beter bedeelde fashionista's zijn
ze eerder een wegwerp modeaccessoire. Victoria Beckham zou ongeveer 100
exemplaren bezitten. Posh volgt alle modetrends op de voet en
handtassen zijn voor haar een manier om up to date te blijven. Dankzij
haar kennis is misschien model voor een handtassenmerk haar volgende
carrièrestap, nu ze haar modellenkwaliteiten bewees met een campagne
voor Armani.(br.nina)
Zelfs de grootste shopaholic durft
deze dagen de rem op de uitgaven te zetten. Dienen we op modedieet? Ja,
maar dat kan ook in stijl en met glamour. Deze tips kunnen helpen.
Doordacht Volgens
de Amerikaanse site Forbes.com zijn Franse dames het meest elegant. Ze
shoppen ook niet impulsief, wel doordacht, met een plan en zeer
selectief. Ze trekken enkel naar een winkel als ze iets specifieks
zoeken. Elk jaar opnieuw wordt de garderobe bekeken en met praktische
basisstukken aangevuld. Af en toe hoort daar ook een duurder ontwerp
bij dat vaak wordt gedragen. Combineren is de boodschap.
Shop selectief Koop
geen items die je niet echt nodig hebt. De Franse ontwerpster Anne
Fontaine, bekend voor haar witte shirts, stelt dat, naast een mooie
blouse, elke vrouw over een prachtig paar jeans moet beschikken. Een
zwarte broek, een perfecte jurk, een zwarte jurk en een mooie jacket,
mogen evenmin ontbreken. Deze basisstukken dienen 'gemixt en gematched'
worden. Met andere woorden, andere accessoires geven je outfit, al
naargelang het moment, een heel andere look.
Koop doordacht Franse
dames kopen doordacht en bekijken hoe vaak een kledingstuk kan gedragen
worden. Ontwerpster Catherine Malandrino adviseert elke vrouw om haar
aankopen goed te overwegen. "Het is niet omdat iets in de mode is, dat
je het moet kopen", vertelt ze. "Denk goed na wanneer en hoe vaak je
het ding zal kunnen dragen. Is het ook draagbaar op het werk? Hoe vaak
zal je het aantrekken?"
De ontwerpster leerde van haar eigen
moeder te investeren in comfortabele, maar kwaliteitsvolle garderobe.
"Mijn moeder droeg jaren een blouse van Yves Saint Laurent. Jaar na
jaar, nooit leek het ding uit de mode".
Kwaliteit boven kwantiteit Een
kwaliteitsvolle garderobe betekent dat je moet investeren in mooie
accessoires. De kostprijs van een Louis Vuitton tas of eentje van
Hermès kan extravagant lijken, maar wanneer je deze verschillende
seizoenen kan dragen, is het zijn geld waard. Een mooie sjaal of een
paar designerschoenen kunnen ook jaren meegaan. Kwaliteit primeert
boven kwantiteit. Dat is eigen aan de Franse levensstijl.
Vergeet de trends Vergeet
de heersende trends, Franse dames houden vast aan stijl en kleuren waar
ze mooi mee staan. Een stijlicoon als Catherine Deneuve heeft dat goed
begrepen. Zwarte cocktailjurkjes en trenchcoats horen bij haar. Fransen
zoeken naar hun individualiteit en hoeven niet perse te dragen wat
magazines of celebs voorstellen. Ze kiezen kleding dat hun
persoonlijkheid onderstreept. Het gaat erom in wat ze zich goed voelen
en waar ze mee staan. Alsof ze er geen moeite voor hebben gedaan. (br.nina)
Kalende mannen of vrouwen hoeven straks niet meer onder het mes om
opnieuw een flinke haardos te kweken. Britse onderzoekers hebben een
techniek ontwikkeld waarbij gezonde haarfollikels gekloond kunnen
worden. Het belooft één van de meest efficiënte behandelingen te worden
in de behandeling tegen haaruitval.
Succesvol Tijdens
de experimentele fase werd vlug duidelijk dat het nieuwe procédé heel
wat oplevert: tweederde van de patiënten zagen hun haar opnieuw
toenemen. Dat aantal steeg tot 4 op de 5 proefpersonen, op voorwaarde
dat deze op voorhand regelmatig hun schedel hadden gemasseerd.
Transplantatie Het
proces lijkt hetzelfde als bij een transplantatie. Allereerst worden er
gezonde haren achteraan de schedel verwijderd. In dit geval worden ze
niet op de kale plekken ingepland, wel in een laboratorium gekloond. Na
acht weken groeien maar liefst miljoenen nieuwe follikels, die nadien
in de scalp worden ingespoten. Gevolg: nieuwe haartjes groeien eraan.
Vijf jaar De
onderzoekers zijn verheugd over de resultaten. Al lijkt het er niet
naar dat de techniek al morgen wordt toegepast. De wetenschappers
schatten dat er nog minstens vijf jaar nodig zijn om dit te
commercialiseren.
Tijdens zomerse dagen is de drang groot om ook op het werk luchtig
gekleed te verschijnen. Blijven het strandjurkje en de sexy rokjes op
maandagmorgen beter in de kast? In Amerika zijn de modegoeroes het er
over eens: slippers op kantoor kunnen niet en wie professioneel wil
ogen, draagt niet te 'casual' op het werk.
Ga niet te sexy naar het werk.
Schoenen Teenslippers
zijn dan wel in deze zomer, volgens de kantooretiquette horen ze niet
thuis op de werkvloer. Niet dat we met gesloten schoenen op een warme
zomerdag moeten rondlopen, een paar schoenen die een glimp van de
teentjes laten zien, mogen evengoed. Schoenen met een bandje achter de
hiel kunnen ook.
Lichte kleuren Alles
hangt af van het soort branche waarin je werkt, maar opvallende
kleurcombinaties kunnen in bepaalde sectoren maar beter vermeden
worden. Ga voor lichte kleuren als wit, beige, crème of lichtblauw.
Slippers blijven beter thuis.
Zomers pak Is
een blazer of klassiek pak noodzakelijk voor een belangrijke
vergadering, draag er dan gerust een mouwloos bloesje over. Blazer en
broek kunnen beslist in zomerse materialen als linnen of katoen.
Jurk De
mode bruist van losse jurkjes en deze mogen beslist ook op kantoor
gedragen worden. Hou te strakke en te korte exemplaren wel voor het
weekend. Fleur je zomerse kantooroutfit gerust op met enkele stijlvolle
accessoires. Mouwloze jurkjes kunnen ook, maar hou een vestje of los
truitje bij de hand voor formelere momenten.
Ga voor lichte kleuren.
Blote benen Zolang
de rok, jurk of cityshorts op de knie vallen, mogen de benen gezien
worden. Verzorg je benen wel optimaal, ze blijven een aandachtstrekker.
Sexy Al wordt het binnenkort dertig graden,
ga nooit te bloot naar kantoor. Korte rokjes, doorzichtige stofjes en
lage decolletés zijn te mijden, uit respect voor collega's en jezelf.
Opmaak Less
is more en dat geldt beslist voor make-up in de zomer. Gebruik een
lichte foundation, een lipgloss of een fruitig tintje voor de lippen en
maak de ogen niet te zwaar op. Steek het haar los op of bind het samen.
De crisis zorgt
ervoor dat carrièrevrouwen zich meer bewust worden van hun
kledingstijl, want de eerste indruk is nu nog belangrijker.
Powerdressing betekende vroeger een saai tweedelig pak, maar Michelle
Obama blies deze vaak saaie outfits gelukkig nieuw leven in. Al wat een
carrièrevrouw nu nodig heeft is een trendy jurk.
Michelle Obama met haar intussen bekende paarse jurk.
Wat? Veel
carrièrevrouwen verstonden vroeger onder powerdressing vaak het
kopiëren van mannen: ze trokken een tweedelig pak aan met een fris
hemdje. Gelukkig veranderde Michelle Obama en haar intussen bekende
paarse jurk dit helemaal: vrouwen grijpen nu de macht met een
prachtige, opvallende jurk, afgewerkt met enkele trendy accessoires.
Andere vrouwen van bekende politiekers volgden het voorbeeld van de
first lady. Kijk dus ook naar de Spaanse prinses Letitia en Carla Bruni
voor inspiratie. Wat is nu een powerdress? Een jurk waarmee je opvalt
tussen de massa maar die je vrouwelijke rondingen benadrukt en waardoor
je meteen verzorgt lijkt, liefst in een felle kleur.
Gele jurk van Topshop.
Hoe combineren? Zijn
je bovenarmen, in tegenstelling tot de forsballen van Michelle, een
probleemzone? Kies dan voor een exemplaar met mouwen of combineer met
een cardigan. Zo zal je vanzelf meer zelfvertrouwen uitstralen. Een
voordeel van de powerdress is dat je na het werk er zo mee naar een
receptie kan. Ruil dan bijvoorbeeld je enkellaarsjes in voor meer
feestelijke pumps. Als je jurk tot boven de knie komt en je hebt mooie
enkels, dan zijn ballerina's een goede optie. Anders ga je voor hoge
hakken om te imponeren.
Powerdress bij Asos.
Enkele tips - De
truc is chique te lijken maar niet stijf. Het geluk is dat je ook niet
voor dure merken hoeft te gaan. Zo vind je bij Vero Moda of H&M al
enkele jurken die kunnen dienen voor powerdressing.
- Blijf
trouw aan je eigen stijl, kies een jurk waar je je goed in voelt. Zo
ben je zeker dat je veel zelfvertrouwen uitstraalt.
- Schaf
een redelijk eenvoudige jurk aan, maar maak het geheel af met details.
Eenvoudige maar opvallende juwelen doen het meestal goed, denk aan de
ketting met parels van Michelle Obama. Durft te experimenteren met
riemen, schoenen en handtassen. (br.nina)
Beha maakt decolleté dieper wanneer vrouw zich sexy voelt
Beha maakt decolleté dieper wanneer vrouw zich sexy voelt
Een nieuwe 'slimme' beha geeft vrouwen een dieper decolleté wanneer ze
zich sexy voelt. De lingeriefabrikant is nu volop bezig met de tests
van het ontwerp, deze zomer zou het model op de markt moeten komen.
Speciaal schuim De
slimme beha spoort veranderingen in de lichaamstemperatuur op die
veroorzaakt worden door seksuele opwinding. Speciaal schuim in de cups
reageert hierop door uit te zetten. Zo worden de borsten tegen elkaar
gedrukt voor een mooiere decolleté. Wanneer de vrouw terug 'afkoelt',
krimpt het schuim, waardoor de borsten terugkeren naar hun normale
houding.
Zit perfect De Sloveense Suzana
Gorisek ontwierp de unieke beha voor het lingeriemerk Lisca: "Als het
lichaam van een vrouw verandert, dan is haar behamaat ook groter of
kleiner. Het voordeel is dat dit model daar op inspeelt." Een
woordvoerder van het bedrijf: "Deze beha is gezonder dan andere
modellen omdat hij altijd perfect zit. We zoeken nog distributeurs voor
Europa, maar we hebben al veel geïnteresseerden ontmoet. Tegen de zomer
kunnen Europese vrouwen de beha dragen."
Het weer De
uitvinders ontdekten deze beha per ongeluk, ze wilden een model maken
dat zich aanpast aan de weersveranderingen. Het unieke stuk werd al
voorgesteld op de lingeriebeurs in Parijs en zou ongeveer 30 euro
kosten. (br.hln)
Op de catwalk in
Milaan was ze alomtegenwoordig: de 'manbag'. Maar ook bij de sterren
lijkt hij aan te slaan: Brad Pitt en David Beckham schamen zich niet
langer om met een handtas op straat te lopen.
Vrouwelijke inhoud De
macho blijkt met uitsterven bedreigd te zijn. Brits onderzoek toonde
aan dat 8 op de 10 mannen zichzelf eerder een metroseksueel vindt. Dit
soort man komt daar tegenwoordig eerlijk voor uit door publiekelijk een
handtas te dragen, meldt nu.nl. Maar wat nog meer opvalt: ze vullen hun
tas met erg 'vrouwelijke' dingen. 1 op 5 neemt namelijk altijd een
dagcrème of eyeliner mee. "Mannen vinden hun uiterlijk steeds
belangrijker, aan hun kledij besteden ze bijna net zoveel aandacht als
vrouwen", aldus onderzoeker Pete Markey. (br.hln)
Marc
Jacobs liet zich inspireren door de Parijse straten voor zijn
wintercollectie voor Louis Vuitton. Het resultaat: een sexy, speelse
catwalkshow.
De
creaties van Marc Jacobs voor Louis Vuitton waren kort, speels en sexy,
alsof ze uit de modellen uit de Moulin Rouge waren weggelopen. We zagen
korte rokjes in donkere tinten, gecombineerd met dijenhoge laarzen, aan
elkaar geregen aan de achterkant met lintjes. De roze zijden jurkjes
doen veel aan lingerie denken. Ook droegen de modellen donkere kanten
bloezen, met opvallende mouwen en strikken in de nek, gecombineerd met
zwarte kokerrokken met franjes en stijlvol versierde korsetten.
De
accessoires vielen op: imposante hoeden, ook bij Louis Vuitton komen de
gigantische plateauschoenen met drukke prints terug. De herkenbare
Louis Vuittonhandtas mocht natuurlijk niet ontbreken. (br.nina)
De hoofdredactrice van de Franse modebijbel Vogue heeft een weegschaal
op kantoor. Waardoor al snel de geruchten groeiden dat ze haar
personeel woog om zo te verzekeren dat haar journalistes slank zijn.
Carine Roitfeld, zelf graatmager, weerlegt de roddels.
Reistassen wegen Carine
Roitfield wordt vaak de meest stijlvolle vrouw genoemd, ze is
graatmager en draagt graag kledingstukken die dat benadrukken. Daarom
klinkt het niet zo vreemd dat ze haar personeel zou wegen. Maar zelf
ontkracht ze de roddels over haar slankheidsbeleid. Ze heeft wel een
weegschaal op kantoor, maar die dient enkel om reistassen te wegen voor
wie op zakenreis moet gaan.
Slank is mooier "Ik
ben slank en mijn meisjes zijn dat van nature ook, het is dus niet
nodig dat ik ze weeg. Het is belangrijk om een slank lijntje te hebben
in het modewereldje. De meeste jurken zijn eleganter en mooier als ze
door een mager persoon gedragen worden", aldus Roitfeld. (br.hln)
Styliste van sterren binnenkort verkrijgbaar in supermarkt
Styliste van sterren binnenkort verkrijgbaar in de supermarkt
Styliste van de sterren Rachel Zoe gaat een collectie ontwerpen voor het Amerikaanse warenhuis QVC.
Het gaat om een sieradenlijn, die na de fashionweek in september verkocht zal worden. Rachel Zoe houdt zelf veel van goud en grote juwelen, het is nog onbekend of de collectie er ook zo zal uitzien.
Rachel Zoe staat er om bekend dat zij erg carrièregericht is. De styliste heeft haar eigen realityshow en kleedt alle belangrijke sterren in Amerika. Ook kwam ze onlangs met een kledingcollectie en een parfum.
Sexy Dita en Katy Perry vechten met H&M tegen aids
Sexy Dita en Katy Perry vechten met H&M tegen aids
Dita Von Teese
'Fashion against aids' is een jaarlijkse actie van de modewereld om de
ziekte te bestrijden. Deze editie ontwierpen en showden onder meer Katy
Perry en Dita Von Teese t-shirts en body's voor H&M, een deel van
de opbrengst gaat naar projecten tegen aids.
Katy Perry
Ontwerpen van celebs 25
procent van de omzet van de kledingstukken voor de actie 'H&M
against aids' gaan naar een project dat strijdt tegen de ziekte. Dit
jaar lieten celebs als Dita Von Teese, Katy Perry, Róisín Murphy,
Estelle, Cyndi Lauper, N.E.R.D, Robyn, Yoko Ono, Yelle, Moby en Tokio
Hotel hun modetalent botvieren. Hun ontwerpen zijn heel trendy, met een
fashionable eighties look: denk aan felle kleuren, graffitiprints en
gekleurde skinny jeans. De sterren showden ook zelf de 'nobele'
creaties.
Cyndi Lauper
Daarnaast is de collectie ook ecologisch
verantwoord, alle ontwerpen bestaan namelijk uit 100 procent organisch
katoen. De stukken liggen vanaf 28 mei in de winkel en is zowel voor
meisjes als jongens beschikbaar. (br.hln)
De
Spaanse modeketen Mango heeft Daisy Lowe, de dochter van Bush-zanger
Gavin Rossdale, onder de arm genomen als het nieuwe uithangbord van hun
collectie. Lowe zal samen met de kleindochter van Elvis, Riley Keough
en het model Marie Ange Casta de collectie tot leven brengen.
Daisy
Lowe is al jaren een bekend gezicht in de mode - en uitgangswereld. Ze
zet vaak de bloemetjes buiten met haar vriendinnen Peaches en Pixie
Geldof en was zelfs samen met Peaches t zien in een fotoreportage voor
het modemagazine W. (br.she)
De nieuwste slip heeft aan de binnenkant kristalletjes die een
sierlijke tekening in reliëf nalaten op je huid. Dit pijnlijke
kledingstuk werd ontwerpen door de Nederlandse kunstenares en
ontwerpster Ninette van Kamp.
Een slip uit de collectie 'Souffrez pour moi'.
Lijd voor mij Ninette
van Kamp staat er om bekend dingen te creëren die pijn, schoonheid en
mode combineren, meldt styletoday.nl. Eerder al maakte ze een jurk met
gaten, waarvan je met de hulp van de zon een gebruinde tijdelijke
tekening op je huid krijgt. Nu liet de kunstenares zich inspireren door
de aftekeningen die te strak ondergoed op je nalaten. Ze maakte een
pijnlijke slip met aan de binnenkant juweeltjes die een tekening in je
huid drukken. Als je ze uittrekt blijft er dus een tijdelijke tatoeage
in reliëf op je billen achter. De lijn kreeg de toepasselijke naam
'Souffrez pour moi' (Lijd voor mij). Je kunt de slip hier bestellen, de prijs is op aanvraag. (br.hln)
De bob is de
nieuwste haartrend, verschillende celebs als Keira Knightley en Jessica
Alba zetten de toon. Gelukkig kun je dit kapsel aanpassen aan de vorm
van je gezicht, zodat ook jij ermee straalt. Een ander voordeel is dat
een bob heel wat minpuntjes, als een groot voorhoofd, lang gezicht en
huidproblemen, verdoezelt.
Jessica Alba
Rechte bob Wil
je zonder veel moeite een trendy kapsel? Dan moet je jezelf een bob
aanmeten. Hierbij is het wel belangrijk dat je voor een exemplaar kiest
dat goed bij je gezicht past. Vrouwen met een hartvormig of rond
gezicht, kiezen best voor een korte bob. Let wel dat je deze regelmatig
bijwerkt, zo blijft je look up-to-date. Een dikke en lange bob geeft je
zo een retrolook uit de jaren '70. Vooral vrouwen die goed met lange
lokken staan, is dit een goede optie. Dit kapsel is ook heel veelzijdig
aangezien je je bob naar achteren kan vastzetten met schuivertjes.
Jeniffer Lopez speelt het op veilig met een schuine bob.
Schuine bob Als
een rechte bob niet bij je gezicht past, kies dan voor eentje die licht
opzij gaat, net als J-Lo. Dit kapsel werkt bij bijna elke haarstijl en
-lengte, maar gaat wel het beste bij steile lokken. Toch niet helemaal
zeker welke bob jouw ding is, dan kun je hier verschillende virtuele kapsels op jouw gezicht uitproberen. (br.nina)
Je kan jezelf 10
jaar jonger maken door van haarkleur te veranderen, dat beweert althans
de Britse haarkleurexperte Lisa Shepherd. Zij geeft antwoord op de
meest voorkomende problemen bij het kleuren van je kapsel.
1. Wat is de grootste fout die je kan maken? De
haarkleur uit je jeugd proberen te evenaren. Naarmate je ouder wordt,
verandert je huidtint samen met je haarkleur. Daarom moet je toch om de
twee à drie jaar van haarkleur veranderen. Dit hoeft niet drastisch te
zijn: je kunt wat lichtere of donkere highlights laten aanbrengen.
2. Hoe kan je grijs haar jonger doen lijken? Door
op de juiste plaats highlights aan te brengen en met een frisse snit
kan je al een groot verschil maken. Het belangrijkste is wel dat je
voor de juiste kleur kiest. Je neemt best een iets lichtere tint grijs
dan je haarkleur. Dit maakt je kapsel sterker en levendiger.
3. Kan je je natuurlijke kleur behouden eens je ouder dan 40 bent? Ja
en nee. Als je je grijze haren wilt camoufleren, doe je dit best door
je natuurlijke kleur met enkele lichtere highlights te combineren. Dan
vallen de grijze exemplaren minder op. Maar je hoeft niet voor een
volledig nieuwe kleur te gaan.
4. Heeft je kapsel extra verzorging nodig als je ouder wordt? Grijs
haar is dikker en gladder. De beste manier om dit tegen te gaan is door
het te kleuren, dan geef je je kapsel extra glans. Maar je behandelt
best ook met speciale producten voor ouder haar die extra hydrateren.
5. Wat is de meest jeugdige kleur? Blond
is de zachtste kleur en past bijna bij elk type huid, zolang je maar de
juiste tint kiest. Blond heeft heel veel variaties: je kan van platina-
tot donkerblond gaan. Ook met enkele highlights in je bruine coupe kun
je een blonde look krijgen en meteen een paar jaar jonger lijken.
6. Moet je je make-up aanpassen aan je nieuwe haarkleur? Ja.
Als je van bijvoorbeeld van licht naar donker gaat, kunnen plots je
blauwe ogen opvallen. Kies je voor een lichtere dan je oorspronkelijke
kleur, dan worden de contrasten in je gezicht groter. Zorg er dus voor
dat je make-up aangepast is aan je nieuwe look.
7. Hoe kan je10 jaar jonger lijken? Het
belangrijkste is dat je de juiste haarkleur kiest bij je huidskleur. Je
moet de basis heel neutraal houden, zeker als je grijs haar wilt
verdoezelen. Met highlights kun je het geheel warmer maken.
Je gelaat verwennen, kan een dure zaak zijn. Investeren in crèmes en
lotions mag gerust, maar met enkele simpele huis, tuin- en
keukentrucjes uit grootmoeders tijd kom je al een heel eind.
Lachen Lachen
is supergezond. Lachen ontlaadt spanningen, heeft een positief effect
op het immuunsysteem en op de conditie van het bloed. Op zoek naar een
rimpelbestrijder? Bij lachen gebruik je alle spieren in het gezicht,
waardoor een strak velletje gegarandeerd wordt.
Tandenborstel Een
tandenborstel heeft een heleboel functies. Al eens gedacht om je lippen
ermee te masseren? Een beetje vaseline op de borstel en wrijf ermee op
de lippen voor een scrubeffect. Losse velletjes verdwijnen en de
'scrubbing' geeft je mond een rozerood kleurtje.
Water Drink
anderhalve tot twee liter water per dag. Er bestaat geen betere
beautydrank die de huid soepel houdt. Bij het reinigen van het gelaat
gebruik je liever geen heet water. Zoek een milde zeep, liefst speciaal
voor het gezicht. Droog de huid na het baden of reinigen steeds goed
af, het overtollige water droogt de huid teveel uit.
Fris en fruitig Fruit
is lekker en gezond, maar doet nog meer goeds. Zo gooi je appelschillen
niet weg, deze kunnen voor uitwendige schoonheidsverzorging dienen. Heb
je last hebt van littekens, bijvoorbeeld van acne, dan doet het vocht
van een appel deze sneller vervagen. Wrijf met de vochtige kant van een
appelschil over je huid.
Gooi ook avocadoschillen niet weg,
ruwe plekjes op hielen en ellebogen verdwijnen als je er over wrijft.
Ook citroenen werken heilzaam. Meng elke dag wat citroensap door je
water voor een zuivere huid.
Wil je een kleurtje? Drink wortelsap, het caroteen maakt dat je sneller bruin zal worden.
De oversized
zonnebril is al langer trendy, maar dit jaar gaan de monturen nog net
iets extremer: denk aan geometrische vormen, ruiten, felle kleuren en
plastic monturen. Je kan er ook niet genoeg hebben, een vrouw heeft
deze zomer een hele waaier van zonnebrillen nodig zodat die steeds bij
haar outfit past.
Hoorn De
pilotenbril van Ray Ban is nog steeds trendy, kies hierbij wel voor een
fel vintage kleurtje, durvers gaan voor een montuur in twee kleuren.
Maar het mag allemaal nog extremer, de dikke oversized zonnebrillen uit
de jaren '70 zijn weer helemaal in. Je scoort helemaal met een montuur
uit hoorn. Dit soort bril is een goede investering omdat hij bijna bij
elke outfit passen.
Gekste vormen Ook
glazen met twee tinten doen het goed komende zomer, kies dan wel ook
voor een tweedelig montuur. De ronde John Lennonbril is aan een grote
comeback bezig bij vrouwen. Dit exemplaar valt wel enorm op, beslis dus
op voorhand of je wel zoveel aandacht wil. Als laatste kun je het kind
in jezelf koesteren met grote zonnebrillen in de gekste vormen. Probeer
eens een appeltjes-, ruit of hartjesmontuur. Of ga voor een oortjes die
bijna je ganse kruin bedenken, een vorm à la Dame Edna en veel glitters
en diamanten. Heb je een eenvoudige bril? Leuk hem dan op met leuke
opvallende accessoires als neklintjes. (br.nina)
Rondborstige vrouwen winnen strijd om toeslag beha's
Rondborstige vrouwen winnen strijd om toeslag beha's
De Britse grootwarenhuisketen Marks & Spencer heeft onder zware
druk van duizenden rondborstige vrouwen beslist om niet langer een
toeslag te vragen op grote behamaten. Het bedrijf biedt overigens zijn
verontschuldigingen aan.
Fout toegegeven De
Britse keten Marks & Spencer besliste niet langer meer geld te
vragen voor grote beha's. Ze pakten vandaag uit in verschillende
kranten met een paginagrote advertentie waarin ze hun fout toegaven.
Als een bewijs van goede wil biedt de keten 25 procent korting aan op
elke behamaat tot 25 mei.
Veel steun De
winkelketen vroeg tot vandaag op grote behamaten een toeslag van 2,5
euro. Het bedrijf deed dit omdat ze speciale technieken gebruiken om zo
vrouwen met een grote boezem een optimale steun te geven. De Britse
Beckie Williams, heeft zelf een E-cup, protesteerde hier tegen in
verschillende Britse media en ze richtte de groep 'Busts for Justice'
op Facebook op. In minder dan een week tijd had ze 13.000 aanhangers.
Beckie vond de toeslag een soort van taks op een weelderige boezem. (br.hln)
Vorige week koos
de first lady van de mode Michelle Obama voor een casual outfit met
sneakers van Lanvin. De hele modewereld had er zijn mening over: de ene
journalist vond ze te duur voor een fashionista die anders voor
budgetkledij gaat, de andere bejubelde ze.
De beruchte outfit.
Eerste kritiek Bij
elke nieuwe outfit van Michelle Obama staan modejournalisten klaar om
hun mening te geven. Tot nu werd de first lady altijd geprezen vanwege
haar kledingkeuzes. Maar nu ze voor designersneakers van Lanvin koos,
krijgt ze voor de eerste keer kritiek.
Coutureschoenen Vorige
week droeg ze voor een evenement van het goede doel een capribroek met
een sportieve cardigan en stijlvolle, maar comfortabele sneakers. Deze
laatste waren wel van Lanvin, een duur Frans couturemerk dat geliefd is
bij veel fashionista's. Het staat bekend om zijn discrete, maar
stijlvolle stukken. Misschien hoopte Michelle dat niemand zou merken
dat ze schoenen van ongeveer 450 euro droeg?
De schoenen van Lanvin.
Verraad De
beruchte sneakers van Lanvan zijn gemaakt uit paarse suède, alleen de
tip steekt mooi af met metallic lakleder. Echte fashionista's loven de
first lady omdat nu blijkt dat ze zich goed casual, maar stjilvol kan
kleden. Andere journalisten verwijten dat ze haar imago van
budgetvriendelijke fashionista heeft verraden, zeker net wanneer ze
aanwezig is op een evenement voor de armen. "Het zijn maar schoenen",
reageerde Michelle op de hele heisa.(br.Nina)
Onderbroek smelt vet weg en maakt komaf met cellulitis
Onderbroek smelt vet weg en maakt komaf met cellulitis
Het nieuwste wondermiddel tegen cellulitis is een onderbroek dat door
middel van warmte vet weg 'smelt' en zo cellulitis doet verdwijnen. Uit
tests blijkt dat je na een maand ook werkelijk minder last hebt van een
sinaasappelhuid.
Vet smelt weg Het
ondergoed werd ontwikkeld door het merk 'Scala'. Je betaalt er ongeveer
33 euro voor, maar het is momenteel enkel te koop in het Britse
grootwarenhuis John Lewis.
Door een speciale techniek werkt het broekje met warmte en verbetert zo
de circulatie in de dijen, kont en buik. Het stimuleert de vetcellen om
te smelten tot een vloeistof, die wordt dan uit het lichaam verwijderd
door de lever.
Lost verwachtingen in Verantwoordelijke
voor de aankoop van lingerie Helen Spencer: "Tussen de 80 en de 90
procent van de vrouwen kampt met cellulitis, er is dus een grote markt
voor crèmes en andere middeltjes die dit probleem aanpakken. We worden
regelmatig benaderd door producenten die veel beloven, maar weinig waar
maken. Maar dit ondergoed is anders, het lost alle verwachtingen in.
Het broekje gaat ook erg lang mee, ook als je het ontelbare keren wast.
Het effect is een jaar later nog zichtbaar, zeker wanneer je een gezond
dieet volgt en regelmatig sport. Als het probleem terug komt, kun je
best nog eens 30 dagen het broekje dragen."
Weer loze belofte? De
winkel testte het ondergoed op 50 vrouwen die het broekje gedurende een
maand minstens zes uur per dag droegen. 80 procent van hen zei dat ze
minder last hadden van cellulitis. De onafhankelijke expert Luis
Augusto leidde het onderzoek. Of we de beloftes van de makers moeten
geloven, valt nog af te wachten. Vorige maand kwam er ook een
wondercrème op de markt die in negen minuten je cellulitis zou doen
verdwijnen. Na een test door onze redactie bleek het weer de zoveelste
loze belofte te zijn. (br.hln)
Zijn natuurlijke
beautyproducten bij voorbaat gezonder? "Biologische crèmes met
olijfolie of soja bijvoorbeeld worden gepromoot, maar kunnen de huid
wel degelijk schaden". Dat beweert de Britse journaliste Claire Coleman
in de Daily Mail.
Chemische stoffen Gwyneth
Paltrow gebruikt haar website Goop.com om op de gevaren van chemische
stoffen te wijzen. Deze worden gebruikt in heel wat crèmes en zalfjes.
Paltrow suggereert dat deze verantwoordelijk zijn voor heel wat onheil
als kanker, autisme, Alzheimer en Parkinson.
Haar oplossing?
Gebruik natuurlijke producten. Ze pleit voor het smeren van een aantal
natuurlijke en biologische ingrediënten van merken als Aveda en Dr
Hausckha.
Natuurlijk giftig Coleman stelt
zich daarbij de vraag: is 'natuurlijk' veiliger dan 'synthetisch'?
'Zeker niet', beweert ze. "Lood en wolfskers zijn ook natuurlijke
ingrediënten, maar wel uiterst giftig. Terwijl al de campagnevoerders
voor 'natuurlijke' schoonheid van leer trekken tegen ingrediënten zoals
ftalaten en parabenen, die het hormoonsysteem zouden verstoren, staan
ze nooit eens stil bij het gebuik van de natuurlijke sojabonen".
Soja "Sojabonen
wordt vaak gebruikt in chemisch-vrije schoonheidsproducten, maar doen
evengoed wat met je oestrogenen in het lichaam. Zijn ftalaten en
parabenen daarmee gevaarlijker dan sojabonen, gewoon omdat ze werden
gekweekt in een laboratorium in plaats van in de aarde? "
Olijfolie Gwyneth
Paltrow promoot zelfgemaakte schoonheidsrecepten. Olijfolie wordt
daarbij vaak gebruikt. Het zou de huid van de baby beschermen, wat,
volgens Coleman, absoluut onjuist is. "Recent Amerikaans onderzoek
suggereert dat het verre van goed om je baby's huid met olijfolie in te
smeren, het beschermt niet en vertraagt zelfs de tijd die nodig is om
de beschadigde huid te herstellen".
Geloof Volgens
Coleman laten we ons alles wijsmaken. Onze hersenen zijn vertroeld door
dergelijke beweringen die op niets slaan. Wetenschappelijk zijn ze
verre van aangetoond, maar we geloven de heilzame werking wel.
Groeiende sector Een
andere studie in 2007 maakte duidelijk dat lavendel- en tea tree olie,
de groei van borstweefsel bij tienerjongens, kan aanwakkeren. Nochtans
worden dergelijke eigenschappen verzwegen in de natuurlijke
schoonheidsindustrie. "Dat is niet verwonderlijk", stelt Coleman.
"Natuurlijke cosmetica is de snelst groeiende sector in Amerika. Naar
schatting stijgt hun omzet met 20 procent per jaar".
Onjuist De
consument moet niet geloven wat er op de labels van het product staat.
Recent onderzoek toont aan dat heel wat producten niet zo
'milieuvriendelijk' zijn als wat ze de consument doen geloven. Van
gebruikte beelden tot vermeldingen van 'CFC-Free': bij 98 procent van
de producten klopt hun verhaal niet. "Koop je een natuurlijk product,
ga eerst zelf op onderzoek uit", besluit Coleman. "Het vraagt extra
inspanningen, maar eco-vriendelijk zijn is niet zo makkelijk als het
lijkt" (br.nina)
Echte fashionista's zien zich deze zomer ongetwijfeld paraderen met
deze stijlvolle zwemschoenen. De zwemvliezen op hoge hakken haalden
zelfs de 'Telegraph' en zijn een Belgische uitvinding.
Elegantie
hoort overal, zelfs onder water. Met dat idee werkte kunstenaar Paul
Schietekat aan zijn creatie. Het lijkt er echter niet op dat deze hippe
vliezen straks te zien zijn langs het strand. De schoen werd gemaakt
voor een expositie van enkele jaren geleden. Van enige commercialisatie
is voorlopig geen sprake.
Jammer voor de echte fashionqueens :
Victoria Beckham bijvoorbeeld zagen we zonder twijfel rondhuppelen met
dit genre van schoenen. Ermee plonsen zal dan het laatste van haar
bedoelingen geweest zijn. (br.hln)
Vandaag, 5 mei, is
het voortaan dé dag van het modemerk Chanel in New York. De stad eert
het merk met speciale evenementen, zo krijgt het warenhuis Saks Fifth
Avenue de naam Avenue No. 5 naar het beroemdste parfum van het merk.
Feest New
York viert vandaag Chanel, je ziet in Saks Fifth Avenue voor het eerst
de commercial van het merk met Audrey Tautou als hoofdrolspeelster.
Deze actrice speelt ook 'Coco' in de film over het leven van de
oprichtster van het merk. Verder zal het warenhuis Saks vanaf vandaag
een nieuw, kleiner flesje van Chanel No. 5 verkopen. Ook wordt er
vandaag extra aandacht besteed aan de etalages in New York, daarnaast
geven top make-upartiesten de klanten tips en trucs, meldt nu.nl.
Audrey Tautou
No. 5 New
York koos niet zomaar vandaag uit om het merk te vieren. Het getal 5 is
al jaren symbolisch voor Chanel. Coco Chanel zou haar beroemde parfum
op de vijfde dag van de vijfde maand toegestuurd gekregen hebben van
haar parfumeur. (br.nina)
Stralen doe je tegenwoordig op elke leeftijd. Energieke vrouwen, ouder
dan 45, die willen gezien worden en zich willen blootgeven, kunnen
deelnemen aan de nieuwste campagne van Dove pro-age.
Affiches Met
de campagne 'Laat zien dat je straalt' worden zes vrouwen torenhoog
geprojecteerd op een hoog gebouw. Deze zes affiches zullen nadien op
wisselende plaatsen in het straatbeeld opduiken. De vrouwen dienen zich
eerst wel bloot te geven voor de lens van Lieve Blancquaert.
Nieuwe campagne Vrouwen
van 45 jaar of ouder, voelen zich mooi en komen nog graag verzorgd voor
de dag. Om al deze energieke dames te laten stralen, werd in 2008 een
eerste kalender en fototentoonstelling gemaakt. Dit jaar komt een
tweede editie wegens groot succes en start een nieuwe campagne.
Praktisch Alle vrouwen van minstens 45 jaar, kunnen inschrijven. Tot 6 juli kunnen ze hun foto en motivatie bezorgen aan Dove op www.dove.com.
Een aantal van hen wordt uitgenodigd voor een laatste selectie op de
exclusieve castingdag in Brussel, op 14 juli. Dan worden de 6 sterren
van 'Laat zien dat je straalt' bekendgemaakt. (br.hln)
Epauletten komen
er (voorlopig?) niet aan te pas, maar een sterke benadrukking van de
schouders is wel weer helemaal terug. Victoria Beckham toonde het een
paar weken terug al met een vestje en nu springt ook tienersterretje
Miley Cyrus op de kar.
In
een korte grijze jurk met print toonde Cyrus zich elegant, volwassen én
stoer. Al kan de collectie zware armbanden en grote ringen daar ook toe
bijgedragen hebben. In elk geval is het duidelijk dat sterke schouders
weer mogen.
Te strakke broeken of broeken gemaakt van te losse stofjes
kruipen al snel tussen de billen. Hierdoor kan vooraan het gevreesde
'schaamliplees' fenomeen ontstaan. Enkele pientere dames uit Florida
proberen daar nu voor eens en voor altijd komaf mee te maken en
ontwikkelden een inlegstukje tegen de bespottelijke 'camel toes'.
De Cuchini is niet meer dan een inlegstukje dat in de bikinislip
of onderbroek vastgeplakt wordt. Hierdoor blijft je onderbroek of
bikini niet alleen op zijn plaats zitten, het helpt ook tegen de
befaamde 'schaamliplees' momenten.
De Cuchini's zijn voorlopig enkel online bestelbaar. Voor een pakketje van twee lapjes betaal je 15 dollar. (br.she)
Als de zon niet naar ons komt, en wij niet naar de zon kunnen dan is er
gelukkig de zelfbruiner! De nieuwe generatie is niet alleen quasi
vlekkeloos en geurloos, het kleurtje oogt ook (veel) natuurlijker. De
ideale manier om jezelf een zomers gevoel te geven is dus via een
zomers kleurtje. Maar dan moet je het wel juist doen en er een (beetje)
tijd voor uittrekken.
1) Voorbereiding Een
goede, grondige scrubbeurt van top tot teen is onontbeerlijk. Dat kan
je al de avond voordien doen. Neem werkelijk de tijd om de scrub goed
in de huid te masseren. Daarna breng je best een hydraterende crème aan
de op huid, met een dubbele portie voor tenen, knieën, enkels,
ellebogen, oksels en oren. De volgende ochtend breng je best nog eens
hydraterende crème aan op deze 'risicozones' '(al dan niet na een
douche) voor je met de zelfbruiner begint.
2) Aanbrengen Elk lichaamsdeel vergt een specifieke aanpak.
a) Gezicht en nek Je
gezicht is het eerste dat mensen zien. Gebruind vinden ze aangenaam,
maar onnatuurlijk bruin iets minder. Gebruik voor je gezicht een
speciaal daarvoor ontworpen zelfbruiner of verdun een gewone
zelfbruiner met een hydraterende gezichtscrème. Gebruik niet te veel
crème voor je gezicht en nek, anders gaan de poriën verstoppen met
puistjes tot gevolg.
b) Bovenlichaam Je
borst, buik en rug kunnen met krachtige bewegingen ingesmeerd worden.
Vergeet de zij- en onderkant van de borsten niet. De onderkant van de
rug en de schouderbladen kunnen gemakkelijk zelf gedaan worden, maar
het middenstuk is vaak een probleem. Vraag je liefste of gebruik een
hulpmiddel.
c) Risicozones De knieën,
ellebogen, enkels, tenen en de onderkant van de armen hebben baat bij
een verdunde zelfbruiner. Smeer deze risicozones in, en ga dan met de
gewone zelfbruiner over de rest van je armen, benen, dijen en kont.
Goed inwrijven en klaar.
d) Handen Als je
zonder handschoenen gewerkt hebt, kan je beter je handen wassen zodat
alles tussen de vingers en onder de nagels weg is. Daarna wrijf je de
achterkant van je handen over je dijen en achterwerk, dat is voldoende
voor je handen. Met een vinger kan je dat de achterkant van je vingers
insmeren.
Laat zo'n kwartier intrekken voor je je aankleedt.
Toch blijft het aan te raden geen wit ondergoed te dragen tenzij het
bevlekt mag worden. De meeste producten gaan er wel uit in de was, maar
je neemt beter geen risico's.
3) Let op! De
verkleuring komt het meest voor op plaatsen als de handpalmen, tussen
vingers en tenen en plaatsen met een verharde huid, zoals ellebogen en
knieën. Het is dan ook van het grootste belang deze zones juist in te
smeren voor een natuurlijk resultaat.
4) Herhaling Als
je op een winterhuid begint, kan je dit proces de eerste week à tien
dagen best dagelijks of om de twee dagen herhalen. Eens je huid een
bruin kleurtje geeft, kan je dit om de drie dagen doen. Op die manier
blijft de kleur behouden, maar wordt het niet te snel té donker.
5) Het kleurtje Elke
zelfbruiner heeft zo zijn eigen tint, textuur en geurtje. Het kan een
beetje zoeken worden voor je 'jouw' product hebt gevonden. Een geurtje
kan evenwel niet vermeden worden: het is afkomstig van een onmisbaar
ingrediënt in zelfbruiners, DHA of dihydroxyacetone. Hoe meer DHA in
een crème, hoe sterker de geur.
Het enige 'alternatief' is een
crème met de stof erythrulose. Dat geeft meer een roodbruine kleur, en
wordt soms gebruikt als aanvulling bij het geelbruine DHA.
Net toen we dachten, zelfs hoopten, dat de legging uit was, is er weer
een nieuwe variant: de jegging. Deze broek zit in tegenstelling tot de
skinny jeans lekker comfy, maar toch strak zodat het lijkt alsof je
echt denim aan hebt.
Comfortabel Deze
legging lijkt het hart van tal van fashionista's te hebben veroverd,
het comfortabele gevoel zal wel een overtuigende factor zijn. Een ander
voordeel is dat de jegging ook lekker goedkoop is, vanaf 30 euro heb je
al een exemplaar zijn. Geef toe, een broek met elastische band is toch
allesbehalve fashionable, enkel hoogzwangere vrouwen mochten zich hier
in het verleden uit praktische overwegingen aan wagen. Sterren als
Hayden Panettiere en Isla Fischer van confessions of a shopaholic zijn
al helemaal fan. Je hebt natuurlijk enkele exemplaren die nog net door
de beugel kunnen, kies voor exemparen die het meest op een echte skinny
jeans lijken. (br.hln)
Veel gespot bij celebrities: De PS1 bag van Proenza Schouler.
Een ruime designertas in messager-stijl met lekker veel hengsels. De tas is de nieuwste it-bag in modeland en de lievelingstas van Mary-Kate Olsen.
De tas veroorzaakte vorig jaar een ware hype onder de modefans. Modehuis Proenza Schouler had namelijk de tas cadeau gedaan aan wat celebrities toen deze nog niet eens officieel te koop was.
De tas is meteen gebombardeerd tot it-bag. Goede marketingstunt dus.
Inmiddels is de PS1 bag gewoon te koop, ook in een kleinere clutch variant.
Vooral de versie van phytonleer is de moeite waard!
De meest trendy kledij, schoenen en accessoires van de grootste, hipste merken verzameld onder één dak. Dat is wat La Bottega in Hasselt zijn klanten iedere dag opnieuw aanbiedt. Met een voortdurend veranderende collectie weet je bovendien zeker dat je steeds de laatste trends aanschaft.
La Bottega is met zijn ruim duizend vierkante meter grote winkel een gevestigde waarde in de modewereld. Dankzij deze Hasseltse shop moet je niet langer urenlang rond kuieren op zoek naar leuke boetiekjes. A.F. Vandevorst, Caroline Biss, Diesel, G-Star, Marc Jacobs, Hugo Boss, Nicky Vankets, Paul Smith, je vindt het allemaal bij La Bottega.
Dankzij zijn unieke concept kan je een volledig nieuwe garderobe, gaande van je schoenen tot je kleding, accessoires en handtas, samenstellen onder begeleiding van een ervaren styliste. Zij helpt je graag bij het vinden van de juiste combinaties binnen jouw budget.
La Bottega verwelkomde vorig jaar maar liefst 10.000 nieuwe bezoekers en werd genomineerd voor modezaak van het jaar. Haar bezieler, Karine Valy, sleepte vorig jaar zelfs de Women Award in de wacht, een prijs uitgereikt door Unizo en de Vlerick Leuven Gent Mangement School voor de meest succesvolle vrouwelijke zelfstandige.
Wanneer je bovendien onderstaande bon afprint en meeneemt naar La Bottega krijg je 10% directe korting op je aankopen! (br.she)