Veel gespot bij celebrities: De PS1 bag van Proenza Schouler.
Een ruime designertas in messager-stijl met lekker veel hengsels. De tas is de nieuwste it-bag in modeland en de lievelingstas van Mary-Kate Olsen.
De tas veroorzaakte vorig jaar een ware hype onder de modefans. Modehuis Proenza Schouler had namelijk de tas cadeau gedaan aan wat celebrities toen deze nog niet eens officieel te koop was.
De tas is meteen gebombardeerd tot it-bag. Goede marketingstunt dus.
Inmiddels is de PS1 bag gewoon te koop, ook in een kleinere clutch variant.
Vooral de versie van phytonleer is de moeite waard!
De meest trendy kledij, schoenen en accessoires van de grootste, hipste merken verzameld onder één dak. Dat is wat La Bottega in Hasselt zijn klanten iedere dag opnieuw aanbiedt. Met een voortdurend veranderende collectie weet je bovendien zeker dat je steeds de laatste trends aanschaft.
La Bottega is met zijn ruim duizend vierkante meter grote winkel een gevestigde waarde in de modewereld. Dankzij deze Hasseltse shop moet je niet langer urenlang rond kuieren op zoek naar leuke boetiekjes. A.F. Vandevorst, Caroline Biss, Diesel, G-Star, Marc Jacobs, Hugo Boss, Nicky Vankets, Paul Smith, je vindt het allemaal bij La Bottega.
Dankzij zijn unieke concept kan je een volledig nieuwe garderobe, gaande van je schoenen tot je kleding, accessoires en handtas, samenstellen onder begeleiding van een ervaren styliste. Zij helpt je graag bij het vinden van de juiste combinaties binnen jouw budget.
La Bottega verwelkomde vorig jaar maar liefst 10.000 nieuwe bezoekers en werd genomineerd voor modezaak van het jaar. Haar bezieler, Karine Valy, sleepte vorig jaar zelfs de Women Award in de wacht, een prijs uitgereikt door Unizo en de Vlerick Leuven Gent Mangement School voor de meest succesvolle vrouwelijke zelfstandige.
Wanneer je bovendien onderstaande bon afprint en meeneemt naar La Bottega krijg je 10% directe korting op je aankopen! (br.she)
Vrees jij bij elke
kuch dat jij de Mexicaanse griep hebt opgelopen? Dan kun je nu
stijlvolle voorzorgsmaatregelen nemen, het lijkt alsof de Britse
designers Dr. Noki deze epidemie voorspelde toen hij heel fashionable
mondmaskers ontwierp.
Pareltjes Dr.
Noki draagt zelf al 10 jaar een maskertje in het openbaar, de designer
heeft geen primeur met zijn stylish mondmaskers. Tijdens de
SARS-epidemie droegen al talloze Aziaten kunstwerkjes voor hun mond.
Maar hij is wel de eerste die zulke exotische en vooral glamoureuze
exemplaren ontwerpt. Wij zijn vooral fan van zijn driehoekig exemplaar
bezet met pareltjes, zelf draagt hij er graag eentje met Spiderman
erop.
Valse nagels laten zetten, verhoogt risico op kanker
Valse nagels laten zetten, verhoogt risico op kanker
Vrouwen die regelmatig valse nagels laten zetten, hebben meer kans op huidkanker. Dat blijkt uit een Amerikaanse studie.
Volgens onderzoekers zou het de UV-lamp zijn die de huidkanker veroorzaakt. Die lampen worden gebruikt om valse nagels vast te zetten, maar zouden zoveel straling geven dat ze de huidcellen beschadigen.
Niet alleen de lamp is gevaarlijk, ook de gebruikte chemicaliën kunnen allergische reacties op de huid veroorzaken.
Wie regelmatig valse nagels laat zetten, wordt aangeraden om zijn handen regelmatig te controleren op tumors of gezwellen. (br.hln)
Multifunctionele make-up nieuwste trend door crisis
Multifunctionele make-up nieuwste trend door crisis
Multifunctionele make-up en verzorgingsproducten worden alsmaar populairder bij de vrouwen. Volgens experts heeft de economische crisis hen prijsbewuster gemaakt, waardoor ze kiezen voor kwaliteit én kwantiteit.
De nieuwste foundations zijn een dagcrème, foundation en zonverzorging ineen. Zonnepoeders kunnen ook als oogschaduw gebruikt worden en lippenstift is plots ook een blush. Al deze nieuwe 'dubbele' werkingen zorgen voor een enorme verkoopsstijging. Dat stelt het marktonderzoeksbureau Mintel vast. (br.she)
Grote mensen
hebben voordelen. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat ze dominanter
overkomen zodat ze sneller carrière en dus een hoger salaris
opstrijken.
Eerste indruk Vooral
bij eerste indrukken doen grote mensen hun voordeel. Ze stralen meer
maturiteit uit. Als je groot bent, kijk je letterlijk neer op anderen.
Hierdoor worden grote gestaltes meer gestimuleerd en hebben ze meer
zelfvertrouwen.
Tips Minder grote mensen hoeven niet meteen te wanhopen. Er zijn manieren om langer over te komen.
-Kies kleding in gelijke kleuren. Hierdoor lijk je lang en mager.
-Zorg
dat je lichaam er niet onderverdeeld in blokken. Vrouwen lijken langer
in een jurk en mannen kunnen langer lijken wanneer ze een dunne riem
dragen in dezelfde kleur als de broek.
-Kies verticale
motieven en details. Zo helpen dunne verticale strepen, een zichtbare
zoom, aparte knopen of een opvallende das.
-Draag schoenen met hoge hakken.
-Zorg voor een goed figuur en/of verlies gewicht. Als je dunner bent lijk je automatisch langer.
Gisele Bündchen stelt nieuwe collectie ecoslippers voor
Het Brazilaanse
supermodel presenteerde deze week in Madrid haar nieuwste collectie
schoenen voor het merk Ipanema. Dat staat voor ecovriendelijke
slippers, in het gamma zitten zowel chique als casual exemplaren.
Goede doel Gisele
ontwierp de collectie werd rond vijf verschillende thema's. De schoenen
Botany, Fern en Bean zijn wat chiquer en passen voor een avondje uit.
Terwijl Leaf en Life eerder casual zijn en geschikt zijn voor elke dag.
Een deel van de winst van de verkoop zal geschonken worden aan het
project 'Forests of the Future', dit financiert de herbebossing van
Brazilië. Gisele werkt als sinds 2002 met het merk samen en
presenteerde al heel wat succesvolle collecties. In België kun je de
slippers bestellen bij La Redoute vanaf 27 euro.
Handtas van Leontine Hagoort, verkrijgbaar in de lederwarenzaken voor 199 euro.
De handtas van een fashionable mama moet functioneel maar vooral mooi
zijn, gelukkig zijn er heel wat exemplaren die beide combineren. Moet
jij je gezin steevast 'subtiele hints' voor moederdag geven, dan kunnen
onderstaande handtassen alvast wat inspiratie bieden.
Handtas van Leontine Hagoort, verkrijgbaar in de parfumerie voor 69 euro.
Folklore De
handtassen van Leontine Hagoort fleuren meteen elke sobere outfit op.
In haar collectie komen de thema's western, folklore, vintage en hippie
vaak terug. De designer werkt met hoogwaardige materialen en mooie
details, die net dat ietsje meer geven. We zijn alvast fan van deze
roze handtas en het beige tasje.
Speels van Oilily De
lentelijn van Oilily is vernieuwend met trendy metallic en hippe
vogelprint, maar toch herkenbaar. Deze tassen staan voor praktisch en
stevig, terwijl het design heel speels is.
Deze handtas van Oilily is voor 95 euro verkrijgbaar bij de parfumerie.
Het
luxemerk Gucci wil zijn merk uitbreiden met een eigen cosmeticalijn.
Gucci is een van de laatste modemerken die de stap nog niet gewaagd
heeft.
"Ik vind het een goed idee om de stap te wagen. We zijn
nog bezig met het ontwerp, maar de verpakking die ik zou willen heb ik
wel al bedacht", vertelt Frida Giannini.
Gucci lijkt voorlopig
één van de enige luxemerken die niet in aanraking komt de recessie.
Vorig jaar alleen al maakte het bedrijf ruim 8 miljoen euro winst.
Het moet niet altijd Victoria Beckham zijn die een nieuwe trend
lanceert, ook Beyoncé kan er wat van. Gisteren verscheen ze na opnames
voor de show met David Letterman in New York in een heerlijke witte
jurk mét open toe-pumps, die ondertussen al de cornettoschoen worden
genoemd.
De
vorm van de hak (breed bovenaan, smal onderaan) doet aan het bekende
hoorntje denken, de bolle versiersels op een bolletje ijs: de link is
snel gelegd.
Obessie Overigens lijkt het
erop dat Beyoncé een obsessie voor schoenen heeft ontwikkeld. Steeds
vaker wordt ze in bijzonder opvallende en fraaie exemplaren gezien.
Voor de opnames van de show had Beyoncé een andere, blauwe, jurk aan
en, natuurlijk, ook andere schoenen. Beroemde schoenen: de gouden
Odyssey-schoenen van Ruthie Davis.
Eerder dit weekend was ze
op stap met manlief Jay-Z in Soho en daar verscheen weer een paar
opvallende schoenen. Schoenen waar Madonna vorig jaar al mee gezien
werd... een minder slimme fashionista-zet dus.
Net als bij Chanel en Lagerfeld kwam ook het witte thema bij Givenchy terug. De ontwerper Riccardo Tisci ging voor ingetogen lange jurken in lichte en los gedrapeerde stoffen. De collectie getuigt van eenvoud, wat wel opviel was dat enkele modellen gesluierd over de catwalk gingen.
Tisci onderstreepte dat dit geen verwijzing naar de boerka is. Daarnaast zagen we schitterende bandagejurken die strak om het lijf zitten en elke vrouwelijke vorm benadrukken. De ontwerper zette ook sterke vrouwen in lederen korset en short neer.
De kooischoen is uitgegroeid tot de schoenen rage van dit modeseizoen. Er wordt over getwittert, geblogt en gesproken
Deze zomer rooster je je voeten! In de orginele Stefano Pilati voor YSL cage shoes, (prijs: rond de $1000), of in een goeie look-a-like. (br.style today)
Swarovski is klaar om de juwelenmarkt te veroveren. Na kristallen poppetjes, kwam het merk al op de proppen met prachtige oorbellen, ringen en halskettingen. Nu wil het de laatste niche innemen door een eigen horlogelijn te lanceren.
De lijn bestaat uit 45 modellen en biedt bijna alle verschillende horlogestijlen aan. Alle horloges zijn bezet met de nodige Swarovski-kristallen, maar variëren van hoekig mannelijk naar rond en verfijnd vrouwelijk.
Alle uurwerken garanderen een 'Swiss-made' kwaliteit in combinatie met de luxe waar Swarovski voor staat.
Nederlandse modellen lijken het stereotype beeld van domme ganzen ver achter zich te laten. Uit een onderzoek van het modellenbureau VIP Promotions blijkt namelijk dat bijna driekwart van de modellen een hogeschoolopleiding of hoger heeft genoten.
Tijdens het onderzoek werd ruim 200 modellen naar hun opleidingsniveau gevraagd. 32% beschikte over een universitair diploma, 40 % heeft een opleiding aan een hogeschool succesvol afgemaakt. Slechts een kwart heeft geen of een laag diploma op zak.
"Door programma's als Beauty and the Nerd leeft bij het grote publiek het idee dat mooie mensen dom en simpel zijn. Dit onderzoek laat zien dat dit een verkeerd beeld is", besluit Dennis Schouten, manager van het modellenbureau. (br.she)
Isabella Rossellini (56) doet een oproep om oudere modellen op te
voeren in advertenties voor cosmeticaproducten. "Ik heb er geen
boodschap aan als jonge modelletjes antirimpelcrèmes aanprijzen",
argumenteert de Italiaanse actrice die zelf model was in haar jongere
jaren.
Veertien jaar het gezicht van Lancôme In
1992, toen ze veertig werd, bedankte de Franse cosmeticareus Lancôme
haar voor bewezen diensten. Nadat ze veertien jaar het gezicht van
Lancôme was, werd ze vervangen door een jong model. Rossellini is ervan
overtuigd dat die wissel oudere klanten van Lancôme het merk de rug
deed toekeren. "Vrouwen willen leeftijdsgenoten zien die in
advertentiecampagnes schoonheidsproducten aanprijzen", oordeelt de ex
van Martin Scorsese.
Elegant en verfijnd "Ik
begrijp wel dat het er in de advertentiewereld om draait dromen te
verkopen, maar ik ben niet zeker dat vrouwen ervan dromen jong te
blijven. Ik doe dat alleszins niet. Ik droom ervan elegant en verfijnd
te zijn. Toen Lancôme me wandelen stuurde, hebben ze lang moeten zoeken
naar een vervangster. Alle onderzoeken wezen uit dat vrouwen blij waren
met een vrouw in haar veertiger jaren die antiverouderingscrème
aanprijst. Een meisje van in de twintig die dat doet, dat klopt niet".(br.hln)
De
actrice Emma Watson zou de nieuwste muze zijn van het modemerk
Burberry. Het modehuis zelf wil voorlopig nog niet kwijt of Watson ook
echt het nieuwe uithangbord van het merk wordt.
Watson is geen
onbekende in de beautywereld. Zo poseerde ze eerder al voor het
beroemde Chanelparfum 'Coco Mademoiselle'. Burberry zou met Watson
vooral de sprookjesachtige toer op willen gaan. Zo zouden ze volgens
insiders al werken aan bosachtige, mistige decors die zo uit een Harry
Potterfilm lijken te komen.
Het modehuis Yves Saint Laurent wil, ondanks de economische crisis, toch mee met zijn tijd. Speciaal daarom creëerde het iconische huis een groene collectie 'Home'.
'Home' komt er naar aanleiding van de gelijknamige film. De prent draait rond het klimaat en wil het bewustzijn danig vergroten, een doel waar ook YSL zich graag voor inzet.
Speciaal daarom ontwikkelde YSL een collectie van organisch katoen en exclusieve prints. De lijn bevat onder andere T-shirts, tassen en tanktops. (br.she)
Door het
lentezonnetje beginnen we al te dromen van hete zomerdagen op het
strand, aangevuld met zwoele avonden in strandbars. Deze zomer ga je
kleurrijk, casual én sexy naar het strand. Goed nieuws, de designers
hielden rekening met alle vrouwen, voor elk figuur vind je wel wat.
Sexy badpak Felle
kleuren zijn deze zomer helemaal trendy en dat geldt ook voor de
strandmode. Ga dus voor een exotische mix van heldere kleuren, die
steken mooi af tegen een gebruinde teint. Fleurige bloemenprints als
orchideeën en Afrikaanse patronen doen het ook goed. Het badpak is
helemaal terug van weggeweest. Vaak associeer je dat met allesbehalve
sexy dingen, maar deze zomer draait het allemaal rond sensuele
verleiding met asymmetrie, veel bloot weinig stof. Daarnaast kun je ook
niet missen met metallic kleuren en stijlvolle details als glitterende
borduursels en pailletten.
Bikini met bijpassende strandoutfit van Pucci.
Bikini voor elk figuur De
bikini blijft natuurlijk een vaste waarde wat strandmode betreft. Kies
voor een eentje met haltertop om trendy te zijn of zelfs een
asymmetrisch detail, dit leidt de aandacht af van je schouders. Vrouwen
die onzeker zijn over hun buikje hebben geluk, zij kunnen opteren voor
een retrobikini met hoog taillebroekje dat je probleemzone mooi
verstopt.
Retrobikini van H&M voor vrouwen met een buikje.
Strandoutfit Om meteen van het
strand naar de bar te gaan, zonder je te moeten omkleden, is een
strandoutfit deze zomer een must. Ook wat dat betreft, kies je voor een
opvallend ontwerp. Helemaal trendy is een bijpassende outfit, lekker
makkelijk want je hoeft niet na te denken of alles bij elkaar past. Qua
accessoires mag je ook terug gaan naar primitievere tijden: denk aan
grote, houten armbanden, een opvallende kralenketting en
folkloristische slippers. Leuk tenslotte je outfit op met een enorme
hoed en natuurlijk een gigantische zonnebril. Een verbrande huid is
helemaal 'not done' in deze tijden, neem dus steeds een goede
zonnecrème mee in je strandtas. (br.nina)
Nog steeds op zoek naar de perfecte parfumgeur? Vraag uzelf dan eerst even af wat u met uw reuk wil bereiken. Indien het antwoord is: me jong en jeugdig voelen, ga dan zeker voor de fruitige geuren. Onderzoek wees namelijk uit dat deze geuren je jaren jonger doet lijken.
Tropische vruchten en roze pompelmoes zijn niet alleen smulheerlijk, ze zorgen er ook nog eens voor dat je door anderen jaren jonger wordt geschat. Uit onderzoek blijkt namelijk dat mannen deze geuren associëren met jonge vrouwen en jeugdigheid, en daardoor proefpersonen tot 8 jaar jonger schatten.
Als je mascara opbrengt, kijk in de spiegel en naar beneden en breng de mascara in een zigzag beweging op.
Begin met aanbrengen aan de basis van je wimpers tot aan de uiteinden.
Breng zeker drie laagjes mascara aan. Hierdoor lijken je wimpers voller. Laat ieder laagje wel goed drogen, ongeveer een minuut.
Als
je rechte wimpers hebt kun je een wimperkruller gebruiken. Plaats de
open kruller aan de basis van je wimpers, knijp een paar seconden heel
zachtjes en laat dan weer los. Doe de handeling nog een keer maar dan
halverwege je wimpers. Breng mascara pas na het krullen op.
Verf je wimpers. Het krult en verdikt je wimpers niet, maar het zal zeker je oogopslag versterken.
Veeg
altijd het mascaraborsteltje langs de rand af. Hierdoor heb je geen
last van overtollige klodders die makkelijk vlekken kunnen veroorzaken.