Gisele Bündchen stelt nieuwe collectie ecoslippers voor
Het Brazilaanse
supermodel presenteerde deze week in Madrid haar nieuwste collectie
schoenen voor het merk Ipanema. Dat staat voor ecovriendelijke
slippers, in het gamma zitten zowel chique als casual exemplaren.
Goede doel Gisele
ontwierp de collectie werd rond vijf verschillende thema's. De schoenen
Botany, Fern en Bean zijn wat chiquer en passen voor een avondje uit.
Terwijl Leaf en Life eerder casual zijn en geschikt zijn voor elke dag.
Een deel van de winst van de verkoop zal geschonken worden aan het
project 'Forests of the Future', dit financiert de herbebossing van
Brazilië. Gisele werkt als sinds 2002 met het merk samen en
presenteerde al heel wat succesvolle collecties. In België kun je de
slippers bestellen bij La Redoute vanaf 27 euro.
Handtas van Leontine Hagoort, verkrijgbaar in de lederwarenzaken voor 199 euro.
De handtas van een fashionable mama moet functioneel maar vooral mooi
zijn, gelukkig zijn er heel wat exemplaren die beide combineren. Moet
jij je gezin steevast 'subtiele hints' voor moederdag geven, dan kunnen
onderstaande handtassen alvast wat inspiratie bieden.
Handtas van Leontine Hagoort, verkrijgbaar in de parfumerie voor 69 euro.
Folklore De
handtassen van Leontine Hagoort fleuren meteen elke sobere outfit op.
In haar collectie komen de thema's western, folklore, vintage en hippie
vaak terug. De designer werkt met hoogwaardige materialen en mooie
details, die net dat ietsje meer geven. We zijn alvast fan van deze
roze handtas en het beige tasje.
Speels van Oilily De
lentelijn van Oilily is vernieuwend met trendy metallic en hippe
vogelprint, maar toch herkenbaar. Deze tassen staan voor praktisch en
stevig, terwijl het design heel speels is.
Deze handtas van Oilily is voor 95 euro verkrijgbaar bij de parfumerie.
Het
luxemerk Gucci wil zijn merk uitbreiden met een eigen cosmeticalijn.
Gucci is een van de laatste modemerken die de stap nog niet gewaagd
heeft.
"Ik vind het een goed idee om de stap te wagen. We zijn
nog bezig met het ontwerp, maar de verpakking die ik zou willen heb ik
wel al bedacht", vertelt Frida Giannini.
Gucci lijkt voorlopig
één van de enige luxemerken die niet in aanraking komt de recessie.
Vorig jaar alleen al maakte het bedrijf ruim 8 miljoen euro winst.
Het moet niet altijd Victoria Beckham zijn die een nieuwe trend
lanceert, ook Beyoncé kan er wat van. Gisteren verscheen ze na opnames
voor de show met David Letterman in New York in een heerlijke witte
jurk mét open toe-pumps, die ondertussen al de cornettoschoen worden
genoemd.
De
vorm van de hak (breed bovenaan, smal onderaan) doet aan het bekende
hoorntje denken, de bolle versiersels op een bolletje ijs: de link is
snel gelegd.
Obessie Overigens lijkt het
erop dat Beyoncé een obsessie voor schoenen heeft ontwikkeld. Steeds
vaker wordt ze in bijzonder opvallende en fraaie exemplaren gezien.
Voor de opnames van de show had Beyoncé een andere, blauwe, jurk aan
en, natuurlijk, ook andere schoenen. Beroemde schoenen: de gouden
Odyssey-schoenen van Ruthie Davis.
Eerder dit weekend was ze
op stap met manlief Jay-Z in Soho en daar verscheen weer een paar
opvallende schoenen. Schoenen waar Madonna vorig jaar al mee gezien
werd... een minder slimme fashionista-zet dus.
Net als bij Chanel en Lagerfeld kwam ook het witte thema bij Givenchy terug. De ontwerper Riccardo Tisci ging voor ingetogen lange jurken in lichte en los gedrapeerde stoffen. De collectie getuigt van eenvoud, wat wel opviel was dat enkele modellen gesluierd over de catwalk gingen.
Tisci onderstreepte dat dit geen verwijzing naar de boerka is. Daarnaast zagen we schitterende bandagejurken die strak om het lijf zitten en elke vrouwelijke vorm benadrukken. De ontwerper zette ook sterke vrouwen in lederen korset en short neer.
De kooischoen is uitgegroeid tot de schoenen rage van dit modeseizoen. Er wordt over getwittert, geblogt en gesproken
Deze zomer rooster je je voeten! In de orginele Stefano Pilati voor YSL cage shoes, (prijs: rond de $1000), of in een goeie look-a-like. (br.style today)
Swarovski is klaar om de juwelenmarkt te veroveren. Na kristallen poppetjes, kwam het merk al op de proppen met prachtige oorbellen, ringen en halskettingen. Nu wil het de laatste niche innemen door een eigen horlogelijn te lanceren.
De lijn bestaat uit 45 modellen en biedt bijna alle verschillende horlogestijlen aan. Alle horloges zijn bezet met de nodige Swarovski-kristallen, maar variëren van hoekig mannelijk naar rond en verfijnd vrouwelijk.
Alle uurwerken garanderen een 'Swiss-made' kwaliteit in combinatie met de luxe waar Swarovski voor staat.
Nederlandse modellen lijken het stereotype beeld van domme ganzen ver achter zich te laten. Uit een onderzoek van het modellenbureau VIP Promotions blijkt namelijk dat bijna driekwart van de modellen een hogeschoolopleiding of hoger heeft genoten.
Tijdens het onderzoek werd ruim 200 modellen naar hun opleidingsniveau gevraagd. 32% beschikte over een universitair diploma, 40 % heeft een opleiding aan een hogeschool succesvol afgemaakt. Slechts een kwart heeft geen of een laag diploma op zak.
"Door programma's als Beauty and the Nerd leeft bij het grote publiek het idee dat mooie mensen dom en simpel zijn. Dit onderzoek laat zien dat dit een verkeerd beeld is", besluit Dennis Schouten, manager van het modellenbureau. (br.she)
Isabella Rossellini (56) doet een oproep om oudere modellen op te
voeren in advertenties voor cosmeticaproducten. "Ik heb er geen
boodschap aan als jonge modelletjes antirimpelcrèmes aanprijzen",
argumenteert de Italiaanse actrice die zelf model was in haar jongere
jaren.
Veertien jaar het gezicht van Lancôme In
1992, toen ze veertig werd, bedankte de Franse cosmeticareus Lancôme
haar voor bewezen diensten. Nadat ze veertien jaar het gezicht van
Lancôme was, werd ze vervangen door een jong model. Rossellini is ervan
overtuigd dat die wissel oudere klanten van Lancôme het merk de rug
deed toekeren. "Vrouwen willen leeftijdsgenoten zien die in
advertentiecampagnes schoonheidsproducten aanprijzen", oordeelt de ex
van Martin Scorsese.
Elegant en verfijnd "Ik
begrijp wel dat het er in de advertentiewereld om draait dromen te
verkopen, maar ik ben niet zeker dat vrouwen ervan dromen jong te
blijven. Ik doe dat alleszins niet. Ik droom ervan elegant en verfijnd
te zijn. Toen Lancôme me wandelen stuurde, hebben ze lang moeten zoeken
naar een vervangster. Alle onderzoeken wezen uit dat vrouwen blij waren
met een vrouw in haar veertiger jaren die antiverouderingscrème
aanprijst. Een meisje van in de twintig die dat doet, dat klopt niet".(br.hln)
De
actrice Emma Watson zou de nieuwste muze zijn van het modemerk
Burberry. Het modehuis zelf wil voorlopig nog niet kwijt of Watson ook
echt het nieuwe uithangbord van het merk wordt.
Watson is geen
onbekende in de beautywereld. Zo poseerde ze eerder al voor het
beroemde Chanelparfum 'Coco Mademoiselle'. Burberry zou met Watson
vooral de sprookjesachtige toer op willen gaan. Zo zouden ze volgens
insiders al werken aan bosachtige, mistige decors die zo uit een Harry
Potterfilm lijken te komen.
Het modehuis Yves Saint Laurent wil, ondanks de economische crisis, toch mee met zijn tijd. Speciaal daarom creëerde het iconische huis een groene collectie 'Home'.
'Home' komt er naar aanleiding van de gelijknamige film. De prent draait rond het klimaat en wil het bewustzijn danig vergroten, een doel waar ook YSL zich graag voor inzet.
Speciaal daarom ontwikkelde YSL een collectie van organisch katoen en exclusieve prints. De lijn bevat onder andere T-shirts, tassen en tanktops. (br.she)
Door het
lentezonnetje beginnen we al te dromen van hete zomerdagen op het
strand, aangevuld met zwoele avonden in strandbars. Deze zomer ga je
kleurrijk, casual én sexy naar het strand. Goed nieuws, de designers
hielden rekening met alle vrouwen, voor elk figuur vind je wel wat.
Sexy badpak Felle
kleuren zijn deze zomer helemaal trendy en dat geldt ook voor de
strandmode. Ga dus voor een exotische mix van heldere kleuren, die
steken mooi af tegen een gebruinde teint. Fleurige bloemenprints als
orchideeën en Afrikaanse patronen doen het ook goed. Het badpak is
helemaal terug van weggeweest. Vaak associeer je dat met allesbehalve
sexy dingen, maar deze zomer draait het allemaal rond sensuele
verleiding met asymmetrie, veel bloot weinig stof. Daarnaast kun je ook
niet missen met metallic kleuren en stijlvolle details als glitterende
borduursels en pailletten.
Bikini met bijpassende strandoutfit van Pucci.
Bikini voor elk figuur De
bikini blijft natuurlijk een vaste waarde wat strandmode betreft. Kies
voor een eentje met haltertop om trendy te zijn of zelfs een
asymmetrisch detail, dit leidt de aandacht af van je schouders. Vrouwen
die onzeker zijn over hun buikje hebben geluk, zij kunnen opteren voor
een retrobikini met hoog taillebroekje dat je probleemzone mooi
verstopt.
Retrobikini van H&M voor vrouwen met een buikje.
Strandoutfit Om meteen van het
strand naar de bar te gaan, zonder je te moeten omkleden, is een
strandoutfit deze zomer een must. Ook wat dat betreft, kies je voor een
opvallend ontwerp. Helemaal trendy is een bijpassende outfit, lekker
makkelijk want je hoeft niet na te denken of alles bij elkaar past. Qua
accessoires mag je ook terug gaan naar primitievere tijden: denk aan
grote, houten armbanden, een opvallende kralenketting en
folkloristische slippers. Leuk tenslotte je outfit op met een enorme
hoed en natuurlijk een gigantische zonnebril. Een verbrande huid is
helemaal 'not done' in deze tijden, neem dus steeds een goede
zonnecrème mee in je strandtas. (br.nina)
Nog steeds op zoek naar de perfecte parfumgeur? Vraag uzelf dan eerst even af wat u met uw reuk wil bereiken. Indien het antwoord is: me jong en jeugdig voelen, ga dan zeker voor de fruitige geuren. Onderzoek wees namelijk uit dat deze geuren je jaren jonger doet lijken.
Tropische vruchten en roze pompelmoes zijn niet alleen smulheerlijk, ze zorgen er ook nog eens voor dat je door anderen jaren jonger wordt geschat. Uit onderzoek blijkt namelijk dat mannen deze geuren associëren met jonge vrouwen en jeugdigheid, en daardoor proefpersonen tot 8 jaar jonger schatten.
Als je mascara opbrengt, kijk in de spiegel en naar beneden en breng de mascara in een zigzag beweging op.
Begin met aanbrengen aan de basis van je wimpers tot aan de uiteinden.
Breng zeker drie laagjes mascara aan. Hierdoor lijken je wimpers voller. Laat ieder laagje wel goed drogen, ongeveer een minuut.
Als
je rechte wimpers hebt kun je een wimperkruller gebruiken. Plaats de
open kruller aan de basis van je wimpers, knijp een paar seconden heel
zachtjes en laat dan weer los. Doe de handeling nog een keer maar dan
halverwege je wimpers. Breng mascara pas na het krullen op.
Verf je wimpers. Het krult en verdikt je wimpers niet, maar het zal zeker je oogopslag versterken.
Veeg
altijd het mascaraborsteltje langs de rand af. Hierdoor heb je geen
last van overtollige klodders die makkelijk vlekken kunnen veroorzaken.
Een synthetische stof bootst het gif van deze slang na.
Slangengif is het nieuwste wondermiddel tegen rimpels. Een goedkope
gezichtscrème die het gif van een Aziatische slang nabootst, belooft
hetzelfde effect op je huid als botox.
Goedkoop en efficiënt De
nieuwste wondercrème 'Lacura Wrinkle Stop' bootst gif van de Aziatische
Tempel Viperslang na en verlamt je gezichtspieren. Omdat deze hierdoor
niet langer samentrekken, kunnen er ook geen rimpels of lijntjes
ontstaan. Dit is niet de eerste crème op basis van synthetisch gif,
maar de goedkope prijs is wel een primeur. Voor de huidige versies
betaal je al gauw bijna 100 euro, 'Lacura Wrinkle Stop' kost 7 euro per
potje. En de crème blijkt echt te werken, uit klinische tests blijkt
dat als je hem twee keer per dag aanbrengt, je rimpels halveren in vier
weken. Daarnaast bevat het middeltje nog andere doeltreffende
ingrediënten als elastine, collageen, elastine, retinol en Q-10, meldt
nu.nl.
Lacura Wrinkle Stop
Aldi De crème zal vanaf eind april in
de Britse filialen van de supermarktketen Aldi verkocht worden, of je
het product ook in België zal kunnen kopen, is nog niet duidelijk. (br.hln)
Het Franse modemagazine Elle heeft het voor elkaar gekregen om acht modellen te strikken om zonder make-up te poseren.
Acht modellen, onder wie Eva Herzigova en Monica Bellucci, zijn zo
moedig geweest om zonder make-up of bewerkingen in Photoshop op de
cover van het Franse modeblad Elle
te poseren. Hoewel het magazine op die manier een einde wou maken aan
het ideale schoonheidsbeeld, staan de modellen een voor een stralend op
de foto's. 'Natuurlijke schoonheden bestaan dus echt', zegt Magali
Sibille, professioneel visagiste en gespecialiseerd in TV- en
filmmake-up. 'Er bestaan ideale huiden die het ook zonder make-up prima
doen voor een fotoshoot. Maar geloof me, ze zijn zeldzaam.' Met de
actie lijkt Elle tegemoet te komen aan de vraag van
vrouwenorganisaties om meer natuurlijke schoonheden in de schijnwerpers
te zetten. Eerder pakte zeep- en cosmeticaproducent Dove al uit met een
campagne waarin ook niet-slanke vrouwen mochten poseren.
Naast Eva en Monica zijn ook Sophie Marceau, Charlote Rampling, Inès de
la Fressange, Anne Parillaud, Karin Viard en Chiara Mastroianni te
bekijken in het magazine van 14 april (br.Het Nieuwsblad)
De beautywereld is al langer geïnteresseerd in de weldaden van orchideeën. Na jarenlang onderzoek ontdekten ze dat deze heerlijke geurende bloemblaadjes niet alleen weldadig zijn voor je humeur maar ook je gezichtsuitstraling een ongekende boost geven.
Het cosmeticamerk Guerlain begon al in 2006 met het onderzoeken en exploiteren van de weldaden van orchideeën. Dit jaar lanceren ze de Orchidée Imperiale White serum wat je algemene uitstraling een ongekende boost geeft. Voor een tube serum betaal je gemiddeld 409 euro.
Zoek je een minder dure bloemige oplossing? Dan biedt Garnier de Orchidee Vital aan voor 10,99 euro. De creme is gebaseerd op een krachtige antioxidantencocktail uit de bloemblaadjes van de orchideeën. De crème is bedoeld voor vijftigplussers en helpt je huid terug vitaal te maken. (br.she)
Als vervolg op de hoge hakken, dienen ook de oorringen heel lang gedragen te worden.
Op
de Louis Vuitton show werden modellen gespot met exemplaren van maar
liefst 15 cm. Sindsdien duiken lange oorbellen regelmatig op in glossy
magazines en in de oren van menige beroemdheden. Op de Golden Globes en de SAG's stalen de juwelenoorhangers van Drew Barrymore en Kate Winslet de show.
Voordelen Goed
nieuws is dat elke stijl veroorloofd is, zolang de juwelen maar lang
zijn. Alle materialen als hout of metaal, net als alle kleuren, zijn
welkom. Ook laten lange oorbellen je nek langer lijken.
Niet
onbelangrijk: het 'it' accessoire is makkelijker en ook goedkoper te
vinden dan pakweg schoenen of een handtas. Op naar de winkel! (br.nina)
Elite Model Look wedstrijd keert terug naar België
Elite Model Look wedstrijd keert terug naar België
De Elite Model Look wedstrijd, die
beschouwd wordt als een van de meest prestigieuze modellenwedstrijden
ter wereld, keert na enkele jaren afwezigheid terug naar België. De
winnares van de wedstrijd sleept een contract van twee jaar in de wacht
bij modellenbureau Elite. Aan de wedstrijd, die opgericht werd in 1983,
nemen meisjes van over de hele wereld deel.
In het kader van de wedstrijd worden castings georganiseerd in
Brussel, Gent, Moeskroen, Bergen/Charleroi, Luik en Luxemburg. De
finale vindt in september in Brussel plaats. Het meisje dat de
nationale finale wint, zal vervolgens deelnemen aan een internationale
selectie in China.
Vorig jaar kwam de Belgische Louise Maselis (foto) als winnares uit de
bus. Zij moest zich echter in Nederland inschrijven aangezien de
wedstrijd sedert enkele jaren niet meer door het Belgische agentschap
georganiseerd werd. De reden hiervoor waren procedureproblemen met de
voormalige verantwoordelijke van Elite in België.
Ongeveer 350.000 meisjes nemen elk jaar deel aan de wedstrijden van
Elite Model Look. Om deel te kunnen nemen, moeten ze tussen 14 en 20
jaar oud zijn en minstens 1,72 meter groot zijn.(br;Het Nieuwsblad)
Het ochtendritueel van het gezicht opmaken kan bij oudere dames
ongelukken voorkomen. Cosmetica aanbrengen is volgens de onderzoekers
vergelijkbaar met een stretchoefening, het verbetert namelijk het
evenwicht en de coördinatie.
Betere houding De
onderzoekster bestudeerde 100 vrouwen tussen 65 en 85 jaar, ze wilde
eigenlijk het effect van make-up op het zelfvertrouwen onderzoeken.
Maar uit de studie bleek dat vrouwen die 's ochtends make-up
aanbrengen, een betere houding hebben en minder vallen dan degenen die
dat niet deden. Professor Patricia Pineau zegt dat de resultaten van
dit onderzoeken ongelukken kunnen voorkomen. "Vrouwen die make-up
dragen hebben duidelijk een betere houding."
Toch gevaarlijk Maar
het aanbrengen van make-up kan in sommige omstandigheden gevaarlijk
zijn. Een eerdere studie toonde namelijk aan dat veel vrouwen make-up
aanbrengen tijdens het autorijden en dat dit aanzienlijk je kansen op
een ongeluk verhoogt. (br.hln)