Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



31-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scarlett Johansson ontwerpt handtas voor Haïti

Scarlett Johansson ontwerpt handtas voor Haïti


http://img713.imageshack.us/img713/1207/scarlettjohansson.jpg


Actrice Scarlett Johansson laat haar goede hart zien, en ontwierp een handtas voor Haïti. Dat schrijft modetijdschrift Elle op haar website.






De tas is wit, met een zwarte landkaart van Haïti en de boodschap 'Supporting the people of Haïti' (Wij steunen de mensen in Haïti). Mango, het Spaanse modemerk waar Johansson het gezicht van is, zal de tas verkopen vanaf februari voor 19,90 euro. De opbrengst gaat naar Oxfam.

Het is niet het eerste initiatief om Haïti te steunen via de mode. Eerder werden ook al T-shirts gemaakt, en kledijketens als JBC en Esprit gaven een bedrag per betalende klant.





� Reageer (0)
30-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trendy man draagt lange onderbroek

Trendy man draagt lange onderbroek





Lange onderbroeken verschijnen opnieuw in het modebeeld. Op de catwalks worden ze gedragen in alle mogelijke vormen, materialen en kleuren. Gelukkig biedt die 'underwear' trend zo zijn voordelen.

Thema
Er moet een ultra-ontwikkelde telepathische verbinding zijn tussen de grootste modeontwerpers op aarde. Of misschien ontmoeten ze elkaar op illegale meetings waar alle gewaden worden vergeleken, besproken en versneden  Hoe kan je anders de verschillende modehows verklaren met nagenoeg dezelfde thema's?






Neem nu de lange onderbroek.  In de afgelopen twee weken werd, van Milaan tot Parijs, de lange onderbroek gesignaleerd. Zowel bij  Dolce & Gabbana tot Dries Van Noten, bij Gaultier of Vuitton, bleken lange onderbroeken al dan niet tot op de enkel aanwezig op de catwalkshows.

Voordelen
Geloof het of niet, deze catwalktrend is uiterst praktisch. Laten we ervan uitgaan dat de doorsnee vent geen voorbeeld neemt aan de modescene en we het hebbeding zelden als bovenkleding zullen zien opduiken. Ze zijn zonder twijfel het ongeëvenaarde ondergoed voor alle weersomstandigheden. Dat heeft de voorbije winterprik ons doen geloven.

Niet alleen als tweede, isolerende huid biedt de 'hoe strakker-hoe-beter'- legging alle voordelen. Voor de man op middelbare leeftijd met dito lichaamsbouw levert het ongetwijfeld heel wat nuttige steun op.




� Reageer (0)
29-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De vrouw gezien door de ogen van mode-ontwerpers

De vrouw gezien door de ogen van mode-ontwerpers


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/11/12/8/media_xl_3569978.jpg?20100128180816



De modeweek in Parijs is in volle gang en de grootste namen uit het wereldje lieten al hun collecties op de wereld los. Zoals alle haute couture-collecties zijn de ontwerpen kunstig, creatief en handwerk, maar ook overdreven, onbetaalbaar en vooral: ondraagbaar. De kunst is dan ook om door de lijnen door te lezen.



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/10/15/0/media_xl_3570015.jpg?20100128182719



Deze ontwerpers hebben een bepaald type vrouw voor ogen. Dit seizoen is die vrouw niet natuurlijk, praktisch, gelukkig of zorgeloos, zo blijkt uit de ontwerpen. Ze is wel vaak sterk, laat niet met zich sollen en neemt de touwtjes in handen zonder dat ze haar vrouwelijkheid verliest.



Dramatische amazones bij Dior.
Dramatische amazones bij Dior.



Dramatische amazones
Dat is het meest zichtbaar in de collectie van Dior (door John Galliano). Deze vrouwen lijken weggelopen uit een kostuumfilm. Ze hebben wit poeder op hun gezicht, felroze lippen, 'big hair' en onmogelijk ingewikkelde jurken. Maar de vrouwen zijn niet zo weerloos en dramatisch als ze er uit zien. Dat blijkt als ze hun amazonepakje aantrekken. Dan worden ze vlijmscherp, ijzersterk, bloedserieus en levensgevaarlijk. De zweep in hun handen, en de vlijmscherpe nagels zeggen het allemaal.




Glamoureus jagen bij Bibian Blue.
Glamoureus jagen bij Bibian Blue.


Jagersvrouw mét gewei
Deze collectie sluit goed aan bij die van Bibian Blue op de modeweek in Barcelona. Een onbekende naam, maar wel een opvallende collectie. Bibian Blue koos ook voor een sterke vrouw, en wat voor een. Een jagersvrouw, in tweed, met een geweihoedje, rode lippen en krullende haar, kan haar mannetje wel staan. Bont werd dan weer gebruikt om de schouders te bedekken. Riempjes en korsetten moeten aantonen dat deze vrouwen hun vrouwelijkheid niet schuwen, maar er zich ook niet door laten tegenhouden.



Kunst- en vlechtwerk bij Gaultier .
Kunst- en vlechtwerk bij Gaultier .


Vlechten en kralen
Bij Gaultier overheerst vlechtwerk, zowel in het haar als in de ontwerpen. Niet de traditionele dikke vlecht of de heidi-vlechtjes, maar wel vele smalle vlechtjes naast elkaar, al dan niet met een ingewikkelde hoofdconstructie. In de kledij wordt de vlechttechniek voor manden en matten toegepast. Rechte lederen linten worden over en onder elkaar vastgezet, en vormen zo een stroef of soepel kledingstuk. Geen romantiek hier, maar wel veel 'tribal' elementen. Kralen en planten zijn ook zeer belangrijk.



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/3/10/12/media_xl_3570027.jpg?20100128182546



Minnie Mouse
Chanel en Armani kozen, elk op hun manier, voor een buitenaardse droomwereld. Chanel deed dat in de vorm van 'Minnie-vrouwen': vrouwen in een Chanel-pakje, met een kapsel als Minnie Mouse-oren én een volle pony afgewerkt met een grote strik. Wit en poederroze overheersten in deze collectie die volledig gemaakt was in glanzende stoffen als zijde en satijn en afgewerkt met overdadige zilveren versiersels. Let ook op de zilveren en gouden 'handschoentjes' zonder vingers!




Volle maan bij Armani.
Volle maan bij Armani.


Dromerige maan
Armani gooit het over een heel andere boeg. Hij liet zich inspireren door de maan, en zette een dromerige, eenvoudige collectie op poten waar de maan als (subtiel) detail in werd verwerkt. Ook de ijle vormen van de maan, komen terug in de collectie. De ontwerper is er zelfs in geslaagd een 'volle maan-jurk' te ontwerpen. Op enkele uitzonderingen na, zijn de kleren in helder maanwit.




http://www.nina.be/static/FOTO/pe/17/3/3/media_xl_3570003.jpg?20100128182331





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kate Moss showt grijze lokken op Fashion Week

Kate Moss showt grijze lokken op Fashion Week


http://img191.imageshack.us/img191/6003/katemossz.jpg




Normaal is Kate Moss de trends voor, maar deze keer holt ze achterna. Een maand geleden meldden we al dat grijs het nieuwe blond is. Nu laat het model moedig haar echte haarkleur zien in Parijs.

Lange benen
Kate Moss stelde op de Fashion Week in Parijs haar eigen handtassenlijn in opdracht van accessoiremerk Longchamp voor. Ze showde op de rode loper haar natuurlijke grijze kleur en haar gespierde, lange benen met een kort kanten jurkje.

Grijze lokken
Grijs haar is trendy, het is de kapselkleur op de Fashion Week in Parijs. We zagen het op de catwalk van Chanel, bij de trendy 13-jarige blogster Tavi en nu bij topmodel Kate Moss.




� Reageer (0)
28-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13-jarige blogger zorgt voor jaloezie bij modejournalisten

13-jarige blogger zorgt voor jaloezie bij modejournalisten


Tavi en de beruchte strik.


De Amerikaanse tiener Tavi Gevinson neemt de modewereld over, dankzij haar modeblog mag ze op de eerste rij van heel wat modeshows van bekende merken als Dior zitten. Dit zorgt voor heel wat jaloezie bij modejournalisten.

Kwaad bloed
Tavi is een modeblogger die haar carrière al op haar 11de startte, die dankzij haar blog nu een grote vlucht neemt. Ze mag op haar jonge leeftijd al dingen doen waar anderen een hele carrière voor nodig hebben: op de eerste rij bij catwalkshows zitten en ze start trends die door de hele modewereld geprezen wordt. Zo had ze voor de show van Dior een paarse strik in haar kapsel, meldt nu.nl.

Op de grond
Dat maakt haar oudere collega's, die hard hebben moeten vechten voor hun plaats op de carrièreladder, erg jaloers. De journaliste die achter haar zat bij de show van Dior, was allesbehalve blij met haar plaats. De Australische Paula Reed voor het modeblad Grazia twitterde tijdens de show al dat ze niets zag door die enorme strik van Tavi. "Ik heb niks tegen kinderen, maar ze moeten hun plaats wel kennen, de grond dus."




� Reageer (0)
27-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Help, de haarelastiek met stof is terug

Help, de haarelastiek met stof is terug





Een elastiekje met stof rond, zo zou je de 'haarscrunchies' kunnen omschrijven. In Amerika lijken de gadgets opnieuw hot nu enkele ketens ze opnieuw verkopen. Dit nadat enkele designers hun modellen met scrunchies in het haar de catwalk opstuurden.

Met parels
Tijdens de lente/zomercollectie van Marc Jacobs werden de ooit zo populaire haargadgets uit de jaren negentig, terug gespot. Zijn modellen droegen 'hippe' exemplaren met pareltjes. Celebs volgen die trend: beroemdheden als Catherine Zeta Jones werden al met het accessoire gespot. Ketens als American Apparal en Topshop verkopen intussen al de hebbedingetjes.



Catherina Zeta Jones met een bad hair day
Catherina Zeta Jones met een bad hair day



Foeilelijk

Niet iedereen is opgezet met deze revival. Sex and the City-actrice Carrie Bradshaw noemde de dingen ooit foeilelijk. "Geen enkele vrouw die zichzelf respecteert, wil dood gevonden worden met een scrunchie', vertelde ze. Of haar opmerking veel zal uithalen, blijft de vraag. Net als bij de terugkeer van de legging of de harembroek, zal het modegadget stilaan zijn weg weer vinden.






� Reageer (0)
26-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laat uw Gucci schatten

Laat uw Gucci schatten


http://img20.imageshack.us/img20/1677/guccij.jpg



Voor de gelukkigen onder ons die nog een Gucci in hun bezit hebben, is er nu goed nieuws. Je kan je designstuk gratis op zijn waarde laten schatten dankzij de Gucci Collector-applicatie.


Gucci viert in 2011 zijn 90ste verjaardag en dat wordt in grootse stijl voorbereid. Zo wil het modehuis zelfs een museum openen waarin ze de meest excentrieke, betekenisvolle stukken verzamelen. Om die oude schatten op het spoor te komen lanceert Gucci samen met het veilingshuis Christie's een veilingapplicatie genaamd Gucci Collector. Via de applicatie kan je je Gucci-stuk ingeven en een schatting van de waarde te weten komen.  (br.she)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ecocollectie H&M is allesbehalve organisch

Ecocollectie H&M is allesbehalve organisch


http://www.hln.be/static/FOTO/pe/8/2/12/media_xl_3566517.jpg?20100126113802



Na beschuldigingen dat H&M perfect draagbare kledij vernietigt, ligt de Zweedse modeketen terug onder vuur. Dit keer omdat het genetisch gemanipuleerd katoen zou verkopen als organisch materiaal.


Sinds enkele jaren verkoopt H&M een organische collectie die enkel uit duurzame materialen en organisch katoen zou vervaardigd zijn. Nu melden verschillende media echter dat bij 30 procent van deze stoffen dit gemengd zou worden met genetisch gemanipuleerd materiaal uit India, dat meldt nu.nl. Het zou om 107.000 ton stof gaan. Hoewel H&M niet de opdracht voor het gebruik van deze stoffen heeft gegeven, krijgt de keten het verwijt zijn leveranciers niet te controleren. Een woordvoerder zegt dat H&M op de hoogte is van het probleem, maar dat ze geen oplossing weten. Andere merken kregen voor gelijkaardige praktijken al torenhoge boetes. Je kan de nieuwste ecocollectie van H&M bekijken op de site NINA.be



http://www.hln.be/static/FOTO/pe/0/13/8/media_l_3566528.jpg?20100126114006



Eerder bleek al dat H&M kledij die niet verkocht raakt, vernietigt in plaats van deze aan de minderbedeelden te geven. Het modemerk liet al weten overschotten vanaf nu wel te doneren aan goede doelen. (br.hln)




� Reageer (0)
25-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fotografe Annie Leibovitz financieel gedwongen om model te worden

Fotografe Annie Leibovitz financieel gedwongen om model te worden


http://img210.imageshack.us/img210/3275/annieleibovitz.jpg


De fotografe Annie Leibovitz staat normaal gezien enkel achter de lens, maar haar financiële problemen hebben haar ertoe gedwongen om zelf model te staan voor het modehuis Louis Vuitton.

De voorjaarscampagne 2010 van het modehuis Louis Vuitton wordt deze keer niet opgevrolijkt door een hip model. Fotografe Annie Leibovitz zal er namelijk samen met balletdanser Mikhail Baryshnikov, beter bekend als Aleksandr Petrovsky uit Sex and the City, in schitteren. "Leibovitz is puur en echt, voor 100% een kunstenares. We hebben ons altijd al heel erg toegewijd gevoeld tot haar en haar talent", vertelt Louis Vuitton in een persmededeling.




� Reageer (0)
24-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer mannen gebruiken stiekem make-up

Meer mannen gebruiken stiekem make-up





1 op 10 mannen zit regelmatig aan de beautysmeerseltjes van hun partner. Een pincet en een vochtinbrenger worden al eens stiekem 'uitgeleend', net als mascara of nagellak. Eén en ander blijkt een Britse rondvraag.
 
Verzorgd voorkomen
Jongens beseffen hoe langer hoe meer dat een verzorgd uiterlijk belangrijk is. Niet alleen de plastische chirurg kan dat beamen, ook vrouwlief beseft maar beter dat er heel wat uit haar beauty- en make-up potjes verdwijnt.

Make-up
De enquête, uitgevoerd onder tweeduizend mannen, bewijst dat deze minstens drie beauty- en/of gadgetproducten van hun wederhelft gebruiken. Een pincet en vochtinbrenger lijken favoriet, net als een nagelvijl. Zelfs stijltangen, zelfbruiners, nagellak, eyeliner of mascara bleken niet veilig voor een aantal onder hen.

Betrapt
Zij die het gebruiken, doen het echter wel stiekem. De partner weet er meestal niets van, als claimt 31 procent dat vrouwlief hen ooit betrapte.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De combatboots zijn terug

De combatboots zijn terug






Bekende trendsetters als Rihanna, Jessica Alba en Christina Aguilera zorgden ervoor dat legerlaarzen, ook bekend als combatboots, de must-haves qua schoenen zijn deze winter.



Crhistina Aguilera en Rihanna met combatboots.
Crhistina Aguilera en Rihanna met combatboots.


Herinner je je nog de leger- of combatlaarzen die trendy waren in de jaren '90? Grungeliefhebbers droegen ze in combinatie met ultrastrakke jeans en bij voorkeur met een geruit, flanellen hemd. Nu is het zo dat tal van fashionista's als Ashley Tisdale, Alexa Chung en Miley Cyrus deze schoenen herontdekten, ze dragen ze in combinatie met strakke broeken maar maken het wel vrouwelijker dan vroeger met frivole topjes en elegante jassen. Rihanna durfde het zelfs aan dit met een erg vrouwelijke jurkje te combineren.



De combats van All Saints.
De combats van All Saints.


De celebs zijn vooral gek van de exemplaren van de Britse keten All Saints. Gelukkig dus dat heel wat modemerken zulke laarzen in hun gamma hebben, dan moet je alvast niet naar de lokale, muffige winkel voor legeruitrustingen.





� Reageer (0)
23-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kate Moss ontwerpt handtassen voor Longchamp

Kate Moss ontwerpt handtassen voor Longchamp


Kate Moss poseert voor Longchamp.


Kate Moss weet alles van handtassen, ze was ooit al het gezicht van ronkende merken als Gucci, Dolce & Gabbana, Louis Vuitton, Versace, Roberto Cavalli, Chanel, Missoni, Longchamp, Dior, Yves Saint Laurent, Burberry en Stella McCartney. Haar uitgebreide eigen collectie diende als inspiratiebron voor de lijn die ze voor Longchamp tekende. 


Inspiratie
Als Kate Moss met een exemplaar rond haar arm loopt, dan weet je dat er meteen tal van fashionista's dezelfde zullen kopen. Daarom is het dus niet verwonderlijk dat ze nu een collectie mag ontwerpen voor het chique accessoiremerk Longchamp. Ze onthulde haar inspiratie voor de alvast veelbelovende lijn. "Bij het emerald groen tasje ben ik echt erg dol op de kleur. Ik wilde dat het heel eenvoudig werd, gebaseerd op de vorm van een envelop. De zebrahandtas is geïnspireerd op een vintage valiesje die ik van mijn verloofde kreeg. Hij is vuil en allesbehalve glamoureus, maar ik ben er dol op. En de cognaclederen tas... het is een schitterende kleur en heel soepel leder, ook fantastisch."




� Reageer (0)
21-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pompons vinden de weg naar de mode

Pompons vinden de weg naar de mode






Pompons zijn niet enkel iets voor cheerleaders, marjoretten of kleine kindjes. Nee, de bollen hebben hun weg (terug) gevonden naar de mode. Het beste nieuws is dat je je oude sjaals, handschoenen en zelfs truien kan 'updaten' door er (zelfgemaakte) pompons of pomponnetjes aan te bevestigen voor drie keer niks.






Celebs en ontwerpers
Rihanna droeg de pompons op haar wintermuts, Cheryl Cole droeg een beanie met een pompon en Cat Deely droeg ze aan haar winterjas. Ook de designers vielen er massaal voor: Diane Von Furstenberg versierde er haar hele wintercollectie mee en Mulberry bevestigde ze aan een jas met 'bonten' kraagje. Echt winters dus.








Maar hoe draag je dat nu?

Pompons passen het best bij winterse accessoires als sjaals, mutsen, handschoenen, sneeuwlaarzen, wollen sokken of pantoffels. Afhankelijk van de look die je wil uitstralen, kan je kiezen voor bonte of sobere kleuren, effen of combinaties. Uitzonderlijk passen ze bij een tuniek of jurkje, maar kies er dan wel in dezelfde kleur als dat tuniekje of jurkje.





� Reageer (0)
20-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Douchegel en scheerschuim ineen


Douchegel en scheerschuim ineen


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/01/20/872165/douchegel-en-scheershuim-ineen_1_515x0.jpg



Vrouwen willen alles in een zo kort mogelijke tijdsperiode. Hun benen scheren is daarbij vaak een onoverkomelijk iets, dat heel wat tijd in beslag neemt. Speciaal daarom lanceert beautyproducent Nivea een scheerschuim en douchegel ineen.

Heel wat vrouwen nemen hun benen en oksels onder handen in de douche. Hierdoor vergeten ze echter dat hun huid sneller gedehydrateerd wordt en krijgen ze sneller stugge stoppeltjes. Nivea lanceert met Double Effect nu een douchegel die eveneens werkt als scheerschuim. Het fijne schuim blijft extra lang op de huid hangen, waardoor je je eerst kan inzepen en daarna nog voldoende tijd hebt om je haartjes af te scheren.

Het goedje is bovendien verrijkt met een passievruchtengeur en avocado-olie waardoor het goed voor de huid en het humeur is. Voor een flesje betaal je 3,19 euro. (br.she)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H&M belooft geen kleding meer te vernietigen

H&M belooft geen kleding meer te vernietigen





De Zweedse keten lag recent onder vuur nadat onverkochte kleding zomaar werd vernietigd. Volgens hun woordvoerder zal dat niet meer gebeuren. Liefdadigheidsinstellingen zullen er in de toekomst nog beter bij varen.

Eenmalig
Volgens de woordvoerder is het niet gebruikelijk dat H&M kleding dumpt. Normaal gesproken worden onverkochte spullen aan liefdadigheidsinstellingen geschonken als UNHCR, Caritas, het Rode Kuis en Helping Hands. Zo stelt H&M dat vorig jaar alleen al meer dan 50.000 kledingstukken werden geschonken. De vernietigde zakken, ontdekt door een journalist van The Times, zouden een eenmalige gebeurtenis geweest zijn.

Voorbeeld
Volgens de Nederlandse professor bedrijfsethiek Ronald Jeurissen, heeft H&M een voorbeeldfunctie. Als marktleider is deze het best bekend bij het grote publiek en zo zijn ze een makkelijke prooi voor actievoerders om zich op te richten. "Wat H&M het best doet, is wachten tot de storm voorbij waait. In de toekomst zal zeker strenger worden gelet wat er met restpartijen staat te gebeuren. De keten zal die fout niet meer maken". (br.hln)




� Reageer (0)
19-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Machtige vrouwen dragen lage hakken


Machtige vrouwen dragen lage hakken





De comfortabele, lage hak is terug trendy. Dit dankzij Michelle Obama, die de gewone vrouw hielp te bevrijden van de pijnlijke stiletto's. Andere krachtige vrouwen volgen snel haar voorbeeld.

Zelfvertrouwen
Lage hakken geven vrouwen toch een boost aan het zelfvertrouwen zonder dat ze schrik moeten hebben om te vallen, het zorgt ook voor een professioneel uiterlijk. De hoogte van de kitten heel, de benaming van de lage hak, ligt tussen de vier en de vijf centimeter. Audrey Hepburn was de eerste om deze in de jaren '50 te introduceren, maar hij maakte pas echt furore in de jaren '60 en '70. In de eighties beleefde hij zijn hoogdagen, dit in combinatie met een scherpe tip en brede schouders. Het verschil met nu is dat je de schoen een ronde tip heeft, wat hem nog comfortabeler maakt. 




Kitten heels van Louboutin.
Kitten heels van Louboutin.



Ongemakkelijke kledij beu
Dat betekent dat vrouwen eindelijk meer keuze hebben dan enkel de torenhoge stiletto's of de saaie, ultraplatte ballerina. Hoewel modellen er elegant uitzien in een platte gladiatorsandaal met touwen rond je been, geeft het de meerderheid van de vrouwen allesbehalve stijl. Modebijbel Vogue riep deze nieuwe hoogte, samen met pastelkleuren en kant, uit tot het nieuwe 'mooi'. Vrouwen kunnen vanaf nu dus ook lopen om hun  bus te halen. "We zijn ongemakkelijke kledij als de skinny jeans, de oversized en zware handtassen en de hoge hakken beu", aldus het modemagazine Harriet Quick.



Kitten heels van Lanvin.
Kitten heels van Lanvin.



Hoe combineren
Het is echter wel belangrijk dat je je hele outfit afstemt op deze nieuwe hak. Om niet te erg jaren '80 te lijken, combineer je het best niet met een minirok. Een knielang potloodmodel en strak shirt zijn een betere optie. Ook bij een skinny jeans zal het niet mooi staan, de schoenen werken beter met een klassieke outfit en panty's of kniesokken.  Nog een voordeel is dat je dankzij deze schoenen zeker kleiner bent dan je man, mocht die een bescheiden gestalte hebben.






� Reageer (0)
18-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michael Bastian ingelijfd bij Gant

Michael Bastian ingelijfd bij Gant


http://img686.imageshack.us/img686/644/michaelbastian.jpg



Fans van de Amerikaanse modeontwerper Michael Bastian moeten het volgend najaar niet al te ver zoeken. Bastian tekende namelijk een overeenkomst met kledingmerk Gant voor de herfst/winter 2010.

De mannenlijn van Bastian zal 70 stuks tellen en wordt verkocht onder het label 'Gant by Michael Bastian'. Om de collectie extra kracht bij te zetten wordt ze exclusief voorgesteld tijdens de New York Fashion Week in februari.

De lijn is gebaseerd op de snit van de Rugger-collectie van Gant en lijkt daarmee perfect aan te sluiten bij de look&feel van het merk. Wie een item van Bastian op de kop wil tikken, betaalt daar iets meer voor, de stukken van de Amerikaanse ontwerper kosten gemiddeld 20% meer dan de rest van de Gant-collectie. (br.she)




� Reageer (0)
17-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. De handtassen van de vrouwen zijn 57 % lichter geworden


De handtassen van de vrouwen zijn 57 % lichter geworden


http://img22.imageshack.us/img22/4833/victoriabeckhamsbags.jpg



Het gemiddelde gewicht van onze handtas is met 57% gedaald, dit is vooral te danken aan de opkomst van de multifunctionele gadgets die er tegenwoordig te koop zijn en de taak overnemen van zware laptops en model koelkast telefoons.

Het onderzoek is afkomstig van Debenhams, de voorzitter vertelt: ‘’De nieuwe generatie van kleinere, lichtere multifunctionele gadgets zoals de iPhone en Blackberry nemen de plaats in van de zware spullen zoals laptops.” Dit meldt de Dailymail.

In de jaren ‘90 kwam de eerste mobiele telefoon uit en deze had een extra gewicht van 250 gram wat werd toegevoegd aan de handtas. Het gewicht bleef groeien toen meer en meer vrouwen ook hun laptop, elektronische agenda, oplader en MP3 speler in de handtas mee namen.

De gemiddelde vrouwentas weegt nu ongeveer 6 pakjes boter, dat is 57% minder dan het gemiddelde van 2 jaar geleden, met 14 pakjes boter.

Door de smart phones die internet hebben waarmee je makkelijk je mail kan checken, op internet kan surfen, muziek kan luisteren en als agenda kan gebruiken worden de kleine tasjes weer van zolder gehaald.

Victoria Beckham is al gezien met een veel kleinere tas dan ze normaal draagt. Het meeste gewicht in een vrouwentas bestaat nog steeds uit ‘onnodige’ spullen zoals make-up, spiegel, tissues, parfum, borstels, boeken, deodorant, tandpasta en pillen.

In modeland geloven ze dat de trend de comeback van de clutch zal bevorderen in plaats van de enorm, grote en bodemloze creaties zoals die van Chanel en Louis Vuitton. (Kan onze rug toch nog gered worden van een hernia!)  (br. Style Today)




� Reageer (0)
16-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ugg-boots ongeschikt voor sneeuw

Ugg-boots ongeschikt voor sneeuw





De trendy Ugg-boots zien er lekker warm uit. Gevoerd met schapenwol lijken ze wel het perfecte schoeisel dat je deze winter kan beschermen tegen koude tenen, bevroren voeten en pijnlijke uitschuivers.

Voor de gek
Dat denken ook de Britse vrouwen, die deze winter geconfronteerd worden met een ware koudegolf en pakken sneeuw. De laarzen worden daar zo'n 1,5  tot 2 keer vaker verkocht, ondanks hun niet bepaald zachte prijs.

Maar deze vrouwen houden zichzelf voor de gek. In werkelijkheid zijn de Ugg-boots zeer ongeschikt voor sneeuw en ijs. Dat konden de vrouwen ondertussen ook al zelf ondervinden: velen zijn (pijnlijk) gevallen. 

Geen grip en niet waterbestendig
De rubberen zolen hebben hoegenaamd geen grip, en de schaapsvacht houdt je wel warm maar niet droog. Vochtige schaapswol houdt ook de lucht vast. Nuttig voor schapen, die daardoor niet afkoelen. Maar voor mensen heeft het het omgekeerde effect: de laarzen houden de koude vast, waardoor je snel onderkoeld raakt. Bovendien duurt het eeuwen om ze te drogen.

Niet voor gemaakt
Vele vrouwen reageren teleurgesteld. "Ze zien er zo warm en comfortabel uit, waarom kan je ze niet dragen in de winter", klinkt het in de Daily Mail. Simpel: omdat ze daar niet voor gemaakt zijn. De laarzen zijn een product van een Australische firma, en gemaakt om 'winter' in Sydney of Los Angeles te overbruggen... op het strand. Het moederbedrijf adverteert de Uggs ook nooit als 'winterschoeisel'.

Blijven 'in'
Fashionista's bestempelen de schoenen al sinds jaar en dag als 'lelijk' en elk seizoen wordt wel eens voorspeld dat ze 'definitief' uit zijn. Maar de Uggs blijven, niet in het minst omdat celebs er altijd mee blijven opduiken. Toch twee keer nadenken als je ermee door sneeuw wilt ploegen dus!




� Reageer (0)
15-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Topless badpak van Victoria's Secret schokt Amerikanen

Topless badpak van Victoria's Secret schokt Amerikanen





Met de leuze 'de helft van de bikini, maar twee keer zo sexy' verkoopt Victoria's Secret zijn nieuwste badpak. Op de plaats waar andere kledingstukken je borsten bedekken, loopt één dun koordje, vergelijkbaar met dat van een string.



De monokini, het badpak waar stukken uit gesneden zijn, is ontzettend populair bij fashionista's. De toplessvariant van Victoria's Secret veroorzaakt heel wat ophef in Amerika omdat het zo bloot is. Een dun koordje om je nek houdt het piepkleine broekje op zijn plaats, waardoor vrouwen met dit kledingstuk nogal bloot zijn. Voor de preutsere dames is er nog een noodtopje om het wat zediger te houden.






Topmodel
Het model Lindsay Ellingson staat alvast beeldig met dit topless badpak (zij draagt het zonder bovenstukje), iets wat voor de gemiddelde vrouw waarschijnlijk minder vanzelfsprekend is.





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shoptrip is vermoeiender dan fitness voor vrouwen

Shoptrip is vermoeiender dan fitness voor vrouwen





De gemiddelde vrouw verbrandt jaarlijks 48.000 calorieën per jaar door te shoppen. Uit onderzoek blijkt ook dat de helft dit vermoeiender vindt dan een bezoekje aan het fitnesscentrum.

25 dagen
Uit een Brits onderzoek blijkt dat vrouwen tot 132 shoptrips per jaar maken, dat is goed voor een totaal van 159 uur en 56 minuten van wandelen aan een hoog tempo. Ook blijkt dat shoppers gemiddeld vijf calorieën per minuut verbranden, wat een totaal van bijna 48.000 calorieën maakt per jaar. Dat is het equivalent van 25 dagen, als je rekent dat de dagelijks aanbevolen hoeveelheid 1.940 calorieën voor vrouwen is. "Shoppen is de ideale manier om die extra kilootjes van de feestdagen er af te werken. Nu met de solden hoeft dit zelfs geen aanslag op je portefeuille te betekenen", aldus de onderzoekers.

Snel wandelen
Het onderzoek toonde aan dat vrouwen maandelijks gemiddeld 11 shoptrips maken, bij twee daarvan gaan ze op zoek naar kledij, bij vijf ervan kopen ze eten en bij de andere vier gaan ze naar de buurtwinkel. Twee derde zegt dat ze het liefst niet slenteren maar snel door de winkel gaan om het zo snel mogelijk af te werken. 70 procent voelt zich volledig uitgeput na een shoptrip en zes op de tien zien het als een goede vorm van lichaamsbeweging.

Sport
De gemiddelde Britse vrouw sport slechts vier keer per maand, het liefst gaat ze naar het fitnesscentrum, zwembad of beoefent ze een teamsport. De gemiddelde sessie duurt 52 minuten, wat betekent dat vrouwen slechts drie en een half uur per maand sporten.




� Reageer (0)
14-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederlandse modeontwerper Edgar Vos overleden

Nederlandse modeontwerper Edgar Vos overleden


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/01/14/861481/nederlandse-modeontwerper-edgar-vos-overleden_1_515x0.jpg



De Nederlandse modeontwerper Edgar Vos is op 78-jarige leeftijd overleden. Vos wordt beschouwd als de keizer van de Nederlandse modeontwerpers.

Edgar Vos is op 78-jarige leeftijd in het Amerikaanse Broward General Medical Centre in Fort Lauderdale overleden aan de gevolgen van een hartaanval. Hij was op dat moment op vakantie met zijn partner.

Vos wordt beschouwd als de ultieme leider van de Nederlandse modescène. Hij was een van de eerste Nederlandse couturiers die succes kreeg in het buitenland. Hij stond garant voor prachtige, hoogstaande ontwerpen die vaak als tijdloos omschreven werden.

Vos heeft momenteel nog 15 winkels onder zijn naam, deze zouden blijven voortbestaan. De ontwerper was sinds zijn laatste collectie in 2000 niet erg actief meer in de modewereld. In 1994 ontving hij nog de Max Heijmans Ring, de grootste Nederlandse modeonderscheiding. (br.she)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwart jurkje creëert perfect zandloperfiguur

Zwart jurkje creëert perfect zandloperfiguur




Je kan je praktisch, maar lelijk figuurcorrigerend ondergoed in de vuilbak gooien dankzij een sexy jurkje dat je het perfecte zandloperfiguur geeft. En waaronder je dus meer verleidelijke lingerie kan dragen. 


Een Britse winkelketen Asda veroorzaakt heisa in Groot-Brittannië met de verkoop van een figuurcorrigerende jurk en rok. Daarin zitten panelen die als een korset rond je heupen, taille en boezem zitten. Zo beloven ze je vet te modelleren zodat je een perfect zandloperfiguur krijgt, het werkt met dezelfde technologie waarvan figuurcorrigerend ondergoed gemaakt wordt. De jurk en rok zouden je tot 3,5 centimeter slanker maken aan de taille.




http://img15.imageshack.us/img15/2935/zandloperfiguur.jpg





De jurk geeft je de vormingen van Marilyin Monroe en kost 30 euro, je betaalt ongeveer 20 euro voor de rok. De stukken zijn gemaakt van polyester en heeft transparante stukken aan de schouders. 85 procent van de Britse vrouwen kwam tussen de 1,4 en de 2,3 kilo bij door de feestdagen, daarom hoopt de winkelketen dat de jurk nu een bestseller zal worden. "Deze jurk zorgt er voor dat vrouwen niet moeten zwoegen in de fitness om het perfecte figuur te krijgen", aldus aankoopverantwoordelijke Fiona Lambert. Volgens Asda zijn de vrouwelijke vormen en het zandloperfiguur terug in omdat dikkere modellen een comeback maken. De jurk moedigt vrouwen aan hun vormen te omarmen.


Psycholoog David Holmes: "Rondingen en het zandloperfiguur zetten het mannelijke hormoonsysteem in werking, ze spelen een grote rol in de wetten van de aantrekkingskracht. Dit is de meest gezonde en vruchtbare lichaamsvorm, het is een uiterlijk kenmerk dat een vrouw goed gezonde kinderen op de wereld zal kunnen zetten, daarom is het universeel aantrekkelijk voor mannen."




� Reageer (0)
12-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mode verwelkomt dikkertjes

Mode verwelkomt dikkertjes


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/01/12/856474/mode-verwelkomt-dikkertjes_1_515x0.jpg



De modewereld is klaar voor verandering. En die verandering komt er in de vorm van dikkere modellen. Plus size vrouwen zouden binnenkort de pagina's van Vogue moeten opvrolijken. Niets nieuws, ware het niet dat het Duitse modeblad Brigitte nog een stapje verder gaat.

"Onze modellen zijn zo dun dat we ze via photoshop moeten dikker maken. Dat is onnatuurlijk en ontoelaatbaar. Vrouwen willen weten hoe een kledingstuk op hen zal staan, daarom kiezen we resoluut voor echte vrouwen", het zijn de woorden van Andreas Lebert, hoofdredacteur van het Duitse magazine Brigitte. Het tijdschrift zette Leberts woorden extra kracht bij door een oproep te plaatsen aan zijn lezeressen.

In een mum van tijd schreven ruim 20.000 vrouwen zich in. Alledaagse vrouwen met normale maten en veel voorkomende figuurfoutjes. Maar ook al is er wat buik of een vetrolletje te zien, gephotoshopt wordt er niet. "Het is niet de bedoeling dat deze vrouwen plots modellen worden. Ze stappen gewoon eventjes uit hun dagelijkse leven en tonen mode volgens hun persoonlijkheid. De vrouwen krijgen dezelfde som betaalt als professionele modellen", aldus Lebert.

Het resultaat mag er alvast zijn. Zo staat een zijden maatpak plots heel wat mooier op een vrouw met rondingen en wordt een rood jurkje een bijzonder modestatement dankzij een jongere vrouw met een klein buikje. (br.she)




� Reageer (0)
11-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Georgia May Jagger als Versace-girl

Georgia May Jagger als Versace-girl




Het eerste campagnebeeld van de Versace Lente/Zomercampagne werd zonet de wereld ingestuurd. Model van dienst is Georgia May Jagger, dochter van Mick Jagger.

Opgetogen
Het wordt een roze zomer bij Versace. Jagger, gehuld in een fluoroze outfit, draagt een bedrukte mini-jurk met felle schoenen.

De eigenlijke campagne loopt vanaf Februari. Bij Versace zijn ze alvast opgetogen over de samenwerking met het model. "Ze is slim, mooi, energiek en heeft een sterk karakter", aldus Donatella Versace. "Daarenboven heeft ze natuurlijke sterallures. Ik vind haar geweldig, ze is een echte Versace girl!".


De 17-jarige is hot op dit moment. Recent werd ze verkozen tot model van het jaar in Engeland. Georgia is ook het gezicht van Hudson Jeans en cosmeticamerk Rimmel. De Versace-campagne is haar eerste eerste campagne voor een echt luxemerk.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Catwalken op het ijs

Catwalken op het ijs





Een dichtgevroren gracht is meer dan een ideale schaats- of wandelpiste. Zaterdag werd voor het eerst een catwalk op natuurijs georganiseerd. Plaats van gebeuren: de Amsterdamse wateren.

Hoe dun of dik de ijslaag ook was, de eerste modellen waagden het erop. Al bibberend flaneerden de modellen in weinig warme vrouwelijke kleedjes van het merk Stop Staring. De ijslaag bleek zelfs bestand tegen de ultrasmalle stilletto's.

Eerste keer
Het Amerikaanse merk werd hiermee gelanceerd in Nederland. Nooit eerder werd er volgens de organisatoren een modeshow gehouden op het natuurijs.




� Reageer (0)
10-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jeanstrends voor 2010

De jeanstrends voor 2010





Jeans blijft een constante in de modewereld, toch ondergaat deze stof heel wat veranderingen komend seizoen. We zetten de trends  voor 2010 op een rijtje.



Jasje van Mango.
Jasje van Mango.


Jasjes
Het jeansjasje blijft in, maar ga niet op zoek naar een klassiek exemplaar. Kies voor eentje met een moderne twist, een assymetrisch model of opvallende kraag, liefst in een lichte tint. Dit combineert goed met een strak jurkje en enkelaarsjes. Voor een chiquere look werkt een denim blazer perfect. Je maakt het wat nonchalanter met een losse broek en cool shirt.



Jurk bij asos.com.
Jurk bij asos.com.


Jurkjes
Ook het jeanshemd is terug, denk aan de grunge-exemplaren uit de jaren 90, maar dan vrouwelijker. Je maakt dit vormeloze item wat sexyer met een zijden bloesje eronder. Jeansjurkjes doen het ook goed deze lente. Kies voor een los, frivool model of ga voor eentje dat veel weg heeft van een baljurk, een bandeaumodel is een goede optie.




Hemd van Vila bij asos.com.
Hemd van Vila bij asos.com.


Broeken
Wil je scoren met een sexy outfit, ga dan voor de strakke denim body of bustier met een lingerielook. Wat broeken betreft, blijft strak het goed doen, durvers gaan voor een opvallend exemplaar met witte vlekken, denk er dan wel aan om de rest heel eenvoudig te houden.



Jeansbroek bij asos.com.
Jeansbroek bij asos.com.





� Reageer (0)
08-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Couture plaktattoos moeten nieuwste hype worden

Couture plaktattoos moeten nieuwste hype worden





Tattoos zijn al langer trendy, het wordt zelfs mainstream nu grote modehuizen als Chanel en Rodarte het op de catwalk presenteerden. Omdat de modewereld echter zo vergankelijk is, brengt Chanel dé oplossing: couture plaktattoos.






Kousenband

De tijd dat je een plaktattoo gratis bij een kauwgom of in een pakje chips kreeg, is voorgoed voorbij. Voor een hip exemplaar van Chanel moet je maar liefst 50 euro neertellen. Hun ontwerpen zijn dan ook modieus verantwoord: het is een kousenband die je op je been moet aanbrengen, net zoals die te zien waren op de catwalk van de lente/zomercollectie 2010. Je kunt ze kopen in de boetieks van Chanel. We betwijfelen momenteel wel of het een wijdverspreide trend zal worden: 50 euro is veel geld voor iets dat na één keer wassen verdwenen is.





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trendy, betaalbare bruidsjurken

Trendy, betaalbare bruidsjurken





De Franse winkelketen 1.2.3. lanceert in februari een beperkte bruidscollectie. Op deze manier kunnen vrouwen op hun grote dag stralen in een trendy outfit die geen fortuinen kostte.


Trendy en klassiek

De bruidscollectie bestaat uit negen, witte jurken. Er zitten traditionele modellen tussen, maar ook meer trendy exemplaren, dat meldt weekend.be. Ze ogen erg chique. Voor elke vrouw is er wat wils met bandeaujurken, maar ook schouderbandjes. De keten dacht ook aan accessoires met hoofdjuwelen, een stola en een jasje. Het beste nieuws moet nog komen, de prijzen startten vanaf 195 euro en je bent maximum 445 euro kwijt. Deze tijdelijke test start in februari. Als dit een succes blijkt te zijn, zal de keten een permanente bruidscollectie lanceren.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antirimpel-beha en hydraterende onderbroekjes worden lingerietrend van 2010

Antirimpel-beha en hydraterende onderbroekjes worden lingerietrend van 2010


De 'Smart Memory Bra' is van Sloveense makelij en laat het decolleté groeien met de lichaamstemperatuur


Beha's die opzwellen en verkleinen naargelang de lichaamstemperatuur, en die uw decolleté rimpelvrij houden. Dat zijn slechts enkele voorbeelden van wat de nieuwe lingeriebeurs in Parijs in petto heeft, melden de organisatoren.

De anti-rimpel bustehouder is een Nederlands ontwerp van 'Decollete' dat ervoor zou zorgen dat rimpels verdwijnen tijdens het slapen. Het gaat om een cuploze beha die je 's nachts draagt en die de borsten uit elkaar duwt om bestaande rimpels te glad te strijken en nieuwe te voorkomen.

Schuimvulling
Een Sloveense ontwerpster bedacht daarnaast het geniale plan om de cups van een bh op te vullen met een speciale schuimvulling die uitzet naarmate de lichaamstemperatuur stijgt. Bedoeling hiervan is dat de borsten extra groot lijken als de vrouw zich inspant of wanneer ze het warm krijgt tijdens het flirten. Het gaat om het zogenaamde 'memory foam', waarvan de technologie toebehoort aan niemand minder dan de Amerikaanse Nasa sinds de jaren '60.

'Milkshake'
Ook stelt de lingeriebeurs de Franse lingerielijn 'Milkshake' voor. Het gaat om lingerie in een speciale stof gemaakt uit melkproteïnen die tien aminozuren bevatten. Deze samenstelling zou zorgen voor een enorme hydratatie van de huid. Fashion manager van de beurs, Sophie Morin is in elk geval enthousiast: "De stof is zo zacht als satijn", getuigt ze.

500 merken
De lingeriebeurs in Parijs gaat door van 23-35 januari. Zo'n 20.000 lingeriesetjes uit meer dan 100 landen zullen worden tentoongesteld, in totaal gaat het om meer dan 500 merken.




� Reageer (0)
07-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H&M vernietigt massaal onverkochte kledij

H&M vernietigt massaal onverkochte kledij





In plaats van ze uit te delen aan minderbedeelden, vernietigt H&M zijn onverkochte kledij, om zo te verzekeren dat niemand deze nog kan dragen of doorverkopen. Dit roept heel wat vragen op bij critici, zij vinden dit namelijk niet ecologisch verantwoord.

Geen uitverkoop
De New York Times ontdekte dat grote ketens als H&M en het Amerikaanse Wal-Mart onverkochte kledij simpelweg vernietigen om dan weg te smijten. Kleinere winkels lossen dit probleem op door een uitverkoop te houden of naar speciale outletwinkels te sturen, dat meldt Styletoday.nl. Omdat de kledij van H&M al zo goedkoop is, doen zij dit echter niet.

Vernietigen
Omdat de ketens er zeker van willen zijn dat de stukken die ze weggooien niet doorverkocht worden, vernietigen ze perfect draagbare dingen. Ze doen dit door middel van machines die gaten maken of ze halen zolen uit schoenen. De New York Times ontdekte dit door in de vuilbakken van een H&M-filiaal in New York te snuffelen, daar ontdekten ze verknipte jassen of exemplaren waar de mouwen van geknipt waren. De Amerikaanse Wal-Mart zou zelfs personeel hebben ingehuurd die de kledij ergens dumpte.

Immoreel
Critici vindend it echter immoreel is, H&M zou bijvoorbeeld de afdankertjes kunnen doneren aan minderbedeelden. Een woordvoerder van Wal-Mart verdedigde zich door te zeggen dat ze normaal niet-verkochte artikelen doneren aan goede doelen en dat ze de situatie zullen uitspitten. Modeketen H&M weigerde commentaar te geven op het artikel in de Times, wel meldt de keten initiatieven te hebben genomen om hun papierberg te verkleinen.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Emma Watson poseert samen met broer voor Burberry


Emma Watson poseert samen met broer voor Burberry





De actrice Emma Watson, bekend door haar rol van Hermelien in Harry Potter, poseert voor de nieuwste zomercampagne van Burberry samen met haar 17-jaar oude broer en drie andere mannelijke modellen.





Klassieke schoonheid
Christopher Bailey van Burberry: "Deze campagne viert de tijdloosheid van Burberry. We werken weer met Emma omdat ze een klassieke schoonheid is en bovendien ontzettend getalenteerd. Ze oogt glamoureus en tegelijkertijd sexy. Dat zit duidelijk in de familie, daarom hebben we haar broer er hebben bij gevraagd." Voor de shoot showt ze de klassieke trenchcoats, kenmerkend voor de stijl van het merk, maar ze poseert ook schitterend met accessoires. Mario Testino was fotograaf van dienst.





� Reageer (0)
06-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Zwart slankt af, maar maakt ook ouder

Zwart slankt af, maar maakt ook ouder




Zwarte kledij is voor vrouwen een veilige optie omdat het je figuur flatteert en bij elke gelegenheid past. Volgens experts echter benadrukt het rimpels en donkere kringen rond je ogen. 


Rimpels benadrukt

Slechts één vrouw op vijf heeft de juiste teint om goed met zwart te staan. Deze veilige kleur flatteert degenen met een warme huidskleur, met als basis geel, oranje of goud, niet. Het neemt hun gezonde gloed weg en geeft hen een vermoeider uiterlijk. Mensen met een bleke huid creëren met deze kleur een koele, dramatische look, wat hen goed staat. Zwarte kledij benadrukt namelijk de donkere lijnen onder de kin, schaduwen rond de ogen en rimpels in het gezicht, aldus de Britse kleurenconsulent Standish. Hoe ouder je dus bent, hoe groter het effect. Ze raadt daarom aan deze kleur niet dicht bij je gezicht te dragen. 






Je kan echter met een eenvoudige test zien of zwart je flatteert of niet. Hou de kleur tegen je gezicht en bestudeer jezelf in de spiegel. Kijk naar donkere lijnen onder de kin, schaduwen rond de ogen of lijntjes in het gezicht die benadrukt worden. Als je dit niet ziet, dan kun je waarschijnlijk zwart dragen en er goed uitzien. In het andere geval, moet je jezelf een kleurrijke garderobe aanschaffen.



De kleurenconsulente raadt deze vrouwen aan geen donkere sjaals, hoeden, coltruien of jassen met een hoge kraag te dragen, omdat deze zeker de verouderingskenmerken van het gezicht benadrukken. Je kunt het effect wel temperen met wat kleur rond je nek, dit doe je met een sjaal, juwelen of een diepe decolleté. Standish: "De meerderheid van de vrouwen ziet er niet jong en gezond uit met zwart in de buurt van hun gezicht. Ook hun huidskleur zal er veel ouder uit zien. Het effect kan zelfs zo groot zijn dat vrouwen zich vermoeid, ongemakkelijk en introvert erdoor voelen. Je kan natuurlijk wel een zwarte broek of rok dragen om je heupen optisch slanker te maken, maar combineer dit dan zeker met een gekleurd topje. Veel vrouwen hebben een zwart jurkje in de kast liggen dat ze dragen bij feestelijke gelegenheden, zorg er dan wel voor dat dit wat kleur heeft aan de bovenkant."





� Reageer (0)
05-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trendy in huis met pantoffels

Trendy in huis met pantoffels


Pantoffels van Uggs.


Pantoffels hebben lang het imago gehad wel je voeten warm te houden, maar duf en oubollig te zijn. Volgens mode-experts zijn ze nu echter trendy.

Trendy
Pantoffels zijn een belangrijk modeaccessoire geworden dat je persoonlijkheid weerspiegelt en je loungekledij nieuw leven inblaast, maar houden ook je voeten warm. De keuze is tegenwoordig zo groot dat het moeilijk kiezen is. Ga je voor vilt, fleece of schapenvel of kies je voor gezellig of hip? Ook moet je een beslissing maken over de details, kies je voor pompons, strikjes, bloemetjes of veertjes? We geven een selectie van de meest trendy slippers:

Traditioneel
Klassieke vrouwen kiezen best voor een traditionele, maar stijlvolle pantoffel, waarmee je ook de deur kunt gaan openen. Trendy exemplaren zijn van wol gemaakt, liefst met een kabelmotief.

Laarsjes
Pantoffellaarsjes komen ook in alle soorten en maten, je hebt ze in kunststof maar ook in schapenvel. Ze zijn de ultieme vorm van luxe, want ze houden ook je enkels warm, wat geen overbodige luxe is tijdens deze koude winter.






Sokken
Tegenwoordig heb je ook een combinatie van een sok en een pantoffel. Dit is makkelijk omdat je ze niet hoeft uit te trekken in de zetel en je ze zo dus niet overal kunt kwijt raken.




� Reageer (0)
04-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouw draagt een jurk voor 1 jaar


Vrouw draagt een jurk voor 1 jaar






365 dagen lang één en dezelfde jurk dragen, wie doet dat nu? Sheena Matheiken zo blijkt, in een project genaamd 'The Uniform Project'. Elke dag draagt ze de jurk (7 identieke jurken eigenlijk, een voor elke dag van de week) op een andere manier. Met kniekousen, een hoed of harempants, bijvoorbeeld. De accessoires zijn altijd vintage, tweedehands of met de hand gemaakt.


Goed doel
Matheiken doet dat niet zomaar: met haar blog probeert ze geld in de zamelen voor de Akanksha Foundation, dat zich inzet voor kansarme kinderen in India. Op dag 248 (3 januari) heeft ze al ruim 51.000 dollar ingezameld, goed om 143 kinderen een jaar lang naar school te sturen. Wie wil, kan ook accessoires (en inspiratie) schenken aan de modieuze weldoenster.




http://www.hln.be/static/FOTO/pe/10/13/5/media_xl_3323870.jpg?20100104170031



Multifunctioneel
Het project is gestart op 1 mei 2009, in samenwerking met de bevriende ontwerpster, Elisa Starbuck. De jurk is zo ontworpen dat hij gewoon, omgekeerd en geopend kan gedragen worden. Hij werd gemaakt in een zwart, duurzaam katoen, zodat het zowel draagbaar is in de zomer (luchtig) als gemakkelijk te dragen is met laagjes in de winter, en werd voorzien van diepe verstopte zakken zodat een handtas niet nodig is.


Uniformscholen
De titel van het project, 'The Uniform Project', verwijst naar de uniformen die Indiase schoolkinderen moeten dragen. Matheiken werd geboren en geschoold in India, en herinnert zich nog levendig hoe de uniformen door elk kind een beeje werden gepersonaliseerd. De ene rolde de mouwen op, de andere combineerde met een bepaald paar schoenen of een kapsel.







eBay
De accessoires worden aangekocht op eBay en Etsy, in vintagewinkels of op vlooienmarkten in New York. Ontwerpers en vriendenn van Matheiken werken mee aan haar 'look of the day' en helpen haar originele stukken te maken.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Helft vrouwen verstopt nieuwe kleding

Helft vrouwen verstopt nieuwe kleding





1 op 2 vrouwen verzwijgt de werkelijke kost van een nieuw kledingstuk voor haar partner. Steeds vaker wordt kleding in de kast verstopt. Niks nieuws eigenlijk, ware het niet dat de crisis dit gedrag doet toenemen. Eén en ander blijkt uit een rondvraag door Marie Claire Magazine.


Verbergen
Bang om de centjes teveel uit te geven, verzwijgt de helft van alle ondervraagde dames hoeveel centen er daadwerkelijk aan shoppingtrips opgingen. Veertig procent beweert kleding of beautyspullen te kopen die verborgen worden voor de partner. 80 procent van alle nieuwe kleding, schoenen en handtassen verdwijnen zo stiekem in de kast.






Crisis

Aan de rondvraag werkten 1.500 vrouwen tussen 20 en 40 jaar mee. Volgens de hoofdredactrice van Marie Claire magazine, neemt het gedrag door de crisis toe. "Terwijl het vroeger een occasioneel paar schoenen betrof, verbergen meer vrouwen nu regelmatig meer aankopen".




� Reageer (0)
03-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen krijgen steeds grotere voeten


Vrouwen krijgen steeds grotere voeten





Belangrijk nieuws voor schoenfabrikanten: de Sunday Telegraph heeft ontdekt dat vrouwen steeds grotere voeten krijgen. Waar tot voor kort in Engeland een maatje 5 (onze 37/38) de norm was, worden nu maat 6 (38/39) 17 procent en maat 9 (onze 40) zelfs 23 procent vaker gevraagd.
 
Maat tien
Dat bleek uit onderzoek bij een van Londens grootste warenhuizen, Debenhams, waar men nu zelfs overweegt om naast hun maat 9, momenteel de grootst beschikbare maat, ook damesschoenen in maat 10 te gaan verkopen.
 
Steviger
Een woordvoerder van de winkelketen zei dat "grotere schoenen ook steeds steviger moeten worden omdat ze meer gewicht en druk moeten weerstaan".
 
Eetgewoonten en levensstijl
De voorzitter van het Britse chiropodische genootschap bevestigde dat "de voorbije 13 jaar de gevraagde schoenmaten drastisch zijn veranderd.
 
Tot voor kort kon je moeilijk een maat 6 vinden, nu is dat de norm. Dat maakt deel uit van een evolutie waarbij mensen groter en zwaarder worden als gevolg van veranderende eetgewoonten en lifestyle. We zien een soortgelijke trend trouwens ook bij mannen".
 
Gevolg obesitasepidemie
Volgens medische kringen hebben we ook hier te maken met een gevolg van de obesitasepidemie, omdat het eten van junkfood tijdens de puberteit het groeihormoon stimuleert, ook bij de voeten dus.




� Reageer (0)
02-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleur zélf je jurk

Kleur zélf je jurk


http://www.hln.be/static/FOTO/pe/5/0/7/media_xl_3256282.jpg?20091230174049


Doe-het-zelfmode met een twist: de jurk is er maar de kleuren mag je zelf bepalen en ook zelf aanbrengen. Het idee komt van de Nederlandse ontwerper Berber Soepboer in samenwerking met Michiel Schuurman, zo schrijft Weekend Knack op haar website.



http://www.hln.be/static/FOTO/pe/6/1/8/media_l_3256283.jpg?20091230174125


De jurk is een retromodel met bolletjes in verschillende groottes die je zelf kan inkleuren met stiften. Voor 250 euro is de jurk de jouwe. Snel zijn is de boodschap, want van de jurk werden in totaal maar 50 exemplaren gemaakt, in vier verschillende maten. Bestellen kan op www.michielschuurman.be.





� Reageer (0)
01-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit draag je komende zomer


Dit draag je komende zomer



In grote lijnen ligt al vast hoe de zomermode er in 2010 zal uitzien. Dit zijn de belangrijkste trends, volgens fashionising.com.






-    Korte shorts


Kort, korter, kortst - en dan hebben we het niet over de roklengte. De short is terug, en hoe. Hotpants en boyshorts (tot nét onder je kont) worden dé zomeritems. De hotpants worden meestal hoog gedragen, de boyshorts hebben een lage taille. Losse, korte shorts gelden als alternatief. Benieuwd of het ook de badmode zal bepalen.








-    Konijnenoren

Madonna is ermee begonnen, en ja, het wordt écht een accessoire. Konijnenoren, maar ook Micky Mouse-oren en heel grote strikken. Voorlopig vooral gespot in modereportages, maar trendspotters zijn er zeker van dat de trend ook zijn weg gaat vinden naar de straat.

-    Kniekousen

De dijlaarzen die deze winter zo hot zijn, worden omgezet naar kniekousen en overknees. Je draagt ze onder een korte jurk en de shorts (jawel), al dan niet in combinatie met een lange panty. Deze stijl wordt over het algemeen gedragen met enkellaarsjes.

-    Militaire krijgster

Militaire en stammeninvloeden blijven aanwezig in de mode. Lederen tunieken, metalen platen en oorlogsprints spelen de hoofdrol.

-    Split

Hoe kan je sexy zijn zonder een minijurk te dragen? Simpel, koop een elegante, lange jurk mét dijenhoge split (en torenhoge hakken). De split kan je rechts, links, in het midden of aan de zijkanten dragen.







-    Badmode


Er zijn drie grote trends in de badmode: one shoulder, monikini's en cut outs. De one shouldertrend vindt dus zijn weg van de rode loper naar het zwembad, met badpakken en bikini's die het moeten hebben van slechts één schouderbandje.

Ook de monikini's, de combinatie van badpak en bikini, blijven het goed doen, vooral als ze 'gesneden' zijn. Dat betekent dat er net stukken uit het badpak zijn weggesneden.










-    Jumpsuits en playsuits


De jumpsuits en playsuits geven het niet op, ondanks matig succes voor varianten in de voorbije jaren. Ook deze zomer is er plaats voor kledij-uit-één-stuk, en dat in verschillende stijlen: sportief (simpele stoffen en een kap), gesofisticeerd (strakker, in een glanzende stof, afgewerkt met een riem), nonchalant (een zomerse, fladderstof met hippie-invloeden) en zelfs als avondkledij, zoals celebs met wisselend succes uitprobeerden.





-    Broeken met prints

Broeken in één kleur zijn passé, broeken met patroontjes, prints en een boel kleuren door elkaar zijn in. Je top hoeft niet egaal te zijn, maar wie nog maar begint met deze trend past best op met het combineren van verschillende prints om een clownlook te vermijden. Nonchalance is ook hier het sleutelwoord: kies voor een losse broek en een los shirt, half ingestopt of een strakke broek en een los T-shirt.

-    Doorzichtige stoffen


Ook niet echt nieuw, maar naar een ander niveau getild: de doorzichtige stofjes-trend voor zomerjurken en shirts. Te dragen met neutraal, eventueel kleurrijk ondergoed.



http://www.hln.be/static/FOTO/pe/6/15/11/media_xl_3230576.jpg?20091228195119



-    Boyfriend blazers

Al gespot in 2009, en een blijver voor 2010: een mannelijke blazer, die je combineert met een vrouwelijke, lange jurk en een stevige schoene voor een stoere look. Ook perfect om het warm te krijgen als de avond is gevallen.





-    Gescheurde jeans

Nog een celeb-favoriet uit 2009, die de weg naar het grote publiek zal vinden in 2010: gescheurde jeans. Gerafelde randjes tot een broek die eigenlijk maar half aan elkaar elkaar hangt, gecombineerd met sandalen of sportieve sneakers en een T-shirt.




-    Opgelapte jeans

De crisis vindt ook zijn weg naar de mode: opgelapte jeans is helemaal terug. De lapjes kunnen zowel lichter, donkerder als dezelfde kleur zijn, zolang het maar jeans is. Geen lapjes met tekenfilmfiguurtjes dus!




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dé beautytrends voor 2010

Dé beautytrends voor 2010



Op beautyvlak worden in 2010 vier grote trends waargenomen. Cosmetica en lichaamsverzorging is niet enkel om er mooi uit te zien, maar ook om je goed te voelen, op een natuurlijke manier.


1) Mood Beauty

Beautyproducten die je humeur beïnvloeden beginnen aan een opmars, en dat gaat een pak verder dan aromatherapie. Ook make-up en huidverzorgingsproducten zullen stoffen bevatten die je vrolijker maken.


2) Natuurlijke claim
Veel beautyproducten worden getest op dieren of gebruiken stoffen die schadelijk zijn voor mens, dier en natuur. Toch claimen steeds meer beautymerken dat ze 'duurzaam en natuurlijk zijn' en geen schadelijke stoffen bevatten. Tegelijk worden de productenten gedwongen alles simpeler en natuurlijker te maken.


3) Pro-tech't
De nadruk komt op bescherming te liggen, en dit zowel in huid- als haarverzorging. Bescherming tegen UV-straling, ziektes én tegen andere schadelijke stoffen in de omgeving. Computeranalogieën worden gebruikt om de boodschap oevr te brengen naar de consument.


4) Turbo 4G
De volgende generatie beautyproducten gebruikt technieken uit de biochemie en nanotechnologie. Dit zal resulteren in bijna medische oplossingen, en een terugkeer naar de doe-het-zelvers. In je eigen badkamer kan je je eigen producten mengen. Ook gadgets die op beperkte schaal een soort plastische chirurgie uitvoeren zullen een hoge vlucht nemen.




� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!