Dé beautytrends voor 2010
Op beautyvlak worden in 2010 vier grote trends waargenomen.
Cosmetica en lichaamsverzorging is niet enkel om er mooi uit te zien,
maar ook om je goed te voelen, op een natuurlijke manier.
1) Mood Beauty Beautyproducten die je humeur
beïnvloeden beginnen aan een opmars, en dat gaat een pak verder dan
aromatherapie. Ook make-up en huidverzorgingsproducten zullen stoffen
bevatten die je vrolijker maken.
2) Natuurlijke claim Veel
beautyproducten worden getest op dieren of gebruiken stoffen die
schadelijk zijn voor mens, dier en natuur. Toch claimen steeds meer
beautymerken dat ze 'duurzaam en natuurlijk zijn' en geen schadelijke
stoffen bevatten. Tegelijk worden de productenten gedwongen alles
simpeler en natuurlijker te maken.
3) Pro-tech't De
nadruk komt op bescherming te liggen, en dit zowel in huid- als
haarverzorging. Bescherming tegen UV-straling, ziektes én tegen andere
schadelijke stoffen in de omgeving. Computeranalogieën worden gebruikt
om de boodschap oevr te brengen naar de consument.
4) Turbo 4G De
volgende generatie beautyproducten gebruikt technieken uit de biochemie
en nanotechnologie. Dit zal resulteren in bijna medische oplossingen,
en een terugkeer naar de doe-het-zelvers. In je eigen badkamer kan je
je eigen producten mengen. Ook gadgets die op beperkte schaal een soort
plastische chirurgie uitvoeren zullen een hoge vlucht nemen.
|