Doe-het-zelfmode met een twist: de jurk is er maar de kleuren mag je zelf bepalen en ook zelf aanbrengen. Het idee komt van de Nederlandse ontwerper Berber Soepboer in samenwerking met Michiel Schuurman, zo schrijft Weekend Knack op haar website.
De jurk is een retromodel met bolletjes in verschillende groottes die je zelf kan inkleuren met stiften. Voor 250 euro is de jurk de jouwe. Snel zijn is de boodschap, want van de jurk werden in totaal maar 50 exemplaren gemaakt, in vier verschillende maten. Bestellen kan op www.michielschuurman.be.
In grote lijnen ligt al vast hoe de zomermode er in 2010 zal
uitzien. Dit zijn de belangrijkste trends, volgens fashionising.com.
- Korte shorts
Kort, korter, kortst - en dan
hebben we het niet over de roklengte. De short is terug, en hoe.
Hotpants en boyshorts (tot nét onder je kont) worden dé zomeritems. De
hotpants worden meestal hoog gedragen, de boyshorts hebben een lage
taille. Losse, korte shorts gelden als alternatief. Benieuwd of het ook
de badmode zal bepalen.
- Konijnenoren
Madonna is
ermee begonnen, en ja, het wordt écht een accessoire. Konijnenoren,
maar ook Micky Mouse-oren en heel grote strikken. Voorlopig vooral
gespot in modereportages, maar trendspotters zijn er zeker van dat de
trend ook zijn weg gaat vinden naar de straat.
- Kniekousen
De
dijlaarzen die deze winter zo hot zijn, worden omgezet naar kniekousen
en overknees. Je draagt ze onder een korte jurk en de shorts (jawel),
al dan niet in combinatie met een lange panty. Deze stijl wordt over
het algemeen gedragen met enkellaarsjes.
- Militaire krijgster
Militaire en stammeninvloeden blijven aanwezig in de mode. Lederen tunieken, metalen platen en oorlogsprints spelen de hoofdrol.
- Split
Hoe
kan je sexy zijn zonder een minijurk te dragen? Simpel, koop een
elegante, lange jurk mét dijenhoge split (en torenhoge hakken). De
split kan je rechts, links, in het midden of aan de zijkanten dragen.
- Badmode
Er
zijn drie grote trends in de badmode: one shoulder, monikini's en cut
outs. De one shouldertrend vindt dus zijn weg van de rode loper naar
het zwembad, met badpakken en bikini's die het moeten hebben van
slechts één schouderbandje.
Ook de monikini's, de combinatie
van badpak en bikini, blijven het goed doen, vooral als ze 'gesneden'
zijn. Dat betekent dat er net stukken uit het badpak zijn weggesneden.
- Jumpsuits en playsuits
De
jumpsuits en playsuits geven het niet op, ondanks matig succes voor
varianten in de voorbije jaren. Ook deze zomer is er plaats voor
kledij-uit-één-stuk, en dat in verschillende stijlen: sportief (simpele
stoffen en een kap), gesofisticeerd (strakker, in een glanzende stof,
afgewerkt met een riem), nonchalant (een zomerse, fladderstof met
hippie-invloeden) en zelfs als avondkledij, zoals celebs met wisselend
succes uitprobeerden.
- Broeken met prints
Broeken
in één kleur zijn passé, broeken met patroontjes, prints en een boel
kleuren door elkaar zijn in. Je top hoeft niet egaal te zijn, maar wie
nog maar begint met deze trend past best op met het combineren van
verschillende prints om een clownlook te vermijden. Nonchalance is ook
hier het sleutelwoord: kies voor een losse broek en een los shirt, half
ingestopt of een strakke broek en een los T-shirt.
- Doorzichtige stoffen
Ook
niet echt nieuw, maar naar een ander niveau getild: de doorzichtige
stofjes-trend voor zomerjurken en shirts. Te dragen met neutraal,
eventueel kleurrijk ondergoed.
- Boyfriend blazers
Al
gespot in 2009, en een blijver voor 2010: een mannelijke blazer, die je
combineert met een vrouwelijke, lange jurk en een stevige schoene voor
een stoere look. Ook perfect om het warm te krijgen als de avond is
gevallen.
- Gescheurde jeans
Nog
een celeb-favoriet uit 2009, die de weg naar het grote publiek zal
vinden in 2010: gescheurde jeans. Gerafelde randjes tot een broek die
eigenlijk maar half aan elkaar elkaar hangt, gecombineerd met sandalen
of sportieve sneakers en een T-shirt.
- Opgelapte jeans
De
crisis vindt ook zijn weg naar de mode: opgelapte jeans is helemaal
terug. De lapjes kunnen zowel lichter, donkerder als dezelfde kleur
zijn, zolang het maar jeans is. Geen lapjes met tekenfilmfiguurtjes
dus!
Op beautyvlak worden in 2010 vier grote trends waargenomen.
Cosmetica en lichaamsverzorging is niet enkel om er mooi uit te zien,
maar ook om je goed te voelen, op een natuurlijke manier.
1) Mood Beauty Beautyproducten die je humeur
beïnvloeden beginnen aan een opmars, en dat gaat een pak verder dan
aromatherapie. Ook make-up en huidverzorgingsproducten zullen stoffen
bevatten die je vrolijker maken.
2) Natuurlijke claim Veel
beautyproducten worden getest op dieren of gebruiken stoffen die
schadelijk zijn voor mens, dier en natuur. Toch claimen steeds meer
beautymerken dat ze 'duurzaam en natuurlijk zijn' en geen schadelijke
stoffen bevatten. Tegelijk worden de productenten gedwongen alles
simpeler en natuurlijker te maken.
3) Pro-tech't De
nadruk komt op bescherming te liggen, en dit zowel in huid- als
haarverzorging. Bescherming tegen UV-straling, ziektes én tegen andere
schadelijke stoffen in de omgeving. Computeranalogieën worden gebruikt
om de boodschap oevr te brengen naar de consument.
4) Turbo 4G De
volgende generatie beautyproducten gebruikt technieken uit de biochemie
en nanotechnologie. Dit zal resulteren in bijna medische oplossingen,
en een terugkeer naar de doe-het-zelvers. In je eigen badkamer kan je
je eigen producten mengen. Ook gadgets die op beperkte schaal een soort
plastische chirurgie uitvoeren zullen een hoge vlucht nemen.
Je bent het beu om
met je mond open, ogen dicht of een dubbele onderkin op foto's te
staan? Met deze tips van elle.nl poseer je als een professional, en
zijn alle foto's écht leuke herinneringen. 1) Tonen in plaats van verstoppen Regel
één voor een goede foto is dat je ervoor poseert. Wie zich wegsteekt,
hardnekkig de camera probeert te negeren, zich verstopt krijgt als
resultaat een foto met onflatterende poses. Net wat je probeerde te
vermijden dus... Neem wat tijd voor de foto, en oefen eventueel enkele
poses voor de spiegel. 2) Licht Belichting
is enorm belangrijk in de fotografie. Vermijd grote bundels licht boven
je hoofd, omdat dat vreemde schaduwen werpt. Belichting van opzij is
het meest flatterend. 3) Pose Ook je houding
bepaalt of je mooi op een foto pakt of niet. De meest flatteuze pose is
ook een klassieker bij celebs: je draait driekwart van je lichaam naar
de camera, zet één voet naar voren en plaats je handen in je zij.
4) Lippen Een
subtiel lachje is te verkiezen boven een hele rij tanden. Ook populair
bij celebs is de tuitmond. Zorg dat het niet te hard opvalt, dus tuit
je lippen niet te extreem. De beste methode is je lippen te ontspannen
en er zachtjes door te blazen.
5) Dubbele onderkin Vermijd
dat randje onder je kin door je tong tegen je gehemelte te duwen, je
kin licht naar voren te brengen en dan omlaag te duwen. Oefen eerst
voor de spiegel!
6) Oefenen Zoals bij zowat
alles baart oefening kunst. Lukt het niet honderd procent van in het
begin, zet dan door en evalueer wat voor verbetering vatbaar is. Oefen
eventueel zelf met een camera of met een vriendin tot jullie de poses
onder de knie hebben!
Mannen die nog vlug een setje voor vrouwlief willen kopen, zakken maar
beter af naar het Londense warenhuis Debenhams. Daar lopen live
modellen rond met verschillende figuurtjes. Zij moeten het de
twijfelende mannen makkelijker maken om het gepaste lingeriesetje te
vinden.
Onwetend Twee
derde van de heren weet niet wat de maat is van vrouwlief. Daarom
besliste Debenhams de heren een handje te helpen met modellen in
verschillende lichaamsvormen. Kwestie van een visueel steuntje te
bieden, dienden zij voor de mannen te paraderen.
Succes Zo
werden er appel, peer- en zandlopertypes gevonden om de heren te
begeleiden. Hun maten gingen van 36 tot en met 44. Moet het nog gezegd
dat het inititief het voorbije weekend op heel wat bijval kon rekenen?
Jessica Simpson heeft haar eigen zwemkleding ontworpen. De Amerikaanse zangeres heeft daarvoor samengewerkt met het badpakkenmerk Red Carter. Eerder bracht ze al accessoires, schoenen en tassen op de markt.
"Ik heb me voor de lijn laten inspireren door mijn favoriete vakantiebestemmingen en de jetset-wereld waar ik van droom", zei de 29-jarige Simpson tijdens een interview met de Amerikaanse modewebsite Stylelist. De zangeres noemt haar zwemkleding dan ook "leuk en flirty". Collectie
De zangeres heeft de collectie niet in haar eentje ontworpen: "Mijn moeder heeft ook een grote rol gespeeld. We vinden het heerlijk om samen te werken. We hebben elk item in onze handen gehad."
De badpakkencollectie van Jessica Simpson is vanaf 30 december online en in de Amerikaanse keten Macy's te verkijgen. (br.she)
De winter maakt je huid droger,
jeukerig en soms zelfs pijnlijk. Koude wind, sneeuw of regen, barre
temperaturen buiten zijn een vijand, maar ook de verwarming, lage
vochtigheid en harde zepen helpen niet bepaald.
Hoe kan je droge huid verzorgen, en eventueel voorkomen? Zo doe je dat!
STAP 1: bereid je huid voor
a) Verwijder oude huidcellen Dat
klinkt tegenstrijdig, maar hoe jonger de huid, hoe beter een
hydraterende crème kan inwerken. Daarom moet je dus eerst de oude
huidcellen met een scrub verwijderen, wat de huid nog droger doet
voelen, voor je de huid kan verzorgen.
b) Tijd voor hydrateren Neem
je tijd om je droge huid te verzorgen met een hydraterende crème op
oliebasis. Een dikke, zware crème heeft meer kans om diep in de huid te
dringen, langer door te werken én water van de huid te houden. Wie
gevoelig is voor puistjes, kan ook voor een lichtere hydraterende crème
kiezen, en deze gewoon vaker aanbrengen.
STAP 2: maak je huid schoon a) Niet te warm Je
huid heeft geen baat bij warme douches en baden, en droogt de huid nog
verder uit. Wil je je droge huid echt verzorgen, neem dan eerder lauwe
of handwarme douches en baden zo behoudt je huid de natuurlijke
beschermende oliën.
Was je enkel met zeep op de plaatsen die het
nodig hebben: oksels, lies, geslachtsdelen en voeten. De rest wordt
niet echt vuil, en heeft voldoende aan het 'wegwassen'.
b) zachte zeep Gebruik ecologische of huidvriendelijke zepen, zij werken niet zo hard in op de huid.
STAP 3: let op met zon Gebruik
altijd zonnecrème en breng deze elk uur of na elke zwembeurt opnieuw
aan. Doe dit ook in de winter: de zon is minder fel, maar kan de huid
nog altijd beschadigen. Sneeuw weerkaatst zonlicht immers vier keer
beter dan water, wat je ernstig kan verbranden. Een factor 15 is het
minimum.
STAP 4: pas je voeding aan
a) eten voor een betere huid Of
voeding echt een enorme impact heeft, op de huid valt te betwijfelen.
Maar alle kleine beetjes helpen. Omega 3 zou helpen de huid natuurlijk
te hydrateren en puistjes te verjagen.
b) hydrateer jezelf en je huis Drink
zelf voldoende water, en hou de luchtvochtigheid in huid op peil (40 à
50 procent) via een luchtbevochtiger. Veel planten in huis hebben, kan
ook al helpen.
STAP 5: stap naar een dokter Blijft
je huid droog, jeukerig of ontwikkel je een eczema of een andere
irritatie, stap dan naar een dermatoloog. Hij kan sterkere crèmes op
maat voorschrijven.
Weg met de zongetinte huid, de bleke huid is weer in. Een wit snoetje
staat meer garant voor een gezonde huid. Celebs geven het voorbeeld en
ook de topmodellen op de catwalk ogen witter dan ooit.
Schadelijke zon Een
porseleinen huid is het gevolg van een gezonheidshype die al langer
gaande is. Zonnebanken lijken stilaan passé en ook de schadelijke
gevolgen van de zon laten duidelijk hun sporen na.
De 'vampierenlook' is hot in Amerika.
Celebs Het
zijn echter vooral de celebs die de trend hebben gelanceerd. Het
handelsmerk van Dita von Teese bijvoorbeeld is haar witte huid, net als
de porseleinen versie van Nicole Kidman. Intussen zweren zelfs Lindsay
Lohan en Christina Aguilera hun 'bruin zonder zon' af voor een goede
zonnebrandcrème. Smeren blijft immers de boodschap, een porseleinen
huid vraagt immers minimum een crème met beschermingsfactor 15-20. Vampierenfilm De
'vampierenlook' is een andere argument dat meespeelt in het succes van
een bleke huid. De nieuwste film 'Twilight' blijkt in Amerika zo
succesvol, zodat alles wat op vampieren lijkt, gegeerd is.
Ook
mode-ontwerpers als Alexander McQueen en John Galliano sturen de
modellen met witte schmink de catwalk op. Enkel de lippen kregen een
fellere kleur.
Een kwart van de vrouwen draagt slechts 10 procent van de kleding in haar kast, dat blijkt een recente Britse studie. Terug in de mode Een
onderzoek bij 1623 vrouwen tussen 18 en 30 jaar toonde aan dat 91
procent van de vrouwen iets in haar kast heeft liggen dat ze nog nooit
droeg. 79 procent kocht iets waarvan ze op voorhand wist dat ze het
nooit zouden dragen. 84 procent van de vrouwen houdt kleding bij die te
klein is, bijna de helft zegt dat ze iets in hun kast hebben hangen dat
ouder is dan tien jaar, in de hoop dat het terug in de mode komt.
Gewoonte is de reden waarom vrouwen slechts de helft van hun kast
dragen. Slechts 8 procent draagt alle haar kledij, drie op de vijf zegt
dat ze soms hetzelfde kledingstuk opnieuw kopen.
Ongelukkig 76
procent zegt dat ze te vinden zijn voor het idee van slechts 20
klassieke kledingstukken te hebben die gedragen kunnen worden in
verschillende combinaties om zo verschillende outfits en looks te
creëren. Een op de drie vrouwen is ongelukkig met haar stijl, meer dan
de helft zegt dat haar financiële situatie voorkomt de look te creëren
die ze wil. Onderzoeker Andy Barr: "Ik denk dat deze nieuwe studie
bewijst dat hoewel veel vrouwen al hun hele leven kledij kopen, ze nog
steeds niets hebben om aan te trekken."
Dankzij de koude temperaturen en de nieuwe trend van opvallen, breekt de verkoop van panty's ongeziene records. Dat blijkt uit Britse cijfers.
Warme benen De Britse modeketen Marks & Spencer meldt dat ze vorige week vier panty's per minuut verkochten. Vrouwen zoeken massaal heil bij dit kleidingstuk om zo hun benen trendy te verwarmen tijdens deze ijskoude winter.
Opvallende panty's Ook zorgden fashionista's als Cheryl Cole ervoor dat opvallende benen een trend zijn. Vooral wollen, kanten en exemplaren met prints vliegen de deur uit. Maar ook de traditionele zwarte, dikke panty's zijn razend populair, ze worden er 44 per minuut verkocht. Leuk weetje: als je deze allemaal achter elkaar zou leggen, zou de ketting vanuit Londen tot Parijs reiken. Ben je zelf nog op zoek naar een feestelijk exemplaar om je party-outfit op te leuken, dan heeft silkinabox.be een groot aanbod voor je.
Dik model bewijst dat designermode elk figuur flatteert
Dik model bewijst dat designermode elk figuur flatteert
Het model Crystal Renn met een maatje meer bewijst met een fotoshoot
voor het trendy Amerikaanse modemagazine V dat ook dikke vrouwen
designerstukken kunnen dragen. Ze poseert zelfs naast een graatmager
model in dezelfde outfit om de vergelijking te maken, Crystal komt er
vaak beter uit.
Topmerken De
23-jarirge Crystal Renn (maatje 44) neemt het in een modeduel tegen de
veel slankere 17-jarige Jacquelyn Jablonski op, dit poseerde al voor
Calvin Klein. Beide meisjes zijn even groot, hebben donker, lang haar
en dragen identieke outfits van onder meer topdesigners Ralph Lauren,
Versace en Dolce & Gabbana. Deze merken staan bekend om hun
voorkeur voor graatmagere modellen op de catwalk. De foto's werden
genomen door topmodefotograaf Terry Richardson.
Deze
vergelijkende reportage is één van de vele initiatieven om designers en
modebladen aan te sporen modellen te gebruiken in alle soorten en
maten. Ook Vogue beloofde onlangs dikkere modellen in het magazine te
portretteren. De Britse ontwerper Mark Fast stuurde een combinatie van
dikke en slanke modellen de catwalk op in september. Hiermee wilde hij
bewijzen dat zijn collectie werkt voor elke lichaaamsvorm. Deze
beslissing was zo radicaal dat de styliste besloot niet langer mee te
werken enkele dagen voor de show.
Foto: V-magazine.
Maten zijn belachelijk Crystal
Renn schreef zelf een boek waarin ze haar strijd met de mode-industrie
beschrijft. Daarin vertelt ze hoe ze een eetstoornis ontwikkelde waar
ze bijna aan stierf. "De grote variëteit aan vrouwen is net mooi,
waarom kunnen ontwerpers dat niet zien? De kledingmaten waar de
modellen in moeten kunnen passen zijn belachelijk. Ik zeg niet dat alle
jurken maat 44 moeten zijn, maar grotere outfits kunnen aangepast
worden, piepkleine stukken niet. Dit betekent dat modellen zichzelf
verhongeren om er in te kunnen passen."
Een paar kilo's extra geven je een jonger uiterlijk. Dat geldt echter
wel enkel op latere leeftijd, toonde een recent onderzoek aan.
Vet beschadigt huid De
studie vergeleek 65 tweelingen om te bepalen welke gewoonten hen ouder
maakten. Daaruit bleek dat overgewicht de jonge vrijwilligers ouder
deed lijken dan ze werkelijk zijn. Onderzoek bij dieren suggereerde
namelijk al dat te veel vet de kans vergroot dat de zon je huid
beschadigt.
Vet maskeert Het verrassende
is dat bij de proefpersonen ouder dan 55 jaar de extra kilo's hen net
jonger deed lijken. Hoe we verouderen hangt voor 40 procent af van
genetische factoren, de rest wordt bepaald door je levensstijl. Te veel
schade door de zon of roken zijn grote schuldigen voor rimpels op jonge
leeftijd. "Dit onderzoek suggereert dat vet in het gezicht rimpels
helpt maskeren op latere leeftijd", aldus de onderzoekers.
Modebijbel Vogue belooft 'dikke' modellen te gebruiken
De legendarische modebijbel Vogue, 's werelds bekendste magazine, heeft
beloofd om modellen met een maatje meer te gebruiken voor de komende
edities. Hoofdredactrice Anna Wintour besliste dit na het succes van de
cover met Lara Stone (maat 38).
Inspiratie Anna
Wintour: "Vogue is altijd voor gezonde modellen geweest en dat zal ook
zo blijven in de toekomst. Ik hoop ook dat het success van Lara als
model, hoewel haar figuur niet voldoet aan de huidige norm de industrie
zal inspireren om hun huidige voorkeur te veranderen."
Slanker zijn Zelf
zegt Lara Stone dat ze dik is: "Ik ben anders door mijn molliger
lichaam, het zou fijn zijn als ik niet het enige model was met borsten
en een kont. Als ik genoeg discipline had om superslank te zijn, zou ik
dat kunnen. Ik denk soms na over diëten, maar dan eet ik een pizza.
Zoals elke vrouw wil ik wel, helaas, slanker zijn."
Geen revolutie In
het gewone leven zou je Lara Stone niet rond noemen. Ze heeft een
maatje 38, nog twee maten slanker dan de gemiddelde vrouw dus. In de
modewereld is ze echter een model met rondingen. We kunnen met dit
gebaar dus niet echt spreken van een revolutie in de mode-industrie.
Een stylist is niet enkel weggelegd voor de sterren, nee ook jij kan er
simpelweg een boeken. In Groot-Brittannië toch, waar de
stylistenservice Mivida werd opgericht. Wie boekt, krijgt
celebritystyliste Cheryl Konteh op bezoek.
Konteh
gaat door je kleerkast, en stelt ze outfits samen voor alle mogelijke
gelegenheden: overdag, avond, casual, weekends en feestjes. Die outfits
worden gefotografeerd, zodat je geheugen niet te erg om de proef wordt
gesteld. Tot slot gaat een naaister aan de slag om je oude kledij te
transformeren.
Mivida mikt niet enkel op wie weinig modegevoel
heeft. Ook persoonlijke trainingen, holistische therapieën,k voedings-
en levenscoaching wordt aangeboden. Een nieuw jaar, een nieuwe jij, met
deze service? Jezelf trakteren kost wel wat: zo'n 776 euro per halve
dag.
Met de leeftijd
wijzigt het make-up gebruik. Vanaf middelbare leeftijd wordt er meer
kleur gebruikt op de wangen en de lippen. De ogen worden minder fel
aangezet, terwijl jongeren wel eerder naar het kohlpotlood of eyeliner
grijpen. Andere vaststelling: hoe ouder, hoe meer er gesmeerd wordt.
Eén en ander blijkt uit een studie van onderzoeksbureau NPD.
Andere opmaak De
make-up gewoontes veranderen met de jaren. Vooral tussen de 35 tot 44
jaar wijzigt het opmaakritueel. Lipgloss wordt lipstick, foundation
wordt blush. Idem voor de kleuren. Hoe dichter bij de middelbare
leeftijd, hoe meer kleur er gebruikt wordt, vooral op het gelaat en de
lippen.
Anders is het met de ogen. Die worden minder fel
aangezet omdat gevreesd wordt dat zo veel aandacht naar de
kraaienpootjes gaat. 80 procent van de 18 tot 24-jarigen zet de ogen
graag in de kijker, slechts de helft van de 55-jarigen haalt de
eyeliner of oogschaduw uit de kast.
Smeergedrag Het
cosmeticagebruik neemt toe met de leeftijd. Bij de 18 tot 24-jarigen
gebruikt slechts 28 procent vijf of meer producten per dag. Bij de
dertigers stijgt dat aantal tot 42 procent.
In de Verenigde Staten neemt het aantal vrouwen toe dat een
wenkbrauwtransplantatie ondergaat. Volgens experts komt dit doordat ze
te ijverig epileren, waardoor ze plots geen wenkbrauwen meer hebben.
Verdoezelen Veel
vrouwen epileren zelf hun wenkbrauwen, waardoor het al eens fout durft
lopen. Als je te ver gaat, kunnen ze plots verdwenen zijn om nooit meer
terug te groeien. "Ongeveer 70 procent van mijn klanten hebben teveel
geëpileerd of gewoon helemaal geen wenkbrauwen meer", aldus
schoonheidsspecialiste Sherlyn Mosaurieta in New York. Daarom komen er
steeds meer beautyspullen op de markt die het gebrek aan wenkbrauwen
kunnen verdoezelen. In de Verenigde Staten specialiseerden
schoonheidsspecialisten zich er in wenkbrauwen terug voller te laten
lijken. Het is een echte business geworden, je betaalt er 83 euro voor
zo'n behandeling, dat meldt nu.nl.
Tienermeisjes Steeds
meer vrouwen kiezen ook voor een permanente oplossing bij verdwenen
wenkbrauwen. In 2008 lieten in Amerika 3.484 vrouwen een
wenkbrauwtransplantatie uitvoeren, in 2004 waren dat slechts er 2.544.
Vooral tieners zijn te ijverig bij het epileren van de wenkbrauwen, ze
doen dit vaak met was, waardoor ze soms de helft wegnemen. Dat merken
ook de schoonheidsspecialisten die transplantaties uitvoeren. "Ouders
brengen hier soms meisjes van 12 of 13 jaar binnen, ze zoeken dan een
oplossing om hun gezicht terug normaal te laten lijken", aldus Tabitha
Mainaly. (br.hln)
Als je parfum draagt, is het leuk dat de geur wat blijft hangen. Maar
helaas, parfum vervliegt vaak. Velen lossen dat op door meer parfum te
gebruiken, wat in de eerste uren een té sterk effect kan hebben. Wat
kan je wel doen om langer lekker te ruiken? Beauty-experte Else
Mcalonan legt het ons uit.
Laagjes "Om
een volledig effect te verkrijgen, kan je de geur best in laagjes
opbouwen. Gebruik badschuim, douchegel, shampoo of body lotion met
dezelfde geur. Parfum blijft langer hangen als het wat olie bevat. Een
druppeltje baby olie aanbrengen op de plekken waar je parfum kan
spuiten, is dan ook geen slecht idee."
Het juiste plekjes Een
andere tip is het spuiten van parfum op zogezegde 'hartslagpunten': de
binnenkant van de polsen, het putje aan de keel en aan de elleboog. De
punten die het meest warmte aanmaken, zullen de geur namelijk het best
verspreiden. Wat je niet mag doen, is na het aanbrengen het parfum
'openwrijven' of de polsen tegen elkaar houden. Zo onderdruk je de geur
die op die manier niet natuurlijk kan ontwikkelen.
Wolk Tot
slot kan je, divastijl, het parfum 30 centimeter van je vandaan
verstuiven en vervolgens in de parfumwolk stappen en de parfumdeeltjes
op je laten neerdalen.
Iedere vrouw begaat al eens een miskoop, maar dat moet niet meteen een ramp zijn. Dankzij de nieuwe swishing-trend kom je misschien alsnog thuis met een prachtaankoop.
De naam verklapt het concept al een beetje. Swishing betekent zoveel als omruilen. Drie jonge Vlaamse vrouwen hadden genoeg van het hartzeer na een miskoop en richten daarom het evenement 'Swishing' op waarop je miskopen kan inruilen voor de miskoop van iemand anders. Alle dingen die op het einde van de dag niet omgeruild zijn, worden geschonken aan het goede doel. Zo krijgt je miskoop toch een mooi einde. (br.she)
Of het nu een paar van Manolo Blahnik, Jimmy Choo of shoediscount
betreft: 92 procent van alle dames kan zich nog het eerste paar
schoenen herinneren dat met de eigen centjes werd gekocht. Anders is
het met hun oude liefde: minder dan twee op drie kennen nog de naam van
hun eerste lief.
Vergelijking Vrouwen
hebben iets met schoenen, zo wordt gezegd. Een Britse schoenensite
wilde weten wat daar van aan en vergelijken of hun vroegere relaties
even veel herinneringen oproepen.
Gelegenheid De
liefde voor de schoenen heeft veel met de aankoop te maken, zo blijkt.
Veel dames kopen een paar voor een speciale gelegenheid als een trouw,
verjaardag of speciale gebeurtenis. En tot grote ergernis van hun eigen
partners, blijven heel wat dames vastzitten aan oude schoenen, zelfs al
blijven heel wat exemplaren ongedragen.
"We
denken dat vrouwen vol weemoed hun oude liefdesbrieven stockeren in een
oude doos", stelt één van de onderzoekers, "In realiteit zijn oude
schoenen hen nog dierbaarder. Vrouwen behandelen hun schoenen als beste
vrienden. En die blijven sterker in hun geheugen gegrifd dan hun oude
liefdes".
Eerdere studies
toonden aan dat de gemiddelde dame 19 paar schoenen bezit. Slechts vier
paar worden regelmatig gedragen. 1 op 4 schoenen wordt vrijwel nooit
gedragen. 1 op 6 dames bezit meer dan dertig paren in de kast, een
derde heeft last om deze allemaal nog een plaatsje te geven. Gemiddeld
worden er jaarlijks vier paar aangekocht, 1 op 7 verstopt deze voor de
partner. Zes op tien heeft van minstens één aankoop, spijt.
De gsm is voor steeds meer vrouwen een modeaccessoire. Zo gebruiken ze
het als spiegeltje en is het een belangrijk onderdeel van de outfit,
die hier zeker bij moet passen.
Accessoire en spiegel Drie
op de vier vrouwen wil een display op haar gsm dat ze als spiegel kan
gebruiken of maakt er foto's van zichzelf mee, dit om bijvoorbeeld te
controleren of haar make-up nog goed zit. Daarnaast blijkt dat de
telefoon een even belangrijk onderdeel van de outfit is als schoenen en
een handtas, dat meldt styletoday.nl.
Fashionable gsm's Steeds
meer fabrikanten spelen hier op in en lanceren trendy vrouwenmodellen.
Zo heeft Samsung een heel gamma lady phones en ontwikkelde Sony
Ericsson de Jalou, een fashionable model in samenwerking met Dolce
& Gabbana, die perfect past bij hun huidige wintercollectie. De gsm
is afgewerkt met bladgoud, pure luxe dus. Dit is echter niet het eerste
modebedrijf dat een gsm ontwerpt, Prada deed het hen voor in
samenwerking met LG.