Dankzij de koude temperaturen en de nieuwe trend van opvallen, breekt de verkoop van panty's ongeziene records. Dat blijkt uit Britse cijfers.
Warme benen De Britse modeketen Marks & Spencer meldt dat ze vorige week vier panty's per minuut verkochten. Vrouwen zoeken massaal heil bij dit kleidingstuk om zo hun benen trendy te verwarmen tijdens deze ijskoude winter.
Opvallende panty's Ook zorgden fashionista's als Cheryl Cole ervoor dat opvallende benen een trend zijn. Vooral wollen, kanten en exemplaren met prints vliegen de deur uit. Maar ook de traditionele zwarte, dikke panty's zijn razend populair, ze worden er 44 per minuut verkocht. Leuk weetje: als je deze allemaal achter elkaar zou leggen, zou de ketting vanuit Londen tot Parijs reiken. Ben je zelf nog op zoek naar een feestelijk exemplaar om je party-outfit op te leuken, dan heeft silkinabox.be een groot aanbod voor je.
Dik model bewijst dat designermode elk figuur flatteert
Dik model bewijst dat designermode elk figuur flatteert
Het model Crystal Renn met een maatje meer bewijst met een fotoshoot
voor het trendy Amerikaanse modemagazine V dat ook dikke vrouwen
designerstukken kunnen dragen. Ze poseert zelfs naast een graatmager
model in dezelfde outfit om de vergelijking te maken, Crystal komt er
vaak beter uit.
Topmerken De
23-jarirge Crystal Renn (maatje 44) neemt het in een modeduel tegen de
veel slankere 17-jarige Jacquelyn Jablonski op, dit poseerde al voor
Calvin Klein. Beide meisjes zijn even groot, hebben donker, lang haar
en dragen identieke outfits van onder meer topdesigners Ralph Lauren,
Versace en Dolce & Gabbana. Deze merken staan bekend om hun
voorkeur voor graatmagere modellen op de catwalk. De foto's werden
genomen door topmodefotograaf Terry Richardson.
Deze
vergelijkende reportage is één van de vele initiatieven om designers en
modebladen aan te sporen modellen te gebruiken in alle soorten en
maten. Ook Vogue beloofde onlangs dikkere modellen in het magazine te
portretteren. De Britse ontwerper Mark Fast stuurde een combinatie van
dikke en slanke modellen de catwalk op in september. Hiermee wilde hij
bewijzen dat zijn collectie werkt voor elke lichaaamsvorm. Deze
beslissing was zo radicaal dat de styliste besloot niet langer mee te
werken enkele dagen voor de show.
Foto: V-magazine.
Maten zijn belachelijk Crystal
Renn schreef zelf een boek waarin ze haar strijd met de mode-industrie
beschrijft. Daarin vertelt ze hoe ze een eetstoornis ontwikkelde waar
ze bijna aan stierf. "De grote variëteit aan vrouwen is net mooi,
waarom kunnen ontwerpers dat niet zien? De kledingmaten waar de
modellen in moeten kunnen passen zijn belachelijk. Ik zeg niet dat alle
jurken maat 44 moeten zijn, maar grotere outfits kunnen aangepast
worden, piepkleine stukken niet. Dit betekent dat modellen zichzelf
verhongeren om er in te kunnen passen."
Een paar kilo's extra geven je een jonger uiterlijk. Dat geldt echter
wel enkel op latere leeftijd, toonde een recent onderzoek aan.
Vet beschadigt huid De
studie vergeleek 65 tweelingen om te bepalen welke gewoonten hen ouder
maakten. Daaruit bleek dat overgewicht de jonge vrijwilligers ouder
deed lijken dan ze werkelijk zijn. Onderzoek bij dieren suggereerde
namelijk al dat te veel vet de kans vergroot dat de zon je huid
beschadigt.
Vet maskeert Het verrassende
is dat bij de proefpersonen ouder dan 55 jaar de extra kilo's hen net
jonger deed lijken. Hoe we verouderen hangt voor 40 procent af van
genetische factoren, de rest wordt bepaald door je levensstijl. Te veel
schade door de zon of roken zijn grote schuldigen voor rimpels op jonge
leeftijd. "Dit onderzoek suggereert dat vet in het gezicht rimpels
helpt maskeren op latere leeftijd", aldus de onderzoekers.
Modebijbel Vogue belooft 'dikke' modellen te gebruiken
De legendarische modebijbel Vogue, 's werelds bekendste magazine, heeft
beloofd om modellen met een maatje meer te gebruiken voor de komende
edities. Hoofdredactrice Anna Wintour besliste dit na het succes van de
cover met Lara Stone (maat 38).
Inspiratie Anna
Wintour: "Vogue is altijd voor gezonde modellen geweest en dat zal ook
zo blijven in de toekomst. Ik hoop ook dat het success van Lara als
model, hoewel haar figuur niet voldoet aan de huidige norm de industrie
zal inspireren om hun huidige voorkeur te veranderen."
Slanker zijn Zelf
zegt Lara Stone dat ze dik is: "Ik ben anders door mijn molliger
lichaam, het zou fijn zijn als ik niet het enige model was met borsten
en een kont. Als ik genoeg discipline had om superslank te zijn, zou ik
dat kunnen. Ik denk soms na over diëten, maar dan eet ik een pizza.
Zoals elke vrouw wil ik wel, helaas, slanker zijn."
Geen revolutie In
het gewone leven zou je Lara Stone niet rond noemen. Ze heeft een
maatje 38, nog twee maten slanker dan de gemiddelde vrouw dus. In de
modewereld is ze echter een model met rondingen. We kunnen met dit
gebaar dus niet echt spreken van een revolutie in de mode-industrie.
Een stylist is niet enkel weggelegd voor de sterren, nee ook jij kan er
simpelweg een boeken. In Groot-Brittannië toch, waar de
stylistenservice Mivida werd opgericht. Wie boekt, krijgt
celebritystyliste Cheryl Konteh op bezoek.
Konteh
gaat door je kleerkast, en stelt ze outfits samen voor alle mogelijke
gelegenheden: overdag, avond, casual, weekends en feestjes. Die outfits
worden gefotografeerd, zodat je geheugen niet te erg om de proef wordt
gesteld. Tot slot gaat een naaister aan de slag om je oude kledij te
transformeren.
Mivida mikt niet enkel op wie weinig modegevoel
heeft. Ook persoonlijke trainingen, holistische therapieën,k voedings-
en levenscoaching wordt aangeboden. Een nieuw jaar, een nieuwe jij, met
deze service? Jezelf trakteren kost wel wat: zo'n 776 euro per halve
dag.
Met de leeftijd
wijzigt het make-up gebruik. Vanaf middelbare leeftijd wordt er meer
kleur gebruikt op de wangen en de lippen. De ogen worden minder fel
aangezet, terwijl jongeren wel eerder naar het kohlpotlood of eyeliner
grijpen. Andere vaststelling: hoe ouder, hoe meer er gesmeerd wordt.
Eén en ander blijkt uit een studie van onderzoeksbureau NPD.
Andere opmaak De
make-up gewoontes veranderen met de jaren. Vooral tussen de 35 tot 44
jaar wijzigt het opmaakritueel. Lipgloss wordt lipstick, foundation
wordt blush. Idem voor de kleuren. Hoe dichter bij de middelbare
leeftijd, hoe meer kleur er gebruikt wordt, vooral op het gelaat en de
lippen.
Anders is het met de ogen. Die worden minder fel
aangezet omdat gevreesd wordt dat zo veel aandacht naar de
kraaienpootjes gaat. 80 procent van de 18 tot 24-jarigen zet de ogen
graag in de kijker, slechts de helft van de 55-jarigen haalt de
eyeliner of oogschaduw uit de kast.
Smeergedrag Het
cosmeticagebruik neemt toe met de leeftijd. Bij de 18 tot 24-jarigen
gebruikt slechts 28 procent vijf of meer producten per dag. Bij de
dertigers stijgt dat aantal tot 42 procent.
In de Verenigde Staten neemt het aantal vrouwen toe dat een
wenkbrauwtransplantatie ondergaat. Volgens experts komt dit doordat ze
te ijverig epileren, waardoor ze plots geen wenkbrauwen meer hebben.
Verdoezelen Veel
vrouwen epileren zelf hun wenkbrauwen, waardoor het al eens fout durft
lopen. Als je te ver gaat, kunnen ze plots verdwenen zijn om nooit meer
terug te groeien. "Ongeveer 70 procent van mijn klanten hebben teveel
geëpileerd of gewoon helemaal geen wenkbrauwen meer", aldus
schoonheidsspecialiste Sherlyn Mosaurieta in New York. Daarom komen er
steeds meer beautyspullen op de markt die het gebrek aan wenkbrauwen
kunnen verdoezelen. In de Verenigde Staten specialiseerden
schoonheidsspecialisten zich er in wenkbrauwen terug voller te laten
lijken. Het is een echte business geworden, je betaalt er 83 euro voor
zo'n behandeling, dat meldt nu.nl.
Tienermeisjes Steeds
meer vrouwen kiezen ook voor een permanente oplossing bij verdwenen
wenkbrauwen. In 2008 lieten in Amerika 3.484 vrouwen een
wenkbrauwtransplantatie uitvoeren, in 2004 waren dat slechts er 2.544.
Vooral tieners zijn te ijverig bij het epileren van de wenkbrauwen, ze
doen dit vaak met was, waardoor ze soms de helft wegnemen. Dat merken
ook de schoonheidsspecialisten die transplantaties uitvoeren. "Ouders
brengen hier soms meisjes van 12 of 13 jaar binnen, ze zoeken dan een
oplossing om hun gezicht terug normaal te laten lijken", aldus Tabitha
Mainaly. (br.hln)
Als je parfum draagt, is het leuk dat de geur wat blijft hangen. Maar
helaas, parfum vervliegt vaak. Velen lossen dat op door meer parfum te
gebruiken, wat in de eerste uren een té sterk effect kan hebben. Wat
kan je wel doen om langer lekker te ruiken? Beauty-experte Else
Mcalonan legt het ons uit.
Laagjes "Om
een volledig effect te verkrijgen, kan je de geur best in laagjes
opbouwen. Gebruik badschuim, douchegel, shampoo of body lotion met
dezelfde geur. Parfum blijft langer hangen als het wat olie bevat. Een
druppeltje baby olie aanbrengen op de plekken waar je parfum kan
spuiten, is dan ook geen slecht idee."
Het juiste plekjes Een
andere tip is het spuiten van parfum op zogezegde 'hartslagpunten': de
binnenkant van de polsen, het putje aan de keel en aan de elleboog. De
punten die het meest warmte aanmaken, zullen de geur namelijk het best
verspreiden. Wat je niet mag doen, is na het aanbrengen het parfum
'openwrijven' of de polsen tegen elkaar houden. Zo onderdruk je de geur
die op die manier niet natuurlijk kan ontwikkelen.
Wolk Tot
slot kan je, divastijl, het parfum 30 centimeter van je vandaan
verstuiven en vervolgens in de parfumwolk stappen en de parfumdeeltjes
op je laten neerdalen.
Iedere vrouw begaat al eens een miskoop, maar dat moet niet meteen een ramp zijn. Dankzij de nieuwe swishing-trend kom je misschien alsnog thuis met een prachtaankoop.
De naam verklapt het concept al een beetje. Swishing betekent zoveel als omruilen. Drie jonge Vlaamse vrouwen hadden genoeg van het hartzeer na een miskoop en richten daarom het evenement 'Swishing' op waarop je miskopen kan inruilen voor de miskoop van iemand anders. Alle dingen die op het einde van de dag niet omgeruild zijn, worden geschonken aan het goede doel. Zo krijgt je miskoop toch een mooi einde. (br.she)
Of het nu een paar van Manolo Blahnik, Jimmy Choo of shoediscount
betreft: 92 procent van alle dames kan zich nog het eerste paar
schoenen herinneren dat met de eigen centjes werd gekocht. Anders is
het met hun oude liefde: minder dan twee op drie kennen nog de naam van
hun eerste lief.
Vergelijking Vrouwen
hebben iets met schoenen, zo wordt gezegd. Een Britse schoenensite
wilde weten wat daar van aan en vergelijken of hun vroegere relaties
even veel herinneringen oproepen.
Gelegenheid De
liefde voor de schoenen heeft veel met de aankoop te maken, zo blijkt.
Veel dames kopen een paar voor een speciale gelegenheid als een trouw,
verjaardag of speciale gebeurtenis. En tot grote ergernis van hun eigen
partners, blijven heel wat dames vastzitten aan oude schoenen, zelfs al
blijven heel wat exemplaren ongedragen.
"We
denken dat vrouwen vol weemoed hun oude liefdesbrieven stockeren in een
oude doos", stelt één van de onderzoekers, "In realiteit zijn oude
schoenen hen nog dierbaarder. Vrouwen behandelen hun schoenen als beste
vrienden. En die blijven sterker in hun geheugen gegrifd dan hun oude
liefdes".
Eerdere studies
toonden aan dat de gemiddelde dame 19 paar schoenen bezit. Slechts vier
paar worden regelmatig gedragen. 1 op 4 schoenen wordt vrijwel nooit
gedragen. 1 op 6 dames bezit meer dan dertig paren in de kast, een
derde heeft last om deze allemaal nog een plaatsje te geven. Gemiddeld
worden er jaarlijks vier paar aangekocht, 1 op 7 verstopt deze voor de
partner. Zes op tien heeft van minstens één aankoop, spijt.
De gsm is voor steeds meer vrouwen een modeaccessoire. Zo gebruiken ze
het als spiegeltje en is het een belangrijk onderdeel van de outfit,
die hier zeker bij moet passen.
Accessoire en spiegel Drie
op de vier vrouwen wil een display op haar gsm dat ze als spiegel kan
gebruiken of maakt er foto's van zichzelf mee, dit om bijvoorbeeld te
controleren of haar make-up nog goed zit. Daarnaast blijkt dat de
telefoon een even belangrijk onderdeel van de outfit is als schoenen en
een handtas, dat meldt styletoday.nl.
Fashionable gsm's Steeds
meer fabrikanten spelen hier op in en lanceren trendy vrouwenmodellen.
Zo heeft Samsung een heel gamma lady phones en ontwikkelde Sony
Ericsson de Jalou, een fashionable model in samenwerking met Dolce
& Gabbana, die perfect past bij hun huidige wintercollectie. De gsm
is afgewerkt met bladgoud, pure luxe dus. Dit is echter niet het eerste
modebedrijf dat een gsm ontwerpt, Prada deed het hen voor in
samenwerking met LG.
Voor een feestelijke outfit is een
paar 'high heels' de kers op de taart. Alleen, hoe kom je de avond door
zonder pijnlijke voeten? Trek die stiletto's gerust aan, met deze tips
overleef je elke feestavond.
-Hoge
hakken maken je benen langer, je kuiten slanker en geven een charmante
look. De vraag is hoe lang je het volhoudt zonder pijnlijke voeten? Een
oplossing: gebruik partyfeet in je schoenen. Dat zijn
gelkussentjes die je onder de bal van je voet plaatst. Door de zachte
gel wordt de druk minder en krijg je geen branderig gevoel.
-Je voeten vragen regelmatig verwennerij. Dat kan met een voetenbadje en voetencrème
, zo blijven ze zacht, krijgt eeltvorming geen kans en heb je minder
last van knellende tenen. Ook vermoeide voeten krijgen zo een boost.
-Je teennagels eisen een regelmatige knipbeurt. Te lange nagels doen je schoenen krapper zitten. Ook kunnen teennagels ingroeien als je te krappe schoenen draagt.
-Een paar reserveschoenen is geen luxe. Neem er een paar mee of denk eens aan de opvouwbare schoenen die handig in de handtas te stoppen zijn.
- Steeds in dezelfde houding staan, is nefast om je voeten nog meer te voelen. Wissel regelmatig van houding, anders blijf je steeds op één voet staan en krijg je uiteindelijk pijn in de voeten.
- Voel je pijn opkomen? Beweeg, wandel wat rond of dans: het kan helpen om de eerste pijn te verlichten of de pijnlijke drukpunten de baas te blijven.
- De juiste maat
is zeer belangrijk. Te grote schoenen, geven je voeten niet voldoende
steun. Zo glip je er ook steeds uit. Op die manier ga je bij het lopen
nog meer steun zoeken en neemt de kans op blaren of pijn alleen maar
toe.
- Pas je houding aan. Op hakken loop je
anders en meer vanuit je heupen. Dit gaat praktisch als vanzelf, maar
door deze juiste loophouding verbeter je ook de balans en druk op de
voeten.
- Zoek een zachtere ondergrond. Moet
je een tijdlang recht staan, zoek dan een tapijt of gras om langer
recht te staan. Zo komt er minder druk op de bal van je voet en krijg
je minder snel last van pijnlijke voeten.
- Een stabiele hak
kan net zo stijlvol zijn. Zeker als je het een tijdje vol moet houden.
De schoen voelt niet alleen stabieler, je wiebelt ook minder en gaat
minder snel door de enkels. Een rubberen hak is helemaal zachter om op
te lopen. (br.Nina)
De Antwerpse modeontwerper Dries Van Noten heeft zaterdag de Gouden
Penning gekregen van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor
Wetenschappen en Kunsten.
Die
prijs gaat elk jaar naar "een persoon die voor het brede publiek een
belangrijke bijdrage heeft geleverd tot de aanmoediging, de beoefening
en de verspreiding van de wetenschap en van de kunst".
Creatief reageren op scharniermoment De
51-jarige Van Noten zei zeer vereerd te zijn met de prijs. Hij vertelde
dat het mogelijk is om creatief te reageren op het scharniermoment van
financiële, ecologische en politieke verandering waarop de wereld zich
bevindt.
"Het is de rol van de mode-ontwerper om daarover te
reflecteren en in zijn ontwerpen gevoelsmatig weer te geven hoe hij dat
ervaart."
Scheiding mode & kunst Volgens
de Vlaamse Academie lijkt de scheiding tussen mode en kunst steeds meer
te vervagen. "De jongste jaren vertonen ze almaar meer raakvlakken.
Modeontwerpers gebruiken installaties, performances en film om hun
ideeën te verspreiden en zo beïnvloeden ze de kunstwereld. En het werk
van modeontwerpers is steeds vaker te zien in kunstmusea", aldus een
persbericht.
De uitreiking van de Gouden Penning vond plaats in
het Paleis der Academiën in Brussel, tijdens de jaarlijkse openbare
vergadering van de Academie.
Ben je nog op zoek naar een leuke carrièrewending? Ben je gepassioneerd door mode of wil je wel eens weten hoe die modewereld nu precies in elkaar zit? Dan kan je nu online solliciteren om model te worden voor Hugo Boss.
Solliciteren is erg simpel. Je laadt gewoon wat foto's en informatie over jezelf op via de facebookpagina van Hugo Boss. Word je uitgekozen, dan mag je een live casting gaan bijwonen en misschien zelfs model worden tijdens de Boss Black Fashion Show op 21 januari in Berlijn. (br.she)
Zwarte kant is terug aan een opmars bezig. Niet als teken van rouw,
maar als elegante en vrouwelijke stijl. Op de rode loper werd de trend
de voorbije jaren al vaak gespot, zowel extreem (een volledig jurkje),
als subtiel (stukjes kant op vingernagels of schoenen en handtassen
versierd met wat kant). Ook designers zijn er dol op: Stella McCartney,
Marc Jacobs, Dolce & Gabbana en Anna Sui maken er gebruik van.
Ouderwets of sensueel? Kant
mag dan iets ouderwets lijken, dat wij associëren met kitscherige
souvenirs die toeristen in Brugge en Brussel kopen, maar kant kan ook
heel sensueel zijn. Dat wisten ook Evita en Marlene Dietrich al, en
lingeriebedrijven ook. Het aantal (zwarte) kanten beha's is bijna niet
te tellen!
Kiezen Het leukste aan deze trend
is dat je zelf kiest hoe ver je er in meegaat. De beste keuze is je
'little black dress' te vervangen door een 'little black lace dress'.
Een kanten jurkje dus, in het zwart, waar je overal mee kan komen.
Durvers
gaan voor uitdagende ontwerpen, zoals kanten korsetten of lange, nauwe
jurken. Wie het liever simpel houdt, kiest voor kanten afwerking op een
paar stiletto's of de handtas. Alleen de kleur valt niet te kiezen: het
moet en zal zwart zijn. (br.hln)
Je haren hebben in
de winter extra verzorging nodig. De droge warmte van de verwarming
maakt het haar poreus en kwetsbaar. Om over de eerste vrieskou nog maar
te zwijgen. Gevolg: jouw kapsel wordt dutloos en pluizig.
Kapper Droge,
pluizige haren zijn niet meteen gemakkelijk in model te brengen. Ten
einde raad trekken heel wat dames uiteindelijk naar de kapper. Laat het
zover niet komen, met enkele simpele truckjes wordt elke droge haardos
weer levendig.
Olie Natuurlijke olie doet
veel goeds. De haarfollikels krijgen door het laagje olie goede
hydratatie en bescherming. Even doeltreffend is na het wassen van uw
haren wat citroensap of azijn toe aan het laatste spoelwater. Hierdoor
zullen de haarschubben zich sluiten en oogt het geheel glad en
glanzend.
De beste tip: was uw haren niet elke dag. Voor hen
die het gewend zijn om zich dagelijks te douchen, vraagt dit een hele
ommekeer. Je zal merken dat al na één week de haren minder vuil lijken
de tweede dag. Na enkele tijd lijkt de dos helemaal gezonder.
Douchekap Over
douches gesproken, investeer in een goed douchekapje op het hoofd.
Chloor in het water droogt haar en huid uit. Een eenvoudig kapje is een
makkelijke oplossing.
Wisselen Een
agressief bestanddeel in shampoos is Natrium Laurel sulfaat. Deze is
niet te vinden in natuurlijke shampoos. In de meeste natuurwinkels is
een heel assortiment te vinden. Neem drie verschillende soorten en
wissel het gebruik af. Om slap haar te vermijden, gebruik conditioner
enkel op de onderste haaruiteinden. Het oudste haar heeft immers de
meeste nood aan vocht.
Haarmasker Sinds
eeuwen gebruiken heel wat dames in Zuiderse landen olijfolie. Eenmaal
per week kam je olijfolie door de haren, zet een douchekap op en laat
een nachtje inwerken. Olijfolie is een natuurlijke conditioner, dat
makkelijk geabsorbeerd wordt door het haar. Ook geeft het natuurlijke
zachtheid en elasticiteit aan droge lokken.
Voeding Even
belangrijk: je bent wat je eet. Een gezond dieet van verse
levensmiddelen, eiwitten, mineralen maken fantastische haren. Drink
veel water, beweeg en slaap voldoende. Een gezonde levensstijl is
primair.
Brushings Ander truckje: plaats
een luchtbevochtiger op de slaapkamer, stop met warme krulijzers en
warme brushings. Helpen al deze middeltjes niet, loont een knipbeurt
bij de kapper.
Jeanslabel Salsa weet waar vrouwen op hopen: een mooi figuur. Met de Secret brengt het merk de allereerste push-in jeans op de markt. Deze wonderlijke denim lift je achterste door de unieke positionering van stiksels en achterzakken. Ook je buik wordt subtiel weggewerkt.
Driedelig effect De juiste jeans kan je figuur alleen maar flatteren. Met de 'Wonder push-up' jeans had het merk dat al begrepen. Met zijn driedelig effect gaat deze intelligente 'Secret-denim' nog een stapje verder.
Pijnlijke schoonheidsoperaties zijn niet meer nodig, zo zorgt het 'push-in' effect voor een slankere buikzone door het gebruik van een stevige voor- en achterpand. Een mooi afgelijnde taille zorgt voor een 'tummy tuck effect' en het 'push-up effect' verkrijgt de broek door de vrouwelijke rondingen subtiel te accentueren.
Prijs De prijs van de Secret Jeans varieert van 86 tot 100 euro, al naargelang de washing en afwerkingsdetails.
Info Salsa Jeans is een internationaal jeansmerk van Portugese oorsprong. Het label werd opgestart in 1994 en werkt sindsdien aan innovatieve denimcollecties, voor zowel dames als heren. Met zo'n 340 verkoopspunten in meer dan 25 landen wereldwijd groeit het aantal Salsa-fans met de dag. Meer info: www.salsajeans.com (br.hln)
Voor vrouwen die
snel een meer indrukwekkende decolleté willen, bedacht een Britse
grootwarenhuisketen de oplossing: opblaasbare behavullingen die je
borsten één maat groter laten lijken.
Zelf bepalen De grootwarenhuisketen Debenhams verkoopt vanaf vandaag behavullingen
die niet opgeblazen in een kleine handtas passen, zodat je ze altijd in
geval van nood kan bovenhalen. Ze hebben een knopje waarmee je ze door
er in te knijpen kan vergroten met lucht. Je bepaalt zelf hoeveel je je
borsten vergroot, de maximale capaciteit is één maat groter. Daarnaast
zorgen de vullingen voor meer steun. Als ze hun diensten hebben bewezen
kun je ze weer aflaten.
Natuurlijk resultaat Aankoopverantwoordelijke
bij Debenhams Annette Warburton: "We voorspellen dat alle vrouwen in
Groot-Brittannië deze 'opblaaszakjes' zullen kopen. De lingeriemarkt
evolueert voortdurend, er zijn al siliconen en olievullingen, maar deze
nieuwe soort is uiterst licht en aanpasbaar. Het zorgt meteen voor een
sexy resultaat en oogt natuurlijk."
Geen chirurgie meer nodig Volgens
de fabrikanten maakt deze uitvinding plastische chirurgie overbodig en
kun je de vullingen met eender welke beha combineren. Je betaalt er
ongeveer 5,5 euro voor. (br.nina)
De voorbije jaren
dook de luipaardprint al verschillende keren op, maar 2009 is hét jaar
waarin de trend definitief doorbrak. We zagen de luipaardprint in alle
soorten vormen, en bij veel verschillende celebs.
Gespot bij celebs Rihanna
lijkt de grootste fan: ze liet zich al zien met luipaardschoenen,
luipaardoorverwarmers en luipaardschoenen. Ook de sjaal is een leuk
accessoire voor veel celebs (Keira Knightley, Liv Tyler en Lily Allen).
Sommigen verkiezen de handtas (Melanie 'Scary Spice' B., Denise
Richards en Jessica Simpson), anderen de bikini (Sophie Monk, Mel B,
Julia Robert en Mariah Carey).
Een volledige jurk was
weggelegd voor Hayden Panettiere en Katy Perry, al werd die laatste ook
gespot in een roze luipaardprint catsuit. Jessica Simpson droeg een
riem, Paris Hilton een jas (en legging), Megan Fox een alternatief
t-shirt. Eva Longoria koos als enige celeb voor laarzen, Michelle Obama
verkleedde zich als 'luipaard' bij Halloween.
Simpel Ook
al wordt de trend massaal gesteund door celebs, het is duidelijk dat
niet iedereen ermee weg kan. Eén gouden regel: hou het simpel. Heb je
een luipaardjas, - rok of -topje, combineer het dan met egale, rustige
kleding zoals een witte broek, een zwarte legging en onopvallende
kapsels en make-up.
Daarom kiezen veel celebs eerder voor een
accessoire met luipaardprint (haarlint, handtas, schoenen, riem): dat
is veel gemakkelijker te combineren. Kies groen, en ga altjid voor fake
bont als je een jas overweegt!(br.nina)
Het mannendecolleté mag terug gezien worden. Mannen die laag
uitgesneden shirts dragen, ogen straks trendy. Daar hoort zelfs weer
een klein beetje borsthaar bij.
Catwalk Zowel
op de catwalk als op het straatbeeld tonen de heren opnieuw hun
decolleté. Onder meer de ontwerpers Yigal Azrouël en Michael Bastian
hebben iets met lage, uitgesneden halzen.
Spieren Dat
John Travolta navolging krijgt, heeft zo zijn redenen. Zo verklaarde
Bastian dat de mannelijke modellen van nu een pak gespierder zijn dan
de vroegere modellen. Wie nu met een gespierde borstkas rondloopt, mag
daar terecht fier op wezen.
Vernieuwend Andere
reden is dat steeds meer ontwerpers voor kleding kiezen die eigenlijk
geen kleding is. Slipjes in plaats van broeken, beha's in plaats van
topjes en nu laag uitgesneden shirts voor mannen.
To wax or not De
heropleving van de mannelijke décolleté doet nog meer vragen rijzen:
waxen of niet? Enkele jaren geleden was het not done om mannelijk
borsthaar te zien. Daar is recent verandering in gekomen: kale borsten
hoeven niet. "Een beetje haar is ideaal," stelt een New Yorkse
imagoconsulent. "Geen massale bos haar, dat niet, alleen een beetje
haar volstaat". (br.hln)