Fotografe Annie Leibovitz financieel gedwongen om model te worden
Fotografe Annie Leibovitz financieel gedwongen om model te worden
De fotografe Annie Leibovitz staat normaal gezien enkel achter de lens, maar haar financiële problemen hebben haar ertoe gedwongen om zelf model te staan voor het modehuis Louis Vuitton.
De voorjaarscampagne 2010 van het modehuis Louis Vuitton wordt deze keer niet opgevrolijkt door een hip model. Fotografe Annie Leibovitz zal er namelijk samen met balletdanser Mikhail Baryshnikov, beter bekend als Aleksandr Petrovsky uit Sex and the City, in schitteren. "Leibovitz is puur en echt, voor 100% een kunstenares. We hebben ons altijd al heel erg toegewijd gevoeld tot haar en haar talent", vertelt Louis Vuitton in een persmededeling.
1 op 10 mannen zit regelmatig aan
de beautysmeerseltjes van hun partner. Een pincet en een vochtinbrenger
worden al eens stiekem 'uitgeleend', net als mascara of nagellak. Eén
en ander blijkt een Britse rondvraag. Verzorgd voorkomen Jongens
beseffen hoe langer hoe meer dat een verzorgd uiterlijk belangrijk is.
Niet alleen de plastische chirurg kan dat beamen, ook vrouwlief beseft
maar beter dat er heel wat uit haar beauty- en make-up potjes
verdwijnt.
Make-up De enquête, uitgevoerd
onder tweeduizend mannen, bewijst dat deze minstens drie beauty- en/of
gadgetproducten van hun wederhelft gebruiken. Een pincet en
vochtinbrenger lijken favoriet, net als een nagelvijl. Zelfs
stijltangen, zelfbruiners, nagellak, eyeliner of mascara bleken niet
veilig voor een aantal onder hen.
Betrapt Zij
die het gebruiken, doen het echter wel stiekem. De partner weet er
meestal niets van, als claimt 31 procent dat vrouwlief hen ooit
betrapte.
Bekende
trendsetters als Rihanna, Jessica Alba en Christina Aguilera zorgden
ervoor dat legerlaarzen, ook bekend als combatboots, de must-haves qua
schoenen zijn deze winter.
Crhistina Aguilera en Rihanna met combatboots.
Herinner
je je nog de leger- of combatlaarzen die trendy waren in de jaren '90?
Grungeliefhebbers droegen ze in combinatie met ultrastrakke jeans en
bij voorkeur met een geruit, flanellen hemd. Nu is het zo dat tal van
fashionista's als Ashley Tisdale, Alexa Chung en Miley Cyrus deze
schoenen herontdekten, ze dragen ze in combinatie met strakke broeken
maar maken het wel vrouwelijker dan vroeger met frivole topjes en
elegante jassen. Rihanna durfde het zelfs aan dit met een erg
vrouwelijke jurkje te combineren.
De combats van All Saints.
De
celebs zijn vooral gek van de exemplaren van de Britse keten All
Saints. Gelukkig dus dat heel wat modemerken zulke laarzen in hun gamma
hebben, dan moet je alvast niet naar de lokale, muffige winkel voor
legeruitrustingen.
Kate Moss weet alles van handtassen, ze was ooit al het gezicht van
ronkende merken als Gucci, Dolce & Gabbana, Louis Vuitton, Versace,
Roberto Cavalli, Chanel, Missoni, Longchamp, Dior, Yves Saint Laurent,
Burberry en Stella McCartney. Haar uitgebreide eigen collectie diende
als inspiratiebron voor de lijn die ze voor Longchamp tekende.
Inspiratie Als
Kate Moss met een exemplaar rond haar arm loopt, dan weet je dat er
meteen tal van fashionista's dezelfde zullen kopen. Daarom is het dus
niet verwonderlijk dat ze nu een collectie mag ontwerpen voor het
chique accessoiremerk Longchamp. Ze onthulde haar inspiratie voor de
alvast veelbelovende lijn. "Bij het emerald groen tasje ben ik echt erg
dol op de kleur. Ik wilde dat het heel eenvoudig werd, gebaseerd op de
vorm van een envelop. De zebrahandtas is geïnspireerd op een vintage
valiesje die ik van mijn verloofde kreeg. Hij is vuil en allesbehalve
glamoureus, maar ik ben er dol op. En de cognaclederen tas... het is
een schitterende kleur en heel soepel leder, ook fantastisch."
Pompons zijn niet enkel iets voor cheerleaders, marjoretten of kleine
kindjes. Nee, de bollen hebben hun weg (terug) gevonden naar de mode.
Het beste nieuws is dat je je oude sjaals, handschoenen en zelfs truien
kan 'updaten' door er (zelfgemaakte) pompons of pomponnetjes aan te
bevestigen voor drie keer niks.
Celebs en ontwerpers Rihanna
droeg de pompons op haar wintermuts, Cheryl Cole droeg een beanie met
een pompon en Cat Deely droeg ze aan haar winterjas. Ook de designers
vielen er massaal voor: Diane Von Furstenberg versierde er haar hele
wintercollectie mee en Mulberry bevestigde ze aan een jas met 'bonten'
kraagje. Echt winters dus.
Maar hoe draag je dat nu? Pompons
passen het best bij winterse accessoires als sjaals, mutsen,
handschoenen, sneeuwlaarzen, wollen sokken of pantoffels. Afhankelijk
van de look die je wil uitstralen, kan je kiezen voor bonte of sobere
kleuren, effen of combinaties. Uitzonderlijk passen ze bij een tuniek
of jurkje, maar kies er dan wel in dezelfde kleur als dat tuniekje of
jurkje.
Vrouwen willen alles in een zo kort mogelijke tijdsperiode. Hun benen scheren is daarbij vaak een onoverkomelijk iets, dat heel wat tijd in beslag neemt. Speciaal daarom lanceert beautyproducent Nivea een scheerschuim en douchegel ineen.
Heel wat vrouwen nemen hun benen en oksels onder handen in de douche. Hierdoor vergeten ze echter dat hun huid sneller gedehydrateerd wordt en krijgen ze sneller stugge stoppeltjes. Nivea lanceert met Double Effect nu een douchegel die eveneens werkt als scheerschuim. Het fijne schuim blijft extra lang op de huid hangen, waardoor je je eerst kan inzepen en daarna nog voldoende tijd hebt om je haartjes af te scheren.
Het goedje is bovendien verrijkt met een passievruchtengeur en avocado-olie waardoor het goed voor de huid en het humeur is. Voor een flesje betaal je 3,19 euro. (br.she)
De Zweedse keten lag recent onder vuur nadat onverkochte kleding zomaar
werd vernietigd. Volgens hun woordvoerder zal dat niet meer gebeuren.
Liefdadigheidsinstellingen zullen er in de toekomst nog beter bij
varen.
Eenmalig Volgens
de woordvoerder is het niet gebruikelijk dat H&M kleding dumpt.
Normaal gesproken worden onverkochte spullen aan
liefdadigheidsinstellingen geschonken als UNHCR, Caritas, het Rode Kuis
en Helping Hands. Zo stelt H&M dat vorig jaar alleen al meer dan
50.000 kledingstukken werden geschonken. De vernietigde zakken, ontdekt
door een journalist van The Times, zouden een eenmalige gebeurtenis
geweest zijn.
Voorbeeld Volgens de
Nederlandse professor bedrijfsethiek Ronald Jeurissen, heeft H&M
een voorbeeldfunctie. Als marktleider is deze het best bekend bij het
grote publiek en zo zijn ze een makkelijke prooi voor actievoerders om
zich op te richten. "Wat H&M het best doet, is wachten tot de storm
voorbij waait. In de toekomst zal zeker strenger worden gelet wat er
met restpartijen staat te gebeuren. De keten zal die fout niet meer
maken". (br.hln)
De comfortabele, lage hak is terug trendy. Dit dankzij Michelle Obama,
die de gewone vrouw hielp te bevrijden van de pijnlijke stiletto's.
Andere krachtige vrouwen volgen snel haar voorbeeld.
Zelfvertrouwen Lage
hakken geven vrouwen toch een boost aan het zelfvertrouwen zonder dat
ze schrik moeten hebben om te vallen, het zorgt ook voor een
professioneel uiterlijk. De hoogte van de kitten heel, de benaming van
de lage hak, ligt tussen de vier en de vijf centimeter. Audrey Hepburn
was de eerste om deze in de jaren '50 te introduceren, maar hij maakte
pas echt furore in de jaren '60 en '70. In de eighties beleefde hij
zijn hoogdagen, dit in combinatie met een scherpe tip en brede
schouders. Het verschil met nu is dat je de schoen een ronde tip heeft,
wat hem nog comfortabeler maakt.
Kitten heels van Louboutin.
Ongemakkelijke kledij beu Dat
betekent dat vrouwen eindelijk meer keuze hebben dan enkel de torenhoge
stiletto's of de saaie, ultraplatte ballerina. Hoewel modellen er
elegant uitzien in een platte gladiatorsandaal met touwen rond je been,
geeft het de meerderheid van de vrouwen allesbehalve stijl. Modebijbel
Vogue riep deze nieuwe hoogte, samen met pastelkleuren en kant, uit tot
het nieuwe 'mooi'. Vrouwen kunnen vanaf nu dus ook lopen om hun bus te
halen. "We zijn ongemakkelijke kledij als de skinny jeans, de oversized
en zware handtassen en de hoge hakken beu", aldus het modemagazine
Harriet Quick.
Kitten heels van Lanvin.
Hoe combineren Het is
echter wel belangrijk dat je je hele outfit afstemt op deze nieuwe hak.
Om niet te erg jaren '80 te lijken, combineer je het best niet met een
minirok. Een knielang potloodmodel en strak shirt zijn een betere
optie. Ook bij een skinny jeans zal het niet mooi staan, de schoenen
werken beter met een klassieke outfit en panty's of kniesokken. Nog
een voordeel is dat je dankzij deze schoenen zeker kleiner bent dan je
man, mocht die een bescheiden gestalte hebben.
Fans van de Amerikaanse modeontwerper Michael Bastian moeten het volgend najaar niet al te ver zoeken. Bastian tekende namelijk een overeenkomst met kledingmerk Gant voor de herfst/winter 2010.
De mannenlijn van Bastian zal 70 stuks tellen en wordt verkocht onder het label 'Gant by Michael Bastian'. Om de collectie extra kracht bij te zetten wordt ze exclusief voorgesteld tijdens de New York Fashion Week in februari.
De lijn is gebaseerd op de snit van de Rugger-collectie van Gant en lijkt daarmee perfect aan te sluiten bij de look&feel van het merk. Wie een item van Bastian op de kop wil tikken, betaalt daar iets meer voor, de stukken van de Amerikaanse ontwerper kosten gemiddeld 20% meer dan de rest van de Gant-collectie. (br.she)
De handtassen van de vrouwen zijn 57 % lichter geworden
De handtassen van de vrouwen zijn 57 % lichter geworden
Het gemiddelde gewicht van onze handtas is met 57% gedaald, dit is vooral te danken aan de opkomst van de multifunctionele gadgets die er tegenwoordig te koop zijn en de taak overnemen van zware laptops en model koelkast telefoons.
Het onderzoek is afkomstig van Debenhams, de voorzitter vertelt: De nieuwe generatie van kleinere, lichtere multifunctionele gadgets zoals de iPhone en Blackberry nemen de plaats in van de zware spullen zoals laptops. Dit meldt de Dailymail.
In de jaren 90 kwam de eerste mobiele telefoon uit en deze had een extra gewicht van 250 gram wat werd toegevoegd aan de handtas. Het gewicht bleef groeien toen meer en meer vrouwen ook hun laptop, elektronische agenda, oplader en MP3 speler in de handtas mee namen.
De gemiddelde vrouwentas weegt nu ongeveer 6 pakjes boter, dat is 57% minder dan het gemiddelde van 2 jaar geleden, met 14 pakjes boter.
Door de smart phones die internet hebben waarmee je makkelijk je mail kan checken, op internet kan surfen, muziek kan luisteren en als agenda kan gebruiken worden de kleine tasjes weer van zolder gehaald.
Victoria Beckham is al gezien met een veel kleinere tas dan ze normaal draagt. Het meeste gewicht in een vrouwentas bestaat nog steeds uit onnodige spullen zoals make-up, spiegel, tissues, parfum, borstels, boeken, deodorant, tandpasta en pillen.
In modeland geloven ze dat de trend de comeback van de clutch zal bevorderen in plaats van de enorm, grote en bodemloze creaties zoals die van Chanel en Louis Vuitton. (Kan onze rug toch nog gered worden van een hernia!) (br. Style Today)
De trendy Ugg-boots zien er lekker warm uit. Gevoerd met schapenwol
lijken ze wel het perfecte schoeisel dat je deze winter kan beschermen
tegen koude tenen, bevroren voeten en pijnlijke uitschuivers.
Voor de gek Dat
denken ook de Britse vrouwen, die deze winter geconfronteerd worden met
een ware koudegolf en pakken sneeuw. De laarzen worden daar zo'n 1,5
tot 2 keer vaker verkocht, ondanks hun niet bepaald zachte prijs.
Maar
deze vrouwen houden zichzelf voor de gek. In werkelijkheid zijn de
Ugg-boots zeer ongeschikt voor sneeuw en ijs. Dat konden de vrouwen
ondertussen ook al zelf ondervinden: velen zijn (pijnlijk) gevallen.
Geen grip en niet waterbestendig De
rubberen zolen hebben hoegenaamd geen grip, en de schaapsvacht houdt je
wel warm maar niet droog. Vochtige schaapswol houdt ook de lucht vast.
Nuttig voor schapen, die daardoor niet afkoelen. Maar voor mensen heeft
het het omgekeerde effect: de laarzen houden de koude vast, waardoor je
snel onderkoeld raakt. Bovendien duurt het eeuwen om ze te drogen.
Niet voor gemaakt Vele
vrouwen reageren teleurgesteld. "Ze zien er zo warm en comfortabel uit,
waarom kan je ze niet dragen in de winter", klinkt het in de Daily
Mail. Simpel: omdat ze daar niet voor gemaakt zijn. De laarzen zijn een
product van een Australische firma, en gemaakt om 'winter' in Sydney of
Los Angeles te overbruggen... op het strand. Het moederbedrijf
adverteert de Uggs ook nooit als 'winterschoeisel'.
Blijven 'in' Fashionista's
bestempelen de schoenen al sinds jaar en dag als 'lelijk' en elk
seizoen wordt wel eens voorspeld dat ze 'definitief' uit zijn. Maar de
Uggs blijven, niet in het minst omdat celebs er altijd mee blijven
opduiken. Toch twee keer nadenken als je ermee door sneeuw wilt ploegen
dus!
Topless badpak van Victoria's Secret schokt Amerikanen
Topless badpak van Victoria's Secret schokt Amerikanen
Met de leuze 'de helft van de bikini, maar twee keer zo sexy' verkoopt
Victoria's Secret zijn nieuwste badpak. Op de plaats waar andere
kledingstukken je borsten bedekken, loopt één dun koordje,
vergelijkbaar met dat van een string.
De
monokini, het badpak waar stukken uit gesneden zijn, is ontzettend
populair bij fashionista's. De toplessvariant van Victoria's Secret
veroorzaakt heel wat ophef in Amerika omdat het zo bloot is. Een dun
koordje om je nek houdt het piepkleine broekje op zijn plaats, waardoor
vrouwen met dit kledingstuk nogal bloot zijn. Voor de preutsere dames
is er nog een noodtopje om het wat zediger te houden.
Topmodel Het
model Lindsay Ellingson staat alvast beeldig met dit topless badpak
(zij draagt het zonder bovenstukje), iets wat voor de gemiddelde vrouw
waarschijnlijk minder vanzelfsprekend is.
De gemiddelde vrouw verbrandt
jaarlijks 48.000 calorieën per jaar door te shoppen. Uit onderzoek
blijkt ook dat de helft dit vermoeiender vindt dan een bezoekje aan het
fitnesscentrum.
25 dagen Uit
een Brits onderzoek blijkt dat vrouwen tot 132 shoptrips per jaar
maken, dat is goed voor een totaal van 159 uur en 56 minuten van
wandelen aan een hoog tempo. Ook blijkt dat shoppers gemiddeld vijf
calorieën per minuut verbranden, wat een totaal van bijna 48.000
calorieën maakt per jaar. Dat is het equivalent van 25 dagen, als je
rekent dat de dagelijks aanbevolen hoeveelheid 1.940 calorieën voor
vrouwen is. "Shoppen is de ideale manier om die extra kilootjes van de
feestdagen er af te werken. Nu met de solden hoeft dit zelfs geen
aanslag op je portefeuille te betekenen", aldus de onderzoekers.
Snel wandelen Het
onderzoek toonde aan dat vrouwen maandelijks gemiddeld 11 shoptrips
maken, bij twee daarvan gaan ze op zoek naar kledij, bij vijf ervan
kopen ze eten en bij de andere vier gaan ze naar de buurtwinkel. Twee
derde zegt dat ze het liefst niet slenteren maar snel door de winkel
gaan om het zo snel mogelijk af te werken. 70 procent voelt zich
volledig uitgeput na een shoptrip en zes op de tien zien het als een
goede vorm van lichaamsbeweging.
Sport De
gemiddelde Britse vrouw sport slechts vier keer per maand, het liefst
gaat ze naar het fitnesscentrum, zwembad of beoefent ze een teamsport.
De gemiddelde sessie duurt 52 minuten, wat betekent dat vrouwen slechts
drie en een half uur per maand sporten.
De Nederlandse modeontwerper Edgar Vos is op 78-jarige leeftijd overleden. Vos wordt beschouwd als de keizer van de Nederlandse modeontwerpers.
Edgar Vos is op 78-jarige leeftijd in het Amerikaanse Broward General Medical Centre in Fort Lauderdale overleden aan de gevolgen van een hartaanval. Hij was op dat moment op vakantie met zijn partner.
Vos wordt beschouwd als de ultieme leider van de Nederlandse modescène. Hij was een van de eerste Nederlandse couturiers die succes kreeg in het buitenland. Hij stond garant voor prachtige, hoogstaande ontwerpen die vaak als tijdloos omschreven werden.
Vos heeft momenteel nog 15 winkels onder zijn naam, deze zouden blijven voortbestaan. De ontwerper was sinds zijn laatste collectie in 2000 niet erg actief meer in de modewereld. In 1994 ontving hij nog de Max Heijmans Ring, de grootste Nederlandse modeonderscheiding. (br.she)
Je kan je praktisch, maar lelijk figuurcorrigerend ondergoed in de
vuilbak gooien dankzij een sexy jurkje dat je het perfecte
zandloperfiguur geeft. En waaronder je dus meer verleidelijke lingerie
kan dragen.
Een
Britse winkelketen Asda veroorzaakt heisa in Groot-Brittannië met de
verkoop van een figuurcorrigerende jurk en rok. Daarin zitten panelen
die als een korset rond je heupen, taille en boezem zitten. Zo beloven
ze je vet te modelleren zodat je een perfect zandloperfiguur krijgt,
het werkt met dezelfde technologie waarvan figuurcorrigerend ondergoed
gemaakt wordt. De jurk en rok zouden je tot 3,5 centimeter slanker
maken aan de taille.
De
jurk geeft je de vormingen van Marilyin Monroe en kost 30 euro, je
betaalt ongeveer 20 euro voor de rok. De stukken zijn gemaakt van
polyester en heeft transparante stukken aan de schouders. 85 procent
van de Britse vrouwen kwam tussen de 1,4 en de 2,3 kilo bij door de
feestdagen, daarom hoopt de winkelketen dat de jurk nu een bestseller
zal worden. "Deze jurk zorgt er voor dat vrouwen niet moeten zwoegen in
de fitness om het perfecte figuur te krijgen", aldus
aankoopverantwoordelijke Fiona Lambert. Volgens Asda zijn de
vrouwelijke vormen en het zandloperfiguur terug in omdat dikkere
modellen een comeback maken. De jurk moedigt vrouwen aan hun vormen te
omarmen.
Psycholoog David
Holmes: "Rondingen en het zandloperfiguur zetten het mannelijke
hormoonsysteem in werking, ze spelen een grote rol in de wetten van de
aantrekkingskracht. Dit is de meest gezonde en vruchtbare lichaamsvorm,
het is een uiterlijk kenmerk dat een vrouw goed gezonde kinderen op de
wereld zal kunnen zetten, daarom is het universeel aantrekkelijk voor
mannen."
De modewereld is klaar voor verandering. En die verandering komt er in de vorm van dikkere modellen. Plus size vrouwen zouden binnenkort de pagina's van Vogue moeten opvrolijken. Niets nieuws, ware het niet dat het Duitse modeblad Brigitte nog een stapje verder gaat.
"Onze modellen zijn zo dun dat we ze via photoshop moeten dikker maken. Dat is onnatuurlijk en ontoelaatbaar. Vrouwen willen weten hoe een kledingstuk op hen zal staan, daarom kiezen we resoluut voor echte vrouwen", het zijn de woorden van Andreas Lebert, hoofdredacteur van het Duitse magazine Brigitte. Het tijdschrift zette Leberts woorden extra kracht bij door een oproep te plaatsen aan zijn lezeressen.
In een mum van tijd schreven ruim 20.000 vrouwen zich in. Alledaagse vrouwen met normale maten en veel voorkomende figuurfoutjes. Maar ook al is er wat buik of een vetrolletje te zien, gephotoshopt wordt er niet. "Het is niet de bedoeling dat deze vrouwen plots modellen worden. Ze stappen gewoon eventjes uit hun dagelijkse leven en tonen mode volgens hun persoonlijkheid. De vrouwen krijgen dezelfde som betaalt als professionele modellen", aldus Lebert.
Het resultaat mag er alvast zijn. Zo staat een zijden maatpak plots heel wat mooier op een vrouw met rondingen en wordt een rood jurkje een bijzonder modestatement dankzij een jongere vrouw met een klein buikje. (br.she)
Het eerste campagnebeeld van de
Versace Lente/Zomercampagne werd zonet de wereld ingestuurd. Model van
dienst is Georgia May Jagger, dochter van Mick Jagger.
Opgetogen Het wordt een roze zomer bij Versace. Jagger, gehuld in een fluoroze outfit, draagt een bedrukte mini-jurk met felle schoenen.
De
eigenlijke campagne loopt vanaf Februari. Bij Versace zijn ze alvast
opgetogen over de samenwerking met het model. "Ze is slim, mooi,
energiek en heeft een sterk karakter", aldus Donatella Versace.
"Daarenboven heeft ze natuurlijke sterallures. Ik vind haar geweldig,
ze is een echte Versace girl!".
De
17-jarige is hot op dit moment. Recent werd ze verkozen tot model van
het jaar in Engeland. Georgia is ook het gezicht van Hudson Jeans en
cosmeticamerk Rimmel. De Versace-campagne is haar eerste eerste
campagne voor een echt luxemerk.
Een dichtgevroren
gracht is meer dan een ideale schaats- of wandelpiste. Zaterdag werd
voor het eerst een catwalk op natuurijs georganiseerd. Plaats van
gebeuren: de Amsterdamse wateren.
Hoe
dun of dik de ijslaag ook was, de eerste modellen waagden het erop. Al
bibberend flaneerden de modellen in weinig warme vrouwelijke kleedjes
van het merk Stop Staring. De ijslaag bleek zelfs bestand tegen de
ultrasmalle stilletto's.
Eerste keer Het
Amerikaanse merk werd hiermee gelanceerd in Nederland. Nooit eerder
werd er volgens de organisatoren een modeshow gehouden op het natuurijs.
Jeans blijft een constante in de modewereld, toch ondergaat deze stof
heel wat veranderingen komend seizoen. We zetten de trends voor 2010
op een rijtje.
Jasje van Mango.
Jasjes Het
jeansjasje blijft in, maar ga niet op zoek naar een klassiek exemplaar.
Kies voor eentje met een moderne twist, een assymetrisch model of
opvallende kraag, liefst in een lichte tint. Dit combineert goed met
een strak jurkje en enkelaarsjes. Voor een chiquere look werkt een
denim blazer perfect. Je maakt het wat nonchalanter met een losse broek
en cool shirt.
Jurk bij asos.com.
Jurkjes Ook het jeanshemd
is terug, denk aan de grunge-exemplaren uit de jaren 90, maar dan
vrouwelijker. Je maakt dit vormeloze item wat sexyer met een zijden
bloesje eronder. Jeansjurkjes doen het ook goed deze lente. Kies voor
een los, frivool model of ga voor eentje dat veel weg heeft van een
baljurk, een bandeaumodel is een goede optie.
Hemd van Vila bij asos.com.
Broeken Wil
je scoren met een sexy outfit, ga dan voor de strakke denim body of
bustier met een lingerielook. Wat broeken betreft, blijft strak het
goed doen, durvers gaan voor een opvallend exemplaar met witte vlekken,
denk er dan wel aan om de rest heel eenvoudig te houden.
Tattoos zijn al langer trendy, het wordt zelfs mainstream nu grote
modehuizen als Chanel en Rodarte het op de catwalk presenteerden. Omdat
de modewereld echter zo vergankelijk is, brengt Chanel dé oplossing:
couture plaktattoos.
Kousenband De
tijd dat je een plaktattoo gratis bij een kauwgom of in een pakje chips
kreeg, is voorgoed voorbij. Voor een hip exemplaar van Chanel moet je
maar liefst 50 euro neertellen. Hun ontwerpen zijn dan ook modieus
verantwoord: het is een kousenband die je op je been moet aanbrengen,
net zoals die te zien waren op de catwalk van de lente/zomercollectie
2010. Je kunt ze kopen in de boetieks van Chanel. We betwijfelen
momenteel wel of het een wijdverspreide trend zal worden: 50 euro is
veel geld voor iets dat na één keer wassen verdwenen is.