Stralen doe je tegenwoordig op elke leeftijd. Energieke vrouwen, ouder
dan 45, die willen gezien worden en zich willen blootgeven, kunnen
deelnemen aan de nieuwste campagne van Dove pro-age.
Affiches Met
de campagne 'Laat zien dat je straalt' worden zes vrouwen torenhoog
geprojecteerd op een hoog gebouw. Deze zes affiches zullen nadien op
wisselende plaatsen in het straatbeeld opduiken. De vrouwen dienen zich
eerst wel bloot te geven voor de lens van Lieve Blancquaert.
Nieuwe campagne Vrouwen
van 45 jaar of ouder, voelen zich mooi en komen nog graag verzorgd voor
de dag. Om al deze energieke dames te laten stralen, werd in 2008 een
eerste kalender en fototentoonstelling gemaakt. Dit jaar komt een
tweede editie wegens groot succes en start een nieuwe campagne.
Praktisch Alle vrouwen van minstens 45 jaar, kunnen inschrijven. Tot 6 juli kunnen ze hun foto en motivatie bezorgen aan Dove op www.dove.com.
Een aantal van hen wordt uitgenodigd voor een laatste selectie op de
exclusieve castingdag in Brussel, op 14 juli. Dan worden de 6 sterren
van 'Laat zien dat je straalt' bekendgemaakt. (br.hln)
Epauletten komen
er (voorlopig?) niet aan te pas, maar een sterke benadrukking van de
schouders is wel weer helemaal terug. Victoria Beckham toonde het een
paar weken terug al met een vestje en nu springt ook tienersterretje
Miley Cyrus op de kar.
In
een korte grijze jurk met print toonde Cyrus zich elegant, volwassen én
stoer. Al kan de collectie zware armbanden en grote ringen daar ook toe
bijgedragen hebben. In elk geval is het duidelijk dat sterke schouders
weer mogen.
Te strakke broeken of broeken gemaakt van te losse stofjes
kruipen al snel tussen de billen. Hierdoor kan vooraan het gevreesde
'schaamliplees' fenomeen ontstaan. Enkele pientere dames uit Florida
proberen daar nu voor eens en voor altijd komaf mee te maken en
ontwikkelden een inlegstukje tegen de bespottelijke 'camel toes'.
De Cuchini is niet meer dan een inlegstukje dat in de bikinislip
of onderbroek vastgeplakt wordt. Hierdoor blijft je onderbroek of
bikini niet alleen op zijn plaats zitten, het helpt ook tegen de
befaamde 'schaamliplees' momenten.
De Cuchini's zijn voorlopig enkel online bestelbaar. Voor een pakketje van twee lapjes betaal je 15 dollar. (br.she)
Als de zon niet naar ons komt, en wij niet naar de zon kunnen dan is er
gelukkig de zelfbruiner! De nieuwe generatie is niet alleen quasi
vlekkeloos en geurloos, het kleurtje oogt ook (veel) natuurlijker. De
ideale manier om jezelf een zomers gevoel te geven is dus via een
zomers kleurtje. Maar dan moet je het wel juist doen en er een (beetje)
tijd voor uittrekken.
1) Voorbereiding Een
goede, grondige scrubbeurt van top tot teen is onontbeerlijk. Dat kan
je al de avond voordien doen. Neem werkelijk de tijd om de scrub goed
in de huid te masseren. Daarna breng je best een hydraterende crème aan
de op huid, met een dubbele portie voor tenen, knieën, enkels,
ellebogen, oksels en oren. De volgende ochtend breng je best nog eens
hydraterende crème aan op deze 'risicozones' '(al dan niet na een
douche) voor je met de zelfbruiner begint.
2) Aanbrengen Elk lichaamsdeel vergt een specifieke aanpak.
a) Gezicht en nek Je
gezicht is het eerste dat mensen zien. Gebruind vinden ze aangenaam,
maar onnatuurlijk bruin iets minder. Gebruik voor je gezicht een
speciaal daarvoor ontworpen zelfbruiner of verdun een gewone
zelfbruiner met een hydraterende gezichtscrème. Gebruik niet te veel
crème voor je gezicht en nek, anders gaan de poriën verstoppen met
puistjes tot gevolg.
b) Bovenlichaam Je
borst, buik en rug kunnen met krachtige bewegingen ingesmeerd worden.
Vergeet de zij- en onderkant van de borsten niet. De onderkant van de
rug en de schouderbladen kunnen gemakkelijk zelf gedaan worden, maar
het middenstuk is vaak een probleem. Vraag je liefste of gebruik een
hulpmiddel.
c) Risicozones De knieën,
ellebogen, enkels, tenen en de onderkant van de armen hebben baat bij
een verdunde zelfbruiner. Smeer deze risicozones in, en ga dan met de
gewone zelfbruiner over de rest van je armen, benen, dijen en kont.
Goed inwrijven en klaar.
d) Handen Als je
zonder handschoenen gewerkt hebt, kan je beter je handen wassen zodat
alles tussen de vingers en onder de nagels weg is. Daarna wrijf je de
achterkant van je handen over je dijen en achterwerk, dat is voldoende
voor je handen. Met een vinger kan je dat de achterkant van je vingers
insmeren.
Laat zo'n kwartier intrekken voor je je aankleedt.
Toch blijft het aan te raden geen wit ondergoed te dragen tenzij het
bevlekt mag worden. De meeste producten gaan er wel uit in de was, maar
je neemt beter geen risico's.
3) Let op! De
verkleuring komt het meest voor op plaatsen als de handpalmen, tussen
vingers en tenen en plaatsen met een verharde huid, zoals ellebogen en
knieën. Het is dan ook van het grootste belang deze zones juist in te
smeren voor een natuurlijk resultaat.
4) Herhaling Als
je op een winterhuid begint, kan je dit proces de eerste week à tien
dagen best dagelijks of om de twee dagen herhalen. Eens je huid een
bruin kleurtje geeft, kan je dit om de drie dagen doen. Op die manier
blijft de kleur behouden, maar wordt het niet te snel té donker.
5) Het kleurtje Elke
zelfbruiner heeft zo zijn eigen tint, textuur en geurtje. Het kan een
beetje zoeken worden voor je 'jouw' product hebt gevonden. Een geurtje
kan evenwel niet vermeden worden: het is afkomstig van een onmisbaar
ingrediënt in zelfbruiners, DHA of dihydroxyacetone. Hoe meer DHA in
een crème, hoe sterker de geur.
Het enige 'alternatief' is een
crème met de stof erythrulose. Dat geeft meer een roodbruine kleur, en
wordt soms gebruikt als aanvulling bij het geelbruine DHA.
Net toen we dachten, zelfs hoopten, dat de legging uit was, is er weer
een nieuwe variant: de jegging. Deze broek zit in tegenstelling tot de
skinny jeans lekker comfy, maar toch strak zodat het lijkt alsof je
echt denim aan hebt.
Comfortabel Deze
legging lijkt het hart van tal van fashionista's te hebben veroverd,
het comfortabele gevoel zal wel een overtuigende factor zijn. Een ander
voordeel is dat de jegging ook lekker goedkoop is, vanaf 30 euro heb je
al een exemplaar zijn. Geef toe, een broek met elastische band is toch
allesbehalve fashionable, enkel hoogzwangere vrouwen mochten zich hier
in het verleden uit praktische overwegingen aan wagen. Sterren als
Hayden Panettiere en Isla Fischer van confessions of a shopaholic zijn
al helemaal fan. Je hebt natuurlijk enkele exemplaren die nog net door
de beugel kunnen, kies voor exemparen die het meest op een echte skinny
jeans lijken. (br.hln)
Veel gespot bij celebrities: De PS1 bag van Proenza Schouler.
Een ruime designertas in messager-stijl met lekker veel hengsels. De tas is de nieuwste it-bag in modeland en de lievelingstas van Mary-Kate Olsen.
De tas veroorzaakte vorig jaar een ware hype onder de modefans. Modehuis Proenza Schouler had namelijk de tas cadeau gedaan aan wat celebrities toen deze nog niet eens officieel te koop was.
De tas is meteen gebombardeerd tot it-bag. Goede marketingstunt dus.
Inmiddels is de PS1 bag gewoon te koop, ook in een kleinere clutch variant.
Vooral de versie van phytonleer is de moeite waard!
De meest trendy kledij, schoenen en accessoires van de grootste, hipste merken verzameld onder één dak. Dat is wat La Bottega in Hasselt zijn klanten iedere dag opnieuw aanbiedt. Met een voortdurend veranderende collectie weet je bovendien zeker dat je steeds de laatste trends aanschaft.
La Bottega is met zijn ruim duizend vierkante meter grote winkel een gevestigde waarde in de modewereld. Dankzij deze Hasseltse shop moet je niet langer urenlang rond kuieren op zoek naar leuke boetiekjes. A.F. Vandevorst, Caroline Biss, Diesel, G-Star, Marc Jacobs, Hugo Boss, Nicky Vankets, Paul Smith, je vindt het allemaal bij La Bottega.
Dankzij zijn unieke concept kan je een volledig nieuwe garderobe, gaande van je schoenen tot je kleding, accessoires en handtas, samenstellen onder begeleiding van een ervaren styliste. Zij helpt je graag bij het vinden van de juiste combinaties binnen jouw budget.
La Bottega verwelkomde vorig jaar maar liefst 10.000 nieuwe bezoekers en werd genomineerd voor modezaak van het jaar. Haar bezieler, Karine Valy, sleepte vorig jaar zelfs de Women Award in de wacht, een prijs uitgereikt door Unizo en de Vlerick Leuven Gent Mangement School voor de meest succesvolle vrouwelijke zelfstandige.
Wanneer je bovendien onderstaande bon afprint en meeneemt naar La Bottega krijg je 10% directe korting op je aankopen! (br.she)
Vrees jij bij elke
kuch dat jij de Mexicaanse griep hebt opgelopen? Dan kun je nu
stijlvolle voorzorgsmaatregelen nemen, het lijkt alsof de Britse
designers Dr. Noki deze epidemie voorspelde toen hij heel fashionable
mondmaskers ontwierp.
Pareltjes Dr.
Noki draagt zelf al 10 jaar een maskertje in het openbaar, de designer
heeft geen primeur met zijn stylish mondmaskers. Tijdens de
SARS-epidemie droegen al talloze Aziaten kunstwerkjes voor hun mond.
Maar hij is wel de eerste die zulke exotische en vooral glamoureuze
exemplaren ontwerpt. Wij zijn vooral fan van zijn driehoekig exemplaar
bezet met pareltjes, zelf draagt hij er graag eentje met Spiderman
erop.
Valse nagels laten zetten, verhoogt risico op kanker
Valse nagels laten zetten, verhoogt risico op kanker
Vrouwen die regelmatig valse nagels laten zetten, hebben meer kans op huidkanker. Dat blijkt uit een Amerikaanse studie.
Volgens onderzoekers zou het de UV-lamp zijn die de huidkanker veroorzaakt. Die lampen worden gebruikt om valse nagels vast te zetten, maar zouden zoveel straling geven dat ze de huidcellen beschadigen.
Niet alleen de lamp is gevaarlijk, ook de gebruikte chemicaliën kunnen allergische reacties op de huid veroorzaken.
Wie regelmatig valse nagels laat zetten, wordt aangeraden om zijn handen regelmatig te controleren op tumors of gezwellen. (br.hln)
Multifunctionele make-up nieuwste trend door crisis
Multifunctionele make-up nieuwste trend door crisis
Multifunctionele make-up en verzorgingsproducten worden alsmaar populairder bij de vrouwen. Volgens experts heeft de economische crisis hen prijsbewuster gemaakt, waardoor ze kiezen voor kwaliteit én kwantiteit.
De nieuwste foundations zijn een dagcrème, foundation en zonverzorging ineen. Zonnepoeders kunnen ook als oogschaduw gebruikt worden en lippenstift is plots ook een blush. Al deze nieuwe 'dubbele' werkingen zorgen voor een enorme verkoopsstijging. Dat stelt het marktonderzoeksbureau Mintel vast. (br.she)
Grote mensen
hebben voordelen. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat ze dominanter
overkomen zodat ze sneller carrière en dus een hoger salaris
opstrijken.
Eerste indruk Vooral
bij eerste indrukken doen grote mensen hun voordeel. Ze stralen meer
maturiteit uit. Als je groot bent, kijk je letterlijk neer op anderen.
Hierdoor worden grote gestaltes meer gestimuleerd en hebben ze meer
zelfvertrouwen.
Tips Minder grote mensen hoeven niet meteen te wanhopen. Er zijn manieren om langer over te komen.
-Kies kleding in gelijke kleuren. Hierdoor lijk je lang en mager.
-Zorg
dat je lichaam er niet onderverdeeld in blokken. Vrouwen lijken langer
in een jurk en mannen kunnen langer lijken wanneer ze een dunne riem
dragen in dezelfde kleur als de broek.
-Kies verticale
motieven en details. Zo helpen dunne verticale strepen, een zichtbare
zoom, aparte knopen of een opvallende das.
-Draag schoenen met hoge hakken.
-Zorg voor een goed figuur en/of verlies gewicht. Als je dunner bent lijk je automatisch langer.
Gisele Bündchen stelt nieuwe collectie ecoslippers voor
Het Brazilaanse
supermodel presenteerde deze week in Madrid haar nieuwste collectie
schoenen voor het merk Ipanema. Dat staat voor ecovriendelijke
slippers, in het gamma zitten zowel chique als casual exemplaren.
Goede doel Gisele
ontwierp de collectie werd rond vijf verschillende thema's. De schoenen
Botany, Fern en Bean zijn wat chiquer en passen voor een avondje uit.
Terwijl Leaf en Life eerder casual zijn en geschikt zijn voor elke dag.
Een deel van de winst van de verkoop zal geschonken worden aan het
project 'Forests of the Future', dit financiert de herbebossing van
Brazilië. Gisele werkt als sinds 2002 met het merk samen en
presenteerde al heel wat succesvolle collecties. In België kun je de
slippers bestellen bij La Redoute vanaf 27 euro.
Handtas van Leontine Hagoort, verkrijgbaar in de lederwarenzaken voor 199 euro.
De handtas van een fashionable mama moet functioneel maar vooral mooi
zijn, gelukkig zijn er heel wat exemplaren die beide combineren. Moet
jij je gezin steevast 'subtiele hints' voor moederdag geven, dan kunnen
onderstaande handtassen alvast wat inspiratie bieden.
Handtas van Leontine Hagoort, verkrijgbaar in de parfumerie voor 69 euro.
Folklore De
handtassen van Leontine Hagoort fleuren meteen elke sobere outfit op.
In haar collectie komen de thema's western, folklore, vintage en hippie
vaak terug. De designer werkt met hoogwaardige materialen en mooie
details, die net dat ietsje meer geven. We zijn alvast fan van deze
roze handtas en het beige tasje.
Speels van Oilily De
lentelijn van Oilily is vernieuwend met trendy metallic en hippe
vogelprint, maar toch herkenbaar. Deze tassen staan voor praktisch en
stevig, terwijl het design heel speels is.
Deze handtas van Oilily is voor 95 euro verkrijgbaar bij de parfumerie.
Het
luxemerk Gucci wil zijn merk uitbreiden met een eigen cosmeticalijn.
Gucci is een van de laatste modemerken die de stap nog niet gewaagd
heeft.
"Ik vind het een goed idee om de stap te wagen. We zijn
nog bezig met het ontwerp, maar de verpakking die ik zou willen heb ik
wel al bedacht", vertelt Frida Giannini.
Gucci lijkt voorlopig
één van de enige luxemerken die niet in aanraking komt de recessie.
Vorig jaar alleen al maakte het bedrijf ruim 8 miljoen euro winst.
Het moet niet altijd Victoria Beckham zijn die een nieuwe trend
lanceert, ook Beyoncé kan er wat van. Gisteren verscheen ze na opnames
voor de show met David Letterman in New York in een heerlijke witte
jurk mét open toe-pumps, die ondertussen al de cornettoschoen worden
genoemd.
De
vorm van de hak (breed bovenaan, smal onderaan) doet aan het bekende
hoorntje denken, de bolle versiersels op een bolletje ijs: de link is
snel gelegd.
Obessie Overigens lijkt het
erop dat Beyoncé een obsessie voor schoenen heeft ontwikkeld. Steeds
vaker wordt ze in bijzonder opvallende en fraaie exemplaren gezien.
Voor de opnames van de show had Beyoncé een andere, blauwe, jurk aan
en, natuurlijk, ook andere schoenen. Beroemde schoenen: de gouden
Odyssey-schoenen van Ruthie Davis.
Eerder dit weekend was ze
op stap met manlief Jay-Z in Soho en daar verscheen weer een paar
opvallende schoenen. Schoenen waar Madonna vorig jaar al mee gezien
werd... een minder slimme fashionista-zet dus.
Net als bij Chanel en Lagerfeld kwam ook het witte thema bij Givenchy terug. De ontwerper Riccardo Tisci ging voor ingetogen lange jurken in lichte en los gedrapeerde stoffen. De collectie getuigt van eenvoud, wat wel opviel was dat enkele modellen gesluierd over de catwalk gingen.
Tisci onderstreepte dat dit geen verwijzing naar de boerka is. Daarnaast zagen we schitterende bandagejurken die strak om het lijf zitten en elke vrouwelijke vorm benadrukken. De ontwerper zette ook sterke vrouwen in lederen korset en short neer.
De kooischoen is uitgegroeid tot de schoenen rage van dit modeseizoen. Er wordt over getwittert, geblogt en gesproken
Deze zomer rooster je je voeten! In de orginele Stefano Pilati voor YSL cage shoes, (prijs: rond de $1000), of in een goeie look-a-like. (br.style today)
Swarovski is klaar om de juwelenmarkt te veroveren. Na kristallen poppetjes, kwam het merk al op de proppen met prachtige oorbellen, ringen en halskettingen. Nu wil het de laatste niche innemen door een eigen horlogelijn te lanceren.
De lijn bestaat uit 45 modellen en biedt bijna alle verschillende horlogestijlen aan. Alle horloges zijn bezet met de nodige Swarovski-kristallen, maar variëren van hoekig mannelijk naar rond en verfijnd vrouwelijk.
Alle uurwerken garanderen een 'Swiss-made' kwaliteit in combinatie met de luxe waar Swarovski voor staat.
Nederlandse modellen lijken het stereotype beeld van domme ganzen ver achter zich te laten. Uit een onderzoek van het modellenbureau VIP Promotions blijkt namelijk dat bijna driekwart van de modellen een hogeschoolopleiding of hoger heeft genoten.
Tijdens het onderzoek werd ruim 200 modellen naar hun opleidingsniveau gevraagd. 32% beschikte over een universitair diploma, 40 % heeft een opleiding aan een hogeschool succesvol afgemaakt. Slechts een kwart heeft geen of een laag diploma op zak.
"Door programma's als Beauty and the Nerd leeft bij het grote publiek het idee dat mooie mensen dom en simpel zijn. Dit onderzoek laat zien dat dit een verkeerd beeld is", besluit Dennis Schouten, manager van het modellenbureau. (br.she)
Isabella Rossellini (56) doet een oproep om oudere modellen op te
voeren in advertenties voor cosmeticaproducten. "Ik heb er geen
boodschap aan als jonge modelletjes antirimpelcrèmes aanprijzen",
argumenteert de Italiaanse actrice die zelf model was in haar jongere
jaren.
Veertien jaar het gezicht van Lancôme In
1992, toen ze veertig werd, bedankte de Franse cosmeticareus Lancôme
haar voor bewezen diensten. Nadat ze veertien jaar het gezicht van
Lancôme was, werd ze vervangen door een jong model. Rossellini is ervan
overtuigd dat die wissel oudere klanten van Lancôme het merk de rug
deed toekeren. "Vrouwen willen leeftijdsgenoten zien die in
advertentiecampagnes schoonheidsproducten aanprijzen", oordeelt de ex
van Martin Scorsese.
Elegant en verfijnd "Ik
begrijp wel dat het er in de advertentiewereld om draait dromen te
verkopen, maar ik ben niet zeker dat vrouwen ervan dromen jong te
blijven. Ik doe dat alleszins niet. Ik droom ervan elegant en verfijnd
te zijn. Toen Lancôme me wandelen stuurde, hebben ze lang moeten zoeken
naar een vervangster. Alle onderzoeken wezen uit dat vrouwen blij waren
met een vrouw in haar veertiger jaren die antiverouderingscrème
aanprijst. Een meisje van in de twintig die dat doet, dat klopt niet".(br.hln)