Je gelaat verwennen, kan een dure zaak zijn. Investeren in crèmes en
lotions mag gerust, maar met enkele simpele huis, tuin- en
keukentrucjes uit grootmoeders tijd kom je al een heel eind.
Lachen Lachen
is supergezond. Lachen ontlaadt spanningen, heeft een positief effect
op het immuunsysteem en op de conditie van het bloed. Op zoek naar een
rimpelbestrijder? Bij lachen gebruik je alle spieren in het gezicht,
waardoor een strak velletje gegarandeerd wordt.
Tandenborstel Een
tandenborstel heeft een heleboel functies. Al eens gedacht om je lippen
ermee te masseren? Een beetje vaseline op de borstel en wrijf ermee op
de lippen voor een scrubeffect. Losse velletjes verdwijnen en de
'scrubbing' geeft je mond een rozerood kleurtje.
Water Drink
anderhalve tot twee liter water per dag. Er bestaat geen betere
beautydrank die de huid soepel houdt. Bij het reinigen van het gelaat
gebruik je liever geen heet water. Zoek een milde zeep, liefst speciaal
voor het gezicht. Droog de huid na het baden of reinigen steeds goed
af, het overtollige water droogt de huid teveel uit.
Fris en fruitig Fruit
is lekker en gezond, maar doet nog meer goeds. Zo gooi je appelschillen
niet weg, deze kunnen voor uitwendige schoonheidsverzorging dienen. Heb
je last hebt van littekens, bijvoorbeeld van acne, dan doet het vocht
van een appel deze sneller vervagen. Wrijf met de vochtige kant van een
appelschil over je huid.
Gooi ook avocadoschillen niet weg,
ruwe plekjes op hielen en ellebogen verdwijnen als je er over wrijft.
Ook citroenen werken heilzaam. Meng elke dag wat citroensap door je
water voor een zuivere huid.
Wil je een kleurtje? Drink wortelsap, het caroteen maakt dat je sneller bruin zal worden.
De oversized
zonnebril is al langer trendy, maar dit jaar gaan de monturen nog net
iets extremer: denk aan geometrische vormen, ruiten, felle kleuren en
plastic monturen. Je kan er ook niet genoeg hebben, een vrouw heeft
deze zomer een hele waaier van zonnebrillen nodig zodat die steeds bij
haar outfit past.
Hoorn De
pilotenbril van Ray Ban is nog steeds trendy, kies hierbij wel voor een
fel vintage kleurtje, durvers gaan voor een montuur in twee kleuren.
Maar het mag allemaal nog extremer, de dikke oversized zonnebrillen uit
de jaren '70 zijn weer helemaal in. Je scoort helemaal met een montuur
uit hoorn. Dit soort bril is een goede investering omdat hij bijna bij
elke outfit passen.
Gekste vormen Ook
glazen met twee tinten doen het goed komende zomer, kies dan wel ook
voor een tweedelig montuur. De ronde John Lennonbril is aan een grote
comeback bezig bij vrouwen. Dit exemplaar valt wel enorm op, beslis dus
op voorhand of je wel zoveel aandacht wil. Als laatste kun je het kind
in jezelf koesteren met grote zonnebrillen in de gekste vormen. Probeer
eens een appeltjes-, ruit of hartjesmontuur. Of ga voor een oortjes die
bijna je ganse kruin bedenken, een vorm à la Dame Edna en veel glitters
en diamanten. Heb je een eenvoudige bril? Leuk hem dan op met leuke
opvallende accessoires als neklintjes. (br.nina)
Rondborstige vrouwen winnen strijd om toeslag beha's
Rondborstige vrouwen winnen strijd om toeslag beha's
De Britse grootwarenhuisketen Marks & Spencer heeft onder zware
druk van duizenden rondborstige vrouwen beslist om niet langer een
toeslag te vragen op grote behamaten. Het bedrijf biedt overigens zijn
verontschuldigingen aan.
Fout toegegeven De
Britse keten Marks & Spencer besliste niet langer meer geld te
vragen voor grote beha's. Ze pakten vandaag uit in verschillende
kranten met een paginagrote advertentie waarin ze hun fout toegaven.
Als een bewijs van goede wil biedt de keten 25 procent korting aan op
elke behamaat tot 25 mei.
Veel steun De
winkelketen vroeg tot vandaag op grote behamaten een toeslag van 2,5
euro. Het bedrijf deed dit omdat ze speciale technieken gebruiken om zo
vrouwen met een grote boezem een optimale steun te geven. De Britse
Beckie Williams, heeft zelf een E-cup, protesteerde hier tegen in
verschillende Britse media en ze richtte de groep 'Busts for Justice'
op Facebook op. In minder dan een week tijd had ze 13.000 aanhangers.
Beckie vond de toeslag een soort van taks op een weelderige boezem. (br.hln)
Vorige week koos
de first lady van de mode Michelle Obama voor een casual outfit met
sneakers van Lanvin. De hele modewereld had er zijn mening over: de ene
journalist vond ze te duur voor een fashionista die anders voor
budgetkledij gaat, de andere bejubelde ze.
De beruchte outfit.
Eerste kritiek Bij
elke nieuwe outfit van Michelle Obama staan modejournalisten klaar om
hun mening te geven. Tot nu werd de first lady altijd geprezen vanwege
haar kledingkeuzes. Maar nu ze voor designersneakers van Lanvin koos,
krijgt ze voor de eerste keer kritiek.
Coutureschoenen Vorige
week droeg ze voor een evenement van het goede doel een capribroek met
een sportieve cardigan en stijlvolle, maar comfortabele sneakers. Deze
laatste waren wel van Lanvin, een duur Frans couturemerk dat geliefd is
bij veel fashionista's. Het staat bekend om zijn discrete, maar
stijlvolle stukken. Misschien hoopte Michelle dat niemand zou merken
dat ze schoenen van ongeveer 450 euro droeg?
De schoenen van Lanvin.
Verraad De
beruchte sneakers van Lanvan zijn gemaakt uit paarse suède, alleen de
tip steekt mooi af met metallic lakleder. Echte fashionista's loven de
first lady omdat nu blijkt dat ze zich goed casual, maar stjilvol kan
kleden. Andere journalisten verwijten dat ze haar imago van
budgetvriendelijke fashionista heeft verraden, zeker net wanneer ze
aanwezig is op een evenement voor de armen. "Het zijn maar schoenen",
reageerde Michelle op de hele heisa.(br.Nina)
Onderbroek smelt vet weg en maakt komaf met cellulitis
Onderbroek smelt vet weg en maakt komaf met cellulitis
Het nieuwste wondermiddel tegen cellulitis is een onderbroek dat door
middel van warmte vet weg 'smelt' en zo cellulitis doet verdwijnen. Uit
tests blijkt dat je na een maand ook werkelijk minder last hebt van een
sinaasappelhuid.
Vet smelt weg Het
ondergoed werd ontwikkeld door het merk 'Scala'. Je betaalt er ongeveer
33 euro voor, maar het is momenteel enkel te koop in het Britse
grootwarenhuis John Lewis.
Door een speciale techniek werkt het broekje met warmte en verbetert zo
de circulatie in de dijen, kont en buik. Het stimuleert de vetcellen om
te smelten tot een vloeistof, die wordt dan uit het lichaam verwijderd
door de lever.
Lost verwachtingen in Verantwoordelijke
voor de aankoop van lingerie Helen Spencer: "Tussen de 80 en de 90
procent van de vrouwen kampt met cellulitis, er is dus een grote markt
voor crèmes en andere middeltjes die dit probleem aanpakken. We worden
regelmatig benaderd door producenten die veel beloven, maar weinig waar
maken. Maar dit ondergoed is anders, het lost alle verwachtingen in.
Het broekje gaat ook erg lang mee, ook als je het ontelbare keren wast.
Het effect is een jaar later nog zichtbaar, zeker wanneer je een gezond
dieet volgt en regelmatig sport. Als het probleem terug komt, kun je
best nog eens 30 dagen het broekje dragen."
Weer loze belofte? De
winkel testte het ondergoed op 50 vrouwen die het broekje gedurende een
maand minstens zes uur per dag droegen. 80 procent van hen zei dat ze
minder last hadden van cellulitis. De onafhankelijke expert Luis
Augusto leidde het onderzoek. Of we de beloftes van de makers moeten
geloven, valt nog af te wachten. Vorige maand kwam er ook een
wondercrème op de markt die in negen minuten je cellulitis zou doen
verdwijnen. Na een test door onze redactie bleek het weer de zoveelste
loze belofte te zijn. (br.hln)
Zijn natuurlijke
beautyproducten bij voorbaat gezonder? "Biologische crèmes met
olijfolie of soja bijvoorbeeld worden gepromoot, maar kunnen de huid
wel degelijk schaden". Dat beweert de Britse journaliste Claire Coleman
in de Daily Mail.
Chemische stoffen Gwyneth
Paltrow gebruikt haar website Goop.com om op de gevaren van chemische
stoffen te wijzen. Deze worden gebruikt in heel wat crèmes en zalfjes.
Paltrow suggereert dat deze verantwoordelijk zijn voor heel wat onheil
als kanker, autisme, Alzheimer en Parkinson.
Haar oplossing?
Gebruik natuurlijke producten. Ze pleit voor het smeren van een aantal
natuurlijke en biologische ingrediënten van merken als Aveda en Dr
Hausckha.
Natuurlijk giftig Coleman stelt
zich daarbij de vraag: is 'natuurlijk' veiliger dan 'synthetisch'?
'Zeker niet', beweert ze. "Lood en wolfskers zijn ook natuurlijke
ingrediënten, maar wel uiterst giftig. Terwijl al de campagnevoerders
voor 'natuurlijke' schoonheid van leer trekken tegen ingrediënten zoals
ftalaten en parabenen, die het hormoonsysteem zouden verstoren, staan
ze nooit eens stil bij het gebuik van de natuurlijke sojabonen".
Soja "Sojabonen
wordt vaak gebruikt in chemisch-vrije schoonheidsproducten, maar doen
evengoed wat met je oestrogenen in het lichaam. Zijn ftalaten en
parabenen daarmee gevaarlijker dan sojabonen, gewoon omdat ze werden
gekweekt in een laboratorium in plaats van in de aarde? "
Olijfolie Gwyneth
Paltrow promoot zelfgemaakte schoonheidsrecepten. Olijfolie wordt
daarbij vaak gebruikt. Het zou de huid van de baby beschermen, wat,
volgens Coleman, absoluut onjuist is. "Recent Amerikaans onderzoek
suggereert dat het verre van goed om je baby's huid met olijfolie in te
smeren, het beschermt niet en vertraagt zelfs de tijd die nodig is om
de beschadigde huid te herstellen".
Geloof Volgens
Coleman laten we ons alles wijsmaken. Onze hersenen zijn vertroeld door
dergelijke beweringen die op niets slaan. Wetenschappelijk zijn ze
verre van aangetoond, maar we geloven de heilzame werking wel.
Groeiende sector Een
andere studie in 2007 maakte duidelijk dat lavendel- en tea tree olie,
de groei van borstweefsel bij tienerjongens, kan aanwakkeren. Nochtans
worden dergelijke eigenschappen verzwegen in de natuurlijke
schoonheidsindustrie. "Dat is niet verwonderlijk", stelt Coleman.
"Natuurlijke cosmetica is de snelst groeiende sector in Amerika. Naar
schatting stijgt hun omzet met 20 procent per jaar".
Onjuist De
consument moet niet geloven wat er op de labels van het product staat.
Recent onderzoek toont aan dat heel wat producten niet zo
'milieuvriendelijk' zijn als wat ze de consument doen geloven. Van
gebruikte beelden tot vermeldingen van 'CFC-Free': bij 98 procent van
de producten klopt hun verhaal niet. "Koop je een natuurlijk product,
ga eerst zelf op onderzoek uit", besluit Coleman. "Het vraagt extra
inspanningen, maar eco-vriendelijk zijn is niet zo makkelijk als het
lijkt" (br.nina)
Echte fashionista's zien zich deze zomer ongetwijfeld paraderen met
deze stijlvolle zwemschoenen. De zwemvliezen op hoge hakken haalden
zelfs de 'Telegraph' en zijn een Belgische uitvinding.
Elegantie
hoort overal, zelfs onder water. Met dat idee werkte kunstenaar Paul
Schietekat aan zijn creatie. Het lijkt er echter niet op dat deze hippe
vliezen straks te zien zijn langs het strand. De schoen werd gemaakt
voor een expositie van enkele jaren geleden. Van enige commercialisatie
is voorlopig geen sprake.
Jammer voor de echte fashionqueens :
Victoria Beckham bijvoorbeeld zagen we zonder twijfel rondhuppelen met
dit genre van schoenen. Ermee plonsen zal dan het laatste van haar
bedoelingen geweest zijn. (br.hln)
Vandaag, 5 mei, is
het voortaan dé dag van het modemerk Chanel in New York. De stad eert
het merk met speciale evenementen, zo krijgt het warenhuis Saks Fifth
Avenue de naam Avenue No. 5 naar het beroemdste parfum van het merk.
Feest New
York viert vandaag Chanel, je ziet in Saks Fifth Avenue voor het eerst
de commercial van het merk met Audrey Tautou als hoofdrolspeelster.
Deze actrice speelt ook 'Coco' in de film over het leven van de
oprichtster van het merk. Verder zal het warenhuis Saks vanaf vandaag
een nieuw, kleiner flesje van Chanel No. 5 verkopen. Ook wordt er
vandaag extra aandacht besteed aan de etalages in New York, daarnaast
geven top make-upartiesten de klanten tips en trucs, meldt nu.nl.
Audrey Tautou
No. 5 New
York koos niet zomaar vandaag uit om het merk te vieren. Het getal 5 is
al jaren symbolisch voor Chanel. Coco Chanel zou haar beroemde parfum
op de vijfde dag van de vijfde maand toegestuurd gekregen hebben van
haar parfumeur. (br.nina)
Stralen doe je tegenwoordig op elke leeftijd. Energieke vrouwen, ouder
dan 45, die willen gezien worden en zich willen blootgeven, kunnen
deelnemen aan de nieuwste campagne van Dove pro-age.
Affiches Met
de campagne 'Laat zien dat je straalt' worden zes vrouwen torenhoog
geprojecteerd op een hoog gebouw. Deze zes affiches zullen nadien op
wisselende plaatsen in het straatbeeld opduiken. De vrouwen dienen zich
eerst wel bloot te geven voor de lens van Lieve Blancquaert.
Nieuwe campagne Vrouwen
van 45 jaar of ouder, voelen zich mooi en komen nog graag verzorgd voor
de dag. Om al deze energieke dames te laten stralen, werd in 2008 een
eerste kalender en fototentoonstelling gemaakt. Dit jaar komt een
tweede editie wegens groot succes en start een nieuwe campagne.
Praktisch Alle vrouwen van minstens 45 jaar, kunnen inschrijven. Tot 6 juli kunnen ze hun foto en motivatie bezorgen aan Dove op www.dove.com.
Een aantal van hen wordt uitgenodigd voor een laatste selectie op de
exclusieve castingdag in Brussel, op 14 juli. Dan worden de 6 sterren
van 'Laat zien dat je straalt' bekendgemaakt. (br.hln)
Epauletten komen
er (voorlopig?) niet aan te pas, maar een sterke benadrukking van de
schouders is wel weer helemaal terug. Victoria Beckham toonde het een
paar weken terug al met een vestje en nu springt ook tienersterretje
Miley Cyrus op de kar.
In
een korte grijze jurk met print toonde Cyrus zich elegant, volwassen én
stoer. Al kan de collectie zware armbanden en grote ringen daar ook toe
bijgedragen hebben. In elk geval is het duidelijk dat sterke schouders
weer mogen.
Te strakke broeken of broeken gemaakt van te losse stofjes
kruipen al snel tussen de billen. Hierdoor kan vooraan het gevreesde
'schaamliplees' fenomeen ontstaan. Enkele pientere dames uit Florida
proberen daar nu voor eens en voor altijd komaf mee te maken en
ontwikkelden een inlegstukje tegen de bespottelijke 'camel toes'.
De Cuchini is niet meer dan een inlegstukje dat in de bikinislip
of onderbroek vastgeplakt wordt. Hierdoor blijft je onderbroek of
bikini niet alleen op zijn plaats zitten, het helpt ook tegen de
befaamde 'schaamliplees' momenten.
De Cuchini's zijn voorlopig enkel online bestelbaar. Voor een pakketje van twee lapjes betaal je 15 dollar. (br.she)
Als de zon niet naar ons komt, en wij niet naar de zon kunnen dan is er
gelukkig de zelfbruiner! De nieuwe generatie is niet alleen quasi
vlekkeloos en geurloos, het kleurtje oogt ook (veel) natuurlijker. De
ideale manier om jezelf een zomers gevoel te geven is dus via een
zomers kleurtje. Maar dan moet je het wel juist doen en er een (beetje)
tijd voor uittrekken.
1) Voorbereiding Een
goede, grondige scrubbeurt van top tot teen is onontbeerlijk. Dat kan
je al de avond voordien doen. Neem werkelijk de tijd om de scrub goed
in de huid te masseren. Daarna breng je best een hydraterende crème aan
de op huid, met een dubbele portie voor tenen, knieën, enkels,
ellebogen, oksels en oren. De volgende ochtend breng je best nog eens
hydraterende crème aan op deze 'risicozones' '(al dan niet na een
douche) voor je met de zelfbruiner begint.
2) Aanbrengen Elk lichaamsdeel vergt een specifieke aanpak.
a) Gezicht en nek Je
gezicht is het eerste dat mensen zien. Gebruind vinden ze aangenaam,
maar onnatuurlijk bruin iets minder. Gebruik voor je gezicht een
speciaal daarvoor ontworpen zelfbruiner of verdun een gewone
zelfbruiner met een hydraterende gezichtscrème. Gebruik niet te veel
crème voor je gezicht en nek, anders gaan de poriën verstoppen met
puistjes tot gevolg.
b) Bovenlichaam Je
borst, buik en rug kunnen met krachtige bewegingen ingesmeerd worden.
Vergeet de zij- en onderkant van de borsten niet. De onderkant van de
rug en de schouderbladen kunnen gemakkelijk zelf gedaan worden, maar
het middenstuk is vaak een probleem. Vraag je liefste of gebruik een
hulpmiddel.
c) Risicozones De knieën,
ellebogen, enkels, tenen en de onderkant van de armen hebben baat bij
een verdunde zelfbruiner. Smeer deze risicozones in, en ga dan met de
gewone zelfbruiner over de rest van je armen, benen, dijen en kont.
Goed inwrijven en klaar.
d) Handen Als je
zonder handschoenen gewerkt hebt, kan je beter je handen wassen zodat
alles tussen de vingers en onder de nagels weg is. Daarna wrijf je de
achterkant van je handen over je dijen en achterwerk, dat is voldoende
voor je handen. Met een vinger kan je dat de achterkant van je vingers
insmeren.
Laat zo'n kwartier intrekken voor je je aankleedt.
Toch blijft het aan te raden geen wit ondergoed te dragen tenzij het
bevlekt mag worden. De meeste producten gaan er wel uit in de was, maar
je neemt beter geen risico's.
3) Let op! De
verkleuring komt het meest voor op plaatsen als de handpalmen, tussen
vingers en tenen en plaatsen met een verharde huid, zoals ellebogen en
knieën. Het is dan ook van het grootste belang deze zones juist in te
smeren voor een natuurlijk resultaat.
4) Herhaling Als
je op een winterhuid begint, kan je dit proces de eerste week à tien
dagen best dagelijks of om de twee dagen herhalen. Eens je huid een
bruin kleurtje geeft, kan je dit om de drie dagen doen. Op die manier
blijft de kleur behouden, maar wordt het niet te snel té donker.
5) Het kleurtje Elke
zelfbruiner heeft zo zijn eigen tint, textuur en geurtje. Het kan een
beetje zoeken worden voor je 'jouw' product hebt gevonden. Een geurtje
kan evenwel niet vermeden worden: het is afkomstig van een onmisbaar
ingrediënt in zelfbruiners, DHA of dihydroxyacetone. Hoe meer DHA in
een crème, hoe sterker de geur.
Het enige 'alternatief' is een
crème met de stof erythrulose. Dat geeft meer een roodbruine kleur, en
wordt soms gebruikt als aanvulling bij het geelbruine DHA.
Net toen we dachten, zelfs hoopten, dat de legging uit was, is er weer
een nieuwe variant: de jegging. Deze broek zit in tegenstelling tot de
skinny jeans lekker comfy, maar toch strak zodat het lijkt alsof je
echt denim aan hebt.
Comfortabel Deze
legging lijkt het hart van tal van fashionista's te hebben veroverd,
het comfortabele gevoel zal wel een overtuigende factor zijn. Een ander
voordeel is dat de jegging ook lekker goedkoop is, vanaf 30 euro heb je
al een exemplaar zijn. Geef toe, een broek met elastische band is toch
allesbehalve fashionable, enkel hoogzwangere vrouwen mochten zich hier
in het verleden uit praktische overwegingen aan wagen. Sterren als
Hayden Panettiere en Isla Fischer van confessions of a shopaholic zijn
al helemaal fan. Je hebt natuurlijk enkele exemplaren die nog net door
de beugel kunnen, kies voor exemparen die het meest op een echte skinny
jeans lijken. (br.hln)
Veel gespot bij celebrities: De PS1 bag van Proenza Schouler.
Een ruime designertas in messager-stijl met lekker veel hengsels. De tas is de nieuwste it-bag in modeland en de lievelingstas van Mary-Kate Olsen.
De tas veroorzaakte vorig jaar een ware hype onder de modefans. Modehuis Proenza Schouler had namelijk de tas cadeau gedaan aan wat celebrities toen deze nog niet eens officieel te koop was.
De tas is meteen gebombardeerd tot it-bag. Goede marketingstunt dus.
Inmiddels is de PS1 bag gewoon te koop, ook in een kleinere clutch variant.
Vooral de versie van phytonleer is de moeite waard!
De meest trendy kledij, schoenen en accessoires van de grootste, hipste merken verzameld onder één dak. Dat is wat La Bottega in Hasselt zijn klanten iedere dag opnieuw aanbiedt. Met een voortdurend veranderende collectie weet je bovendien zeker dat je steeds de laatste trends aanschaft.
La Bottega is met zijn ruim duizend vierkante meter grote winkel een gevestigde waarde in de modewereld. Dankzij deze Hasseltse shop moet je niet langer urenlang rond kuieren op zoek naar leuke boetiekjes. A.F. Vandevorst, Caroline Biss, Diesel, G-Star, Marc Jacobs, Hugo Boss, Nicky Vankets, Paul Smith, je vindt het allemaal bij La Bottega.
Dankzij zijn unieke concept kan je een volledig nieuwe garderobe, gaande van je schoenen tot je kleding, accessoires en handtas, samenstellen onder begeleiding van een ervaren styliste. Zij helpt je graag bij het vinden van de juiste combinaties binnen jouw budget.
La Bottega verwelkomde vorig jaar maar liefst 10.000 nieuwe bezoekers en werd genomineerd voor modezaak van het jaar. Haar bezieler, Karine Valy, sleepte vorig jaar zelfs de Women Award in de wacht, een prijs uitgereikt door Unizo en de Vlerick Leuven Gent Mangement School voor de meest succesvolle vrouwelijke zelfstandige.
Wanneer je bovendien onderstaande bon afprint en meeneemt naar La Bottega krijg je 10% directe korting op je aankopen! (br.she)
Vrees jij bij elke
kuch dat jij de Mexicaanse griep hebt opgelopen? Dan kun je nu
stijlvolle voorzorgsmaatregelen nemen, het lijkt alsof de Britse
designers Dr. Noki deze epidemie voorspelde toen hij heel fashionable
mondmaskers ontwierp.
Pareltjes Dr.
Noki draagt zelf al 10 jaar een maskertje in het openbaar, de designer
heeft geen primeur met zijn stylish mondmaskers. Tijdens de
SARS-epidemie droegen al talloze Aziaten kunstwerkjes voor hun mond.
Maar hij is wel de eerste die zulke exotische en vooral glamoureuze
exemplaren ontwerpt. Wij zijn vooral fan van zijn driehoekig exemplaar
bezet met pareltjes, zelf draagt hij er graag eentje met Spiderman
erop.
Valse nagels laten zetten, verhoogt risico op kanker
Valse nagels laten zetten, verhoogt risico op kanker
Vrouwen die regelmatig valse nagels laten zetten, hebben meer kans op huidkanker. Dat blijkt uit een Amerikaanse studie.
Volgens onderzoekers zou het de UV-lamp zijn die de huidkanker veroorzaakt. Die lampen worden gebruikt om valse nagels vast te zetten, maar zouden zoveel straling geven dat ze de huidcellen beschadigen.
Niet alleen de lamp is gevaarlijk, ook de gebruikte chemicaliën kunnen allergische reacties op de huid veroorzaken.
Wie regelmatig valse nagels laat zetten, wordt aangeraden om zijn handen regelmatig te controleren op tumors of gezwellen. (br.hln)
Multifunctionele make-up nieuwste trend door crisis
Multifunctionele make-up nieuwste trend door crisis
Multifunctionele make-up en verzorgingsproducten worden alsmaar populairder bij de vrouwen. Volgens experts heeft de economische crisis hen prijsbewuster gemaakt, waardoor ze kiezen voor kwaliteit én kwantiteit.
De nieuwste foundations zijn een dagcrème, foundation en zonverzorging ineen. Zonnepoeders kunnen ook als oogschaduw gebruikt worden en lippenstift is plots ook een blush. Al deze nieuwe 'dubbele' werkingen zorgen voor een enorme verkoopsstijging. Dat stelt het marktonderzoeksbureau Mintel vast. (br.she)
Grote mensen
hebben voordelen. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat ze dominanter
overkomen zodat ze sneller carrière en dus een hoger salaris
opstrijken.
Eerste indruk Vooral
bij eerste indrukken doen grote mensen hun voordeel. Ze stralen meer
maturiteit uit. Als je groot bent, kijk je letterlijk neer op anderen.
Hierdoor worden grote gestaltes meer gestimuleerd en hebben ze meer
zelfvertrouwen.
Tips Minder grote mensen hoeven niet meteen te wanhopen. Er zijn manieren om langer over te komen.
-Kies kleding in gelijke kleuren. Hierdoor lijk je lang en mager.
-Zorg
dat je lichaam er niet onderverdeeld in blokken. Vrouwen lijken langer
in een jurk en mannen kunnen langer lijken wanneer ze een dunne riem
dragen in dezelfde kleur als de broek.
-Kies verticale
motieven en details. Zo helpen dunne verticale strepen, een zichtbare
zoom, aparte knopen of een opvallende das.
-Draag schoenen met hoge hakken.
-Zorg voor een goed figuur en/of verlies gewicht. Als je dunner bent lijk je automatisch langer.
Gisele Bündchen stelt nieuwe collectie ecoslippers voor
Het Brazilaanse
supermodel presenteerde deze week in Madrid haar nieuwste collectie
schoenen voor het merk Ipanema. Dat staat voor ecovriendelijke
slippers, in het gamma zitten zowel chique als casual exemplaren.
Goede doel Gisele
ontwierp de collectie werd rond vijf verschillende thema's. De schoenen
Botany, Fern en Bean zijn wat chiquer en passen voor een avondje uit.
Terwijl Leaf en Life eerder casual zijn en geschikt zijn voor elke dag.
Een deel van de winst van de verkoop zal geschonken worden aan het
project 'Forests of the Future', dit financiert de herbebossing van
Brazilië. Gisele werkt als sinds 2002 met het merk samen en
presenteerde al heel wat succesvolle collecties. In België kun je de
slippers bestellen bij La Redoute vanaf 27 euro.