Deze herfst vind
je zowat elk kledingstuk in leder, strakke rokjes, broeken, jurken en
zelfs topjes. Dit materiaal is niet langer enkel bestemd voor rock
chicks, leder is nu stijlvol, zolang het maar strak zit.
Jurk à la Angelina Jolie van Mango bij asos.com.
Stijlvol en sexy Ontwerpers
bij Balmain en Yves Saint Laurent vonden de rocklook opnieuw uit op de
catwalk. En nu Angelina Jolie met een strakke jurk, Agyness Deyn met
kokerrok en zelfs onze eigen Sandrine met een strak minirokje bewijzen
dat het stijlvol en sexy kan zijn, is leder helemaal terug van
weggeweest. In winkels zie je dat het materiaal niet langer enkel voor
punkers is. Bij Topshop en New Look vind je tal van mooie jurken,
stoere jassen, strakke rokjes en zelfs topjes.
Minirokje bij asos.com.
Hoe combineren? Een
stoer jasje past bijna bij alles, van een jeans tot een mooie retrojurk
en vrouwen van bijna elke leeftijd kunnen dit aan. Voor een echt
vrouwelijke look draag je een lederen kokerrok, gecombineerd met een
stoere t-shirt met print of een frivole blouse. Echte durvers gaan voor
de look van Angelina met een sexy jurk. Ook is leder de ideale manier
om een outfit wat stoerder te maken, kies voor een handtas met
spijkers, denk aan de biker chick.
De zonnebril mag al uit de kast. Ben je toe aan een nieuwe, is het
belangrijk een degelijke aan te schaffen. Een goede zonnebril is zeer
belangrijk, eenvoudig gekleurde glazen zijn niet voldoende en doen meer
kwaad dan goed. Volgens Medicalfacts moet de zonnebril niet alleen
tijdens de zomer op, maar ook tijdens bewolkte dagen.
Tips -Vijftig procent van de uv-stralen dringt door het wolkendek heen en daarom zijn ook bewolkte dagen
een reden om je zonnebril op te zetten. Gelukkig bestaan er heel wat
hippe en leuke modellen die een zonnebril tot een musthave accessoire
maken.
-Even belangrijk zijn echter de glazen.
Eenvoudige glazen volstaan niet. Een goede zonnebril moet niet alleen
beschermen tegen verblinding, maar ook zoveel mogelijk uv-stralen
filteren en de kleuren waarheidsgetrouw weergeven. Let ook op de
Europese normen. De bril dient CE en UV-400 te vermelden.
-Glazen worden onderverdeeld in vijf categorieën
van bescherming: categorie 0 is puur esthetisch, categorie 1 beschermt
tegen zwak zonlicht, categorie 2 beschermt tegen middelmatig zonlicht,
categorie 3 beschermt tegen sterk zonlicht en categorie 4 is alleen
geschikt voor buitengewone omstandigheden. Denk maar aan de bergen of
op zee en is niet aangepast voor het rijden met de auto.
-Over
het glas valt heel wat te vertellen. Zo beschermen minerale glazen
beter tegen krassen, maar minder tegen schokken. Dit type is minder
geschikt voor sportieve activiteiten. Organische glazen zijn lichter en
wel bestand tegen schokken. Hou ook rekening met de grootte van de glazen.
Zijn de glazen te klein, kunnen de uv-stralen nog langs boven, onder en
opzij doordringen. In de bergen en de sneeuw bijvoorbeeld is een
zonnebril met omsluitende glazen vanaf de wenkbrauwen tot de zijkanten,
een noodzaak.
-Ooglenzen kunnen eveneens een
aangepaste zonnebril verdragen. De ooglenzen beschermen tegen de
uv-stralen en verblinding, maar zowel de oogleden als het oogwit zijn
nog onbedekt. Idem voor fotochromische glazen, die wel hun tint
aanpassen aan het licht en dus verblinding tegengaan, maar die op zee
of in de bergen niet geschikt zijn.
-Ook kinderoogjes
verdienen bescherming. De ooglens van kinderen jonger dan 12 jaar,
biedt immers nog geen natuurlijke bescherming. Hun pupil is groter en
de weefsels bevatten minder pigmenten. Hun ogen laten bijgevolg meer
licht en uv-stralen door.(br.hln)
Stiletto's zijn trendy én sexy, het enige nadeel is het ongemak dat
deze stelten veroorzaken wanneer je je voeten omzwikt op een oneffen
ondergrond. Een plastic hulpstuk dat je over de hak schuift voorkomt
dat.
Makkelijk of te lelijk? De fabrikanten zeggen dat het voordeel van de 'Heaven on heels'
is dat je hakken niet beschadigd raken door de straatstenen, meldt
Elle.be. Helaas moet je er wel iets voor over hebben. Dat lelijk
plastic dingetje onstiert namelijk je prachtige designerschoenen. Heb
je dat er niet voor over, dan zijn een paar hippe ballerina's die in je
handtas passen misschien een betere optie om valpartijen te voorkomen.
De wintercollecties liggen eindelijk in de winkelrekken. Hoogdringend tijd om de nieuwste trends van 2010 even op een rijtje te zetten.
Pistachegroen en fluoroze zijn hotter dan ooit. Chanel is zo gek van zijn nieuwe groentint dat ze zelfs een geheel nieuwe nagellaklijn eraan wijdden. De Jade Green look oogt niet alleen gesofistikeerd. Het past ook perfect bij andere kleuren groen, zwart, wit en grijs. Black is back
Ook zwart krijgt deze winter een opkikker. Zo zal je nog maar weinig effen zwarte jurkjes vinden. De zwarte stukken in fluweel, satijn, leer en mousseline zijn steeds bewerkt met een grafische print à la Ann Demeulemeester en Versace.
Vorige winter waren schoudervullingen hip, en deze winter wordt dat enkel maar drastischer. Opvallende schouders zijn dé blikvanger bij uitstek, zo kan je kiezen voor een futuristische schoudervulling of terugkeren naar de Barokperiode. Billy Jean
Michael Jackson mag dan niet meer zijn, zijn modelegende blijft behouden. Glitter en glans kleuren de winkelrekken deze winter. Pailletjes, steentjes, kristallen, ... je kan het zo gek niet bedenken of je vindt het deze winter. Let er echter wel op dat je deze kledingstukken combineert met enkele onopvallende stukken, anders krijg je al snel een kerstboomeffect.
Broeken zijn deze winter asymmetrischer dan ooit. Vergeet die saaie jeansbroek met rechte pijpjes. Deze winter ga je voor sloppy maatpakbroeken, harembroeken, en enkelbroeken met toelopende pijpjes. Opvallend bij al deze broeken is het enorme volume rondom de heupen en de soberheid aan de enkels. Kinky
Vrouwen die wel van een kinky toets houden, kunnen deze winter in hun 'tweede huid' kruipen. Lederen leggings, topjes en rokjes zijn weer helemaal hot. Wanneer je ze combineert met een prachtig paar stiletto's creëer je in no time een ongelooflijke rockerlook. Be a man
Wie deze winter veel businessmeetings op zijn agenda heeft staan, zal letterlijk en figuurlijk zijn mannetje kunnen staan. De nieuwe geklede look is namelijk net dat tikje mannelijker geworden. Niet zozeer in de snit, want daar blijven vrouwen hun prachtige rondingen kunnen uitspreken, als wel in de algemene look. Zo worden de maatpakjasjes tien centimeter langer. Krijgen ze dubbele knopen en lijken decolletés even tot het verleden te behoren.
De bikini bestaat zestig jaar en heeft nog niets van zijn glamour
verloren. Het miniscule stukje stof blijft de populairste strandmode.
Ontstaan De
bikini zorgde in 1949 voor een ware storm in de VS. Verschillende
personen eisten de uitvindig op. Eén daarvan is de Franse Louis Réard.
De man kwam met twee miniscule driehoekjes op de markt die de borsten
dienden te bedekken en een even klein broekje. Zijn ontwerp zorgde voor
heel wat protest. Toevallig werden die periode ook de eerste
kernproeven gedaan op het eiland Bikini. Zo zou de naam zijn geboren.
Filmsterren Het
grote succes van de bikini komt eind jaren vijftig door filmsterren als
Brigitte Bardot en Ursula Andress. Tot op de dag van vandaag wordt
bondgirl Ursula Andress als de meest sexy babe met de bikini beschouwd.
Zo blijkt uit een Britse enquête onder 1.000 vrouwen.
Het is duidelijk dat de laatste jurkencollectie van Victoria Beckham
een succes is. Het lijstje van celebs dat haar ontwerpen draagt, wordt
steeds langer. Posh plant nu om haar designimperium nog uit te breiden.
Handtassen? Fashionista
Victoria Beckham zou al met enkele designers hebben gesproken om een
luxueuze, klassieke maar moderne handtassenlijn te startten. Volgens
insiders bestudeert de celeb momenteel verschillende mogelijkheden om
haar modezaak uit te breiden. Het zou zeker geen verrassing zijn moest
het een accessoirelijn worden nadat het bekend raakte dat haar
collectie Hermeshandtassen bijna 2 miljoen euro waard is.
Lingerie of schoenen? Toch
zou een lingeriecollectie ook nog niet zo gek zijn aangezien ze al
poseerde met modelletjes van Emporio Armani of een schoenenlijn, want
ze is duidelijk ook verslaafd aan torenhoge stiletto's. Momenteel zit
de beginnende designer in haar studio in Londen waar ze de laatste
handen legt aan haar jurkencollectie voor de lente van 2010, die te
zien zal zijn op de New York Fashion Week.
De Nederlandse schoenenketen Sacha heeft naar aanleiding van de tentoonstelling van de Brabantse kunstenaar Reinoud Van Vught een geheel nieuwe laarzencollectie ontwikkeld. Als inspiratiebron deed dit keer niemand minder dan kunstenaar Vincent van Gogh dienst!
Kunst heeft de afgelopen jaren veel invloed gehad op de modewereld. Denk maar aan schoenen met graffitiprints en allerlei doodles. Vincent van Gogh is een inspiratiebron voor veel kunstenaars, waaronder ook Reinoud van Vught. Om de collectie van Van Vught op gepaste wijze te vieren, inspireerde Sacha haar laarzen dan ook op Van Gogh zijn werken. Het eindresultaat is een leuke collectie waarbij de kunst wordt vertaald in prachtige handgeweven textiel en leder.
Voor een paar laarzen betaal je gemiddeld 169,95 euro. (br.she)
Het lange vest
hoort in elke garderobe. Het basisstuk is in elk seizoen te dragen,
zelfs tijdens de zomer. Tijdens frissere zomeravonden houdt het lekker
warm. Net als vorig jaar, zijn de lange vesten volop in de winkels te
vinden.
Stijlvol De
lange vesten zijn sinds vorig jaar terug van weggeweest. Ook dit jaar
werden ze op de catwalks gesignaleerd. Een goede zaak want weer of geen
weer, het lange vest is steeds te dragen. Op koelere dagen geeft het
fashionitem een stijlvolle indruk aan elke outfit.
Zowel op een
zomerjurk, pantalon of kort shortje staat het galant. Wie er nu eentje
aanschaft, kan er tijdens de herfst zeker nog mee weg.
Schoenen maken of
kraken je outfit. Elke look vraagt een aangepast paar, ze geven flair,
stijl en textuur. Heel belangrijk is dat je outfit en schoenen dezelfde
boodschap overbrengen.
Zakelijk Welk
beeld wil je overbrengen? Wil je zakelijk overkomen, moeten schoenen
dezelfde zakelijk georiënteerde look hebben als uw outfit. Platte pumps
of lage schoenen met medium tot hoge hak zijn goede opties, stiletto's
geven een minder formele indruk en laat je beter achterwege. Draag je
een rok op knielengte, zijn platte schoenen niet aangewezen, wel
halfhoge hakken.
Vrouwelijk Hoge hakken
ademen vrouwelijkheid uit en zijn perfect met elegante outfits zoals
bij een wapperend avondjurkje. Moet je dansen, overweeg dan hoge hakken
met bandjes, zo blijf je een pak stabieler.
Broek Draag
je een broek met rechte pijpen, heb je heel wat mogelijkheden. Hakken
staan mooi onder elke broek, onthou enkel dat de zoom van je broek op
de bovenkant van je schoen moet vallen. Deze mag niet over je hak
hangen en de grond raken.
Minirok Wie een
kort rokje draagt, overweegt maar beter welke attitude zij wil
uitstralen. Te hoge hakken geven een verkeerde indruk, beter is te
kiezen voor een bescheiden hakje, platte schoenen of laarzen.
Lange rok Lange
rokken zijn ideaal bij kniehoge laarzen met een lage hak, instappers en
ballerina's. Te hoge hakken veranderen de proporties van een lange rok.
Kleuren Welke kleur schoen neem je?
Neutrale tinten doen het altijd goed, maar draag je een tweekleurige
outfit is het best om schoenen te nemen in de kleur van het onderste
kledingstuk. Zo zie je er een pak slanker doordat je illusies weet te
creëeren.
Dit najaar is de macht voor de vrouwen met halflang tot lang haar.
Korte kapsels komen er niet aan te pas, en strikt genomen is de bob (en
zeker de pony) onderdeel van het verleden. Wat dan wel opmars maakt?
Ingewikkelde opsteekkapsels, rollen, knotten, vlechten en
paardenstaarten en losse krullen. 'Gewoon' loshangend steil haar mag
ook, zolang het maar netjes gekamd is.
Nonchalance,
warrigheid, 'lazy cool' is niet meer aan de orde, dit najaar gaan we
naar verzorgd, een tikje ouderwets en altijd glamoureus. Behalve als de
glunge-look je nieuwe dada is, natuurlijk. Trendystyle.net zet de
belangrijkste trends op een rijtje.
1) Torenhoge opsteekkapsels Enkele
zomers terug werd al een poging gedaan om de beehive terug te lanceren.
Een succes werd dat niet, maar met de revival van de jaren '40 en '50
wordt nu terug een poging gedaan om ingewikkelde, en volumineuze
kapsels aan de vrouw te brengen. Het haar wordt omhoog gekamd, opgebold
en vastgezet. Soms wordt het ook getoupeerd tot een perfecte sculptuur.
Doe-het-zelvers zullen er een hele kluif aan hebben uit te vissen hoe
dit werkt. Wie geen geduld heeft, kan beter langsgaan bij een goede
kapper.
2) Glamoureuze wrong of roll Iets
eenvoudiger, maar even glamoureus: de wrongen en de rollen, die het
verleden van filmdiva's als Grace Kelly en Audrey en Katherine Hepburn
oproepen.De favoriet blijft het kapsel waarbij de rol netjes in het
midden op het achterhoofd wordt geplaatst, al kan het ook schuin en
laag in de nek.
3) Creatieve knotten Geen
bescheiden, strak balletknotje, wel grotere, dikkere, volumineuze
knotten met uitspringende knotten die hoog op het achterhoofd of zelfs
pal op het hoofd worden gedragen.
4) Vlechten Tot
spijt van wie het benijdt, maar ja: vlechten zijn terug. Liefst
ingevlochten, of vlechten die als een krans om het voorhoofd worden
gedrapeerd. De eerder kinderlijke, simpele vlechtjes zijn niet aan de
orde.
5) Paardenstaarten Een gladde, halflange, perfecte paardenstaart, waarbij het rekkertje wordt verstopt met een haarstronk: het blijft een topper.
6) Lang, steil haar Veruit
het makkelijkste kapsel, zeker voor wie steil haar heeft: gewoon los
laten hangen, in een midden- of zijstreep. Heel gewoontjes, misschien
zelfs een beetje saai maar een welkome afwisseling voor de dagen waarop
ingewikkelde kapsels een groot aantal uren opeisen.
7) Perfecte krullen Perfecte krullen doen het altijd goed, zeker voor wie steil, loshangend haar te gewoontjes vindt en een béétje meer stijl wil
De hoed flattert je gezicht en onderstreept je stijl, aldus Fabienne Delvigne, hoedenmeesteres sinds 1978.
Deze
kunstige hoedenmaakster is zelfs benoemd tot hofleverancier van België.
Ook tooit ze al jaren zeer verdienstelijk de Beatrixjes en Maximas van
Nederland.
Die creaties gaan ons net een beetje boven de pet.
Maar haar hoofddekselcollectie voor alledaagse tafferelen (passend
genaamd Trendy collectie), achten wij wél zeer geschikt voor de
fashionista met hoed-aspiraties.
De
hoge hoed, het klokhoedje en de hoofdband, ze komen allemaal terug in
haar nieuwe collectie met een knipoog naar de jaren 30 waarin sterren
als Marlene Dietrich verfent hoedendraagsters waren.
Dit jaar lanceerde Fabienne Delvigne ook haar eerste mannencollectie. En die is even zo fijn.
Voor meer hoeden en verkoopinformatie binnen België en Nederland ga je naar fabiennedelvigne.be (br.styletoday)
Rode schoenen oefenen een onweerstaanbare aantrekking uit op mannen.
Althans, dat beweert modejournaliste Stephanie Pederson in het
'Schoenenboekje'. Rode schoenen zijn ideaal als je op zoek bent naar
een sexy look.
Rode kleding Dat
mannen op rode kleding vallen, was al langer bekend. Bij een onderzoek
werden vrouwen met rode kleding aantrekkelijker bevonden door mannen.
Ook zouden heren meer geld laten rollen tijdens een date met een 'lady
in red'.
Cosmopolitan-journaliste Pederson, beweert dat rode
schoenen hetzelfde effect hebben op mannen. Rode schoenen geven een
instant sexy look. Zelfs schoenengoeroe Christian Laboutin, voorziet
zijn ontwerpen van rode zolen. In China geven rode schoentjes dan weer
aan dat het paar geniet van wittebroodsweken.
Passie en vuur Rode
tinten hebben een historische en emotionele aantrekking. De kleur was
vroeger enkel voor rijken weggelegd, maar staat evengoed synoniem voor
liefde, passie, vuur en hartstocht.
Primaten Volgens
onderzoekers ligt de reden bij onze verwantschap met primaten.
Vrouwtjesbavianen en -chimpansees tonen bijvoorbeeld de kleur rood als
de eisprong begint. Hierdoor worden de mannetjes aangezet om seksueel
actief te worden. (br.hln)
De wintercollectie van Selmark is er één om u tegen te zeggen. Drie verschillende lijnen, het flirterige Chianti, de klassevolle Paola en de stoute Panther, moeten verschillende vrouwen (en alle mannen) aanspreken.
Je voeten verzorgen is heerlijk ontspannend. Bovendien is er niets fijner dan een weldoende pedicure. Wij geven enkele tips om jezelf een snelle voetverzorging te geven.
Masseer wat olie of crème in je nagelriemen en duw ze daarna een beetje terug met een bokkenpootje. Let er bij het vijlen steeds op naar een richting te vijlen. Vijl best van de ene zijkant naar het midden en doe hetzelfde voor de andere kant.
Polijst je nagels een keer per week met een nagelbuffer. Ontvet regelmatig uw nagels met een nail oil remover en lak ze vervolgens met een transparante coat.
Het ontwerpersduo Kate en Laura Mulleavy van Rodarte werken samen met Target om een geheel nieuwe zijcollectie te creëren voor deze winter.
De collectie bestaat uit 55 basisstukken. Het goedkoopste item zal zo'n 10 dollar kosten, voor het duurste tel je een kleine 80 dollar neer. De collectie Rodarte for Target zal vanaf 20 december in de winkels liggen. Geïnteresseerden kunnen dan tot 6 februari hun slag slaan, daarna verdwijnt de collectie van Rodarte voorgoed uit de winkelrekken.
De smeekbede van stylist Gok Wan is niet verhoord: de jaren '90 zijn
wel aan een stille opmars bezig, en de eerste revival is die van de
grunge. Het enige verschil? Waar begin de jaren '90 nonchalance hoogtij
vierde, wordt het nu iets glamoureuzer. De trend werd dan ook 'glunge'
gedoopt.
Evenwicht Hoe
draag je deze trend? Wat je onder geen beding mag doen, is de
grunge-mode dragen zoals 20 jaar geleden hip was. Dan zie je er alleen
maar slordig en ongewassen uit, en hopeloos gedateerd. Je moet de stijl
moderniseren, en combineren met hippe hedendaagse mode op een
nonchalante maar uitgekiende manier. Het gaat om combineren en het
juiste evenwicht vinden.
Hakken & gilet Uit
de grunge haal je: gescheurde jeansbroeken, geruite hemden, Converses
of Dr Martens en vale band-t-shirts. Je combineert het t-shirt of hemd
daarentegen met een skinny jeans, een losse riem en hoge hakken. Een
seuterig giletjes maakt je glunge-look helemaal af. Wie de gescheurde
jeans verkiest, combineert deze met de stoere Dr Martens of hippe
laarzen, en een kort, geruit hemd met een mouwloos vest.
Catwalk DSquared bracht deze look op de catwalk voor komende herfst en winter. O ja, en je haar moet wél gewassen worden.
Steeds meer mensen
uit de modewereld zetten zich in voor het milieu. Vorige week strijden
grote internationale schoenenmerken nog tegen leveranciers uit het
Amazonewoud, ook kiezen designers vaker voor dier- en
milieuvriendelijke materialen.
Designers Vegetariërs
en veganisten hebben het geitenwollen sokken imago voorgoed van zich
afgeworpen, meldt weekend.be. De hippe ontwerpster maar milieubewuste
Stella McCartney vindt steeds meer aanhangers. Veganisme is ook trendy
dankzij de Britse site fashion-conscience.com.
Je vindt er namelijk designerschoenen waar geen enkel dier voor moest
lijden. Tal van fashionista's zijn fan, de modebijbel Vogue vond het
zelfs de moeite waard om de website te vermelden.
Stiletto's Moest
je denken dat veganistische schoenen erg op klompen lijken, dan heb je
het helemaal mis. Denk eerder aan torenhoge stiletto's van Vivienne
Westwood volgens de laatste trends, hippe laarzen en classy pumps. De
redactie is alvast wild van de ontwerpen van Olsenhaus en Melissa.
Het is nog volop
zomer, maar een beetje vooruitziende en modebewuste vrouw kijkt nu al
uit naar de pronkstukken voor komende winter. Winterjas,
winterschoenen, sjaal en muts, denken praktische geesten. Maar zo
simpel is het voor de fashionista niet. Daarom stelde Trendystyle.net
een checklist op. Deze stukken zouden volgens de moderegels in je kast
moeten hangen
1) All things boyfriend De
boyfriend jeans (een redelijk onflatterende losse jeansbroek) en de
boyfriend blazer (voor een mannelijke stoere look) zijn onmisbaar voor
fashionista's. Toch raden wij aan om in de spiegel te kijken en dit
eerst te passen: wordt het té zakkig, doe het dan vooral niet. Maar in
de juiste combinatie kan je er mee wegkomen en zal je er uberhip
uitzien.
2) Laarzen Laarzen blijven hét
winterschoeisel. De enkellaarsjes blijven de hoge toon voeren, al
krijgen ze concurrentie van een andere uiterste: de dijlaarzen, die tot
boven de knie komen. Kies ze met een deftige hak en een kleine
plateauzool.
3) Witte blouse Very chique: de
witte blouse is weer helemaal terug. Kies 'm preuts, ouderwets en
hooggesloten, met een strik aan de nek of ruches. Combineer met de
kokerrok en hoge pumps, of een skinny jeans en enkellaarsjes. 4) Mouwloze vest De
mouwloze vest is ook hyperhip. Voor vrouwen mag dit er niet te klassiek
uitzien, dus geen kostuumversie, tenzij je het combineert met de witte
bloes en welk geval het carrièrechic wordt. Voor een casual look ga je
voor een vest met een print en draag je het boven een t-shirt en een
boyfriend jeans.
5) Handtas Voor feestjes kies je voor een luxueuze clutch, voor het dagelijkse leven is de stoere, ruime tas uit glad leer de jouwe. 6) Trenchcoat Aan
truien wordt (weer) niet gedaan volgens de moderegels, maar een lekkere
winterjas mag (gelukkig) wel. Een trenchcoat in wollen, gevoerde
uitvoering met een mooie riem blijft de topper. Sportieve vrouwen
kiezen best voor een korte leren vest.
7) Winteraccessoires De lange gebreide sjaal en ditto muts blijven een topper. 8) Jurkjes Ze
houden je misschien niet echt warm, maar ze zijn wel leuk: jurkjes.
Klassieke modellen in lichte pasteltinten zoals huidskleur, poederroze,
gebroken wit of 'greige' (een combinatie van grijs en beide) zijn je
must haves. 9) Metallics Hier ontsnap je niet aan en zal vooral tijdens de feestdagen de kop komen opsteken.
10) Nepbont
Nepbontjes als detail in je outfit zijn het helemaal. Te gebruiken met mate, om een verkeerde indruk te vermijden.
11) Zwart is het nieuwe zwart
Overeenkomstig
de zware economische tijden, oogt de wintermode behoorlijk somber. Veel
zwart, donkerblauw of donkergrijs afgewisseld met witte of rozige
tinten.
Een op tien vrouwen skipt vakantie door bikinivrees
Een op tien vrouwen skipt vakantie door bikinivrees
Ruim één op tien vrouwen heeft zodanige bikinivrees dat ze liever hun
reis overslaan dan in bikini te moeten rondlopen. Voor bijna een derde
van de vrouwen in rondlopen in badkledij het ding waar ze meest tegen
opzien de hele vakantie.
Nooit gedragen 45
procent van alle bikini's en badpakken die gekocht worden, worden zelfs
nooit gedragen. Geschat wordt dat daarmee zo'n 335 miljoen euro wordt
uitgegeven aan iets dat niet wordt gedragen, en dat enkel en alleen in
Groot-Brittannië. Dat blijkt uit een onderzoek van supermarktketen
Tesco bij 3.000 vrouwen.
Vel Vrouwen voelen
zich duidelijk nog niet goed in hun vel, en zeker niet als ze wat extra
kilo's meesleuren die het gevolg zijn van eetgewoonten en snoepen in de
zetel. Niemand ontsnapt aan dat 'naakte' gevoel de eerste keer (of
zelfs keren) van het jaar dat je rondloopt in een bikini. Je voelt je
zo bloot, zo bekeken, zo onthuld. De cellulitis is zichtbaar, net als
je buikje en je borsten.
T-shirt Het is
een kleine troost, maar bovenstaande cijfers bewijzen dat je niet
alleen bent. Vrouwen bekennen dat ze verschillende tactieken hebben om
hun lichaam niet té veel bloot te stellen.
11 procent skipt
brutaalweg de hele vakantie, 30 procent draagt een t-shirt over de
bikini of het badpak en 12 procent laat zich gewoon niet aan het strand
of het zwembad zien. Hoe plezant de reis dan is, is een andere vraag...
Een
antirimpelcrème dat menselijk groeihormoon bevat, komt volgende maand
op de markt in Groot-Brittannië. Tal van celebs smeren al overvloedig
het goedje waarvoor je 250 euro per potje moet neertellen.
Wachtlijst Het
nieuwe verjongingsmiddel 'Super H Serum' ontwikkeld door
cosmeticafabrikant 3Lab kost 250 euro. Maar dat is blijkbaar geen
onoverkomelijk probleem voor tal van mensen, ondertussen staan er in
Groot-Brittannië al meer dan 100 mensen op de wachtlijst voor het
product dat volgende maand in de grootwarenhuisketen Selfridges ligt.
Groeihormoon Het
is de eerste crème dat het menselijke groeihormoon (HGH) bevat. Bij het
verouderen maakt je lichaam hier minder van aan, waardoor de huid
kwetsbaarder is voor rimpels. Een hoger niveau van HGH geeft je
seksleven een boost en zorgt voor meer energie en een hoger
metabolisme. Daarnaast bevat de crème plantencellen van een zeldzame
Zwitserse appel en een hoge concentratie van visolie en vitamine C,
allemaal ingrediënten die rimpels bevechten. De ontwikkeling van het
product duurde tien jaar.
Goodie bags Oscars Tal
van Hollywoodsterren als Jennifer Lopez, Helen Mirren en Leonardo
DiCaprio gebruiken het middeltje al overvloeding. Een vertegenwoordiger
van 3Lab: "We hebben de crème in de 'goodie bags' van de Oscars
gestoken en toen vochten celebs er om. Leonardo DiCaprio is een grote
fan van onze producten. Nu zijn het niet alleen sterren en rijke mensen
die de crème willen, ook 'gewone' mensen zijn het beu producten te
kopen die niet werken." (br.nina)