Gemiddeld willen
dames 196 euro spenderen aan een paar schoentjes. Reken daarbij dat de
doorsnee dame ongeveer 34 paar bezit, dan kom je al vlug aan een mooie
som van 6.664 euro.
De
cijfers werden vrijgegeven door Bladengroep Condé Nast, die
glamourmagazines als Vogue en Glamour uitgeeft. Zij wilden bij 836
dames boven de 25 jaar peilen hoeveel centjes ze aan een paar schoenen
willen besteden.
Belgische vrouw Eerdere
enquêtes van het vrouwenblad Libelle en schoenenfabrikant Euro Shoe
lieten ook al verstaan dat als je alle schoenen van de Belgische dames
samentelt, je aan 69 miljoen paar komt.
Liefde Een
Belgische vrouw koopt gemiddeld 3,7 paar schoenen per jaar. Het is
'liefde op het eerste gezicht' dat vrouwen aanzet om schoenen te kopen,
maar dat betekent niet dat ze zullen gedragen worden. Meer dan 70
procent van de 25 tot 34-jarige vrouwen geeft toe twee derde van haar
collectie niet te dragen. 12.673.665 paar damesschoenen komt zelfs
nooit uit de kast. Maar schoenen weggooien, krijgt 10 procent niet over
het hart.
Nicole Richie breidt imperium uit met eigen kledingcollectie
Nicole Richie breidt imperium uit met eigen kledingcollectie
Nicole Richie blijft niet bij de pakken zitten. Naast haar optredens in diverse tv-programma's en haar eigen juwelenlijn lanceert de ster nu ook een eigen kledingcollectie.
Winter Kate werd de lijn gedoopt en volgens de woordvoerder van La Richie is het een hedendaagse vrouwencollectie. Eentje die bestaat ui 37 stuks met onder andere vesten, topjes, jasjes, dierenprints, zijde, en chiffon.
De collectie ligt vanaf februari in de Amerikaanse winkels. (br.she)
Vergeet die blonde of rode lokken, bruin haar is hotter dan ooit. Modehuizen Armani en Givenchy kozen er zelfs voor enkel bruinharige modellen de catwalk op te sturen. Dat zette haarspecialisten aan tot het creëren van een nieuw soort kleur: het aardse bruin.
Vergeet die cacaobruine kleur met karamel highlights. De trendy kappers praten nu in aardse termen. Zo kan je kiezen voor een mos- of turfaccent. Geen rode onderkleuren meer maar diepbruin dat gebaseerd is op groen en grijstinten. Volgens haarstylisten zorgt deze ingenieuze nieuwe kleuring ervoor dat je niet langer een rode schijn krijgt na enkele wasbeurten, maar dat je bruine kleuring gelijktijdig verkleurt.
De nieuwe kleuring is bovendien flatterender voor lichte huidtypes, die voorheen al snel koortserig leken door de rode ondertoon. Het enige wat je nog nodig hebt is een wenkbrauwpotlood, wat blush en een nude lipstick. Je zal zien dat je look er luxueuzer dan ooit uitziet.
Wil je het zelf proberen? Vraag dan aan je kapper om een natuurlijk bruin te kiezen en leg de nadruk op een koel bruin, geen warm rood-bruin.
Schoenontwerper Manolo Blahnik hoopt dat alleen stijlvolle vrouwen zijn schoenen dragen.
"Ik
haat al die celebrities, ze zijn nutteloos! Ik zal geen namen noemen,
maar je weet vast wel wie ik bedoel. Ze zijn zooo 'beroemd', het is
belachelijk. Ik hou van vrouwen met stijl, zoals Uma Thurman en Audrey
Hepburn. Deze vrouwen moeten mijn schoenen dragen."
Sarah en Carrie Ook
actrice Sarah Jessica Parker, én haar alter ego Carrie uit de serie
'Sex and the city', kunnen de goedkeuring van Blahnik wegdragen. "Ze
inspireren mij, ik vind hen fantastisch. Carrie heeft zo'n grote rol
gespeeld in mijn carrière, dat ik niet anders kan dan hen beschouwen
als mijn muze!"
Film als inspiratie Een
andere bron van inspiratie is film. "Het grootste deel van mijn
collecties zijn geïnspireerd door een film. Dat kan een personage zijn,
een scène of gewoon de sfeer van de film. Ik zou er een hele nacht naar
kunnen kijken."
Vanessa Paradis is benoemd tot het nieuwe gezicht voor Chanel Lipstick.
De actrice zal deel uitmaken van een wereldwijde campagne voor het
luxemerk Rouge Coco de Chanel, verkrijgbaar vanaf 2010. Chanel koos de
vrouw van Johnny Depp omwille van haar 'moderne elegantie, durf,
karakter en krachtige emotie'.
Eerdere campagnes Het
is niet de eerste keer dat Chanel en Paradis de handen in elkaar slaan.
In 1992 schitterde ze al eens in een opvallende advertentiecampagne
voor Coco-parfum, waarin Paradis verkleed was als vogel op een schommel
in een kooi. In 2003 maakte ze nog reclame voor de Cambon-tassen van
Chanel.
Lagerfeld en Miu Miu Maar ook andere
modehuizen weten Vanessa te vinden. Zo was ze ooit de muze van Karl
Lagerfeld en verscheen ze nog in campagnes voor The New Mademoiselle en
Miu Miu.
Dikkere vrouwen met een laag zelfbeeld, voelen zich niet beter bij het
zien van reclamefoto's met dikkere modellen. Een nieuwe studie toont
aan vrijwel alle modellen, dun of dik, heel wat dames depressief maken.
Presentatie Onderzoekers
uit Amerika, Duitsland en Nederland reageren eensgezind na hun studie:
"vrouwen met overgewicht worden depressief bij het zien van foto's van
magere vrouwen, maar vinden hun gelijkenissen met zwaardere dames even
deprimerend". Hoe dat komt? De vorsers suggereren dat niet het lichaam
van een ultra-dun of een plus-size model de eigenwaarde van een vrouw
beïnvloedt, maar wel de manier waarop hun schoonheid gepresenteerd
wordt.
Ideale beelden Dun of dik, de
modellen die worden weergegeven op glossy magazines en commerciële
advertenties, lijken bijna altijd mooi, perfect en ideaal. Als een
vrouw met overgewicht naar deze ideale beelden van modellen kijkt en ze
daarbij de verschillen tussen modefotografie en het echte leven niet
kent, daalt haar eigenwaarde gevoelig. Vrouwen met een laag zelfbeeld
zouden bijgevolg beter niet kijken naar advertenties, ongeacht of ze
zwaar of dun zijn. De resultaten werden gepubliceerd in the Journal of
Consumer Research.
Een panty die nooit meer scheurt of ladders vertoont, het lijkt te mooi
om te geloven. En toch beweert vezelfabrikant Invista het geheim voor
een laddervrije panty gevonden te hebben.
Fusionvezel Invista
is een vezelproducent die onder meer het kousenmerk Lycra op de markt
brengt. Het bedrijf claimt de Lycra Fusion-vezel waardoor scheurtjes,
gaatjes en ladders verleden tijd zijn.
Het nieuwe procédé werd
recent op een congres voorgesteld, en zou vanaf volgend jaar bij de
belangrijkste kousenmerken gebruikt worden.
Campagne In
de campagne die als lancering voor het product gemaakt werd, doet de
vezel alvast wat hij belooft: niet scheuren. Een stel benen die tussen
cactussen en doornen flaneert, overleeft zonder kleer/kousenscheuren,
de test.
De huidige generatie mannen steken 's ochtends bijna evenveel tijd in
hun kapsel dan de dames. Dat blijkt uit een rondvraag van een Duits
gezondheidsmagazine. Wel moet de snit praktisch en gemakkelijk ogen.
Meteen de twee belangrijkste criteria voor de ideale mannencoupe. Jonge heren Twee
derde van alle ondervraagde mannen geeft toe dat het kapsel voor hun
algemene look zeer zwaar doorweegt. Vooral de jonge heren denken daar
zo over. Meer dan 82 procent van alle 14 tot 29-jarigen schenkt
bijzonder veel aandacht aan het hoodfhaar.
De dames hebben ze
voorlopig nog niet ingehaald. Meer dan 89 procent van alle dames steekt
tijd in het kapsel, ongeacht de leeftijd. (br.hln)
Donkere zomerkledij in de kleuren zwart en marineblauw houden het best UV-stralen tegen en zijn daardoor de beste kledingbescherming tegen huidkanker. Dat blijkt uit een katoenstudie.
De zomer vraagt voor fleurige, lichte kleuren. Het fleurt ons gemoed op, maar voor de gezondheid van onze huid doen deze gele en witte stofjes zeker en vast geen goed. Uit een onderzoek blijkt namelijk dat donkere stoffen het meeste UV-stralingen tegenhouden. Wit en geel beschermen het minst goed. Volgens de onderzoekers is het dan ook belangrijk steeds je gehele lichaam te beschermen met zonnemelk en niet enkel de niet-bedekte lichaamsdelen.
Een blik op de
catwalks toont aan dat bont dit najaar weer alom aanwezig is. Afgewerkt
in oversized mantels, korte bolerojasjes, kragen of accessoires,
vrijwel alle ontwerpers gebruiken het discreet of nét zeer overdadig.
Bont is trouwens de ideale crisisoutfit: het zachte, luxemateriaal
werkt troostend en geeft een verwennend gevoel.
Combineren
Om
respectvol met dierenhuiden om te gaan, zijn er gelukkig veel
nepbontjes. Deze zijn bijna niet te onderscheiden van het echte werk.
Nepbontjes geven alvast iets extra aan je outfit, een nepbonten gilet
staat meteen elegant bij een gewone jeans. Ook een korte nepbontjas
staat luxueus en modieus. Het materiaal laat zich gemakkelijk
combineren en kun je over nagenoeg alles dragen zowel overdag als 's
avonds.
Tassen
Ook je accessoires mogen
afgewerkt worden met nepbont. Tassen met nepbonten details ogen speels,
zelfs beenwarmers worden her en der met het materiaal afgewerkt.
Nepbonten mutsen doen al dromen dat het snel winter wordt.
Kleuren
De
kleuren variëren van beige, bruin, zwart en wit tot pastelachtige
tinten. Lichtblauw, poederroze, bleekpaars tot fellere fuchsia,
diepgroen en zelfs rood worden volgend seizoen gespot.
De Britse voetbalgod loopt rond met de 'lelijkste baard in de
showbizz'. Dat vindt het merendeel op een online poll van
feelunique.com. De 34-jarige restylde recent zijn look door zijn baard
te laten groeien tot een flinke haardos. En dat kan weinigen bekoren.
Orlando Bloom
Imago "Een
slecht onderhouden baard is nefast voor je looks en imago. Het kan
zelfs voor een knappe man desastreus ogen", stelt Mc Dermott, die de
rondvraag liet opstellen. 32 procent van de ondervraagden vindt
Beckham's haargroei niet mooi, maar ook andere celebs sieren het
lijstje. Ook David Brent, Craig David, Justin Lee Collins, Orlando
Bloom, Brad Pitt, John Travolta, Russell Brand, Mickey Rourke en Johnny
Depp zouden, volgens de ondervraagden, beter het trimapparaat
bovenhalen.
Brad Pitt
Retro look De Britse 'Beard
Liberation Front' schaart zich wel achter Beckham. "Hij heeft een retro
baard en dat is een goede keuze", aldus de voorzitter van de
baardenclub. "Het lijkt op de exemplaren die de voetballers uit de
jaren '70 droegen. Een interessante keuze, temeer omdat hij zo bewust
niet gekozen heeft voor de trendy en hippere baarden".
Het Amerikaanse modemagazine W pakt deze maand uit met een opmerkelijke
fotoshoot van de Italiaanse kunstenaar Maurizio Cattelan. Hij haalde
topmodel Linda Evangelista voor zijn lens, en liet haar poseren in niet
echt alledaagse decors. En het resultaat mag gezien worden!
De
opvallendste foto is ongetwijfeld die van een in lingerie geklede
Evangelista, die tussen een heleboel kippen nogal uitdagend in een auto
ligt. "Ik ben opgegroeid tussen de kippen, in Canada. En later was ik
ook omringd door kippen in Italië, de heimat van mijn ouders. Je kan
dus wel zeggen dat ik wel wat afweet van die beestjes, en geen hulp
nodig had tijdens de shoot", lacht het topmodel. (br.nina)
Louis Vuitton heeft samen met het topmodel Naomi Campbell een tas ontworpen voor het goede doel. De opbrengst van de peperdure handtas gaat integraal naar White Ribbon, een organisatie die zich inzet om de moedersterfte tijdens de zwangerschap tegen te gaan.
Campbell koos samen met ontwerper Marc Jacobs voor een simpel, vierkant model met het bekende LV-monogram op gedrukt. De tas kost zo'n 1900 euro en wordt in 49 internationale winkels verkocht. De gehele opbrengst gaat naar White Ribbon, de organisatie die moedersterfte bestrijdt.
De dagen worden korter en gevoelig kouder. Dringend tijd dus om je huid een extra bescherming te geven.
Na een dagje shoppen in de koude is er niets gezelliger dan een heet bad. Spijtig genoeg wordt dit door veel dermatologen net afgeraden. Water onttrekt namelijk de vochtvasthoudende stoffen en natuurlijke vetten aan de huid. Wil je je warme bad toch niet opgeven? Ga dan enkele minuten in warm water zitten zonder er badschuim of -zout aan toe te voegen. Na een tweetal minuten voeg je een rijke badolie toe. Hierdoor geef je je huid de kans het water op te nemen, en geef je het een beschermend olielaagje alvorens het badwater de vochtvasthoudende stoffen uit je huid kan onttrekken. Reiniging
Een goede reiniging is essentieel voor een gezonde huid. Toch vraagt die reiniging in de winter extra veel aandacht. Zo grijp je best niet terug naar een waterige reinigingsmelk of een uitdrogende gel. Deze zorgen ervoor dat je huid al snel als schuurpapier gaat aanvoelen. Kies daarentegen voor een vettige reinigingslotion. Is je huid ook in de winter nog extreem vet? Dan kan je je heil zoeken bij een lichte reinigingsmelk voor normale huidtypes.
Scrubben is ook in de winter erg belangrijk. Het vernieuwt de huidcellen en stimuleert je huid om zichzelf te herstellen. Beperk je scrubmomenten echter tot een wekelijkse gebeurtenis, anders heeft je huid in de winter niet genoeg tijd om te bekomen. Hydrateren
Hydratatie is het sleutelwoord tijdens de koude wintermaanden. Een droge huid komt vooral voor op armen en benen omdat daar minder schildklieren zitten. Gebruik echter enkel vaseline op je ellebogen, knieën en voeten. Ergens anders kan dit goedje al snel voor verstoppingen zorgen. Kies voor een natuurlijke olie, deze geeft een extra kick aan de hydrolipidenfilm in je huid, waardoor deze beter beschermt blijft. (br.she)
Jarretelles zijn
terug trendy dankzij sterren als Katy Perry en Dita Von Teese. Britse
winkels zeggen dat de verkoop ervan de laatste weken met een derde
steeg nadat tal van celebs gespot werden met dit sexy lingeriestuk.
Panty met jarretellelook bij Silk in a box.
Celebs De
online lingeriewinkel Figleaves zegt dat de verkoop van jarretelles met
40 procent is toegenomen sinds augustus. Ook steeg de verkoop van
kousen met 35 toe. Daarnaast zag het bekende lingeriemerk Agent
Provocateur zijden kousen met een naad en jarretelles de deur
uitvliegen. Vorige week lanceerde het burleske model Dita Von Teese een
nieuwe lingerielijn voor Wonderbra met provocerende foto's waarbij ze
tegen een fiets leunt met zwarte kousen, jarretelle en een kanten beha.
Katy Perry showde voor een fotoshoot voor Esquire magazine een sexy
korset dat haar kousen ophield.
Lily Allen droeg eerder dit
jaar een fel blauw exemplaar, vorige week ging ze met een zwart model
uit in Londen. Rihanna maakte de Fashion Week in Parijs wat sexyer met
dijenhoge laarzen en rubberen jaretelles.
Jarretelle bij Silk in a box.
Glamour Verkoopster
Denise Fraser bij Figleaves: "De laatste zes weken explodeerde de
verkoop van jarretelles. We kunnen echt spreken van een Dita Von
Teese-effect. We willen vrouwelijker en sexyer worden, vrouwen kopen
tijdens de recessie dingen om zich aantrekkelijker te maken. Ook
merken we dat de jaren veertig en vijftig helemaal terug zijn, die
trend startte op de catwalk. Vooral vrouwelijke slipjes met afneembare
jarretelles blijken erg populair te zijn, ze geven vrouwen meteen een
glamoureus gevoel."
Zelf dragen Hoe draag
je nu zelf deze trend? Je mag deze winter aan de buitenwereld laten
zien dat je jarretelles draagt, het is wel niet echt gepast voor op
kantoor. Tijdens een avondje uit kan je ze wel net als Lily Allen of
Rihanna combineren met een kort rokje waaronder ze subtiel komen
piepen. Heb je geen zin in het hele gedoe, dan kun je voor de
goedkopere optie gaan van een panty met jarretellelook, (br.nina)
De modewereld is
heel enthousiast na de Fashion Week in Parijs. Wat de Franse ontwerpers
betreft zijn de codewoorden voor volgende lente/zomer: vrouwelijk en
sexy maar stijlvol.
Eenvoud siert. Zelfs bij Yves Saint Laurent, meester in de ingewikkelde
jurken met luxueuze vormen, draait mode rond eenvoud en casual looks.
Stella McCartney heeft de trend ook goed begrepen. Haar mode, naar
eigen zeggen gemaakt voor de echte vrouw, wil niet arrogant overkomen.
De dragers moeten niet bang zijn van het eenvoudige stuff, zo lijkt
het.
Eva Herzigova bewijst dat transparant de trend is.
- Verwacht je maar aan een sexy lente. De lingerietrend
is razend populair. Heel wat ontwerpers introduceerden de underwear
zeer manifest in hun lente/zomercollectie. Christian Dior en Jean
Paultier bijvoorbeeld gebruikten beha's en korsetten in al hun kleuren,
snits en vormen. Underwear wordt upperwear, al moet gezegd dat geen
enkel ontwerp ondraagbaar en niet deftig oogde. De zomer wordt ook
doorzichtig. Transparante stoffen, doorkijkstofjes, millefeuille en
versneden outfits lijken schering en inslag.
- In stijlvolle
jackets, gecombineerd met korte shorts, babydolls of jurkjes, trekken
we volgende zomer naar kantoor. De vrouwelijke toets wordt gebracht
door franjes en ruches in luchtige stoffen. Mode wijzigt elk jaar. En
hoe.
Korte short in combinatie met een chique blazer bij Louis Vuitton.
- Bonte prints halen hun mosterd altijd uit etnische
motieven. Volgende zomer duiken ze beslist op. Dries Van Noten
bijvoorbeeld scoorde op de Parijse catwalks met zijn gebatikte
weefsels. Ook andere ontwerpers als Cathy Pill en Christian Wijnants
gebruiken drukke motieven.
- Sportief wordt chique. Het stijlvolle modehuis Balenciaga gaf trainingspakken luxueze accenten.
Torenhoge hakken van 30 cm bij Alexander McQueen.
-
De noodkreten vanuit de modewereld van afgelopen zomer dat de hoge hak
heeft afgedaan, bleek onterecht. Alexander McQueen durfde het aan een
stiletto van maar liefst 30 cm (!) te creëren. Maar ook bij andere
ontwerpers bleven de hakken hoog.
- Tal van ontwerpers voerden
ook verrassingsgasten op. Het oudere topmodel Eva Herzigova verscheen
op de catwalk bij Hermès, de zwangere Jourdan Dunn mocht in een ontwerp
van Jean Paul Gaultier paraderen en Lily Allen zong live tijdens de
show van Chanel.
Blondjes hebben niet alleen meer fun, ze spenderen ook meer tijd achter
de spiegel. Dat blijkt uit een Britse rondvraag van cosmetische
fabrikanten. Hun beautyrituelen duren langer dan bij brunettes.
Tijd Aan
de douche, styling, kleding en make-upkeuze spenderen blondjes
gemiddeld 72 minuten. Alle andere dames werken hun beautyrituelen af in
66 minuten.
Feest Als voorbereiding op een
party of andere heuglijke gebeurtenis, doen vrijwel alle dames er nog
een schepje bovenop en hebben ze ongeveer twee uren voorbereiding
nodig. Brunettes maken zich klaar op 1u51 minuten, blondjes doen er nog
7 minuten langer over om hun haar gladjes te föhnen. Volgens
beuatykenners komt dat omdat blondines minder glans in hun haar hebben
waardoor ze meer werk hebben.
Meer plezier Al
dat beautygetimmer maakt alvast dat blondharigen meer plezier aan hun
avondje uit beleven. Gemiddeld gaan ze vaker uit dan hun seksegenoten
met een andere haarkleur.
Karl Lagerfeld heeft de modewereld nog eens goed op z'n kop gezet. De
Duitse modepaus verklaarde in een interview met een Duits magazine dat
niemand ronde vrouwen wil zien. De discussie over de graatmagere
modellen woedt al langer. Het protest tegen de uitgehonderde meisjes op
catwalks neemt toe maar Lagerfeld begrijpt het niet.
"Absurd debat" "Niemand
wil toch ronde vrouwen zien!", zei hij in het magazine Focus. Meer nog,
hij vindt het ganse debat over de magere modellen gewoon "absurd".
"Alleen dikke moeders die met een zak chips op hun schoot voor de
televisie zitten, vinden magere modellen lelijk", aldus Lagerfeld. In
de modewereld draait het voor een stuk ook om het prikkelen van de
fantasie, om de illusie en daar passen ronde vrouwen niet bij, vindt
hij. De uitspraak van Lagerfeld is opmerkelijk. Voorbije zomer sprak
hij nog lovende woorden over de Beth Ditto, de welgevormde zangeres van
The Gossip.
Een kapsel kan prachtig op foto lijken, maar op je eigen
gezicht trekt het op niets. Wij achterhaalden welke kapsels bij welk
gezicht passen.
Een goede kapper gaat vooraf even met je samenzitten en
overloopt je dagelijkse routine en je gezichtsvorm. Spijtig genoeg
heerst er in dit beroep ook veel stress, en willen velen de klant niet
graag teleurstellen. Resultaat: een mislukte coupe. Wil je
kapselongelukjes vermijden? Dan kan je vooraf alvast de vorm van je
gezicht bepalen, en zien welke kapsels daarbij passen. Hoe? Simpel:
door gewoon dit artikel te lezen.
Ga vooraf even voor de spiegel staan en kam alle haren uit je
gezicht weg. Neem een lipstick, best eentje die niet waterproof is of
12 uur zichtbaar blijft, en teken je gelaatstrekken na. Wanneer de
contouren van je gezicht zijn ingekleurd kan je al sneller zien of je
gezicht rond, smal, hartvormig, vierkant of ovaal is. Daarna kan je
ontdekken met welk kapsel je de sterke en zwakke punten van je gezicht
in de verf kan zetten.
Rond gezicht
Mensen met een rond gezicht hebben hun breedste punt op de wangen
liggen. Ze hebben volle, dikke wangen, een ronde kin en idem haarlijn.
Een rond gezicht staat prachtig met korte coupes, zolang ze niet al
te volumineus zijn. Kies eerder voor een langere, luchtige pony dan een
strak, recht exemplaar. Krullen vermijd je ook best. Want deze zouden
je gezicht wel eens ronder dan het eigenlijk is, kunnen doen lijken.
Smal gezicht
Een smal voorhoofd wordt gekenmerkt door een hoog voorhoofd en een lange, smalle, spitse kin.
Een smal gezicht vraagt voor meer volume. Door je kapsel voller te
laten lijken, zal je gezicht ook ronder lijken. Middenscheidingen en
sluik haar maken je contouren enkel maar smaller en spitser.
Hartvormig gezicht
Hartvormige gezichten hebben de vorm van een omgekeerde driehoek,
waarbij hun brede voorhoofd, hoge jukbeenderen en scherpe puntige kin
er meteen uitspringen.
Wanneer je een hartvormig gezicht hebt staan korte, volle kapsels je
absoluut niet. Deze leggen de nadruk op de bovenste helft van je
gezicht en maken het nog breder. Ga daarentegen voor een coupe op
schouderlengte en kies voor speelse, springerige lokken. Zo krijg je
volume op die plaatsen van je gezicht waar het tot dan toe ontbrak.
Vierkant gezicht
Vierkante gezichten hebben een breed voorhoofd, wangen en kaaklijn. De kaaklijn is bovendien redelijk hoekig.
Vierkante gezichten kiezen best voor een kapsel dat hun kaaklijn
doet verzachten. Zware rechte pony's vermijd je beter omdat ze je
gezicht enkel breder maken. Als je toch een pony wil ga je best voor
een ronde, uitgedunde frou.
Ovaal gezicht
Het gezicht van ovale types is het breedst bij de jukbeenderen en wordt smaller wanneer je naar het voorhoofd en kin gaat.
Mensen met een ovaal gezicht hebben geluk. Zij kunnen bijna alle
kapsels aan. Het enige wat ze niet mogen doen is hun pluspunten
verbergen. Zo draag je je haar best niet te lang want dan wordt je
gezicht smaller.
We zagen het op de catwalk bij Vivienne Westwood, een coupe die als een
torentje op de hoofden van de modellen staat. Maar ook bij tal van
anderen ontwerpers blijkt dat een volumineus kapsel helemaal trendy is.
We geven enkele tips hoe deze look in het alledaagse leven te kopiëren.
Touperen Je
hoeft niet zo extreem te gaan als de modellen op de catwalk, maar een
volumineus kapsel is wel trendy. Probeer daarbij vooral bovenaan op je
hoofd in de hoogte te werken. Sam McKnight is de haarexpert die de
kapsels van de modellen bij Vivienne Westwood verzorgde. Hij deelt zijn
geheimen hoe 'big hair' creëert. "Ga aan de slag met gewassen haar. Als
dit handdoekdroog is, zorg je voor volume door schuim aan te brengen
van de wortels tot de punten. Na het drogen maak je twee
zijscheidingen. Het stukje daartussen draai je enkele keren rond en zet
je vast met een speldje. Met de rest van je haar maak je een
paardenstaart, die goed hoog komt. Maak deze vast met een elastiekje.
Vervolgens toupeer je de staart van de basis tot aan de punten. Met
haarlak zorg je dat alles goed blijft zitten. Ga dan aan de slag met
het je pony vooraan. Ook deze lokken toupeer je en zet je vast met een
speldje. Vervolgens fixeer je ook weer met haarlak."
Omdat
touperen schadelijk is voor je haar, moet je bij elke wasbeurt zowel
een shampoo als een conditioner te gebruiken, vanaf de haarwortel tot
aan de punten, om eventuele schade te herstellen.