Cosmeticamerk Rimmel heeft het wel voor de rock chicks. Na Kate Moss, Lily Cole en Sophie Ellis-Bextor schittert nu ook Georgia Jagger in hun reclamecampagnes.
"Ons make-upaanbod vroeg voor een groter aantal modellen. We zochten iemand die edgy, experimenteel en provocerend is. Dat is Jagger allemaal", vertelt Stephen Mormoris van Coty, eigenaar van Rimmel.
Jagger poseerde eerder al voor Hudson Jeans en de Britse Vogue. "Rimmel vertegenwoordigt de Londense look, die jongeren overal in de wereld aanspreekt. En zij kijken naar Londen als het centrum van multiculturalisme en vrijheid van meningsuiting", aldus Mormoris.
Nieuwe technologie geeft grijze haren natuurlijke kleur terug
Nieuwe technologie geeft grijze haren natuurlijke kleur terug
Een revolutionaire techniek zou er
binnenkort moeten voor gaan zorgen dat grijze haren tot het verleden
behoren. Zonder je haren te moeten verven (en dus uitgroei te riskeren)
zou je grijzende haar zijn oorspronkelijke kleur weer terugkrijgen.
Dat
meldt L'Oréal tijdens een persbezoek aan het researchcenter in Clichy.
Vrouwen die vechten tegen de grijze haren moeten nog niet te euforisch
worden: de technologie zou pas over tien jaar beschikbaar zijn, zo
wordt geschat.
Pigment herstellen "Haar
groeit, valt uit, wordt grijzer. Maar hoe moeten we het aanpakken om
dit tegen te gaan? Biologisch of eerder fysisch?" stelt Patricia
Pineau, onderzoeksdirecteur bij L'Oréal. Een vraag die vrouwen en
wetenschappers wereldwijd al jarenlang bezighoudt.
"Haar bevat
net als huid pigmentcellen, die het haar zijn kleur geven. Grijs haar
ontstaat doordat die pigmenten verdwijnen uit het haar. Dus zolang er
pigmentcellen aanwezig zijn in het haar, is er hoop dat het haar weer
zijn kleur kan terugkrijgen", zo legt Pineau uit. Over tien jaar zou
het product op de markt kunnen komen. Hoogstwaarschijnlijk zal het uit
een orale en een verzorgingscomponent bestaan.
Kleuringen Ondertussen
werkt het Franse bedrijf ook aan manieren om haarkleuringen milder te
maken voor het haar. Het actieve ingrediënt van haarkleuringen nu,
ammoniak, wordt vervangen door 'inoa' (innovation no ammonia, ofwel
innovatie zonder ammoniak). De ammoniak ontkleurt je haar, zodat de
gekleurde pigmenten zich daarna kunnen vastzetten. Resultaat? Stugger
haar, dat gemakkelijker breekt en beschadigd wordt.
Kwaliteit Gezond
is het dus niet, en daar moet inoa verandering in brengen. Inoa is niet
alleen vriendelijker voor het haar, het verbetert de haarkwaliteit ook
bij elk gebruik. Dit is wel goed nieuws voor de dames die worstelen met
hun grijze haren en deze proberen te verstoppen onder een laagje verf:
de eerste haarkleuringen volgens dit principe worden al verdeeld via
kapsalons.
Niet dat deze haarkleuringen geen schadelijke
stoffen bevatten. Vooral de donkere kleuringen bevatten nog chemische
stoffen die allergische huidreacties kunnen opwekken.
Modeontwerpers
lijken wel verzot op kledingstukken die alleen mooi staan bij vrouwen
met het perfecte figuur hebt. Dat is dit seizoen zeker het geval met de
skinny jeans en korte, strakke jurkjes. We leren hoe dit soort broek je
flatteert als je geen maatje 36 hebt.
Gezond verstand Wil
je meedoen met de strakke mode van dit seizoen en heb je rondere
vormen, laat dan je gezond verstand werken. Je kunt voor een strakke
rok kiezen, als je ze met de juiste, ondoorzichtige panty's en hoge
hakken, want deze hebben een afslankend effect, combineert. Let hierbij
wel op dat je niet voor een te kort model kiest.
Jegging Een
betere optie is een zwarte jegging, een legging met jeanslook. Deze
zitten niet alleen comfortabel, ze zijn gemaakt uit rekbare stof, zodat
ze perfect passen. Kies voor een exemplaar met een rits aan de enkel,
voor het rockeffect. Hoge hakken verlengen je benen, je kiest best voor
korte enkellaarsjes omdat ze het meest slanke deel van je benen in de
verf zetten. Combineer met een lang hemd of een tuniek zodat je
probleemgebieden als buik en billen gecamoufleerd. Om het helemaal af
te maken, combineer je met een elegante, lange mantel.
Deze winter moet je hem in huis halen: de snood. Deze veelzijdige sjaal kan je zowel als sjaal of als sjaalhoed gebruiken. Dikke kabels Burberry
liet er op de catwalk voor winter 2009/2010 geen twijfel over bestaan:
de snood zou een must-have accessoire worden. Ook de vrouwelijke
burberry fans kunnen er dit seizoen niet naast kijken. Trendy zijn de
exemplaren met dikkere kabels.
Concept Helemaal
nieuw kan je het concept niet noemen. De handige sjaal zou al in de
jaren tachtig gesignaleerd zijn. Het warme ding heeft iets van een
capuchon, sjaal en hoed. De uiteinden zijn aan elkaar genaaid, zo krijg
je een ronde sjaal. Die kan je zowel om het hoofd als de nek dragen.
Voordeel is dat het accessoire over alles gedragen kan worden en zowel
bij een winterjas als over een mooie jurk staat.
De nieuwste collectie van Bourjois ziet eruit om van te smullen. Het Franse beautymerk komt namelijk met Rendez-vous à Paris, een beperkte oplage unieke dekseltjes gemaakt door kunstenares en illustratrice Nathalie Lété.
Lété kwam op de proppen met enkele authentieke doosjes en prints, die zo lijken weggelopen uit de jaren '60. Historische en poëtische tekeningen van de Eiffeltoren en andere pittoreske typisch Parijse plaatsjes sieren de ronde hebbedingen.
De collectie 'rendez-vous à Paris' ligt vanaf november in de warenhuizen en parfumerieën.
De paarse lipstick en nagellak van het beautymerk Revlon waren haast
meteen uitverkocht in Groot-Brittannië. Deze kleur is duidelijk dé
beautytrend voor dit najaar.
Gewaagde keuze Voor
de catwalkshows van de herfstcollecties 2009 waren donkere pruim- en
paarse tinten duidelijk een trend, talrijke modellen droegen deze. De
'Va Va Violet Super Lustrous' lipstick en 'Plum Night' nagellak van
Revlon waren vorige maand dan ook ontzettend gegeerd bij Britse
fashionista's. Haast dezelfde dag dat ze in de winkels terechtkwamen,
waren ze al uitverkocht. Aarzel dus niet om zelf een gewaagde keuze qua
lippen en nagels te maken deze winter.
Gemiddeld willen
dames 196 euro spenderen aan een paar schoentjes. Reken daarbij dat de
doorsnee dame ongeveer 34 paar bezit, dan kom je al vlug aan een mooie
som van 6.664 euro.
De
cijfers werden vrijgegeven door Bladengroep Condé Nast, die
glamourmagazines als Vogue en Glamour uitgeeft. Zij wilden bij 836
dames boven de 25 jaar peilen hoeveel centjes ze aan een paar schoenen
willen besteden.
Belgische vrouw Eerdere
enquêtes van het vrouwenblad Libelle en schoenenfabrikant Euro Shoe
lieten ook al verstaan dat als je alle schoenen van de Belgische dames
samentelt, je aan 69 miljoen paar komt.
Liefde Een
Belgische vrouw koopt gemiddeld 3,7 paar schoenen per jaar. Het is
'liefde op het eerste gezicht' dat vrouwen aanzet om schoenen te kopen,
maar dat betekent niet dat ze zullen gedragen worden. Meer dan 70
procent van de 25 tot 34-jarige vrouwen geeft toe twee derde van haar
collectie niet te dragen. 12.673.665 paar damesschoenen komt zelfs
nooit uit de kast. Maar schoenen weggooien, krijgt 10 procent niet over
het hart.
Nicole Richie breidt imperium uit met eigen kledingcollectie
Nicole Richie breidt imperium uit met eigen kledingcollectie
Nicole Richie blijft niet bij de pakken zitten. Naast haar optredens in diverse tv-programma's en haar eigen juwelenlijn lanceert de ster nu ook een eigen kledingcollectie.
Winter Kate werd de lijn gedoopt en volgens de woordvoerder van La Richie is het een hedendaagse vrouwencollectie. Eentje die bestaat ui 37 stuks met onder andere vesten, topjes, jasjes, dierenprints, zijde, en chiffon.
De collectie ligt vanaf februari in de Amerikaanse winkels. (br.she)
Vergeet die blonde of rode lokken, bruin haar is hotter dan ooit. Modehuizen Armani en Givenchy kozen er zelfs voor enkel bruinharige modellen de catwalk op te sturen. Dat zette haarspecialisten aan tot het creëren van een nieuw soort kleur: het aardse bruin.
Vergeet die cacaobruine kleur met karamel highlights. De trendy kappers praten nu in aardse termen. Zo kan je kiezen voor een mos- of turfaccent. Geen rode onderkleuren meer maar diepbruin dat gebaseerd is op groen en grijstinten. Volgens haarstylisten zorgt deze ingenieuze nieuwe kleuring ervoor dat je niet langer een rode schijn krijgt na enkele wasbeurten, maar dat je bruine kleuring gelijktijdig verkleurt.
De nieuwe kleuring is bovendien flatterender voor lichte huidtypes, die voorheen al snel koortserig leken door de rode ondertoon. Het enige wat je nog nodig hebt is een wenkbrauwpotlood, wat blush en een nude lipstick. Je zal zien dat je look er luxueuzer dan ooit uitziet.
Wil je het zelf proberen? Vraag dan aan je kapper om een natuurlijk bruin te kiezen en leg de nadruk op een koel bruin, geen warm rood-bruin.
Schoenontwerper Manolo Blahnik hoopt dat alleen stijlvolle vrouwen zijn schoenen dragen.
"Ik
haat al die celebrities, ze zijn nutteloos! Ik zal geen namen noemen,
maar je weet vast wel wie ik bedoel. Ze zijn zooo 'beroemd', het is
belachelijk. Ik hou van vrouwen met stijl, zoals Uma Thurman en Audrey
Hepburn. Deze vrouwen moeten mijn schoenen dragen."
Sarah en Carrie Ook
actrice Sarah Jessica Parker, én haar alter ego Carrie uit de serie
'Sex and the city', kunnen de goedkeuring van Blahnik wegdragen. "Ze
inspireren mij, ik vind hen fantastisch. Carrie heeft zo'n grote rol
gespeeld in mijn carrière, dat ik niet anders kan dan hen beschouwen
als mijn muze!"
Film als inspiratie Een
andere bron van inspiratie is film. "Het grootste deel van mijn
collecties zijn geïnspireerd door een film. Dat kan een personage zijn,
een scène of gewoon de sfeer van de film. Ik zou er een hele nacht naar
kunnen kijken."
Vanessa Paradis is benoemd tot het nieuwe gezicht voor Chanel Lipstick.
De actrice zal deel uitmaken van een wereldwijde campagne voor het
luxemerk Rouge Coco de Chanel, verkrijgbaar vanaf 2010. Chanel koos de
vrouw van Johnny Depp omwille van haar 'moderne elegantie, durf,
karakter en krachtige emotie'.
Eerdere campagnes Het
is niet de eerste keer dat Chanel en Paradis de handen in elkaar slaan.
In 1992 schitterde ze al eens in een opvallende advertentiecampagne
voor Coco-parfum, waarin Paradis verkleed was als vogel op een schommel
in een kooi. In 2003 maakte ze nog reclame voor de Cambon-tassen van
Chanel.
Lagerfeld en Miu Miu Maar ook andere
modehuizen weten Vanessa te vinden. Zo was ze ooit de muze van Karl
Lagerfeld en verscheen ze nog in campagnes voor The New Mademoiselle en
Miu Miu.
Dikkere vrouwen met een laag zelfbeeld, voelen zich niet beter bij het
zien van reclamefoto's met dikkere modellen. Een nieuwe studie toont
aan vrijwel alle modellen, dun of dik, heel wat dames depressief maken.
Presentatie Onderzoekers
uit Amerika, Duitsland en Nederland reageren eensgezind na hun studie:
"vrouwen met overgewicht worden depressief bij het zien van foto's van
magere vrouwen, maar vinden hun gelijkenissen met zwaardere dames even
deprimerend". Hoe dat komt? De vorsers suggereren dat niet het lichaam
van een ultra-dun of een plus-size model de eigenwaarde van een vrouw
beïnvloedt, maar wel de manier waarop hun schoonheid gepresenteerd
wordt.
Ideale beelden Dun of dik, de
modellen die worden weergegeven op glossy magazines en commerciële
advertenties, lijken bijna altijd mooi, perfect en ideaal. Als een
vrouw met overgewicht naar deze ideale beelden van modellen kijkt en ze
daarbij de verschillen tussen modefotografie en het echte leven niet
kent, daalt haar eigenwaarde gevoelig. Vrouwen met een laag zelfbeeld
zouden bijgevolg beter niet kijken naar advertenties, ongeacht of ze
zwaar of dun zijn. De resultaten werden gepubliceerd in the Journal of
Consumer Research.
Een panty die nooit meer scheurt of ladders vertoont, het lijkt te mooi
om te geloven. En toch beweert vezelfabrikant Invista het geheim voor
een laddervrije panty gevonden te hebben.
Fusionvezel Invista
is een vezelproducent die onder meer het kousenmerk Lycra op de markt
brengt. Het bedrijf claimt de Lycra Fusion-vezel waardoor scheurtjes,
gaatjes en ladders verleden tijd zijn.
Het nieuwe procédé werd
recent op een congres voorgesteld, en zou vanaf volgend jaar bij de
belangrijkste kousenmerken gebruikt worden.
Campagne In
de campagne die als lancering voor het product gemaakt werd, doet de
vezel alvast wat hij belooft: niet scheuren. Een stel benen die tussen
cactussen en doornen flaneert, overleeft zonder kleer/kousenscheuren,
de test.
De huidige generatie mannen steken 's ochtends bijna evenveel tijd in
hun kapsel dan de dames. Dat blijkt uit een rondvraag van een Duits
gezondheidsmagazine. Wel moet de snit praktisch en gemakkelijk ogen.
Meteen de twee belangrijkste criteria voor de ideale mannencoupe. Jonge heren Twee
derde van alle ondervraagde mannen geeft toe dat het kapsel voor hun
algemene look zeer zwaar doorweegt. Vooral de jonge heren denken daar
zo over. Meer dan 82 procent van alle 14 tot 29-jarigen schenkt
bijzonder veel aandacht aan het hoodfhaar.
De dames hebben ze
voorlopig nog niet ingehaald. Meer dan 89 procent van alle dames steekt
tijd in het kapsel, ongeacht de leeftijd. (br.hln)
Donkere zomerkledij in de kleuren zwart en marineblauw houden het best UV-stralen tegen en zijn daardoor de beste kledingbescherming tegen huidkanker. Dat blijkt uit een katoenstudie.
De zomer vraagt voor fleurige, lichte kleuren. Het fleurt ons gemoed op, maar voor de gezondheid van onze huid doen deze gele en witte stofjes zeker en vast geen goed. Uit een onderzoek blijkt namelijk dat donkere stoffen het meeste UV-stralingen tegenhouden. Wit en geel beschermen het minst goed. Volgens de onderzoekers is het dan ook belangrijk steeds je gehele lichaam te beschermen met zonnemelk en niet enkel de niet-bedekte lichaamsdelen.
Een blik op de
catwalks toont aan dat bont dit najaar weer alom aanwezig is. Afgewerkt
in oversized mantels, korte bolerojasjes, kragen of accessoires,
vrijwel alle ontwerpers gebruiken het discreet of nét zeer overdadig.
Bont is trouwens de ideale crisisoutfit: het zachte, luxemateriaal
werkt troostend en geeft een verwennend gevoel.
Combineren
Om
respectvol met dierenhuiden om te gaan, zijn er gelukkig veel
nepbontjes. Deze zijn bijna niet te onderscheiden van het echte werk.
Nepbontjes geven alvast iets extra aan je outfit, een nepbonten gilet
staat meteen elegant bij een gewone jeans. Ook een korte nepbontjas
staat luxueus en modieus. Het materiaal laat zich gemakkelijk
combineren en kun je over nagenoeg alles dragen zowel overdag als 's
avonds.
Tassen
Ook je accessoires mogen
afgewerkt worden met nepbont. Tassen met nepbonten details ogen speels,
zelfs beenwarmers worden her en der met het materiaal afgewerkt.
Nepbonten mutsen doen al dromen dat het snel winter wordt.
Kleuren
De
kleuren variëren van beige, bruin, zwart en wit tot pastelachtige
tinten. Lichtblauw, poederroze, bleekpaars tot fellere fuchsia,
diepgroen en zelfs rood worden volgend seizoen gespot.
De Britse voetbalgod loopt rond met de 'lelijkste baard in de
showbizz'. Dat vindt het merendeel op een online poll van
feelunique.com. De 34-jarige restylde recent zijn look door zijn baard
te laten groeien tot een flinke haardos. En dat kan weinigen bekoren.
Orlando Bloom
Imago "Een
slecht onderhouden baard is nefast voor je looks en imago. Het kan
zelfs voor een knappe man desastreus ogen", stelt Mc Dermott, die de
rondvraag liet opstellen. 32 procent van de ondervraagden vindt
Beckham's haargroei niet mooi, maar ook andere celebs sieren het
lijstje. Ook David Brent, Craig David, Justin Lee Collins, Orlando
Bloom, Brad Pitt, John Travolta, Russell Brand, Mickey Rourke en Johnny
Depp zouden, volgens de ondervraagden, beter het trimapparaat
bovenhalen.
Brad Pitt
Retro look De Britse 'Beard
Liberation Front' schaart zich wel achter Beckham. "Hij heeft een retro
baard en dat is een goede keuze", aldus de voorzitter van de
baardenclub. "Het lijkt op de exemplaren die de voetballers uit de
jaren '70 droegen. Een interessante keuze, temeer omdat hij zo bewust
niet gekozen heeft voor de trendy en hippere baarden".
Het Amerikaanse modemagazine W pakt deze maand uit met een opmerkelijke
fotoshoot van de Italiaanse kunstenaar Maurizio Cattelan. Hij haalde
topmodel Linda Evangelista voor zijn lens, en liet haar poseren in niet
echt alledaagse decors. En het resultaat mag gezien worden!
De
opvallendste foto is ongetwijfeld die van een in lingerie geklede
Evangelista, die tussen een heleboel kippen nogal uitdagend in een auto
ligt. "Ik ben opgegroeid tussen de kippen, in Canada. En later was ik
ook omringd door kippen in Italië, de heimat van mijn ouders. Je kan
dus wel zeggen dat ik wel wat afweet van die beestjes, en geen hulp
nodig had tijdens de shoot", lacht het topmodel. (br.nina)
Louis Vuitton heeft samen met het topmodel Naomi Campbell een tas ontworpen voor het goede doel. De opbrengst van de peperdure handtas gaat integraal naar White Ribbon, een organisatie die zich inzet om de moedersterfte tijdens de zwangerschap tegen te gaan.
Campbell koos samen met ontwerper Marc Jacobs voor een simpel, vierkant model met het bekende LV-monogram op gedrukt. De tas kost zo'n 1900 euro en wordt in 49 internationale winkels verkocht. De gehele opbrengst gaat naar White Ribbon, de organisatie die moedersterfte bestrijdt.
De dagen worden korter en gevoelig kouder. Dringend tijd dus om je huid een extra bescherming te geven.
Na een dagje shoppen in de koude is er niets gezelliger dan een heet bad. Spijtig genoeg wordt dit door veel dermatologen net afgeraden. Water onttrekt namelijk de vochtvasthoudende stoffen en natuurlijke vetten aan de huid. Wil je je warme bad toch niet opgeven? Ga dan enkele minuten in warm water zitten zonder er badschuim of -zout aan toe te voegen. Na een tweetal minuten voeg je een rijke badolie toe. Hierdoor geef je je huid de kans het water op te nemen, en geef je het een beschermend olielaagje alvorens het badwater de vochtvasthoudende stoffen uit je huid kan onttrekken. Reiniging
Een goede reiniging is essentieel voor een gezonde huid. Toch vraagt die reiniging in de winter extra veel aandacht. Zo grijp je best niet terug naar een waterige reinigingsmelk of een uitdrogende gel. Deze zorgen ervoor dat je huid al snel als schuurpapier gaat aanvoelen. Kies daarentegen voor een vettige reinigingslotion. Is je huid ook in de winter nog extreem vet? Dan kan je je heil zoeken bij een lichte reinigingsmelk voor normale huidtypes.
Scrubben is ook in de winter erg belangrijk. Het vernieuwt de huidcellen en stimuleert je huid om zichzelf te herstellen. Beperk je scrubmomenten echter tot een wekelijkse gebeurtenis, anders heeft je huid in de winter niet genoeg tijd om te bekomen. Hydrateren
Hydratatie is het sleutelwoord tijdens de koude wintermaanden. Een droge huid komt vooral voor op armen en benen omdat daar minder schildklieren zitten. Gebruik echter enkel vaseline op je ellebogen, knieën en voeten. Ergens anders kan dit goedje al snel voor verstoppingen zorgen. Kies voor een natuurlijke olie, deze geeft een extra kick aan de hydrolipidenfilm in je huid, waardoor deze beter beschermt blijft. (br.she)