Actrice Scarlett
Johansson gebruikt weer al haar troeven om de herst/wintercollectie van
kledingketen Mango te promoten. Het resultaat zijn erg sexy beelden met
een eighties look.
Eighties
Voor
zijn nieuwste collectie liet Mango zich duidelijk inspireren door de
eighties. De pronkstukken zijn een grijze minijurk, een lederen
ceintuur en sandalen met veters. Voor de rest bestaat de lijn uit veel
donkere jurkjes in verleidelijke stoffen. De foto's werden genomen door
de bekende modefotograaf Mario Sorrenti.
Foto: Mango
Kapsel
Scarletts
haren zijn voor de gelegenheid terug platinablond, de laatste maanden
experimenteerde ze met tal van kleuren. Voor de lancering eerder deze
week had de actrice haar coupe al weer veranderd, ze was toen lichtros
en droeg een strakke kokerrok en chique blouse van Mango.
Lopen we straks met flikkerende wimpers rond? Als het van de Japanse
Soomi Park afhangt, wel. De ontwerpster heeft een nieuwe manier
gevonden om je ogen groter en stralender te maken.
Lichtsensor Nu
de donkere dagen er zijn, hebben we nood aan licht. Met die gedachte in
het achterhoofd werkte Soomi Park aan haar nieuwste uitvinding. Op een
setje van valse wimpers wordt een lichtsensor geplaatst. Door het hoofd
te bewegen, floepen de lichtjes aan en verlichten ze het oog en de
wimpers. Een nieuwe beautytrend of onmisbaar als kerstverlichting: wie
zal het zeggen?
Meest exclusieve parfum ter wereld in België verkrijgbaar
Meest exclusieve parfum ter wereld in België verkrijgbaar
Het meest exclusieve parfum is zonder twijfel Collection Privée van
Guerlain. Zowel de samenstelling als de prijs benemen je de adem:
25.000 euro. Waar je dat iconische geurtje kan kopen? Gewoon in België.
Het West-Vlaamse stadje Wevelgem is niet meteen de eerste plaats
die we associëren met een exclusief parfum. Toch koos het modehuis
Guerlain deze plaats uit om een exclusieve Guerlainboutique te openen.
Zo zijn er maar 18 in de hele wereld.
Wat maakt de Collection Privée zo speciaal? Alle ingrediënten zijn
puur natuurlijk, en werden via een maandenlange procedure zorgvuldig
gemengd. In een koffer vind je naast een flacon van 500 milliliter 18
kleine flesjes van 60 ml. Kostprijs van het hebbeding? 25.000 euro (br.she)
Een Amerikaanse ontwerpster maakt juwelen van dode muizen. De vraag is natuurlijk of mensen bereid zijn een kadaver aan hun arm of nek te dragen.
Niet vermoorden Reid Peppard ontwerpt juwelen voor het merk RP/Encore en wil met haar collectie van dode muizen de grenzen van de modewereld aftasten. Voor elke outfit is er wel een bijpassend kadaver, de muizenlijkjes zijn namelijk verkrijgbaar in wit, beige en bruin, meldt nu.nl. De ontwerpster gebruikt de diertjes voor manchetknopen, strikjes, kettingen of armbanden. Voor wie wil variëren zijn de accessoires met lichaamsdelen van duiven een optie. Denk aan een diadeem met vleugels. "We gebruiken enkel dieren die al dood zijn, we vermoorden dus geen muizen of duiven", aldus Peppard. Hoeveel zo'n origneel accessoire kost, is niet duidelijk, de prijs is namelijk op aanvraag.
Vanaf 5 december ligt de lingeriecollectie ontworpen door Sonia Rykiel
in de H&M-winkels. Het is vrolijk ondergoed geworden: zwarte beha's
en slipjes versierd met roze bloemen.
Jaar mooi afsluiten Het
is druk bij H&M, 14 november wordt de Jimmy Choo-collectie
gelanceerd en nu lekte ook al de eerste lijn uit die ontwerpster Sonia
Rykiel voor H&M maakte. Met haar schattige beha's en slips wil ze
dat vrouwen het jaar 'mooi' afsluiten. Het ondergoed zal zowel in 1.500
H&M-winkels verkrijgbaar zijn als de boetieks van Sonia Rykiel. In
februari 2010 volgt nog een collectie breiwerk die slechts in 250
winkels te koop zal zijn.
Vrouwen zijn ware schoenfanaten. Geen wonder dat het ook een vrouw was die op het idee kwam om consumenten hun eigen schoenen te laten ontwerpen.
De website Icreateshoes.com wordt binnenkort gelanceerd. Op de site kan je zelf je schoenen samenstellen, gaande van de hakhoogte en -grootte tot de kleur, het materiaal en de vorm van de schoen. Vervolgens zou je de schoen in productie moeten kunnen laten gaan. Prijzen zijn echter nog niet bekend.
Volgens oprichtster Raquel Dobson is het de ideale manier om je identiteit ten volle weer te geven. (br.she)
Jury 'Next Top Model' te hard voor gewicht modellen
"Jury 'Next Top Model' te hard voor gewicht modellen"
De jury van Benelux Next Top Model, foto: 2 BE.
Het Vlaams-Nederlandse modellenprogramma 'Benelux Next Top Model' ligt
onder vuur omdat de juryleden te hard zouden zijn voor de meisjes.
Vooral het commentaar op hun gewicht schiet bij velen in het verkeerde
keelgat.
Maatje meer Afgelopen
maandag konden we bij Benelux Next Top Model zien hoe de finalisten van
de wedstrijd modellenbureaus in Miami afschuimden. Ongeveer de helft
van hen kreeg van de castingdirecteurs commentaar op hun gewicht, meldt
nu.nl. Maar ook de presentatoren en juryleden nemen geen blad voor de
mond. De Nederlandse stylist Bastiaan van Schaik noemde deelneemster
Rosalinde een ideaal model met een maatje meer. De meisjes zelf raakten
helemaal van de wijs door de commentaren. "Ik dacht dat de tijd dat
modellen pannenlatten moesten zijn, voorbij was."
Moeten niet vermageren Achteraf
verdedigde van Schaik zich door te zeggen dat dit alleen raad is. "Ze
moeten niet vermageren, we proberen alleen ze bij te brengen dat het
moeilijker is voor 'dikkere' modellen om het te maken in het
buitenland." Presentatrice Daphne Deckers: "We geloven dat de
kandidaten erg beloftevol zijn, maar ze kunnen nog beter worden door
wat 'gestroomlijnder' te zijn. We verplichten ze niet te diëten. We
bereiden ze enkel voor op de echte modewereld."
Belachelijk hoge eisen Deze
uitspraken veroorzaakte in Nederland heel wat ophef. Verschillende
media zeggen dat ze tal van reacties kregen na de uitzending. De
Nederlandse couturier Paul Schulten: "Dit is absurd. Deze meisjes
moeten aan belachelijk hoge eisen voldoen."
Je wil graag een nieuwe, hippe look maar je bent onzeker over hoe de kleren te combineren? Mango helpt je uit de nood op de website 'What should I wear by mango dot com'.
Je krijgt er niet alleen de laatste trends te zien (onderverdeeld in de categorieën touch, rock, folk, 80s, glam en lady) maar kan ook tips vragen aan personal shopper (tot 30/11) en je kan zelf kledij combineren. Als kers op de taart kan je ook Mango vragen jou een voorstel te doen op basis van je lengte, je stijl en je maat.
Minpuntje is wel dat veel van de voorgestelde kledij niet beschikbaar is en dat ook prijzen aanwezig zijn... Mango zou onze dag al helemaal maken als je de samengestelde outfit ook gewoon rechtstreeks online kan bestellen, liefst geleverd in een mooie doos met een strik!
Cosmeticamerk Rimmel heeft het wel voor de rock chicks. Na Kate Moss, Lily Cole en Sophie Ellis-Bextor schittert nu ook Georgia Jagger in hun reclamecampagnes.
"Ons make-upaanbod vroeg voor een groter aantal modellen. We zochten iemand die edgy, experimenteel en provocerend is. Dat is Jagger allemaal", vertelt Stephen Mormoris van Coty, eigenaar van Rimmel.
Jagger poseerde eerder al voor Hudson Jeans en de Britse Vogue. "Rimmel vertegenwoordigt de Londense look, die jongeren overal in de wereld aanspreekt. En zij kijken naar Londen als het centrum van multiculturalisme en vrijheid van meningsuiting", aldus Mormoris.
Nieuwe technologie geeft grijze haren natuurlijke kleur terug
Nieuwe technologie geeft grijze haren natuurlijke kleur terug
Een revolutionaire techniek zou er
binnenkort moeten voor gaan zorgen dat grijze haren tot het verleden
behoren. Zonder je haren te moeten verven (en dus uitgroei te riskeren)
zou je grijzende haar zijn oorspronkelijke kleur weer terugkrijgen.
Dat
meldt L'Oréal tijdens een persbezoek aan het researchcenter in Clichy.
Vrouwen die vechten tegen de grijze haren moeten nog niet te euforisch
worden: de technologie zou pas over tien jaar beschikbaar zijn, zo
wordt geschat.
Pigment herstellen "Haar
groeit, valt uit, wordt grijzer. Maar hoe moeten we het aanpakken om
dit tegen te gaan? Biologisch of eerder fysisch?" stelt Patricia
Pineau, onderzoeksdirecteur bij L'Oréal. Een vraag die vrouwen en
wetenschappers wereldwijd al jarenlang bezighoudt.
"Haar bevat
net als huid pigmentcellen, die het haar zijn kleur geven. Grijs haar
ontstaat doordat die pigmenten verdwijnen uit het haar. Dus zolang er
pigmentcellen aanwezig zijn in het haar, is er hoop dat het haar weer
zijn kleur kan terugkrijgen", zo legt Pineau uit. Over tien jaar zou
het product op de markt kunnen komen. Hoogstwaarschijnlijk zal het uit
een orale en een verzorgingscomponent bestaan.
Kleuringen Ondertussen
werkt het Franse bedrijf ook aan manieren om haarkleuringen milder te
maken voor het haar. Het actieve ingrediënt van haarkleuringen nu,
ammoniak, wordt vervangen door 'inoa' (innovation no ammonia, ofwel
innovatie zonder ammoniak). De ammoniak ontkleurt je haar, zodat de
gekleurde pigmenten zich daarna kunnen vastzetten. Resultaat? Stugger
haar, dat gemakkelijker breekt en beschadigd wordt.
Kwaliteit Gezond
is het dus niet, en daar moet inoa verandering in brengen. Inoa is niet
alleen vriendelijker voor het haar, het verbetert de haarkwaliteit ook
bij elk gebruik. Dit is wel goed nieuws voor de dames die worstelen met
hun grijze haren en deze proberen te verstoppen onder een laagje verf:
de eerste haarkleuringen volgens dit principe worden al verdeeld via
kapsalons.
Niet dat deze haarkleuringen geen schadelijke
stoffen bevatten. Vooral de donkere kleuringen bevatten nog chemische
stoffen die allergische huidreacties kunnen opwekken.
Modeontwerpers
lijken wel verzot op kledingstukken die alleen mooi staan bij vrouwen
met het perfecte figuur hebt. Dat is dit seizoen zeker het geval met de
skinny jeans en korte, strakke jurkjes. We leren hoe dit soort broek je
flatteert als je geen maatje 36 hebt.
Gezond verstand Wil
je meedoen met de strakke mode van dit seizoen en heb je rondere
vormen, laat dan je gezond verstand werken. Je kunt voor een strakke
rok kiezen, als je ze met de juiste, ondoorzichtige panty's en hoge
hakken, want deze hebben een afslankend effect, combineert. Let hierbij
wel op dat je niet voor een te kort model kiest.
Jegging Een
betere optie is een zwarte jegging, een legging met jeanslook. Deze
zitten niet alleen comfortabel, ze zijn gemaakt uit rekbare stof, zodat
ze perfect passen. Kies voor een exemplaar met een rits aan de enkel,
voor het rockeffect. Hoge hakken verlengen je benen, je kiest best voor
korte enkellaarsjes omdat ze het meest slanke deel van je benen in de
verf zetten. Combineer met een lang hemd of een tuniek zodat je
probleemgebieden als buik en billen gecamoufleerd. Om het helemaal af
te maken, combineer je met een elegante, lange mantel.
Deze winter moet je hem in huis halen: de snood. Deze veelzijdige sjaal kan je zowel als sjaal of als sjaalhoed gebruiken. Dikke kabels Burberry
liet er op de catwalk voor winter 2009/2010 geen twijfel over bestaan:
de snood zou een must-have accessoire worden. Ook de vrouwelijke
burberry fans kunnen er dit seizoen niet naast kijken. Trendy zijn de
exemplaren met dikkere kabels.
Concept Helemaal
nieuw kan je het concept niet noemen. De handige sjaal zou al in de
jaren tachtig gesignaleerd zijn. Het warme ding heeft iets van een
capuchon, sjaal en hoed. De uiteinden zijn aan elkaar genaaid, zo krijg
je een ronde sjaal. Die kan je zowel om het hoofd als de nek dragen.
Voordeel is dat het accessoire over alles gedragen kan worden en zowel
bij een winterjas als over een mooie jurk staat.
De nieuwste collectie van Bourjois ziet eruit om van te smullen. Het Franse beautymerk komt namelijk met Rendez-vous à Paris, een beperkte oplage unieke dekseltjes gemaakt door kunstenares en illustratrice Nathalie Lété.
Lété kwam op de proppen met enkele authentieke doosjes en prints, die zo lijken weggelopen uit de jaren '60. Historische en poëtische tekeningen van de Eiffeltoren en andere pittoreske typisch Parijse plaatsjes sieren de ronde hebbedingen.
De collectie 'rendez-vous à Paris' ligt vanaf november in de warenhuizen en parfumerieën.
De paarse lipstick en nagellak van het beautymerk Revlon waren haast
meteen uitverkocht in Groot-Brittannië. Deze kleur is duidelijk dé
beautytrend voor dit najaar.
Gewaagde keuze Voor
de catwalkshows van de herfstcollecties 2009 waren donkere pruim- en
paarse tinten duidelijk een trend, talrijke modellen droegen deze. De
'Va Va Violet Super Lustrous' lipstick en 'Plum Night' nagellak van
Revlon waren vorige maand dan ook ontzettend gegeerd bij Britse
fashionista's. Haast dezelfde dag dat ze in de winkels terechtkwamen,
waren ze al uitverkocht. Aarzel dus niet om zelf een gewaagde keuze qua
lippen en nagels te maken deze winter.
Gemiddeld willen
dames 196 euro spenderen aan een paar schoentjes. Reken daarbij dat de
doorsnee dame ongeveer 34 paar bezit, dan kom je al vlug aan een mooie
som van 6.664 euro.
De
cijfers werden vrijgegeven door Bladengroep Condé Nast, die
glamourmagazines als Vogue en Glamour uitgeeft. Zij wilden bij 836
dames boven de 25 jaar peilen hoeveel centjes ze aan een paar schoenen
willen besteden.
Belgische vrouw Eerdere
enquêtes van het vrouwenblad Libelle en schoenenfabrikant Euro Shoe
lieten ook al verstaan dat als je alle schoenen van de Belgische dames
samentelt, je aan 69 miljoen paar komt.
Liefde Een
Belgische vrouw koopt gemiddeld 3,7 paar schoenen per jaar. Het is
'liefde op het eerste gezicht' dat vrouwen aanzet om schoenen te kopen,
maar dat betekent niet dat ze zullen gedragen worden. Meer dan 70
procent van de 25 tot 34-jarige vrouwen geeft toe twee derde van haar
collectie niet te dragen. 12.673.665 paar damesschoenen komt zelfs
nooit uit de kast. Maar schoenen weggooien, krijgt 10 procent niet over
het hart.
Nicole Richie breidt imperium uit met eigen kledingcollectie
Nicole Richie breidt imperium uit met eigen kledingcollectie
Nicole Richie blijft niet bij de pakken zitten. Naast haar optredens in diverse tv-programma's en haar eigen juwelenlijn lanceert de ster nu ook een eigen kledingcollectie.
Winter Kate werd de lijn gedoopt en volgens de woordvoerder van La Richie is het een hedendaagse vrouwencollectie. Eentje die bestaat ui 37 stuks met onder andere vesten, topjes, jasjes, dierenprints, zijde, en chiffon.
De collectie ligt vanaf februari in de Amerikaanse winkels. (br.she)
Vergeet die blonde of rode lokken, bruin haar is hotter dan ooit. Modehuizen Armani en Givenchy kozen er zelfs voor enkel bruinharige modellen de catwalk op te sturen. Dat zette haarspecialisten aan tot het creëren van een nieuw soort kleur: het aardse bruin.
Vergeet die cacaobruine kleur met karamel highlights. De trendy kappers praten nu in aardse termen. Zo kan je kiezen voor een mos- of turfaccent. Geen rode onderkleuren meer maar diepbruin dat gebaseerd is op groen en grijstinten. Volgens haarstylisten zorgt deze ingenieuze nieuwe kleuring ervoor dat je niet langer een rode schijn krijgt na enkele wasbeurten, maar dat je bruine kleuring gelijktijdig verkleurt.
De nieuwe kleuring is bovendien flatterender voor lichte huidtypes, die voorheen al snel koortserig leken door de rode ondertoon. Het enige wat je nog nodig hebt is een wenkbrauwpotlood, wat blush en een nude lipstick. Je zal zien dat je look er luxueuzer dan ooit uitziet.
Wil je het zelf proberen? Vraag dan aan je kapper om een natuurlijk bruin te kiezen en leg de nadruk op een koel bruin, geen warm rood-bruin.
Schoenontwerper Manolo Blahnik hoopt dat alleen stijlvolle vrouwen zijn schoenen dragen.
"Ik
haat al die celebrities, ze zijn nutteloos! Ik zal geen namen noemen,
maar je weet vast wel wie ik bedoel. Ze zijn zooo 'beroemd', het is
belachelijk. Ik hou van vrouwen met stijl, zoals Uma Thurman en Audrey
Hepburn. Deze vrouwen moeten mijn schoenen dragen."
Sarah en Carrie Ook
actrice Sarah Jessica Parker, én haar alter ego Carrie uit de serie
'Sex and the city', kunnen de goedkeuring van Blahnik wegdragen. "Ze
inspireren mij, ik vind hen fantastisch. Carrie heeft zo'n grote rol
gespeeld in mijn carrière, dat ik niet anders kan dan hen beschouwen
als mijn muze!"
Film als inspiratie Een
andere bron van inspiratie is film. "Het grootste deel van mijn
collecties zijn geïnspireerd door een film. Dat kan een personage zijn,
een scène of gewoon de sfeer van de film. Ik zou er een hele nacht naar
kunnen kijken."
Vanessa Paradis is benoemd tot het nieuwe gezicht voor Chanel Lipstick.
De actrice zal deel uitmaken van een wereldwijde campagne voor het
luxemerk Rouge Coco de Chanel, verkrijgbaar vanaf 2010. Chanel koos de
vrouw van Johnny Depp omwille van haar 'moderne elegantie, durf,
karakter en krachtige emotie'.
Eerdere campagnes Het
is niet de eerste keer dat Chanel en Paradis de handen in elkaar slaan.
In 1992 schitterde ze al eens in een opvallende advertentiecampagne
voor Coco-parfum, waarin Paradis verkleed was als vogel op een schommel
in een kooi. In 2003 maakte ze nog reclame voor de Cambon-tassen van
Chanel.
Lagerfeld en Miu Miu Maar ook andere
modehuizen weten Vanessa te vinden. Zo was ze ooit de muze van Karl
Lagerfeld en verscheen ze nog in campagnes voor The New Mademoiselle en
Miu Miu.
Dikkere vrouwen met een laag zelfbeeld, voelen zich niet beter bij het
zien van reclamefoto's met dikkere modellen. Een nieuwe studie toont
aan vrijwel alle modellen, dun of dik, heel wat dames depressief maken.
Presentatie Onderzoekers
uit Amerika, Duitsland en Nederland reageren eensgezind na hun studie:
"vrouwen met overgewicht worden depressief bij het zien van foto's van
magere vrouwen, maar vinden hun gelijkenissen met zwaardere dames even
deprimerend". Hoe dat komt? De vorsers suggereren dat niet het lichaam
van een ultra-dun of een plus-size model de eigenwaarde van een vrouw
beïnvloedt, maar wel de manier waarop hun schoonheid gepresenteerd
wordt.
Ideale beelden Dun of dik, de
modellen die worden weergegeven op glossy magazines en commerciële
advertenties, lijken bijna altijd mooi, perfect en ideaal. Als een
vrouw met overgewicht naar deze ideale beelden van modellen kijkt en ze
daarbij de verschillen tussen modefotografie en het echte leven niet
kent, daalt haar eigenwaarde gevoelig. Vrouwen met een laag zelfbeeld
zouden bijgevolg beter niet kijken naar advertenties, ongeacht of ze
zwaar of dun zijn. De resultaten werden gepubliceerd in the Journal of
Consumer Research.