Zeeman stunt undercover op internationale modeshow
Klik op de foto om het filmpje van de show te bekijken
"Er goed uitzien hoeft niet duur te zijn." Dat is de slogan van het
Nederlandse textielbedrijf Zeeman, dat goedkope kledij op de markt
brengt. Om dat te bewijzen zette de keten een nieuwe 'luxemerk' op,
genaamd 'Frank'. Helemaal undercover. Grappig of gĂȘnant?
De verwachtingen waren hooggespannen, toen het nieuwe 'Frank' zijn
kledinglijn zou voorstellen op 16 juli tijdens de Amsterdam
International Fashion Week. Iedereen wou het aangekondigde spektakel
weleens zien.
Verbouwereerde en ook lachende gezichten toen aan
het eind van het defilé de ware ontwerper werd onthuld: Zeeman zat
achter Frank. De textielreus slaagde zo in het opzet, met dank aan
reclamebureau Coz.
De
pr-stunt haalde inmiddels de wereldpers en ook op het internet ging die
de laatste dagen stevig over de tongen. Met als insteek de beroemde
'kleren van de keizer'. Blijkbaar zaten er velen te wachten om het
aparte modewereldje eens in zijn hemd te zetten.
Maar er is ook
kritiek. Zo zou Zeeman de marketingactie gekopieerd hebben van Ikea, dat
iets gelijkaardigs deed op de Woonbeurs. Meer ten gronde: er blijken
amper zes stuks van de geshowde collectie online aangeboden te worden.
Dat doet meteen de vraag rijzen of de eigen visie van 'fashionable
kleding aan betaalbare prijzen' wel nageleefd wordt door Zeeman...
|