Viktor & Rolf zijn een samenwerking aangegaan met het Italiaanse
modebedrijf Only the Brave (OTB) van Renzo Rosso. De oprichter van het
jeansmerk Diesel heeft een meerderheidsbelang gekocht in het modehuis
van de Nederlanders ontwerpers. Dat vertelden de betrokkenen aan
modejournaliste Suzy Menkes van de International Herald Tribune.
De juiste partnerRolf
Snoeren zei tegen Menkes dat hij en zijn partner twee jaar hebben
nagedacht en onderhandeld voordat ze besloten met OTB in zee te gaan.
"Het is een heel belangrijke stap. We wilden de juiste partner trouwen.
Renzo begrijpt creativiteit en heeft de visie en de macht om succes te
creëren."
Meer winkelsMet de samenwerking
hopen Viktor & Rolf, die één eigen boetiek hebben in Milaan, onder
meer om de komende jaren meer winkels te kunnen openen. Ook zouden er
plannen zijn voor nieuwe productlijnen.
Rosso, wiens modeconcern
naast Diesel ook de merken Dsquared, Martin Margiela en Sophia
Kokosalaki bevat, vertelde een '"risse moderne modegroep" voor ogen te
hebben. "Ik ben niet op zoek naar gevestigde ontwerpers maar naar
mensen met een grote creativiteit, en Viktor & Rolf zijn de
belichaming van mijn idee van luxe."
Hoe groot het aandeel van Rosso in het modehuis Viktor & Rolf is, is niet bekend. (novum/lb)(br.hln)