Het kan beter met de persoonlijke hygiëne van de man. Uit een
Nederlands onderzoek van scheerfabrikant Gillette, is een kwart van de
vrouwen niet tevreden met zijn persoonlijke verzorging. Vier op de tien
ergert zich aan een snor of baard, negen op de tien zoent het liefst
met een gladgeschoren ventje. Andere afknappers zijn een vieze adem en
niet goed gepoetste tanden.
Geen prikkels Een
verzorgd uiterlijk is voor vrouwen uiterst belangrijk. Meer dan de
helft vindt dat jongens meer aandacht aan de 'looks' moeten besteden.
Een snor of baard hoort er liever niet bij, bijna de helft van de
ondervraagden gaat prikkelbaardjes uit de weg als er moet gezoend
worden. Heel wat dames krijgen bovendien last aan hun velletje na het
zoenen van een ongeschoren man.
Eerste indruk Wie
indruk wil maken op de andere sekse, moet, in volgorde van
belangrijkheid, werken aan een verzorgd uiterlijk en op tijd komen op
een afspraakje. 68 procent laat een onverzorgde jongen nadien liever
links liggen, te laat arriveren stelt 34 procent erg teleur.
Mooimakers Komen
we toe aan zoenen, opteren dames voor een gladgeschoren exemplaar. Een
vieze adem, gevolgd door niet gepoetste tanden én snor, baard of
stoppels, maken onze jongens onaantrekkelijk. Wel zijn de ogen bij
praktisch alle ondervraagden heuse mooimakers, ook de mond en de lach
scoren aanzienlijk, net als de kaaklijn. (lvl)
De zomer maakt ons mooier. De kleding oogt sexier en blote benen, voeten of decolletés mogen gezien worden. Wil je er nog verleidelijker uitzien, dan helpen deze tips.
1. Hoge hakken zijn in deze zomer. Dat je niet op hoge schoenen kan lopen, is geen excuus. Er bestaan ook sleehakken die het lopen heel wat comfortabeler maken. Geen plat slippertje kan de concurrentie aan met een sexy hakje onder je zomerse outfit.
2. Blond is de kleur van de zomer. Ga één of twee tintjes blonder dan je gewoonlijke haarkleur.
3. Mini mag als de zon schijnt. Ben je niet gezegend met een paar schitterende benen, dan bieden leggings de oplossing. Een voetloze legging onder een mini-jurkje is trendy en tegelijk kan je er zonder gêne in bewegen.
4. Een getinte huid is mooi, maar een rood velletje staat niemand. Wapen je met antizonnebrandcrèmes en hoedjes. Voor een bruin velletje heb je de schadelijke zonnestralen niet meer nodig. Zelfbruiners ogen natuurlijker dan ooit en bronzing powders geven meteen een zomerse gloed aan je gelaat.
5. Vaak vergeten zijn de voetjes. Toch zijn ze uiterst sexy in een paar mooie sandaaltjes of in open schoenen. Plan een bezoekje aan de pedicure voor je op vakantie vertrekt. Een onberispelijk voetje is uiterst verleidelijk.
6. Als de zon schijnt, horen splitten en lage decolletés. Leg er alleen niet te sterk de nadruk op. Geef een glimp, maar geef de idee dat het helemaal niet de bedoeling was.
7. Glans mag. Vervang je lichaamscrème door een lotion of een product op oliebasis. Zorg dat je huid glanst en gebruik voor je gelaat glossy make-up.
8. Bij een stralende glimlach hoort een stel gezonde tanden. Witte tanden zijn onweerstaanbaar. Maak alvast een afspraak bij je tandarts. Gebruik je lach, je wordt er onweerstaanbaar door.
9. Geluk maakt je mooi. Tijdens de vakantie kan je volop uitrusten, veel lachen, slapen en relaxen. Je hebt geen idee hoe oogverblindend een portie geluk je maakt. (lvl)(br.hln)
De make-up trends van dit zomerseizoen staan in teken van 'less is
more'. Dus laat je opmaaktafel voor wat hij is en vertoon je op straat
zonder make-up.
Britse
actrice Tilda Swinton geeft het goede voorbeeld en verscheen dit jaar
op de Oscars zonder make-up. Zelfs een vleugje subtiele eyeliner,
'onzichtbare' lichtroze blush of transparante lipgloss kwam niet er
niet aan te pas.
Reclamespotjes doen geloven dat elke vrouw
van make-up moet houden. Het zou ons er jonger, mooier en frisser
moeten doen uitzien. Het verbergt katers, ziektes en slechte dagen.
Toch zijn er redenen waarom je beter geen make-up draagt, naast het
feit dat het gewoon veel makkelijker is.
1 Tijd Hoeveel
tijd zou bijvoorbeeld Eva Longoria voor de spiegel spenderen? Hoe groot
is haar make-up tas en hoeveel heeft ze gekost? Hoeveel
ontschminkingsdoekjes gebruikt ze per dag? Je op maken neemt ontzettend
veel tijd in beslag. Tijd die een doorsneevrouw niet heeft. Als je de
keuze moet maken tussen langer in bed blijven liggen of je wimpers
krullen, dan is die toch snel gemaakt, niet?
2 Het doet nooit wat het belooft Als
je tien lagen mascara opsmeert, zul je er dan echt als Penelope Cruz
uitzien? Make-up kan niet hetzelfde als plastische chirurgie bereiken.
Het kan ook geen wonderen verrichten.
3 Je lijkt jonger zonder Make-up
kan je er ouder doen uitzien. Neem nu Victoria Beckhams look op het
Costume Institute Gala in New York: tonnen foundation en felle rode
lippen lieten haar er 10 jaar ouder uit zien.
4 Mannen vinden het vaak niet mooi Veel mannen vinden make-up niet mooi. Ze verkiezen vaak natuurlijke schoonheden boven geplamuurde exemplaren.
5 Schadelijk Make-up
is schadelijk voor de huid, zo verstopt het bijvoorbeeld je poriën.
Hierover kan journaalanker Sigrid Spruyt getuigen. Zij moest haar job
moest opgeven vanwege haar make-up allergie, die ontstond door het te
frequent gebruik van make-up.
6 Uniek Er
zijn andere manieren om uit te drukken dat je uniek en hip bent.
Besteed bijvoorbeeld extra aandacht aan je kledij en accessoires. Wil
je echt er voor gaan om je unieke zelf uit te drukken, kies dan
bijvoorbeeld voor een tattoo.
7 Beperkingen Je
kunt niet wenen als je mascara op hebt en evenmin in je ogen wrijven.
Soms voelt je huid als pleister aan. En dan zijn er nog de tripjes naar
het toilet waarbij je tipsy je lipstick probeert bij te werken, met
niet altijd even mooie resultaten tot gevolg. Make-up is dus vaker een
last dan een zegen.
8 Waarom? Als je nog
nooit make-up hebt gebruikt, waarom er dan nu mee beginnen? Als
iedereen je zonder kent, zullen ze het juist opmerken wanneer je er wel
mee begint. (ep)(br.hln)
Een beetje fashionista wil er op vakantie even mooi bijlopen als thuis.
Wie straks wil flaneren op de zonnige bestemming, stopt deze 'must
haves' beter in de valies.
1. De hippiejurk Bijzonder
comfortabel is de lange hippiejurk. Deze zomer is uiteindelijk alles
wat retro oogt, bijzonder hip. Heb je een exemplaar met bloemetjes,
neem ze dan vooral mee. Een retroprint, bolletjes of stipjes kunnen
ook. Combineer met een paar teenslippers of gladiator sandalen.
2. Een kaftan Kaftans
staan prachtig over een bikini, op het strand. Trek je er op uit, past
een kaftan uistekend bij een jeans of een legging. Ga wel op zoek naar
luchtige stofjes en in fleurige kleurtjes.
3. Wijde pijpen Helemaal
tevreden zijn we met de broeken met wijde pijpen. Dit seizoen zijn ze
weer helemaal terug. Voordeel is dat deze modelletjes beeldig bij
iedereen staan. Heel mooi eronder zijn 'open tenen' schoentjes met een
hakje. Wil je op vakantie een avondje uit? Dan mogen gerust een paar
hoge hakken met open teentjes. De 'peep toes' gaan al een tijdje mee en
zullen het nog een tijdje goed doen. Kies een rustige kleur, zo ben je
zeker dat die onder elke outfit hoort.
4. Hoge taille top Een
topje waarbij de taille net onder de buste begint, staat iedereen. Ook
in jurkjesvariant is het op vakantie een topper. De 'empire waist'
topjes staan leuk op een korte legging, jeans of short. Ze zijn te
vinden in alle stijlen: met geborduurde motieven, in glanzende
materialen, met ruches of strikjes als je het romantischer wil.
5. Een gestreept shirt Wie
naar de zee trekt, moet een marineshirt mee. Kies er eentje met
horizontale strepen, liefst in rode of donkerblauwe strepen. Mooi op
een jeans of een strakke, witte short.
6. Gladiator sandalen Vorig
jaar werden ze al gesignaleerd, dit jaar moeten ze gewoon in de valies.
De verscheidenheid aan stijlen makt dat er ook wel eentje voor jou
tussen zit. Op vakantie horen ze helemaal en zitten ze uiterst
comfortabel.
7. Een zomersjaal Sjaals
zijn veelzijdige accessoires. Het staat nonchalant op een zomerse
outfit, het kan je haar beschermen tegen de zon of als ceintuur dienen.
Kies er eentje met prints. Grafische motieven doen het goed, net als
bloemen- of dierenprints. (lvl)(br.Nina)
Afgelopen maandag is Dorian Leigh overleden, op 91-jarige leeftijd in haar huis in Falls Church Virginia. Leigh is bekend als het eerste supermodel. Haar reputatie dateert van eind jaren veertig. Ze was met regelmaat te zien op covers van Vogue en andere magazines. In de jaren vijftig was ze het gezicht van de reclames van Revlon make up. Iriving Penn en Richard Avedon behoorden tot de fotografen die Leigh in de studio hadden.
Dorian Leigh was mooi, slim en een geboren talent voor de modellenwereld en ze verslond mannen. Ze trouwde vijf maal en had daarnaast veel andere romances. De schrijver Truman Capote noemde Leigh, met wie hij was bevriend, Happy-Go-Lucky en ze stond model voor zijn romanfiguur Holly Golightly in Breakfast at Tiffanys. Leigh overleefde haar zus, Suzy Parker, die in 2003 overleed en die haar als model zeker evenaarde. Na haar model-loopbaan begon Dorian Leigh het eerste agentschap voor modellen in Parijs. Later opende ze restaurants en schreef ze enkele kookboeken.
Dacht
je bij het woord slippers vroeger vooral aan teenslippers, die tijden
zijn voorbij! De slipper heeft een ware revolutie doorgemaakt en is in
vele soorten en maten verkrijgbaar. En slippers zijn hot! De gekte
rondom de Birkenstock bewijst dat maar weer eens. Hier wat
verschillende interpretaties van 'slippers' zoals gespot op de catwalks
in de diverse wereldsteden.Eén tip bij het dragen van
slippers: verzorg je voeten! Al koop je nog zulke mooie slippers, met
een paar vieze voeten en overzorgde nagels is het hele effect direct
weg.
Slippers in zilverkleur doen het goed deze zomer...
... en natuurlijk slippers van natuurlijke materialen zoals Giorgio Armani laat zien.
Voor wie durft zijn er deze van Jean Paul Gaultier!
Ook Kenzo kieze voor de 'hoge' slippers. Mooi en apart, maar niet voor dagelijks gebruik.
Laura Biagiotti koos voor de metallic look in frisse kleuren.
Ook kinderen hebben geen excuus meer om geen ecologische kledij te
dragen. Het Deense kinderkledijmerk Name It schakelt model Helena
Christensen en organisch katoen in. De inspiratie kwam uit haar
kindertijd en van haar zoon Mingus. "Ik heb gewoon ontworpen wat ze
beiden zouden willen dragen", verklaart ze. Christensen zal in het
totaal vier collecties afleveren, te beginnen met een herfstcollectie.
Steun Tsjernobil-kinderen Maar
de collectie is meer dan alleen 'groen'. Door de kleren te kopen, wordt
ook een deel geschonken aan het CCPI, een internationaal project voor
kinderen uit Tsjernobil. "Het is een vergeten probleem, maar kinderen
daar hebben nog steeds onze hulp nodig. Er worden nog steeds misvormde
kinderen geboren, en ik ben trots dat ik langs deze weg toch iets terug
kan doen."
De collectie is te koop vanaf eind augustus en richtprijzen liggen tussen 25 en 45 euro.(br.hln)
De Antwerpse Jill Bauwens (18) treedt in de voetsporen van Anouk Lepère, Elise Crombez en andere Vlaamse modellen die tot de internationale top wisten door te stoten. Want sinds afgelopen week maakt Bauwens definitief deel uit van dat selecte kransje.
Jill Bauwens liep afgelopen week maar liefst drie defilés tijdens de prestigieuze haute coutureshows. Dinsdag stond het 1.80 meter lange meisje uit Brasschaat op de catwalk voor Chanel en Christian Lacroix. Woensdag liep ze voor de Libanese ontwerper Elie Saab.
"We zijn enorm trots dat we afgelopen week een Belgische definitief hebben kunnen lanceren", zegt Marc Dochez van het Belgische Dominique Models aan Het Nieuwsblad. Dat was het bureau dat Bauwens ontdekte. Toevallig, toen een talentscout haar zag lopen op de Antwerpse Meir.
"Dat Jill topnamen als Chanel en Lacroix kon doen, wil heel wat zeggen. Meer nog: toen Karl Lagerfeld voor de Chanelshow zag dat ze niet bij de modellen zat, heeft hij speciaal om haar gevraagd", aldus Dochez.
Jill woont ondertussen in Parijs. Vandaar uit is het net iets makkelijker om een topcarrière uit te bouwen.
De Gucci cruise collectie 2009 was één van de hoogtepunten dinsdagavond op het verjaardagsfeestje van Gucci. Fantasieprints en plateauzolen waren volop aanwezig op de catwalk. Ook de seventiessfeer, met exotische elementen kenmerkten de show.
Het Italiaanse modelabel bestaat zeventig jaar, dus dat moest gevierd worden met een diner en afterparty. Het nieuwe gezicht van de Gucci juwelenlijn Claire Danes en actrice Patricia Arquette waren onder andere afgereisd naar Villa Aurelia in Rome, waar het feest plaatsvond.
De zomer is nog niet goed en wel losgebarsten, en de ontwerpers zijn
alweer een tijdje in de weer met de zomer van 2009. Eerste opvallende
trend? Vestjes! Dat meldt de website van de Nederlandse krant De
Telegraaf.
Raf Simons mixt Een
opvallende hoofdrol is weggelegd voor het jasje, borstpartij en de
hals. Zo toonde Raf Simons, de Belgische ontwerper van het label Jil
Sander diverse variaties op het jasje door te spelen met kleurvlakken,
ritsen en materialen met elkaar te mixen.
Nonchalant Armani Acteur
Josh Hartnett keek vanaf de eerste rij bij Emporio Armani, de hippere
lijn van Giorgio Armani naar nonchalante double breasted jasjes die
komend seizoen een opvallende comeback maken.
Luxe-pyjamabroeken Bottega
Veneta, het luxere en exclusievere zusje van Gucci toonde comfortabele
pyjama-achtige broeken in combinatie met getailleerde korte jasjes en
goed gevormde schouders.
Black is back Als
het aan Dolce & Gabbana ligt, loopt iedereen volgend jaar in een
beeldig zwart wit gedessineerd smokingjasje van zijde met een wijde
trainingsbroek. Onder de jasjes draag je geen gesloten shirt, maar
diepe v-hals truitjes met uitzicht op een gespierd en gladgeschoren
torso.
Sjaaltjes en strikjes Voor wie dat te veel van het goede is: met iele sjaaltjes en smalle strikjes bedek je op een modieuze manier je decolleté. (edp)(br.Nina)
Emma Watson heeft een contract bij Chanel in de wacht gesleept. De
Britse actrice, die bekend werd als Hermione Grangerl (Hermelien
Griffel) in de Harry Potter-films, wordt het nieuwe gezicht van het
parfum Coco Mademoiselle, schrijft de Britse krant Daily Mail.
3,8 miljoen euro De
18-jarige actrice, die staat ingeschreven bij het gerenommeerde
modellenbureau Storm, zou 3,8 miljoen euro opstrijken met het
tweejarige contract bij het Franse modehuis. Momenteel is
collega-actrice Keira Knightley het gezicht van de reclamecampagne van
het parfum. Voor haar zou een andere campagne binnen het modemerk
gevonden zijn.
Jong publiek Watson is de
afgelopen maanden gekleed door Chanel voor feestjes en premières. "Toen
duidelijk werd dat Emma opgroeit als een beeldschone jonge vrouw,
hebben ze haar een contract aangeboden", vertelt een bron. "Chanel is
overtuigd van het belang een jong publiek aan te spreken." De jonge
actrice is momenteel druk bezig met de opnamen van 'Harry Potter and
the half-blood prince', de zesde film in de Harry Potter-reeks. De film
is eind dit jaar in onze bioscopen te zien. (novum/bf)(br.hln)
Vijfenzestig procent van de vrouwen koopt regelmatig de verkeerde kleur
lipstick, dat blijkt uit onderzoek. Het is dan ook niet makkelijk om er
eentje te vinden die jouw huidtint flatteert. Met de lipsticks Max
Factor vermijd je miskopen en kun je bijna blind een nieuw exemplaar
aanschaffen waardoor je altijd er stralend uitziet.
Verkeerde kleur Uit
onderzoek blijkt dat gemiddeld vijfenzestig procent van de vrouwen vaak
geld verspilt aan de verkeerde kleur lipstick. Een op de vijf
ondervraagde vrouwen zegt zelfs zes of meer lipsticks te bezitten die
ze nooit gebruikt. Verder zouden vrouwen wel wat avontuurlijker willen
zijn wat lipsticktint betreft. Alleen weten ze blijkbaar niet welke
tint het beste bij hen past. Hoewel ze best wat meer zouden willen
experimenteren met kleur, spelen de meesten daarom vrijwel altijd op
safe en wijken ze niet af van hun oud vertrouwde kleurtje.
Contrast Of
een lipstick je staat of niet, hangt allemaal af van je huidtint en dan
vooral van het contrast tussen de kleur van je huid en de tint van je
lipstick. Je kunt de huidtinten van vrouwen onderverdelen in drie
groepen: licht, medium of donker. Als de kleur van je lipstick vrijwel
hetzelfde is als je huidskleur kun je er bleker uitzien dan je bent.
Een te felle of intense kleur in vergelijking met de huidtint kan dan
weer aandacht teveel naar de mond trekken. Met de kleuren van lipstick
van Max Factor zit je altijd goed en loop je er fashionable bij. Want
hun gamma volgt de nieuwste beautytrends.
Drie lijnen Max
Factor koos samen met verschillende experts zorgvuldig de kleuren van
Colour Collections. Na uitgebreid onderzoek zijn er er drie lijnen van
verschillende tinten lipsticks ontworpen voor de drie verschillende
huidtypen. De Max Factor Colour Collections bestaan uit verschillende
draagbare nuances voor elke gelegenheid per huidskleur. Van neutraal
nude en lieflijk pink tot verschillende mauve en bruintinten en vurig
rood. Verder bevatten alle lipsticks ook verzorgende en
vochtinbrengende bestanddelen. De rijke formule bevat onder meer
sheaboter, groene thee extracten en Vitamine E.
De kleuren van de Max Factor Colour Collections per type huid:
Lichte huid: Angel Pink, English Rose, Hint of red, Pink Brandy, Cinder, Bronzed Glow.
Medium huid: Dusky Rose, Midnight Plum, Flame Tree, Pearl Orange, Sunbronze, Amber.
Vera Moda bracht deze zomer al een organische collectie uit, en gaat
daar in zijn herfstcollectie gewoon mee door. "Omdat organische kleding
vriendelijker is voor het milieu, maar ook voor je huid. Vero Moda
zorgde al voor humane werkomstandigheden, maar wil nu ook bijdragen aan
de bescherming van de natuur en de mensen erin", staat in het
persbericht.
Standaarden "Ons
organisch katoen wordt gekweekt zonder pesticiden, kunstmest of
genetische modeficiatie", stelt Vero Moda. De kledij zou er volgens de
keten ook zachter op worden, en met meer vrijheid rond je lichaam
bewegen.
Alle grondstoffen die Vero Moda gebruikt, voldoen aan
de normen van de Global Organic Textile Standard en de leveranciers
werden goedgekeurd door de controleurs van Union World Group.
Een per seizoen Waar
de eerste collectie nog voornamelijk wit, luchtig en zomers oogde, is
dat voor de herfstcollectie (gelukkig) iets minder. Zwart, aubergine en
beige overheersen de collectie, die er modieus en heerlijk warm uit
ziet. Te verkrijgen vanaf augustus.
Vero Moda zal de
organische collectie vier keer per jaar updaten en implementeert de
organische kledij in haar gewone collectie. (br.Nina)
In Parijs presenteerden tientallen bekende ontwerpers hun
couturecollecties voor de komende winter. We brengen jullie de
hoogtepunten van deze modeweek vol glamour en glitter.
Chanel Chanel
staat intussen bekend om zijn imposante decors van zijn shows, meldt
weekend.be. En ook deze keer bleef Lagerfeld trouw aan deze traditie.
Hij plaatste een gigantisch orgel onder het glazen dak van het Grand
Palais aan de Champs Elysées. Je zag ook deze orgelementen terugkomen
in de collectes: in kleine tubes tule rond het middel of in een
tubevormige mouw.
Dior John Galliano liet
zich voor Dior inspireren door Lisa Fonssagrives, de overleden
echtgenote van modefotograaf Irving Penn. Zij was een van de meest
inspirerende modellen van de jaren vijftig en zestig. De collectie brak
met het verleden, want ze was meer ingehouden dan andere collecties van
Galliano.
Givenchy Riccardo Tisci ontwierp
zijn eerst couturecollectie voor Givenchy. Zijn inspiratiebron was
Peru, zijn ontwerpen oogden eerder jong en stedelijk voor couture.
Armani Giorgio
Armani gaf een ode aan de Power Woman. Maar ze kreeg een zachter
voorkomen dan in het verleden. Het was een mix van chic en realisme.
Ideaal voor presidentes en executives.
Valentino De
ontwerpster Alessandra Facchinetti ontwierp voor de eerste keer een
couturelijn voor Valentino. Ze liet zich inspireren door de werken van
Van Dyck, en dit zonder een stijlbreuk met haar voorgangers te creëren.
Deze show was dus typisch Valentino: ultravrouwelijk en sprookjesachtig.
Lacroix Deze
show was zoals we het van Christian Lacroix verwachten: verbluffend.
Hij blijft meester in het combineren van kleuren en materialen. Ook
hier kwam het sprookjesachtige terug in zijn baljurken, die wel
allesbehalve gestroomlijnd zijn.
Gaultier Jean-Paul
Gaultier wordt door de pers beschreven als een van de overtuigendste,
minst ouderwetse collecties van Parijs. Zijn modellen paradeerden met
jurken waarin kooien verwerkt waren, waarin hij een metafoor voor
vrijheid ziet. (ep)(br.Nina)
Sarah Jessica Parker met haar vorige parfum Covet.
Covet Pure Bloom
Sarah Jessica Parker profiteert nog volop van de mediadrukte rond de
'Sex and the City' film om haar derde eigen parfum te lanceren: Covet
Pure Bloom. Haar voorgaande geurtjes zijn Lovely en Covet.
Bloemen Zoals
de naam doet vermoeden, staan bloemen centraal in het parfum. De basis
is Royal Indonesian Pikake, meldt weekend.be. Vooral vrouwen die van
zoete geuren houden, zullen gecharmeerd raken door Covet Pure Bloom.
Het flesje verwijst naar de inhoud, het is paars met een bloemvormige
diamant als knop.
Naast een bloeiende carrière op zowel het
grote als kleine scherm heeft Sarah Jessica Parker ook al haar eigen
kledingcollectie Bitten.
Covet Pure bloom is verkrijgbaar vanaf september, je betaalt ongeveer 34 euro voor een flacon van 30 ml. (ep)(br.hln)
De dalende koopkracht laat zich overal voelen. Ook de beautysector, die
normaal niet te lijden heeft onder de economie, kent nu een enorme
achteruitgang.
Luxeproducten Als
het slecht gaat, zullen vrouwen besparen op luxeproducten, meldt
weekend.be. Maar ze blijven dan wel nog trouw aan hun beautyproducten.
Ze laten die designerhandtas -of jurk en kopen een lipstick van Chanel
of dat heerlijke chique parfum.
Cosmetica Maar
uit een Amerikaans onderzoek in mei bij 1500 shoppers blijkt nu dat ook
de beautysector begint te lijden onder de dalende koopkracht. Bijna 60
procent van de vrouwen gaf aan te besparen op cosmetica en 55 procent
spendeert minder aan huidverzorging. De meesten nemen hun toevlucht tot
goedkopere merken en winkels. De luxueuzere Amerikaanse departement
stores zagen in de eerste vier maanden van dit jaar de verkoop van hun
beautyproducten met 13 procent dalen, de ergste achteruitgang in tien
jaar. In het tweede kwartaal trad een kleine verbetering op.
Wegdromen "De
beautyafdeling is vaak een plek waar vrouwen kunnen wegdromen", aldus
Gary Giblen, analyst van het Amerikaanse onderzoeksbureau. Maar deze
keer is het anders. "Beauty is de laatste sector die eraan gaat. En dat
staat nu te gebeuren." (ep)(br.hln)
Gewone stervelingen dienen de centjes tegenwoordig al eens om te
draaien. Wie zich onderstaande hebbedingetjes kan permitteren, kent
misschien andere probleempjes, maar zeker geen geldzorgen.
1. Duurste cocktail: 19.270 euro De
duurste cocktail ter wereld bevat een diamanten ring, in plaats van de
gebruikelijke olijf. Het drankje, gefabriceerd door Harvey Nichols in
Manchester, wordt door heuse securitylui aan tafel gebracht. Het
blinkend drankje bevat een 18 karaat diamanten ring in wit goud.
2. Duurste schoen: 1.263.456 euro Je
waant je een echte prinses met het duurste muiltje aan je voet. Te koop
in Harrods te Londen, is het schoentje afgezet met maar liefst 642
hoogstaande, blinkende diamanten. Na een fotoshoot voor de pers, werd
het muiltje veilig weggeborgen in een kluis, die permanent bewaakt
wordt.
3. Duurste haarsnit: 2.432 euro Wil
je dat de Londense haarstylist Lee Stafford jouw haar doet, loop je
maar beter eerst langs bij de bank. Zijn 'couture cut' is niet voor de
minsten. Hij ontvangt zijn klanten thuis, in de prijs zitten champagne,
exclusieve hapjes en een nabehandeling begrepen.
4. Duurste huis: 88.500.000 euro Updown Court in Windlesham, North Surrey, is het duurste huis ter wereld. Het optrekje bevat 103 kamers, heeft een private
helibaan en herbergt vijf zwembaden. Op Forbes.com staat het huis
bovenaan in de lijst van de duurste residenties die te koop staan.
5. Duurste theebuidel: 9.475 euro Om
de 75 ste verjaardag van hun bedrijf te vieren, ontwierp een Britse
juwelier, dit theebuiltje. Als eerbetoon aan de Britse cultuur werd
gekozen voor een theezakje. Het ding heeft drie maanden werk gevraagd
en is afgewerkt met 280 diamanten.
6. Duurste jeans: 5.032 euro Jeansfabrikant
APO wilde de Mercedes Benz van de denim-industie en slaagde erin. Hun
duurste paar kost meer dan 4000 pounds. De broek is afgewerkt met
zilveren, witte, geelgouden, diamanten en platina knopen. Elke jeans
kreeg een eigen authenticiteitsnummer en een echtheidscertificaat van
een juwelier uit de diamantwijk van New York. De economischere versie
kost 'slechts' 1.000 pounds.
7. Duurste horloge: 13.898 euro Naar
het schijnt is deze het meest ingewikkelde uurwerk ter wereld. Reden?
Het doet meer dan enkel het uur en de minuten aflezen. Het gouden
hebbeding bevat meer dan 24 mechanische functies en is daarmee ook de
duurste.
8. Duurste telefoon: 35.376 euro Peter
Aloisson, de man die telefoons bekleedt met goud en diamanten, ontwierp
meteen ook het duurste mobieltje. Het kost meer dan een BMW 3- reeks of
een Jaguar S-Type. De Motorola is bezet met 1.200 diamanten en het
toetsenbord afgewerkt met 18-karaat goud. Zijn eerder ontworpen
diamanten telefoon bevat 'slechts' 950 blinkende steentjes. "Zij die
met mijn mobieltje bellen, hoeven zich geen zorgen te maken voor een
eventuele diefstal. Ze hebben toch allen bodygards" aldus de man.
9. Duurste nagellak: 315 euro Wil
je jouw nagels laten blinken, verf ze dan met een laagje platina. De 'I
do' nagellak is de duurste ter wereld, op de markt gebracht door Allure
magazine.
10. Duurste parfum: 60.014 euro Kleine
pakjes bevatten vaak grootse schatten. Kijk maar naar het parfumflesje,
gefabriceerd door de Britse parfumneus Arthur Burnham. Het geurtje werd
verpakt in een flesje, afgewerkt met platina, 24 karaatsgoud, diamanten
en robijnen.
11. Duurste pen: 334.816 euro De
Zwitserse Caran d'Ache maakte een wel zeer exclusieve pen, verkocht in
Harrods. Het ding werd opgedragen aan Antonio Gaudi. De zilveren pen
heeft een 18 karaat gouden punt en werd volledig afgewerkt met robijnen
en diamanten.
12. Duurste schilderij: 131.399.404 euro Een
meesterwerk van Pablo Picasso, geschilderd in 1905 op 24-jarige
leeftijd, werd geveild voor bovenstaand bedrag. De jongen met de pijp,
is allicht het belangrijkste vroeger werk van de kunstschilder.
13. Duurste truffel: 35.376 euro De
Italiaan Zafferano kocht de duurste truffel ter wereld en de opbrengst
werd aan een goed doel geschonken. Kostprijs: 35.376 euro voor een
handvol truffels.
14. Duurste teddybeer: prijs op aanvraag Zijde
en mohair zorgen voor een blinkend velletje. De gouden draden werden
ertussen ingeweven. De ogen bestaan uit goud, afgezet met diamanten.
(lvl)(br;Nina)
Emma Watson, beter bekend als Hermelien (Hermione op z'n
Engels) in de Harry Potter films, wordt het nieuwe gezicht van het
Franse modehuis Chanel, aldus een Britse krant. De Britse actrice
treedt hiermee in de voetsporen van Keira Knightly die vanaf 2006 het
gezicht is van paradepaardje Coco Chanel parfum.
De 18-jarige
Watson werd de laatste maanden stapje voor stapje voorbereid op haar
taak als gezicht van Chanel. Zo kleedde het Franse modehuis haar voor
filmpremières en party's.
Chanel dame
Nu het
contract met Knightley deze zomer eindigt en Watson uitgroeit tot de
dame die Chanel voor ogen heeft, is de keuze makkelijk gemaakt.
Contract
Emma Watson schijnt een slordig 3,8 miljoen euro te verdienen aan dit twee-jarige contract. Niet slecht voor een 18-jarige! (br.Zita)
Jan Taminiau Leeftijd: Geboren in 1975, te Tilburg
Afgelopen dinsdag presenteerde De Nederlandse couturier Jan Taminiau voor de derde keer zijn collectie tijdens de couture week in Parijs. De nieuwe collectie, met de naam Passe-partout, bestaat uit een tiental looks die gekenmerkt worden door gekaderde volumes, hangende silhouetten en referenties naar de jaren twintig.
Romantiek en nostalgie komen tot uiting in het vrouwelijke silhouet en door het gebruik van antieke materialen geeft Jan Taminiau geleefde, verweerde materialen als priestergewaden en postzakken een nieuwe dimensie.
Zin om dit weekend uitgebreid te gaan shoppen? Groot gelijk, want de
soldenperiode is de ideale moment om enkele uitgaven te doen. Pas
alleen op voor miskopen. Met de sterk verlaagde prijzen is de drang
groot om overbodige kleding te kopen. Spulletjes die al vlug in de kast
blijven hangen omdat het al snel gedateerd oogt, zijn weggegooid geld
en kan je maar beter laten hangen.
Bekijk nieuwe collectie Een
blik op de nieuwe collectie geeft al meteen een idee welke kleuren,
modellen of prints er binnenkort in de mode zijn. Loop er even doorheen
en trek naar de soldenhoek. Zo weet je meteen welke kleding er nog lang
kan gedragen worden.
Modebeeld Tracht niet
te investeren in kleding of accessoires die het huidige seizoen
weerspiegelen. Wil je meeblijven met de mode, investeer dan niet meer
in skinny jeans of broeken met een lage taille. Ga voor wijdere pijpen.
Pas ook op met geel. Op dit moment is de kleur overal te krijgen, maar
deze winter gaat het roer weer om. Veel geziene modekleuren zijn dan
vooral zwart, rood, fuchsia en paars, maar ook neutrale tinten als
grijs, zachtroze, poeder en alle tinten wit.
Merkkleding We
geven het toe, het is aantrekkelijk als je dure merkkleding voor de
helft van de prijs ziet hangen, maar ga je het echt dragen? Stel jezelf
die vraag voordat je een toch nog aanzienlijk bedrag neerlegt voor een
supertrendy kledingstuk dat straks te lang in je kleerkast blijft
hangen.
Eerste keuze Wacht niet te lang om
te gaan shoppen. De mooiste zaken verdwijnen nog altijd als eerste in
de uitverkoop. Sommige winkels houden besloten kortingdagen voor goede
klanten. Al zijn de procenten dan nog niet zo hoog, je stapt
gegarandeerd met de mooiste stuks de deur uit.
Lijstje Wat
heb je werkelijk nodig? Maak een lijstje en hou je daaraan. Zo koop je
zeer doelgericht en is de verleiding minder groot om nog snel dat
afgeprijsd jasje mee te brengen.
Afspraken Maak
jezelf niets wijs. Zit jouw maat er niet meer tussen, grijp dan niet
naar een kleiner exemplaar. Een scheurtje of een lelijke vlek koop je
ook beter niet. Spaar je centen, zo koop je straks misschien een mooier
soldenstuk. (lvl)(br.Nina)