Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



27-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iedereen in jeans


Iedereen in jeans

De afbeelding “http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2008/07/24/nb2407jeans.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

98,5 procent van de Vlamingen heeft een spijkerbroek

De jeansbroek mag dan al 135 jaar bestaan, ze is populairder dan ooit. Ruim 98 procent van de Vlamingen draagt regelmatig een jeans. Zes op de tien hebben twee tot vijf spijkerbroeken in de kast, een op de tien maakt 'sochtends zelfs zijn keuze uit meer dan acht stuks.

In Nederland raakten vorige week de resultaten bekend van een onderzoek naar het dragen van spijkerbroeken. Daaruit bleek dat zo'n 95procent van onze noorderburen wel eens een jeans draagt. Uit de rondvraag op onze site (waarop zo'n 1.600lezers reageerden) blijkt dat Vlamingen nóg trouwere jeansdragers zijn: 98,50procent draagt jeans.


De afbeelding “http://img75.imageshack.us/img75/5921/jeansgg3.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Ubbe Descamps, communicatiemanager van jeansspeciaalzaak Brooklyn, schrikt niet echt van het resultaat. Jeans zijn nu eenmaal tijdloos en onverslijtbaar. 'Even, in de jaren tachtig, kende de jeans bij ons een dipje en werd er op neergekeken door de Millet-generatie. Nu zijn de jeans weer een hip kledingstuk dat in alle uitvoeringen, kwaliteiten en prijzen op de markt is. Van de lage kwaliteit voor 30 tot 40euro tot de designerjeans van 200euro. Jeans is het soort product geworden waarvan je er niet langer eentje hebt. Het komt vaker voor dat klanten twee tot drie broeken tegelijk kopen, in verschillende uitvoeringen.'

Dat wordt bevestigd door onze enquête: bijna twee op de drie (66,32procent) Vlamingen zegt twee tot vijf jeans te hebben, één op de vijf (21,65procent) heeft vijf tot zeven stuks en ruim elf procent kan er elke dag van de week een andere aan wegens meer dan acht exemplaren op de plank.

Merken zijn, zo blijkt uit onze rondvraag, amper voor de helft van de jeansdragers belangrijk. 'Vooral jongeren kiezen merkbewust', zegt Frank De Vuyst. 'Zij gaan voor trendy labels als Replay terwijl oudere en klassiekere klanten eerder voor de traditionele merken gaan en vaak uitkomen bij vaste waarden als Wrangler en Levis.'

Ook Descamps noemt jeans een jongerenproduct, iets wat onze enquête bevestigt gezien de plus 55-jeansdrager met slechts 9procent zwaar ondervertegenwoordigd blijft. 'Toch merk je een evolutie. Voor steeds meer oudere mensen is jeans vanzelfsprekend. Logisch, wie jong was in de rock 'n roll-jaren vijftig en zestig neemt de jeans uit die jaren mee. Er is dus nog een grote toekomst voor de jeans weggelegd.'

Gevraagd naar het waarom van jeans antwoordt bijna de helft van de ondervraagden dat jeans makkelijk zitten. Nog pluspunten: je kan er overal mee komen en een jeans is nagenoeg onverslijtbaar.

Nog opvallend in onze enquête: niet eens drie procent kiest voor jeans uit modeoverwegingen. 'Verwondert me niet', zegt Descamps. 'Jeans is een product dat er altijd is geweest en zo wordt het ook gezien door de jongere generatie. Net zoals wie na 1990 is geboren zich geen wereld zonder internet kan voorstellen, hoort jeans er gewoon bij. Bovendien slaagt jeans erin zichzelf almaar opnieuw uit te vinden. Er is een constante trendevolutie waarin de muziek een grote rol speelt. Wat pop- en rockidolen dragen, daar spiegelen jongeren zich aan.'

En wat is tegenwoordig dan hot in jeansland? 'Voor mannen jeans met extreme wassing, maar géén gaten', zegt Frank De Vuyst. 'Bij de dames maken in de stof geperste rimpels, parels en stiksels furore.' Ubbe Descamps wijst dan weer op de pasvorm: 'De nauwaansluitende skinny jeans doet het goed, hoewel er signalen zijn dat de wijdere pijpen aan een comeback bezig zijn.'(br.Het Nieuwsblad)




Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail
URL
Titel *
Reactie *
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (0)



Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!