Nederlandse modellen verkiezen vrouwelijke vormen boven size zero. Dat
blijkt uit een Nederlands onderzoek dat het einde van de extreem magere
modellen lijkt aan te kondigen. 68,4% van de ondervraagden wil namelijk
dat er meer rekening wordt gehouden met de natuurlijke lichaamsbouw van
een model, dat meldt styletoday.nl.
Vrouwelijke vormen Niet
alleen de modellen, maar ook de modellenbureaus en zelfs hun klanten
zijn het hiermee eens. "De opdrachtgevers vragen steeds vaker naar
modellen met vrouwelijke vormen", zegt algemeen directeur van
modellenbureau Favourite Models Emilie Bouwman.
Eetgewoonten Daarnaast
vroeg de enquête ook naar de eetgewoonten van de modellen. 1 op de 4
zegt gezond te eten en 1 op 2 van hen houdt zich aan de aangewezen 3
maaltijden per dag. Meer dan de helft van de modellen zegt wel eens een
ongezonde snack te eten na een avondje uit. (ep)(br.hln)
Ben je geen heldin in het aanbrengen van make-up? Dan zijn deze make-up
patches echt iets voor jou. Je moet gewoon een soort van sticker op je
oog drukken en het lijkt alsof een professional zich over je oogleden
heeft ontfermd. Gedaan dus met onhandig gefoeter met borsteltjes en
twijfelen over juiste kleurencombinaties.
Patronen Momenteel waagden zich al twee cosmeticabedrijven aan deze trend: ColorOn en Eye Majic,
meldt Elle.nl. Bij de eerste fabrikant kun je kiezen uit zowel
dagdagelijkse oogschaduw in trendy kleurtjes, als uit bizarre luipaard-
of camouflagepatronen. Eye Majic houdt het iets gewoner, zij bieden 12
verschillende kleurvarianten aan.
De patches zijn wel redelijk
duur, je betaalt 10 euro voor 10 paar 'stickers'. Het is niet iets dat
je elke dag zult gebruiken, maar wel ideaal als je voor een speciale
gelegenheid piekfijn voor de dag moet komen. (ep)(br.hln)
Vrouwen kunnen hun borsten beschadigen zonder het te beseffen door de
verkeerde behavorm en -maat te kopen, ontdekten Amerikaanse
onderzoekers.
Ligamenten Door
de verkeerde behamaat te kiezen, kunnen vrouwen hun borsten beschadigen
en ligamenten onherstelbaar uitrekken. Het team onderzocht 50
verschillende soorten beha's op honderden vrouwen gedurende de laatste
drie jaar. Het onderzoek toont aan dat borsten tijdens het sporten 21
cm op en neer bewegen en van binnen naar buiten. De meeste sportbeha's
zijn ontwikkeld om enkel verticale bewegingen te beperken.
Bepaalde stijl Onderzoekster
Wendy Hedger: "Veel vrouwen hebben een sterke voorkeur voor een
bepaalde behastijl en willen niets anders kopen. Bij sportbeha's
bijvoorbeeld willen veel vrouwen geen exemplaar kopen dat lijkt op een
gewone beha die ze op de rug kunnen sluiten. Als ze het niet over hun
hoofd moeten trekken, denken ze dat het geen echte sportbeha is. Maar
dat is verkeerd, dat soort beha's ondersteunt even goed."
Sociaal stigma "Sommige
vrouwen veroorzaken zelf borstpijn door de verkeerde behamaat te kopen.
Er is een sociaal stigma over bepaalde maten. Veel vrouwen willen geen
maat kopen die als te klein of te groot gezien wordt. Ze kopen dan een
beha met een 'normale' maat maar die niet goed past. Vele andere
vrouwen beseffen niet eens dat ze een slecht passende beha aanhebben
omdat ze routineus de verkeerde maat kopen. Ze vergeten dat hun vorm en
maat kunnen veranderen door bijvoorbeeld borstvoeding of menopauze",
aldus Wendy Hedger. (ep)(br.hln)
De lange luchtige zmerjurk een veel geziene catwalktrend . Heel mooi boven een paar sandaaltjes en perfect om zowel luchtig als mooi gekleed mee voor de dag te komen.
Een lingeriesetje dat licht geeft: het kan voor verrassend spektakel
zorgen in de slaapkamer. LuminiGlow is het nieuwste hebbeding in
lingerieland. Zodra het licht uitgaat, geven de stofjes hun licht af.
Het enige wat je moet doen, is het textiel af en toe opladen door het
tegen sterker licht aan te houden. Net als de 'glow in the dark'
sterretjes, die menig kinderkamertje sieren.
Soorten De
lichtgevende lingerie is beschikbaar in beha's vanaf B tot D-cup, in
panty's en jarettellen. Nog beter is dat ook onze jongens binnenkort
met refecterende slipjes hun licht kunnen doen schijnen in de
slaapkamer. Meer info: www.glowinthedarklingerie.com. (lvl)
De pareo is ontzettend veelzijdig item dat gewoonweg in je strandtas
moet zitten. Hij ziet er uit als een gewone doek, maar je kunt hem
gebruiken om je probleemzones te verdoezelen of om je strandoutfit wat
stijlvoller te maken. Met dit stukje stof kun je vier verschillende
outfits creëren, het hangt er gewoon van af hoe je de pareo knoopt.
Koop wel een groot exemplaar, dan heb je meer mogelijkheden.
Haltertop Deze
manier van dragen kan handig zijn als je in de strandbar iets wil eten,
maar dit niet in je bikini wil doen. Hiervoor heb je een rechthoekige
pareo nodig, meldt Flair.be. Je vouwt hem dubbel in de lengte. Neemt de
twee uiteinden vast en kruist ze over elkaar. Knoop de uiteinden
achteraan in je hals vast. Het onderste gedeelte van de top knoop je
achter op je rug vast.
Jurk Neem de pareo
in de breedte achter je rug. Breng de uiteinden naar voor en draai de
bovenste hoeken van je pareo een aantal keer rond je vinger, dit werkt
makkelijker. Kruis deze uiteinden voor je hals en draai ze een paar
keer rond elkaar. Vervolgens knoop je ze vast in je hals.
Asymmetrische jurk Neem
dezelfde startpositie als bij de vorige jurk, maar hierbij pak je de
linkerbovenhoek vast en draai je hem rond je bovenlichaam. De
rechterhoek leg je over je linkerschouder. Beide hoeken knoop je vast
achteraan in je hals.
Rok Deze pareo is
ideaal als je een strandwandeling wil maken en je voelt je onzeker over
je billen. Het is ook de makkelijkste plooitechniek. Je neemt hem in de
breedte achter je middel en brengt de uiteinden naar voor. Als laatste
knoop je de bovenhoeken nonchalant. (ep)(br.hln)
98,5 procent van de Vlamingen heeft een spijkerbroek
De jeansbroek mag dan al 135 jaar bestaan, ze is
populairder dan ooit. Ruim 98 procent van de Vlamingen draagt
regelmatig een jeans. Zes op de tien hebben twee tot vijf
spijkerbroeken in de kast, een op de tien maakt 'sochtends zelfs zijn
keuze uit meer dan acht stuks.
In Nederland raakten vorige week de resultaten bekend van een onderzoek
naar het dragen van spijkerbroeken. Daaruit bleek dat zo'n 95procent
van onze noorderburen wel eens een jeans draagt. Uit de rondvraag op
onze site (waarop zo'n 1.600lezers reageerden) blijkt dat Vlamingen nóg
trouwere jeansdragers zijn: 98,50procent draagt jeans.
Ubbe
Descamps, communicatiemanager van jeansspeciaalzaak Brooklyn, schrikt
niet echt van het resultaat. Jeans zijn nu eenmaal tijdloos en
onverslijtbaar. 'Even, in de jaren tachtig, kende de jeans bij ons een
dipje en werd er op neergekeken door de Millet-generatie. Nu zijn de
jeans weer een hip kledingstuk dat in alle uitvoeringen, kwaliteiten en
prijzen op de markt is. Van de lage kwaliteit voor 30 tot 40euro tot de
designerjeans van 200euro. Jeans is het soort product geworden waarvan
je er niet langer eentje hebt. Het komt vaker voor dat klanten twee tot
drie broeken tegelijk kopen, in verschillende uitvoeringen.'
Dat
wordt bevestigd door onze enquête: bijna twee op de drie (66,32procent)
Vlamingen zegt twee tot vijf jeans te hebben, één op de vijf
(21,65procent) heeft vijf tot zeven stuks en ruim elf procent kan er
elke dag van de week een andere aan wegens meer dan acht exemplaren op
de plank.
Merken zijn, zo blijkt uit onze rondvraag,
amper voor de helft van de jeansdragers belangrijk. 'Vooral jongeren
kiezen merkbewust', zegt Frank De Vuyst. 'Zij gaan voor trendy labels
als Replay terwijl oudere en klassiekere klanten eerder voor de
traditionele merken gaan en vaak uitkomen bij vaste waarden als
Wrangler en Levis.'
Ook Descamps noemt jeans een
jongerenproduct, iets wat onze enquête bevestigt gezien de plus
55-jeansdrager met slechts 9procent zwaar ondervertegenwoordigd blijft.
'Toch merk je een evolutie. Voor steeds meer oudere mensen is jeans
vanzelfsprekend. Logisch, wie jong was in de rock 'n roll-jaren vijftig
en zestig neemt de jeans uit die jaren mee. Er is dus nog een grote
toekomst voor de jeans weggelegd.'
Gevraagd naar het
waarom van jeans antwoordt bijna de helft van de ondervraagden dat
jeans makkelijk zitten. Nog pluspunten: je kan er overal mee komen en
een jeans is nagenoeg onverslijtbaar.
Nog opvallend
in onze enquête: niet eens drie procent kiest voor jeans uit
modeoverwegingen. 'Verwondert me niet', zegt Descamps. 'Jeans is een
product dat er altijd is geweest en zo wordt het ook gezien door de
jongere generatie. Net zoals wie na 1990 is geboren zich geen wereld
zonder internet kan voorstellen, hoort jeans er gewoon bij. Bovendien
slaagt jeans erin zichzelf almaar opnieuw uit te vinden. Er is een
constante trendevolutie waarin de muziek een grote rol speelt. Wat pop-
en rockidolen dragen, daar spiegelen jongeren zich aan.'
En wat is tegenwoordig dan hot
in jeansland? 'Voor mannen jeans met extreme wassing, maar géén gaten',
zegt Frank De Vuyst. 'Bij de dames maken in de stof geperste rimpels,
parels en stiksels furore.' Ubbe Descamps wijst dan weer op de pasvorm:
'De nauwaansluitende skinny jeans doet het goed, hoewel er signalen zijn dat de wijdere pijpen aan een comeback bezig zijn.'(br.Het Nieuwsblad)
Beide schoenen zijn ontworpen door Christian Louboutin
Beckham en Longoria op stelten
Louboutin
Het lijkt wel een wedstrijd onder schoenontwerpers: de zo hoog
mogelijke hak. Dior ontwierp begin dit jaar een hak van 10 centimeter,
iets wat nog net draagbaar is voor de gemiddelde vrouw.
Maar
nu lanceert Lanvin een hak van 15,24 cm en Louboutin de Pigalle Shoe
met een hoogte van 14 cm. Schoenen die in het modejargon taxi-to-table
shoes worden genoemd: enkel geschikt voor wanneer je maximaal 100 meter
moet stappen.
Beckham en Longoria Bekende
fashionista's als Victoria Beckham en Eva Longoria zijn al helemaal mee
met de nieuwe trend, meldt weekend.be. Zo verscheen Victoria vorige
week met hakken van wel 12,7 cm hoog. Zij heeft natuurlijk het geluk
dat ze overal rondgereden en voor de deur afgezet wordt.
Platform Dames,
je kunt alvast beginnen te oefenen met deze torenhoge stelten, althans
als je met deze trend mee wil zijn. Bij zowel Jil Sander, Prada en
Louboutin staan stelten op het menu. Gelukkig hebben de meeste
torenhoge designerschoenen binnenin een platformpje dat het
hoogteverschil tussen teen en hiel moet overbruggen. Maar dat betekent
helaas niet dat ze hierdoor geschikt zijn voor bijvoorbeeld een
shoptrip.
Teenamputatie Deze trend
betekent waarschijnlijk wel wat extra klanten voor de cosmetische
chirurgen in LA die bij fashionista's teenamputaties uitvoeren. Wij
gokken dat het enkel een hype wordt bij zware fashion addicts. (ep)(br.Nina)
Topmodel Kate Moss gaat voor de zesde keer in zee met handtassenmerk
Longchamp. Dit seizoen heeft ze de jonge Franse acteur Gaspard Ulliel
aan haar zijde, onder meer bekend Un long dimanche de fiançailles en Hannibal Rising.
De opnames werden gemaakt in Parijs, op het legendarische terras van
Café de Flore in Saint-Germain-des-Prés. Vanaf augustus in de bushokjes.(br.Het Nieuwsblad)
Felle kleuren domineren de catwalk van de Amsterdam International
Fashion Week (AIFW). De week startte nog ingetogen met het werk van Jan
Taminiau en Jeroen van Tuyl. Maar een dag later gingen alle kleurige
remmen los. Daar zorgden de nieuwste collecties van achtereenvolgens
Haruco Vert, Percy Irausquin en Oilily voor.
Bloemen en kleur De
ontwerpers Rutger Prommenschenckel en Hajé Koopman maakten indruk met
krachtige en kleurrijke creaties, waaronder jurken van geplooid chiffon
en breed uitlopende pantalons. Bij de pret-à-porterlijn Collection PRC
van Percy stond het bloementhema centraal. Qua kleur werden de bloemen
overtroffen door oogverblindend roze, paars en mintgroen.
Exotisch De
fijne bloemmotieven waarom Oilily bekendstaat, waren in de nieuwste
collectie van het Nederlandse kledingmerk afwezig. In plaats daarvan
koos de Amerikaanse creatief directeur Liam Maher voor een meer
exotisch sixties-thema. De tijd van de vrije liefde en de flower power
herleefde in verwassen jeans, batikprints, Indiase motieven en kleurige
tie-dye. (ep)(br.Nina)
Een klassieke witte broek is een 'must have' tijdens de hete
zomermaanden. Hij is enorm veelzijdig, afhankelijk van waarmee je hem
combineert, kan hij zowel chic als casual zijn.
Ondergoed Bij
de aankoop moet je wel er op letten dat hij perfect past en nergens te
hard spant, meldt trendystyle.net. Los is hierbij dus beter dan strak.
Kies dus de juiste maat, laat je in de winkel adviseren. Wat je niet
mag doen is een witte broek combineren met een witte string, want je
ziet hem er sowieso door. Nog erger is er een kleurrijke string onder
dragen. De enige mogelijkheid waarbij je je onderbroek niet laat zien
is kiezen voor een huidskleurig shortje.
Combineren Waar
je ook zeker rekening mee moet houden is dat wit, in tegenstelling tot
zwart, niet afslankt. De kunst van het slank lijken zit hem in het
combineren: draag een strakke broek met een losse top of bloes. Een
witte broek mag dan wel weer met een strakker bovenstuk. Als je hem met
hoge hakken draagt, lijk je langer en slanker.
Linnen of katoen Pas
op met witte bandplooibroeken en broeken met opgestikte zakken, die
doen je er dikker uitzien. Je kiest best voor een linnen exemplaar als
je een romantische look wil. Fris katoen is dan weer ideaal voor een
moderne glamourlook. Vrouwen die niet zonder hun jeans kunnen, zullen
ook hun exemplaar in wit spijkergoed vinden.
Casual Voor
casual gelegenheden kun je kiezen voor eenvoudig model met trendy wit
hemdje en een lichte sportieve schoen of platte sandaal.
Retro Een
brede witte broek met een hoge taille is ideaal voor als je voor de
retro glamourlook kiest. Combineer met een sleehak, frivool bloesje,
een grote, retro zonnebril en een oversized handtas om het helemaal af
te maken.
Marine De marinelook is heel
trendy deze zomer. Die creëer je zo met een witte broek en daarop een
wit met blauw gestreept topje. Draag er platte sandalen of witte
ballerina's bij. Wil je er helemaal voor gaan, kies je voor een
strandtas met marinemotiefje.
Accessoires Deze
zomer draait alles rond chic, dit vraagt om een onberispelijke look.
Besteed dus ook aandacht aan je accessoires: tassen, schoenen en
juwelen. Handige tip: wit leer kun je makkelijk terug proper krijgen
met gezichtsreiniger. (ep)(br.hln)
Eco is hot in de modewereld. Verschillende modemerken als H&M, Only
en Vero Moda hebben al een ecologische lijn gelanceerd en aan
milieuvriendelijke schoenen ontbreekt het ook niet. Als laatste in het
rijtje kun je nu ook een beha kopen die lief voor de natuur is.
After Eden De
Nederlandse lingeriefabrikant After Eden heeft beslist om ook zijn
steentje aan het milieu bij te dragen, meldt zita.be. "Het milieu is
drastisch aan het veranderen en dat vraagt dan ook om een drastische
aanpak", luidt het statement van After Eden.
Milieuvriendelijk productieproces De
fabrikant gaat vanaf nu zijn lingerie laten maken door Eurojersey. Deze
producent heeft het meest milieuvriendelijke productieproces ter
wereld. Eurojersey zet zich in voor besparing van energie en het behoud
van de natuur.
Kant en prints Maar dat wil
niet zeggen dat ecomode niet sexy kan zijn. De collectie heeft voor elk
wat wils van verleidelijke kant tot fleurige prints. Momenteel moet je
nog naar onze noorderburen voor de collectie van After Eden. (ep)(br.hln)
Als het op een strandoutfit aankomt, is de lijn tussen sexy en ordinair
dun. Wanneer je zoveel van jezelf moet blootgeven, is het niet altijd
makkelijk om even stijlvol als in het dagelijkse leven te zijn. Dankzij
onze tips maak je geen stijlfouten meer op het strand of aan het
zwembad.
Buikje Elke
vrouw heeft haar probleemzone en de buik is een onzeker puntje voor
heel wat vrouwen. Als je hier problemen mee hebt, is het belangrijk het
juiste bikinibroekje te kopen. Dit mag zeker niet te klein zijn, want
dan gaat je buikje erover hangen en wordt je probleemzone extra in de
verf gezet. Om dit te verdoezelen kun je voor een rokje als onderstuk
gaan, maar een badpak is de beste keuze.
Rood gelakte nagels Rode
nagels zijn weer even 'in' geweest, maar ze in combinatie met
strandkledij zijn ze allesbehalve stijlvol. Kies voor pastelkleuren als
je naar het strand trekt. Wat ook wel 'glamour' is, zijn donkere
kleuren op je nagels als bruin. Om stijlvol te blijven, kies je ook
best voor nagels die niet te lang zijn, als ze lichtjes over je
nagelbed komen, zit je goed.
Navelpiercing Navelpiercings
waren hip in de jaren '90 en als je net jong genoeg bent, kom je er ook
nog mee weg. Maar een navelpiercing bij een volwassen vrouw is
allesbehalve stijlvol. Helaas bestaat hier geen kant-en-klare oplossing
voor. Als je het juweel verwijderd, kan je huid wat gaan zakken,
waardoor je het gaatje duidelijker zichtbaar wordt. Sommige dokters
verwijderen de huid rond het gaatje en naaien de twee zijden aan
elkaar, maar na afloop heb je wel een litteken. Je kan een onopvallend
juweel steken of een badpak uit een stuk aantrekken
Strings Bikini's
met een string-broekje zijn helemaal fout, zeker eenmaal je de kaap van
40 bereikt hebt. Kies een broekje dat groot genoeg is en alles mooi
bedekt.
Te klein bovenstukje Zeker oudere
vrouwen moeten opletten bij de aankoop van een bovenstukje. Eenmaal
alles wat gaat hangen dankzij ouderdom en zwaartekracht, heb je een
stevig topje nodig. Zoek dus naar iets dat genoeg steun geeft, met
brede schouderbandjes en een beugel. Deze zorgt er ook voor dat je
borsten wat gelift worden, waardoor je decolleté mooier wordt. (ep)(br.hln)
Deze zomer is retro weer helemaal in met bloemenjurken, oversized
handtassen en killer heels. Om deze glamourlook helemaal af te maken,
is het belangrijk deze te combineren met de juiste make-up. Ga dus 'all
the way' met volgende tips.
Keuze Bij
de retro glamourlook moet je een keuze maken, ofwel zet je je ogen
ofwel je lippen in de verf. Houd het geheel voor de rest heel
eenvoudig. Combineer nooit beide, het is belangrijk dat je het juiste
evenwicht zoekt, met rode lipstick kun je namelijk heel wat verkeerd
doen. Kijk maar naar Victoria Beckham en haar misser op New York's Met
Ball, dankzij haar make-up zag ze er tien jaar ouder uit.
Rode lipstick Als
je voor rode lipstick kiest, gebruik dan slechts een lichte bruine
oogschaduw en wat subtiele mascara voor je ogen. Voor de kleur van je
lippen kun je beter een oranje-rode tint kiezen dan een kleur met
blauwe tint. Een mooi voorbeeld hiervan is Chanel's new Rouge Allure.
Zware ogen Kies
je voor zwaar aangezette ogen, ga dan voor 'sixties meets rock'.
Daarbij gebruik je zware vloeibare eyeliner om je ogen te benadrukken.
Vele vrouwen hebben grote moeite met het aanbrengen van vloeibare
eyeliner. Maar de truc zit hem erin de juiste eyeliner te kopen. Koop
een pen als de Chanel Automatic Liquid Eyeliner, want die zijn heel
eenvoudig te gebruiken.
Aanbrengen Je moet
de eyeliner aanbrengen aan de wortels van je bovenste wimpers. Je houdt
de pen lichtjes schuin, dat helpt om een rechte lijn te trekken. Als je
aan de uiteinden van je ogen wat breder gaat, kijk je recht in de
spiegel, dat helpt je de juiste hoek te vinden om wat naar boven te
gaan. Doe je dit, dan ga je omhoog naar de richting van het topje van
je oor. Om wat meer 'smokey eyes' te krijgen, kun je het nog wat
afwerken met een kohl potlood aan de rand van het oog. Hiervoor kies je
een lichte zwarte tint. Je wenkbrauwen laat je best zo, natuurlijke
wenkbrauwen zijn trouwens helemaal in. Gebruik bij deze look een
transparante lipgloss of een neutrale lipstick met een nude kleur.
Rest van de look Voor
de foundation moet je voor een hele lichte tint kiezen, die dicht
aanleunt bij je natuurlijke kleur. Breng hem lichtjes aan. Combineer
dit met een hele lichte blush die het licht reflecteert zoals Bourjois
Rose D'Or of Chanel Reflex.
Meer inspiratie nodig? De make-up
van Keira Knigthly in haar nieuwste film 'The edge of love' is helemaal
wat het moet zijn. (ep)(br.hln)
Gwyneth Paltrow met de restaurantuitbater van The Hamptons.
Gwyneth in volle glamour.
Drew Barrymore met en zonder schmink.
Herken je Jennifer Lopez?
Weinig sterren durven de deur uit zonder een laagje foundation of een
vleugje make-up. Het lijkt er sterk op dat daar stilaan verandering in
komt. Neem nu Victoria Beckham of actrice Gwyneth Paltrow. Beiden
lieten zich fotograferen 'au naturel'. Zonder spoor van make-up, flashy
outfits of hoge hakken zien beiden er opvallend 'gewoon' uit. Zelfs hun
huidprobleempjes willen ze voor de camera niet meer verstoppen. Reden?
Het lijkt er sterk op dat beiden willen tonen dat ze ook maar gewone meiden zijn. Zonder glamour en met hun eigen huidprobleempjes.
Probleemhuid Tijdens
een uitje met mama Jackie en zoontje Romeo liep Beckham er opvallend
gewoontjes bij. Haar natuurlijke look laat zien dat ook zij met
onzuivere huidproblemen kampt.
Cosmetische dermatoloog Aamer
Khan kent het probleem van Victoria: het vale velletje komt van
vroegere acne en een teveel aan zon.
Victoria gaf onlangs toe
dat ze niet gezegend is met een porseleinen velletje en dat ze hard aan
haar rode loper-imago moet werken. Aan het Amerikaanse Allure magazine
vertelt ze: 'Zoals je kan zien, ben ik een gewone meid met mijn eigen
probleempjes. Ik probeer er het beste van te maken. Ik ben helemaal
niet mooier of beter, maar zeer gewoon. Ook beweert ze de aandacht niet
op te zoeken en houdt ze helemaal niet van alle media-aandacht.
Integendeel, het maakt me zeer nerveus.
Actrice zonder meer Gwyneth
Paltrow zette eveneens alle glamour opzij tijdens een party in The
Hamptons, New York. Op stap zonder man Chris Martin of kinderen Apple
en Moses, liep de actrice er zeer relaxed bij zonder make-up en
glamour. Dit in schril contrast met enkele maanden geleden. Terwijl ze
in april voor de promotie van haar nieuwste film nog volop aan het
paraderen was op hoge stilleto's en met outfits van topdesigners, zag
ze er nu met haar paardenstaartje wel zeer alledaags uit. Aan haar
huidje te zien, is het ook hier duidelijk dat de actrice kampt met
gewone probleempjes als rode vlekjes en onzuivere velletjes. (lvl)(br.hln)
Geen populairder kledingstuk dan een jeansbroek, zo blijkt uit
Nederlands onderzoek. 95 procent draagt wel eens jeans en gemiddeld
heeft men 5,4 van dergelijke broeken in de kast hangen. Zelfs bij de
oudere bevolking wordt de spijkerbroek volop gedragen. 85 procent van
de 61-plussers heeft er eentje.
Pasvorm Welk
merk er gedragen wordt, lijkt niet belangrijk. Wat telt is de pasvorm.
Ruim tweederde van de ondervraagden associeert jeans dan ook als
makkelijk (68%) en tijdloos (64%). Twee op de vijf Nederlanders koopt
één of meer paar nieuwe jeansbroeken per jaar. De pasvorm is daarbij
het belangrijkste, prijs speelt weinig of geen rol. Al moet die prijs
ook niet overdrijven. Tussen de dertig en honderd euro vindt men
redelijk.
Merken Vooral jongeren zijn
merkgevoelig en meer begaan met een specifiek merk of model. Al is de
gemiddelde man of vrouw helemaal niet merktrouw, toch zijn er een
aantal topmerken als Levi's (47%), Diesel (35%) en Armani (25%).
B-merken zijn onder andere H&M en WE. Wrangler heeft een
dubbelzinnige reputatie: 21 procent ziet de broek als topmerk, 10
procent als B-merk. (lvl)(br.hln)
Viktor & Rolf zijn een samenwerking aangegaan met het Italiaanse
modebedrijf Only the Brave (OTB) van Renzo Rosso. De oprichter van het
jeansmerk Diesel heeft een meerderheidsbelang gekocht in het modehuis
van de Nederlanders ontwerpers. Dat vertelden de betrokkenen aan
modejournaliste Suzy Menkes van de International Herald Tribune.
De juiste partner Rolf
Snoeren zei tegen Menkes dat hij en zijn partner twee jaar hebben
nagedacht en onderhandeld voordat ze besloten met OTB in zee te gaan.
"Het is een heel belangrijke stap. We wilden de juiste partner trouwen.
Renzo begrijpt creativiteit en heeft de visie en de macht om succes te
creëren."
Meer winkels Met de samenwerking
hopen Viktor & Rolf, die één eigen boetiek hebben in Milaan, onder
meer om de komende jaren meer winkels te kunnen openen. Ook zouden er
plannen zijn voor nieuwe productlijnen.
Rosso, wiens modeconcern
naast Diesel ook de merken Dsquared, Martin Margiela en Sophia
Kokosalaki bevat, vertelde een '"risse moderne modegroep" voor ogen te
hebben. "Ik ben niet op zoek naar gevestigde ontwerpers maar naar
mensen met een grote creativiteit, en Viktor & Rolf zijn de
belichaming van mijn idee van luxe."
Hoe groot het aandeel van Rosso in het modehuis Viktor & Rolf is, is niet bekend. (novum/lb)(br.hln)
Het
grote voordeel van lang haar is dat je een redelijke keuze aan kapsels
hebt. Zo kan je het opsteken, in een paardestaart doen, los laten, een
doek erom heen knopen en noem maar op. Toch kan het zijn dat je
inspiratie even op is. Hier een paar tips en trends op haarmode gebied
voor deze zomer!Pony
Voor wie het staat ... de pony (foto boven) zoals gespot bij Kenzo.
Laat je adviseren door de kapper of je er wel het gezicht voor hebt.
Niet iedereen kan een pony hebben!
Los met middenscheiding
Veel gespot deze zomer is verzorgd en glanzend haar simpelweg los
gedragen met middenscheiding. Zoals dit voorbeeld van Gucci. Stijlvol
en altijd goed!
Strak weggetrokken
Het ultieme Chanel kapsel is strak weggetrokken haar met zijscheiding ...
Paardestaart
... in een keurig verzorgde paardestaart. Liefst met een kunstzinnige twist!
Opgestoken
Heb je je haar liever niet los? Steek het dan op. Tip: toupeer het haar
een beetje voordat je het opsteekt, zo krijg je een keurig verzorgde
losse, casual look à la Dsquared!
Bij Pringle zien we voor zomer 2008 deze makkelijke, simpele en
stijvolle oplossing. De voorste lokken vastzetten met een speldje of
clip en klaar ben je!
Zo ga je stijlvol en helemaal bij de tijd zomer 2008 door. Succes! (br.Zita)
Een elegant streepje langs de bovenwimpers of opvallende kattenogen Wat je ook kiest, liquid liner hoort deze zomer in elke beautycase thuis. Gespot bij: Prada, Dior, Ralph Lauren en Louis Vuitton
Franse
en Amerikaanse Hermèsfans konden al sinds 2005 online shoppen bij hun
favoriete merk. En sinds woensdag hoeven ook de adepten in de Benelux
niet meer de deur uit, want het Parijse luxemerk heeft een webboetiek
voor België, Nederland en Luxemburg geopend.
Hermès
biedt een selectie van zijn collectie zijde, juwelen, lederwaren,
parfums en andere accessoires online aan. Wie bestelt krijgt zijn
levering normaal gezien binnen de 24 uur. In de landen waar Hermès al
online actief is, is dat een groot succes, zegt Hermès-woordvoerster
Julie Verbaet. (br.Weekend)