De verkoop van de kegelvormige beha, uiterst populair in de jaren '50,
stijgt opmerkelijk. Daar heeft de economische crisis iets mee te maken:
vrouwen willen terug vrouwelijk ogen. Sinds de grote mode-ontwerpers
als Jean Paul Gaultier de sexy beha weer nieuw leven inblaast, lijkt de
interesse bij de dames nog groter.
Oorsprong De
puntige beha was een groot succes in de jaren vijftig. Sterren als Jane
Russell en Marilyn Monroe maakten de beha's populair bij het grote
publiek. In de jaren tachtig werd de opmerkelijke bustehouder weer
volop gedragen door Madonna. De huidige mode-onwerpers doen het haar na
en verwerken de lingerie in hun voorjaarscollecties.
Vrouwelijke vormen Trendwatchers
zien de laatste tijd een enorme stijging in de verkoop van de beha.
Volgens hen is dit een indicatie dat vrouwen opnieuw rondingen wensen
en komaf willen maken met de magere jongsachtige modelletjes die sier
maken op de catwalks. Vrouwen kiezen liever voor de voluptueuze
uitstraling van bijvoorbeeld Dita Von Teese. Meer nog, de stijgende
verkoop van dergelijke borstenblikvanger, toont aan dat de recessie
stilaan voorbij is en er optimistische tijden aanbreken.
Crisis Vrouwen
willen niet langer hun borsten verbergen onder 'minimiser' beha's, maar
tonen weer hun activa. Dat was in de jaren vijftig ook het geval. Na
tijden van slechte economie, zoeken vrouwen hun toevlucht in de mode.
Ze willen hun vrouwelijkheid terug en opnieuw meer plezier beleven.
Bovenkleding In
vergelijking met vorig jaar zien Britse warenhuizen de verkoop van
dergelijke beha's met 33 procent vooruit gaan. Daar hebben de
mode-ontwerpers een flink aandeel in. Sinds ontwerpers als Louise
Goldin, Jean Paul Gaultier en Dolce & Gabbana de kegelvormige
beha's als bovenkleding hebben ontdekt in hun lente/zomercollecties
2010, vliegen ze nog meer de deur uit.
Reacties op bericht (0)
Gastenboek
Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek