Een man in een
rok, het is een beeld dat nog niet helemaal is doorgedrongen. Dat kan
snel veranderen, nu H&M uitpakt met een rok en harembroek voor
mannen. Om het geheel wat stoerder te maken, hoort er ook een een
legging of bermuda bij.
Catwalks Wie
de modecollecties van grote ontwerpers in het oog houdt, kon al
vaststellen dat er volgend voorjaar hier en daar mannenrokken te zien
zijn. Een aantal ontwerpers als Comme des Garçons, Jan Paul Gaultier en
Rick Owens lieten er hun mannelijke modellen in paraderen.
Vraag Ook
H&M heeft dat begrepen, al is het niet voor het eerst dat de
modeketen een mannenrok in de rekken hangt. Volgens
persverantwoordelijke Marianne Neirinckx is er immers enorm veel vraag
naar. De rok zit in de 'Trend-collectie', de meest modieuze lijn bij de
keten. Die lijn is slechts in een beperkt aantal winkels te verkrijgen.
Bij ons is dat enkel in Antwerpen. Voorlopig komen daar geen andere
winkels bij.
Moed en durf Samen met de
rok, krijgt ook de harembroek een plaatsje op de herenafdeling. De
collectie is er binnen een zestal weken te verkrijgen. Buiten trendy
heren, blijft de vraag of we deze stukken in het straatbeeld zullen
zien opduiken. Heel wat moed en durf is nodig om als man de stap te
durven wagen. Maar zo is het ook de dames vergaan toen ze jaren geleden
voor het eerst de broek aanpasten.
Designteam Comme des Garçons brengt ode aan The Beatles
Designteam Comme des Garçons brengt ode aan The Beatles
Het designteam Comme des Garçons is verzot op de liedjes van Paul McCartney en co. Ze wilden de legendarische rockgroep The Beatles dan ook de gepaste eer betuigen en ontwikkelden daarom een eigen Beatles-lijn.
De Beatles-lijn mocht in geen geval deel gaan uitmaken van de reeds uitgebreide souvenirshop van de groep. Daarom baseerde het team zich op het loge van Apple Corps, het Londense bedrijf dat de rechten van de groep beheert.
Omdat Paul McCartney bovendien een overtuigd vegetariër is, wordt er nergens gebruik gemaakt van echt leder. De prijzen van de collectie variëren tussen de 115 dollar en de 860 dollar.
David en Victoria Beckham brengen samen parfum uit
David en Victoria Beckham brengen samen parfum uit
David en Victoria Beckham vieren hun liefde op een wel erg aparte manier. Zij brengen namelijk samen een parfumcollectie uit.
David en Victoria Beckham willen hun naam steeds verder verzilveren. Na meerdere gezamenlijke lingeriecampagnes brengen ze nu samen een parfumlijn uit. De foto bij de reclamecampagne is alvast helemaal op zijn Beckhams. Zo staat Victoria op iedere foto met de ogen toe, omdat ze geen zonnebril mocht dragen.
Het parfum werd de naam Beckham Signature Story gedoopt. Wanneer de hebbedingen ook in België verkocht worden is voorlopig nog niet geweten.
Lingerieshow Victoria 's Secret zorgt voor het nodige spektakel
Lingerieshow Victoria 's Secret zorgt voor het nodige spektakel
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
De lingerieshow van Victoria's Secret is ieder jaar weer een waar
genot om naar uit te kijken. Ware het niet voor de leuke lingeriesetjes
dan wel voor het spektakel. Wij verzamelden de leukste, meest
ophefmakende beelden voor jullie!
Doutzen Kroes, Alessandra Ambrosio, Marisa Miller, Miranda Kerr,
... Het zijn maar enkele van de vele topmodellen die ook dit jaar weer
in een minuscuul lingeriestje over de catwalk paradeerden. Heidi Klum
was er ook bij. Ook al moet ze naar eigen zeggen nog 9 kilo afvallen,
het topmodel zag er verbazend strak en afgetraind uit in haar
engelenpakje.
Vrouwen zijn dol op diamanten, schoenen waar je onmogelijk op kan lopen
en... handtassen. Net als schoenen, heeft de gemiddelde vrouw
behoorlijk wat handtassen. Ook hele dure designerhandtassen doen het
tegenwoordig erg goed. 1000 euro voor een Louis Vuitton is geen
uitzondering, en toch vliegen die tassen de deur uit. Maar waarom?
Waarom zijn vrouwen dol op handtassen?
1) Handtassen staan iedereen Voor
leggings moet je superskinny zijn, een jurk is pas sexy met de juiste
(gematige) curves, en je toffe jeans doet soms een muffintop ontstaan.
Mode stelt zijn eisen, en niet iedereen kan alles dragen. Bij
handtassen is dit hoegenaamd niet het geval. Of je klein, lang, dik,
dun, gesluierd of niet bent: je handtas is je handtas. En is het een
designerhandtas, dan is het een dubbel statement. Beter nog, om een
handtas 'te passen', moet je niet eens kleren uitdoen en geconfronteerd
worden met je cellulitis, bleke winterhuid of (beginnende) vetrolletjes.
2) Handtassen doen je geen pijn Je
skinny jeans bezorgt je slaperige voeten, je hakken geven je pijn aan
je voeten en in een korte rok moet je continu opletten dat je niet te
veel laat zien. Allemaal geen probleem met een handtas: ze geven je
geen blaren, geen cellulitis en geen misvormde tenen. (Tenzij je tas
heel groot is, en je die heel vol propt, dan kunnen problemen met je
nek en schouder ontstaan)
3) Omdat celebs er dol op zijn It-tassen
gaan al een tiental jaren mee. Celebs zijn sindsdien niet weg te slaan
van hun designerbags. Eerst de kleine, bescheiden tasjes die onder de
oksel pasten tot gigantische tassen waar je de helft van je huis mee
kan verhuizen. De favoriet onder de celebs is de redelijk
dieronvriendelijke Hermès Birkin Bag met een wachtlijst van enkele
jaren. Celebs hebben getoond dat je handtas je outfit af maakt, en dus
willen vrouwen dat ook.
4) Alle prijsklasses Designertassen
zijn zeer prijzig, sommige kosten een maandloon (of twee, drie). Maar
ze maken ook kleine, betaalbare tasjes. Of je laat het designerdeel
vallen, en neemt een hippe tas 'naar het voorbeeld van' uit de H&M.
Alleen een celeb merkt het verschil.
5) Nuttig Laten
we niet vergeten dat handtassen gewoon ook nuttig zijn. Je kan er je
gsm, portefeuille (of toch een bankkaart) en wat zakdoeken in kwijt.
Met een grote tas, kan je ook nog een flesje water, een extra trui, een
paraplu, een zaklamp, koekjes en een boek meepakken. Wie wil dat nu
niet?
Wordt zwart straks de nieuwe bruidskleur? Britse weddingplanners
beweren van wel, echte fashionista's kiezen steeds vaker voor de
donkere tint, afgewerkt met zijden en parels. Wie niet geheel in het
zwart durft, kiest voor accenten in de vorm van handschoenen
bijvoorbeeld.
Geschiedenis De
trend is niet zo bizar als het klinkt. Tot de 19 de eeuw hulden
bruidjes zich in verschillende kleuren. Vaak haalden ze hun beste jurk
uit de kast om er geen te moeten kopen. Dat stopte toen koningin
Victoria huwde in een wit, zijden exemplaar. Plots werd de witte kleur
als puur en maagdelijk aanzien.
Trouw In Spanje heeft een zwarte trouwjurk nog een andere betekenis: de bruid blijft haar man trouw voor de rest van haar leven. Ook
actrice Sarah Jessica Parker droeg zwart toen ze in het huwelijksbootje
met Matthew Broderick stapte. Haar bedoeling? De aandacht van haar
wegtrekken, al leek ze daar volgens ons allerminst in geslaagd.
Intiemer Soit,
heel wat bruidjes zijn dezer dagen trots op hun zwarte jurk. "Zwart
wordt de trend voor wie graag een statement maakt", beweren
weddingplanners. "Sommige koppels opteren voor een intiemer feestje om
de kosten te drukken. Zwart is daarbij een goed alternatief, temeer
omdat de outfit vaak nadien nog makkelijk te dragen valt. Zwarte jurken
afgezet met kant en parels zien er bijzonder elegant uit, maar ook
zwarte accenten worden steeds meer bij een witte trouwjurk gedragen.
Goed nieuws voor borstenliefhebbers: de omvang van de borsten van
Nederlandse vrouwen neemt nog altijd toe. Ook goed nieuws voor
lingeriemerken, die hun 'grote maten'-segment uitbreiden.
Al
heeft dat in Nederland een lelijk staartje gekregen: er woedt een ware
lingerieoorlog tussen Marlies Dekkers en Sapph en dan vooral in het
topsegment F, FF, G en GG, zo schrijft De Telegraaf.
Dekkers is
allang gespecialiseerd in beha's voor vrouwen met grote borsten en nu
probeert Sapph een stuk van de koek mee te pikken. Zeer tegen de zin
van de ontwerpster, die Sapph van plagiaat beschuldigt. De twee merken
vechten momenteel een slepende rechtszaak uit.
Zo zou shoppen er in de toekomst kunnen uitzien, zoals je in
onderstaand filmpje kan zien. Althans volgens computergigant Cisco, die
duidelijk goed naar Steven Spielbergs 'Minority Report' gekeken heeft.
In die Sci-Fi-film doet Tom Cruise iets gelijkaardigs met zijn handjes.
Handig
is het wel, ook voor mannen, lijkt ons. Shoppen vanuit je luie zetel en
tijdens de rust van een voetbalmatch, bijvoorbeeld, snel effe die
nieuwe jeans passen...
Modehuis Chanel probeert zijn naam op alle gebieden te versterken, zelfs op de tijdschriftenmarkt. Volgens insiders zou het modemerk namelijk met een eigen magazine op de proppen komen.
Het tijdschrift werd de naam '31 Rue Cambon' gedoopt, naar het appartement waar oprichtster Coco Chanel woonde. Het hebbeding zal wereldwijd bij de Chanelwinkels verkocht worden en bestaat enkel uit foto's van de hand van Karl Lagerfeld. Laatst genoemde steekt zijn fotograafambities al een tijdje niet meer onder stoelen of banken. Wat begon als 'eigen foto's nemen van zijn creaties' groeide al snel uit tot verkochtte foto's voor internationale modemagazines. Lagerfeld creëert met '31 Rue Cambon' dan ook ongetwijfeld een prachtig portfolio voor zichzelf.
Doe je voortaan een aankoop in een dure boetiek, hou je maar beter de
papieren zak bij. In Tokyo vervangen deze winkeltassen tegenwoordig de
handtassen. Sommige fashionista's geven er fikse sommen voor en zeulen
er twee tot drie tegelijk mee.
Dure aankoop De
trend is niet nieuw. Ontstaan in begin jaren '80, flakkert het fenoneem
tijdens deze crisis terug op. Reden? Laten zien dat je jezelf een
aankoop in een dure boetiek kan veroorloven. Doordat je alle uitgaven
immers moet overwegen, wordt een luxe aankoop iets specialer. Ook
blijft de herinnering en het gelukzalig gevoel dat je bij de aankoop
voelde, levend.
Mooiste tas Eender welke
papieren tas meesjouwen, is niet aan de orde. Afhankelijk van de te
vervoeren spulletjes kies je een tas: de meest persoonlijke spullen
verdienen een plaats in het mooiste (lees: duurste) exemplaar. Hoe meer
dat er zijn, hoe beter. Minder persoonlijke eigendommen stockeer je
immers in een minder duur zakje.
Illusie Wie
zich geen bezoekje aan een dure designer kan veroorloven, niet
getreurd. Koop gewoon een papieren tas over en zo geef je toch de
illusie dat er iets duur in je garderobe hangt.
Eindelijk is er
een waardige opvolger voor hét hitkapsel uit de jaren '90, 'The Rachel'
naar het kapsel van Rachel (Jennifer Aniston) uit Friends. Het kapsel
van Blake Lively, actrice in de serie 'Gossip Girl' waar ze Serena Van
der Woodsen speelt, is wat vrouwen willen.
Niet het haar, de levensstijl Blake
heeft lange, blonde, golvende haren die altijd goed lijken te vallen.
Maar het haar zelf is volgens kapper John Barrett niet de reden dat
vrouwen dit kapsel willen. "Het kapsel is maar de veruiterlijking van
een droom. Die vrouwen willen niet echt het haar, ze willen de
levensstijl."
Raar maar flatterend De
22-jarige actrice is een beetje geschrokken van al het gedoe rond haar
haar. "Ik begrijp nog altijd de draagwijdte niet. Maar ik moet toegeven
dat modejournalisten altijd maar vragen bleven stellen over mijn haar.
Een beetje raar, maar wel flaterend."
Veel is er niet aan: af en toe een verzorgend masker, en in een losse dot laten drogen.
Los drogen Een
geheim heeft het kapsel trouwens niet. Haarstyliste Jennifer Johnson
geeft het regelmatig een verzorgingsmasker om het glanzend te houden.
Het golvende, beetje nonchalante effect, wordt verkregen door het haar
in een losse dot te steken en natuurlijk te laten drogen.
Muze van Victoria Beckham Lively
scoort ook op andere vlakken. Zo bombardeerde Victoria Beckham haar tot
haar nieuwste muze. In eerste instantie betekent dat dat Blake de
nieuwste collectie van La Beckham mag tonen aan de wereld. Of de
actrice heeft toeghapt is nog niet duidelijk, maar het is geen geheim
dat Blake dol is op de kleren van Victoria.
Bovendien klikt het
enorm goed tussen hen sinds hun ontmoeting op de New York Fashion Week.
Op vraag van Blake speelde Victoria zelfs een kleine cameo in 'Gossip
Girl'.
Nieuwste it-girl Het is dan ook
veilig om te stellen dat de fleurige twintiger de nieuwste it-girl is.
Waarom? Dat is niet moeilijk te zien. Blake heeft lang, golvend blond
haar, stevige borsten, een strakke buik en lange, slanke benen. Het
perfecte lichaam dus, gecombineerd met een vrolijke uitstraling en een
goed humeur. Meer heeft het publiek niet nodig om stapelverliefd te
worden...
Wat krijg je als Agyness Deyn, Kate Moss en Sienna Miller hetzelfde aantrekken? Inderdaad: een ongelooflijke trend.
Deze keer mag ontwerpster Vivienne Westwood zichzelf in de handjes wrijven. Haar botjes zijn enorm populair bij bekende schoonheden. De 'piratenlaarsjes' werden reeds gedragen door Agyness Deyn, Sienna Miller en ook Kate Moss is een ongelooflijke fan.
Waarom wij de botjes leuk vonden? Dankzij de verschillende lederen bandjes kan je de schoenen zowel casual als chic dragen, en het ontbreken van een hoge hak zorgt ervoor dat ze het perfect schoeisel zijn voor een glibberige Belgische regendag.
Klik op de foto om het filmpje te bekijken die je ook manieren tonen om je ogen 'winged' te maken.
'Winged eyes', zo
noemen de Engelsen het als je je oogleden voorziet van een al dan niet
subtiel streepje eyeliner dat omhoog krult op het einde. Al ene tijdje
te zien op catwalks, maar experts voorspellen dat het volgende lente
hotter dan hot wordt. Waarom? Omdat het dat tikje glamour in je gezicht
brengt. Tenminste als je het fijn en subtiel houdt, en niet
schreeuwerig zoals Amy Winehouse.
Hoe doe je dat? In deze zes stappen, met een vaste hand en de juiste tools binnen handbereik.
1) Gebruik
een geleyeliner en een ultrafijne borstel. De klassieke liquid
eyeliners zijn natter en daardoor moeilijker om aan te brengen. Begin
met een volledig 'naakt' oog, dus zonder andere make-up aanwezig.
2) Trek
je ooglid strak omhoog, kijk naar beneden en breng met een vlak
borsteltje de eyeliner aan op de rand van het ooglid, dus tussen de
wortels van de wimpers. Volg daarbij de natuurlijke curve van je oog,
tot in het uiterste hoekje: zo bereik je het maximale effect.
3) Trek
je huid opzij van je oog strak, richting oor, en herhaal de beweging
uit stap 2 nu net boven de rand van het ooglid. Je blijft de
natuurlijke curve van je oog volgen. Trek de lijn verschillende malen
om de kleur intenser te maken. Hou het lijntje dun aan de ooghoek en
maak het iets breder naar de buitenkant van het oog. Wijk niet te veel
af van de natuurlijke lijn van je oog, wil je het resultaat subtiel
houden.
4) Beslis of je een lange of een korte
'wing' wil. Voor een lange wing, ga je als volgt te werk: volg de hoek
van onderste kant van je oog en verleng deze in één ruk naar boven,
naar de top van je oor (niet tot de top van je oor!). Dat moet je een
'wing' geven die bij je gezicht past. Probeer te vermijden dat je
kleine streepjes zet, omdat je nerveus bent het in één trek te doen.
Dat maakt het resultaat er echt niet beter op.
Hoe breng je
een korte wing aan? Verleng je eyeliner in je buitenste ooghoek in de
richting van het einde van je wenkbrauw. Dat maakt de wing juist voor
je gezicht, en zorgt ervoor dat je oog niet 'droevig' wordt. Maak de
wing heel fijn naar het einde toe, wat je een katachtige look geeft.
Wie
heel onzeker is, kan de beweging best een paar keer oefenen voor het in
het echt te doen. Of beter nog: zich opmaken op een moment er nog véél
tijd is om het opnieuw te proberen. Wie zich net heel zeker voelt, kan
een meer gewaagde variant proberen: maak de wing in twéé trekken. Een
vertrekt van het midden van je oog, naar buiten toe en dan een van je
binnenste ooghoek naar het midden.
5) Het
'winged' effect kan ook worden gecreëerd met oogschaduw, en meer
bepaald door deze in lagen aan te brengen en langzaamaan de intensiteit
te verhogen, door meer aan te brengen op het einde van je ooglid. Het
vergt meer tijd en meer oefening, maar het resultaat is er wel naar: de
'wing' is dikker, dramatischer en dus ook opvallender. Je kan je look
afwerken door de oogschaduw ook aan te brengen onder de onderste
wimpers tot aan de 'wing'. Blijf hiervoor zo dicht mogelijk tegen de
wimpers als mogelijk.
6) Om het helemaal af
te werken, breng je veel mascara aan op je gekrulde wimpers die net als
de 'wing' de nadruk op 'omhoog naar buiten' leggen. De rest van je
gezicht hou je zo neutraal mogelijk. Geen opvallende lipstick dus!
Vrouwen zijn meer bezig met hun kapsel dan mannen. Dat zorgt er ook voor dat ze beginnende kaalheid intenser beleven dan mannen. Uit een onderzoek bij 1000 vrouwen blijkt zelfs dat vrouwen hun hele leven omgooien enkel en alleen om hun haar beter te verzorgen.
Vrouwen gruwelen bij de gedachte aan kaalheid en zien dunner haar als een voorbode. Ze doen er dan ook alles aan om hun haarconditie te verbeteren. Zo zoekt de helft hun heil in verzorgingsproducten, en gaan ze steeds vaker op zoek naar natuurlijke alternatieven voor chemische haarproducten. Ook denkt een meerderheid er goed aan te doen om een hoed te dragen of een staartje te maken. Dit wordt echter afgeraden door haarspecialisten. Volgens hen beschadigen dergelijke trucjes het haar meer.
Vrouwen zijn nog altijd verzot op dure cosmetica, zelfs in tijden van
recessie. Als er bezuinigd moet worden, is dat op kleding, vakanties en
uitjes naar het restaurant. Volgens cijfers zeult een Britse dame
gemiddeld 79 euro aan make-up mee in de handtas en het lijkt erop dat
dames niet van plan zijn deze op te geven.
Omzetcijfers De
omzet van de cosmetica-markt groeit als nooit tevoren. De
verkoopcijfers van parfum, lipstick, oogschaduw en lichaamscrèmes
stijgen met 7,4 procent. Het toont aan dat, als vrouwen zich enige luxe
kunnen veroorloven, ze eerder besparen op de aankoop van een nieuwe
outfit of een dagje in het kuuroord. Niet op de aankoop van een nieuwe,
liefst rode lippenstift.
Dure merken En
die mag best wat kosten. In plaats van goedkopere producten, kiezen
vrouwen voor kwaliteitsmerken. De Grote Depressie van de jaren '30
bracht een soortgelijk fenomeen en deed de Lipstick-theorie ontstaan,
waarbij vrouwen in slechte tijden er graag op hun best willen uitzien.
Kwestie van zichzelf op te peppen. Zolang de crisis er is, willen dames
zich opvrolijken en zijn ze niet van plan hun dure smeerseltjes op te
geven.
Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?
Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?
Nu steeds meer mannen er voor durven uitkomen dat ze hoge hakken dragen, is er geen modetaboe meer voor hen. Dat bewijst de Nederlandse ontwerper Sjaak Hullekes door mannelijke modellen in ballerina's en roze handtassen de catwalk op te sturen.
Schoenen met strikjes Leggings, manbags, rokken en hoge hakken, je kunt het zo vrouwelijk niet bedenken of ontwerpers trekken het mannen aan. De jonge Nederlander Sjaak Hullekes, bekend om zijn vrouwelijke mannenmode, gaat nog een stapje verder met ballerina's. Hij maakte het mannenschoeisel zelfs nog meisjesachtiger door te combineren met panty's, strikjes en pastelkleuren. Dat heeft hem trouwens geen windeieren gelegd, hij kreeg namelijk de Dutch Fashion Award 2009.
Trend? Of deze trend wereldwijd door modebewuste mannen zal overgenomen worden, valt nog te betwijfelen. Het combineert alvast wel mooi met een manskirt, een mannelijke versie van de rok.
Stop met je
wenkbrauwen epileren! Opvallende (lees: dikke) wenkbrauwen, zoals die
van Brooke Shields, zijn helemaal terug dit seizoen.
"Hou
ze dik en borstel ze regelmatig omhoog. Zijn ze te dun, kleur ze dan
bij met een potlood in dezelfde tint als je wenkbrauwen", adviseert
make-upartieste Charlotte Tilbury. De terugkeer van de wenkbrauw is een
onderdeel van de terugkeer naar de jaren '80, zoals blijkt uit de
nadruk op de schouders en felle make-up.
Modern gemak Wie
nog weet hoe het was om de make-up in de jaren '80 'juist' te krijgen,
hoeft niet te panikeren. "De huidige producten op de markt zijn veel
gebruiksvriendelijker, wat maakt dat make-up aanbrengen veel
gemakkelijker is. In de jaren '80 koste het enorm veel tijd om je
make-up goed te krijgen, nu kan dat veel sneller."
Kleurtentips Tot
slot geeft de make-upartieste ook nog kleurentips. "Wie groene ogen
heeft, grijpt best naar paars. Helblauwe tinten doen bruine ogen goed
uitkomen en champagne maakt dat blauwe ogen gaan stralen."
Rapper Usher zou niet liever hebben dan dat zijn nieuwe parfum 'VIP'
gebruikt zou worden voor het verleiden van vrouwen. "Dit is niet zomaar
een parfum, dit is een levensstijl", zo liet Usher optekenen.
"Parfum
is een van de belangrijkste wapens tijdens een verleidingsproces.
Vrouwen hebben het altijd over hoe ze van de geur van hun man houden,
en ik wil een geur creëren die zelfvertrouwen en stijl geeft én vrouwen
aantrekt."
Usher is niet de enige celeb die een (of meerdere)
parfum lanceert. Ook Kylie Mingogue, Jennifer Lopez, Shania Twain,
David en Victoria Beckham, Sarah Jessica Parker, Céline Dion, Halle
Berry, Mary-Kate en Ashley Olsen en Justin Timberlake gingen hem al
voor. Beyoncé haalde onlangs zelfs nog een contract van 20 miljoen
dollar binnen met parfumbedrijf Coty om een 'verleidelijk en elegant'
parfum te maken dat haar persoonlijkheid vat.
Grote kleerkasten, volgestouwd met zelden gedragen kleding, is niet
milieuvriendelijk. Een einde maken aan de koopobsessie van eigenaars,
is een goede manier om iets aan de klimaatwijziging te veranderen. In
de plaats daarvan zouden heel wat outfits en accessoires moeten gehuurd
worden om schadelijke kooldioxide te bestrijden. Dat stelt een Brits
milieurapport.
Goederen The
Waste & Resources Action Programme (WRAP) berekende dat een vijfde
van alle huishoudelijke uitgaven, goed voor 148 miljard pond, kan
worden omgezet in huur. De organisatie onderscheidt daarvoor vijf
verschillende categorieën van goederen die geschikt zijn voor verhuur:
kleding, glaswerk en bestek, gereedschap en werktuigen voor huis en
tuin, voertuigen en telefoon-, audio- en recreatie-apparatuur.
Bevrijdend Liz
Goodwin, voorzitster van de organisatie: "Het kan heel bevrijdend zijn
om onze huizen en garages te ontdoen van alle rommel die we zelden
gebruiken. Door te huren, kunnen we zelfs de betere jurken en
handtassen dragen, omdat we die ons als eigenaar toch niet kunnen
veroorloven".
Uitstoot Volgens het
rapport, gebaseerd op berekeningen van de New York University, kan een
beter gebruik van de middelen, tien procent van de schadelijke
kooldioxine-uitstoot, bestrijden.